Damso

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Terras
WahKet .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Damso. Koreaanse gerechten zonder concessies aan de Hollandse smaken. Levende vissen in het aquarium. Verser kan niet. Het decor is helaas niet zo gezellig, maar beter dan andere Koreaanse restaurants die meer een op een kantine lijken.
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Damso is een leuk Koreaans restaurantje in het 'oude dorp' van Amstelveen. De lunch was erg lekker en goed geprijsd. De inrichting (Romeinse zuilen?) doet vermoeden dat hier waarschijnlijk ooit een (Italiaans?) restaurant heeft gezeten, maar in combinatie met de Koreaanse muurversiering doet dit alleen maar leuk aan. We komen hier terug!
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Een, zeker voor Koreaanse begrippen, leuk restaurant in het oude dorp Amstelveen. Ongedwongen sfeer. Veel Koreanen die hier ook gaan eten. Ruime keuze aan gerechten. Goed van smaak. De knoflook is hier niet overheersend wat je vaak bij andere Koreanen wel tegenkomt. Alleen het Koreaanse bier was uitverkocht maar de manier waarop dat werd gecommuniceerd maakte alles weer goed. Zoek je een eet uitdaging of ben je al verliefd op de Koreaanse keuken dan is Damso een goede keuze
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Eerste keer Koreaans gegeten en het beviel bijzonder goed.

Als voorgerecht o.a. de rauwe biefstuk met sojasaus en peer, zeg maar de Koreaanse steak tartaar, was simpelweg. Ook de pannenkoekjes met krab waren smullen
Als hoofd op de tafel gebakken buikvet met o.a. bonenpasta en sla. Kan niet anders zeggen dat dat ook goed smaakte. De rettishsoep was simpel, maar tevens lekker.
Prima bediening en inrichting degelijk saai.

Kortom aanrader!
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Voor de eerste keer gegeten bij een Koreaans restaurant. De menukaart vraagt wat uitleg. Sommige gerechten zijn voor 2 personen. Op het eerste gezicht lijkt een gerecht dus relatief duur maar dat verandert natuurlijk als je voor 2 kunt eten. Daarnaast is de keuze vooral in de bereiding van het gerecht. Wok, gefrituurd, plaat. De keuze is daarbinnen beperkt tot kip, varkensvlees, beetje rundvlees en vegetarisch. Goed zoeken dus.
Het eten is lekker. Het is pittig maar niet te scherp tenzij je er zelf voor kiest.
In eerste instantie was bij mij de saus vergeten en dan is het niet heel bijzonder (rijst, groente en een beetje vlees). De saus maakt het gerecht dus.
Bediening is prima, alhoewel sterk gestuurd is om het verrassingsmenu te nemen.
Het decor is niet heel inspirerend. Maar de soberheid is gelijk aan restaurants in Azie zelf, dus daarmee wel authentiek. Personeel is vriendelijk. Mag iets meer attentie voor de klant. Als we zelf niet hadden gevraagd dan hadden we de hele avond op 1 drankje gezeten.
Leuk om eens te gaan doen !
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
We hebben voor het eerst Koreaans gegeten hier, dus het is wat lastig vergelijken. Zeker een leuke ervaring die voor herhaling vatbaar is, al rennen we niet meteen al volgende week terug. Vooraf een selectie van verschillende pannenkoekjes met bijvoorbeeld krab, kabeljauw en paddenstoelen. Best smakelijk en een leuk voorgerecht. Als hoofdgerecht aan tafel gebakken plakjes buikspek, en we hadden ook de makreel met speciale sojasaus. We hadden veiligheidshalve maar de wat bekendere ingrediënten gekozen, maar de liefhebbers van kwal, zeewier of inktvis kunnen hier ook terecht.
De buikspek werd op een gas-grill apparaat op de tafel achter ons gebakken, dus dat voegde niet veel aan de ervaring toe. Je kon het samen met rijst en saus in een slablad rollen en als een soort wrap met je handen opeten. Dat was best smakelijk, net als de makreel die lekker zacht was, maar misschien vonden we de variatie aan bijgerechten nog wel leuker en lekkerder. Opvallend lekkere bouillon van rettich, en leuke schaaltjes met chinese kool, pittige rettich en aardappel.
De bediening is erg vriendelijk en het interieur is inderdaad niet heel erg gezellig, maar daar hebben wij ons niet zo aan gestoord.
Anne99 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Eten is superlekker. Bediening vriendelijk. Mijn favoriet is de bibambab. De gerechten smaken erg authentiek. Minpuntje is het interieur. Erg minimalistisch. Straalt weinig warmte uit. Het eten maakt gelukkig een hoop goed
Woon Sian L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Goed gegeten in dit restaurant. Ben gegaan voor het meest pittige gerecht, die je nog kon "verscherpen" door te kiezen tussen 1 tot 5 pepers. Ik ben gegaan voor 3, wat mij door de bediening sterk werd afgeraden. Eigenwijs als ik ben, en gewend aan pittig eten, toch voor 3 gegaan. Was lekker, pittig, maar niet te pittig. Prijzen zijn redelijk en liggen rond het gemiddelde. Bediening was vriendelijk
Alexa77 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Friendliest staff I have ever came across.
Food extremely delicious, favorite dish: rice with vegetables and meat in a hot clay pot, pancakes and fried tofu.
Inge S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2013
Voor 1e x Koreaans gegeten. Verrassend lekker hier bij Damso. Interieur was echt saai, maar kwaliteit van t eten maakte de avond tot een feestje. 5 gangen geprobeerd van kwalsalade tot Yuk Hoë. Elk gerecht had een heel eigen smaak, alles was lekker en echt weer eens wat anders. Prijs kwaliteit acceptabel. Bediening heel vriendelijk. We gaan zeker nog een keer.
Miranda T.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Heerlijk gegeten! Erg vriendelijke en behulpzame medewerkers. Voor Koreaanse begrippen gezellig ingericht. Een aanrader wat ons betreft!
PHU .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
De inrichting van dit restaurant is minimaal en mag gerust niet erg gezellig worden genoemd. Waar veredrop in de straat het eetcaf? gezellig druk is, is het hier rustig tijdens de lunch. Dat neemt niet weg dat de ober tijdens onze lunch bijzonder vriendelijk en behulpzaam is. Het eten is erg lekker. Vooraf de omeletjes met diverse ingredi?nten, zoals krab en vis. Als hoofdgerecht deelden we Bulgogi (smakelijk, maar wel eens beter gehad) en een kip gerecht. we bestelden een witte wijn die er goed bij paste. Ook de rekening is redelijk. Kom zeker nog eens terug.
Deborah1970 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
Nadat wij op zoek moesten naar een nieuwe Koreaan (daar onze vorige is teruggegaan naar Korea), zijn wij na lang zoeken terecht gekomen bij Damso. Ab-so-luut geen spijt van. Heerlijk eten, vriendelijke bediening en een schone omgeving.
Natuulijk de krabpannekoekjes als voorgerecht genomen, heerlijk. Als hoofdgerecht de 'Fire chicken'. De scherpte varieert van 1 tot 5. Ik nam 3. De vriendelijke serveerster vroeg of ik dat echt wel wilde en waarschuwde mij. Ik wist het zeker. De eigenaar kwam ook naar mij toe met een waarschuwing. Ik werd wat onzeker, maar zette door. In één woord heerlijk. Bijzonder pittig maar de smaak van het gerecht blijft staan.
Hoofgerechten worden geserveerd met witte rijst en veel kommetjes met lekkers, o.a. heerlijke kimchi, één van mijn favorieten.
Aankleding van het restaurant is wat sober, maar dat heb ik tot nu toe bij elke Koreaan meegemaakt. Daar gaat het ook niet om, het gaat om het eten tenslotte.
Het eten is vers en met liefde klaargemaakt, dat proef je.
Wij hebben er een nieuwe Koreaan bij en komen zeker snel terug!
Jottum .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Verrassingsmenu gegeten; 4 gangen die op onze smaak werden afgestemd. Veel variatie, ook met verschillende zeedingen (bijv. Alg, maar ook verrassend frisse salade met kwal!).
Voor de inrichting hoef je niet om te rijden, voor het eten en de kok die zijn keuken uitkomt wel!