Speciale deals

Over het restaurant Danyel

Prinsheerlijke ervaring

Restaurant Danyel is onderdeel van hotel De Pauwenhof. De gepassioneerde patron cuisinier Danyel van den Bongard werkt met louter verse (streek)producten aan klassieke Franse en Limburgse gerechten. Culinaire tradities en vernieuwing gaan hier hand in hand. In een prachtige historische pand midden in Maastricht zit je prinsheerlijk aan de witgedekte tafels, tussen de warme kleuren en lustopwekkende geuren.

Halve fles mineraalwater

- Ontbijt vanaf 07:00
- Lunch vrijdag, zaterdag, zondag 12:00 tot 18:00

Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant Danyel

paul V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Mooie gelegenheid, met zeer attente bediening en veel aandacht van de chef zelf. Fijne gerechtjes (de rillette van zalm was verrukkelijk!) en een goed wijnadvies. Het bleek overigens de laatste avond van het restaurant in de Boschstraat te zijn. Het restaurant gaat verhuizen. Jammer, want de ambiance hier was rustgevend, comfortabel en warm. Benieuwd naar de nieuwe zaak!!
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Zeer sfeervol restaurant. Vriendelijke bediening (gastvrouw). Vriendelijke kok (kan echt goed koken). Helaas lange wachttijden. 2 gangen en een irish coffee(alleen al langer dan 3/4 uur) totaal 3 uur.
Mathias K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het restaurant werd mij aangeraden als zijnde een ster waardig. Ik kan zeggen dat dit inderdaad qua eten zeer dichtbij een ster komt. Danyel heeft perfect naar onze voorkeuren geluisterd en ik ben ook aangenaam verrast door de smaakcombinaties. Qua prijs/kwaliteit vind ik zeker dat dit restaurant een fantastische waarde biedt, en als de aankleding nog iets chiquer wordt dan vind ik dat de prijzen voor de menu's best met een tientje omhoog mogen.
jorg K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gedateerde gerechten en inrichting.
Eten kwalitatief goed.
Marlene T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
We werden persoonlijk verwelkomd en naar een fijn tafeltje gebracht met lekkere stoelen. Er kwamen lekkere olijven en charcuterie met goed brood op tafel. De avond begon goed. Omdat een van ons redelijk strenge dieetwensen heeft en we 2-1/2 uur hadden kozen we niet voor het menu, maar toch ging de avond berg afwaarts. Het hoofd ingredient van deze avond was wachten. De zalm ceviche zag er mooi uit, maar niet verassend en wat flauw, de kalf zwezerik goed. De franse chansons schalden net iets te hard en het wachten begon opnieuw. Graag wilden we vast een goed glas wijn, maar dat kregen we niet voor elkaar. Duidelijk een geval van graag iedereen persoonlijke aandacht willen geven, maar te weinig handen op de vloer. De ossobuco was wat droog en de saus vlak. Het kleine beetje schelvis bleek te drijven op een, weliswaar smakelijke, maar niet in het menu genoemde risotto. De kok grilde welwillend extra groente ter compensatie, maar we hadden niet eens tijd voor een nagerecht. Al met al een teleurstellende ervaring.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Geweldig gegeten bij Danyel. Leuk dat de chef bij je tafel komt. Aardig personeel dat ontzettend hard werkt, wel enigszins onderbezet voor een vol bezet restaurant. Al met al een top avond.
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Wat een gastvrijheid en wat een heerlijk verrassingsmenu! Geweldige avond gehad, we komen zeker nog eens terug.
Truus D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
De ontvangst was warm, oprecht gemeend en vriendelijk. Ook leuk dat Danyel persoonlijk aan de tafel kwam om ons te verwelkomen en te begroeten evenals bij het afscheid.
Wij hebben voor een verrassingsmenu gekozen en dat was het ook, heerlijk en verrassend!!
We hadden om half 7 gereserveerd en zouden dan 10% korting krijgen, echter dat is niet zo gegaan, maar door de hartelijke ontvangst en een extra glas wijn, neem je dat voor lief.
Maar dat is natuurlijk wel een punt van aandacht, want er zullen mensen zijn die wel hun 10% korting willen hebben, ondanks dat het een fantastische avond was met heerlijk eten een aanrader!!!
Stan B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
De kok/eigenaar aan je tafel, geeft een positief sfeertje. De zaak is mooi ingericht. De prijzen zijn goed. Het eten was erg goed en de hoeveelheid verrassend veel. We gaan zeker nog een keer terug naar Boschstraat 70 in Maastricht.
Luc N.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij kozen voor de rustige achterste ruimte van het restaurant. De sfeer wordt hier zwaar gedrukt door de aanwezigheid van de wijnvoorraad in een ruw stapelsysteem met nog enige flessen en een kistje op de schoorsteenmantel. Op tafel een schaaltje met 2 plakjes chorizo en 2 plakjes Italiaanse ham. Brood arriveerde pas veel later. Na een eenvoudige amuse van Limburgse uiensoep, gingen wij voor een 3-gangen verrassingsmenu. Als voorgerecht een paillard van zalm met huisgemaakte piccalilly, een beetje flauw van smaak, we misten een bite. Het hoofdgerecht was een magret de canard met zuurkool en verse groenten in een rode wijnsaus. Het accent ligt op ''in'', omdat de verschillende ingrediënten niet visueel te herkennen waren in de saus. Het nagerecht was een samenstelling van vier hapjes, waarvan alleen de cheesecake kon bekoren. De chocolademousse was te droog en hebben wij laten staan. Het bijbehorende wijnarrangement was passend, maar de chianti bij het hoofdgerecht miste veel van zijn (vroegere) fruit.
dank voor uw bericht,

ik heb de gast tevredenheid hoog in het vaandel staan, jammer vind ik dat u dit niet direct aan me gemeld heeft toen ik aan tafel ben geweest. een paar opmerkingen van mijn kant, we hebben geen Paillard geserveerd maar een rilette van zalm met huisgemaakte piccalilly, ook hebben we geen magret maar cuisse de canard geserveerd. Onze bedrijfsvoering is er op ingericht om opmerkingen op een prettige manier direct op te lossen. Nogmaals dank voor uw recensie

Danyel
Smukkel .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Opnieuw heerlijk gegeten bij Danyel, het begint een traditie te worden als we in Maastricht zijn. Danyel heeft zichtbaar plezier om zijn gasten een heerlijke ervaring te bezorgen. Als je voor de carte blanche gaat zet hij met passie en enthousiasme een heerlijk menu voor je neer met intense smaken. Mariska serveert daar uitstekend bijpassende wijn bij. Culinaire verwennerij met veel aandacht voor de klant!
Remco R.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Leuke persoonlijke ontvangst door Danyel en Mariska. Het eten smaakte heerlijk! Veel gerechten met "coleur locale" - Limburgse eend, lokale geteelde groentes en fruit (o.a. appelstroop), etc. Goede wijnen erbij waarbij de gastvrouw goed naar de stemming keek. De ober (Richard) was vriendelijke en voorkomend. We hebben een hele leuke avond gehad waar we met veel plezier aan terugdenken!
Mencey S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Wij hebben hier HEERLIJK gegeten met dank aan De Chef.
Ook de gast vrouw en heer hebben ons FANTASTISCH geholpen.
Daarna ook nog gebruikt gemaakt van een zeer mooie LUXE kamer!
Wij gaan hier zeker nog een keer terug komen.
Chef Danyel , Mariska , Richard , Antoineta superbedankt voor alles
m M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
We kwamen binnen en de ontvangst was al speciaal, handje geven, jas aan nemen, ZELF een tafel uitzoeken, echt je gelijk welkom en thuis voelen.

De Chef kwam aan tafel, heel leuk, we kregen de kaart, maar we vertrouwde de Chef, dus kozen we het 4 gangen verassingsmenu. Erna kwam Mariska, de gastvrouw aan tafel die de amuse gaf, een overheerlijke Maastrichtse uiensoep en vroeg of we wijn dronken, we konden kiezen uit huiswijn, een fles van de kaart en bijpassende wijnen. Omdat het een verassingsmenu was vroegen we advies, ze kon de huiswijn schenken en dan aangeven wanneer wit wanneer rood. We konden een fles uitzoeken en ze zou kijken wat het menu voor ons werd en zou ze ons erin advies geven op basis van de keuze die wij hadden. Of de bij passende wijnen, deze zouden gewoon per gerecht uitgekozen worden en dan zou zij kiezen welke wijnen het werden. We kozen het laatste, we hebben er geen seconde spijt van gehad, de prijs per glas is gunstig, er word wat bij geschonken, maar eigenlijk precies goed, niet te veel en we hadden steeds voldoende wijn. De uitles was tevens leuk, Mariska wist exact welke wijnen ze schonken, hoe ze smaakte en liet ons omstebeurt proeven, heel leuk. Kortom de wijnen waren top!

De gerechten waren hemels! Een vis als voorgerecht, toen weer vis maar dan met een oosters tintje, toen kalf met een verrukkelijke saus en een hemels chocolade dessert.

De bediening was professioneel en correct, Mariska een perfecte, lieve gastvrouw die de wijnen perfect op de gerechten afstemde en goed aanvoelde dat we romantisch weg waren.
De Chef die was spontaan en leuk, hij vraagt ook echt door, hij kwam na het hoofdgerecht aan tafel en vroeg duidelijk of het smaakt en hoe de andere gerechten waren geweest, stond echt open voor onze reactie(100% positief!!) en maakte ook een praatje.

Het tempo was ook goed, echt een avondje uit, precies wat wij wilden. De inrichting is ook heel mooi, stoelen comfortabel, heel gezellig en romantisch.
Kortom een ideale avond met fijne sfeer, goede wijnen, fijne service en geweldige gerechten. Wij vinden het ster waardig, want zeker beter dan bepaalde sterren restaurants.

Zeker een aanrader!!
Bob K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Je kan op veel plekken goed eten. Wil je echter jezelf echt verwennen, dan ben je bij Danyel in goede handen. In een woord een exquise beleving.
M.A. V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een feestelijke avond door het voortreffelijke eten en verrassende ontvangst.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Zeer hoog niveau van smaak, mooie biologische producten leuk geserveerd. Goede balans. Vriendelijke en persoonlijke kok met gemeende aandacht aan de tafel , zeer rustige ambiance voor optimaal genieten.
Alleen slechts 3 tafels bezet en de bediening kan wel iets vriendelijker met af en toe een lach.
Bediening zelf was zakelijk en op zich erg goed. Prijs is zeer redelijk voor top kwaliteit in smaak beleving.
We hadden het Carte Blanche menu.
michiel S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Een perfecte avond!
Samen met mijn vrouw ben ik hier gaan dineren. We werden hartelijk welkom geheten door Mariska. We mochten zelf een tafeltje uitkiezen, heel fijn! Als aperitief hadden we allebei een champagne. Later kwam de Chef aan tafel en toen hebben we ons laten verassen, met 5 gangen. Natuurlijk ook de bijpassende wijnen erbij van Mariska, die waren perfect uitgekozen bij de gerechten.
De gerechten waren geweldig! Alles vers en perfect op smaak, de combinatie's zijn om weg te dromen, helemaal samen met de passende wijnen!
De glazen werden redelijk geschonken en ze schonk ook gewoon bij. Niet te veel, maar gewoon perfect. De tijd tussen de gangen was ook perfect. In het begin iets sneller en naar mate het later op de avond was kregen we meer tijd om bij te komen.
De portie's zijn niet klein te noemen, hier loop je gevuld het pand uit, of rol je je kamer in.
De bediening was perfect, heel welkom en gastvrij, we werden goed in de gaten gehouden, maar ook goed met rust gelaten. We hadden een romantisch avondje, dus dan heb je vooral tijd voor elkaar.
Mariska zorgde er wel voor dat het ook romantisch was! Wat we ook leuk vonden dat later op de avond de Chef even aan tafel kwam. Mariska kon het goed af, zonder dat hij binnen kwam, maar het is leuk dat de Chef langs komt en interesse toont en vragen beantwoord.
Danyel en Mariska zijn een super koppel en perfect op elkaar ingespeeld, met oog naar de gasten en in voor een grapje!
Ik ga zorgen weer naar Maastricht te komen en dan in de Pauwenhof te slapen en natuurlijk weer in Restaurant Danyel te dineren.
Dit restaurant is een echte aanrader!!
m S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Op een heerlijke zomeravond heerlijk gegeten bij Danyel. Ambiance bediening maar vooral t eten meer dan voortreffelijk. Chef Danyel is meer dan betrokken en weet zijn klanten op hun wenken te bedienen. Verrassende smaaksensaties van lokale streekproducten Echt top Gastvrouw uiterst bedreven in de keuzes van de wijnen Erg goed Wij zijn al op veel plaatsen gaan proeven maar restaurant Danyel komt bij ons direct binnen in de top 3 ever Ons zien ze hier zeker terug Gewoon top
Nanny op H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijke bijzondere gerechten, mooi opgediend en erg smaakvol. De akoestiek was zeer goed, mooie sfeervolle inrichting; kortom een zeer goede ervaring wij komen zeker een keertje terug!