Meer informatie over restaurant Dara

Maandag t/m Zondag vanaf 11:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
P En S .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Dara heeft een leuk concept met losse kleine gerechtjes. Met 3 gerechtjes als voorgerecht en 3 als hoofdgerecht heb je voldoende voor 2 personen. De gerookte makreel was heerlijk en de spareribs met cola en cajun was voortreffelijk. Het wordt dan wel wat lastig om een bijpassende wijn te vinden. We kozen voor Marokkaans wit en Libanees rood. Dat bleek een goede keus. Het chocolade desert met bijpassende Ximenez was een mooie afsluiter. De bediening was zeer vriendelijk en op de juiste momenten aanwezig.
Auke A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
De nieuwe mezzes kaart van Dara geprobeerd en dat viel helaas behoorlijk tegen. Eerste punt was dat er eigenlijk nog maar een bijgerecht op staat de zoete aardappel frites, de couscous en rissotto zijn helaas van de mezzes kaart af , heel jammer.

Dus 4 vleesgerechten, 1 vis en 1 vegetarisch gerecht besteld.
De appereil van lamsham bleek niet meer dan een dure selleriesalade te zijn, geen lam geproefd. En dat voor 5 euro.

Gemarineerd rund was te koud en smakeloos.

De Pez u Nok smaakte vooral naar paprika poeder, ook hierin geen lam geproefd.

De honing kip bleek kipdij filet zonder honingsmaak te zijn en was vrij droog.

De crème van roomkaas was eveneens smakeloos .

Alleen de rode poon was smaakvol.

Al met al zeer tegenvallend, waarbij slechts 2 van de 7 gerechten voldeed aan de verwachting.
Ik hoop dat ze de lamsstoofschotel, rissotto en couscous weer op de mezzes kaart plaatsen. Voorlopig sla ik Dara even over wat ontzettend jammer is omdat het verder zo'n leuk restaurant is.
Cremebruleetje .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Na 2 jaar weer een avond bij Dara gegeten met vriendinnen. 3 gangen menu met al die verschillende smaken was nog steeds heerlijk. Ik miste wel het naan brood met dip vooraf. Wegens tijdgebrek vanwege de film moesten we het nagerecht missen. Dit werd super opgelost doordat het na de film laat op de avond voor ons klaarstond met gratis een kop koffie of thee. Top!
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Op een warme zomeravond bij Dara op het overvolle terras een leuk plekje gevonden op een bank met dierenhuiden. Het Marokkaanse tafeltje brengt je meteen in de goede sfeer. Ook binnen ziet het er geweldig uit, met veel buitenlandse invloeden. Van de vrolijke buitenlandse bordjes werden we meteen vrolijk.

Ondanks de drukte werden we vrij vlot en vriendelijk geholpen. We kozen voor 2 mezzes per persoon om te beginnen, en wij hadden daar genoeg aan. We dronken prima witte wijn. Bestellen van kraanwater is geen probleem.

De couscous met onder meer granaatappel, feta en munt had niet zoveel vulling. Het leek ons wat droog, maar was het zeker niet. Door de appeldressing was het een uitstekend begin van de maaltijd. De risotto met pompoen en pijnboompitjes was te gaar, maar door de goede keuze van kruiden toch een smakelijk gerechtje.

De kabeljauw in een curry van kikkererwten en kerrie was een prima vervolg. Maar van het lamsvlees met pruimen werden we pas echt enthousiast. Geweldige smaken! We waanden ons in Marrakesh.

Ons werd geadviseerd per persoon 3 tot 4 gerechtjes te bestellen, maar de porties zijn zeker niet karig. Wij hadden op deze warme dag aan 2 gerechtjes per persoon genoeg. Met nog een espresso als afsluiter, rekenden we in totaal 36 euro af. Een financiële meevaller.
Opflee .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren bij Dara gegeten met 2 volwassenen en één kind. Het idee van meerdere kleine gerechtjes was echt ideaal voor ons. Het smaakte allemaal goed maar vooral de risotto en de spareribs waren geweldig!
Daarnaast was het team ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Wij gaan zeker nog een keer terug! 1 tip, ze zitten vaak vol, dus even reserveren kan geen kwaad.
MA_ .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
We hebben overnacht in Amersfoort en de keuze voor diner was gevallen op restaurant Dara. De avond ervoor heb ik de reservering gemaakt met (indien mogelijk) wat wensen omdat mijn vriend jarig was. Daarna nog even telefonisch contact gehad en het zou allemaal geen probleem zijn. Super vriendelijk personeel, wat nogmaals werd bevestigd toen wij arriveerden. We werden hartelijk onthaald en kregen een leuke tafel. Eenmaal aangeschoven werd de gewenste scroppino geserveerd en kwam de manager even een praatje maken. Niet veel later werd ons gevraagd of we liever een rustige tafel wilden (het was erg druk) en mochten we mee naar boven. We hebben echt heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. De service is tegenwoordig in veel horeca zaken ver te zoeken, maar we zijn hier tot in de puntjes op onze wenken bediend. Bedankt daarvoor! Samengevat heeft alles eraan bijgedragen dat het voor ons een bijzondere en speciale avond is geworden, we hebben genoten. Bedankt Ed voor het lachen en je gastvrijheid. Tot snel!

Yaron S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Super avond, heerlijke gerechten oa de kalfswang als chefspecial en het gestoofde lamsvlees met bijzondere wijnen uit Marokko. Bediening was top, perfect timing en zeer vriendelijk! Dara heeft een mooie ligging en leuke ambiance. We gaan zeker terug!
Charles D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dara heeft een prachtig terras aan het water, vlakbij de schilderachtige Koppelpoort, in een mooi, nieuw stukje Amersfoort. Na een borreltje op het terras gingen we rond acht uur naar binnen om te dineren. Binnen is het ruim, vrij donker, hip en sfeervol. Het driegangen-verrassingsmenu begon met verschillende mezzes: kleine tapas-achtige hapjes. Heerlijk, een mooie mix tussen Marokkaanse en Libanese gerechten met veel kikkererwten, limoen, koriander en saffraan. De tweede gang bestond uit twee tajines met lamsvlees en kip, maar ook uit gestoofde kabeljauw, alles vergezeld van kleine bijgerechtjes en salades.
Mooie smaken en alles zag er prachtig uit. De bediening was erg vriendelijk en attent. Aanrader.
Mitchel J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat hebben wij genoten bij Dara, Voor-tref-fe-lijk menu gegeten, ode aan de keuken, hele mooie bijpassende wijnen gedronken. Ook over de bediending niets dan lovende woorden, zeer gastvrij en altijd vriendelijk!

Gezien de prijs van het menu een absoluut perfecte prijs kwaliteit verhouding een echte aanrader om naar toe te gaan! Tot de volgende keer Dara!
Gerrit Wim V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Met een groep een werkvergadering cq diner gehad.
We kozen het menu van de chef en werden verrast door allerlei lekkernijen uit de keuken.
Heerlijke kleine hapjes, taninne, toetje.
Zeer attente bediening.
Kom er zeker nog eens terug
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We zaten met een groep vrienden op het terras. Het terras heeft een mooie zicht. Je kan hier goed en lang zitten, want de zon blijft hier lang schijnen. Het eten was lekker en het personeel was erg vriendelijk, we werden gelijk geholpen.
Dino D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Dara heeft een prachtig terras met het laatste zonnetje van de dag en ook binnen oogt het restaurant warm en stijlvol. Wij waren met zijn vieren en de zeer vriendelijke serveerster gaf meteen aan dat e.e.a. wat langzamer zou gaan omdat ze het nog moest leren. Geen probleem voor ons. We kregen vrij snel een schaaltje Libanees platbrood (lekker vers) met een (voor mij onbekend) sausje wat een beetje chemisch smaakte. Vervolgens bestelden we een fles Viognier Musar Jeune die na een moeizame openingsact van de serveerster helaas niet goed meer bleek. Gelukkig waren ze zelf zo opmerkzaam om deze snel te verwisselen voor een nieuwe die naar mijn smaak niet zo vol en verrassend was als aangekondigd. Wij bestelden een aantal warme en koude Mezzes, waaronder: Babaganoush, Sigara börek, Zoete aardappelfriet, Tataki, Scampi , Risotto, Kippedijen, Zalm, etc. Binnen 10 min. stond alles op tafel en tot mijn verbazing waren alle warme gerechten zeer lauw. De Sigara börek werd daardoor bijvoorbeeld taai en de overige gerechten voor mij een beetje lafjes. Het leek alsof e.e.a vooraf klaargemaakt was en te kort opgewamd, heel erg jammer. Op zich aardige smaakcombinaties maar voor mij niet goed uitgevoerd.
Jacinta V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Lekker wezen lunchen bij Dara! Gezellig terras in de zon, goed gevarieerde lunchkaart en enthousiaste bediening die van je lunchmoment echt een feestje maakt.
Ik vond het zeker waard om nog even terug te gaan voor een fooi:)
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Dara is voor mij inmiddels al jarenlang een veelbeproefd concept dat nimmer teleurstelt, ook niet als je er vaker komt. Keer op keer verrast de kaart met nieuwe mezzes, terwijl tegelijkertijd de gouden klassiekers een vast plekje op het menu hebben. Het restaurant met z'n fraaie interieur en heerlijke terras (ook 's avonds zon!) is een allemansvriend, waar je zowel met je collega's als met je gezin kunt neerstrijken voor een goed bord en heerlijk glas.
Christa N.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Met z'n drieën gegeten bij Dara. We hebben bij elkaar negen mezzes besteld en samen gedeeld. Ik vond het eten prima. Vooral de zoete aardappelfrites, de kaaskroketjes en de Sigara Borek vielen in de smaak. Ook de kalfswang op omelet en de lamsburgertjes smaakten prima evenals de Labneh (met brood). De gegrilde kip met ananas en paprika vond ik wel iets te droog. Ik heb geen dessert genomen; mijn tafelgenoten hadden de chocolate mud pie. Die was behoorlijk machtig volgens hen. Al met al een prima restaurant voor een doordeweeks etentje.
SannaannaS .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Hier laatst gegeten. Erg goed! We hebben een aantal tapas besteld. Allemaal even lekker, met de baba ganoush als hoogtepunt. Die ga ik echt proberen na te maken ;-). Verder interieur mooi, sfeer top en leuke, hardwerkende medewerkers. Man (leiding) met krulsnor en bril heeft onze avond nog leuker gemaakt. Persoonlijk en grappig. Ja, ik ga zeker nog een keer!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Van mensen gehoord dat je hier lekker en sfeervol kan eten. Dus maar proberen.
De inrichting is ruim en modern, maar heeft weinig sfeer. Koud. De ontvangst was prima,
de verdere service was echt onder de maat.
Zoeken naar personeel om iets te bestellen e.d.
We hebben nagenoeg alle hapjes van de kaart genomen. Een paar gerechten waren heerlijk, maar de meeste waren lekker, maar niet bijzonder. Wij vinden het geen aanrader voor anderen.
Jedi N.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Dara; aangeraden door diverse facebook vrienden; na een oproep voor een goed restaurant in Amsersfoort, werd Dara door meerdere mensen aangeraden; en terecht. Bijzondere gerechten, zeer verrassend. We hebben gekozen voor de drie gerechten van de chef. We hadden ook een "gastheer", maar die maakte z'n rol niet echt waar; we werden namelijk bediend door verschillende mensen, zoals bij de meeste restaurants. Qua eten viel alleen het toetje enigszins tegen; tiramisu nieuwe stijl maakte het niet helemaal waar. Het grote restaurant is heel mooi ingericht, echt de entourage die je bij een dergelijke kaart verwacht; Al met al zeker een aanrader!
JudithCitroen .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Dara is een aanrader! Het mooie mediterrane, oriëntaalse interieur en de prettige ontvangst gaven meteen een goede indruk. De bediening was vriendelijk en oplettend, met idd een hoofdrol voor gastheer Ed. De mezzes die we kozen waren goed van smaak, vooral de zoete aardappel frites en de taramosalata. De baba ganoush was wel iets te spicy voor m'n tafelgenote. Het dessert met de witte chocolade mousse smaakte 50/50 naar slagroom en chocolade maar was evengoed heerlijk! Hier komen we graag nog eens terug!
Jbgijzel .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Gezellig en lekker gegeten in dit sfeervolle restaurant. Bediening attent met een hoofdrol voor gastheer Ed! :) Het Mezze menu is veelzijdig en verrassend, de Babaganoush fenomenaal. Verder netjes geprijsd en het menu ruim voldoende voor twee. We komen een keertje terug!

Joost