Darah Afghaans Restaurant

Oudegracht aan de Werf 161 3511 AL Utrecht Nederland Kaart
31-302014373

Menu's

3 gangen menu 27.50€

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Dit menu bestaat uit: Voorgerecht + Hoofdgerecht + Nagerecht

Over het restaurant Darah Afghaans Restaurant

Darah is het vierde familierestaurant dat in mei 2017 is opgericht door de familie Alizadah. Vanaf januari 2010 ontvangen zij hun gasten met veel liefde en plezier in restaurant Sarban in Tilburg. Het culinaire succes heeft zich ondertussen uitgebreid naar Den Bosch (restaurant Zaher, 2013) en Waalwijk (restaurant Attan, 2014). Sinds 2016 kun je door cateringbedrijf Saaz ook je feesten en partijen laten verzorgen.

Betekenis Darah
    Darah verwijst naar de vruchtbare grond tussen de voet van de berg en de rivier. De grond is bij uitstek geschikt voor het verbouwen van diverse gewassen omdat dit veel voedingsstoffen bevat.
    In elk restaurant van de familie Alizadah, wacht je een hartelijke ontvangst. Persoonlijke aandacht en vriendelijkheid zijn diepgeworteld in de Afghaanse cultuur. De gastheren en gastvrouwen staan open voor al jouw vragen.

Hart voor de maatschappij
    Ze voelen zich maatschappelijk erg betrokken bij hun woon- en werkomgeving en streven ernaar om op verschillende manieren de mensen om zich heen te helpen. Tot op heden is het ze gelukt om op de volgende manieren een kleine bijdrage te leveren;
    • Ze nemen bewust alleenstaande minderjarige asielzoekers aan als personeel om hen een kans te bieden op een succesvolle toekomst in Nederland. In het restaurant proberen ze zoveel mogelijk Nederlands te spreken. Dit om de integratie te bevorderen.
    • Ze stellen wekelijks een tafel beschikbaar aan Quiet500 members. Dat zijn Tilburgse gezinnen die onder de armoedegrens leven.
    • Als actief lid van het Elftal tegen Armoede proberen ze met verschillende projecten het percentage van de mensen die onder de armoedegrens leven te verlagen.
    • Via het bestuur van de stichting Samen Doen proberen ze nieuwkomers en huidige inwoners van Tilburg met elkaar te verbinden. Ook creëren ze werkgelegenheid voor de nieuwkomers.
    • Ze nemen deel aan verschillende veilingen, waarvan de opbrengst vaak gaat naar de ouderen in de stad.

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
    Fantastisch!!
    Jan H.
    • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
    We hebben het introductiemenu genomen en kregen daardoor allerlei verschillende gerechten. De Afgaanse keuken is subtiel en heel gevarieerd, anders dan de Iraanse en ook anders dan de Pakistaande. De bediening was heel vriendelijk.
    Henny V.
    • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
    Heerlijke eten, prettige bediening en personeel. We zaten in eerste instantie in een donkere hoek, maar toen de gelegenheid daar was kregen we (snel) een andere plek. Gekozen voor het verrassingsmenu, waarbij zo nodig we nog iets extra`s konden krijgen. Absoluut een aanrader!
    Mouna M.
    • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
    Het was weer heerlijk genieten van het afgaand eten hier! Top, wij komen vast nog een keer terug????????
    Sandra H.
    • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
    Heerlijk gegeten, een gastvrije ontvangst. Wij komen graag terug.
    Aughuet A.
    • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
    erg genoten, bijzondere ingrediënten...
    Nikee .
    • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
    Heerlijk gegeten! Ik ken het al van hun andere restaurant en was dan ook heel blij dat ze naar Utrecht zijn gekomen. Ik raad iedereen het menu aan. Veel verschillende smaken gemaakt door een team wat duidelijk trots is op het eten.
    C B.
    • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
    Wij waren gezeten op het( helaas zeer smalle) terras aan het water, met de langsvarende bootjes een bijzonder leuke ambiance. De bediening en uitleg van de gerechten was uitstekend.
    Aleid L.
    • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
    We hebben het verrassingsmenu gekozen, en dat was heerlijk. De bediening was superaardig en attent, en gaf bij alle gerechten goede uitleg. Een beetje jammer is dat ze nauwelijks een terras hebben, en je dus niet buiten kunt zitten; het was prachtig weer toen wij er waren. Een minpunt is dat je geen karaf met kraanwater bij het eten kunt krijgen, zelfs niet als iedereen er iets anders te drinken bij heeft besteld.
    Henk B.
    • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
    Erg fijne bediening die de tijd voor je neemt om alles rustig uit te leggen en een praatje komt maken, het eten smaakt fantastisch en deze smaken vind je nergens anders in Utrecht.
    Paul V.
    • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
    Erg lekker eten. We hadden 3 gangen menu met welke je verschillende gerechten kon proeven. Was precies genoeg. enig verbeterpunt is verlichting, kan wat gezelliger, rest super.
    Mieke B.
    • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
    Super lekker gegeten en top service. Enkel erg jammer dat er geen tapwater geserveerd wordt. Beetje flauw. Voor de rest helemaal top.
    Johan W.
    • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
    Met z'n vieren gegeten. We houden allemaal van Indiaas en waren onbekend met Afghaans. In één woord : geweldig. Smaken zijn nog verfijnder dan we hier uit de Indische keuken gewend zijn. De kok kwam bij elk gerecht vertellen wat het was en hoe het bereid was. Zeer attente en leuke bediening. Als we aangaven dat we iets erg lekker vonden, kregen we dat direct extra aangeboden. Het restaurant zat vol en het was gewoon uiterst gezellig. Een aanrader en we komen zeker terug!
    wouters_marijn .
    • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
    Erg lekker eten in een leuke ambiance, met extreem behulpzame bediening. Met name de kip was geweldig. We komen zeker terug!
    Adele A.
    Uitstekend!
    Marieke G.
    • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
    Goede prijs-kwaliteitsverhouding, zeer vriendelijk personeel en heerlijk eten. Veel side-dishes waardoor je veel verschillende dingen kunt proeven
    wdvries .
    • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
    Goede en enthousiaste bediening. Het eten is goed tot zeer goed in verhouding tot de prijs. Een stuk verfijnder dan het gemiddelde Iraanse of Indiase restaurant (ken geen andere Afghaan).
    Chris S.
    • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
    Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening. Top
    Thijs J.
    • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
    Geweldig restaurant! Lieve attente bediening en heerlijk eten. En wat een indrukwekkend verhaal van de twee jonge eigenaars. De een vluchteling, nu 24 en van afwasser tot eigenaar. En ze helpen ook weer anderen. En wat doen ze het geweldig! Gaan mensen! Vooral ook voor dat heerlijke eten.
    Maurits S.
    • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
    Eten was heerlijk, het verassings menu zeker aan te raden! Alles klopte aan dit restaurant, met veel plezier hier gegeten!!