Daelhemergroeve groepsrestaurant Valkenburg

• Vegan
  • Vegetarisch
  • ...

Over het restaurant Daelhemergroeve groepsrestaurant Valkenburg

Wie op zoek is naar een unieke locatie en een culinaire beleving is bij de Daelhemergroeve aan het juiste adres. Naast de Steenkolenmijn en MergelRijk, ligt verborgen in de grotten van Valkenburg een spectaculaire ruimte waarin het enige restaurant in de Limburgse grotten gevestigd is. Pure gerechten, op culinair niveau, alles vers en bereid vanuit een schitterende open keuken. Hier moet je echt geweest zijn.

Meer informatie over restaurant Daelhemergroeve groepsrestaurant Valkenburg

• Kom je met de auto?
    De Daelhemergroeve ligt naast de Steenkolenmijn en MergelRijk. Als navigatieadres naar de parkeerplaats gebruikt u het beste Daalhemerweg 144 te Valkenburg.
  • : Als u reserveert in het restaurant kunt u gratis parkeren op de ruime tegenoverliggende parkeerplaats.

Bij groepsrestaurant Daelhemergroeve is het noodzakelijk om vooraf te reserveren.

• Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Daelhemergroeve groepsrestaurant Valkenburg

Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Super lekker gegeten! Sfeer was goed alleen als alle tafeltjes vol zitten kan het wat rumoerig over komen. En het leuke is de meeste groente komt uit eigen tuin!
Melanie V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, gerechten zagen er erg mooi uit. Ambiance is speciaal en personeel was vriendelijk en behulpzaam, wel een beetje ' op de automatische piloot'. Minpuntje: het lange wachten tussen de diverse gangen. Had van ons iets sneller door gemogen. Verder een heerlijke avond gehad op een bijzondere plek.
Mees R.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Mooi restaurant. Erg leuk dat het in een ouwe Mergelgroeve zit. Ze verbouwen hun eigen groente. Dat vind ik gaaf. Alleen qua eten komt dit jammer genoeg niet naar voren. Heb lekker gegeten. Maar niet bijzonder.
Nanda H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een zeer mooie locatie, zeer lekker eten zeer mooi gepresenteerd. En super vriendelijk personeel. Zeker een aanrader.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Daelhemergroeve is een restaurant in een mergelgrot. We hadden verwacht een soort van kelder in te moeten, maar niets was minder waar. Gewoon de deur door en we stonden al bijna in het restaurant. Leuk en in dit geval in kerstsfeer ingericht. Heel druk was het niet, maar er waren wel een aantal gasten.
We begonnen met het uitzoeken van een fles rode wijn en wilden gelijk een karafje kraanwater bestellen. Dat bleek niet te kunnen. We konden flessenwater of gefilterd water krijgen a raison van ruim 6 euro. Gefilterd water en dat in Nederland, waar het water juist heel goed is, hoe verzin je het en dat dan voor die prijs. We zijn best wel bereid te betalen voor kraanwater maar dit vonden we te mal. We hielden het dus bij de wijn.
Als voorgerecht namen we de salade van bieten en truffels van geitenkaas en gebrande walnoten. Truffels van geitenkaas betekent bolletjes geitenkaas met daarom heen wat gehakte nootjes. Wel lekker overigens.
Daarna het hoofdgerecht een wisselend vegetarisch gerecht. Allerlei kleine hapjes met als hoofdmoot(je) een halve burrata en verder stukjes groenten en (veel) linzen. Rode en zwarte linzen en champignons ook gevuld met o.a. linzen. Wel smakelijk allemaal maar niet echt een geheel.
Als nagerecht werd gekozen voor de huisgemaakte speculaas gevuld met amandelspijs (waarvan niet geheel duidelijk was of dat ook huisgemaakt was) met een bolletje speculaas roomijs. Die was ok.
De bediening was aardig, alleen met het gevraagde karafje kraanwater niet echt flexibel (maar dat zal de policy wel zijn).
BK K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Met een gevoel van " wat kunnen we verwachten van een restaurant bij een feestgrot? " zijn we aan tafel gegaan bij de Daelhemergroeve en hebben we gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu met bijbehorend wijnarrangement. Dit nadat we uiterst vriendelijk en gastvrij waren ontvangen. Letterlijk een mooie binnenkomer.
Het restaurant is gelegen in een voormalige mergelgroeve die teruggaat tot de 17e eeuw. Een aparte ambiance. Men heeft vrij zicht op de keuken waar de - ik verklap het al een beetje - heerlijke gerechten worden bereid door een toegewijde keukenbrigade. Producten die worden gebruikt zijn zorgvuldig uitgezocht, waarbij de restauranthouders respect voor de natuur tonen. Zoveel mogelijk biologisch en ecologisch, zonder daarbij door te schieten. En dat proef je! Bij alle vier gangen proefde je deze zorgvuldigheid, elk onderdeeltje van het gerecht was apart bereid, hoe klein dat onderdeeltje ook was. Bij elkaar gebracht op het bord in een oogstrelend pallet.
Deze keukenbrigade weet waar het om gaat: met passie en respect goede producten verwerken in heerlijke gerechten. Dat gold ook voor de bijpassende wijnen die door onze gastvrouw uitgezocht waren. Ook hierbij kwam naar voren dat deze wijnen zorgvuldig op basis van eigen principes en ervaringen geselecteerd waren. Uitstekende keuzes. Kortom, een groot compliment!
Een persoonlijke tip: na afloop van het diner nog een kop koffie besteld. En dat kreeg ik ook: een kopje koffie. Het zou meer in het mooie beeld van de vorige gerechten passen als " het kopje koffie" geserveerd zou worden met wat meer cachet, volsta niet met een plastic cupje melk en een zakje suiker. Laat ook dit simpele kopje koffie een visitekaartje zijn van je restaurant.
Beschouw deze tip als het spreekwoordelijke puntje op de hele dikke "I". Dit restaurant heeft er twee enthousiaste fans bij!
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Wij hadden een zeer smakelijke en goed verzorgde avond, met een super vriendelijke en correcte bediening. Kortom een geslaagde avond en bij ieder aan te bevelen.
Tineke F.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Voor mijn man die rolstoel afhankelijk is, en mij was een extra in het restaurant geplaatst, zeer attent.
Ook werden wij geholpen bij het verlaten v.d. zaak tot aan de auto op de parkeerplaats.
Het eten was heerlijk, bediening zeer vriendelijk en de ambiance mooi, gezellig en zeer apart.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Met de AH-actie heerlijk gegeten. We hebben het viergangenkeuzemenu gekozen en dat viel goed in de smaak. Onder het restaurant is een feestlocatie - de ingang is via het restaurant. Dit gaf erg veel lawaai en zorgde ervoor dat de aandacht van het personeel naar de feestgangers ging en niet langer naar de restaurantgasten. Daarvoor was alles prima!
Rudik S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ongelooflijk wachttijd tussen gerechten!!! Kleine porties... kan beter.
Personeel was heel vriendelijk,.. Ze hebben de kaas van een gerecht vervangt met een andere gepasteuriseerde kaas (want ik ben zwanger).
Rob C.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Wederom heerlijk gegeten hoofdgerecht was een gedicht. Het voorgerecht (paddenstoelen) en dessert (kaasplankje) waren gelet op de prijs aan de karige kant. Zeker bij de paddenstoelen aangezien daar de bijbehorende kroketjes helaas niet meer voorradig waren.
Roger V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Met de AH-actie gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu. We hebben een fantastische avond gehad en o.a. patrijs en hertenkalf gegeten. De bisque met langoustine was subliem. De bediening vriendelijk en enthousiast. Lokatie is sfeervol en bijzonder. Een echte aanrader!
Leon C.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Ronduit schitterend. Prima eten, uniek interieur, zeer goede ontvangst ook in het kader van de AH-restaurantactie, goed gezelschap, wat wil je nog meer.
Mylene R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Wij hadden gereserveerd via de AH restaurantactie. Natuurlijk weet je dan dat er aanpassingen gedaan worden aan grootte of aard van de porties, (daar ga ik tenminste van uit).
De porties waren zeer klein, de risotto was bijna niet te vinden, overigens wel erg lekker.
Het stukje vis en vlees bij het hoofdgerecht was zeer klein en de vis erg droog en saus was bijna niet aanwezig. Ik neem niet aan dat dit voor de prijs was die op de kaart stond, anders was de prijs/kwaliteit zeer minnetjes.
Overigens kregen we na het melden van het feit dat de vis zo droog was dat hij niet te eten was, wel ter compensatie een kop koffie van het huis aangeboden.
Alle gerechten waren vrij flauw en niet erg fantasievol.
De bediening was zeer correct en vriendelijk en de locatie sfeervol. Daar hield het voor ons helaas ook op.
Al met al voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het was weer erg lekker alleen hadden ze 1 drankje teveel geteld maar dan hebben ze meteen fooi gehad ????????
Erg vriendelijke bediening
Niek B.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten op de mooie locatie. Genoten van de gerechten op de nieuwe kaart. De bediening was erg leuk en de borden zagen er verzorgd uit.
Hennie C.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Heerlijk gegeten in de Daelhemergroeve . Hier wordt met liefde gekookt en dat kan je proeven ! Ook het bedienend personeel is erg vriendelijk en betrokken. We hebben genoten en vinden het restaurant een aanrader.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
We hebben heerlijk gegeten in het restaurant. De bediening is erg vriendelijk. De ambiance is heel apart. Je zit als het ware in de mergelgrot. Parkeren kun je vlakbij het restaurant. Voor herhaling vatbaar.
Jh V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
was zeer lekker alle vier gerechten gewoon top maar er had wel wat meer op je bord gemogen was te weinig maar zeker de moeit waard om daar wat te gaan eten
Richard S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
We werden vlot ontvangen en voelden ons meteen welkom. Fijn dat je a la carte mag kiezen, waarna de prijs van een drie-gangen menu wordt verrekend. Dat zouden van mij alle restaurants mogen doen in de AH Aktie. De gerechten waren van hoge kwaliteit en smaakten heerlijk. Men is aan de voorzichtige kant met sauzen, maar we kregen extra saus toen we daarom vroegen.
We hebben een fijne avond gehad, waarvoor dank.