Dames Pellens

9,1

Jouw recensie over het restaurant Dames Pellens

Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Alles draait om aandacht. Aandacht voor de gasten, voor het eten, voor de wijn(keuze) en voor de ambiance. En wat hebben de Dames (en heren) Pellens dat goed begrepen! Voor het eerst het 3-gangenmenu geprobeerd gisteravond. Heerlijk buiten gezeten op het terras. De amuse was al een feestje, het voorgerecht heel verfijnd en het hoofdgerecht ook heerlijk. Bescheiden porties, maar voor mij en mijn tafelgenote prima. Omdat we naar het theater "moesten" en het dessert in de knel kwam, stelden we voor om na de voorstelling terug te komen voor het nagerecht. Ook dat was geen enkel probleem. Bij terugkomst was er keurig weer een tafeltje voor ons gedekt en kregen we het dessert geserveerd. Uiteraard met een mooi bijpassend glaasje dessertwijn. Genoten! Complimenten voor de keuken en de gastvrouw, je voelt je hier thuis. We komen zeker terug (voor 4, 5 of 6 gangen...)!
Frederik H.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Eerste keer dat ik er was nadat de focus meer op restaurant is gelegd. Goede keuze geweest. Dat ze topwijnen schonken wist ik al, maar het top eten was voor mij nieuw. Borden bijna op sterren niveau opgemaakt en alle smaken super mooi in balans. Vlees was perfect gebakken en van goede kwaliteit en het nagerecht was een van de betere die ik ooit op heb (ben geen toetjesmens).
alle lof voor kok Daan en de gastvrouwen/heren. Ga hier zeker eens eten, ik kom zeker terug.
Bernu F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijke wijnen en heerlijk eten maar veel te weinig. Zelfs voor mij als kleine eter. Jammer want met normale porties was het perfect geweest.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Super leuke wijn bar, waar je echt fantastisch kunt eten.
De bediening was heel enthousiast en kundig over wat ze in huis hebben. Goede kennis van zaken over de wijnen. Ze rade mijn vriendin een witte rioja aan. Spijt dat ik die niet had genomen. Echt te gek. Zo jammer dat ik moest rijden.......
Het eten was subliem, eerst heerlijke Zeeuwse creuses, vervolgens romige burata met perfect gebrande tomaat. Met daarna mijn hoogtepunt van de avond; een prachtig stukje snoekbaars, met een Japanse schuim, lamsoor en een ziltige zoete saus, echt FANTASTISCH!!!!
Daarna een perfect gegaarde entrecote met een heerlijke beurre noisette met tomaat. Als dessert een tiramisu met een crumble van koffie er op.
Kortom echt super goed. en het terras is ook echt top!
We gaan snel nog eens!
Caroline L.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Hier hebben wij genoten van een gastvrije ontvangst, vriendelijke bediening, heerlijk eten en verrassende wijnen. Vooraf namen wij olijven en aspergesoep met brood. Een goed begin! Ik koos de vangst van de dag: schelvis in beurre blanc met kruidenpuree en smaakvolle spitskool. Mijn tafelgenoot nam de coq au vin. Deze was ook prima. Daarbij knapperige aardappelen uit de oven met zure room besteld. De presentatie van de gerechten was top. Dat gold ook voor de mooie borrelplateaus die wij voorbij zagen komen voor andere tafels.
Midden in de zaak, op een grote tafel stond een gigantische bos verse bloemen. Dat was een lust voor het oog. Hier komen wij zeker nog eens terug!
Daniël T.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Wat een beleving!! Hier staat een groot talent in de keuken. Daar gaan we nog veel van horen. De ceviche was fenomenaal. Superlatieven schieten tekort!! ????
Joeri B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Fantastische avond gehad! Van de keuken tot de bediening alles was perfect! Heerlijke wijn spijs combinaties! Ook leuk voor lunch! Aanrader!
Jaap C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Wederom top! Mooi gezelschap en mooie gerechten. Super mooi gerechtje met kabeljauw en curry, toffe bereiding van bloemkool eruugggggg lekker, entrecote met mooie jus en bleekselderij, chocolade/koffie/granaatappel.......
Jeroen de sommelier flaneerde mooi langs de tafels om ook onze glazen rijkelijk te vullen met goede bijpassende wijnen!
Wederom top!!!!
Kummeli .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het was weer heerlijk. Na 4 maandjes in het buitenland was ik benieuwd naar de nieuwe kaart. Die stelde zeker niet teleur. Een verrukkelijke Ceasar Salad, zeebaars met lekker, krokant velletje en dan dat toetje, dat kende ik al, maar was heerlijk als vanouds.
Helga B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Meermalen bij De Dames gegeten en doorgaans erg tevreden( zie eerdere review).Vanavond was niet voor herhaling vatbaar. We waren vroeg ( 6 uur) en zaten gezien het heerlijke zomerweer buiten. Een paar tafeltjes waren bezet, geen topdrukte. Het eten was OK maar ook niet meer dan dat. Erg kleine porties en vond de knolselderijpuree onder mijn zeebaars best smakelijk, maar minder geschikt tijdens de zomer. Bediening was onverschillig en eigenlijk vooral afwezig. Bij het opdienen van onze hoofdgerechten waren onze glazen leeg. Het werd niet gezien. De ober leek ons niet te zien.We hadden hier eigenlijk zo de pest over in dat we besloten om niet meer voor de Tarte au Citron en koffie te gaan. Hebben naderhand nog lekker door Breda geslenterd en elders ijs en koffie gedaan. Veel leuke nieuwe eettentjes, zagen we. Keuze genoeg voor een volgend bezoek aan Breda.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Heerlijke plek in Breda, gelegen naast het beste cafe in de stad. Hele mooie wijnen met eenvoudige maar smakelijke gerechten zoals de Coq au Vin en salade met gamba's. Uitstekende kaasplank. Bediening is attent en vriendelijk. Prijs kwaliteit helemaal in orde.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Na een recente positieve ervaring die wat kort was vanwege een aansluitend bioscoopbezoek, maar eens terug gegaan. Een goede beslissing zo bleek. Rond 17 uur aangeschoven voor een wijntje met wat hapjes, maar achteraf werd het eigenlijk gewoon een dineetje. Het assorti plankje 'Dames Pellens' met o.a. dadeltjes met spek is erg lekker. (De portionering mag wel wat ruimer gezien de prijzen, dat wel). De kaasfondue voor 2 personen met als middelpunt een gesmolten Vacherin Mont D'or kaasje past goed bij het late decembermoment en is eveneens erg lekker. De Chileense Montes Alpha die er bij werd geadviseerd is een aanrader. Wat ik altijd een verademing vind, zijn gelegenheden die de kwaliteit van voor- en hoofdgerechten doortrekken naar het dessert, hetgeen toch vaak niet het geval is. Hier dus wel. Neem het lemon taartje met een dessert wijntje voor een passende afsluiting. Sfeervol decortje, lekker eten, fijne wijntjes en een kundige, attente en vooral aardig bediening. Thumbs up voor de Dames P.
Lekker-bek01 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Vrijdag 16 oktober heb ik met 4 vriendinnen hier gegeten. Nou kom ik wel vaker bij Dames Pellens voor de heerlijke wijnen, maar deze avond was echt geweldig. Heerlijk genoten van de kaasfondue! Echt een aanrader! Daarnaast een pluim voor de charmante bediening. Ondanks de drukte had hij tijd genoeg om ons uitleg te geven over de wijnen! Geen moeilijk en ingewikkeld verhaal maar gewoon gezellig.
Wij komen zeker snel weer terug!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Bij de Dames van Pelles klopt de wijn en is de service goed. Ik kom hier graag en dan met name door de entrecote. Hoe deze wordt gebakken is wel afhankelijk van de kok die er staat. 9 van de 10 keren is dit lekker stukje vlees perfect. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een balsamico streep over heen ging of dat de jus teveel zetmeel bevatte. Niet goed. Want juist de jus maakt dit gerecht top. De salades zijn goed gevuld en voorzien van een topdressing. Vorige keer maakte de kok tijdens ons eten de keuken al schoon met indringende geurtjes die het niet goed deden bij onze wijn en spijs. Maar die feedback hebben ze heel goed ontvangen dus dit is ze vergeven. Ik kom er graag, voor wijn, kaasjes maar vooral voor de entrecote. En de ambiance is ook ongedwongen en eenvoudig. Gewoon een tent waar je met vrienden een avond lekker kan kletsen met lekker eten en goede wijn.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Uitstekend gegeten voorafgaand aan een voorstelling in het Chasse theater. De relatief kleine kaart bied voor iedereen toch voldoende keus. De salade Geitenkaas was prima zonder opsmuk maar gewoon lekker. Daarna had ik gekozen voor de stoverij van Lam en deze was naar mijn bescheiden mening uitstekend. Echt heerlijk gegeten! Vooraf hadden we aangegeven dat we op tijd in het theater moesten zijn en hier is uitstekend rekening mee gehouden. Ook de geadviseerde wijn paste prima bij onze gerechten. Een fijn en goed restaurant om te eten met kundige en vlotte bediening.
Kummeli .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Nadat we een leuk aangeklede cappuccino hadden gedronken in het najaarszonnetje op het terras, besloten we om ook te lunchen. Dat was een slimme zet. Een heerlijke, verse salade met scampi's en voor mijn vriendin de Hummus met gegrilde groente werd snel gebracht door een alleraardigste jongeman. Wijntje er bij en genieten maar. Mij zien ze daar vaker.
spoutsma .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
de gerechten zijn simpel, goed, maar overdreven duur. Bediening is traag, een half uur wachten op een kaasplankje is overdreven. Het stoort dan dat de baas zelf uitgebreid aan het tafelen is en niet bijspringt.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Afgelopen vrijdagmiddag het weekend ingeluid met twee collega's bij Dames Pellens. We kwamen vanzelfsprekend om te borrelen en niet om te eten maar een lekker hapje bij de slok is natuurlijk nooit weg.

We bestelden een eenvoudig maar lekker kaasplankje en een royale portie olijven. Smaakte allemaal prima! Service was vlot en stond ons goed te woord. Kortom, we zijn tevreden de deur uitgegaan. Dit adres is een aanrader als je gezellig wilt bijkletsen met een vriend of kennis onder het genot van een wijntje en een paar simpele maar kwalitatief goede hapjes.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Wat een fijn plekje! Een heerlijk uitgebreide wijnkaart is de goede basis. Met prijzen waarvoor je kunt blijven zitten na je eerste glas. Ruime, vooral Europese, keus. Met daarbij, als je wilt, prima snacks en happen. Goeie vleeswaren, verrassende kaas (de bleu!!), smakelijke quiche. Zowel op het terras als in het lichte binnengedeelte zit je ontspannen. Personeel met verstand van zaken én enthousiast. Een plek om terug te komen.
Helga B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vandaag heerlijk geluncht bij De Dames! In gezelschap van een dierbare vriendin, dus dan kan het eigenlijk al niet meer stuk... Desalniettemin heerlijk gegeten ( salade met scampi's met vers warm brood en uiteraard een heerlijk glas wijn). Plezierige bediening, mooie entourage ( prachtig boeket bloemen op de grote tafel...). Ik kom snel terug...