Dappertutto

Mauritskade 110 1093 RT Amsterdam Nederland Kaart
31-207724048
Als je trek hebt in Italiaans comfort food, dan zit je bij restaurant Dappertutto in Amsterdam Oost helemaal goed. Ken en Guido ontvangen je maar al te graag in hun knusse restaurant. De uit Zuid-Afrika afkomstige Ken is een fantastische host en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat je zijn restaurant verlaat met een tevreden glimlach. Guido die tref je aan in de keuken waar hij samen met zijn team de meest fantastische en smaakvolle creaties kookt. De mannen hebben Italiaanse roots en dat proef je terug in typisch Italiaanse gerechten zoals melanzane alla parmigiana of huisgemaakte gnocchi. Maar je vindt hier bijvoorbeeld ook Zuid-Afrikaanse bobotie op de kaart terug. Daarnaast maakt een Braziliaanse dame de meest heerlijk luchtige Braziliaanse kaasbolletjes met een Italiaanse twist. Dappertutto betekent dan ook ‘overal’ in het Italiaans en dat is ook wat je aantreft als je aanschuift bij dit huiselijke restaurant. Een beetje van Italië, een beetje Zuid-Afrikaans (ook in het interieur) en ook wat van Brazilië. Een heerlijke mengelmoes voor een gezellige avond.

Geschreven door: Susam Pang van bySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van bySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: vergeet niet op hun krijtbord te kijken. Hierop staan de specials van de chef. Wie weet wat voor lekkers je hierop aantreft.

Over het restaurant Dappertutto

Small intimate restaurant in the heart of Amsterdam Oost, located between the buzzing Dapperbuurt and the windmill of the Ij Brouwerij and offering a relaxed homey atmosphere (woonkamersfeer).
International cuisine, with strong roots in the Roman Italian tradition and a touch of Brazilian and South African influences.
Do you have something to celebrate? Contact us for a tailor made dining event.
Dinner onl

Meer informatie over restaurant Dappertutto

Tram 14 - Halte Pontanusstraat
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 00:00
Zondag Gesloten

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,5
9,7

Jouw recensie over het restaurant Dappertutto

Arlinda D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2018
Heerlijk eten, zeer smaakvol, originele combinaties en allemaal verse producten. Top!
Benjamin B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Geweldig eten, geweldige service en voor een goede prijs. Kom hier zeker weer terug
Jos J.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Heerlijke Italiaanse keuken met Zuid-Afrikaanse twist. Personeel superaardig!
Ron F.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Eerlijk, lekker eten tegen een eerlijke prijs.
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Ook deze keer was de kwaliteit van de gerechten heel goed. Ook onze vrienden warenenthousiast . De sfeer is gemoedelijk en de bediening is vriendelijk.
Wij komen zeker terug.
Karin I.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Super!!
Hank K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Leuke avond doorgebracht in Dappertutto. Niet pretentieuze inrichting, goede bediening en - daar gaat het om - lekker eten.
Grote porties, en zeker niet duur.
Lennart Z.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Heeerlijk gegeten! Echte aanrader.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Geweldig kleinschalig restaurant. Het eten was voortreffelijk; verrassend en afwisselend. Absolute aanrader.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Je wordt zeer gastvrij ontvangen bij Dapertutto, In mooi Italiaans Nederlands worden de dagschotels uitgelegd waar je mond al van gaat wateren. Keuze maken is ook erg moeilijk. Wij hadden uiteindelijk de zwaardvis, het was goddelijk. Ik zou er snel gaan eten als ik jou was!
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Fantastische gegeten! Heerlijke gerechten en heel fijne, attente service!
Wel stevige porties zoals we ook in andere recensies lazen, maar dat betekent dat we maar snel weer terug moeten. Echt een absolute aanrader!
Frederique W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Wat een feest om hier te eten. Heerlijke gerechten met zeer veel zorg bereid, attente bediening. Je hebt het gevoel dat je bij iemand thuis aan tafel gaat die de beste familierecepten op tafel zet. Dat is meteen ook de sfeer van dit kleine pareltje. De porties daarentegen zijn stevig, zouden van ons iets kleiner mogen.
Harrie H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Alweer een zeer prettig en heerlijk etentje. Zowel vis, vegetarisch als vlees komt goed aan haar trekken. Ruime porties, ook de voorgerechten.
Coen D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Klein en gezellig huiskamerrestaurant met een leuke sfeer en heerlijk eten.
Carpedia H.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Relaxte kleine toptent. Wat hebben we genoten: héérlijk! De gevulde zwaardvis was zondermeer uitmuntend. De prijs-kwaliteitverhouding is onvoorstelbaar goed. Waar kan je nog komen dat je aan je tafel door de chef de specialiteiten van de dag krijgt uitgelegd? Hier dus! Alles aan deze 'pijpenla' is om over naar huis te schrijven.
Wij gaan snel weer terug.
kornelistammens .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Guido kookte - zoals altijd - geweldig en Ken is een uitstekende gastheer
Onze (Amerikaanse) vrienden waren diep onder de indruk en loofden zowel de sfeer als de kwaliteit van het diner
Parul B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Excellent food!!
Hendrikje V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Een fijn en gezellig restaurant, met fantastisch eten en een heel prettige bediening.
Een restaurant om vaker naar toe te gaan! Super..........
ide .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Dappertutto stond al lang op onze lijst.
Gisteren was het dan zover en eerlijk gezegd voldeed het niet aan mijn verwachtingen.
Dat had vooral te maken met het feit dat alles (voor, de gnocchi di pane en hoofd, de involtini) zó zout smaakte, dat dat alles-overheersend was.

Als dessert had ik de cheesecake met bosbessen en chocola. Dat smaakte goed maar ik was niet blown away.. De smaak van de chocola was wat goedkoop en kwam niet goed uit de verf.

De service was vriendelijk en de wijn smaakte goed. De ambiance was ook goed, omdat het niet zo groot is, voelt het al snel intiem aan. niet goed heb kunnen proeven.
Wat jammer, zeker als ik alle positieve recensies lees!
Max W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Alles was top. De enige aanmerking die ik heb is de akoestiek. Je wordt helemaal kierewiet als er een paar dames zijn die redelijk wat volume hebben...... misschien iets aan geluisd onderdrukkende maatregelen uitvoeren....