Dames Pellens

Sint Bavostraat 30 4891 CJ Rijsbergen Nederland Kaart

Over het restaurant Dames Pellens

Een eerbetoon aan het goede leven

Dit restaurant is vernoemd naar de dames Pellens, twee zusjes uit een rijke familie. Ze waren onafscheidelijk en stonden bekend als echte levensgenieters. Met een rijke wijnvoorraad in de kelder en een kaart geïnspireerd op de Franse keuken, geniet ook jij hier zonder enige moeite van het goede leven. Voor de ultieme smaak-spijssensaties ben je elke eerste maandag van de maand welkom voor een speciaal gastronomisch diner met prachtige, bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Dames Pellens

Jouw recensie over het restaurant Dames Pellens

Ospapenslampe S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Had er meer van verwacht !
Stijn H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Fijne ontvangst. Gezellig tafelen. Heerlijke gerechten heel vers en mals. Fantatische wijn. Heerlijk en gezellig gegeten. Bediening was top. Een echte aanrader.
ludo V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Op 13 mei mogen genieten van een heerlijke High Wine.
Wijn keuze was prima en de geserveerde hapjes waren erg lekker.
Kortom weer genoten en zeker voor herhaling vatbaar.
Erik .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Zoals altijd weer uitstekend verzorgd, kwaliteit zelfs nog iets beter dan anders. Huiskamersfeer gecombineerd met prettige service voelt heel comfortabel.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Altijd fijn tafelen en avondvullend. Zeer verzorgde gerechten. Laat je zeker verrassen met het 3 of 4 gangenmenu van de chef. Zowel de chef op culinair niveau als de gastvrouw op wijnkennis scoren zeer hoog. Kortom wil je eens lekker, klassevol dineren dan ben je hier zeker op de juiste plaats.
Jack V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het is ongelooflijk knap hoe Don steeds met verschillende gerechten blijft verrassen. In al die jaren dat we het Menu van de Chef kiezen hebben we nog geen één keer hetzelfde gegeten. Altijd verrassend en goed van kwaliteit.
Dolf M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Kaart is wat beperkt maar wat erop staat doen ze prima !
Vooral het voorgerecht met de pekingeend met een fantastische dressing op de salade was erg goed.
Hier kun je gerust gaan eten .
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Menu van de chef was niet mogelijk vanwege aanstaande vakantie, evenals een gewenst voorgerecht en een gewenste wijn.
Geen begeleidende groenten en/of frietjes gezien bij het hoofdgerecht. De gerechten die we wel konden bestellen waren goed.
ludo V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Deze keer het 4-gangen menu genomen.Elke gang was goed op smaak.Heerlijk wijntje erbij.Kortom erg geslaagde avond en wederom erg lekker gegeten !!!
Nicole A.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Lekkere lange lunchmiddag (ah menu) met een super voor- en hoofdgerecht, en (helaas) 2 bolletjes ijs met slagroom als dessert. Dat is dan een beetje jammer voor zo'n restaurant. fijne ambiance, heerlijke wijnen en toffe bediening
Menno J.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Super, hier klopt alles gewoon. Voelt als thuiskomen echt een warm nest met persoonlijke aandacht en relaxte sfeer!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten.
Verdiend echt een ster!
Gezellige muziek,eten werd goed vertaald....
Kortom fantastisch !!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Kwaliteit was goed. Wijn lekker. Prijs/kwaliteit in orde.
Jan Piet D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met twee personen diner bij De Dames Pellens. We kozen een menu 'bib gourmand' en mijn vrouw runder carpaccio vooraf en vervolgens twee sliptongetjes. Het 'bib gourmand' bestond uit een aardappel/ bietensalade met tartaar van zalm met wat Hollandse garnaaltjes, waarna kalfsribeye en nougat-ijs toe. We waren beiden zeer aangenaam verrast door de smakelijke en verse gerechten die nu eens niet lauw, maar zoals het hoort warm werden opgediend. Een uitstekende prestatie van de keuken, voor een redelijke prijs ('bib' voor 29,50). De Portugese rode wijn was goed (voor 28 euro wat aan de prijs). Attent is dat gewoon een karaf (leiding-) water wordt aangeboden. Brabants grondwater is beter dan vele bronwaters! Het restaurant is een verademing: geen pretenties, prettige ambiance, goed meubilair. De bediening is vriendelijk en efficient. Hier komen we dus graag terug!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op een warme zondagavond heerlijk op het buitenterras gegeten. En zoals altijd weer voortreffelijk. Een heerlijke avond gehad met lekker eten en een heerlijk wijntje. Dank je Donny en Rosita, tot de volgende keer.
hans.warmenhoven .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prettige ontvangst, leuke inrichting en functioneel. Vriendelijke bediening, er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en dat was het ook. Zowel het voor- als hoofdgerecht was keurig opgemaakt en smaakte prima. Een heerlijk frisse witte wijn maakte het compleet. En na afloop koffie met lekkers doet ons terugdenken aan gezellig tafelen de Dames Pellens.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We komen juist van dames Pellens. In één woord geweldig. Het eten was zo lekker, dat zou verboden moeten worden. De persoonlijke benadering was weer zoals we bij Dames Pellens gewend zijn. Het voelt iedere keer alsof we thuis komen. Warm onthaal en persoonlijke belangstelling. Ook de menukaart is iets speciaals en dat wordt keurig uitgelegd door Dhr. Musters. Dat voelt meteen vertrouwd. In afwachting van de echte maaltijd is de amuse super- lekker. De port waarmee ik wil starten is heerlijk vol van smaak. De geadviseerde wijn bij onze menu keuze is goed gekozen en heerlijk op temperatuur. Hoewel ik eigenlijk al helemaal verzadigd ben bestel ik nog een nagerecht, en om het helemaal af te maken een espresso met een Franse cognac. Meer dan geweldig. De prijs valt mij reuze mee. Ik heb voor soortgelijke etentjes elders meer dan 50 % meer betaald.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Afgelopen zondag voor de eerste keer gegeten bij Dames Pellens, ondanks goede verhalen zal het op basis van onze eerste indruk er bij blijven. Het restaurant, gelegen aan de doorgaande weg in Rijsbergen, had op deze druilerige regenachtige zondag een bezetting van 3 tafels. Na welkom geheten te zijn door de gastvrouw kozen we een tafeltje voorin de zaak. Een wijnkaart hebben ze niet, mede door de grote wisseling van het wijnassortiment, daarentegen liggen de wijnen uitgestald aan de zijkant van het restaurant zodat er sprake is van een levendige wijnkaart. De menukaart is creatief gedrukt op wijnkist panelen. Men hanteerd een kleine kaart maar voor elk wat wils en er zijn suggesties buiten de kaart om. Het surprise menu was uitverkocht. Dat geeft aan dat men alleen werkt met dagverse producten. De vriendelijke patron nam onze bestelling op waarbij ik ging voor de kalfsribeye met een zalf van ganzelever en mijn tafelgenoot ging voor de parelhoender met ganzelever. Zonder een vraag te stellen werd het mes van mijn tafelgenoot omgewisseld voor een steakmes. Bij navraag bleek deze voor mij bedoeld te zijn en legde ze de schuld neer bij haar echtgenoot, het was verkeerd doorgegeven.... De opmaak van de borden is eenvoudig van aard. De ingrediënten verraden dat je in een restaurant zit maar verder ziet het er homecooking uit. De ganzelever was vergeten en deze werd los nageleverd. Knap als je slechts 11 couverts bezet heb in je restaurant! Uiteraard werden er excuses gemaakt maar past dit wel bij een restaurant in het midden segment? Met de smaken was niets mis. Alles was op smaak gebracht. Je kan spreken over herkenbare gerechten. Weinig spanning. De enige spanning kwam van de bediening bij het nagerecht. Bij het uitserveren van het nagerecht viel, door het niet recht houden van het leistenen bord, een ijsbol op de grond. Dit was blijkbaar de schuld van een leerling in de keuken. We hebben niet gezien dat hij het bord scheef hield.... De dame raapte het bolletje ijs met haar hand op en liet de rest liggen. Bij het verlaten van het restaurant lag er nog steeds gesmolten ijs op de houten vloer.
De eigenaresse/gastvrouw hoort niet in een restaurant thuis. Ze toont geen interesse in haar gasten, neemt geen verantwoordelijkheid voor haar eigen fouten en haalt de kwaliteit van het restaurant fors omlaag. Bij gehanteerde prijzen hoort meer spanning op het bord. De eenvoudige opmaak past niet bij de gehanteerde prijzen. Rekening was dus niet in verhouding. Dankzij mijn tafelgenoot heb ik een prima avond beleefd!
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Waren met hoge verwachtingen naar de Dames Pellens afgereisd. Het ontvangst in dit gezellig ogende restaurant was netjes doch enigszins mat, bediening idem. Na een heerlijke amuse werd het allemaal wat gewoontjes. De kwaliteit van de gerechten was goed evenals de grootte van de porties. Het eten is goed verzorgd doch verwacht zeker geen culinaire hoogstandjes. Een wijnarrangement heeft men niet doch dit werd opgelost door een passende wijn bij iedere gang te serveren. Kortom, goed, gewoontjes, geen hoogstandjes en, de menukaart bekijkend, een wat te hoge prijs voor dat wat geboden wordt.
Maria07 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een bizarre ervaring was eten bij Dames Pellens. Het begon al bij het opnemen van de bestelling. op de kaart stond dat als je vegetarisch wilde eten of dieet wensen had, de kok aan je tafel zou komen. De kok kwam inderdaad aan tafel, maar toen ik zei dat ik graag vegetarisch zou willen eten, begon hij een heel verhaal dat wij verplicht waren in het kader van de wet op de allergenen om dat van te voren door te geven. Dat hij zich er nu niet op had kunnen voorbereiden. Ik had er nog nooit van gehoord maar mompelde beduusd dat als hij van het vegetarische voorgerecht dat op de kaart stond een hoofdgerecht kon maken het allang prima was. Een van ons bestelde nog een vleesgerecht waarvan de saus haar niet helemaal aanstond. Wij begrepen dat dat geen probleem was en dat de saus apart erbij geserveerd kon worden.
Vervolgens kwam het voorgerecht; heerlijk eten, niks aan de hand. Dames Pellens staat erom bekend dat zij veel kennis van wijnen hebben en daar goed over kunnen adviseren. De vrouw van de kok deed dat op professionele wijze totdat een van ons beleefd een suggestie afwees nadat zij had mogen proeven. Dat werd niet in dank afgenomen.
Op naar het hoofdgerecht: de saus was volledig over het vlees gegoten. Een van onze tafelgenoten bood aan om van gerecht te ruilen; hij lustte de saus wel en zo vonden we zelf een oplossing. Terwijl we de borden ruilden tipten we de (overigens vriendelijke) serveerster dat de saus er apart bij zou zitten. Zij gaf het door aan de kok en binnen 2 seconden stond hij tamelijk opgefokt aan onze tafel. Of wij niet wisten dat als je een gerecht met saus bestelde dat die dan over je vlees heen kwam. Dat was toch vanzelfsprekend? Wij probeerden nog voorzichtig dat we dachten dat de saus ook apart geserveerd kon worden. Hij verklaarde dat dat absoluut niet gezegd was, waarna wij elkaar verbaasd aankeken en zeiden: ok, misschien een misverstand, maar we hebben het zelf al opgelost, geen probleem. Hoewel de sfeer inmiddels behoorlijk verziekt was smaakte het eten ook deze keer prima.
En toen kwam het dessert. Een van ons had een menu, de rest kreeg de kaart. Degene die een menu had vroeg wat het toetje was; creme brulee. Zij vroeg of het mogelijk was om een ander toetje te krijgen omdat zij niet van creme brulee houdt. De serveerster ging het vragen. Nu kwam de kok echt briesend naar onze tafel. Hoe wij het in ons hoofd haalden om het te vragen, we wisten van te voren toch dat het een vast menu was. Vervolgens griste hij de kaart uit onze handen met de mededeling: jullie zijn de hele avond al bezig. Ik heb het er helemaal mee gehad; afrekenen en wegwezen. Een van ons zei: afrekenen? Dat denk ik toch niet, waarop de kok zei: dan reken je maar niet af. Nu vertrekken, eruit! Onze jassen werden gehaald en we werden de deur uitgezet waarbij hij ons nog toe riep: succes met je vegetarisch eten.
Buiten wisten wij maar amper wat ons overkomen was. Wanneer word je een restaurant uit gezet? Misschien als je de andere gasten lastig valt, als je met de stoelen gaat gooien. Maar naar ons idee niet als je je zo gedraagt als wij hadden gedaan. Oke, er kan geen klik zijn tussen de bediening en ons, maar het is absoluut niet professioneel om je zo te laten gaan.