Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Danyel

Prinsheerlijke ervaring

Restaurant Danyel is onderdeel van hotel De Pauwenhof. De gepassioneerde patron cuisinier Danyel van den Bongard werkt met louter verse (streek)producten aan klassieke Franse en Limburgse gerechten. Culinaire tradities en vernieuwing gaan hier hand in hand. In een prachtige historische pand midden in Maastricht zit je prinsheerlijk aan de witgedekte tafels, tussen de warme kleuren en lustopwekkende geuren.

Halve fles mineraalwater

- Ontbijt vanaf 07:00

9,2
Maartje D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wij zijn in de watten gelegd door Danyel en Mariska, met tongstrelende creaties van vlees en vis en een zalig toetje met watermeloen ijs, een luchtige soufflé brûlée (O.i.d.) en perfect passende wijnen, ook in Bob-arrangement ve
Jacques T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
wij hebben hier gegeten voordat we het concert van André Rieu bezochten. Het speciale 3 gangen menu van Euro 27,50 met keuzes voor voorgerecht (bijbetaling voor alternatieven voor de uiensoep), hoofdgerecht en dessert was zijn prijs waard. De varkenspoot Limburgse stijl was erg goed. Prettige bediening, die rekening hield met het feit dat de meeste bezoekers op tijd naar het concert moesten. Wat zeker bijdroeg aan de ervaring was het feit dat we konden eten in de binnentuin. Wat ons betreft wel een aanrader.
Roël H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijke wijn, heerlijk eten en een chef die aandacht voor z'n gasten heeft. Om zeker een keer terug te keren!
Yvon P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
mooie eerlijke gerechten, geen uitgebreide wijnkaart, maar wel mooie mogelijkheden; goede tip bij het heerlijke Limburgse lamsvlees (een rode wijn uit de streek bij het Gardameer).
vriendelijke en open mensen
mooi klassieke inrichting, ook weer leuk bij alle nieuwe en moderne gelegenheden in Maastricht
Hardy M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Uitstekend gedineerd met verrassende basic ingrediënten
Alonzo J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Ik heb hier met mijn vrouw afgelopen zaterdag 1-7-2016 gegeten (van 18:20-23:00). Ik heb een verassingsmenu 5 en mijn vrouw 4 gangen gegeten. Ontvangst was hartelijk (door chefkok en eigenaar), en het voelde meteen goed. Heel gezellig!

Als binnenkomer oa chorizo en huisingemaakte olijven (zoetig) is verassend. Een verassings drankje met oa rose, sinasappel.

Amuse van gekaramiseerde sjalotten met rode peper en biologische ganzelever. Als voorgerecht kregen we de rauwe forel op een guacamole bedje, met ansjovis met met biet, bietsorbet ijs, en chips van cassave. Gerecht daarna drie dagen gegaard varkens wangetje met witlof en ganzelever en daarna de topper oa. vlees, met een sucade lapje groene asperges in een saus van parmazaan, gort, room boter (risotto-achtig), gegrilde cherry tomaten velletje (zeer orgineel). Daarna een belgisch gekaramiseerd aan de boven kant met biersorbetijs en een biersaus met kummel en nagerecht van volleyogurt parfait met roodfruit, sesam kletskop, sinasappel ijs en rabarbercompot.
Mia M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Geweldige sfeer met lieve warme mensen die hun gasten echt weten te verwennen met mooie pure producten
een heerlijke ontspannen sfeer waar tijd wordt gemaakt voor een ieder!
Het is een waar feestje om bij restaurant Danyel aan tafel te schuiven.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Bij toeval dit pareltje in Maastricht gevonden; overheerlijk eten, prachtige ambiance en zeer persoonlijke bediening. De kok die ter plekke het menu op je wensen afstemt en daar vervolgens een zeer mooie smaakcombinatie van tovert; wij komen hier zeker terug!
Roxy V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Aperitief buiten gedronken. Lekker glas Prosecco met vanille likeur en 2 amuses. Diner binnen gegeten. Vriend werd meegenomen en mocht zelf tafeltje uitzoeken waar we wilden zitten super leuk. 4 gangen plus wijn arrangement genomen op aanraden van de chef. Heerlijk. Voor het dessert konden we ook nog buiten zitten dus werd netjes opgedekt. Heerlijk etem, goede producten, met liefde bereid en zeer vriendelijke en leuke bediening. We gaan hier zeker terugkomen als we in Maastricht zijn!
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten!
Marc Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zeer gezellig tuinterras in het hartje van Maastricht, genieten van de verrassende smaakcombinaties, uitstekende kwaliteit van gepresenteerde gerechten. Ruim voldoende porties. Rekening houdend met onze voorkeuren werd het verrassingsmenu ter plekke aangepast en verzonnen, waardoor we eigenlijk precies hetgene we graag zouden bestellen, ook kregen. De kok kwam ons vaker zelf persoonlijk bedienen en vragen of alles naar wens was. De vrouw van de kok wordt in de recensies hier vaker besproken, dan wel vriendelijk, dan weer juist niet. Zij is niet direct het type dat je verwacht in een restaurant van dit allure en heeft duidelijk geen afgeronde horeca-opleiding achter de rug,, maar doet zeker wel haar best om het de klant naar de zin te maken. Soms met wat populair taalgebruik ("helemaal top !"), maar dit doet niks af aan het totaalplaatje.
harkash .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een pareltje midden in Maastricht waar je geweldig kunt genieten. De bediening is zeer vriendelijk vakbekwaam en behulpzaam. De eigenaresse serveert uitstekende wijnen en geeft professionele uitleg over het waarom welke wijn waarbij smaakt. Het eten is een feest van smaken die op elkaar zijn afgestemd. De ene lekkernij volgt de andere op. De chef komt hier zelf aan tafel om de kaart uit te leggen, Mijn advies is: kies voor zijn 4 gangen verrassingsmenu en alles wat u lekker vindt komt voorbij. Je proeft de passie waarmee hij de gerechten bereidt. Wij zullen dit vaker gaan doen en danken Mariska en Danyel voor de geweldig avond in hun restaurant. En de vermelding in de Guide Michelin zijn jullie zeker waard maar een ster had het moeten zijn. Bedankt
CA V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
De gastvrouw zag er niet representatief uit, was niet vriendelijk en het bedienen van de gasten leek te zwaar werk voor haar. De uitleg van de wijnen was heel sumier.
De kok probeerde er wel iets moois van te maken.
Op zich hebben we er wel heel redelijk gegeten, maar we gaan niet terug.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Gisteravond hebben we hier met zijn tweeën gegeten. Het restaurant ziet er erg mooi uit, de gastvrouw is bijzonder vriendelijk en -het belangrijkste- het eten was voortreffelijk. We hadden een gazpacho gevolgd door zacht gegaard kalfsvlees. Als hoofdgerecht kregen we lamsvlees met aspergerisotto en tot slot vruchten met frambozenschuim. Uitstekend gegeten!
R V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Bediening moet beter. Mevrouw liet bij afruimen een paar keer bestek op de grond vallen en heeft twee keer een glas wijn op tafel omgegooid, gelukkig zonder gevolgen... Visgerecht in kom zou beter uitkomen op een bord (presentatie).
Mevrouw (en ook de kok) konden volgens ons niet zo goed tegen onze goed bedoelde adviezen.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en zeer persoonlijke bediening door maître en zijn vrouw
Otto D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een aanrader voor een leuke avond uit. De hartelijke ontvangst en de gezellige sfeer in combinatie met de heerlijke gerechten maken het geheel compleet.
Kasper K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Nette bediening, een betrokken, sympathieke kok en bovenal heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant.
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Sublieme Franse keuken, ook nog eens passend bij Franse, melancholieke chansons welke ten gehore worden gebracht. Erg vriendelijke en gastvrije bediening.
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Prettige en persoonlijke ontvangst. Chef cuisinier kwam zelf aan tafel om menu uit te leggen. Carte blanche (verrassingsmenu) gekozen. Ons verzoek was wel iets met asperges. Daaraan werd voldaan: 6 heerlijke grote asperges met zachte kalfslende en aspergerisotto. Zeer goed gegeten. We komen zeker terug!