Meer informatie over restaurant Damianz

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Test T.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Foutje. Vertrouwd op informatie van anderen. Een daarvan schreef, niet zo van gastronomisch eten te houden en ik begreep dat eerst niet. Nu, na mijn bezoek aan Damianz dus wel. Wat uit de keuken komt is niet gastronomisch. Het is geknutsel en niet smaakvol. Het begint al met Becel als vervanging voor boter. Die stond overigens al op tafel. Gelukkig kwam er ook goede olijfolie. Een grote bol smakelijk neutraal brood moest nog afgebakken worden en liet dus te lang op zich wachten. De amuses waren vrijwel allemaal aan de zoete kant en te machtig. Het voorgerecht, 2 bereidingen van kabeljauw. 1 koud en 1 warm. Hoe verzin je iets dergelijks ? Op de koude uitvoering lagen veel sinaasappelpartjes gedrapeerd. Is dat culinair ? De warme uitvoering was te door en zwom in een onaangenaam smakend sausje. Stukjes van de beste kipdelen met daarop een plak gebakken eendenlever waren niet slecht maar weer zo'n sausje dat het geheel geen goed deed. Lamsvlees was goed gegaard. Daarbij nog wat smakelijk stoofvlees. Een lichtpuntje. Het balletje lamsgehakt was weer onsmakelijk. Beetje van dit en een beetje van dat erbij maar alles min bereid. De saus kon ermee door. De huiswijn in dergelijke restaurants zou altijd redelijk tot goed moeten zijn. De rode voor 21 euro kon er net mee door maar werd in een koeler met ijsblokken gezet. Ik ging na een eerste keer nooit meer naar een Van der Valk restaurant en had gedacht dat Damianz door de kleinschaligheid en het goede hotel wel wat zou kunnen zijn. Nee dus. Jammer.
Relatief prijzig ook nog. Hoge cijfers begrijp ik absoluut niet. Het ontbijt was prima.
Op de bediening niets aan te merken.

S. H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Even een kop koffie met Limburgse Vlaai, dat moet toch lukken in deze ambiance. Ja en nee. Limburgse vlaai was iets nieuws ! In midden Limburg ! Wat een aanfluiting. De koffie leek wel bij AH gehaald te moeten worden. Nee, dat gebeurde achter onze rug. Het gebakje kwam warm uit de keuken en was uitstekend. Vragen om de rekening aan een van de dames die meer vlogen dan liepen lukte uiteindelijk. Na meer dan een half uur was mijn geduld op en ik had sterk de neiging zo te vertrekken en nooit meer terug te komen. Zeker weten dat het niet was opgevallen. De bediening weet niet waar ze onderling mee bezig zijn. Mijn vrouw vond het iets te gênant om zo maar te vertrekken. Maar een fooitje, nee, ook dat vond zij te gortig.
DePeterM .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zondag 14 februari het Valentijns arrangement geboekt.
Slapen en dineren in een voormalige gevangenis. Wauw, wat een ervaring!
Ontvangst, bediening en algehele ambiance geweldig.

'S avonds in restaurant Damianz gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu.
Combinatie van vis- en vleesgerechten. Perfect geserveerd, door de dames en heer van de bediening, op mooi opgemaakte borden. Een feestje om naar te kijken en van te eten.
Een aanrader wanneer je in Roermond bent.
Tara B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Wat een feest was al de aankomst in het Arrest hotel. Ontzettend vriendelijk en we werden na inchecken verwacht in het restaurant. Dit restaurant is dus onderdeel van het Arrest hotel van der Valk dus wat moesten wij verwachten? Bij ontvangst een glaasje bubbels en de avond kon beginnen. En hoe! Alleen al de amuses waren zo ontzettend goed van smaak dat wij toen al alle 4 overdondert waren van dit restaurant. Wij hebben echt fantastisch gedineerd met de meest verrassende smaaksensaties keer op keer. Ook het bijpassende wijnarrangement was even smaakvol bij elk gerechtje. De sommelier was ook bijzonder aardig en wij zijn tot in de puntjes verzorgd in dit restaurant. Wij zijn de volgende dag in een restaurant wezen dineren met een Michelin ster en restaurant Damianz doet hier zeker niet onder voor!!! Als ik dan enig verschil moet maken zit dat in de friandises bij de koffie die bij Damianz minder is. Maar ach dat moet niet de reden zijn om dit restaurant over te slaan. Wij hebben genoten en komen 100% zeker weten terug. Dank!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
De afgelopen tijd hebben we een paar keer flink onze neus gestoten aan/in de wat betere zaken.
Gelukkig maakte maakte men hier in 'Damiantz' in een keer alles goed, een perfect adres.

Het restaurant is onderdeel het 'Het Arresthuis' een oude gevangenis in het centrum van Roermond. U kunt er ook blijven slapen in het bijbehorende hotel.

Mooie entree waarbij je eigenlijk gelijk door een glazen wand in de keuken kijkt. Heel hartelijke ontvangst, niet gemaakt maar oprecht uitnodigend. Het restaurant is modern ingericht maar toch zijn overal nog sporen achtergelaten die verwijzen naar de oude functie. Het is soms hier en daar zoeken naar die zaken maar dat maakt het verblijf ook heel prettig.

Een mooie beknopte menukaart en goede wijnkaart. Mooie subtiele gerechten opgediend in bijzonder serviesgoed, wel hoog op smaak, en opgemaakt als schilderijtjes. Voortreffelijk van smaak. Zo te zien deed men ook niet al te moeilijk over een beetje wijn meer, in sommige zaken van dit soort zaken wordt wel erg zuinig geschonken, maar hier dus absoluut niet.

Alles klopte op deze avond, absoluut aanbevolen en eerlijk gezegd ook een waanzinnig goed prijs-kwaliteitsverhouding. Perfect dus eigenlijk, nou ja perfect een kwart puntje aftrek dan omdat het koffiekopje op het einde van de avond geen oortje had en het daardoor het door de hete koffie wat moeilijk vastpakken was ;-).

Laat u ook niet afschrikken door 'Van der Valk Hotel', want die toekan is hier nergens te bekennen.
IVI73 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Kado van mijn lief, dag Roermond (lekker shoppen en wat cultuur snuiven) overnachten in Het Arresthuis en eten bij Damianz, echt geweldig genoten.
Wij hebben ons later verlijden tot het 4 gangen verassingsmenu en hier hebben wij geen spijt van gehad! Qua smaken, opmaak, versheid en kwaliteit doen ze niet onder aan sterren restaurants! Mooie smaak combinaties met hier en daar een knipoog van de traditionele keuken met een zeer moderne inslag. Voorbeeld botermalse reerugfilet met de knipoog van een moesje van bloedworst, Echt een aanrader! Toe keuze in een zoetig dessert of heerlijke kazen, wij kozen ieder het andere... Kaas is echt een feestje waar je hier echt een plekje voor moet vrijhouden, wat een heerlijkheid. Kortom gewoon eens doen! (en terug komen....)
John G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Afgelopen zaterdagavond hadden we een reservering bij restaurant Damianz in Hotel Het Arresthuis in Roermond gemaakt.
Een bijzondere locatie in de voormalige gevangenis in Roermond.
De chefkok, Raoul Bijlmakers die we kennen van zijn voormalige werkplek zou ons deze avond verrassen .Dus, we gaven hem carte blanche.
We kregen een fijne tafel , het restaurant zat helemaal vol. Gezellige drukte. De dames in de bediening zagen er leuk en vlot uit, in hun korte zwart wit gestreepte schorten.
We begonnen met een lekker glas huis champagne. Jammer dat we de fles niet te zien kregen maar hij was prima van smaak. Hierbij kleine aperitief hapjes: Krokante risotto met peer en marshmallow van soja en wasabi. Hoog op smaak en lekker.
Vervolgens drie mooie amuses: In een klein glaasje Crème van Gorgonzola met gel van geweckte morel, kaviaar en alceto balsamico. Ossestaart met Thaise aromaten en kafir, heel lekker. Als laatste Roerdaloever vriendjes [leuke naam voor streekproducten] Eendenlever, paling, konijn met biet en peen. Mooie presentatie en prima bereiding zowel in smaak als structuur.
De toon was gezet en we waren vol verwachting wat de chef ons nog zou laten proeven vanavond.
Vanavond hadden we besloten geen wijnarrangement te nemen maar uit de kaart te kiezen. Wijnkaart is klein maar genoeg keuze in oude en nieuwe wereld en in alle prijs klassen.
We begonnen met een Riesling, Lorenz, Paradies 2013. Eenvoudige maar smaakvolle wijn. Mooi droog met een klein kruidig zoetje en mineralig. Schot in de roos, prima wijn.
Als voorgerecht: Kreeft, geroosterde Coquille, artisjokmousse, gel van saffraan, romige aardappel, Amsterdamse uitjes, Granny Smith en als topper wintertruffel. Combinatie van verschillende smaken die prima met elkaar in balans waren. Zacht, romig, klein zuurtje en structuren, mooi gerecht.
Vervolgens als tussengerecht: Skrei in twee bereidingen.
Rilette gemaakt met venkel, piccalilly, zoetzuurpompoen pakketje en Anna gold kaviaar. een toppertje. Misschien wel de mooiste rillette van vis die ik gegeten heb. Delicaat en verfijnd.
De tweede bereiding was op de huid gebakken skrei, met tomaat, pistache kappertjes boter en schuim van Verjus. De Riesling was hier een prima begeleider bij.
Als tweede tussengerecht: Ge-BBQ-de Livar buikspek met krokante Zweedse blonde langoustine in een krokant jasje, gele curry, prei sesamolie en bospeen. Ook dit gerecht weer verfijnd van smaak. Alle smaken in balans en mooi van cuisson en structuur.
Vervolgens een glas rode wijn voor bij het hoofdgerecht: Een wijn uit de Lirac, La Rocaliere Ikebana. Blend van Mouvedre, Carignan en Grenache. Volle frisse wijn met body en een heel klein zoetje, ronde en zachte tannines.
Het hoofdgerecht: Rose gebraden Barberie eend, de pootjes als dim sum met Hoisin [zoete Chinese sojabonensaus] paksoy, bataat, tauge,gel van sake en jus met op hout gelagerde oude soja.
De eend was heerlijk mals en rose ,vol smaak. En de Aziatische begeleiding maakte er iets bijzonders van . Vooral de dim sum , verrassend lekker, chapeau voor de keuken.
Vervolgens een amuse voor de kaas, ijs van Kriekbier en een dun wafeltje met Epoisse.En een mooi bordje met verschillende soorten kaas, notenbrood , noten, vijgen en jam.
Het dessert bestond uit bloedsinaasappel, roomijs van sereh, gemberkoekje , olijfoliekruim en schuim van bloedsinaasappel.
We sloten af met huisgemaakte friandises en een wit Roermondje, witte chocola.
Het was een gezellige culinaire avond. Raoul en zijn brigade heeft bewezen dat ze kwaliteit leveren. En mag wel zeggen dat de chef een eigen stijl heeft die zeker nog van zich laat horen.
Wij waren heel tevreden. Een bijzonder en smaakvolle keuken.
Komen zeker snel terug.
Juutje21 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Vandaag heerlijk genoten van een High Wine. Heerlijke gerechtjes, mooie wijnen en een prettige bediening.
Enige minpuntje aan de omgeving was de minimale aankleding gericht op de Kerstdagen.
Verder top en zeker de moeite waard! Aanrader!
Bvgorp .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Het diner was michelinster waardig. Ten eerste de erg vriendelijke en uiterst correcte bediening met duidelijk verstand en interesse in het diner en de wijnen.
De opmaak van de gerechten was erg mooi, en de verschillend smakende ingrediënten vormden een heerlijk geheel. Complimenten
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Horeca zoals het hoort! Dat was althans de eerste indruk na de overweldigende entree in het voormalige 'gevangh'. Aan de locatie en inrichting mankeert werkelijk niets. Een lunch op de warmste dag sedert 1921, je zal met deze temperatuur maar in de cel zitten. Liever dus een koel terras.

Gestart met een perfecte cappuccino, glaasje water erbij zoals dat hoort, knapperig koekje en verfijnd stukje chocola. Daarna voor echtgenote en mij de Club Sandwich “Het Arresthuis”, Gegrild boerenbrood met gekonfijte kip, geroosterd spek, selderijsalade, serranoham, en verse Vlaamse friet.

Een bord vol met een lastig te bewerken opeenstapeling van drie lagen brood met van alles daar tussenin. De Vlaamse friet; heerlijk, met de kennelijk eigengemaakte mayonaise een uitgelezen combinatie. Maar dan het brood; de bedoeling van grillen is om het droog, warm en knapperig te krijgen. Door sla, tomaat en selderijsalade er op te leggen koelt het af en wordt het vochtig en zompig. Jammer dus. Nu het grillen zelf, als het brood te lang in het grillapparaat blijft of het apparaat is niet helemaal brandschoon dan krijg je zwarte strepen op je brood. Zwart betekent altijd verbrand en verbrand voedsel is bijzonder ongezond en levert ook geen fijne smaak.

Omdat e.e.a. pas goed bleek - zwarte strepen zie je niet meteen op donker bruinbrood - tijdens het eten hebben we niet meer geklaagd en het zwart er zo goed mogelijk afgeschraapt. "Heeft het gesmaakt?" vroeg dienster één na afloop. "Ik zal het doorgeven", na de opmerkingen te hebben aangehoord. "Heeft het gesmaakt?" vroeg dienster twee tijdens het afruimen. "Heeft het gesmaakt?" vroeg dienster drie bij het afrekenen. Het heeft dus gesmaakt, wel wat bitter, maar of klagen in een gevangenis zinvol is blijft nog de vraag.
Gijs N.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Met z'n vieren verrukkelijk gegeten in dit restaurant. We waren aan de vroege kant; geen probleem. We werden vergast op verschillende amuses. Als eerste gerecht werden coquilles geserveerd met een flensje. Prima. De Sable Fauves (2013, van de Famille Laudet) paste wonderwel. De zelfde wijn werd ook bij het volgende gerecht, een stukje zeebaars, geserveerd. Eveneens een prima gerecht. Bij het reebiefstukje werd een Mas Cremat (2013, Les Tamarius). Lekker en prima klaargemaakt. Het diner werd afgerond met een pré toetje, yummie en een erg lekker kaasplankje. Voor een van ons die geen kaas eet, werd een keurig alternatief geserveerd. Bij het kaasplankje werden diverse attributen meegegeven, waaronder een bordje met noten, druiven en gedroogde banaan. Navraag leerde dat de druiven uit een blikje kwamen, zou ik niet doen, je proeft het blikje. De bediening is uitermate vriendelijk, ze nemen de tijd voor je en luisteren goed. Van de inrichting van het restaurant moet je houden, lounge achtig. De plafondlampen zijn -in mijn ogen- afschuwelijk; strak wit, pompeus. Maar goed, een leuke plek om goed te eten. Waar een afgedankte gevangenis al niet goed voor is.
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
- Vandaag een mooie zonnige dag en geluncht op de binnenplaats van het Arresthuis in Roermond
- Decor, mooie sobere inrichting die doet denken aan de inrichting van The College in Amsterdam
- Ontvangst allervriendelijkst en hetzelfde geldt voor de bediening
- Keuken : Een genot om hier te lunchen ( 2 gangen), eerst een verfijnde salade met een drieluik van het kalf o.a. tartaar en mooi gebakken zwezerik in een aardappelmeelkorstje. Het tweede gerecht sprong er uit door smaak en compositie ( hierin lag de passie van de chefkok Raoul Bijlmakers) het was een stukje zomer-reebok met verfijnde bijlagen en een heerlijke saus op basis van Pedro Ximinez. Hier komen wij dus zeker terug voor een avondvullend programma.

Winelovers .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Zonder te reserveren konden wij hier afgelopen vrijdag terecht. Het idee dat je in een voormalig gevangenis zit te eten en ook naar de cellen, die omgetoverd zijn tot hotelkamers, kunt kijken geeft het eten hier een bijzondere draai. Het eten was erg goed. Eerst kregen we een aantal! amuses. Zagen er
mooi uit maar waren ook lekker. Eerst een 4tal kleine daarna 2 schaaltjes. Ook werd er een heerlijk knapperig broodje geserveerd met boter olie en zout. Als hoofdgerecht hert en kabeljauw. Beide uitstekend. Daarna t dessert; de kaas wordt erg goed geserveerd. 6 stukjes maar met brood, peer en amandel, druiven, gedroogde banaan, paranoten en 3 soorten jam. Waar je elders alleen de kaas krijgt krijg je hier een mooi geheel. Het andere dessert was een combinatie van alle desserts. Ook erg smakelijk. Ook voor de desserts kregen we een "dessert amuse". Om half 11 kwam er nog iemand bij. Hij wilde nog een hoofdgerecht en daar deden ze helemaal niet moeilijk over! Dus om kwart voor 11 werd er nog een hoofdgerecht hert gegeten (gewoon op de bank bij de openhaard daar) echt super!! Bediening was zeer vriendelijk. Aandachtspuntje is dat de bediening wat meer wijnkennis mag opdoen.
Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Erg lekker gegeten. We hadden het 4 gangen menu met een wijnarrangement. We begonnen met een overdaad aan amuses van een stukje soft shell crab en wat andere heerlijkheden. Als eerste gang een tartaar van rund vlees geserveerd met een verrassend glas Madaira. De volgende gang een stukje gebakken griet met een witte bourgogne altijd een goede combi. Hoofdgerecht hert met een Chileense carmeniere vlees was mooie gebakken en een zeer ruime portie. Als dessert hadden we kaas deze was zeer uitgebreid met allerlei jammetjes en dingetjes. Daarna koffie met lekkernijen. Ik was zeer positief verrast we sliepen hier ook en vond het zeer goed.
Jfranken .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2013

Heerlijk genoten van een avondvullend culinair programma in Damianz.
Vier heerlijke gangen met dito wijnbegeleiding; heerlijk voorgerecht met vis, schaal- en schelpdieren.
Tussengerecht met gelakte schol en paddenstoelenrisotto; het beste gerecht van de avond !
Leudalvarken als hoofdgerecht, niet echt ons ding en een chocoladebal met moes van Limoncello als afsluiter , heerlijk.
Decor is zeer speciaal en de bediening zeer gastvrij en aardig.
Als we weer in Roermond zijn komen we zeker terug.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
een bijzonder van der valk restaurant, mooie stijlvolle aankleding alles in teken van het Arresthuis( vroegere gevangenis), lekkere stoelen, heerlijk terras. goede vriendelijke ontvangst, vriendelijke en attent personeel, verstand van zaken. mooie menu kaart met chef's favorieten en al la carte, mooie streekprodukten, heerlijk 5 gangen menu gegeten met schol, zeebaars, lam, en mooiedesserts, heerlijke wijnen, de prijzen zijn wel iets aan de hoge kant, maar het is zeker de moeite waard om dit restaurant te proberen.
Johnny M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Wat een ontzettend mooie zaak met een krachtig thema: de gevangenis! Tot in de puntjes afgewerkt, zoals het porseleinen pistooltje op het visitekaartbordje, de muur schriften van vroegere gevangene op het brood bordje. De gestreepte schorten van de bediening. We zaten buiten op het mooi aangeklede terras met fontein en olijfbomen. Comfortabele stoelen en grote tafels.

De avond begon goed met enkele amuses en het aanbieden van een aperitief. Deze waren zeer smaakvol, alleen de pompoenpitjes waren tegen houdbaarheidsdatum aan en hadden een muffe smaak. Het brood dat daarna werd geserveerd was jammer genoeg niet meer warm en was erg hard.

Aangezien de gerechten flink aan de prijs zijn (35-60 euro voor een hoofdgerecht), had ik hoge verwachtigingen. Van de vier hoofdgerechten hadden ze er 1 niet. Bleven dus 3 gerechten over om te kiezen en deze namen we ook. De melkkalf en zwezerik was matig bereid. We hadden meerdere porties besteld en ze waren allen van andere grootte. Één persoon had zelfs de helft minder i.v.m. de anderen. De schol had zijn structuur verloren door de te lange garing en viel uit elkaar.

De bediening was heel correct en vriendelijk en hadden maar 1 fout gemaakt: ze waren mijn fles bruiswater kwijt; waarschijnlijk weggegeven aan een andere tafel, terwijl ik pas 1 glas uit had gedronken. Dit werd gecorrigeerd door een nieuwe fles te geven. De vrouwelijke bediening had wel erg korte rokjes moet ik eerlijk toegeven. Ze kwamen niet eens tot de helft van hun bovenbenen. Leuk voor de mannelijke gasten, maar wellicht een beetje te gewaagd.

Uiteindelijk de rekening gevraagd (45 euro p.p.) en thuis nog een maaltijd bereid, aangezien we nog honger hadden.

HEEL mooie zaak met leuk personeel, maar de keuken maakt de hoge prijsverwachtingen niet waar. Wellicht had ik net pech en doen ze het normaliter beter, maar laat het net mijn eerste (en laatste) bezoek zijn geweest.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Zondag een prima lunch gebruikt in een prachtige en sfeervolle ambiance. En, zeg ons nimmer meer dat het van der Valk concern alleen maar eenheids-spijzen serveert. Alles was even lekker en verzorgd: heerlijke soep, voortreffelijke salade met shiitake, waldorfsalade en prima dressing en begeleidend bruinbrood! Het afsluitende kopje koffie was ook zeer verzorgd en de bediening in een woord TOP
ARamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wat een zalig restaurant. Als zij niet opgaan voor een ster dan weet ik het ook niet meer. Het is luxe in een ongedwongen setting, de service is heel goed en het eten was meer dan zalig. Het was een feest om hier te eten en de rekening viel in vergelijking met goede restaurants in Amsterdam erg mee. Complimenten aan de bediening en aan de koks die rekening hielden met wat we allemaal niet konden eten (schaal en schelpdieren)

We kregen overigens de meest zalige wijnen die hoorde bij het wijnarrangement. Ik probeer iets van een verbeterpunt te bedenken maar ik zou het echt niet kunnen bedenken. Klasse!

We zijn daarna blijven slapen in dit bijzondere hotel. Er is ook in dit hotel veel aandacht voor schoonheid en details.

Joost T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Dit restaurant hoort bij Het Arresthuis (voormalige gevangenis) van Van der Valk. De ontvangst is vriendelijk. We worden gevraagd of we meteen aan tafel willen of eerst een apperatief lusten. We (4 pers) kozen voor de laatse optie. Drankjes werden snel gesreveerd, we kregen hier nootjes bij en de menukaart werd gegeven. Ook werd hier de inhoud van het verrassingsmenu verteld.
De gerechten werden met handschoenen aan geserveerd. De wijnen werden geschonken met daarbij de uitleg. Het was echt één geheel.
Het kaasplankje wat als nagerecht werd geserveerd was prima en de daarbij behorende sherry met pruim/honing smaak was geweldig!
Het vegetarische menu (ook 4 gangen) was verrassend en smaakvol. Ook hierbij werd niet in herhaling gevallen.
De inrichting is smaakvol met veel accenten van het gevangenisleven. Na afloop kwam de chef ook nog vragen hoe het was en of er verbeterpunten waren. wij waren erg tevreden en het eten was goed. De kok is de oud kok van 1* Bretelli in Weert en dat proef je.