Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken: uitstekend verrassingsmenu met veel kleine extra's, bijpassende wijnen (ook in bob-formaat) en warm, hartelijk en professioneel personeel. Uitstekende keuze voor n luxe feestje (verjaardag in ons geval)
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het was voor ons de tweede keer en dat is natuurlijk niet voor niets. Een bijzonder vriendelijke gastheer en bediening. Een minpuntje was de gasreuk van de gashaard, maar blijkbaar raak je daar aan gewend, aan het einde van de avond niet meer geroken.
Engels M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
waanzinnig lekker en creatief gegeten!
Ankie H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke en mooi opgediende smaaksensaties. met verschillende amuses/gerechtjes vooraf aan elke gang.
Zeer prettige bediening!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben gisteravond genoten van het all-in 6 gangen arrangement. Heerlijk eten, goede bediening en mooie bijpassende wijnen. Met name een aantal visgangen zoals zeeduivel en kabeljauw die vaak aan de droge kant zijn, waren van uitmuntende kwaliteit. Verder werd keurig rekening gehouden met dieetwensen en allergieen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Fijne avond gehad bij Dartel. Heerlijk gegeten! Mooie ingrediënten. Leuke amuses maar had wat ons betreft bij één kunnen blijven ipv drie. Wachttijd tussen de gerechten was echt te lang.
femke V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig genoten in restaurant Dartel. De amuses zijn bijzonder en elk bord is met finesse opgemaakt. Niet alleen een top smaakbeleving maar ook dus een fraai gezicht! De snelheid waarmee de gangen werden geserveerd was goed getimed, en dat voor en volle zaterdagavond! Dartel is een aanrader voor iedereen die op niveau wilt eten! En de friandises moet je ook zeker niet overslaan bij de koffie:-)
pourquoipas R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijke avond gehad. 4 gangen wijn-spijs, het was voortreffelijk. Bediening goed en fijne sfeer.
Dankjulliewel!
Wat betreft het commentaar qua wachttijd, gewoon precies goed en op deze manier avondvullend uit.
avandeevee .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Recent een vijf gangen menu gegeten bij Dartels en het was heerlijk. Een wijn arrangement genomen bij het eten en dit waren fijne combinaties met uitleg over de wijnen, Service was ook top. Bedankt!
erik W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een aangename setting. Dit was voor ons de tweede keer dat we hier hebben gegeten. We hebben ons wederom laten verrassen met een 5-gangen diner en wijnarrangement. Alles was perfect op elkaar afgestemd en tevens was de bediening uitstekend. Wij laten ons graag een volgende keer weer verrassen bij Dartel.
Hajo B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Eten was mooi in balans en verfijnt met zoveel mogelijk locale producten. Bleek echter niet mogelijk a la carte te eten, wat enkele tafelgenoten minder waardeerden. Bediening was vriendelijk en bereidt tot uitleg. Echter, teveel gevraagd leek tot enige irritarie te leiden. Ogewarmde glutenvrije brood voor de allergischen onder ons was treurig. Entourage wat kil/leeg.
Voor het eten zou ik toch terugkomen.
Martha S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
heerlijk 5 gangen menu. Leuke en lekkere amuses. Het dessert was wat vlak van smaak. De friandises bij de koffie/thee daarentegen fantastisch
maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Dit jaar wederom met mijn vrouw gaan dineren bij restaurant Dartel.
En zoals ieder jaar weer een groot culinair genot.
Norbert en zijn team weten ons keer op keer te verrassen met hun uitmuntende kookkunsten.
Door de presentatie en smaakbelevingen van de gerechten krijg je automatisch een culinair orgasme.
Wat een beleving!
Bedankt!
Carla Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Diner evenals vorig jaar op eerste kerstdag. Eten was heerlijk, met veel zorg en liefde bereid. We werden vlot bediend tot en met gang 6.
Lange wachttijd tussen de laatste 3 gangen. Inmiddels half 12. Vroegen tot 3 keer toe om koffie gelijktijdig met het dessert. Kwam toch daarna. Voelden ons op de backburner gezet. Arriveerden als eersten en gingen als laatsten weg na 5,5 uur aan tafel, veel te lang.
Bediening vriendelijk, maar meisje liep op gympen en was niet alert.
We hopen dat volgende kerst de minpuntjes zijn weggewerkt.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Op de laastste avond van het jaar een speciaal menu met inbreng van voorkeurswensen.. De gerechten waren speciaal en uniek van uitzonderlijke kwaliteit. De bediening was deskundig, vriendelijk en behulpzaaam. Een aanrader.
Pollyan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Prachtige gerechten en met veel smaak opgediend en toegelicht. De verrassingen van de kok waren heerlijk. Een avondje uit in een mooie ambiance.
jvzandwijk .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten en super vriendelijk en deskundige bediening.
Zonder meer een aanrader als je eens bijzonder wilt eten.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Op Eerste Kerstdag genoten van een heerlijk en verrassend diner. Allemaal bijzondere gerechten, waarbij vooral de variatie op het kaasplankje het vermelden waard is. Naast het zeven-gangen menu kregen we nog drie amuses, een pre-dessert en verschillende friandises op tafel. Het tempo van het opdienen van de gerechten was prima. Zeker niet te snel en ook niet te lang hoeven wachten.
De bediening was enthousiast maar ze mogen soms iets meer aandacht geven aan de gasten.
Overall hebben we een zeer smaakvol kerstdiner gehad in een gezellige ambiance. Zeker een aanrader!
Sid H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Prima Kerstdiner gehad. Goed wijnarrangement. Jammer dat er geen echt contact ontstond tussen gasten en personeel: de toelichting op gerechten of de wijn was vaak een opgedreund standaardverhaal. Gerechten mogen iets warmer. En soms moesten we lang wachten. Kortom: mooi gekookt, matig geserveerd.
Nicolette O.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Kerstavond fantastisch kerstdiner. Gerechten mooi in balans met veel smaaksensaties. Bijpassend wijn arrangement goed gekozen mooie wijnen. Bediening vriendelijk en oplettend. Kortom heerlijke kerstavond.
Was lekkerste kerstdiner ooit uit gegeten. Dikke 10!