Over restaurant Danyel

Prinsheerlijke ervaring

Restaurant Danyel is onderdeel van hotel De Pauwenhof. De gepassioneerde patron cuisinier Danyel van den Bongard werkt met louter verse (streek)producten aan klassieke Franse en Limburgse gerechten. Culinaire tradities en vernieuwing gaan hier hand in hand. In een prachtige historische pand midden in Maastricht zit je prinsheerlijk aan de witgedekte tafels, tussen de warme kleuren en lustopwekkende geuren.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Danyel

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag
- Ontbijt vanaf 07:00

Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Zoals iedere keer zeer verrassend in alle opzichten.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Zeer persoonlijke en hartelijke ontvangst, Ongedwongen huiselijke sfeer. Aperitief en amuse op de bank in de voorkamer. Diner aan mooi gedekte tafel. 4 Gangen verrassingsmenu waarvan 1 persoon vegetarisch. Mooie gerechten en dito presentatie. Zeker een aanrader.
Manon P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zeer recent hebben wij weer gegeten bij restaurant Danyel. Bij zowel Mariska als Danyel merk je dat het uit het hart komt. De sfeer is hartelijk en ongedwongen, Mariska zorgt dat het niemand ergens aan ontbreekt. Chef Danyel kookt puur, zonder liflafjes en zonder gedoe: dit keer kregen we onder andere kreeft en kokkels in saffraansaus, en een echte crêpe suzette. Heerlijk.
Noelle J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Noelle Janssen,
Wat is het toch een feest als je wordt verwend en dat kunnen die twee, Danyel en zijn vrouw Mariska, op onze 32 jarige trouwdag.
Het is er heel huiselijk warm en dan het eten zalig!!!!!!!!!
We zouden wel iedere dag zo willen eten. Wat ons betreft voor alles een tien.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Ontzettend leuke avond gehad bij restaurant Danyel! Alle gerechten waren top en de bijbehorende wijnen ook. Lekker eigenzinnig en eigenwijs, gewoon net even anders. Een leuk team, inderdaad ook eigenzinnig en met passie voor het vak en dat merk je. Wat ons betreft een echte aanrader!
Smukkel .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We werden enthousiast ontvangen door Danyel, die er zichtbaar zin in had zijn gasten gerechten voor te zetten waar ze van zouden genieten. En dat is gelukt. Geen poespas op het bord, maar met passie bereide gerechten. Intense smaken en verrassende combinaties van verse produkten. Mariska schonk er royaal uitstekend bijpassende wijn bij. Een huiselijke sfeer maar echt een avond uit; als we weer in Maastricht zijn komen we zeker terug.
Jo A.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Afgelopen zaterdag wederom heerlijk gegeten bij Danyel en Mariska.
Wij nemen altijd een verrassingsmenu en dat was heerlijk.
Samen met een heerlijk passende wijn.

Wij komen beslist weer terug.
Katja J.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
zaterdag zijn wij bij restaurant danyel gaan eten. het was een supper beleving. wij hebben gekozen voor een 4 gangen menu als entre kregen we een heerlijk stukje kabbeljouw op de huid gebakken , met een heerlijke salade , vervolgens kregen we een stuk tarbot met een heerlijke safraansaus en een mouseline van wortel. als hoofdgerecht hebben wij een heerlijk stukje hert gekregen met rode kool ,paddenstoelen , een saus van jeneverbessen . het dessert was ook top
de bediening was uiterst vriendenlijk en stond steets klaar ok ons met alles te woord te staan dit restaurant is zeker ster waardig en ik raad iedereen aan om hier zeker te komen eten
Dank dat u de tijd heeft genomen voor deze prachtige recensie.
het was een gezellige avond,

Sam R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Personeel was onprettig en ongemanierd en het eten was met uitzondering van het dessert smakeloos. Erg teleurstellende ervaring.
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Afgelopen weekend zijn wij bij restaurant Danyel gaan eten om onze verloving te vieren. Ik kan me geen betere plek bedenken voor diner in een knusse omgeving met eten om verliefd op te worden. Chef Danyel is niet alleen een ster in de keuken, maar is ook een gezellige gastheer die samen met zijn lieve vrouw Mariska iedereen zich thuis (zelfs beter dan thuis) doet voelen. Een avond om nooit meer te vergeten! En vooral: wij zijn nu al plannen aan het maken om heel snel weer terug te komen!
Guido H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Het was weer een heerlijke avond. Zoals altijd hartelijk ontvangen door Mariska en Danyel en vervolgens heerlijk gegeten. Danyel weet je altijd te verrassen met heerlijke smaken, onverwachte smaakcombinaties, maar altijd zeer smakelijk. Mariska weet daarbij altijd de juiste wijn bij te adviseren. Ook zaterdag wist Danyel weer te verrassen met een mooi stukje vis met een heerlijke safraansaus, die precies goed was, niet te overheersend maar ook niet te flauw. Kortom, Mariska en Danyel hebben er weer voor gezorgd, dat het een heerlijke avond genieten was.
Ralf D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Top gegeten bij Danyel en Mariska. Alle gerechten laten mooie en creatieve combinaties zien, waarbij de smaken subtiel en verfijnd in elkaar opgaan. Speciale vermelding voor de kabeljauw met lintpasta in safraansaus. Geweldig! Wat een avond in restaurant Danyel maakt tot een heerlijke ervaring in plaats van enkel heerlijk eten, is de gastvrijheid, toegankelijkheid en persoonlijke aandacht van Danyel, Mariska en bedienend personeel. Super!
dank voor de mooi recensie,

en vooral de tijd die u hiervoor heeft genomen

Evi S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Een tafel gereserveerd bij Danyel vanwege een bijzondere gelegenheid met mijn partner. Mede vanwege de vele goede recensies op iens. De ambiance is antiek romantisch te noemen. Tot aan de papieren kanten kleedjes als onderzetter aan toe. Mijn smaak is het helemaal niet. Wij werden ontvangen door de gastvrouw en ook de chef kwam meerdere malen aan tafel om te vragen hoe we het vonden. Helaas was er op een gegeven moment een onenigheid tussen beiden waardoor de sfeer nogal beïnvloedt werd. We kozen voor een 5 gangen diner met voornamelijk vis (is op vrijdag altijd) waar ik ook niet echt enthousiast van kan worden. De eerste gerechten waren namelijk redelijk vlak van smaak, gelukkig werd dit later wel goedgemaakt met het hoofdgerecht. Het is wel handig om erbij te zeggen dat je twee nagerechten geeft bij een 5 gangenmenu, zodat de gasten weten dat het derde gerecht het hoofdgerecht is. De kaas met biersaus was uitzonderlijk goed. Aan het einde van de avond ging de chef en de gastvrouw ergens bij zitten om daar gezellig bier te drinken. Dat is toch wel raar als je nog gewoon zit te eten. Er waren nog meerdere tafeltjes bezet toen zij aanschoven bij bepaalde gasten. Al met al niet echt een geslaagd verjaardagsdiner, voornamelijk door de sfeer.
Dank voor uw feedback,

ik serveer inderdaad elke vrijdag dagverse vis, maar alle ingrediënten van de kaart zijn aanwezig als u liever wat meer vlees wilt. een leermoment voor mij om nog beter door te vragen.
dank hiervoor

Eugène F.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Het eten was verrassend en erg lekker. Diverse smaken worden tot een heerlijk gerecht omgetoverd.
De bediening is vriendelijk, gastvrij en bekend met de gerechten die ze uitserveren.
De sfeer is gemoedelijk en persoonlijk.
Kortom: een prachtige ervaring.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Na velen recencies te hebben gelezen, ben ik hier gaan eten. Wat een toptent! Heb er geen andere woorden voor. Een heerlijk 4-gangen menu gegeten, waar veel gebruik werd gemaakt van goede kwaliteit producten. Dit restaurant is zeker een aanrader. Voortaan als ik in Maastricht ben ga ik hier eten. Geweldig!
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Weekendje Maastricht en voor de eerste avond een tafel gereserveerd in Danyel. Kwamen iets te laat binnen en enigszins geïrriteerd op elkaar. Werden netjes ontvangen en naar onze tafel begeleid. Duurde eventjes voordat we drinken kregen en die tijd hadden wij ook wel nodig. Ondertussen dacht ik "waar zijn we beland". De inrichting heeft veel van een huiskamer. Hebben het zes-gangen verrassingsmenu besteld, incl het wijnarrangement. Nouja, ik heb niets besteld, mijn date deed de bestelling. Het eten heeft heerlijk gesmaakt. Geen druk dat er tempo wordt gemaakt tussen de gangen door. Leuke uitleg van de verschillende gangen en men beschikt over een goede wijnkennis. Heerlijke wijnen geserveerd bij de verschillende gangen. Het was zo gezellig dat voordat wij het wisten wij als laatste in het restaurant zaten. Chef Danyel en z'n vrouw Mariska kwamen bij ons zitten. Bleek dat ze heel goed de sfeer aan het begin van de avond tussen ons hadden aangevoeld. Hebben vervolgens heel gezellig zitten praten en nog meer wijn gedronken. De sfeer van de gemoedelijke inrichting sluit naadloos aan bij de vriendelijke en open karakters van Chef Danyel en Mariska. Wij hebben een fantastische avond gehad, heerlijk gegeten en gedronken en komen beslist nog een keertje terug. Danyel en Mariska, hartelijk bedankt. Mariska en Edwin.
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het 4 gangen verrassingsmenu was inderdaad verrassend, met 3 gangen vis.
Dat is vrijdag vaste prik, denk ik, maar daar waren wij niet op verdacht.
Voor de niet-zo-viseter onder ons een uitdaginkje.
De kwaliteit was overigens goed en de ontvangst hartelijk.
Prima gastvrouw en gastheer, die je een welkom gevoel geven.
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst in het lounge gedeelte, daar een hapje bij het aperatief ontvangen en de amuse. Daarna in het restaurant gedeelte genoten van een 4-gangen verassingsmenu met bijpassende wijnen. Alles zeer vers met lokale producten en goede wijnen. Danyel en Mariska zijn zeer enthousiaste en toegewijde mensen die open staan voor vragen/suggesties en eventuele aanpassingen.
dank voor uw mooie woorden, en tijd die u heeft genomen voor uw ervaring,
fijn dat het gevoel wat wij onze gasten willen bieden ook zo ervaren wordt

Bert V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een vuurwerk spektakel aan smaak, verrukkelijker in een ongedwongen sfeer, heerlijk en hartelijke bediening, in een entourage waar je ook een zakelijke koude bediening kon verwachten. AA
dank voor uw mooie woorden, en tijd die u heeft genomen voor uw ervaring,

Sylvie F.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Zaterdag met vrienden in hotel Pauwenhof gegeten. Geweldige ervaring, zeer gastvrij ontvangen. Deze mensen doen hun werk met veel passie en plezier. Ze werken met mooie streekproducten en maken verrassende gerechten. Als we in de buurt zijn, komen we zeker nog eens terug.