Darah Afghaans Restaurant

Oudegracht aan de Werf 161 3511 AL Utrecht Nederland Kaart
31-302014373

Menu's

3 gangen menu 27.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant Darah Afghaans Restaurant

Darah is het vierde familierestaurant dat in mei 2017 is opgericht door de familie Alizadah. Vanaf januari 2010 ontvangen zij hun gasten met veel liefde en plezier in restaurant Sarban in Tilburg. Het culinaire succes heeft zich ondertussen uitgebreid naar Den Bosch (restaurant Zaher, 2013) en Waalwijk (restaurant Attan, 2014). Sinds 2016 kun je door cateringbedrijf Saaz ook je feesten en partijen laten verzorgen.

Betekenis Darah
    Darah verwijst naar de vruchtbare grond tussen de voet van de berg en de rivier. De grond is bij uitstek geschikt voor het verbouwen van diverse gewassen omdat dit veel voedingsstoffen bevat.
    In elk restaurant van de familie Alizadah, wacht je een hartelijke ontvangst. Persoonlijke aandacht en vriendelijkheid zijn diepgeworteld in de Afghaanse cultuur. De gastheren en gastvrouwen staan open voor al jouw vragen.

Hart voor de maatschappij
    Ze voelen zich maatschappelijk erg betrokken bij hun woon- en werkomgeving en streven ernaar om op verschillende manieren de mensen om zich heen te helpen. Tot op heden is het ze gelukt om op de volgende manieren een kleine bijdrage te leveren;
    • Ze nemen bewust alleenstaande minderjarige asielzoekers aan als personeel om hen een kans te bieden op een succesvolle toekomst in Nederland. In het restaurant proberen ze zoveel mogelijk Nederlands te spreken. Dit om de integratie te bevorderen.
    • Ze stellen wekelijks een tafel beschikbaar aan Quiet500 members. Dat zijn Tilburgse gezinnen die onder de armoedegrens leven.
    • Als actief lid van het Elftal tegen Armoede proberen ze met verschillende projecten het percentage van de mensen die onder de armoedegrens leven te verlagen.
    • Via het bestuur van de stichting Samen Doen proberen ze nieuwkomers en huidige inwoners van Tilburg met elkaar te verbinden. Ook creëren ze werkgelegenheid voor de nieuwkomers.
    • Ze nemen deel aan verschillende veilingen, waarvan de opbrengst vaak gaat naar de ouderen in de stad.

Halve fles mineraalwater

Sebastiaan V.
    • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
    Shogufa F.
    • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
    Wij hebben zoals altijd heerlijk gegeten. Ondanks de drukte werd er uitgebreid tijd genomen voor ons en we werden verwend met steeds extra's en aanvullingen! Wij komen natuurlijk gewoon weer terug
    Laurian J.
    • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
    Heerlijk gegeten en hele aardige bediening!
    Elsje L.
    • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
    Lekker eten, weer eens andere smaken. Introductie menu is echt een aanrader. Veel verschillende gerechten. Welwillende bediening, maar de kaart, de rekening en je jas te pakken krijgen was deze avond niet eenvoudig. Misschien met drukte en regen te maken?
    Joni R.
    • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
    Heerlijk gegeten. Kennismakongsmeni met allemaal kleine hapjes en smaken van de kaart. Super!
    Gerard R.
    • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
    We hadden een moeizame start. Werden aanvankelijk niet eens begroet. Moesten ons best doen om iemand aan te spreken over onze reservering. Vanwege de heftige regenbuien waren veel gasten langer blijven zitten en was het redelijk chaotisch in het restaurant. Er liep van alles mis waardoor we uiteindelijk pas na 45minuten ons eten konden bestellen. Maar vanaf dat moment draaide alles om. Het eten (verrassingsmenu) kwam supersnel op tafel. Er werd van alles gedaan en aangeboden om ons lange wachten te compenseren. En dat deden ze met succes. We hebben heerlijk gegeten en waren de moeizame start weer helemaal vergeten. Zeker de moeite waard. Komen graag nog eens terug.
    Brigitte A.
    • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
    Het verassingsmenu was superlekker en de bediening is zeer vriendelijk en professioneel. Een heel fijn restaurant waar we zeker nog eens terug komen!
    Pralisha B.
    • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
    Eten, service... Super goed!!
    Branko H.
    • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
    Zeer de moeite waard, heerlijk eten en goede service
    • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
    Erg lekker eten en vriendelijk personeel, behulpzaam en we konden zonder kosten extra aanvulling van gerechtjes krijgen. Erg fijn dat je hier zo lekker glutenvrij kunt eten, daar houden ze super goed rekening mee!
    Else D.
    • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
    Heerlijk!
    Jade O.
    • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
    Het kennismakingsmenu was super lekker, de bediening heel leuk en vriendelijk en de sfeer goed. We komen zeker nog een keer terug!
    Suzan S.
    • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
    Geweldige fijne sfeer, met heerlijk eten en fijne mensen!!
    Dymph K.
    • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
    Afgelopen weekend hier heerlijk gegeten. We kozen voor het verrassingsmenu, waarbij je kon kiezen uit vlees, vegetarisch, of veganistisch. Tijdens het serveren werd duidelijk uitgelegd wat er op de borden lag. Het waren allemaal goed op smaak gebrachte gerechten, rijst bereid op twee verschillende manieren met bijgerechten. Ik kom zeker weer een keer terug.
    Aukje V.
    • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
    We hadden het verrassingsmenu van 3 gangen, waarbij we allerlei verschillende gerechten op tafel kregen om te delen.
    Het voorgerecht en het hoofdgerecht waren heerlijk, veel verschillende smaken, ingrediënten en structuren en allemaal even kruidig.
    Het nagerecht (2 soorten ijs en een pudding die een beetje naar afwasmiddel smaakte) vonden we niet zoveel aan.
    De bediening is vriendelijk, maar komt wat onzeker en chaotisch over.
    De inrichting is vooral functioneel, we hadden daar veel meer van verwacht.
    Jolanda Janssen J.
    • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
    De kennismaking met de Afghaanse keuken is heel goed bevallen. We komen zeker nog een keer terug!
    Renate H.
    • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
    Heerlijk gegeten: het verassingsmenu genomen waardoor we van alles wat konden proeven. Heerlijke kruiden en smaken: pittig, zoet en mild. De bedoening was heel aardig en gavrn voortreffelijk uitleg over alle gerechten. Toetje was ook heerlijk. Ga er graag nog eens terug. Inrichting is rustig maar strakker dan we verwacht hadden. Al met al top en gezellig.
    Joost V.
    • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
    Leuk verrassingsmenu, waarbij je kennis kunt maken met een groot deel van de kaart. Vriendelijke en gastvrije bediening. Prima!
    Stefan V.
    • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
    Goeie ervaring gehad bij dit restaurant! Op aanvraag bleek de keuken mogelijkheden te hebben voor zowel vegetarisch als veganistisch eten. Een pluspunt!
    Maria S.
    • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
    Zeer de moeite waard zowel qua eten als qua bediening en atmosfeer