Meer informatie over restaurant Dara

Maandag t/m Zondag vanaf 11:30

Jouw recensie over het restaurant Dara

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Dara kon voor ons de verwachtingen niet waarmaken. Ontvangst was goed en het personeel is vriendelijk, maar ook erg laconiek. Na onze eerste ronde gerechten hebben we een half uur met onze vieze borden gezeten voordat ze weg werden gehaald. Met de opmerking dat het allemaal lang duurde werd niet veel gedaan, want het dessert kwam ook pas erg laat. Dit werd voor ons nog gecompenseerd door korting, maar het kwaad was al geschied.
Mooie locatie en de inrichting is sfeervol, maar voor ons geen tweede keer bij Dara.
Jaap F.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Hier kom ik zeker terug, helemaal in de zomer als we op het terras kunnen zitten. Kwaliteit van het eten was uitstekend, 6 van de 7 gerechten heel goed van smaak en 1 viel er tegen, zowaar geen slechte score. Zelden zo'n vlotte, attente en weinig opdringerige bediening gezien, en de doorloopsnelheid van de gerechten is erg goed.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Prachtige locatie aan de eem bij het eemplein. Heel schattig met allemaal bootjes in het water. Sfeer was erg goed. Eten was lekker. Leuk en vriendelijk personeel. Super leuk om een keer te gaan eten.
Oudland .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Al vaker in dit restaurant gegeten en prima ervaringen gehad. Dit keer viel het eten erg tegen. Ik had zeebaars besteld, maar deze was niet gaar. Toen de tweede versie arriveerde waren mijn tafelgenoten al bijna uitgegeten. De vis was deze keer iets gaarder, maar nog niet voldoende. Verder erg lang op de drankjes zitten wachten. Personeel was verder vriendelijk. Ik zal er niet snel weer opnieuw naartoe gaan.
Nurah A.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Een mooie plek met terras aan het water. Maar ook binnen zitten is geen straf, het interieur is eigen en met aandacht gedaan. Het eten smaakte goed, het is zeer fijn tafelen met allerlei mezzes uit de wereldkeuken. De bediening was erg behulpzaam hoewel het sommige ontbrak aan wat kennis (studentenbaantjes). Aanrader als je een leuke, informele plek zoekt in Amersfoort die niet het standaard eetcafé is.
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
We zijn hier gaan lunchen omdat we na het zien van de buitenkant hoopten op een beetje Turkse/Perzische kaart, maar het eten dat geserveerd werd was eigenlijk erg internationaal met zelfs wat Indische invloeden. Niet helemaal wat wij zochten, maar wel smakelijk. We konden gelukkig lekker buiten zitten, wat een mooi plekje is in Amersfoort, maar binnen stonden ontzettend veel tafeltjes. We hebben het niet mogen ervaren, maar dit gaf ons de indruk dat het heel erg druk/luidruchtig kan worden. De service hebben wij als heel erg spontaan en prettig ervaren!
Bas T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Op dinsdagavond hier gegeten, waar het drukker was dan we van te voren hadden verwacht. Maar dat was geen probleem, de bediening had voldoende aandacht voor ons en de gastvrouw was ontzettend vriendelijk en meedenkend. Op haar aanraden het menu met allemaal verschillende mezzes gekozen. De lam vond één van ons te pittig, maar de smaak was verder goed. Ook de kip was lekker, goede krabkroketjes, lekkere makreel, prima gekruide rijst, frisse tzatziki. Ik kan alles wel gaan opsommen - we hebben gesmuld. Voldoende afwisseling in de hapjes, het was voor ons wel net iets te veel. Er werd volgens mij maar één dessert die avond geserveerd, maar ook dat was heerlijk: een panna cotta van mango en passievrucht - goede afsluiter. Aanrader!
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
We zouden met een groep bij Dara eten. We hadden ruimschoots van tevoren telefonisch gereserveerd en het was geen probleem om met een groep te komen eten. Het tegendeel bleek waar. Het bleek dat de groep uit één persoon meer bestond dan waarvoor gereserveerd was. Dara had geen stoel voor de 9e persoon van onze groep. De manier waarop dat werd gebracht, zowel in het restaurant als telefonisch, getuigt er niet van dat de klant koning is. Voor onze groep van 9 dus geen Dara meer.
Annick B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Dara is een mooi ingericht restaurant, we zaten ruim genoeg, en konden elkaar goed verstaan. De bediening was vriendelijk en gezellig. Het eten (en de wijn) vonden wij erg lekker. We hebben met z'n tweeën 5 of 6 gerechtjes besteld en dat was meer dan genoeg. Dara raden wij zeker aan.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Sfeervol ingericht restaurant, mooi gelegen aan het water. Je kon kleine, oosterse hapjes (mezzes) van de menukaart bestellen. Wij genoten van rode poon met curry, gerookte makreel, baba ganoush en bulgursalade. Daarbij werd Turks brood geserveerd. De gerechtjes smaakten heerlijk en ze waren meer dan voldoende voor twee personen. De bediening was prima: vlot, gezellig en adequaat.
Franca D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Hier spontaan met vrienden gaan eten. Prachtig, hip restaurant en leuke bediening. Originele kaart met veel kleine gerechten waar je naar hartelust uit kunt samenstellen. We besloten er een paar als voorgerecht te nemen en toen dat goed beviel hebben we er twee keer zo veel besteld als hoofdgerecht. En natuurlijk alles gedeeld en geproefd! Ook het dessert hebben we niet overgeslagen. Het was allemaal lekker, de wijn erbij was ook prima en de prijskwaliteitverhouding goed. Jammer dat Amersfoort niet naast de deur ligt!
Anne P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Lekker eten, originele gerechten, goede wijn, fijne locatie, prettige sfeer. Vaste plek voor een bijzonder lekkere maaltijd.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Dara heeft een leuk concept met losse kleine gerechtjes. Met 3 gerechtjes als voorgerecht en 3 als hoofdgerecht heb je voldoende voor 2 personen. De gerookte makreel was heerlijk en de spareribs met cola en cajun was voortreffelijk. Het wordt dan wel wat lastig om een bijpassende wijn te vinden. We kozen voor Marokkaans wit en Libanees rood. Dat bleek een goede keus. Het chocolade desert met bijpassende Ximenez was een mooie afsluiter. De bediening was zeer vriendelijk en op de juiste momenten aanwezig.
Auke A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De nieuwe mezzes kaart van Dara geprobeerd en dat viel helaas behoorlijk tegen. Eerste punt was dat er eigenlijk nog maar een bijgerecht op staat de zoete aardappel frites, de couscous en rissotto zijn helaas van de mezzes kaart af , heel jammer.

Dus 4 vleesgerechten, 1 vis en 1 vegetarisch gerecht besteld.
De appereil van lamsham bleek niet meer dan een dure selleriesalade te zijn, geen lam geproefd. En dat voor 5 euro.

Gemarineerd rund was te koud en smakeloos.

De Pez u Nok smaakte vooral naar paprika poeder, ook hierin geen lam geproefd.

De honing kip bleek kipdij filet zonder honingsmaak te zijn en was vrij droog.

De crème van roomkaas was eveneens smakeloos .

Alleen de rode poon was smaakvol.

Al met al zeer tegenvallend, waarbij slechts 2 van de 7 gerechten voldeed aan de verwachting.
Ik hoop dat ze de lamsstoofschotel, rissotto en couscous weer op de mezzes kaart plaatsen. Voorlopig sla ik Dara even over wat ontzettend jammer is omdat het verder zo'n leuk restaurant is.
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Na 2 jaar weer een avond bij Dara gegeten met vriendinnen. 3 gangen menu met al die verschillende smaken was nog steeds heerlijk. Ik miste wel het naan brood met dip vooraf. Wegens tijdgebrek vanwege de film moesten we het nagerecht missen. Dit werd super opgelost doordat het na de film laat op de avond voor ons klaarstond met gratis een kop koffie of thee. Top!
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op een warme zomeravond bij Dara op het overvolle terras een leuk plekje gevonden op een bank met dierenhuiden. Het Marokkaanse tafeltje brengt je meteen in de goede sfeer. Ook binnen ziet het er geweldig uit, met veel buitenlandse invloeden. Van de vrolijke buitenlandse bordjes werden we meteen vrolijk.

Ondanks de drukte werden we vrij vlot en vriendelijk geholpen. We kozen voor 2 mezzes per persoon om te beginnen, en wij hadden daar genoeg aan. We dronken prima witte wijn. Bestellen van kraanwater is geen probleem.

De couscous met onder meer granaatappel, feta en munt had niet zoveel vulling. Het leek ons wat droog, maar was het zeker niet. Door de appeldressing was het een uitstekend begin van de maaltijd. De risotto met pompoen en pijnboompitjes was te gaar, maar door de goede keuze van kruiden toch een smakelijk gerechtje.

De kabeljauw in een curry van kikkererwten en kerrie was een prima vervolg. Maar van het lamsvlees met pruimen werden we pas echt enthousiast. Geweldige smaken! We waanden ons in Marrakesh.

Ons werd geadviseerd per persoon 3 tot 4 gerechtjes te bestellen, maar de porties zijn zeker niet karig. Wij hadden op deze warme dag aan 2 gerechtjes per persoon genoeg. Met nog een espresso als afsluiter, rekenden we in totaal 36 euro af. Een financiële meevaller.
Opflee .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren bij Dara gegeten met 2 volwassenen en één kind. Het idee van meerdere kleine gerechtjes was echt ideaal voor ons. Het smaakte allemaal goed maar vooral de risotto en de spareribs waren geweldig!
Daarnaast was het team ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Wij gaan zeker nog een keer terug! 1 tip, ze zitten vaak vol, dus even reserveren kan geen kwaad.
MA_ .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
We hebben overnacht in Amersfoort en de keuze voor diner was gevallen op restaurant Dara. De avond ervoor heb ik de reservering gemaakt met (indien mogelijk) wat wensen omdat mijn vriend jarig was. Daarna nog even telefonisch contact gehad en het zou allemaal geen probleem zijn. Super vriendelijk personeel, wat nogmaals werd bevestigd toen wij arriveerden. We werden hartelijk onthaald en kregen een leuke tafel. Eenmaal aangeschoven werd de gewenste scroppino geserveerd en kwam de manager even een praatje maken. Niet veel later werd ons gevraagd of we liever een rustige tafel wilden (het was erg druk) en mochten we mee naar boven. We hebben echt heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. De service is tegenwoordig in veel horeca zaken ver te zoeken, maar we zijn hier tot in de puntjes op onze wenken bediend. Bedankt daarvoor! Samengevat heeft alles eraan bijgedragen dat het voor ons een bijzondere en speciale avond is geworden, we hebben genoten. Bedankt Ed voor het lachen en je gastvrijheid. Tot snel!

Yaron S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Super avond, heerlijke gerechten oa de kalfswang als chefspecial en het gestoofde lamsvlees met bijzondere wijnen uit Marokko. Bediening was top, perfect timing en zeer vriendelijk! Dara heeft een mooie ligging en leuke ambiance. We gaan zeker terug!