Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Danyel

Prinsheerlijke ervaring

Restaurant Danyel is onderdeel van hotel De Pauwenhof. De gepassioneerde patron cuisinier Danyel van den Bongard werkt met louter verse (streek)producten aan klassieke Franse en Limburgse gerechten. Culinaire tradities en vernieuwing gaan hier hand in hand. In een prachtige historische pand midden in Maastricht zit je prinsheerlijk aan de witgedekte tafels, tussen de warme kleuren en lustopwekkende geuren.

Halve fles mineraalwater

- Ontbijt vanaf 07:00
- Lunch vrijdag, zaterdag, zondag 12:00 tot 18:00

Uitmuntend
9,3

Jouw recensie over het restaurant Danyel

Mencey S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Wij hebben hier HEERLIJK gegeten met dank aan De Chef.
Ook de gast vrouw en heer hebben ons FANTASTISCH geholpen.
Daarna ook nog gebruikt gemaakt van een zeer mooie LUXE kamer!
Wij gaan hier zeker nog een keer terug komen.
Chef Danyel , Mariska , Richard , Antoineta superbedankt voor alles
m M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
We kwamen binnen en de ontvangst was al speciaal, handje geven, jas aan nemen, ZELF een tafel uitzoeken, echt je gelijk welkom en thuis voelen.

De Chef kwam aan tafel, heel leuk, we kregen de kaart, maar we vertrouwde de Chef, dus kozen we het 4 gangen verassingsmenu. Erna kwam Mariska, de gastvrouw aan tafel die de amuse gaf, een overheerlijke Maastrichtse uiensoep en vroeg of we wijn dronken, we konden kiezen uit huiswijn, een fles van de kaart en bijpassende wijnen. Omdat het een verassingsmenu was vroegen we advies, ze kon de huiswijn schenken en dan aangeven wanneer wit wanneer rood. We konden een fles uitzoeken en ze zou kijken wat het menu voor ons werd en zou ze ons erin advies geven op basis van de keuze die wij hadden. Of de bij passende wijnen, deze zouden gewoon per gerecht uitgekozen worden en dan zou zij kiezen welke wijnen het werden. We kozen het laatste, we hebben er geen seconde spijt van gehad, de prijs per glas is gunstig, er word wat bij geschonken, maar eigenlijk precies goed, niet te veel en we hadden steeds voldoende wijn. De uitles was tevens leuk, Mariska wist exact welke wijnen ze schonken, hoe ze smaakte en liet ons omstebeurt proeven, heel leuk. Kortom de wijnen waren top!

De gerechten waren hemels! Een vis als voorgerecht, toen weer vis maar dan met een oosters tintje, toen kalf met een verrukkelijke saus en een hemels chocolade dessert.

De bediening was professioneel en correct, Mariska een perfecte, lieve gastvrouw die de wijnen perfect op de gerechten afstemde en goed aanvoelde dat we romantisch weg waren.
De Chef die was spontaan en leuk, hij vraagt ook echt door, hij kwam na het hoofdgerecht aan tafel en vroeg duidelijk of het smaakt en hoe de andere gerechten waren geweest, stond echt open voor onze reactie(100% positief!!) en maakte ook een praatje.

Het tempo was ook goed, echt een avondje uit, precies wat wij wilden. De inrichting is ook heel mooi, stoelen comfortabel, heel gezellig en romantisch.
Kortom een ideale avond met fijne sfeer, goede wijnen, fijne service en geweldige gerechten. Wij vinden het ster waardig, want zeker beter dan bepaalde sterren restaurants.

Zeker een aanrader!!
Bob K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Je kan op veel plekken goed eten. Wil je echter jezelf echt verwennen, dan ben je bij Danyel in goede handen. In een woord een exquise beleving.
M.A. V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Een feestelijke avond door het voortreffelijke eten en verrassende ontvangst.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Zeer hoog niveau van smaak, mooie biologische producten leuk geserveerd. Goede balans. Vriendelijke en persoonlijke kok met gemeende aandacht aan de tafel , zeer rustige ambiance voor optimaal genieten.
Alleen slechts 3 tafels bezet en de bediening kan wel iets vriendelijker met af en toe een lach.
Bediening zelf was zakelijk en op zich erg goed. Prijs is zeer redelijk voor top kwaliteit in smaak beleving.
We hadden het Carte Blanche menu.
michiel S.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Een perfecte avond!
Samen met mijn vrouw ben ik hier gaan dineren. We werden hartelijk welkom geheten door Mariska. We mochten zelf een tafeltje uitkiezen, heel fijn! Als aperitief hadden we allebei een champagne. Later kwam de Chef aan tafel en toen hebben we ons laten verassen, met 5 gangen. Natuurlijk ook de bijpassende wijnen erbij van Mariska, die waren perfect uitgekozen bij de gerechten.
De gerechten waren geweldig! Alles vers en perfect op smaak, de combinatie's zijn om weg te dromen, helemaal samen met de passende wijnen!
De glazen werden redelijk geschonken en ze schonk ook gewoon bij. Niet te veel, maar gewoon perfect. De tijd tussen de gangen was ook perfect. In het begin iets sneller en naar mate het later op de avond was kregen we meer tijd om bij te komen.
De portie's zijn niet klein te noemen, hier loop je gevuld het pand uit, of rol je je kamer in.
De bediening was perfect, heel welkom en gastvrij, we werden goed in de gaten gehouden, maar ook goed met rust gelaten. We hadden een romantisch avondje, dus dan heb je vooral tijd voor elkaar.
Mariska zorgde er wel voor dat het ook romantisch was! Wat we ook leuk vonden dat later op de avond de Chef even aan tafel kwam. Mariska kon het goed af, zonder dat hij binnen kwam, maar het is leuk dat de Chef langs komt en interesse toont en vragen beantwoord.
Danyel en Mariska zijn een super koppel en perfect op elkaar ingespeeld, met oog naar de gasten en in voor een grapje!
Ik ga zorgen weer naar Maastricht te komen en dan in de Pauwenhof te slapen en natuurlijk weer in Restaurant Danyel te dineren.
Dit restaurant is een echte aanrader!!
m S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Op een heerlijke zomeravond heerlijk gegeten bij Danyel. Ambiance bediening maar vooral t eten meer dan voortreffelijk. Chef Danyel is meer dan betrokken en weet zijn klanten op hun wenken te bedienen. Verrassende smaaksensaties van lokale streekproducten Echt top Gastvrouw uiterst bedreven in de keuzes van de wijnen Erg goed Wij zijn al op veel plaatsen gaan proeven maar restaurant Danyel komt bij ons direct binnen in de top 3 ever Ons zien ze hier zeker terug Gewoon top
Nanny op H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijke bijzondere gerechten, mooi opgediend en erg smaakvol. De akoestiek was zeer goed, mooie sfeervolle inrichting; kortom een zeer goede ervaring wij komen zeker een keertje terug!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Erg lekker gegeten, was redelijk vol daarom misschien de wachttijd wat lang
Positief bedoelde kritiek misschien wat beter op het drinken letten

Blijft leuk dat de chef even komt vragen of het smaakt
DocDog D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Enthousiaste chef aan tafel,mooie gerechten met veel aandacht gemaakt. In voorgerecht voerden de eigen ingelegde zure flespompoen en prei de boventoon en raakte de coquilles wat op achtergrond. Toch frisse starter. Overige gerechten mooi en smakelijk
Fieke K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Afgelopen zondag hier gegeten. De ontvangst was allervriendelijkst en persoonlijk. Vanwege het weer het amusehapje ook nog buiten en daarna mocht de jarige de keuze voor de tafel maken. Het eten is van hoge kwaliteit, het viergangen verrassingsmenu genomen, mooie verrassende combinaties, vooral het kalfsgerecht en het de coquilles met combinatie een zoutje en iets zoets, klasse, en er wordt goed rekening gehouden met allergieën. Het wijnarrangement paste er goed bij. Enige verbeterpunt op een meter afstand viel een fles champagne uit de handen van een personeelslid, waardoor we drank over ons heen kregen en er had wel een doekje aangeboden mogen worden of nieuwe servetten. Eigenaar Daniyel heeft duidelijk passie voor het vak en gaat even bij alle tafeltjes langs voor een persoonlijk praatje.
Kleine tip, de uitleg bij de verschillende gerechten mag in een iets rustiger spreektempo, nu was het soms moeilijk te volgen en het komt onnodig gejaagd over, terwijl het hele restaurant zo'n gastvrije rust uitstraalt.
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
de combinatie van ingrediënten klopte niet altijd; ik had de indruk dat de overschotten in de gerechten werd verwerkt
Dank voor uw recensie,

kunt u wat meer schrijven over wat u bedoelde,
dit als leermoment voor mij.

met culinaire groet,

AJ O.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Erg lekker gegeten en getafeld. Vooral de hoofdgerechten met vlees vonden wij erg lekker. De bediening was vriendelijk en gastvrij. Wij waren hier met gasten uit Spanje waarvan er één chef-kok is, daarom ben ik op zoek gegaan naar een goed restaurant en heb dat in Danyel gevonden. Wij kunnen iedereen dit restaurant aanraden!
dank voor deze mooie woorden,

Ralf D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Danyel. Gezellig ongedwongen en veel persoonlijke aandacht. Mooie pure gerechten en dito bijpassende wijnen. Top ervaring!
Vanhamel P.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijke ervaring, familiaire sfeer
Jacques S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Een culinaire avond met een perfect gastheerschap. Koken en bedienen met passie, zie je, voel je en beleef je. Een aanrader als je naast een heerlijke avond ook een mooie herinnering wil.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
2e bezoek, blijft top !
Super bedankt,

tot de volgende keer

groetjes Danyel
Marthin V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Leuke persoonlijke benadering van de chef die de kaart komt brengen aan tafel. Vriendelijke bediening. Heerlijk eten en goede wijnen. Een aanrader.
Merci,

dank voor de mooie recensie,

BvP2 V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad. De gerechten waren heerlijk met mooie en biassende wijnen. De locatie is prachtig en erg leuk er was alleen Franse muziek. Prijs/kwaliteit was goed.
Merci,

dank voor de mooie recensie,