Dalzicht

Grotestraat 285 7441 GS Nijverdal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Dalzicht

Dumjummm .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Hier met een familiedag met 19 volwassenen en 4 kinderen gegeten. Bediening was ongeorganiseerd. Bestellingen brengen maar niet de oude kopjes meenemen, de helft van de bestelling brengen dan eerst een andere tafel bedienen om vervolgens een half uur later de rest van de bestelling te brengen. Rond 15 uur waren we terug voor een borrel en een hapje. Helaas was er niet voor iedereen een hapje. Daarna kwam het diner. De meloen met ham was erg lekker. De tomatensoep was niet lekker, weinig smaak en zo te proeven kwam het uit een pak/blik. Als hoofdgerecht kon men kiezen uit varkens medaillons of een schnitzel. De medaillons waren vrijwel doorbakken en erg droog en de schnitzels waren zeer vet. De gebakken aardappeltjes waren alles behalve knapperig, die kon je zo naar binnen slurpen. De groentes (bloemkool en broccoli) leken wel van de dag er voor en weer opnieuw gekookt. zat geen smaak aan en waren ook bijna vloeibaar. Van het toetje met ijs, appeltaart, bavaroise, chocolademousse en pannenkoek, was vooral het ijs lekker, de appeltaart was ook wel aardig en bij de bavaroise had je geluk als je de frambozenversie had, die was wel prima. De oranjeversie smaakte chemisch. De pannenkoek was enorm taai, met een vork kon je er amper in prikken.

Dat gaat over het eten, maar waar dit restaurant al een enorme slag mee zou slaan is een andere serveerster nemen. Mevrouw liep de benen uit der gat en dat vond ze zelf ook. Ze ging een discussie met ons aan dat we toch echt met 20 volwassenen waren want die had ze die ochtend geteld, maar we waren echt met 19 zeiden we. "dat zullen we dan nog wel zien" was haar antwoord. De serveerster was erg kortaf en onvriendelijk. de zwoegende en zuchtende serveerder die erbij was, vond het zelf erg lastig om een grote groep te bedienen; "wie heeft er schnitzel besteld?" Er gingen een aantal vingers op maar waarschijnlijk niet duidelijk genoeg want al vrij snel volgde "SCHNITZELS!, wie heeft er schnitzels? Schreeuwde hij geïrriteerd.

Al met al, zal ik hier heen gaan als je van meloen met ham houdt, verder is het geen aanrader. Het is een prachtige plek, met mooie kansen, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Berry B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag een kerstbuffer gehad, het eten was super lekker, er was veel keuze het was heel gezellig en de eigenaar en personeel waren heel vriendelijk. Een echte aanrader
JJan .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Mijn vrouw en ondergetekende hebben ook deelgenomen aan het kerstbuffet op eerste kerstdag
op deze mooie Sallandse locatie aan de rand van de Holterberg.
Mijn complimenten gaan in eerste instantie uit naar het personeel dat op een professionele en vriendelijke wijze dit zeer gevarieerde buffet hebben voorbereid, gepresenteerd en begeleid.Dit vereist goede aansturing,timing en een goede teamspirit. De kok die het vlees aansneed was enthousiast, behulpzaam, vriendelijk en informatief. Ijs-dessert was idem leuk gepresenteerd, gevarieerd en van goede kwaliteit. Overig bedienend personeel bezorgde de bospaddensoep en de "gratis" drankjes op een prettige wijze aan de tafel. Al met al een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en beslist een aanrader. Wij herkennen ons absoluut niet in de door anderen eerder gedane minder lovende kritieken.Kortom een aanrader. Mvg. Jan&Lucy
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Decor; nogal "gedateerd" en zou wel een vernieuwing kunnen gebruiken. Maar verder wel schoon en netjes, beetje sjofeltjes. Bediening, beleefd en deskundig. Het eten viel ons echt tegen. Weliswaar geen geringe hoeveelheden, en zelfs ook wel vol fantasie opgediend, maar de smaak was het niet echt. Een beetje kok zou met wat meer ingrediënten er best wat beters van kunnen maken. Uiensoep was met veel ui, dat wel, grote kom, maar waterig en arm van smaak. Hoofdgerecht redelijk, al waren de geserveerde boontjes te lang doorgekookt en de gebakken aardappels ook niet fijn van smaak. Gerechten met een wat ouderwets Nederlands karakter, soms ook weer niet helemaal passend bij een niet echt Nederlands gerecht. Kortom: wie niet te veel eisen aan de smaak van het eten stelt, kan hier best wel terecht, maar wij prefereren toch wel een restaurant met iets meer verfijning waardoor alles net even beter smaakt. Overigens, en dat wil ik nog wel even kwijt: het prijspeil was uiterst redelijk.
Dunas .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wij namen een 3- gangenkeuze-menu voor de prijs van €20,95. Voorgerecht Carpatio, weinig smaakvol. Hoofdgerecht Mixed grill, kleine stukjes vlees, allemaal erg flauw, bijgerechten prima. Nagerecht: Baba's ( klein caketje) met een bolletje ijs en slagroom met vers fruit, smaakte prima. Bediening was vriendelijk, maar erg langzaam. Het restaurant is erg gedateerd, en heeft beslist een make-over nodig. Wij hebben er wel om moeten lachen. Op de toiletten heb ik flink gespoten met deodorant, dat daar stond, om de urinelucht niet te hoeven opsnuiven.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Via vakantieveiling een nachtje in dit hotel geboekt. Na een warme dag onderweg besloten ook hier wat te eten gezien we toch ook in het hotel slapen. Ze hadden een leuk zomer menu en die was prima. De meloen met ham was super lekker! Wat betreft de inrichting vind ik het wel wat hebben. Niet alles hoeft zo strak en modern te zijn als in sommige nieuwe hotels. Ontbijt buffet was prima, er was genoeg keus voor een ieder.
Zwartevalk .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Voor lunch waren we hier langsgekomen.

Na een redelijke ontvangst buiten moesten we nogal ver doorlopen voor we bij het restaurant waren. Daar werden we door een erg onverschillige serveerder ontvangen, en naarmate de lunch vorderde werd dit onverschillige bijna onbeschoft en we hebben het daarom ook maar gelaten bij alleen een lunch.

Als lunch hadden we allebei een Sandwich Holterberg en deze was erg goed. Het was netjes geserveerd op een viervaks bord, met erg lekkere gekruide broodjes.
Het vlees was goed in orde, net zoals de salade, en het ei was perfect gebakken - de dooier was nog zacht, maar niet zo vloeibaar dat het uit het broodje stroomde. De forel was ook goed, maar de zalm had echter geen smaak en moest gered worden met peper en zout.

Het interieur zag er echter niet erg goed uit, moderne kunst vloekte in een klassieke interieur, en de one-cup theepot was een lachwekkend samenraapsel van verschillende theepotten.

We gaan hier niet nog eens naar toe, maar het ligt niet aan de kok.
leny S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Lunch na een pittige wandeling. Er was ook een bijeenkomst van oud-ingenieurs in een van de zalen en er was (daardoor?)veel te weinig bediening: vooral de dame liep het vuur uit haar sloffen omdat ze ook nog de receptie van het hotel moest bedienen.
Duur: een eenvoudig kopje thee €3,25. ik had een club sanwich besteld: kreeg een viervaks bord met een paar warme garnalen (gamba's) wat zalm, forel en makreelmousse, het meeste op wat gemengde salade. daarbij een snee foccacia in 4 reepjes gesneden. smakelijk maar €11,95 toch te duur. Echtgenoot 2 kroketten met frites: frites kwam later en was niet lekker. Het geheel toont een soort uitsloverigheid die niet echt waar gemaakt wordt. Wij waren hier al eerder teleurgesteld en gaan niet meer terug. Volgende keer als we op de Holterberg gaan wandelen gaan we ergens anders lunchen. Bovendien is de inrichting van de eetzaal zo geweldig lelijk dat het zelfs niet leuk is. Dat ze buiten een nieuwe parkeerplaats aan het aanleggen zijn: daar kan niemand wat aan doen
Annik .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Jammer van de vele slechte ervaringen, de mijne zijn alleen maar positief, Daarnaast vind ik het opvallend dat er hier geklaagt word maar dat dan niet gemeld word aan de bediening, Zo proef ik tenminste uit de reacties.

De laatste keer dat ik bij Dalzicht was heb ik genoten van het eten, super lekkere mosterdsoep, heerlijke malse kip, biologische groenten, en een supersausje, Simpel, eenvoudig maar erg lekker!

De bediening in het restaurant is prima, was er met mijn neefje van 2 en die is allergisch voor wat dingen, en ook daar werd rekening mee gehouden, en er werd zelfs leuk met hem gespeeld zodat wij rustig konden eten..

Voor deze prijs kan je geen Michelin kwaliteit verwachten.