Dadawan

Voordelig
Erg rumoerig
J&Y L.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Via TripAdviser hier terrecht gekomen (hoge cijfer). Helaas! Druk, ongezellig en bomvol (maar het was ook dinnertime). Wij kozen voor de bibimbap en sushi als voorgerecht. Sushi kon ermee door. Maar de bibimbap, niet zoals het hoort. Bediening kon wel wat beter.
Kikiboe .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Voor het eerst geluncht met een vriendin. De menukaart was erg verrassend, er was genoeg keus tegen een schappelijke prijs. Wij gingen ieder voor een bibimbap en bestelden daarnaast nog een sushi. De bibimbap was inderdaad niet traditioneel Koreaans, dus daarvoor moet je het niet doen, maar hij was zeker lekker. De sushi was erg goed. Er was een fout gemaakt met de sushi, wellicht doordat een serveerster niet zo heel goed Nederlands sprak, maar we kregen gewoon een nieuw portie nadat ik dit had aangekaart. Prima service dus en het personeel is vriendelijk.
De inrichting is leuk. Als ik weer eens in de buurt ben dan kom ik zeker terug.
Nicolesn .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het eten is hier echt fantastisch. Er is genoeg keuze dat er voor ieder wat wils is en het eten is zeker niet duur. Het beviel ons zo goed dat we er tijdens onze mini vakantie drie avonden achter elkaar hebben gegeten en elke keer was het eten heerlijk! De service is ook goed en het personeel is erg vriendelijk. We hebben tijdens het eten meerdere keren genoemd dat we het zo jammer vinden dat ze niet in Groningen zitten, dus dat is een goed teken. Wanneer we weer in Maastricht zijn weten wij waar we gaan eten!
Missy V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Dit restaurant gevonden via Tripadvisor, het had de hoogste score van de Asian restaurants. Het restaurant is modern ingericht en het is zeer ruim, voldoende ruimte tussen de tafels. De menukaart geeft niet al te veel keuzes.. dat kan goed zijn, want dan kun het restaurant zich focussen op de kwaliteit vd gerechten, maar ik vond het jammer. De prijs/kwaNtiteit verhouding is zeker goed.. ik bedoel, de hoeveelheid wat je krijgt voor de prijs is echt een bargain. Maar als je zoals ik dol bent op Koreaans eten en al in menig authentiek Koreaanse restaurants bent geweest en je besteld hier de bibimbap... word je flink teleurgesteld. Zoals GordonRamsaai hier al eerder z'n recensie achterliet, ben ik het eens met hoe hij het omschreef. Voor zover ik het weet is het hele punt van de stone bowl om de rijst wat crispy te krijgen en dit hele gerecht was nat. De beef is in grote blokken gesneden ipv fijn gesneden repen/gehakt. Misschien is dit wel een fusion versie? Don't get me wrong, het was zeker niet vies maar het is geen bibimbap zoals ik het ken. Denk ook dat recensent Ehja het goed omschreef.. het is meer een luxe variant van een fastfoodrestaurant.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Vanuit buiten zag DADAWAN er leuk uit. Naar binnen gegaan en vriendelijk ontvangen. Na een lekker Belgisch biertje gekozen voor de Rumpsteak plate. Gevraagd om rare en dat ook gekregen, zeer smaakvol. Samen met asperges en heerlijke frites met mayonaise voor weinig geld heerlijk gegeten. Tafelgenoot koos voor een Stone Bowl chicken en was ook zeer tevreden. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Zeker een reden om terug te gaan.
Martje S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Het eten was prima, maar de service was beduidend minder. Het restaurant was bijna volledig leeg en wij gingen met z'n tweeën aan de tafel voor vier personen zitten omdat we allebei op een bank wilden zitten. We werden echter gelijk naar een tafel voor twee personen gestuurd omdat er mogelijk nog groepen van drie of vier personen zou kunnen komen. Even voor de duidelijkheid er waren nog minstens 20 tafel voor vier personen over... Ik weet niet of het vanuit het management de opdracht gegeven was, maar het was erg vreemd en een slechte binnenkomer. Het eten was verder prima, redelijke sushi en burgers.
Pimm S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij DADAWAN. Porties zijn wel erg groot, maar totaal niet duur en erg lekker op smaak! Bediening was snel en vriendelijk, we komen snel terug!
Irka .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij met een groep van 18 personen bij Dadawan gegeten. Iedereen vond het heel erg gezellig en vooral heerlijk eten: lekkere voorgerechten en best wel grote porties hoofdgerechten. Het personeel was zeer vriendelijk en snel. De prijzen zijn zeer toegankelijk.
Dit is een perfecte plek met een groep mensen (vrienden, collega's of familie... ) om uit te gaan eten.
Bedankt voor de fantastische avond!
M T.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Op zondag hier gegeten met een vriendin op aanraden van ons hotel. Ontvangst was prima en kaart beloofde veel goeds! Drankjes en eten kwamen snel op tafel en prijs/kwaliteit verhouding is prima. Echter besloot het personeel tijdens ons hoofdgerecht (21.30 uur) dat het tijd was voor de schoonmaak. Wij werden compleet genegeerd terwijl 10 man bediening druk bezig was met de vloer boenen. Het toppunt was de 2 vuilniscontainers die het restaurant binnen werden gereden vlak langs onze tafel. De tafel werd afgeruimd en daarna ging iedereen weer door met de schoonmaak. Na 3kwartier met volle verbazing hebben toegekeken kregen we zonder koffie eindelijk de rekening! We komen allebei uit de horeca en zelden zoiets vreemds gezien! Zonde!
Marlous01 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
tweemaal bij Dadawan gaan eten. Beide keren zeer goede ervaring. Lekker eten, prima personeel en ziet er goed uit ondanks dat het een enorme ruimte is. Zeker een vervolgbezoek waard vanwege de prijs kwaliteit verhouding! Jammer dat bij drukte het personeel wat achteruit gaat.. Maar door de prijs en het lekkere eten niks te klagen!
S H.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Zondagavond voor het eerst bij Dadawan gaan eten.
Het interieur is ruim, licht, modern/vrolijk en zag er verzorgd uit. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Als voorgerecht hadden we kimchi en een tempura-shrimp sushi, als hoofd een halve kreeft met frieten en een rijstschotel met bief. We hoefden niet lang te wachten en de gerechten smaakten boven verwachting goed. Eigenlijk zou ik een 7,5 willen geven, maar die optie bestaat niet. Een 8 en hoger voor het eten geven we alleen aan sterrenrestaurants (mits verdiend)
Een aanrader als je op zoek bent naar een laagdrempelig restaurant met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Onlangs dit nieuwe restaurant geprobeerd. Het is een groot restaurant, maar toch best gezellig. Je kunt met kleine gezelschappen niet reserveren, maar ik denk dat je altijd wel een plekje vindt. Ik zie dit restaurant meer als een soort luxe variant van een fastfoodrestaurant; verwacht ook niet een hele avond gezellig te tafelen, daar is het ook helemaal niet voor bedoeld. Even een snelle hap na het winkelen of voor een bioscoopbezoek, is het uitermate geschikt voor. Eten was prima in orde, zeker de stone bowl! Prijs dik in orde. Voor nog geen tientje (in geval van de stone bowl) eet je een heerlijk Oosters gerecht (grote portie). Wij komen terug!
Roger H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Het is een mooie zaak,ruim maar toch warm en gezellig.De bediening is zeer attend en vriendelijk.De drankjes komen vlot op tafel,lekker wijntje...goed gekoeld biertje.De menukaart laat div. Oosterse gerechten zien waarvan we nog nooit gehoord hebben maar ze zien er allen zeer smakelijk uit.We maken onze keuze en kijken eens wat om ons heen.Het valt ons op dat er veel schotels niet helemaal leeg retour gaan....een vaag teken?Dan komt ons voorgerechtje 6 mini loempia's... tja de smaak is vlak zeer vlak je zou van een oosters restaurant meer pit verwachten.Vrouwlief heeft Dragon roll besteld een soort sushi's .Ze zien er prachtig uit... maar wat zijn ze smakeloos,wat jammer hoe krijg je het voor elkaar!!!Ikzelf heb me getracteerd op Dadawan Seafood een soort noedelsoep maar helaas het verhaal wordt eentonig... totaal geen smaak.Noedelsoep moet het hebben van zijn boullion maar dit is water met prachtig ogend groente en seafood maar het smaakt letterlijk nergens naar!!Ik zie in gedachten mijn Indonesische schoonfamilie meedelijdend naar me kijken.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Bij binnenkomst in het nieuwe restaurant werden wij vriendelijk naar een tafel gewezen. Het restaurant is erg groot en heeft een moderne en frisse inrichting. De tafels zijn ruim uit elkaar geplaats en men zit niet zoals in sommige restaurants elleboog aan elleboog. Je hebt genoeg ruimte.

De decoratie is erg hip, je kan de kreeften - die ook op het menu staan - achter in het restaurant zien. Zeer mooie ruimte, maar het is er enorm gehorig - en het restaurant was nog niet half vol deze avond.

Eenmaal aan tafel was er enkel 1 menu en er was geen serveerster meer om een tweede aan te vragen. Natuurlijk is dat niet geen héél groot probleem, maar het is toch fijner wanneer je samen tegelijk door het menu kan kijken.

Het menu is niet erg uitgebreid. De prijzen zijn ook erg redelijk, voor het geen wat men serveert.
De bediening is vriendelijk en hulpvaardig, echter duurde het tien minuten voor een serveerster door had dat wij wilden bestellen en nadat wij naar onze plaats gewezen waren verdween de serveerster zonder dat wij de kans hadden dranken of iets anders te bestellen - dus de bediening zou meer attent mogen zijn.

De voorgerechten kwamen snel(binnen 10-15 minuten). De sushi met tempura-garnaal 'dragonroll' is heel lekker(de sushi rijst is perfect). De stukken zijn wel erg groot en door de losse stukken avocado die er over heen ligt, moeilijk op te pakken met de eetstokjes. Eigenlijk was de avocado misschien net iets te veel van het goede, want de sushi opzichzelf is al enorm lekker en de prijs/kwaliteit voor dit gerecht is dan ook prima in orde.

Daarnaast bestelde ik de Beef Bibimbap. Ik houd ONTZETTEND veel van Koreaans eten en was enorm prettig verrast dat met de hete stenen kommen gebruik, zoals deze ook in Korea gebruikt worden(in Nederland zie je deze jammer genoeg maar weinig).

De keuzes bibimbap waren verassend, sommige "soorten" had ik nog nooit gezien. Later bleek waarom. Ik verwachtte een authentieke bibimbap, zoals deze in korea geserveerd word en in eigenlijk alle koreaanse restaurants in Nederland en... overal eigenlijk overal geserveerd word.

Ik had in ook niet op de 'dadawan saus' gerekend, maar nog voor ik iets kon vragen werd deze in de kom gegoten en begon de ober te roeren. Ik verwachte toch een iets pittige saus. Maar ik werd enkel nog teleurgesteld hierna.

Het gerecht bestaat uit een aantal groentes zoals wortels, tauge en zoete maïs. Mijn gerecht had dan nog biefblokjes en een rauw ei, die dan met de dadawansaus geroert werd, zoals een bibimbap geroert hoort te worden. Helaas is alles min of meer zoet.

De saus is zoet, de maïs is zoet en de biefblokjes zelf had geen noemenswaardige smaak en was dus eigenlijk smakeloos, maar wél mals. Al met al was ik teleurgesteld omdat de rijst gewoon "nat" was, door de saus, het was zoet en dat was het zo'n beetje.(n.b. de chili saus die normaalgesproken bij de bibibap hoor 'gotchujang', is niet "nat" maar meer een "pasta").

Misschien dat mijn teleurstelling mij erg negatief laat overkomen, maar helaas - authentiek Koreaans is dit zeker niet... en eigenlijk de naam 'bibimbap' ook niet waardig. Misschien is het een idee, de optie aan te bieden voor 'gotchujang' en een optie 'gehaktvlees', voor een meer authentieke ervaring van bibimbap?

Jammer genoeg overstemt voor mij de slechte ervaring met de bibimbap het gehele bezoek en daardoor waarschijnlijk ook mijn recencie. Mijn gast had echter overheerlijke rumpsteak... Dus misschien moet ik voor volgende keer de bibimbap maar links laten liggen en op steak en frites over gaan.
Mate .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Was benieuwd naar deze nieuwe grote tent tegenover het station. Van buiten gezien ziet het er een beetje koud uit, maar eenmaal binnen is de sfeer rustig en aangenaam.
Fusion keuken met Aziatische gerechten en (ook hier) burgers.
Bestelde een Koreaanse stone bowl met kip , bij de zeer vriendelijke serveerster.
Gloeiend hete bowl met groente , kip rijst, een eidooier en Dadawansauce. Bedoeling is dat je het zelf door elkaar hutselt. Flinke hoeveelheid en lekker ook nog. En dat voor 7,95.
Prijzen zijn dus dik in orde. Voor de liefhebbers: je kunt ook een halve kreeft krijgen voor 15 euro.
Ze zijn ook de ontbijtplek voor het Kaboomhotel next door. Dadawan is net open. Binnenkort komt er ook nog een afhaal bij in een naastgelegen pand.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Vandaag even snel voor de film een hapje gaan eten bij Dadawan. Een nieuwe zaak met een verrassend goed en leuk concept. Beide een stone bowl besteld. Mooi gerecht, lekker en zeker genoeg. Heel vriendelijk personeel en zeer attent. Een echte aanrader, zeker voor een snelle en goedkope maaltijd.