Over restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We hebben drie gangen gegeten (rechterdeel van de kaart) met één gerecht uit het linkerdeel van de kaart. Het eten was zeker lekker, maar niet heel uitgesproken van smaak. Bij sukade had ik smeuïg stoofvlees verwacht. Dat was niet zo, al smaakte het verder goed. De eerste amuse (kaasvlinder met een mousse) vond ik erg zout, de tweede (variatie op een bitterbal) was goed, maar niet heel bijzonder, de derde amuse was erg lekker. Voor mijn smaak bij alle gerechten iets te veel gewerkt met kleine stipjes saus, blokjes, plakjes. De bediening was heel vriendelijk, de timing had voor mij wel iets vlotter gekund (vijf uur aan tafel gezeten).
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
De keuken is uitstekend en soms heel verrassend. De bediening is correct en misschien wel iets te afstandelijk, dat in tegenstelling tot de tafels, waar je zonder tafellinnen van de houten tafels eet. Dat kan verbeterd worden. Wijnarrangement en tafelwater maken het geheel iets te duur.
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Pure culinaire verrassingen ! Fantastisch gegeten, ook de amuses waren geweldig, Prima bijpassende wijnen. Zeer gezellig. Aanrader in hartje Leiden !
W K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijke wijnen en super gerechten. Amuses zijn mooi opgemaakt maar hebben niet altijd voldoende smaak. Dit in tegenstelling tot de gerechten!
Sem V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten van het verrassingsmenu.

Ondanks dat bij het reserveren en bij de aanvangst was aangegeven dat er 1 zwangere bij zat werd er alsnog een kaasplankje gereserveerd met schadelijke kaas voor zwangeren. Dit werd wel opgelost door andere kazen op hetzelfde bord te plaatsen. Had fijner geweest als ze gewoon een schoon bord hadden gepakt. Blijf hier dus zelf scherp op!

Maar dit was echt het enige minpunt. Kleine maar mooie zeer goed smakende porties. Wijnen smaakten verfijnd en de dame aan tafel wist uit haar hoofd ook de streken te noemen waar de wijn vandaan kwam. Dus niet een oplees-ober die zelf alleen maar cola lust. Wijnen complementeerden de gerechten perfect. Ondanks het minpuntje echt een aanrader.
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Een prettig restaurant met heerlijke gerechten, wijnen, en een zeer hartelijke bediening!
wij hebben vegetarisch gegeten en dat was gevarieerd en heerlijk van smaak.
CJH D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Voortreffelijk verrassingsmenu van de chef. Ook de er bij geserveerde wijnen waren van hoog niveau. Eén van de beste restaurants in Leiden.
JanMarja .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wij namen het verrassingsmenu. Vooral het hoofdgerecht (sucade) was erg beperkt qua omvang (drie tot vier dobbelsteentjes sucade) wat de prijs/kwaliteitverhouding negatief beinvloed. De kwaliteit als zodanig was wel goed. Een ruimhartiger beleid met betrekking tot de porties lijkt mij echter wenselijk.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hier op een zaterdagavond met vrienden genoten van een 5 gangenmenu. Alles was goed klaargemaakt en de borden zagen er mooi uit. De bediening is heel vriendelijk en attent en de wijnkaart is erg prettig en ook nog eens vriendelijk van prijs. Echt een aanrader!
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben het verrassingsmenu genomen. Heerlijk, de smaken zijn puur en goed op elkaar afgestemd. Ook het eten zag en goed verzorgd uit. De medewerkers waren erg vriendelijk en gastvrij. Wij gaan hier zeker nog een keer terug.
Ilja B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Norbert blijft verrassen met een fantastisch chefs menu! Dartel is met afstand ons favoriete restaurant in leiden. De inrichting is brilliant, en de wisselende gerechten in het menu creatief en zalig. Het is wachten tot Norbert zijn welverdiende ster krijgt, waarna je waarschijnlijk weken moet wachten op een reservering: snel bij Dartel gaan eten voor de rest van de wereld deze Leidse parel ontdekt!
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Vanwege een kadobon hebben we woensdag voor het eerst bij Dartel gegeten. Maar zeker niet voor het laatst. We kozen voor het verrassingsmenu van de chef en hebben zeldzaam goed gegeten. Alle gerechten waren perfect qua smaak, opmaak en grootte. Grote complimenten aan de chef en aan de beleefde ober die ons een goede wijn aanraadde.
Randolf K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Heerlijk gegeten en prima bijpassende wijnen, we gingen bij Dartel eten zonder vooraf te kijken en dat is ons meer dan prima bevallen. Hier komen wij zeker terug
Joost279 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Ook op een rustige avond (vast door het mooie weer) wel scherp blijven in de bediening! Als gast kiest voor wijnarrangement, dan wel graag glas schenken tegelijk met inzetten gerecht. Vervelend als je er 2 maal om moet vragen.
Nkoomen K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Dartel is al jarenlang ons favoriete restaurant in Leiden, in onze ogen Michelin ster waardig! Norbert is een zeer bevlogen chef/eigenaar die heerlijke en prachtige creaties maakt van elke gang samen met zijn team. Je komt zelden in een restaurant waar de borden zo mooi zijn opgemaakt en de smaken zo goed op elkaar zijn afgestemd. Wij zijn elke keer weer verrast door de creativiteit van de keuken. Qua sfeer is het ook top, ongedwongen, maar wel met een chique uitstraling. De bediening zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt en doet er alles aan om je een heerlijke avond te bezorgen. Een echte aanrader, een restaurant die behoort bij de top van Leiden.
FBKooistra .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Geweldig gegeten. Vooral het voorgerecht van de langoustine was fenomenaal. Zeer mooie presentatie en we hadden het geluk buiten te kunnen eten op het terras onder de Pieterskerk. Erg leuk waren ook de vele amuses en kleine tussen hapjes.
Marijevandervooren .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Bediening was goed echter waren ze moeilijk te verstaan bij uitleg van de gerechten. Maar verder een perfecte avond gehad
RuthdW .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Sfeervol restaurant met goede bediening. Eten is geweldig en als je wil, kun je er heerlijke begeleidende wijnen bij drinken. Zeker een aanrader!
Astridvanhensbergen .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren enorm verwend bij Dartel. De borden waren stuk voor stuk kunstwerkjes & super strak. Mijn hoofdgerecht (vegetarisch, met geporcheerd ei) was absoluut een van de lekkerste gerechten OOIT. Wat een geweldige smaken! Ik was super blij dat de tegenwoordig zo gehypte "zuurtjes" grotendeels achterwege werden gelaten in mijn vegetarische menu. Wij kozen 4 gangen en ik was meer dan voldaan. Dat is wel eens anders met een vegetarisch menu. Dus ik was blij verrast! Heerlijke, aardse smaken en icm het wijnarrangement kan ik me alleen maar in superlatieven uitdrukken. Dat de chef aan tafel komt voor uitleg menu vind ik helemaal Top. Fantastische sommelier met gewaagde keuzes (de bulgaarse wijn was geweldig), dus gelukkig niet de veilige opbouw met saaie wijnen. De uitleg bij de wijnen is fantastisch. Ik kan nog wel even doorgaan met mijn lofzang.
Ik hoop heel snel eens terug te kunnen komen.
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
we aten het nagerecht met rode vruchten, ik vond dat een topper, vooral met bijpassende wijn die het wat zuurder maakte.