Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Dartel

Jack D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We werden hartelijk ontvangen en gingen voor het 4 gangen menu . Dat werd dus voor af gegaan door 3 amuses , ja 3 ! Die waren al super .
Daarna 4 perfecte gangen , allemaal perfect . O.a. een heerlijk gerecht met knolselderij en daarna diverse bereidingen van ree.
Bij de koffie mochten wij nog onbeperkt kiezen van een ruime keuze van lekkernijen .
Ik zeg laat die eerste ster maar komen .
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
De lunch bij Dartel was voortreffelijk. De amuse met een knolselderiehoorntje maakte indruk en was heel lekker, het voorgerecht met paddenstoelen op diverse manieren bereid verrassend en de scholfilet als hoofdgerecht bijzonder goed bereid. Een aanrader.
Gillebaart S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Lekker 5-gangendiner met goede service.
Eerste gerecht met ham en paddenstoelen was heerlijk. Ook hoofdgerecht met ree was erg lekker.
Verbeterpunten:
-lange wachttijd tussen gang 1 en 2.
-na hoofdgerecht (3) teveel zoete smaken, kaasgerecht met gorgonzola, peer en bladerdeeg niet zo geslaagd.
-interieur met harde houten tafels, zonder tafellinnen.
-veel harde materialen maken de ruimte lawaaierig.
Barney J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk gegeten met geweldige service. Ondanks de hoge prijs zeker waar voor het geld. Een ervaring die ik iedereen kan aanraden.
Eugene V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekker en verrassend!
Maria D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
We hebben ons laten verrassen. 5 gangen met tussengerechten. Mogelijkheid voor passende wijn per gerecht.
Het eten was heerlijk en werden mooi gepresenteerd. Een aanrader
Dexterduck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Fantastisch gegeten bij Dartel. Aperitief en eerste gangen buiten en toen naar binnen verhuisd voor het vervolg. Mooie smaakcombinaties en de borden zijn plaatjes. Enige minpunt is dat de wijnkaart hoognodig aan een upgrade toe is.
Gerben J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Creatief en inspirerend menu van de chef. Alles begeleid door wijnen van een getalenteerde sommelier. Dat alles is een klassiek pand met moderne uitstraling. Aanrader!
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
ontzettend lekker gegeten! We hadden het verrassingsmenu. Complimenten aan de Chef! Fijn om weer eens echt lekker te eten in een restaurant in Leiden. Alles vers bereid, mooie smaakcombinaties, prachtig opgemaakt, heerlijke amuses, huisgemaakte broodjes. Ook de sfeer in het restaurant is prettig. Rustig, maar niet stijf. Aardige en kundige bediening. Kortom een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt! Wij komen nog een keer terug!
Tamara A.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten, maar voor de behoorlijk hoge prijs hadden de porties wel iets groter gekund. We gingen beide met honger naar huis, terwijl we toch 5 gangen hadden besteld.
Carmen Westerkamp B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk gegeten, de chef heeft ons verrast met een 3 gangen menu.
Mooie opgediende borden met plaatselijke producten.
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Een verrassende menukaart en de bediening was professioneel, maar wordt niet te formeel.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken: uitstekend verrassingsmenu met veel kleine extra's, bijpassende wijnen (ook in bob-formaat) en warm, hartelijk en professioneel personeel. Uitstekende keuze voor n luxe feestje (verjaardag in ons geval)
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het was voor ons de tweede keer en dat is natuurlijk niet voor niets. Een bijzonder vriendelijke gastheer en bediening. Een minpuntje was de gasreuk van de gashaard, maar blijkbaar raak je daar aan gewend, aan het einde van de avond niet meer geroken.
Marnix E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
waanzinnig lekker en creatief gegeten!
Ankie H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke en mooi opgediende smaaksensaties. met verschillende amuses/gerechtjes vooraf aan elke gang.
Zeer prettige bediening!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben gisteravond genoten van het all-in 6 gangen arrangement. Heerlijk eten, goede bediening en mooie bijpassende wijnen. Met name een aantal visgangen zoals zeeduivel en kabeljauw die vaak aan de droge kant zijn, waren van uitmuntende kwaliteit. Verder werd keurig rekening gehouden met dieetwensen en allergieen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Fijne avond gehad bij Dartel. Heerlijk gegeten! Mooie ingrediënten. Leuke amuses maar had wat ons betreft bij één kunnen blijven ipv drie. Wachttijd tussen de gerechten was echt te lang.
femke V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig genoten in restaurant Dartel. De amuses zijn bijzonder en elk bord is met finesse opgemaakt. Niet alleen een top smaakbeleving maar ook dus een fraai gezicht! De snelheid waarmee de gangen werden geserveerd was goed getimed, en dat voor en volle zaterdagavond! Dartel is een aanrader voor iedereen die op niveau wilt eten! En de friandises moet je ook zeker niet overslaan bij de koffie:-)
Pourquoipas R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijke avond gehad. 4 gangen wijn-spijs, het was voortreffelijk. Bediening goed en fijne sfeer.
Dankjulliewel!
Wat betreft het commentaar qua wachttijd, gewoon precies goed en op deze manier avondvullend uit.