Danyel

Boschstraat 70 6211 AX Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Danyel

Prinsheerlijke ervaring

Restaurant Danyel is onderdeel van hotel De Pauwenhof. De gepassioneerde patron cuisinier Danyel van den Bongard werkt met louter verse (streek)producten aan klassieke Franse en Limburgse gerechten. Culinaire tradities en vernieuwing gaan hier hand in hand. In een prachtige historische pand midden in Maastricht zit je prinsheerlijk aan de witgedekte tafels, tussen de warme kleuren en lustopwekkende geuren.

Halve fles mineraalwater

- Ontbijt vanaf 07:00

9,1
Otto D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Een aanrader voor een leuke avond uit. De hartelijke ontvangst en de gezellige sfeer in combinatie met de heerlijke gerechten maken het geheel compleet.
Kasper K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Nette bediening, een betrokken, sympathieke kok en bovenal heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant.
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Sublieme Franse keuken, ook nog eens passend bij Franse, melancholieke chansons welke ten gehore worden gebracht. Erg vriendelijke en gastvrije bediening.
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Prettige en persoonlijke ontvangst. Chef cuisinier kwam zelf aan tafel om menu uit te leggen. Carte blanche (verrassingsmenu) gekozen. Ons verzoek was wel iets met asperges. Daaraan werd voldaan: 6 heerlijke grote asperges met zachte kalfslende en aspergerisotto. Zeer goed gegeten. We komen zeker terug!
alya S.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Onze verwachtingen waren hooggespannen na het lezen van positieve recensies maar ook de eigen ervaring met dineren in een iets hogere segment. Alle verwachtingen werden echter meer dan waar gemaakt: fantastische gerechten, mooie combinaties, zeer goed op smaak, bourgondische porties en heerlijke wijnen. Ook onze dochter van 8 kon meegenieten van het heerlijke eten, tegen een meer dan schappelijke prijs. Dit was een geweldige avond met fantastisch eten en veel persoonlijke aandacht van de chef en zijn echtgenote en tevens sommelier. Als wij weer in Maastricht komen, weten wij waar wij weer gaan reseveren. Dank!
Oscar R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Sfeervol restaurant met een uitstekende keuken. We hebben ons laten verassen met een 4-gangen surprisemenu en bijpassende wijnen. Dit voldeed geheel aan de verwachtingen. Gastvrije ontvangst door de chef aan tafel. Bij een volgend bezoek aan Maastricht zullen we zeker weer gaan eten bij Danyel!
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Erg goed gegeten, plezierig ontvangst en bediening.
Ben - Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Wij hebben enorm genoten van deze avond heerlijk gegeten en vonden het erg goed dank voor jullie allemaal groeten Ben en Marianne Demmers komen terug wanneer wij in Maastricht zijn
g G.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Na een hartelijke ontvangst hebben we heerlijk gegeten in een prettige rustige omgeving, waar de chef bij jou aan tafel komt. Laat je bij het kiezen van een menu, verassen door de chef!
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2017
Heel lekker gegeten bij deze geweldige enthousiaste kok.
Goede wijn en geweldige bediening.
Ons eerste gerecht was iets minder, maar we kregen gewoon een nieuw gerecht, zeer profecioneel
Aangepakt, dus niet zo van, ja maar dat had u moeten zeggen, nee gewoon iets anders,
Nog een leuk gesprek gehad met de kok, het was met andere woorden, een fantastische avond.
Alexexander H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Uitstekende en geïnspireerde keuken; originele gerechten zonder overdaad.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
De ontvangst was warm en hartelijk. De ambiance was goed met heerlijke muziek. Het eten was voortreffelijk, de amuse preisoep wilden we wel een paar liter van meenemen en de risotto was overheerlijk. Dat hier met kwaliteit gewerkt wordt is zeer zeker te proeven.
Francisa D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wil je een avond heerlijk eten en echt aparte en verschillende smaken proeven. En genieten van de gezelligheid en vriendelijkheid uit Maastricht . En vergeet vooral niet de verrukkelijke wijnen. Super een geweldige avond. Den en Cis
Claar22 R.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Het eten was fantastisch, de bediening was ontzettend gastvrij en we werden op onze wenken bediend! Ontzettend bedankt voor deze fantastische avond en wij komen zeker terug!
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Via Iens terecht gekomen in dit geweldige familiebedrijf. Het restaurant is onderdeel van een hotel en net gelegen voorbij de Markt. Met passie worden de gasten hier verwend.
We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu waarbij het voorgerecht uit de gebakken ganzenlever moest bestaan. Patron Danyel van den Bongard heeft ons niet teleurgesteld. Na de heerlijk gebakken ganzenlever volgde de heilbot, de varkenswangetjes en een mooi dessert. Er werden fijne wijnen bij geschonken en de afsluiting was een hele nette rekening.
Voldaan liepen we aan het einde van de avond /begin van de nacht terug naar onze slaapplaats in Wyck.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wij hebben het 5 gangen verassingsmenu gekozen. De laatste 2 gerechten vonden wij niet zo lekker. Wij kregen sterk het idee dat gastvrouw Mariska na die mededeling niet meer zo aardig was. Wij zagen ook bij een andere tafel dat er niet correct werd gereageerd op commentaar. Danyel kwam zelf met de menukaart en een praatje maken, heel leuk. De opmaak van de borden verdient wel wat aandacht. Al met al voor ons geen reden om hier weer te eten als we Maastricht bezoeken.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Met vrienden het viergangen verrassing menu gekozen en een topavond gehad. De wijnen waren mooi bijpassend en de gastheer (en vrouw) voelen de sfeer goed aan.

Volgende keer weer!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Ietwat gemengde gevoelens na etentje bij Danyel. Het eten was lekker, de wijnen pasten en de gastvrouw schonk gul. Maar voor het niveau waarop dit restaurant zich beweegt (qua prijs, aankleding etc.) hadden we iets meer verwacht. In een verrassingsmenu getuigen zalm met oosterse smaken (sesam), lam met champignons, courgette en tomaat en drie bereidingen van chocola nu niet direct van veel creativiteit. Alles smaakte, maar niets bracht ons in vervoering. En de pauzes tussen de gangen waren aan de lange kant.
Pepijn F.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Porties zijn groter dan wij gewend zijn in dit segment. Erg leuke lui die werken met passie. Aanrader!
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Afgelopen zaterdagavond hebben wij ons jubileum gevierd met een diner bij Danyel en Mariska. Wat zijn we weer vreselijk in de watten gelegd! Niet alleen het diner zelf is om gelukkig van te worden, de ontspannen sfeer zorgt er ook voor dat je eigenlijk niet meer naar huis wilt. Als vegetariër wordt je hier niet afgescheept met een salade maar wordt jouw persoonlijke menu met liefde samengesteld. echt een aanrader!