Daikichi

Stationsweg 58 1815 CD Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Daikichi

Heerlijk Japans in Alkmaar

Bij Daikichi in Alkmaar kun je genieten van echte Japanse specialiteiten, van old school sushi tot de heerlijke kreeftgerechten. Aan de grote tepan tafel laten zij een knap staaltje kookkunsten zien en maakt de chef des huizes er een kookshow van. Vraag ook zeker naar hun bijpassende Japanse (witte) wijnen en maak er een fijn avondje dineren van.

Meer informatie over restaurant Daikichi

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Udje H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben anderhalf jaar geleden hier gegeten en omdat het toen uitstekend was kwamen we terug (uit Amsterdam) om iets te vieren: Het was weer geweldig! We hadden weer het vismenu: vijf gangen met wel 8 soorten zeer verse vis, allemaal goed klaargemaakt en smakelijk opgediend. OK, je moet er wel de tijd voor nemen, de eerste drie gangen over anderhalf uur, maar tja, genieten hoeft niet gehaast.
Wij komen nog eens terug: na een lange duinwandeling is het daar goed toeven en de trein terug is aan de overkant... Aanrader!
William V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Uitstekend gegeten bij Daikichi. Zeer vriendelijk en gastvrij personeel. Het eten is aan de prijs, maar je krijgt er een gevarieerd en kwalitatief zeer goed menu voor. Gezellige inrichting en sfeer.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Wij vonden het eten erg lekker maar er zaten veels te lange pauzes tussen de gangen en het was vrij duur als je het vergelijkt met het eten
HELEEN J.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
prima eten, wij hadden het vlees/vis menu- dat was goed in balans. heerlijke groene thee en fijne rode huiswijn!
vriendelijke ontvangst en uitstekende bediening.
recop C.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Verrassend lekker en gezellig gegeten. Mijn vrouw had het vlees- en ik het combimenu dat beide uit een reeks heerlijke gerechten bestaat. Beslist aan de bakplaat gaan zitten, want dan zie je alles - met een showelement - bereid worden. Bediening is vriendelijk en attent. Sfeer is prima.
Enig minpuntje is het parkeren dat pas lukt als je op enige afstand van het restaurant bent (ca. 8 minuten lopen).
Sophie Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Fijne sfeer na de renovatie. De lekkerste sushi van Alkmaar en omstreken! Vers gemaakt en niet van te voren uit de koeling. Vriendelijke bediening. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik kok hier zeker nog eens terug.
ed.cramer.nl .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We aten hier met de AH-kortingsactie en dat beviel uitstekend. We hadden het vleesmenu en het combi-menu en beide waren heerlijk. We werden goed vermaakt door de kok bij de bakplaat. Er werd redelijk rekening gehouden met de gluten-allergie van mij vrouw. Minpuntje was dat ze salade kreeg met "foute" dressing en dat er naast glutenvrije soja geen alternatief was voor een aantal sausjes bij de gerechten. De bediening was wel heel vriendelijk. Wat ons betreft is het zeker voor herhaling vatbaar!
CupcakeJane .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Jammer dat we in eerste instantie niet aan de bakplaat konden zitten. Na half uurtje wachten wel, geen probleem voor ons! Heerlijk gegeten en ontzettend leuke avond gehad. Lekker flesje wijn erbij echt top. Komen zeker nog eens terug
bkamstra .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
het was erg lekker de koks waren weer erg goed voor al met het gooien van het ie dat is altijd erg leuk
de familie vond het erg gezellig een lekker
bendeveld .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We vonden het erg gezellig en lekker. We waren met z'n 9-en, waarvan 8 een uitgebreid Teppanyaki menu hadden. Voor onze dochter van 8 konden we gewoon een aantal losse gerechtjes bestellen. Helemaal prima. Wel zo'n 3.5 uur aan tafel gezeten.
Berber V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geweldig avondje uit, maken er echt een show van met vermaak!
Eten is heerlijk en wordt voor je neus bereid, keuze uit goede combinatie menu's ook dus voor ieder wat te willen
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Geen (vriendelijk) ontvangst. We kregen heel snel ons drankje en moesten vervolgens ontiegelijk lang wachten op ons eerste gerecht. De wachttijd tussen ieder gerecht op het menu was echt tergend langzaam. Daarnaast was de hoeveelheid eten die we kregen ook bijzonder weinig. Het smaakte overigens wel goed. Voor een menu waar ze normaal 42,50 p.p voor rekenen (nu met de AH actie gesplitst) is de prijs-kwaliteit/quantiteit sterk onder de maat. Als we van tevoren foto's hadden kunnen zien van het formaat van de gerechten waren zonder twijfel verder gaan kijken. Service was ook zeer teleurstellend. We kregen sterk het idee dat alles gehaast was en niet gemeend. Drankjes zijn extreem duur: 4,65 voor een kop thee!
Kortom:
- Zeer lange wachttijd
- Zeer weinig eten voor je geld
- Service is slecht
-Drankjes zijn extreem duur
- Wel lekker (maar weinig) eten.

1x en nooit meer.
Marjolijn D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Bij binnenkomst werden we naar de bakplaat geleid, maar wij gaven dat we dat liever niet wilden. Geen probleem voor Daikichi! Er was nog een tafel vrij, niet de meest gezelligste plek, maar we zaten uitstekend. Waarom niet gezellig? Mijn man en ik konden niet tegenover elkaar zitten. Was absoluut geen ramp. Het eten was echt super! We eten wel vaker Japans (je weet wel, de all you can eat), maar Daikichi is zoveel beter!! Het personeel is zeer vriendelijk, wij komen zeker teug!
Vincent Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Eten was zoals gewoonlijk heerlijk. Werden eerst niet aan de bakplaat gezet, maar gelukkig konden we daar toch nog geplaatst worden. Brengt net dat extra beetje sfeer. Leuke, grappige koks voor je aan tafel die je entertainen. Sommige bediening was waarschijnlijk net begonnen en moesten nog wat kleine dingetjes leren. Maar al met al een leuke geslaagde avond met mijn date.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Prima eten Was goede sfeer.
Wij zaten met nog meer mensen aan de plaat en dat was erg leuk
wij hadden het menu met vlees en vis en dat was heerlijk.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met AH restaurant actie hier gegeten. Aan de plaat gezeten hierop werd alles gebakken en geserveerd. Heerlijke gerechten en heel goed van smaak. Voor het gemengde gerecht gekozen, dit bestond uit vis en vlees. Zeker een restaurant om naar terug te keren.
Eddy K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
met veel zin voor de 2e keer hier wezen eten met de AH restaurantactie. maar wat kun je van een koude kermis thuiskomen.
wij hadden gehoopt op een plekje bij de kookplaat, maar werden naast een donkere muur gezet. Nadat we drinken besteld hebben werd ons nog gevraagd of we de kaart nog wilde zien? (dit was na ca. 15/20 minuten). Wij hebben onze keuze gemaakt en bij de 1e gerechten zat er een normale doorgangstijd tussen de gerechten. maar opeens gingen alle koks weg en bleven ca. 30 minuten weg. niemand kreeg te eten. De koks bleken in een andere ruimte bezig te zijn omdat er blijkbaar te weinig koks aanwezig zijn?
Het stel naast ons heeft ruim 1 uur moeten wachten voordat er überhaupt een 1e gerecht op tafel kwam...
Bij het laatste gerecht bleek er ook nog iets fout gegaan te zijn met de bestelling zodat we geen japanse mie maar rijst kregen. Deze hebben we geweigerd en ook de aangeboden nalevering (weer 10 minuten wachten werd gezegd) hebben we afgewezen.
in plaats van een normale doorgang van ca. 1,5 uur hebben we hier bijna 3 uur gezeten en zijn ontevreden vertrokken.
De smaak van het eten was goed, alleen de service was belabberd
Voor ons was dit de laatste keer hier.
bosviool .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij kwamen precies op tijd, maar er was geen tafel beschikbaar. Het eten was lekker, maar er waren te weinig koks, zodat we erg lang op ons eten moesten wachten. Ondertussen stonden de te bereiden ingrediënten (vis en vlees) heel lang op een schaal op de bakplaat bij een veel te hoge temperatuur. De afzuiging in het restaurant is slecht waardoor het onaangenaam ruikt en ook je kleding hierna linea recta naar de stomerij moet.
De bediening is vriendelijk en heel erg snel met de prijzige drankjes. Ook met actie van AH ben je veel geld kwijt. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.
rebbecca1 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Ga NIET naar dit restaurant!!!
Ik heb samen met een vriendin via de AH restaurant actie bij dit restaurant gegeten. Dit restaurant is absoluut NIET aan te raden.
We kwamen binnen en werden door niemand ontvangen. We hebben even gewacht aangezien we niet wisten waar we heen moesten. Vervolgens werden we naar onze plaatsen gewezen (helaas niet aan een kookplaat maar bij een groot raam waar je tegen de grote fietsenstalling van het station aan keek) en de medewerkster liep direct weg. Ik en mijn vriendin zaten er maar. We hadden geen idee. Het duurde vrij lang en toen vroeg een medewerkster of we wat wilden drinken. Nadat we het drinken hadden gekregen, liep ze weer weg. WE hadden nog steeds geen uitleg of een kaart gehad. Het heeft ruim een half uur (!) geduurd voordat wij de kaart kregen. We konden kiezen uit vier menu's, 3 van €40 of een menu van €65. We hadden onze keus doorgegeven (ondertussen waren we er al ruim drie kwartier). We hadden geen idee of we alle gerechtjes tegelijkertijd zouden krijgen of om en om. Er werd namelijk helemaal niets uitgelegd. Erg onvriendelijk personeel! Het duurde weer erg lang voordat we het eerste gerechtje kregen. De tijd tussen de gerechten door was net te doen, het moest niet langer duren, behalve bij het laatste gerechtje. We hebben 40 minuten op het laatste gerechtje moeten wachten (waarom?). Het eten was wel oké, maar zeker niet super lekker. Wij hadden het idee dat sommige gerechtjes al ver voor de avond gemaakt waren dus waarom het dan zo lang duurde, geen idee.
Na het eten hadden we geen zin om weer een hele tijd te wachten, ook omdat we onze trein wilden halen. We zijn dan ook naar een medewerkster gelopen om te vragen naar de rekening. We werden weer naar onze plaatsen gewezen met de zin 'Ga maar zitten, ik kom er zo aan'. Helaas weer moeten wachten. Hierdoor hebben we onze trein dus niet gered. Op de rekening zagen we dat het menu van de 2e persoon gratis was (vanwege de AH actie) en dat een flesje water €3,25 kostte. Mijn 7-up kostte €3,65. Zo duur!!!
Wij hebben in totaal €48 met z'n tweeën moeten betalen. Dit is belachelijk duur in verhouding met het eten dat we hebben gekregen en de slechte service (zeg gerust helemaal geen service). Daarbij was het eten net genoeg, maar na het uiteten in een restaurant wil je wel vol zitten en dat was zeker niet het geval.

Alles bij elkaar is dit een zeer slecht restaurant waar wij ieder geval nooit meer heen gaan.
Anneke G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Verrassend! Zeer vriendelijke bediening, alle gerechten werden toegelicht. Het was behoorlijk vol, maar we hebben niet lang hoeven wachten op de gerechten (we hadden genoeg werk aan het eten met de stokjes!) en er werd regelmatig gekeken of we nog te drinken hadden. Het eten was smakelijk, allemaal verschillende kleine gerechtjes (AH-actie) en het was leuk om te zien hoe de koks de gerechten voor het oog van de gasten klaar stonden te maken. Wij komen hier zeker nog een keer terug!