Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant Dartel

Marina W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Wij waren bijzonder teleurgesteld. 4 uur(!) voor 6 minuscule gerechtjes die in een paar minuten op waren, betekende dat we vooral gewacht hebben. De prijs was zeker niet in verhouding tot wat we gegeten hebben.
Absoluut geen aanrader.
Robin Q.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Lekker gegeten. Verrassende gerechten, lekkere wijn en goed verzorgde bediening. Wij komen terug
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Gezien de recensies en de prijs was het eten en de bediening onder verwachting. Enkele voorbeelden ter illustratie:
Een gerecht met verschillende paddestoelen werd bijvoorbeeld te koud geserveerd om de smaak tot zijn recht te laten komen.
Een vegetariër in het gezelschap kreeg uitgebakken pancetta bij het voorgerecht met artisjok.
En bij vertrek moesten we zelf op zoek naar de garderobe waar de bediening onze jassen had neergehangen.
Overigens was het dessert uiteindelijk een einde dat wel voldeed aan de verwachting. Verrassend, samenhangend en lekker.
Maar er zijn in Leiden meerdere restaurants waar wij beduidend beter gegeten hebben.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
bijzondere gerechten, erg smakelijk. sommige iets te zoet. als geheel:echte aanrader
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Super gegeten! Is de derde keer dit jaar en wederom erg lekker en goed. De wijnkaart was wat veranderd en daardoor weer nieuwe wijnen mogen proeven. Erg goed. Dus ook qua wijn een aanrader
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Uitstekend! Geweldig menu van de chef, top bediening! Aan de prijs, maar daar krijg je heel veel voor terug.
Erik O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Dit was onze eerste keer eten bij Dartel. Ontvangst was zeer goed. We zijn voor het 8 gangen chefs menu gegaan om ons te laten verrassen. Dat verrassen is zeker gelukt!

Het eten was werkelijk heerlijk, en lekker seizoensgebonden. Het wijnarrangement bij de 8 gangen was zeer goed, lekkere wijnen met hun eigen onderscheidende karakter. Mijn vriendin is hoogzwanger en ook daar werd zeer goed op ingesprongen door de keuken en de bediening, met onder andere net iets anders gegaarde gerechten of een goed en lekker alternatief. Ook is er een goede keuze aan alcoholvrije wijnen.

Wij zijn met een zeer tevreden gevoel weer naar huis gegaan en hebben erg genoten!
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Gekozen voor een zes gangen verrassingsmenu op een rustige zaterdagavond. Met vooraf drie en voor het dessert nog een extra amuse dus in totaal tien gerechtjes voorgeschoteld gekregen. Stuk voor stuk creatief en heerlijk, en mooi en bij vlagen origineel gepresenteerd (een pannetje gevuld met rook, brood in een papieren zakje, en iets met boomschors). Uitschieters: kreeft in vanille, en zachtgekookt ei met risotto. De bediening was professioneel, attent en vriendelijk. We hebben zonder meer een hele mooie avond beleefd en hopen nog eens terug te komen.
Hugo F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
verrassende gerechten en goed van smaak.
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk in de watten gelegd door vriendelijke bediening, warme sfeer. 5 gangen was voor ons precies goed met alle bijzondere amuses tussendoor.
Wij komen zeker nog eens terug!
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben vorige week heerlijk gegeten bij Dartel. We hebben genoten van een 6 gangen menu. We begonnen met amuses en daarna was gang na gang voortreffelijk. De service was top!
Versteeg12 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het was al weer even geleden dat we hier zijn wezen eten maar het was weer top. De sfeer in het restaurant vinden wij altijd heel relaxt; geen stijf tafellinnen, strakke stoelen (die ook nog eens lekker zitten) maar wel de kwaliteit van een sterrenrestaurant! Maar als je kijkt wat je aan het eind van de avond betaald is de prijs kwaliteitsverhouding prima in orde! Je kan het zelf zo gek maken als je wil. Je kan kiezen voor 3 gangen en dan ben je niet meer kwijt dan in een gemiddeld ander restaurant. Kortom, het was weer top! Service ook echt heel fijn en de kwaliteit van het eten fantastisch.
GAMIJ .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gisteravond heerlijk bij Dartel wezen eten. We waren met 6 personen en hebben genoten van een 8 gangen menu inclusief wijnarrangement. Het eten was werkelijk voortreffelijk en de wijnen uitstekend uitgekozen. De sfeer en service zijn heel fijn waardoor we een geslaagde avond hebben gehad. We komen zeker snel terug.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We hebben een 5-gangen diner gehad met vijf personen waarvan er een speciale wensen had. Hier was goed rekening mee gehouden. De gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk evenals de bijbehorende wijnen. We waren met drie oudere tieners met berehonger en ongevraagd werd er voor hen meerdere keren heerlijk zelfgemaakt brood gebracht met extra boter. Geen lange wachttijden tussen de gerechten. Wij vonden het allemaal een zeer geslaagde avond.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
We hebben vorige week heerlijk gegeten bij Dartel. We hebben genoten van een 6 gangen menu. We begonnen met amuses en daarna was gang voor gang voortreffelijk. De service was top!
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten bij Dartel. Wat een feestje. Daarnaast waren de wijnen goed gekozen bij de gerechten, de service is top en het is een fijne ambiance om in te dineren. Kortom, zeker weer een keer terug!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Geweldig lekker gegeten bijzonder samenstelling van de gerechten . Gaan zeker nog eens terug
Alessandra B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Dit is geen restaurant om gewoon te gaan eten. Hier ga je naar toe om re proeven en nog eens te proeven. Een absolute smaakbeleving!.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Alle amuses en gerechten zijn met zeer veel zorg bereid en smaken heerlijk.
Vervolgens worden ze met veel plezier door de zeer attente bediening opgediend.
De serveerster had gehoord dat ik jarig was en op het bord van mijn dessert was gefeliciteerd geschreven. Leuk detail.
Gerdie M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Alles perfect in balans! Goede uitleg over wat er op je bord ligt en keurig verzorgd . Het eten smaakte verrukkelijk. Sfeer was heel gemoedelijk.
Voor herhaling vatbaar.