Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Dartel

Riëtte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
We hebben heerlijk genoten van vijf gangen. De fazant was oa heerlijk. Het toetje met een touch van venkel vond ik heerlijk, terwijl ik normaliter geen fan van venkel ben. Het was een gezellige, heerlijke avond. De uitleg bij het inschenken van de wijn, was bijzonder en uitgebreid. Leuk dat de kok kwam vragen of het naar wens was. Top,
Eric P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Chef-kok Norbert van Dartel heeft ons wederom verrast met een fantastisch kerstmenu. Prima smaken, heerlijke ingrediënten en ook verrassende combinaties, zoals de kreeft in citroen-vanilleboter en de passievrucht met eendenlevermousse. Uiteraard met ds begeleiding van de juiste wijnen. We hebben enorm genoten
Aleida M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Een Kerstmenu van 7 gangen is een maatje teveel voor Dartel. De ontvangst was om half 7 maar om 00. 15 waren we nog niet klaar. Dus weggegaan voor de laatste gang. Het eten was helaas vlak van smaak of de smaken pasten niet bijelkaar. Jammer, volgend jaar niet nog eens.
Jordy B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
super fijne avond gehad bij dartel. service
was grandioos, de wijnen waren mega, en het eten fantastisch. kortom een geweldig avondje uit. speciale dank aan deena die ons helemaal in de watten heeft gelegd.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Vorige week heb ik heerlijk bij Dartel gegeten. Vanwege coeliakie moet ik geheel glutenvrij eten en dit is dus soms best een uitdaging bij het uit eten gaan. Maar gelukkig hebben ze overal rekening mee gehouden en kreeg ik glutenvrij brood. Het menu was een verrassing maar met een paar kleine aanpassingen kon ik heerlijk mee eten met de rest van de groep. Zelfs met de friandises bij de koffie werd er rekening mee gehouden.
Het was dus een erg geslaagde avond. De wijn en spijs combinaties waren super en de gerechten erg verrassend!
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Restaurant Dartel. De chef blijft zich overtreffen! Elke keer is het weer beter en beter. De service is voortreffelijk en de aangeboden wijnen erg passend bij de gerechten. Dit blijft het pareltje van Leiden.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hebben met een grote groep vrouwen heerlijk gegeten. Mooi gepresenteerd, goede smaak en ook nog origineel. Complementaire wijnen. Vriendelijk personeel. Een echte aanrader.
Gesineke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We eindigden met een teleurgestelde, huilende gast, aan wiens speciale wensen op geen enkele wijze was tegemoet gekomen. Met uitzondering van het wijnarrangement vonden wij het eten niet bijzonder.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Meerdere malen heerlijk gegeten, één van de beste restaurants in Leiden. Altijd fantastische service en goede uitleg bij het menu en de wijnen.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zeer geslaagd.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Ik heb hier 2 weken geleden geweldig gegeten. Ook het wijn arrangement was erg goed.. De kok heeft ons enorm verrast, het was top!
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Alles klopte! Mooi opgediende gerechten die allemaal heerlijk smaakten met de goed gekozen bijpassende wijnen. Echt een feestje om hier te eten.
Jack D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We werden hartelijk ontvangen en gingen voor het 4 gangen menu . Dat werd dus voor af gegaan door 3 amuses , ja 3 ! Die waren al super .
Daarna 4 perfecte gangen , allemaal perfect . O.a. een heerlijk gerecht met knolselderij en daarna diverse bereidingen van ree.
Bij de koffie mochten wij nog onbeperkt kiezen van een ruime keuze van lekkernijen .
Ik zeg laat die eerste ster maar komen .
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De lunch bij Dartel was voortreffelijk. De amuse met een knolselderiehoorntje maakte indruk en was heel lekker, het voorgerecht met paddenstoelen op diverse manieren bereid verrassend en de scholfilet als hoofdgerecht bijzonder goed bereid. Een aanrader.
Siemon G.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Lekker 5-gangendiner met goede service.
Eerste gerecht met ham en paddenstoelen was heerlijk. Ook hoofdgerecht met ree was erg lekker.
Verbeterpunten:
-lange wachttijd tussen gang 1 en 2.
-na hoofdgerecht (3) teveel zoete smaken, kaasgerecht met gorgonzola, peer en bladerdeeg niet zo geslaagd.
-interieur met harde houten tafels, zonder tafellinnen.
-veel harde materialen maken de ruimte lawaaierig.
Barney J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten met geweldige service. Ondanks de hoge prijs zeker waar voor het geld. Een ervaring die ik iedereen kan aanraden.
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker en verrassend!
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
We hebben ons laten verrassen. 5 gangen met tussengerechten. Mogelijkheid voor passende wijn per gerecht.
Het eten was heerlijk en werden mooi gepresenteerd. Een aanrader
Dexterduck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Fantastisch gegeten bij Dartel. Aperitief en eerste gangen buiten en toen naar binnen verhuisd voor het vervolg. Mooie smaakcombinaties en de borden zijn plaatjes. Enige minpunt is dat de wijnkaart hoognodig aan een upgrade toe is.
Gerben J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Creatief en inspirerend menu van de chef. Alles begeleid door wijnen van een getalenteerde sommelier. Dat alles is een klassiek pand met moderne uitstraling. Aanrader!