Dappertutto

Mauritskade 110 1093 RT Amsterdam Nederland Kaart
31-207724048

Over restaurant Dappertutto

Small intimate restaurant in the heart of Amsterdam Oost, located between the buzzing Dapperbuurt and the windmill of the Ij Brouwerij and offering a relaxed homey atmosphere (woonkamersfeer).
International cuisine, with strong roots in the Roman Italian tradition and a touch of Brazilian and South African influences.
Do you have something to celebrate? Contact us for a tailor made dining event.
Dinner onl

Meer informatie over restaurant Dappertutto

Tram 14 - Halte Pontanusstraat
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
9,2
Voordelig
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad bij Dapptertutto! De gastheer is bijzonder attent en houdt in de gaten of iedereen nog tevreden is. De kok schotelde ons gezelschap heerlijke gerechten voor, van konijn tot parelhoen en een perfect gebakken dorade. Originele side dishes als gebakken pastinaak en zoete aardappelen completeerden het hoofdgerecht. Als nagerecht kozen we voor een cheesecake, een meringue bombe en een grand desert. Alles even goed en overdadig.
We kunnen Dappertutto met twee woorden samenvatten: gul en gastvrij!
Annemieke R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Zeer goed en authentiek. Buitengewoon aardige bediening. Alsof je in een huiskamer bent. Prachtige wijnen. Eigenlijk te goedkoop voor het prachtige diner.
Margot P.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wat ons betreft : een ontdekking in de categorie: "beter niet door vertellen". Pas bij mijn derde poging om een keer te reserveren, konden we terecht. En we begrijpen nu ook waarom. Heel knus, persoonlijk, en een originele kaart.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Erg vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Alles is vers en met zorg klaargemaakt en opgediend en dat proef je. Als hoofdgerecht hadden we konijn en die was overheerlijk. Een aanrader vlak bij de Dappermarkt!
Jasmina B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Prima gegeten, de meeste wijnen zijn per glas verkrijgbaar, personeel was vriendelijk en we kregen voldoende uitleg over eten en wijenen. Er heerst een huiskamersfeer, gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.
Ilona E.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening, je voelt je welkom in een prettige setting.
Ga zeker terug!
Willem_van_huijstee H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
We zijn hier nu al meerdere keren geweest.
Gisteravond voor onze verjaardag weer met 9 mensen.
Weer heerlijk gegeten en verwend met zeer goede en persoonlijke bediening. Een van onze favoriete restaurants. We komen zeker terug.
Wwielen .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Al meerdere malen hier gegeten en elke keer weer een feest. Van voorgerecht tot nagerecht, kun je hier geen verkeerde keuze maken. Daarnaast een erg gezellige ambiance en zeker niet onbelangrijk; erg leuk personeel. Absoluut mijn favoriete restaurant in Amsterdam!
Taste-27 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij hebben vandaag bij Dappertutto gegeten.

Bestelling:
1x Crostini met kippenlever & 1x 1/2 kwartel met sinaasappel marinade
1x coda a la vaccinare ( gestoofde ossenstaart) & 1x coniglio a la cacciatora ( Konijn)
Het eten was ontzettend lekker, precies zoals gehoopt maar nog beter.

Bediening:
Warm, vriendelijk en attent.
Wij komen graag weer terug!
Vincent_en_Marlies .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een super warm welkom door de gastheren met duidelijk passie voor hun vak. Heerlijke gerechten in ruime porties. Een heel gezellige plek om een avond te zijn!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten, ook compliment voor de sides. Wel mogen van mij de porties minder groot en het eten mist verfijning. De zaak wordt vrij warm als het vol is en een gesprek is dan lastig te volgen. Fijne bediening met een persoonlijke touch, het geheel geeft een huiskamergevoel.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Klein, intiem restaurant. Voorgerechten zijn zeer uitgebreid en erg lekker! Hoofdgerechten prima, maar gezien de voorgerechten tikje minder. Erg vriendelijke bediening.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Leuk, charmant zaakje met zoals genoemd een huiskamersfeer - zonder hierin door te schieten. Leuke setting, waarbij een grote groep overigens de zaak redelijk snel zal overstemmen.

Vooropgesteld zijn wij niet de grootste fans van de Italiaanse keuken, maar op basis van de reacties op deze pagina viel het toch een tikkeltje tegen. De gerechten zijn allemaal bijzonder, het (voorgelezen en op krijtbord uitgeschreven) menu zit vol met gerechten die wij graag wilden probeerden, maar uiteindelijk was het simpelweg niet bijzonder.
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Wat een leuke sympathieke eigenaren en wat doen ze het leuk! Je voelt je echt heel speciaal en nemen alle tijd voor je! Bijna 10min stond de kok bij ons aan tafel om te vertellen over de menukaart, het water loopt je echt in de mond. Echter het eten viel tegen de vittelo tonato was droog doorgebakken en de tonijnsalsa was korrelig van structuur en niet op smaak. De hoofdgerechten waren prima maar niet zo bijzonder als de kok ons vertelde. Compliment voor het bordje met de verschillende groente, die waren echt super lekker en veel variatie!

Het huiskamerrestaurant ziet er leuk en gezellig uit een combi van Italiaans en Afrikaans. Je merkt wel dat de toevoer van frisse lucht niet aanwezig is en dat het enorm warm is in het restaurant als de keuken gaat koken hierdoor slaat de wijn als een bom in en is het niet plezierig om lang na te tafelen. ook is er geen achtergrondmuziek wat we persoonlijke wel miste!

MarjanAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
GEWELDIG verjaardagsetentje gehad bij Dappertutto! Wat een heerlijk eten, persoonlijke superservice en een hele avond gezelligheid. Tip voor iedereen in Amsterdam Oost: huur Dappertutto in z'n geheel af voor een prachtfeestje!
PS De clafoutis van asperges was de absolute top van alle heerlijkheden...
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Lekker klein knus huiskamer restaurantje met een goede kaart. Reserveer van te voren want het is er niet groot (en erg geliefd, de gastheer moest menige groep mensen teleurstellen die binnen drentelden zonder reservering). De kaart is een combinatie van Italiaanse gerechten en Zuid Afrikaanse gerechten en de kok vertelt er met hartenlust over. Het eten is er lekker en de wijnen zijn goed. Enige minpuntje: de melanzane alla parmigiana is op de website 17 euro en wij moesten 21 euro afrekenen. 21 euro voor een vegetarisch gerecht is echt aan de dure kant. Maar verder zeker voor herhaling vatbaar.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Gezellig huiskamer restaurant in Oost. Altijd goed: gratis water en brood (dit laatste heel lekker).
Vriendelijke bediening die ondanks dat alles op het krijtbord staat, het met veel enthousiasme toelicht. Misschien iets te enthousiast, het water loopt uit je mond als ze het toelichten. Het eten wat je vervolgens krijgt is gewoon goed (alleen de verwachtingen waren wat hoog gespannen dus). Wel vrij grote porties, veel door elkaar (salades toch liever apart of hoek bord). Prijzen gunstig.
Markhaag .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Na een aantal pogingen (vol) is het toch gelukt hier te eten. Voor mijn verjaardag met 10 man. Het was zelfs nog beter dan gehoopt. Fantastisch lekker eten. Alles was lekker en verrassend. Maajt eigeijk niet uit wat je bestelt. De bediening is super en het decor perfect. SUPER !!!
Zal hier zeker nog vaak komen
Mark
Karin0209 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Met acht mensen genoten van dit Italiaans georienteerde restaurant. Het is gesitueerd in een huiskamer, niet groot in omvang wel in kwaliteit. Rustig, zodat je een goed gesprek kunt voeren met je tafelgenoten. Gastvrije bediening. Heerlijke stukjes brood vooraf. De voorgerechten o.a. gnocchi met ricotta lieten we ons goed smaken.
Prima hoofdgerechten zowel vlees (ossenstaart,varkensrollade) als vis (zwaardvis) als vegetarisch (melanzane) waren verfijnd van smaak. Geserveerd met een schaal diverse smaakvolle groenten en kommetje aardappeltjes. Grand Dessert was verrukkelijk. Waarom geen 10? Helaas geen voorverwarmde borden, waardoor het heerlijke eten toch wat afkoelde. Trouwens geen kleine porties, je gaat niet met honger naar huis.
Goede prijs kwaliteit verhouding. Nadeel zou kunnen zijn dat het lastig zou zijn om hier de auto te parkeren en de bescheiden omvang van het restaurant. Dat laatste vonden wij echter een voordeel, klein maar fijn.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Heerlijk gegeten van gerechten gebaseerd op de Italiaanse keuken, met veel keuze uit voorgerechten en hoofdgerechten die keurig werden toegelicht. Daaronder ook vegetarische gerechten, die net als de vlees en visgerechten goed vullend waren. Dit werd begeleid door smakelijke witte en rode wijnen.
Een aanrader was het Grand dessert voor 4 personen: superlekker allemaal. Bediening was gastvrij en niet opdringerig. Ook gezellige huiskamerstijl met ' stapels boeken' en een lounge bank. Geen lawaaierige muziek, zodat we gezellig met elkaar konden praten.