Daelhemergroeve restaurant Valkenburg

• Veganistische gerechten
  • Vegetarische gerechten
  • ...

Over het restaurant Daelhemergroeve restaurant Valkenburg

Wie op zoek is naar een unieke locatie en een culinaire beleving is bij de Daelhemergroeve aan het juiste adres. Naast de Steenkolenmijn en MergelRijk, ligt verborgen in de grotten van Valkenburg een spectaculaire ruimte waarin het enige restaurant in de Limburgse grotten gevestigd is. Pure gerechten, op culinair niveau, alles vers en bereid vanuit een schitterende open keuken. Hier moet je echt geweest zijn.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Daelhemergroeve restaurant Valkenburg

• Kom je met de auto?
    De Daelhemergroeve ligt naast de Steenkolenmijn en MergelRijk. Als navigatieadres naar de parkeerplaats gebruikt u het beste Daalhemerweg 144 te Valkenburg.
  • : Als u reserveert in het restaurant kunt u gratis parkeren op de ruime tegenoverliggende parkeerplaats.

Lunch woensdag t/m zondag 11.00 - 16.00 uur

9,3

Jouw recensie over het restaurant Daelhemergroeve restaurant Valkenburg

BK1 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Met een gevoel van " wat kunnen we verwachten van een restaurant bij een feestgrot? " zijn we aan tafel gegaan bij de Daelhemergroeve en hebben we gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu met bijbehorend wijnarrangement. Dit nadat we uiterst vriendelijk en gastvrij waren ontvangen. Letterlijk een mooie binnenkomer.
Het restaurant is gelegen in een voormalige mergelgroeve die teruggaat tot de 17e eeuw. Een aparte ambiance. Men heeft vrij zicht op de keuken waar de - ik verklap het al een beetje - heerlijke gerechten worden bereid door een toegewijde keukenbrigade. Producten die worden gebruikt zijn zorgvuldig uitgezocht, waarbij de restauranthouders respect voor de natuur tonen. Zoveel mogelijk biologisch en ecologisch, zonder daarbij door te schieten. En dat proef je! Bij alle vier gangen proefde je deze zorgvuldigheid, elk onderdeeltje van het gerecht was apart bereid, hoe klein dat onderdeeltje ook was. Bij elkaar gebracht op het bord in een oogstrelend pallet.
Deze keukenbrigade weet waar het om gaat: met passie en respect goede producten verwerken in heerlijke gerechten. Dat gold ook voor de bijpassende wijnen die door onze gastvrouw uitgezocht waren. Ook hierbij kwam naar voren dat deze wijnen zorgvuldig op basis van eigen principes en ervaringen geselecteerd waren. Uitstekende keuzes. Kortom, een groot compliment!
Een persoonlijke tip: na afloop van het diner nog een kop koffie besteld. En dat kreeg ik ook: een kopje koffie. Het zou meer in het mooie beeld van de vorige gerechten passen als " het kopje koffie" geserveerd zou worden met wat meer cachet, volsta niet met een plastic cupje melk en een zakje suiker. Laat ook dit simpele kopje koffie een visitekaartje zijn van je restaurant.
Beschouw deze tip als het spreekwoordelijke puntje op de hele dikke "I". Dit restaurant heeft er twee enthousiaste fans bij!
Frantzen .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Voor mijn man die rolstoel afhankelijk is, en mij was een extra in het restaurant geplaatst, zeer attent.
Ook werden wij geholpen bij het verlaten v.d. zaak tot aan de auto op de parkeerplaats.
Het eten was heerlijk, bediening zeer vriendelijk en de ambiance mooi, gezellig en zeer apart.
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Wij hadden een zeer smakelijke en goed verzorgde avond, met een super vriendelijke en correcte bediening. Kortom een geslaagde avond en bij ieder aan te bevelen.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Met de AH-actie heerlijk gegeten. We hebben het viergangenkeuzemenu gekozen en dat viel goed in de smaak. Onder het restaurant is een feestlocatie - de ingang is via het restaurant. Dit gaf erg veel lawaai en zorgde ervoor dat de aandacht van het personeel naar de feestgangers ging en niet langer naar de restaurantgasten. Daarvoor was alles prima!
Rudik S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ongelooflijk wachttijd tussen gerechten!!! Kleine porties... kan beter.
Personeel was heel vriendelijk,.. Ze hebben de kaas van een gerecht vervangt met een andere gepasteuriseerde kaas (want ik ben zwanger).
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Wederom heerlijk gegeten hoofdgerecht was een gedicht. Het voorgerecht (paddenstoelen) en dessert (kaasplankje) waren gelet op de prijs aan de karige kant. Zeker bij de paddenstoelen aangezien daar de bijbehorende kroketjes helaas niet meer voorradig waren.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Met de AH-actie gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu. We hebben een fantastische avond gehad en o.a. patrijs en hertenkalf gegeten. De bisque met langoustine was subliem. De bediening vriendelijk en enthousiast. Lokatie is sfeervol en bijzonder. Een echte aanrader!
leon_6000 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Ronduit schitterend. Prima eten, uniek interieur, zeer goede ontvangst ook in het kader van de AH-restaurantactie, goed gezelschap, wat wil je nog meer.
Mylene R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Wij hadden gereserveerd via de AH restaurantactie. Natuurlijk weet je dan dat er aanpassingen gedaan worden aan grootte of aard van de porties, (daar ga ik tenminste van uit).
De porties waren zeer klein, de risotto was bijna niet te vinden, overigens wel erg lekker.
Het stukje vis en vlees bij het hoofdgerecht was zeer klein en de vis erg droog en saus was bijna niet aanwezig. Ik neem niet aan dat dit voor de prijs was die op de kaart stond, anders was de prijs/kwaliteit zeer minnetjes.
Overigens kregen we na het melden van het feit dat de vis zo droog was dat hij niet te eten was, wel ter compensatie een kop koffie van het huis aangeboden.
Alle gerechten waren vrij flauw en niet erg fantasievol.
De bediening was zeer correct en vriendelijk en de locatie sfeervol. Daar hield het voor ons helaas ook op.
Al met al voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het was weer erg lekker alleen hadden ze 1 drankje teveel geteld maar dan hebben ze meteen fooi gehad ????????
Erg vriendelijke bediening
Niek B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten op de mooie locatie. Genoten van de gerechten op de nieuwe kaart. De bediening was erg leuk en de borden zagen er verzorgd uit.
Hennie C.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijk gegeten in de Daelhemergroeve . Hier wordt met liefde gekookt en dat kan je proeven ! Ook het bedienend personeel is erg vriendelijk en betrokken. We hebben genoten en vinden het restaurant een aanrader.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten in het restaurant. De bediening is erg vriendelijk. De ambiance is heel apart. Je zit als het ware in de mergelgrot. Parkeren kun je vlakbij het restaurant. Voor herhaling vatbaar.
Jh V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
was zeer lekker alle vier gerechten gewoon top maar er had wel wat meer op je bord gemogen was te weinig maar zeker de moeit waard om daar wat te gaan eten
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We werden vlot ontvangen en voelden ons meteen welkom. Fijn dat je a la carte mag kiezen, waarna de prijs van een drie-gangen menu wordt verrekend. Dat zouden van mij alle restaurants mogen doen in de AH Aktie. De gerechten waren van hoge kwaliteit en smaakten heerlijk. Men is aan de voorzichtige kant met sauzen, maar we kregen extra saus toen we daarom vroegen.
We hebben een fijne avond gehad, waarvoor dank.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Sfeervol restaurant in de mergel.Goed eten en vooral lekkere, en voldoend, groente uit de eigen moestuin.
We zijn van plan om met meerdere personen, over een tijdje, hier weer naar toe te gaan.
annemietijssen .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Met AH Restaurantactie in deze gelegenheid gegeten. Het voor-, hoofd- en nagerecht waren van voortreffelijke kwaliteit maar had voor ons royaler gemogen.
We kregen een tafel toegewezen vlak voor de open keuken. Wel jammer dat er al om 21.00 uur met poetsen van de hele keuken en het schrobben van de vloer werd begonnen. Begrijpelijk dat dit karwei ook dagelijks moet gebeuren maar had ons dan een tafel toebedeeld ergens midden in het restaurant. De beleving in dit mooie restaurant werd hierdoor een heel stuk minder.
Patricia J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Met AH-actie naar Daelhemergroeve. De entourage was leuk. Je zit in een mergelgroeve. Verlichting is overeenkomstig het thema. Bedienend personeel was behulpzaam, enthousiast en wist veel te vertellen over de gerechten en gebruikte ingrediënten. Een compliment waard. De gerechten daarentegen vielen tegen. Misschien hadden we ook te hoge verwachtingen gezien de goede recensies. Algemene indruk: de groenten waren allemaal erg lekker. Hetzelfde gold voor de grottensaus. De vis en het vlees, die toch eigenlijk de ster van het gerecht behoren te zijn, vielen tegen. Of je proefde het niet (zalm bij voorgerecht werd totaal overvleugeld door de zoetzure groenten), of het viel tegen (livar tussengerecht), of het werd in een veel te kleine hoeveelheid opgediend (hoofdgerecht kabeljauw: was de kabeljauw bijna op?). De nagerechten waren wisselend (aardbeienbavarois goed, vruchtencrumble teleurstellend). Tip voor de kok: breng de gerechten meer op smaak en wees wat scheutiger met de saus. Het kabeljauwgerecht smaakte nergens naar en de tijmsaus bij het kalfsgerecht was niet aanwezig. Wij zagen hoe aan een ander tafeltje met peperbus en zoutvaatje driftig werd geprobeerd de gerechten meer op smaak te krijgen. Dus we waren niet de enigen die dit vonden.
margjeboer .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Sfeervol. De maaltijden zagen er goed verzorgd uit en de smaak was uitsteken. Het waren delicate producten die mooi werden opgediend. Het is een klasse restaurant waar je voor de kwaliteit gaat en niet voor de kwantiteit. Wij waren zeer tevreden.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Verrassend gezellige ambiance in een mergelroeve, vriendelijk personeel, keuken onder bezielende leiding, aansturing bediening kan beter, goed diner, mooie porties. Ruime keuze in het AH menu. Keuze uit gerechten met toeslag en zonder toeslag. De toeslagen zijn pittig, eur 4,00 komt er dan voor een gerechtje bij.