Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Dartel

Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk in de watten gelegd door vriendelijke bediening, warme sfeer. 5 gangen was voor ons precies goed met alle bijzondere amuses tussendoor.
Wij komen zeker nog eens terug!
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben vorige week heerlijk gegeten bij Dartel. We hebben genoten van een 6 gangen menu. We begonnen met amuses en daarna was gang na gang voortreffelijk. De service was top!
GAMIJ .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gisteravond heerlijk bij Dartel wezen eten. We waren met 6 personen en hebben genoten van een 8 gangen menu inclusief wijnarrangement. Het eten was werkelijk voortreffelijk en de wijnen uitstekend uitgekozen. De sfeer en service zijn heel fijn waardoor we een geslaagde avond hebben gehad. We komen zeker snel terug.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We hebben een 5-gangen diner gehad met vijf personen waarvan er een speciale wensen had. Hier was goed rekening mee gehouden. De gerechtjes waren stuk voor stuk heerlijk evenals de bijbehorende wijnen. We waren met drie oudere tieners met berehonger en ongevraagd werd er voor hen meerdere keren heerlijk zelfgemaakt brood gebracht met extra boter. Geen lange wachttijden tussen de gerechten. Wij vonden het allemaal een zeer geslaagde avond.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
We hebben vorige week heerlijk gegeten bij Dartel. We hebben genoten van een 6 gangen menu. We begonnen met amuses en daarna was gang voor gang voortreffelijk. De service was top!
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
We hebben heerlijk gegeten bij Dartel. Wat een feestje. Daarnaast waren de wijnen goed gekozen bij de gerechten, de service is top en het is een fijne ambiance om in te dineren. Kortom, zeker weer een keer terug!
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Geweldig lekker gegeten bijzonder samenstelling van de gerechten . Gaan zeker nog eens terug
Alessandra B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Dit is geen restaurant om gewoon te gaan eten. Hier ga je naar toe om re proeven en nog eens te proeven. Een absolute smaakbeleving!.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Alle amuses en gerechten zijn met zeer veel zorg bereid en smaken heerlijk.
Vervolgens worden ze met veel plezier door de zeer attente bediening opgediend.
De serveerster had gehoord dat ik jarig was en op het bord van mijn dessert was gefeliciteerd geschreven. Leuk detail.
Gerdie M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Alles perfect in balans! Goede uitleg over wat er op je bord ligt en keurig verzorgd . Het eten smaakte verrukkelijk. Sfeer was heel gemoedelijk.
Voor herhaling vatbaar.
Riëtte B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
We hebben heerlijk genoten van vijf gangen. De fazant was oa heerlijk. Het toetje met een touch van venkel vond ik heerlijk, terwijl ik normaliter geen fan van venkel ben. Het was een gezellige, heerlijke avond. De uitleg bij het inschenken van de wijn, was bijzonder en uitgebreid. Leuk dat de kok kwam vragen of het naar wens was. Top,
Eric P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Chef-kok Norbert van Dartel heeft ons wederom verrast met een fantastisch kerstmenu. Prima smaken, heerlijke ingrediënten en ook verrassende combinaties, zoals de kreeft in citroen-vanilleboter en de passievrucht met eendenlevermousse. Uiteraard met ds begeleiding van de juiste wijnen. We hebben enorm genoten
Aleida M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Een Kerstmenu van 7 gangen is een maatje teveel voor Dartel. De ontvangst was om half 7 maar om 00. 15 waren we nog niet klaar. Dus weggegaan voor de laatste gang. Het eten was helaas vlak van smaak of de smaken pasten niet bijelkaar. Jammer, volgend jaar niet nog eens.
Jordy B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
super fijne avond gehad bij dartel. service
was grandioos, de wijnen waren mega, en het eten fantastisch. kortom een geweldig avondje uit. speciale dank aan deena die ons helemaal in de watten heeft gelegd.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Restaurant Dartel. De chef blijft zich overtreffen! Elke keer is het weer beter en beter. De service is voortreffelijk en de aangeboden wijnen erg passend bij de gerechten. Dit blijft het pareltje van Leiden.
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
Vorige week heb ik heerlijk bij Dartel gegeten. Vanwege coeliakie moet ik geheel glutenvrij eten en dit is dus soms best een uitdaging bij het uit eten gaan. Maar gelukkig hebben ze overal rekening mee gehouden en kreeg ik glutenvrij brood. Het menu was een verrassing maar met een paar kleine aanpassingen kon ik heerlijk mee eten met de rest van de groep. Zelfs met de friandises bij de koffie werd er rekening mee gehouden.
Het was dus een erg geslaagde avond. De wijn en spijs combinaties waren super en de gerechten erg verrassend!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hebben met een grote groep vrouwen heerlijk gegeten. Mooi gepresenteerd, goede smaak en ook nog origineel. Complementaire wijnen. Vriendelijk personeel. Een echte aanrader.
Gesineke V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We eindigden met een teleurgestelde, huilende gast, aan wiens speciale wensen op geen enkele wijze was tegemoet gekomen. Met uitzondering van het wijnarrangement vonden wij het eten niet bijzonder.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Meerdere malen heerlijk gegeten, één van de beste restaurants in Leiden. Altijd fantastische service en goede uitleg bij het menu en de wijnen.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017