Dames Pellens

Meer informatie over restaurant Dames Pellens

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12:00

Kummeli .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Het was weer heerlijk. Na 4 maandjes in het buitenland was ik benieuwd naar de nieuwe kaart. Die stelde zeker niet teleur. Een verrukkelijke Ceasar Salad, zeebaars met lekker, krokant velletje en dan dat toetje, dat kende ik al, maar was heerlijk als vanouds.
Helga B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Meermalen bij De Dames gegeten en doorgaans erg tevreden( zie eerdere review).Vanavond was niet voor herhaling vatbaar. We waren vroeg ( 6 uur) en zaten gezien het heerlijke zomerweer buiten. Een paar tafeltjes waren bezet, geen topdrukte. Het eten was OK maar ook niet meer dan dat. Erg kleine porties en vond de knolselderijpuree onder mijn zeebaars best smakelijk, maar minder geschikt tijdens de zomer. Bediening was onverschillig en eigenlijk vooral afwezig. Bij het opdienen van onze hoofdgerechten waren onze glazen leeg. Het werd niet gezien. De ober leek ons niet te zien.We hadden hier eigenlijk zo de pest over in dat we besloten om niet meer voor de Tarte au Citron en koffie te gaan. Hebben naderhand nog lekker door Breda geslenterd en elders ijs en koffie gedaan. Veel leuke nieuwe eettentjes, zagen we. Keuze genoeg voor een volgend bezoek aan Breda.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Heerlijke plek in Breda, gelegen naast het beste cafe in de stad. Hele mooie wijnen met eenvoudige maar smakelijke gerechten zoals de Coq au Vin en salade met gamba's. Uitstekende kaasplank. Bediening is attent en vriendelijk. Prijs kwaliteit helemaal in orde.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Na een recente positieve ervaring die wat kort was vanwege een aansluitend bioscoopbezoek, maar eens terug gegaan. Een goede beslissing zo bleek. Rond 17 uur aangeschoven voor een wijntje met wat hapjes, maar achteraf werd het eigenlijk gewoon een dineetje. Het assorti plankje 'Dames Pellens' met o.a. dadeltjes met spek is erg lekker. (De portionering mag wel wat ruimer gezien de prijzen, dat wel). De kaasfondue voor 2 personen met als middelpunt een gesmolten Vacherin Mont D'or kaasje past goed bij het late decembermoment en is eveneens erg lekker. De Chileense Montes Alpha die er bij werd geadviseerd is een aanrader. Wat ik altijd een verademing vind, zijn gelegenheden die de kwaliteit van voor- en hoofdgerechten doortrekken naar het dessert, hetgeen toch vaak niet het geval is. Hier dus wel. Neem het lemon taartje met een dessert wijntje voor een passende afsluiting. Sfeervol decortje, lekker eten, fijne wijntjes en een kundige, attente en vooral aardig bediening. Thumbs up voor de Dames P.
Lekker-bek01 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Vrijdag 16 oktober heb ik met 4 vriendinnen hier gegeten. Nou kom ik wel vaker bij Dames Pellens voor de heerlijke wijnen, maar deze avond was echt geweldig. Heerlijk genoten van de kaasfondue! Echt een aanrader! Daarnaast een pluim voor de charmante bediening. Ondanks de drukte had hij tijd genoeg om ons uitleg te geven over de wijnen! Geen moeilijk en ingewikkeld verhaal maar gewoon gezellig.
Wij komen zeker snel weer terug!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Bij de Dames van Pelles klopt de wijn en is de service goed. Ik kom hier graag en dan met name door de entrecote. Hoe deze wordt gebakken is wel afhankelijk van de kok die er staat. 9 van de 10 keren is dit lekker stukje vlees perfect. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een balsamico streep over heen ging of dat de jus teveel zetmeel bevatte. Niet goed. Want juist de jus maakt dit gerecht top. De salades zijn goed gevuld en voorzien van een topdressing. Vorige keer maakte de kok tijdens ons eten de keuken al schoon met indringende geurtjes die het niet goed deden bij onze wijn en spijs. Maar die feedback hebben ze heel goed ontvangen dus dit is ze vergeven. Ik kom er graag, voor wijn, kaasjes maar vooral voor de entrecote. En de ambiance is ook ongedwongen en eenvoudig. Gewoon een tent waar je met vrienden een avond lekker kan kletsen met lekker eten en goede wijn.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Uitstekend gegeten voorafgaand aan een voorstelling in het Chasse theater. De relatief kleine kaart bied voor iedereen toch voldoende keus. De salade Geitenkaas was prima zonder opsmuk maar gewoon lekker. Daarna had ik gekozen voor de stoverij van Lam en deze was naar mijn bescheiden mening uitstekend. Echt heerlijk gegeten! Vooraf hadden we aangegeven dat we op tijd in het theater moesten zijn en hier is uitstekend rekening mee gehouden. Ook de geadviseerde wijn paste prima bij onze gerechten. Een fijn en goed restaurant om te eten met kundige en vlotte bediening.
Kummeli .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Nadat we een leuk aangeklede cappuccino hadden gedronken in het najaarszonnetje op het terras, besloten we om ook te lunchen. Dat was een slimme zet. Een heerlijke, verse salade met scampi's en voor mijn vriendin de Hummus met gegrilde groente werd snel gebracht door een alleraardigste jongeman. Wijntje er bij en genieten maar. Mij zien ze daar vaker.
Spoutsma .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
de gerechten zijn simpel, goed, maar overdreven duur. Bediening is traag, een half uur wachten op een kaasplankje is overdreven. Het stoort dan dat de baas zelf uitgebreid aan het tafelen is en niet bijspringt.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Afgelopen vrijdagmiddag het weekend ingeluid met twee collega's bij Dames Pellens. We kwamen vanzelfsprekend om te borrelen en niet om te eten maar een lekker hapje bij de slok is natuurlijk nooit weg.

We bestelden een eenvoudig maar lekker kaasplankje en een royale portie olijven. Smaakte allemaal prima! Service was vlot en stond ons goed te woord. Kortom, we zijn tevreden de deur uitgegaan. Dit adres is een aanrader als je gezellig wilt bijkletsen met een vriend of kennis onder het genot van een wijntje en een paar simpele maar kwalitatief goede hapjes.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Wat een fijn plekje! Een heerlijk uitgebreide wijnkaart is de goede basis. Met prijzen waarvoor je kunt blijven zitten na je eerste glas. Ruime, vooral Europese, keus. Met daarbij, als je wilt, prima snacks en happen. Goeie vleeswaren, verrassende kaas (de bleu!!), smakelijke quiche. Zowel op het terras als in het lichte binnengedeelte zit je ontspannen. Personeel met verstand van zaken én enthousiast. Een plek om terug te komen.
Helga B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Vandaag heerlijk geluncht bij De Dames! In gezelschap van een dierbare vriendin, dus dan kan het eigenlijk al niet meer stuk... Desalniettemin heerlijk gegeten ( salade met scampi's met vers warm brood en uiteraard een heerlijk glas wijn). Plezierige bediening, mooie entourage ( prachtig boeket bloemen op de grote tafel...). Ik kom snel terug...
KickinShrimps .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Met een groep van werk (19 personen) hier genoten van een lunch. Complimenten hoe snel keuken en bediening de bestellingen opnamen en konden uitserveren. Zelf genoten van een salade geitenkaas met spek. Een aanrader! Louter complimenten bij mijn collega's voor hun keuzes. Ik kom zeker weer een keer terug.
Wijnspijsaddict .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Net buiten het centrum blijft dit een erg leuk alternatief voor alle opties op de grote markt. Klein en gemoedelijk, gezellig terras, warm ingericht en uitgebreide keus qua wijnen. Leuke, vlotte bediening ook, perfect om te borrelen met een mooi bordje charcuterie en kazen. Als we daarna willen dineren is de keuze helaas wat beperkt en al jaren hetzelfde, maar ik kan me goed voorstellen dat ze de wijnen de boventoon willen laten voeren dus wij genieten zeker van de lekkere Brancatelli's (eigen import uit Toscane!) met een prima boeuf bourguignon ernaast.
Barbaradrenthe .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Voor of na een avondje Chassé vind ik Dames Pellens een geweldig adres voor een heerlijk glas wijn en een klein hapje. Gezellige en sfeervolle zaak en leuk buitenterras.
Met een vriendin heb ik,omdat het vlakbij het parkeerterrein én het theater ligt, hier eerst een petit diner gegeten. Attente bediening die rekening hield met onze aanvangstijd. Super lekker brood van Menno. "Nog een mandje ?" Een rijk gevulde boeuff bourguignonne met een perfect bijpassende wijn. Na afloop van het theater zijn we gauw teruggegaan, voor een herlijke Brancatelli en een plateau met fromage en crudités.
Wanneer begint het theaterseizoen ook alweer?