Dauphine

Prins Bernhardplein 175 1097 BL Amsterdam Nederland Kaart
31-204621646

Over het restaurant Dauphine

De hele dag genieten

Dauphine, een begrip in Amsterdam! De perfecte plek om overdag neer te strijken voor een uitgebreide of snelle lunch en waar je 's avonds zo de tijd vergeet tijdens het diner. Het menu staat vol met klassiekers, een keuze maken is lastig! Werp ook een blik op de wijnkaart, daar word je heel erg blij van.

Meer informatie over restaurant Dauphine

• : Parkeerplaats

6,2
7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Dauphine

RJMB .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
ALGEMEEN
Mooi pand op centrale locatie. Dauphne heeft qua sfeer wat on-Amsterdams cools. Ruim en groots. Eten is van bovengemiddelde kwaliteit, maar te duur voor wat het biedt.

LOCATIE
Makkelijk gelegen naast het Amstelstation, dus eenvoudig te bereiken. In de buurt zit (nog) vrij weinig aan leuke zaken - dus wat dat betreft een prima positie.

AMBIANCE
Als voormalige Renault-garage is Dauphine een groots, industrieel pand. Hoge plafonds, coole sfeer, mooie bar. Niet intiem, maar wel door de drukte een leuke sfeer.

ETEN
Het eten bij Dauphine is smaakvol en bovengemiddeld. Een goede zeebaars met mooi garnituur (o.a. zeekraal) en confit de canard (met witte bonenmousse) smaakten goed en waren niet doorsnee. De porties zijn wel klein (zelfs als kleine eter).

DRINKEN
Goede sortering van wijnen. De grootte van de porties schieten te kort. Beiden hadden we een glas Fleurie, dat niet meer was dan een flink bodempje. Dan is 6 EUR voor een glas te dikbetaald.

BEDIENING
Redelijke service, maar niet meer dan dat. De ontvangst was goed; snel en efficiënt. Maar dat we voor een simpel gerecht 40 minuten moeten wachten, is teveel van het goede. Afrekenen duurde ook lang.

PRIJS-KWALITEIT
Daar waar Dauphine voorheen een goed alternatief was, prijst men zich nu uit de markt. Voor twee hoofdgerechten, water en twee glaasjes wijn mochten we EUR 65,- afrekenen. Dat is veel te veel, zeker gezien de kleine porties (wijn en eten) zonder sides. Vroeger was het "voor een beetje meer" geld "veel meer krijgen". Nu is die tendens weg. Zonde. Niet voor herhaling vatbaar.
John M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
een mooie entourage in deze v.m. showroom . Hoog waardoor de akoestiek prima is.
De bestelde makreel filet bleek een kabeljauw schotel en toen we hierover reclameerden
gaf de bediening aan dat het wel klopte. Goed dan maar kabeljauw. Smaakte goed.
De XL Royale burger was niets bijzonders. Bacon die nog uitgebakken moest worden, een plak cheddar, gortdroog! De burger zelf was ook vrij droog. Van dit soort burgers gaan er dertien in een dozijn. De bijgeleverde frietjes zijn bleek en dun.
Te veel verschillende mensen in de bediening aan tafel.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Het is een leuke plek, maar wel heel onpersoonlijk. Het eten is ok, maar ook niet bijzonder. Je wordt door verschillende mensen geholpen, maar die tonen duidelijk geen interesse in hun gasten. Leuk om een keer te zijn, maar geen aanrader!
Nigina N.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Ik schrijf nooit recensies, maar dit is toch even nodig. Nog nooit zo een slechte service gehad in Amsterdam. Ondanks dat het totaal niet druk was, werd ons niet gevraagd of we nog iets anders wilden, we moesten echt ons best doen om de aandacht van de bediening te krijgen. Er kon geen lachje vanaf, ze deden alles met tegenzin. Lange blonde man die daar werkte deed erg uit de hoogte toen we vroegen of we nog iets mochten bestellen. Al met al met een slecht gevoel naar huis gegaan. NOOIT MEER!
Wim E.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Op 24 december naar een jazzavond geweest. Luisteren en eten, een leuke combinatie. Tafel al maanden tevoren besproken. Bij aankomst kregen we een tafel in een donker hoekje, achter de enorme vleugel, uitzicht zero. Na lang aandringen andere tafel gekregen met iets minder slecht zicht. Het eten viel ons erg tegen. We komen al vele vele jaren bij Dauphine en zijn daar meer dan tevreden over. Maar dit haalde het rapportcijfer zes niet eens (behalve het stuk vlees dat weliswaar lauw werd geserveerd maar wel smakelijk was). De bediening was niet goed, te lang wachten op de bestelde drankjes, nee ook dat zijn we bij Dauphine niet gewend. En toen bij het afrekenen bleek dat er slechts één pinapparaat beschikbaar was voor alle gasten, hadden we het helemaal gehad. We zijn maar in het restaurant-zelf gaan betalen ... Nee, Dauphine: de muziek was fantastisch, de ambiance prima, maar verder ... nee.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Heb hier samen met een relatie geluncht. Makkelijk bereikbare locatie en ook parkeren is geen enkel probleem. Eten is niet spectaculair maar gewoon ok. Kortom prima plek waar je niet al te overdreven verwachtingen van moet hebben!
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Ik heb nog niet eerder zo'n minuscule, smakeloze en liefdeloos gemaakte Rib Eye gegeten. Dit leek nergens op en dat ook verwoord naar de bediening. Geen excuus van de keuken, geen gebaar in de vorm van een kop koffie. Wat een aanfluiting. Niemand zal mij ooit nog zien in het liefdeloze Dauphine !
Sterre V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zeer slechte bediening! Ik heb me nog nooit zo onwelkom gevoeld in een resaturant. Het eten was ook niet lekker, ik heb het dan ook niet opgegeten. Kortom, het was een zeer onprettige ervaring en ik zal hier zeker niet meer terugkomen.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Weer eens geluncht hier. Ik kom er zeker 6 keer per jaar. En nog steeds dezelfde kaart. Lijkt me voor het keukenpersoneel nogal saai. Voor de gasten is het niet heel erg want er is veel keus. Zoals altijd druk en lawaaierig. We zaten aan het raam en dan is het te doen maar ik zou nooit in het midden van deze enorme ruimte willen zitten. Het eten is oké maar niet bijzonder. Ik had een Ceasar salad met een perfect zacht gekookt eitje, mooie vlokken Parmezaan en lekker veel ansjovis. Naar mijn mening iets teveel mayonaise over de sla. Ik kreeg er een miniscuul klein wit broodje bij. Mag wel iets meer voor €11.50. Mijn tafelgenoot had 2 kroketten met brood. Niks mis mee. Dauphine heeft een handige ligging pal naast het Amstel station.
M C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het is niet meer wat het was. Het hoopje smakeloze ravioli zonder ook maar een enkel blaadje rucola of versiering voor 15,50 kon echt niet....
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Dauphine was altijd een fijne plek om (ook) 's avonds met zakenrelaties af te spreken. Echter, tot grote verbazing van mijzelf en mijn tafelgenoten is het bij Dauphine sinds kort verboden om in de avond een laptop op tafel te hebben. Kort een aantal slides laten zien, mocht niet. De bediening kwam letterlijk binnen enkele seconden naar onze tafel en sommeerde ons om de laptop direct weg te doen. Volledig doorgeslagen en misplaatst beleid voor een restaurant dat grotendeels op gasten die vanuit een zakelijk karakter komen. Ook nergens gecommuniceerd - voor ons absoluut een reden om niet meer naar Dauphine te gaan.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hier inmiddels 2 keer gedineerd en 1 keer geluncht. Niet per se voor het restaurant dan wel de locatie bij het Amstelstation. Helaas tot 3x toe teleurgesteld. De kaart beloofd veel goeds maar eenmaal op tafel blijkt het eten hier zonder veel liefde bereid. Op de sla bij de ravioli zat nog wat zand. De bediening is vriendelijk maar mede door de omvang van de zaak en het aantal tafels voelt het toch alsof er vooral productie wordt gedraaid.
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Dauphine is in de ochtend 'sort of hotspot' voor ondernemers, ZZP-ers. Dat blijkt uit de laptops, pennen en blocnotes op tafel. Na twee cappuchino's (gewoon) en één thee (ruime keus) direct door naar de lunch ofwel twee kalfskroketten van Holtkamp met brood. De kroketten smaakten naar kroketten: 'what you see is what you get'.

De leuk opgemaakte carpaccio van runderlende met truffelmayonaise was volgens de tafelgenoot lekker.
De prachtige lokatie, de grote diversiteit aan gasten, de enorme ruimte, het hoge plafond, het interieur doen in niets denken aan een doorsnee café-restaurant, integendeel!

Dat is wellicht de reden dat ondanks de gevarieerde kaart de heerlijke ruimte opvallender is dan in dit geval de lunch. Hierdoor blijf je toch wat langer bij Dauphine dan de bedoeling was. En daar is niks mis mee.
Xinap .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker eten, iets wat beperkt menu.
Groots opgezet met hoog plafond zorgde voor een wat massaal gevoel, maar met wat oude vrienden van de studie was het meer dan prima :-) Voor een romantisch diner zou ik er niet heen gaan.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Hier gaat wat mis. Dit restaurant was in zijn prijsklasse altijd een prima gelegenheid. Op 17 oktober 2016 was het echter een fabriek van gerechten met schitterende beschrijvingen die zonder enige zichtbare en proefbare liefde bereid werden. Aan een nagerecht hebben we ons niet gewaagd. Een aanfluiting voor Dauphine.
Bediening prima, dat moet gezegd.
Jiska B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Goede locatie, mooi restaurant. Ik hou wel van groot. Eten is niet spectaculair, maar ook niet slecht. Heb hier meerdere keren gegeten en het is elke keer hetzelfde, dus echt veel beweging zit er niet in. Allemaal best gek voor een tent die iets anders wil uitstralen.
C. D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gisteravond met drie personen bij Dauphine gegeten. Heel vriendelijk ontvangen en we kregen een leuke tafel op het gezellig gevulde terras. De stoelen ogen leuk, maar zitten belabberd. We aten de burrata, carpaccio (zonder probleem de dressing aangepast) en de makreeltartaar. Hierna één maal de kabeljauw en twee maal de ribeye met een fantastische bearnaise-saus. Het vlees was heerlijk rood gebakken, zoals gewenst. De salade met kropsla was oke. Daar zou ik wat meer aandacht aan besteden. De friet ligt op het bord geschept. Kan ook wat leuker opgediend worden... Helaas was het fabrieksfriet met een mayonaise waar veel te veel mosterd in zat. Waarom geen lekkere verse gesneden friet i.p.v. die dunne gefrituurde stengels? Die eten we ook in de snackbar. Voor een karafje kraanwater betaal je € 0,95. Vind ik een beetje zielig. De prijzen zijn redelijk, de inrichting smaakvol en de bediening was vriendelijk. Kortom, lekker gegeten maar niet speciaal.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Probeerde het weer nadat ik de voor-laatste keer een doorgebakken tournedos geserveerd kreeg, terwijl ik medium-rare besteld had. Nu, enkele weken later, werd het hoofdgerecht, na ruim drie kwartier wachten na het voorgerecht, steenkoud op tafel geplaatst. De tournedos, de frites en de saus. En de serveerster keek nog verbaasd ook, toen ik er haar over aansprak. "Daar kan ik toch niets aan doen..." Sprak ze. Nu zal ik er echt nooit meer komen. Jammer, want het ligt zo handig in mijn buurt.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dauphine heeft me blij verrast. Had ik er een tijd terug niet al te indrukwekkend geluncht, nu besloot ik om tussen twee klussen door er even iets te dineren. Bij aankomst gaf ik aan dat ik niet veel tijd had en dat ging wel lukken. Ik wilde wel buiten zitten en werd neergezet op een plek waar ik aanvankelijk in de rook van medegasten zat. Ik zei het tegen een jongen van de bediening en die zou terugkomen om een andere tafel te regelen, maar heeft dat niet meer gedaan. Uiteindelijk viel de rook wel mee en zat ik ook aan een groot verkeersplein, dus om me nu ineens druk te maken over schone lucht... Bij het vriendelijke meisje van de bediening bestelde ik de gegrilde zwaardvis en tempura van gamba met saffraan risotto en salsa verde en die was subliem, zelden zo iets lekkers geproefd. Daarna gaf ik bij dezelfde jongen van de bediening aan dat ik wel de kaart voor de nagerechten wilde zien, maar niet veel tijd meer had en redelijk vol zat. Ik had op zich nog wel tijd voor een ristretto, maar toen het te lang duurde voordat hij kwam vragen wat ik wilde ben ik bij dezelfde jongen gaan afrekenen. Hij zei niets meer over het regelen van een andere tafel, kennelijk vergeten. Ik kreeg net als vorige keer een parkeerkaart van het huis voor anderhalf uur, attent. Het is binnen een erg nette zaak. Buiten zit je met mooi weer prima, maar het uitzicht is niet erg je van het. Ik ben dus wat kritisch over de bediening en het decor, maar het eten was top.
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hebben in het verleden vaak bij Dauphine gegeten. Gisterenavond was het de eerste keer dat wij teleurgesteld waren. De garnalenkroketten waren niet meer op de kaart terug te vinden, ook de andere klein voorgerechten waren verdwenen. Misschien was de kok op vakantie? Het eten was van zeer middelmatige kwaliteit. De artisjok voor was goed, maar de saus was niet royaal, je kwam hier niet mee uit voor de hele artisjok. Vervolgens hadden we
mosselen, niets bijzonders, met een paar neutrale sausjes. De frietjes waren niet lekker. De rib Eye, een stukje smaakloos, bleek vlees. Verder kregen we ieder nog een bakje saaie sla met wat donkere croutons. Toe een kopje koffie zonder koekje of iets erbij. Het was niet duur, € 130 met 4 personen, maar het was ook niet meer waard. De bediening was overigens wel erg attent en vriendelijk. Gaan hier toch niet zo snel meer naar toe.