Meer informatie over restaurant Danel

Restaurant Danel bevindt zich op 10 minuten lopen vanaf het Centraal Station in Utrecht en minder dan 5 minuten lopen vanaf de dichtstbijzijnde bushalte.
  • Kom je met de auto?
    Restaurant Danel bevindt zich onder het dak van TivoliVredenburg aan de singel, naast grand café Het Gegeven Paard.
  • : Er bevinden zich diverse parkeergarages in de nabije omgeving, waar je tegen betaling je auto kunt parkeren.

Zondag t/m Woensdag: 12:00 - 01:00 uur (keuken open tot 22h00)
Vrijdag/Zaterdag: 12:00 - 02:00 uur (keuken open tot 23h00)

Danel is op Eerste en Tweede Kerstdag en op 31 december en 1 januari gesloten.

7,2

Jouw recensie over het restaurant Danel

Marilou W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
Shared dining is een leuk concept maar daarvoor zijn de porties te klein. Verder best prijzig en de kwaliteit van de gerechten was matig.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Het was druk toen we rond 18.00 uur arriveerden, zoals het heel druk was in alle horecagelegenheden in de binnenstad die avond.
Positieve ontvangst, wel erg jammer dat we maar één menu kregen met z'n tweeën. Er lagen er nog genoeg op de servicetafel. Dan zelf maar eentje gepakt. Dat is gewoon handiger, want er is best veel te lezen en om uit te kiezen. Water krijg je hier altijd op tafel en gratis. Mooi.
Gerookte zalm, venkel, Pernod, toast gekozen.
Dikke plakken zalm, vers en smakelijk, maar de venkel en de Pernod kon ik niet herkennen.
De toastjes kwamen uit een rol. Jammer hoor, ook geen roomboter, geen limoen, geen sausje, geen dille.
Seizoensgroente uit de oven was smakelijk, maar een wel erg kleine hoeveelheid.
Kaasplank, confiture, druiven € 12,50 was zeer overpriced. voor enkele stukjes doorsnee kaas.
Het eten is allemaal goed, maar te duur.
De bediening is nog en nog niet allemaal even ervaren, maar wel vriendelijk en behulpzaam.
De jonge dame die de bestelling opnam was goed op de hoogte van de gerechten en de wijnen.
Ciel H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Ten opzichte van een etentje eerder dit jaar was er een behoorlijke achteruitgang in kwaliteit. De bediening verliep niet soepel, terras zat vol, wij zaten binnen en kregen minder aandacht dan je redelijker wijs zou mogen verwachten. Jammer.
Nvanriet V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
We hebben genoten van de bijzondere formule: mogelijkheid om gerechten te delen met elkaar, de variatie in het menu en de vriendelijke bediening. Zeker een reden om terug te keren.
tonvanhove .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Ik kom hier graag. Het is een prima locatie en bij mooi weer een heerlijk terras. Veel zon.
Uitstekend gegeten. En ja soms gaat er iets fout bij de bediening...... Nou en?
Als ik het grote aantal restaurants in Utrecht zie ben ik altijd al blij dat ik sowieso nog bediend word en het eten en drinken niet zelf hoef op te halen.
Gijs I.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Bediening staat te slapen heeft geen overzicht en wordt duidelijk niet aangestuurd.
Eten is niet bijzonder en niet echt op temperatuur.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Franse gerechten geserveerd op zijn Spaans. Kleine schaaltjes die op tafel komen zodra beschikbaar en die je dus makkelijk kunt delen. Gerechten waren heerlijk, staartstuk was een topper. We zaten buiten op het terras, erg gezellig. Bediening is onervaren en dat ging mis met de wijn bij het dessert, maar dat werd door het personeel opgemerkt en werd netjes opgelost. Prijs is gunstig.
HJ D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prima bistro eten, kwaliteit in orde maar aan de dure kant voor de kwantiteit. Service erg wisselend. Een wijnsuggestie zat er niet in omdat we de 'beste wijn al gehad hadden'. De rekening splitsen in gelijke delen was onmogelijk in verband met 'te veel moeite'. Uitstekende locatie maar helaas geen aanrader.
Corinne D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Zeer smakelijk frans bistro-eten. Mmm confit de canard en entrecote en frietjes en gegrilde asperges. Veel aardige serveersters en obers die vrij nieuw en daardoor onzeker waren en ook niet altijd opletten maar dat gaat vast goed komen.
Geweldige prijs-kwaliteit verhouding. Plan = vaker er naar toe
Leny D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
We kozen voor het terras. Direct werd aangeboden om een parasol te openen.
Bediening was zeer ontspannen.
Vera K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Het eten is heerlijk! De service echter is teleurstellend. Het personeel is ongeïnteresseerd, heeft geen kennis van zaken en is soms ronduit onbeleefd. Erg jammer, want het eten en de locatie zijn top. Misschien goed om te investeren in het structuren en opleiden van de bediening.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Prima gegeten met een erg prettige bediening.
koos.spall .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Wat een vreselijk slecht eten, bijna niet te geloven !!! Dat dit nog kan anno 2018.
Konden niet voorgerecht en hoofdgerecht tegelijk bestellen want dan zou volgens de bediening alles tegelijk op tafel komen.
Toen maar apart besteld. Slakken waren smakeloos en koud, boullabaise zonder vis.
Aardappelgratine en geroosterde groeten om te huilen, bijbestelde krieltjes koud.
Hoofdgerecht maar niet afgewacht en zijn gevlucht. Volgens de bediening paniek in de tent en zij was ingehuurd bij de buren. Nooit meer heen dus !!
Nvanriet V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
We hebben lekker gegeten in het frans aandoende restaurant. Het menu is verrassend zowel wat betreft de opzet (kleine gerechten die je eventueel kunt delen) als wat betreft de variatie in aanbod.
Lian H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
beetje rommelig concept. drie gerechtjes uit eerste "ronde" kwamen netjes tegelijkertijd, maar het vierde pas toen de rest al op was. en terwijl we duidelijk hadden aangegeven dat we maar 1 1/2 uur tijd hadden (en ons verzekerd was dat dat geen enkel probleem was), duurde het vervolgens toch lang voor we nog iets konden bestellen. toen was er alleen nog tijd voor een snel dessert, en hebben we de tweede "ronde" dus over moeten slaan, waardoor er geen sprake was van een volwaardige maaltijd, het concept is dus voor verbetering vatbaar. tenslotte: de provencaalse taart was aangebrand en de persoon die het kaasplankje kwam brengen, wist maar één van de vijf kazen te benoemen. eigenlijk was alleen de persoon die ons ontving, een professional.
grapje .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Gezellig restaurant, lekker eten, vriendelijke bediening. Goed concept door kleine gerechtjes te presenteren. Daardoor kun je ook eens voldoende groenten krijgen. Jammer dat op het hele terras gerookt mag worden. Nu kunnen één of twee rokers je eten verpesten, terwijl de rook ook nog naar binnen drijft. Het terras bestaat uit twee delen. Wat is er mooier dan in ieder geval één van deze twee delen rookvrij te maken. Je zou daar al die niet-rokers (het grootste deel van jullie klanten) een groot plezier mee doen.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Het duurt 20 minuten als je een eerste drankje hebt besteld en ook vervolgdrankjes laten evenzolang op zich wachten en dan moet je er ook nog naar vragen. En dan ook de bezorging van de gerechten loop t geheel niet synchroon. Bestel je drie maal hetzelfde gerecht, komt er een en de andere twee komen een kwartier later.
Begin november waren we hier ook en ervoeren hetzelfde, we dachten dat dat kwam door opstartproblemen, niets blijkt minder waar.
Ook om ons heen hadden de klanten vergelijkbare klachten.
Wel heel goed vond ik dat we bij het afrekenen de eerste ronde drankjes niet hoefden te betalen.
Maar toch jammer, ik vind het onmogelijk om Danel aan te bevelen, ondanks dat ik het een prachtige locatie vind.
M. K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Prettige accomodatie, vooral als je vroeg in de avond komt kun je de franse muziek aangenaam tot je laten komen.
Qua zitkeuze: houten stoelen of erg rechte zitbank mag er nog wel een wat zachtere variant bijkomen.
Opzet van het menu, gericht om gerechtjes te delen is leuk, maar toch een beetje lastig als er klanten met duidelijk verschillende diëten zijn bijv. strikt vegetarisch en echte vleesliefhebbers.
Een beetje onduidelijk is hoe het personeel georganiseerd is. Wie van de talrijke medewerkers kun je aanspreken? En houden zij alle tafels in de gaten of hebben ze toch een taakverdeling
De gerechten waren smakelijk, en prettig opgediend.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Ik was hier voor de 2e keer. Je moet wel 20 min. wachten voor er iemand komt om te vragen wat je wilt drinken en als je dan een fles Chardonnay bestelt, komen ze aan met een fles Sauvignon blanc die klotsend wordt in geschonken. Naar mijn idee wordt er erg inefficient gewerkt. Werkprocessen tegen het licht houden kan geen kwaad. Aardige maar niet professionele bediening. Eten was van matige kwaliteit. Gecarameliseerde kabeljauw proefde als in water gekookte vis, miste iedere touch. Slappe taaie Franse fietjes waarbij de mayonaise werd vergeten uit te serveren. Voor ons geen tent om terug te komen.
Marjon O.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
vriendelijke mensen, lekker eten.
Kanttekening: groentegerecht karig; een van de (7) slakken zat klem, er werd geen nieuwe gebracht ook niet toen ik erom vroeg.

Concept leuk, met als nadeel: eten wordt koud.