Dauphine

Prins Bernhardplein 175 1097 BL Amsterdam Nederland Kaart
31-204621646

Over restaurant Dauphine

De hele dag genieten

Dauphine, een begrip in Amsterdam! De perfecte plek om overdag neer te strijken voor een uitgebreide of snelle lunch en waar je 's avonds zo de tijd vergeet tijdens het diner. Het menu staat vol met klassiekers, een keuze maken is lastig! Werp ook een blik op de wijnkaart, daar word je heel erg blij van.

Meer informatie over restaurant Dauphine

• : Parkeerplaats

7,2
Xinap .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker eten, iets wat beperkt menu.
Groots opgezet met hoog plafond zorgde voor een wat massaal gevoel, maar met wat oude vrienden van de studie was het meer dan prima :-) Voor een romantisch diner zou ik er niet heen gaan.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Hier gaat wat mis. Dit restaurant was in zijn prijsklasse altijd een prima gelegenheid. Op 17 oktober 2016 was het echter een fabriek van gerechten met schitterende beschrijvingen die zonder enige zichtbare en proefbare liefde bereid werden. Aan een nagerecht hebben we ons niet gewaagd. Een aanfluiting voor Dauphine.
Bediening prima, dat moet gezegd.
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gisteravond met drie personen bij Dauphine gegeten. Heel vriendelijk ontvangen en we kregen een leuke tafel op het gezellig gevulde terras. De stoelen ogen leuk, maar zitten belabberd. We aten de burrata, carpaccio (zonder probleem de dressing aangepast) en de makreeltartaar. Hierna één maal de kabeljauw en twee maal de ribeye met een fantastische bearnaise-saus. Het vlees was heerlijk rood gebakken, zoals gewenst. De salade met kropsla was oke. Daar zou ik wat meer aandacht aan besteden. De friet ligt op het bord geschept. Kan ook wat leuker opgediend worden... Helaas was het fabrieksfriet met een mayonaise waar veel te veel mosterd in zat. Waarom geen lekkere verse gesneden friet i.p.v. die dunne gefrituurde stengels? Die eten we ook in de snackbar. Voor een karafje kraanwater betaal je € 0,95. Vind ik een beetje zielig. De prijzen zijn redelijk, de inrichting smaakvol en de bediening was vriendelijk. Kortom, lekker gegeten maar niet speciaal.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Probeerde het weer nadat ik de voor-laatste keer een doorgebakken tournedos geserveerd kreeg, terwijl ik medium-rare besteld had. Nu, enkele weken later, werd het hoofdgerecht, na ruim drie kwartier wachten na het voorgerecht, steenkoud op tafel geplaatst. De tournedos, de frites en de saus. En de serveerster keek nog verbaasd ook, toen ik er haar over aansprak. "Daar kan ik toch niets aan doen..." Sprak ze. Nu zal ik er echt nooit meer komen. Jammer, want het ligt zo handig in mijn buurt.
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dauphine heeft me blij verrast. Had ik er een tijd terug niet al te indrukwekkend geluncht, nu besloot ik om tussen twee klussen door er even iets te dineren. Bij aankomst gaf ik aan dat ik niet veel tijd had en dat ging wel lukken. Ik wilde wel buiten zitten en werd neergezet op een plek waar ik aanvankelijk in de rook van medegasten zat. Ik zei het tegen een jongen van de bediening en die zou terugkomen om een andere tafel te regelen, maar heeft dat niet meer gedaan. Uiteindelijk viel de rook wel mee en zat ik ook aan een groot verkeersplein, dus om me nu ineens druk te maken over schone lucht... Bij het vriendelijke meisje van de bediening bestelde ik de gegrilde zwaardvis en tempura van gamba met saffraan risotto en salsa verde en die was subliem, zelden zo iets lekkers geproefd. Daarna gaf ik bij dezelfde jongen van de bediening aan dat ik wel de kaart voor de nagerechten wilde zien, maar niet veel tijd meer had en redelijk vol zat. Ik had op zich nog wel tijd voor een ristretto, maar toen het te lang duurde voordat hij kwam vragen wat ik wilde ben ik bij dezelfde jongen gaan afrekenen. Hij zei niets meer over het regelen van een andere tafel, kennelijk vergeten. Ik kreeg net als vorige keer een parkeerkaart van het huis voor anderhalf uur, attent. Het is binnen een erg nette zaak. Buiten zit je met mooi weer prima, maar het uitzicht is niet erg je van het. Ik ben dus wat kritisch over de bediening en het decor, maar het eten was top.
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hebben in het verleden vaak bij Dauphine gegeten. Gisterenavond was het de eerste keer dat wij teleurgesteld waren. De garnalenkroketten waren niet meer op de kaart terug te vinden, ook de andere klein voorgerechten waren verdwenen. Misschien was de kok op vakantie? Het eten was van zeer middelmatige kwaliteit. De artisjok voor was goed, maar de saus was niet royaal, je kwam hier niet mee uit voor de hele artisjok. Vervolgens hadden we
mosselen, niets bijzonders, met een paar neutrale sausjes. De frietjes waren niet lekker. De rib Eye, een stukje smaakloos, bleek vlees. Verder kregen we ieder nog een bakje saaie sla met wat donkere croutons. Toe een kopje koffie zonder koekje of iets erbij. Het was niet duur, € 130 met 4 personen, maar het was ook niet meer waard. De bediening was overigens wel erg attent en vriendelijk. Gaan hier toch niet zo snel meer naar toe.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
De oude Renault Garage is in tien jaar tijd getransformeerd naar de huiskamer van Business Amsterdam. Laptops, Lattes & Lunches. Na 19u swingt en gonst het als bij Chartier in Parijs. Terras, diner, wijn & swung. Best bites: crab cakes. Gevolgd door menetou-salon met plateau fruits de mer. Altijd top!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
komen hier regelmatig, al vanaf de start, dus inmiddels ruim 10 jaar. blijft een unieke plek, met een prettig vertrouwde kaart. al was het alleen al om de garnalenkroketjes van Holtkamp met mooi getoast wit brood en een door de bediening perfekt aanbevolen glas wijn er bij. goede brasserie, (meestal) attente bediening, prima sfeer, zeker als het goed vol is.
Erik-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Niet van de wijs gebracht door de recente zure reacties weer naar Dauphine geweest. Geen spijt. Het is nog steeds één van de meest aansprekende horeca-gelegenheden van Amsterdam. Geweldige atmosfeer, attente bediening en een waanzinnige wijnkaart met een erg goede prijs-kwaliteitverhouding (tip voor de witte wijn: de Starmont Chardonnay uit Napa Valley). De menukaart is misschien niet het meest avontuurlijk, maar wel degelijk. Vooraf een heerlijke King crab. Ik zou niet weten waar je voor €19,50 zo'n royaal stuk King krab krijgt. Als hoofdgerecht de gegrilde lamsrack met een voortreffelijke ratatouille. Tot slot een Irish Coffee met vers geslagen slagroom. In Parijs hebben ze La Coupole, in New York Balthazar en in Amsterdam hebben we Dauphine!
Marcella N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
WAREn tijd niet geweest hier.Wordt er niet beter op.!!Duurder geworden maar niet beter!Heel klein biefstukje&bleke frietjes.vlees was koud.treurig slastjerbij net verbrande croutons.!Ook vreselijk ongezellig zeker op t terras.nee Dauphine heeft zn beste tijd gehad.Hier gaan we nooit meer heen!!!
Madeleine M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Werkelijk slecht! 45 min gewacht tot ze ons eerste drankje opnamen. Toen mijn collega de seafood-platter wilde na een voorgerecht zei de bediening dat dat misschien niet verstandig was omdat ze wilde dat hij wel alles opat. Na een uur wachten op het eten vroeg ik vriendelijk of het eraan kwam, de serveerster zei brutaal: het is geen uur, en je moest ook niet zo lang wachten tot we het opnamen en je hebt een voorgerecht gehad. 14 collegas zaten toch echt al een uur te wachten.. Het eten was niet lekker en smaken paste totaal niet (zuur). Ik ben niet snel zo negatief maar ik raad iedereen af hier de avond te besteden.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Na lange tijd weer eens bij Dauphine gegeten. Een tafeltje op het terras weten te bemachtigen en genoten van het chaotische uitzicht. Wel jammer dat er aan alle tafels buiten gerookt mag worden en je zodoende het risico loopt vol in de rookwalmen van je buren te zitten. Niet passend bij een restaurant van dit niveau. De voorgerechten zijn origineler dan de hoofdgerechten maar er is bij beide gangen ruim keus, dat geldt ook voor de wijnen per glas. De gefrituurde softshellcrab als voorafje was leuk maar 3 krabbetjes op zeewier met mayonaise vond ik wat veel en eentonig. Bij de tempura van krab en calamari zat een overdaad aan sla maar verder een prima gerecht. Lekkere mosselen en knapperige friet. De steak tartaar vond ik erg grof gesneden maar dat is een kwestie van smaak. Prima porties. Lekkere pinot noir erbij. Bij onze buren zagen we een jaloersmakende toren van fruits de mer. Volgende keer weer!
De bediening viel in tegenstelling tot eerdere goede ervaringen helaas wat tegen. Onze ober oogde redelijk ongeïnteresseerd en het was soms lastig zijn aandacht te trekken. Voor het uitserveren van het hoofdgerecht met de verschillende bijgerechten moest hij een paar keer op en neer lopen en toen we tussendoor probeerden nog wat wijn te bestellen werden we redelijk grof genegeerd; toen hij klaar was met serveren werd gevraagd 'zo, en wat nog?'. Niet zo prettig. De rekening gevraagd aan een dame, maar niet gekregen, en vervolgens weer aan onze vaste ober die ons terwijl de betaalkaart duidelijk op tafel lag en hij meermaals langsliep weer lang liet wachten. Enfin, hij had misschien z'n avond niet. Wij wel, en we hebben weer een fijne avond bij Dauphine achter de rug.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met groep van zo'n 20 collega's gaan eten. Vooraf had ik zalm met crème fraiche en hoofdgerecht entrecote. Werd niet gevraagd hoe ik de enttecote wilde. Ik kreeg 'm medium, terwijl ik van rood houd. De ribeye van een collega zag er niet best uit. Ik had de dinsdag ervoor nog bij Budde in Nijverdal een geweldige ribeye gegeten. Prijzen in Amsterdam natuurlijk ook flink hoog.

Goed was wel dat alle collega's nagenoeg tegelijk een goed warm gerecht kregen opgediend.

Locatie spreekt aan.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Klein jaar geleden al eens over Dauphine's kroketten gerapporteerd. Bij herhaling teleurstelling vanwege de schaarste aan garnalen, gemiddeld 1 per kroket. We zouden het later nog eens proberen. Dit was een week geleden en....mirakel: lekkere korst en de kroketten vol garnalen. Hoe is dit mogelijk? Nu waren ze van Holtkamp, was dat een jaar geleden ook al? Kan het mij niet voorstellen. Hoe dan ook, snel terug voor nog eens een portie van 3 garnalenkroketten(8.5€) en daarbij een goede Sauvignon Blanc. Hoe kleine veranderingen een mens gelukkig kunnen maken...
Henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
We komen hier graag en met regelmaat als we Amsterdam aandoen want uitstekende parkeerfaciliteiten aan de rand van het centrum.

Vaak erg druk waardoor de akoestiek bij tijd en wijle wat te wensen overlaat maar niet geklaagd.

Altijd goede en lekkere sandwiches voor de lunch en recent aten wij een goede malse steak en verse zeebaars. Tot snel.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Grote niet erg sfeervolle zaak, we waren laat op zondag.
Het eten goede standaard brasseriekwaliteit. We aten vlot, fijne charcuterie (grote portie), prima leuke Arancini risotto balletjes en een mooie, iets droge zeebaars. Fijne Bourgeuil (Loire) rode wijn per glas.
We komen weer, maar dan vroeger op de avond met meer gasten.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Met z'n vieren gegeten op een dinsdag, druk maar niet helemaal vol. Dan nog beroerde akoestiek met effect dat je in stationshal zit. Bediening gewoon prima en vriendelijk. Carpaccio, ravioli en tempura van krab en calamari lekker, alleen zaten er helaas nog stukken schaal in de krab tempura. Hoofdgerecht zeebaars en toebehoren lekker, linzenburgen viel wat tegen, broodje niet zo vers, burger heel erg pittig/scherp en niets van sla oid erbij, beetje kaal. Wijnen per glas prima! Karafje kraanwater kost hier 0,95.
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Prachtig restaurant in de oude "garage" van de Renault. Zeer eigentijds ingericht waar je jan en alleman tegenkomt. Je komt hier ook geregeld Bn-ers tegen. De bediening is zakelijk en niet te persoonlijk. Het eten is enigszins simpel opgezet van prins kwaliteit. Aanrader: op vrijdag is er ook Club Dauphine waar je iedere week weer verrast wordt door optredens van diverse bekende en onbekende artiesten.
Joon B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
recent gegeten in dit grote, mooie restaurant in de oude Citroëngarage.
Het restaurant zit hier al 10 jaar, een niet te missen feit door de grote 10 die op het balkon staat. Gelijk bij binnenkomst worden we al attent geholpen en,na een kort verblijf met een drankje aan de bar, verder begeleid naar onze tafel.
De kaart valt op door de grote variëteit en keuze mogelijkheden, ik en mijn tafelgenoot kiezen beide voor de overheerlijke truffelravioli en de versgesneden steaktatare. Voor bij de gerechten wist men ook uit de enorm uitgebreide wijnkaart passende wijnen aan te bevelen uit de 22(!!) wijnen die hier per glas geschonken worden.
Gewoon ontzettend genieten om hier te zitten, we komen hier zeker weer terug.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Altijd weer een gezellig en druk vertoeven bij Dauphine al is de akoestiek niet te goed.

Ideale locatie om af te spreken voor een zakelijk gesprek want perfecte parkeerplaatsen in de buurt, vind dat maar elders in Amsterdam. Leuke kaart, wij aten deze week de ossenhaas en zeebaars die goed op smaak waren. Aanrader als je leuke bediening meetelt.