Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

9,2

Jouw recensie over het restaurant Dartel

Peter J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Erg goed gegeten maar wel tikkeltje aan de prijzige kant.
Willy S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Bediening was veel te gehaast daar waar je juist op kerstavond toch echt veel meer aandacht verwacht
Giuliano M.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2018
Onwijs goed eten en hele goede service; een 8-gangen menu om je vingers bij af te likken. De verschillende kooktechnieken en smaakcombinaties maken Dartel een ster-waardig restaurant. Een restaurant van catch/encore niveau en zeker het beste restaurant van leiden. Een echte aanrader!
Roland M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Als je een avond wilt genieten: Ga naar restaurant Dartel. Afgelopen week weer ontzettend lekker gegeten en gedronken daar. De gerechten die Norbert Dartel maakt en laat opdienen zijn stuk voor stuk culinaire, creatieve en speelse hoogstandjes, zonder dat het op enig moment té wordt. Strelingen voor de tong, duidelijk gemaakt door een chef die tot in de kleinste details weet waarmee hij bezig is. Een koning in zijn keuken die zijn goed op elkaar ingespeelde team met een indrukwekkende kalmte en doelgerichtheid aanvoert. Ook de sfeer in het restaurant is bijzonder prettig. Dartel is en blijft mijn favoriete eetgelegenheid in Leiden en verre ommestreken.
Vlt V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
Fantastiche eetervaring met jonge kinderen. Het verrassingsmenu is een echte aanrader. Prachtig passend wijnarrangement erbij, zeer prettige bediening en een chef die aan de tafel persoonlijk komt vertellen over de prachtige gerechten. Perfect maatwerk!
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Super mooie en lekkere avond gehad. Erg fijn restaurant en heerlijk eten. Ook de bediening is erg attent en heeft oog voor de gasten. Absolute aanrader!
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Mooie gerechten van een enthousiast team!
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2018
Wij waren bijzonder teleurgesteld. 4 uur(!) voor 6 minuscule gerechtjes die in een paar minuten op waren, betekende dat we vooral gewacht hebben. De prijs was zeker niet in verhouding tot wat we gegeten hebben.
Absoluut geen aanrader.
Beste Marina bedankt voor u mening en jammer dat het zo is ervaren.
Wat ons betreft doen we altijd ons uiterste best om het de gast zo goed mogelijk naar de zin te maken en met een voldaan gevoel de avond te beleven.
Wat alleen bij de opmerking van u onbreekt is dat we met bepaalde allergenen rekening moesten houden. Hier houden wij dan ook zeker rekening mee. Maar als in het een menu geen melk, boter en ieder ander zuivel product weggelaten moet worden en daarbij vegetarisch moet zijn komt dat de zwaarte en de vulling van het menu wel enigzins in het geding.
Nogmaals jammer dat u het zo ervaren heeft en wij het niet die avond zelf hebben gehoord om het zo op te lossen. Dit wat wij heel graag hadden gedaan voor u.
Groet team Dartel
Robin Q.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Lekker gegeten. Verrassende gerechten, lekkere wijn en goed verzorgde bediening. Wij komen terug
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Gezien de recensies en de prijs was het eten en de bediening onder verwachting. Enkele voorbeelden ter illustratie:
Een gerecht met verschillende paddestoelen werd bijvoorbeeld te koud geserveerd om de smaak tot zijn recht te laten komen.
Een vegetariër in het gezelschap kreeg uitgebakken pancetta bij het voorgerecht met artisjok.
En bij vertrek moesten we zelf op zoek naar de garderobe waar de bediening onze jassen had neergehangen.
Overigens was het dessert uiteindelijk een einde dat wel voldeed aan de verwachting. Verrassend, samenhangend en lekker.
Maar er zijn in Leiden meerdere restaurants waar wij beduidend beter gegeten hebben.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
bijzondere gerechten, erg smakelijk. sommige iets te zoet. als geheel:echte aanrader
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Super gegeten! Is de derde keer dit jaar en wederom erg lekker en goed. De wijnkaart was wat veranderd en daardoor weer nieuwe wijnen mogen proeven. Erg goed. Dus ook qua wijn een aanrader
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Uitstekend! Geweldig menu van de chef, top bediening! Aan de prijs, maar daar krijg je heel veel voor terug.
Erik O.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Dit was onze eerste keer eten bij Dartel. Ontvangst was zeer goed. We zijn voor het 8 gangen chefs menu gegaan om ons te laten verrassen. Dat verrassen is zeker gelukt!

Het eten was werkelijk heerlijk, en lekker seizoensgebonden. Het wijnarrangement bij de 8 gangen was zeer goed, lekkere wijnen met hun eigen onderscheidende karakter. Mijn vriendin is hoogzwanger en ook daar werd zeer goed op ingesprongen door de keuken en de bediening, met onder andere net iets anders gegaarde gerechten of een goed en lekker alternatief. Ook is er een goede keuze aan alcoholvrije wijnen.

Wij zijn met een zeer tevreden gevoel weer naar huis gegaan en hebben erg genoten!
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Gekozen voor een zes gangen verrassingsmenu op een rustige zaterdagavond. Met vooraf drie en voor het dessert nog een extra amuse dus in totaal tien gerechtjes voorgeschoteld gekregen. Stuk voor stuk creatief en heerlijk, en mooi en bij vlagen origineel gepresenteerd (een pannetje gevuld met rook, brood in een papieren zakje, en iets met boomschors). Uitschieters: kreeft in vanille, en zachtgekookt ei met risotto. De bediening was professioneel, attent en vriendelijk. We hebben zonder meer een hele mooie avond beleefd en hopen nog eens terug te komen.
Hugo F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
verrassende gerechten en goed van smaak.
Caroline A.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk in de watten gelegd door vriendelijke bediening, warme sfeer. 5 gangen was voor ons precies goed met alle bijzondere amuses tussendoor.
Wij komen zeker nog eens terug!
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben vorige week heerlijk gegeten bij Dartel. We hebben genoten van een 6 gangen menu. We begonnen met amuses en daarna was gang na gang voortreffelijk. De service was top!
Versteeg12 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het was al weer even geleden dat we hier zijn wezen eten maar het was weer top. De sfeer in het restaurant vinden wij altijd heel relaxt; geen stijf tafellinnen, strakke stoelen (die ook nog eens lekker zitten) maar wel de kwaliteit van een sterrenrestaurant! Maar als je kijkt wat je aan het eind van de avond betaald is de prijs kwaliteitsverhouding prima in orde! Je kan het zelf zo gek maken als je wil. Je kan kiezen voor 3 gangen en dan ben je niet meer kwijt dan in een gemiddeld ander restaurant. Kortom, het was weer top! Service ook echt heel fijn en de kwaliteit van het eten fantastisch.
GAMIJ .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Gisteravond heerlijk bij Dartel wezen eten. We waren met 6 personen en hebben genoten van een 8 gangen menu inclusief wijnarrangement. Het eten was werkelijk voortreffelijk en de wijnen uitstekend uitgekozen. De sfeer en service zijn heel fijn waardoor we een geslaagde avond hebben gehad. We komen zeker snel terug.