Over het restaurant Dartel

Huiselijke sfeer in Leiden

Je treft het zelden zo hartelijk en huiselijk als bij Restaurant Dartel in Leiden. Eigenaar en chef-kok Norbert van Dartel zorgt er persoonlijk voor dat je je thuis voelt in de smaakvolle inrichting van het restaurant in de meest gefilmde straat van Nederland. Ook het eten is huiselijk. De streekgerechten zijn bereid met lokale producten. Lokaler kan bijna niet, veel ingrediënten worden gekweekt op de eigen moestuin bij Hoeve Cronestijn.

Meer informatie over restaurant Dartel

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Dexterduck .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Fantastisch gegeten bij Dartel. Aperitief en eerste gangen buiten en toen naar binnen verhuisd voor het vervolg. Mooie smaakcombinaties en de borden zijn plaatjes. Enige minpunt is dat de wijnkaart hoognodig aan een upgrade toe is.
Gerben J.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Creatief en inspirerend menu van de chef. Alles begeleid door wijnen van een getalenteerde sommelier. Dat alles is een klassiek pand met moderne uitstraling. Aanrader!
Lotte L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
ontzettend lekker gegeten! We hadden het verrassingsmenu. Complimenten aan de Chef! Fijn om weer eens echt lekker te eten in een restaurant in Leiden. Alles vers bereid, mooie smaakcombinaties, prachtig opgemaakt, heerlijke amuses, huisgemaakte broodjes. Ook de sfeer in het restaurant is prettig. Rustig, maar niet stijf. Aardige en kundige bediening. Kortom een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt! Wij komen nog een keer terug!
Tamara A.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten, maar voor de behoorlijk hoge prijs hadden de porties wel iets groter gekund. We gingen beide met honger naar huis, terwijl we toch 5 gangen hadden besteld.
Carmen Westerkamp B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Heerlijk gegeten, de chef heeft ons verrast met een 3 gangen menu.
Mooie opgediende borden met plaatselijke producten.
John V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Een verrassende menukaart en de bediening was professioneel, maar wordt niet te formeel.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken: uitstekend verrassingsmenu met veel kleine extra's, bijpassende wijnen (ook in bob-formaat) en warm, hartelijk en professioneel personeel. Uitstekende keuze voor n luxe feestje (verjaardag in ons geval)
Angelo D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het was voor ons de tweede keer en dat is natuurlijk niet voor niets. Een bijzonder vriendelijke gastheer en bediening. Een minpuntje was de gasreuk van de gashaard, maar blijkbaar raak je daar aan gewend, aan het einde van de avond niet meer geroken.
Marnix E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
waanzinnig lekker en creatief gegeten!
Ankie H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijke en mooi opgediende smaaksensaties. met verschillende amuses/gerechtjes vooraf aan elke gang.
Zeer prettige bediening!
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben gisteravond genoten van het all-in 6 gangen arrangement. Heerlijk eten, goede bediening en mooie bijpassende wijnen. Met name een aantal visgangen zoals zeeduivel en kabeljauw die vaak aan de droge kant zijn, waren van uitmuntende kwaliteit. Verder werd keurig rekening gehouden met dieetwensen en allergieen.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Fijne avond gehad bij Dartel. Heerlijk gegeten! Mooie ingrediënten. Leuke amuses maar had wat ons betreft bij één kunnen blijven ipv drie. Wachttijd tussen de gerechten was echt te lang.
femke V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Geweldig genoten in restaurant Dartel. De amuses zijn bijzonder en elk bord is met finesse opgemaakt. Niet alleen een top smaakbeleving maar ook dus een fraai gezicht! De snelheid waarmee de gangen werden geserveerd was goed getimed, en dat voor en volle zaterdagavond! Dartel is een aanrader voor iedereen die op niveau wilt eten! En de friandises moet je ook zeker niet overslaan bij de koffie:-)
pourquoipas R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijke avond gehad. 4 gangen wijn-spijs, het was voortreffelijk. Bediening goed en fijne sfeer.
Dankjulliewel!
Wat betreft het commentaar qua wachttijd, gewoon precies goed en op deze manier avondvullend uit.
avandeevee .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Recent een vijf gangen menu gegeten bij Dartels en het was heerlijk. Een wijn arrangement genomen bij het eten en dit waren fijne combinaties met uitleg over de wijnen, Service was ook top. Bedankt!
erik W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten in een aangename setting. Dit was voor ons de tweede keer dat we hier hebben gegeten. We hebben ons wederom laten verrassen met een 5-gangen diner en wijnarrangement. Alles was perfect op elkaar afgestemd en tevens was de bediening uitstekend. Wij laten ons graag een volgende keer weer verrassen bij Dartel.
Hajo B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Eten was mooi in balans en verfijnt met zoveel mogelijk locale producten. Bleek echter niet mogelijk a la carte te eten, wat enkele tafelgenoten minder waardeerden. Bediening was vriendelijk en bereidt tot uitleg. Echter, teveel gevraagd leek tot enige irritarie te leiden. Ogewarmde glutenvrije brood voor de allergischen onder ons was treurig. Entourage wat kil/leeg.
Voor het eten zou ik toch terugkomen.
Martha S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
heerlijk 5 gangen menu. Leuke en lekkere amuses. Het dessert was wat vlak van smaak. De friandises bij de koffie/thee daarentegen fantastisch
maarten V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Dit jaar wederom met mijn vrouw gaan dineren bij restaurant Dartel.
En zoals ieder jaar weer een groot culinair genot.
Norbert en zijn team weten ons keer op keer te verrassen met hun uitmuntende kookkunsten.
Door de presentatie en smaakbelevingen van de gerechten krijg je automatisch een culinair orgasme.
Wat een beleving!
Bedankt!
Carla Z.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Diner evenals vorig jaar op eerste kerstdag. Eten was heerlijk, met veel zorg en liefde bereid. We werden vlot bediend tot en met gang 6.
Lange wachttijd tussen de laatste 3 gangen. Inmiddels half 12. Vroegen tot 3 keer toe om koffie gelijktijdig met het dessert. Kwam toch daarna. Voelden ons op de backburner gezet. Arriveerden als eersten en gingen als laatsten weg na 5,5 uur aan tafel, veel te lang.
Bediening vriendelijk, maar meisje liep op gympen en was niet alert.
We hopen dat volgende kerst de minpuntjes zijn weggewerkt.