Daikichi

Stationsweg 58 1815 CD Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Daikichi

Heerlijk Japans in Alkmaar

Bij Daikichi in Alkmaar kun je genieten van echte Japanse specialiteiten, van old school sushi tot de heerlijke kreeftgerechten. Aan de grote tepan tafel laten zij een knap staaltje kookkunsten zien en maakt de chef des huizes er een kookshow van. Vraag ook zeker naar hun bijpassende Japanse (witte) wijnen en maak er een fijn avondje dineren van.

Meer informatie over restaurant Daikichi

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Levendig
Marjolijn D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Bij binnenkomst werden we naar de bakplaat geleid, maar wij gaven dat we dat liever niet wilden. Geen probleem voor Daikichi! Er was nog een tafel vrij, niet de meest gezelligste plek, maar we zaten uitstekend. Waarom niet gezellig? Mijn man en ik konden niet tegenover elkaar zitten. Was absoluut geen ramp. Het eten was echt super! We eten wel vaker Japans (je weet wel, de all you can eat), maar Daikichi is zoveel beter!! Het personeel is zeer vriendelijk, wij komen zeker teug!
Vincent Z.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Eten was zoals gewoonlijk heerlijk. Werden eerst niet aan de bakplaat gezet, maar gelukkig konden we daar toch nog geplaatst worden. Brengt net dat extra beetje sfeer. Leuke, grappige koks voor je aan tafel die je entertainen. Sommige bediening was waarschijnlijk net begonnen en moesten nog wat kleine dingetjes leren. Maar al met al een leuke geslaagde avond met mijn date.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Prima eten Was goede sfeer.
Wij zaten met nog meer mensen aan de plaat en dat was erg leuk
wij hadden het menu met vlees en vis en dat was heerlijk.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Met AH restaurant actie hier gegeten. Aan de plaat gezeten hierop werd alles gebakken en geserveerd. Heerlijke gerechten en heel goed van smaak. Voor het gemengde gerecht gekozen, dit bestond uit vis en vlees. Zeker een restaurant om naar terug te keren.
Eddy K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
met veel zin voor de 2e keer hier wezen eten met de AH restaurantactie. maar wat kun je van een koude kermis thuiskomen.
wij hadden gehoopt op een plekje bij de kookplaat, maar werden naast een donkere muur gezet. Nadat we drinken besteld hebben werd ons nog gevraagd of we de kaart nog wilde zien? (dit was na ca. 15/20 minuten). Wij hebben onze keuze gemaakt en bij de 1e gerechten zat er een normale doorgangstijd tussen de gerechten. maar opeens gingen alle koks weg en bleven ca. 30 minuten weg. niemand kreeg te eten. De koks bleken in een andere ruimte bezig te zijn omdat er blijkbaar te weinig koks aanwezig zijn?
Het stel naast ons heeft ruim 1 uur moeten wachten voordat er überhaupt een 1e gerecht op tafel kwam...
Bij het laatste gerecht bleek er ook nog iets fout gegaan te zijn met de bestelling zodat we geen japanse mie maar rijst kregen. Deze hebben we geweigerd en ook de aangeboden nalevering (weer 10 minuten wachten werd gezegd) hebben we afgewezen.
in plaats van een normale doorgang van ca. 1,5 uur hebben we hier bijna 3 uur gezeten en zijn ontevreden vertrokken.
De smaak van het eten was goed, alleen de service was belabberd
Voor ons was dit de laatste keer hier.
bosviool .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij kwamen precies op tijd, maar er was geen tafel beschikbaar. Het eten was lekker, maar er waren te weinig koks, zodat we erg lang op ons eten moesten wachten. Ondertussen stonden de te bereiden ingrediënten (vis en vlees) heel lang op een schaal op de bakplaat bij een veel te hoge temperatuur. De afzuiging in het restaurant is slecht waardoor het onaangenaam ruikt en ook je kleding hierna linea recta naar de stomerij moet.
De bediening is vriendelijk en heel erg snel met de prijzige drankjes. Ook met actie van AH ben je veel geld kwijt. Niet voor herhaling vatbaar wat ons betreft.
rebbecca1 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Ga NIET naar dit restaurant!!!
Ik heb samen met een vriendin via de AH restaurant actie bij dit restaurant gegeten. Dit restaurant is absoluut NIET aan te raden.
We kwamen binnen en werden door niemand ontvangen. We hebben even gewacht aangezien we niet wisten waar we heen moesten. Vervolgens werden we naar onze plaatsen gewezen (helaas niet aan een kookplaat maar bij een groot raam waar je tegen de grote fietsenstalling van het station aan keek) en de medewerkster liep direct weg. Ik en mijn vriendin zaten er maar. We hadden geen idee. Het duurde vrij lang en toen vroeg een medewerkster of we wat wilden drinken. Nadat we het drinken hadden gekregen, liep ze weer weg. WE hadden nog steeds geen uitleg of een kaart gehad. Het heeft ruim een half uur (!) geduurd voordat wij de kaart kregen. We konden kiezen uit vier menu's, 3 van €40 of een menu van €65. We hadden onze keus doorgegeven (ondertussen waren we er al ruim drie kwartier). We hadden geen idee of we alle gerechtjes tegelijkertijd zouden krijgen of om en om. Er werd namelijk helemaal niets uitgelegd. Erg onvriendelijk personeel! Het duurde weer erg lang voordat we het eerste gerechtje kregen. De tijd tussen de gerechten door was net te doen, het moest niet langer duren, behalve bij het laatste gerechtje. We hebben 40 minuten op het laatste gerechtje moeten wachten (waarom?). Het eten was wel oké, maar zeker niet super lekker. Wij hadden het idee dat sommige gerechtjes al ver voor de avond gemaakt waren dus waarom het dan zo lang duurde, geen idee.
Na het eten hadden we geen zin om weer een hele tijd te wachten, ook omdat we onze trein wilden halen. We zijn dan ook naar een medewerkster gelopen om te vragen naar de rekening. We werden weer naar onze plaatsen gewezen met de zin 'Ga maar zitten, ik kom er zo aan'. Helaas weer moeten wachten. Hierdoor hebben we onze trein dus niet gered. Op de rekening zagen we dat het menu van de 2e persoon gratis was (vanwege de AH actie) en dat een flesje water €3,25 kostte. Mijn 7-up kostte €3,65. Zo duur!!!
Wij hebben in totaal €48 met z'n tweeën moeten betalen. Dit is belachelijk duur in verhouding met het eten dat we hebben gekregen en de slechte service (zeg gerust helemaal geen service). Daarbij was het eten net genoeg, maar na het uiteten in een restaurant wil je wel vol zitten en dat was zeker niet het geval.

Alles bij elkaar is dit een zeer slecht restaurant waar wij ieder geval nooit meer heen gaan.
Isa S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten zoals altijd. We hadden het luxe menu met kreeft, zo lekker eet ik het nergens. De kinderen vonden de show ook erg leuk.
Jp B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Jammer dat ze op het laatste moment zeggen dat er geen kreeft meer is en daar kregen we 2 kleine garnalen voor en toch moeten we de prijs betalen voor de kreeft wel jammer . Voor de rest was het eten goed
Aloeette V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Met onze twee kinderen (8 en 10) zaten we aan de 'bakplaat'. Zij genoten van de kookkunsten van de koks. Personeel erg vriendelijk. Eten was lekker. Kortom een geslaagde avond!
Jan Y.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het was er zeer, zeer warm. We zaten niet aan de bakplaat. We moesten lang wachten op de diverse hapjes en de laatste 3 kregen we tegelijkertijd. DE rijst was klef en het laatste vlees was vlgns ons opgewarmd inplaats van de bakplaat.
Carolien H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Heerlijk gegeten! We maakten gebruik van de AH actie. Bij sommige restaurants "merk" je dat bij de bediening of de hoeveelheden.....maar hier zeker niet! Even vriendelijk als altijd en meer dan genoeg gegeten! Dankzij deze actie wel met onze 3 kinderen kunnen gaan wat ik anders niet zou doen ivm de prijs. Uit eten bij de Japanner blijft een dure hobby! (Maar dubbel en dwars waard!!!)
Pinhitter2 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Wij hebben voortreffelijk en overheerlijk gegeten. Wij waren hier nu voor de vierde keer en keer op keer vinden wij het eten, de service en de ambiance geweldig.
Het is zeker een aanrader, en wij komen hier zeker terug.
Het enigste vervelende ding is dat er geen parkeerplaats in de buurt is om lekker op je gemak te gaan eten, dus je moet een eind lopen voor een goede parkeerplaats.

Groetjes Gina en Sjaak
Neonatologie L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Echt een aanrader. Heerlijk gegeten en leuk sfeertje.
Isa D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Super gezellig, echt een aanrader.
Eten kwam in kleine porties, en er zat niet te lang en niet te kort tussen. Heel leuk om te zien hoe de koks het klaarmaken.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Gisteren hier, in het kader van de AH-actie, wederom heerlijk gegeten. Alles is supervers en de koks aan de bakplaten maken er een mooie show van. Wij hebben het idee dat er meer (groenten) garnituren bijzitten dan in het verleden. Goede en vooral smaakvolle zaak. Door de AH-actie zijn de prijzen te doen, anders toch wel stevig aan de prijs. Wij hebben een leuke en vooral lekkere avond gehad. Toch nog een aandachtspuntje; wij konden op het laatste moment voorkomen dat onze zesjarige de doodsstrijd van een kreeft zag op een naburige bakplaat, dat was een naar gezicht. Gelukkig heeft de kleine dame niets door gehad.
SushiLiefhebber .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Met 5 vrienden hier wezen eten met de AH-actie.
Vooraf kregen we een aparte menukaart, deze was speciaal voor de AH-actie samengesteld. Echter bleek deze identiek te zijn als hun normale menu, alleen bij de AH-menu waren de prijzen tamelijk duurder. Blijkbaar willen ze dan ondanks de actie toch nog wat 'extra' eruit halen.

Omdat we de keuze hadden uit 4 verschillende menu's wouden we graag variëren. Echter was dat dan niet voordelig omdat 'de goedkoopste 3 menu's' gratis waren. Uiteindelijk besloten om de meest "luxe" menu te nemen a €65.- p.p. (normaliter € 60.- p.p.)
De gerechten uit de menu's zijn vrij klein, qua porties. Bijna alle gerechten werden rijkelijk geserveerd met (heel) veel saus, waardoor de smaken van het vlees/vis amper naar voren kwamen. Salade bestond alleen uit enkele blaadjes sla en 2-3 maiskorrels maar ook weer met flinke scheut dressing. Ribeye, bleek 1 'beefrolletje' te zijn met knoflook & bosuitje'. Sasshimi was erg klein gesneden, 1 maki. Soyasauce was erg zoutig. Halve kreeft zag er vers en lekker uit, maar was ook op de bakplaat doorweekt met saus. Deze was zo overheersend dat je de versheid van de kreeft amper proefde. Nasi werd ook grettig gebakken met flinke hoeveelheid soyasauce, waardoor deze te zout was.
Al met al prima bediening, leuke sfeer, maar het eten is qua prijs & kwaliteit niet in verhouding. Ondanks deze AH-actie waren we ruim € 40.- per persoon kwijt. In mijn ogen was dat het absoluut niet waard.
Junwah C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Teveel saus in het eten. Zelfs salade bestond alleen uit sla en klodder saus. Daarnaast is het erg prijzig voor wat je krijgt
Junwah C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Er zat veel saus en zout op het eten. Het eten was niet echt authentiek japans. Daarnaast was het nog redelijk prijzig voor wat je kreeg
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
we wisten niet dat er aangegeven moest worden dat we perse aan de tappan tafel wilden zitten. toen we dat ter plekke aangaven werd er toch nog van alles uit de kast getrokken om ons toch onze gewenste plekje te geven. waarvoor complimenten. wellicht dat er bij reservering beter aangegeven of gevraagd moet worden wat men wil.