Dames Pellens

Sint Bavostraat 30 4891 CJ Rijsbergen Nederland Kaart

Over restaurant Dames Pellens

Een eerbetoon aan het goede leven

Dit restaurant is vernoemd naar de dames Pellens, twee zusjes uit een rijke familie. Ze waren onafscheidelijk en stonden bekend als echte levensgenieters. Met een rijke wijnvoorraad in de kelder en een kaart geïnspireerd op de Franse keuken, geniet ook jij hier zonder enige moeite van het goede leven. Voor de ultieme smaak-spijssensaties ben je elke eerste maandag van de maand welkom voor een speciaal gastronomisch diner met prachtige, bijpassende wijnen.

Meer informatie over restaurant Dames Pellens

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Janpiet1205 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Met twee personen diner bij De Dames Pellens. We kozen een menu 'bib gourmand' en mijn vrouw runder carpaccio vooraf en vervolgens twee sliptongetjes. Het 'bib gourmand' bestond uit een aardappel/ bietensalade met tartaar van zalm met wat Hollandse garnaaltjes, waarna kalfsribeye en nougat-ijs toe. We waren beiden zeer aangenaam verrast door de smakelijke en verse gerechten die nu eens niet lauw, maar zoals het hoort warm werden opgediend. Een uitstekende prestatie van de keuken, voor een redelijke prijs ('bib' voor 29,50). De Portugese rode wijn was goed (voor 28 euro wat aan de prijs). Attent is dat gewoon een karaf (leiding-) water wordt aangeboden. Brabants grondwater is beter dan vele bronwaters! Het restaurant is een verademing: geen pretenties, prettige ambiance, goed meubilair. De bediening is vriendelijk en efficient. Hier komen we dus graag terug!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op een warme zondagavond heerlijk op het buitenterras gegeten. En zoals altijd weer voortreffelijk. Een heerlijke avond gehad met lekker eten en een heerlijk wijntje. Dank je Donny en Rosita, tot de volgende keer.
Hans.warmenhoven .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Prettige ontvangst, leuke inrichting en functioneel. Vriendelijke bediening, er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en dat was het ook. Zowel het voor- als hoofdgerecht was keurig opgemaakt en smaakte prima. Een heerlijk frisse witte wijn maakte het compleet. En na afloop koffie met lekkers doet ons terugdenken aan gezellig tafelen de Dames Pellens.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
We komen juist van dames Pellens. In één woord geweldig. Het eten was zo lekker, dat zou verboden moeten worden. De persoonlijke benadering was weer zoals we bij Dames Pellens gewend zijn. Het voelt iedere keer alsof we thuis komen. Warm onthaal en persoonlijke belangstelling. Ook de menukaart is iets speciaals en dat wordt keurig uitgelegd door Dhr. Musters. Dat voelt meteen vertrouwd. In afwachting van de echte maaltijd is de amuse super- lekker. De port waarmee ik wil starten is heerlijk vol van smaak. De geadviseerde wijn bij onze menu keuze is goed gekozen en heerlijk op temperatuur. Hoewel ik eigenlijk al helemaal verzadigd ben bestel ik nog een nagerecht, en om het helemaal af te maken een espresso met een Franse cognac. Meer dan geweldig. De prijs valt mij reuze mee. Ik heb voor soortgelijke etentjes elders meer dan 50 % meer betaald.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Afgelopen zondag voor de eerste keer gegeten bij Dames Pellens, ondanks goede verhalen zal het op basis van onze eerste indruk er bij blijven. Het restaurant, gelegen aan de doorgaande weg in Rijsbergen, had op deze druilerige regenachtige zondag een bezetting van 3 tafels. Na welkom geheten te zijn door de gastvrouw kozen we een tafeltje voorin de zaak. Een wijnkaart hebben ze niet, mede door de grote wisseling van het wijnassortiment, daarentegen liggen de wijnen uitgestald aan de zijkant van het restaurant zodat er sprake is van een levendige wijnkaart. De menukaart is creatief gedrukt op wijnkist panelen. Men hanteerd een kleine kaart maar voor elk wat wils en er zijn suggesties buiten de kaart om. Het surprise menu was uitverkocht. Dat geeft aan dat men alleen werkt met dagverse producten. De vriendelijke patron nam onze bestelling op waarbij ik ging voor de kalfsribeye met een zalf van ganzelever en mijn tafelgenoot ging voor de parelhoender met ganzelever. Zonder een vraag te stellen werd het mes van mijn tafelgenoot omgewisseld voor een steakmes. Bij navraag bleek deze voor mij bedoeld te zijn en legde ze de schuld neer bij haar echtgenoot, het was verkeerd doorgegeven.... De opmaak van de borden is eenvoudig van aard. De ingrediënten verraden dat je in een restaurant zit maar verder ziet het er homecooking uit. De ganzelever was vergeten en deze werd los nageleverd. Knap als je slechts 11 couverts bezet heb in je restaurant! Uiteraard werden er excuses gemaakt maar past dit wel bij een restaurant in het midden segment? Met de smaken was niets mis. Alles was op smaak gebracht. Je kan spreken over herkenbare gerechten. Weinig spanning. De enige spanning kwam van de bediening bij het nagerecht. Bij het uitserveren van het nagerecht viel, door het niet recht houden van het leistenen bord, een ijsbol op de grond. Dit was blijkbaar de schuld van een leerling in de keuken. We hebben niet gezien dat hij het bord scheef hield.... De dame raapte het bolletje ijs met haar hand op en liet de rest liggen. Bij het verlaten van het restaurant lag er nog steeds gesmolten ijs op de houten vloer.
De eigenaresse/gastvrouw hoort niet in een restaurant thuis. Ze toont geen interesse in haar gasten, neemt geen verantwoordelijkheid voor haar eigen fouten en haalt de kwaliteit van het restaurant fors omlaag. Bij gehanteerde prijzen hoort meer spanning op het bord. De eenvoudige opmaak past niet bij de gehanteerde prijzen. Rekening was dus niet in verhouding. Dankzij mijn tafelgenoot heb ik een prima avond beleefd!
Hans-Marion .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Waren met hoge verwachtingen naar de Dames Pellens afgereisd. Het ontvangst in dit gezellig ogende restaurant was netjes doch enigszins mat, bediening idem. Na een heerlijke amuse werd het allemaal wat gewoontjes. De kwaliteit van de gerechten was goed evenals de grootte van de porties. Het eten is goed verzorgd doch verwacht zeker geen culinaire hoogstandjes. Een wijnarrangement heeft men niet doch dit werd opgelost door een passende wijn bij iedere gang te serveren. Kortom, goed, gewoontjes, geen hoogstandjes en, de menukaart bekijkend, een wat te hoge prijs voor dat wat geboden wordt.
Maria07 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Een bizarre ervaring was eten bij Dames Pellens. Het begon al bij het opnemen van de bestelling. op de kaart stond dat als je vegetarisch wilde eten of dieet wensen had, de kok aan je tafel zou komen. De kok kwam inderdaad aan tafel, maar toen ik zei dat ik graag vegetarisch zou willen eten, begon hij een heel verhaal dat wij verplicht waren in het kader van de wet op de allergenen om dat van te voren door te geven. Dat hij zich er nu niet op had kunnen voorbereiden. Ik had er nog nooit van gehoord maar mompelde beduusd dat als hij van het vegetarische voorgerecht dat op de kaart stond een hoofdgerecht kon maken het allang prima was. Een van ons bestelde nog een vleesgerecht waarvan de saus haar niet helemaal aanstond. Wij begrepen dat dat geen probleem was en dat de saus apart erbij geserveerd kon worden.
Vervolgens kwam het voorgerecht; heerlijk eten, niks aan de hand. Dames Pellens staat erom bekend dat zij veel kennis van wijnen hebben en daar goed over kunnen adviseren. De vrouw van de kok deed dat op professionele wijze totdat een van ons beleefd een suggestie afwees nadat zij had mogen proeven. Dat werd niet in dank afgenomen.
Op naar het hoofdgerecht: de saus was volledig over het vlees gegoten. Een van onze tafelgenoten bood aan om van gerecht te ruilen; hij lustte de saus wel en zo vonden we zelf een oplossing. Terwijl we de borden ruilden tipten we de (overigens vriendelijke) serveerster dat de saus er apart bij zou zitten. Zij gaf het door aan de kok en binnen 2 seconden stond hij tamelijk opgefokt aan onze tafel. Of wij niet wisten dat als je een gerecht met saus bestelde dat die dan over je vlees heen kwam. Dat was toch vanzelfsprekend? Wij probeerden nog voorzichtig dat we dachten dat de saus ook apart geserveerd kon worden. Hij verklaarde dat dat absoluut niet gezegd was, waarna wij elkaar verbaasd aankeken en zeiden: ok, misschien een misverstand, maar we hebben het zelf al opgelost, geen probleem. Hoewel de sfeer inmiddels behoorlijk verziekt was smaakte het eten ook deze keer prima.
En toen kwam het dessert. Een van ons had een menu, de rest kreeg de kaart. Degene die een menu had vroeg wat het toetje was; creme brulee. Zij vroeg of het mogelijk was om een ander toetje te krijgen omdat zij niet van creme brulee houdt. De serveerster ging het vragen. Nu kwam de kok echt briesend naar onze tafel. Hoe wij het in ons hoofd haalden om het te vragen, we wisten van te voren toch dat het een vast menu was. Vervolgens griste hij de kaart uit onze handen met de mededeling: jullie zijn de hele avond al bezig. Ik heb het er helemaal mee gehad; afrekenen en wegwezen. Een van ons zei: afrekenen? Dat denk ik toch niet, waarop de kok zei: dan reken je maar niet af. Nu vertrekken, eruit! Onze jassen werden gehaald en we werden de deur uitgezet waarbij hij ons nog toe riep: succes met je vegetarisch eten.
Buiten wisten wij maar amper wat ons overkomen was. Wanneer word je een restaurant uit gezet? Misschien als je de andere gasten lastig valt, als je met de stoelen gaat gooien. Maar naar ons idee niet als je je zo gedraagt als wij hadden gedaan. Oke, er kan geen klik zijn tussen de bediening en ons, maar het is absoluut niet professioneel om je zo te laten gaan.
Joost1971 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Na de vele positieve reakties, de stoute schoenen maar eens aangetrokken en bij
Dames Pellens een avond doorgebracht. Om kort te zijn.. voor mij/ons was dit een bijzonder
grote teleurstelling! De initiele indruk was ok, maar gedurende de avond zijn toch
een aantal zaken negatief opgevallen.

Het eten is ok maar rechtvaardigd niet de hoge prijs die er voor gevraagd wordt.
Laat staan de prijs van de wijn! We hebben een aantal de keer de vraag gehad of
er bijgeschonken moest worden terwijl ons glas nog niet leeg was. Na afloop bleek dat
we de halve glazen die bijgeschonken werden als volle moesten afrekenen.
Houdt hier dus rekening mee als je gaat eten bij Dames Pellens.

Wat ons het meeste tegenviel was de sfeer die de gastvrouw wist te scheppen. We
konden ons niet aan de indruk ontrekken dat ze er eigenlijk geen zin in had.

Voor ons was dat de grootste domper, we hebben nooit het idee gehad dat we als
gast welkom waren maar meer werden gezien als melkkoe waar zoveel mogelijk
geld uit ontrokken moest worden.

Onze conclusie, het eten ok maar let op met de prijs van de wijn! Tip voor
de gastvrouw probeer gasten het naar hun zin te maken en laat ze welkom voelen
ook al zijn ze niet van plan om grote hoeveelheden wijn te nuttigen.

Mogelijk komen we er ooit nog een keer maar voorlopig niet!
Dank voor u verhaal , Wij gaan zeker daar wat meedoen! met de negatieve zaken die jullie opviel.
Wel jammer dat u niks heeft aangegeven bij de rekening dan hadden we er nog wat aan kunnen doen. mocht u ooit nog willen langs komen zullen wij voor u iets extra's inschenken.
Mvg

Daniëlle D.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Ik kwam hier voor de 3e keer en was weer supertevreden met mijn keuze. Heerlijke seizoensgerechten bomvol authentieke smaken. Hier wordt met liefde gekookt.
Bkorse .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Weer geweldig gegeten bij Dames Pellens.
Of je nu komt voor Restaurant Week of een andere actie wij hebben nog nooit
gemerkt dat er onderscheid wordt gemaakt in behandeling of kwaliteit.
Wij vinden de service, keuken en sfeer in één woord geweldig. Hoe druk het ook is er altijd tijd voor een praatje. Daarom zijn we afgelopen Kerst ook met kennissen bij Dames Pellens gaan dineren. Een echte aanrader! Het is er fantastisch!!

Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Vandaag 4 juni geweest bij dit huiselijke restaurant.wat een warm welkom op het buitenterras!we kozen voor het verassingsmenu.met één woord, TOP! Komen gauw weer terug! Groeten uit Zeeland!
Famvanhoof .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Vrijdag 24 April dit restaurant bezocht in het kader van de dinerweek Couverts.nl. Altijd een prima gelegenheid voor een eerste kennismaking met een vreemd restaurant. Het speciale actie drie gangen ( € 25 pp) menu was goed, niet bovenmatig maar gewoon goed. Alleen jammer van de prijs die we moesten betalen voor een fles witte huiswijn, € 28,50 !!! Een glas wijn zou € 5,50 kosten. Nogmaals een goed restaurant hoor maar ook weer niet zooooo goed dat je voor een fles witte huiswijn € 28,50 betaald. Hier voelde we ons gefopt, flauw hoor. Jammer, de plank misgeslagen. Ik veronderstel dat dit restaurant deelnam aan deze actie om meer klandizie in zijn zaak te krijgen, en dat wij positieve kritiek delen in ons netwerk zodat mogelijk meer (zaken)vrienden - kennissen en familie ook deze zaak vereren met een bezoekje.

Prins N.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Top gastvrijheid door de kok zelf. Heerlijk verrassingsmenu met perfect passende wijnen. Een genot voor de liefhebber, hebben er 10 tallen per glas in alle prijsklassen. Goed en relaxt en het hele verhaal klopt. Aanrader dus en goed betaalbaar(niet goedkoop). Kleine verfijnde kaart. Verse friet zou het een en ander nog meer verfijnen.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Altijd fijn om in dit restaurant neer te strijken voor een goed wijntje en een lekker hapje. Dit keer bestelden we grietfilet die mooi was bereid, vergezeld van verse geroerbakte groenten zoals courgette en snijboon. We kregen er aardappelkroketjes bij. Liever zou ik hier verse aardappelpuree of goede frietjes
gehad hebben maar dat is persoonlijke smaak. We dronken er een goede Pouilly Fuissé (2009) bij.
Houd je van Franse wijnen dan ben je hier aan het juiste adres. Ze zijn zeer goed gesorteerd ( ook andere wijnlanden ontbreken niet). Wijnen met klinkende namen die wel hun prijs hebben maar daar ben je dan ook wijncafé voor!
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Wauw wat een geweldig restaurant is dit!
Ben hier inmiddels enkele keren geweest en keer op keer is het eten subliem, de service perfect en de sfeer heerlijk ongedwongen.
Vooral het verassingsmenu vinden wij een echte aanrader, omdat je zo dingen te proeven krijgt die je meestal zelf niet zou bestellen. Wij hebben ons al 4 keer laten verassen en elke keer was het weer heerlijk, vooral in combinatie met het wijnarrangement. De combinatie van het eten met de wijnen is elke keer zo goed dat het een echte 1+1=3 ervaring creeert.
Eveneens heeft dit restaurant de allerlekkerste carpaccio die ik ooit heb gegeten, sinds ik hem hier op heb bestel ik hem nooit meer ergens anders! Wij gaan hier zeker nog veel vaker heen.
Anjo L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Vandaag voor lunch hebben we ons laten verrassen door chef Donny. Heerlijk menu. We begonnen met een bouillon van hertenvlees met een paddenstoelenmix, die werkelijk heerlijk op smaak was. Daarna kregen we huisgemaakte garnalencroquets, mmmm! Het hoofdgerecht bestond uit boterzacht hertenvlees met een heerlijke wijnsaus, een heerlijk rode kool gerecht en spruitenpuree. Super gekookt!
Anna-margaretha .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Met een grouponvoucher voor een 6 gangen lunchmenu met bijpassende wijnen hebben we hier gegeten. Het was prachtig weer, dus we hebben in de sfeervolle tuin gezeten. De gerechten waren heerlijk, zagen er prachtig uit en de porties waren ruim. Ook de bijpassende wijnen waren fantastisch. We rolden om half 7 naar buiten en hebben hier een middag beleefd waar we allebei erg blij van zijn geworden!
Michon N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Goede recensies bracgten ons bij de Dames in Rijsbergen. Op zich een lokatie met een leuke ambiance en zelfs een gezellige achtertuin. De verwachtibgen waren hierdoor dan ook hoog gespannen. Helaas werden we nogal teleurgesteld in de kwaliteit van de keuken. Alhoewel de scampi'ssmaakvol waren, was het voorgerecht met de wijngaardslakken veel te hard gebakken in de olijfolie. Jammergenoeg gold dit ook voor het hoofdgerecht: zowel de ossehaas als de entrecote waren beiden te lang gebakken, ondanks ons verzoek: rare-medium rare. Enorm jammer, want je betaalt bij de dames wel de hoofdprijs, voor een middelmatige bereiding. Aboluut geen aanrader,
Claudiaclau .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Met groupon hebben wij hier gegeten. Ik eet vegetarisch wat met een groupon-arrangement afwijkt van het gekochte. Het leek niet per definitie mogelijk in deze combi van korting en vegetarisch (vandaar de service een 7), maar daar aanwezig maakte het eten en de wijn veel goed. Smaakvolle gerechten met een creatieve keuze van ingrediënten en een mooie opmaak van borden, niets was standaard of 'makkelijk gekozen', er was aandacht aan besteed. Heerlijk gegeten in precies de juiste hoeveelheid met prima wijnen.
Flavia V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Met een grouponvoucher voor een 6-gangenlunchmenu zijn we met de buren voor het eerst naar dit restaurant gegaan,
Op de fiets, want het was inclusief bijpassende wijnen. Onderweg maakten we grapjes: "Als we nog honger hebben daarna, dan halen we wel een frietje". Niets bleek echter minder waar te zijn.
Ontvangst was zeer vriendelijk, de gerechtjes zagen er prachtig uit en smaakten voortreffelijk. En de wijnen pasten er prima bij.
We hebben in één woord: GENOTEN.
Een gemoedelijke, gezellige sfeer, goede uitleg bij elk gerecht en de bijpassende wijn, zeer vriendelijk. We waren hier om 14 uur en stapten rond 18 uur weer op de fiets richting huis.
En dat frietje? Zelfs een crackertje hebben we niet meer gegeten die avond.
Hier komen we zeker terug mét nog meer vrienden. Bedankt en chapeau.