Dabka

Meer informatie over restaurant Dabka

6,6
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Echt Amsterdams.. woekeren met de ruimte.. en zoveel mogelijk zitplaatsen creeren verdeeld over drie niveaus.. weinig privacy dus.. al snel overlast, en een krappe behuizing om je vlees te kunnen snijden ,of een bord erbij te houden op tafel.
Dat warme brood is heerlijk, ook om het geheel in stijl met je handen los te plukken en door de Mezza Mix te halen ..De Zaater was dan weer te droog... Gelukkig was het dessert,de Kanafeh, ook samen te delen , en ook niet te zoet... maar dan die slagroom erbij ? Om de originele Marokkaanse muntthee te krijgen , moest mijn gast bijles geven aan het personeel. Wel leuk dat er 1 dame in de bediening Arabisch spreekt, om een levendig en fatsoenlijk gesprek over eten en drinken en gewoontes aan te knopen .
Daniel N.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Lekker eten. Authentieke Libanese smaak. Wij hebben kuftah en falafel gegeten. Heerlijk.
Heerlijke plek om een hapje te eten of wat te drinken. Kom er altijd erg graag. Vriendelijk personeel
met kennis over hun aanbod. Een aanrader.
D D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Beetje verscholen achter de Zeedijk zit dit restaurantje. Beetje een toeristen zaakje ook. Vriendelijke ontvangen door de attente serveerster. Helaas maar de keuze uit twee soorten witte wijn, dit mag bij een restaurant best meer zijn. Kofte met patat was prima, alleen een zakje mayonaise ipv een bakje kan echt niet. Mijn vriendin had de groente schotel met rijst. Groente was enorm vet en bij navraag bleek dat de groente eerst in de frituur (????) ging en daarna nog werd gewokt. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Gerecht laten staan en van de rekening laten halen.
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Dit restaurant is het best te betitelen als een toeristenplek voor een snelle hap. Maar dan is die snelle hap eigenlijk wel slecht. De falafel was droog en aangebrand. De kofte vlak van smaak. Voor de rest ligt bij iedereen dezelfde soort salade op het bord welke is overgoten door een standaard dressing die smaakt alsof deze uit een fles afkomstig was en een slice pizza. Als je bij de frites wat mayo wil krijg je een zakje mayonaise. Kan echt niet.. De bediening ( een Egyptische dame) is uitermate vriendelijk en attent. De entourage bestaat uit dicht op elkaar geschoven tafels, een TV met luide muziek en een knoert van een airco midden tussen de tafels die je bijna wegblaast.
Shanna2011 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Als je voor een redelijke prijs wilt eten in dit toeristische deel van de stad zit je hier goed. De bediening was vriendelijk en alert. Wij hadden als voorgerecht een gedeelde mezze plaat met lekkere falafel en lekkere dipjes met libanees brood, zoals humus. Prima om mee te beginnen. Voor het hoofdgerecht kozen we een soort gevulde gehaktschnitzel. De vulling was goed, maar de korst was een beetje droog en dik. Erbij hadden we rijst gekozen, deze was erg lekker met zaden en kruiden erdoorheen.
Daalmans .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Prima voor een snelle hap maar niet voor tafelen, falafel was lekker , hommos viel wat tegen, zo zijn wij hem niet gewend, flauw van smaak, prima Libanees wijn hoewel er bijna geen keuze was.

al met al was lekker voor eventjes omdat wij in de buurt waren.
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
De linzensoep en de mix van mezze vooraf waren geweldig. Perfecte falafal, goed van smaak, smeuïg van binnen en een knapperige korst. Lekkere tahini en houmus met een vers gebakken broodje.
De vegetarische mix van warme en koude gerechten als hoofdgerecht viel tegen in de zin dat het wat saai was. De kip was heerlijk, lekker gekruid, sappig van binnen en een knapperig vel.
Wij vonden het jammer dat de hoofdgerechten werden geserveerd met een grote berg gefrituurde (diepvries)aardappelschijfjes met een potje mayonaise. Dat is te Nederlands en daar kwamen we niet voor. Wij hadden liever een kleinere hoeveelheid en verse aardappelblokjes op Libanese wijze bereid gehad. Kostentechnisch zal dat toch niet uitmaken.
Overigens hadden we de aardappels niet echt nodig want de rest van de porties waren groot genoeg; en zeker met een voorgerecht, hadden wij er echt genoeg aan.
De rode (Libanese) huiswijn vonden wij prima.
Vriendelijke bediening, wij komen zeker terug!
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
had zin in Libanees vooral in Mezzes. Gelukkig had ik een super leuk gezelschap, maar het eten viel tegen. Smakeloos, droog, beperkte keuze in Libanese wijn. Bediening was vriendelijk, maar niet doortastend. Prijzen zijn laag, maar had liever iets meer betaald voor hogere kwaliteit. Meer voor een snelle hap voor toeristen, dan een avondje uit. Falafel was droog. Houmous had nauwelijks smaak, Fetoush flauw. Kortom versere ingredienten en betere kruiden!! En de te grote borden pasten niet op de tafel met de diverse gerechten. Heel onhandig
Hijme S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Dabka is gelegen in een zeer toeristisch, maar toch leuk gedeelte van de oude binnenstad. De linzensoep was prima, maar de falafel nogal zout en droog. Dat heb je natuurlijk al gauw met falafel.
De bediening was goed: vriendelijk, correct en ondanks de drukte redelijk vlot.
Justinveenstra .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2013
Groupon als cadeau gekregen. De bediening liet voor eeuwig op zich wachten... Het menu zouden Libanese tapas zijn. Het werd een Mezza mix, wat een voorgerechtenmix op de kaart is met brood en humus/ salades achtige substanties met prijzen die buiten elke proporties zijn voor het type restauarant.. Verder geen hoofdgerecht. Hebben nog overwogen een visgerecht te bestellen, maar alle vis was op. Libanese wijn drinkbaar, en bediening hele avond langzaam en onzichtbaar. Positieve punten?: Helaas, ik kan ze niet aangeven. Ging met een lege maag, legere portemonee en een ontevreden gevoel naar buiten. Zelfs als ik weer een coupon cadeau zou krijgen, zou ik hier niet naar toe gaan en geen tijd/ cent besteden!
Graafstroo .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Heerlijk gegeten, prima bediening.
Ik nam de tapas als voorgerecht en mijn vrouw het brood.
(staat op het menu op de website ook echt als voorgerecht)
Bij de afrekening wilden ze toch nog het brood in rekening brengen, omdat de tapas voor twee personen zouden zijn.
Op de erbij gehaalde menukaart staat dit niet vermeld,
dus niet voor het brood betaald! Ik heb hen aangeboden om voor hen op alle menukaarten dit bij te schrijven! Dat wilden ze liever niet(?)
SCdAA .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Klein restaurantje met zeer vriendelijk personeel. Het eten was wisselend. Het lamsgehakt, de kip en het vegetarisch gerecht met schapenkaas waren smakelijk. De lamskoteletjes waren echter erg droog. Verder was het opvallend dat er meerdere dingen van de menukaart niet voorradig waren terwijl dat niet van tevoren was aangegeven. Zo kon je geen enkel visgerecht bestellen en ook hadden ze geen tomatensap. Ook jammer dat we niet de keuze tussen de verschillende wijnen voorgelegd kregen. Hierdoor kregen we automatisch de Spaanse omdat die goedkoper is dan de Libanese, terwijl we die graag hadden willen uitproberen.
Eva N.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Verscholen in het minder leuke toeristische gedeelte van Amsterdam maar ik raad Dabka zeker aan!
Heerlijk gegeten en super personeel.
Ik had als hoofdgerecht nummer 36 op de kaart: heerlijk kipgerecht! Niet pittig zoals de kaart aangeeft maar zeer smaakvol.
Personeel is erg vriendelijk en servicegericht.
Aanrader!
Els55 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
De bediening was vriendelijk maar de wijn veels te duur. Totaal 28 euro voor twee karafjes. Het eten was lekker maar te weinig. Geen terugkomen.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Met groupon hier de Libanese tapas genomen. je kreeg iets van 5 smeersels en 3 vegatarische gefrituurde hapjes. Daarbij het vers gebakken Libanese brood. Je moet er van houden en dit was niet helemaal de mijne qua smaak. Wel jammer dat er geen vlees bij zat want ik las dat mensen daar enthaosiaster over zijn. Ondanks dat de tapasschotel niet duur was en de serveerster aardig kom ik hier niet terug.
Belleblaasbel .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Ik heb hier gegeten met een internetdeal. 3 gangen a la carte voor 2 personen. Vooraf hebben we de mezzes (hummus, labneh, tahin, baba ghanuj etc) genomen, deze waren erg lekker. Het libanese brood wordt ter plekke gebakken, wat een heerlijke geur verspreid. het brood was super lekker maar het is wel erg jammer dat je dit extra erbij moet betalen. Het gaat maar op een paar euro, maar je voelt je toch een beetje in de maling genomen. Het voorgerecht zou niet compleet zijn zonder het brood, hoe zou je anders de 'dipjes' moeten eten? Als hoofdgerecht hadden we de mixed grill en Kebda Mashoyah (een soort brodig cakeje van gehakt gemengd met granen). Alle hoofdgerechten worden geserveerd met libanese salade en friet of rijst. De rijst was lekker, de salade ook (misschien te pittig voor de gemiddelde Nederlander). Al het vlees was mals en lekker gekruid. Dessert: Rijstepap was niet bijzonder, Kanafeh (geitenkaas met filodeeg en suikersiroop) wel bijzonder. Ruime porties en goede prijs/kwaliteit verhouding. Bediening was prima, kan beter.
AlexineTinne .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Ik keek erg uit naar de 3 gangen voor %u20AC30/ pp, helaas, was dit een grote teleurstelling. Idd het brood voor %u20AC 2,50 nog bij te bestellen; vers welliswaar , maar dat hoort natuurlijk inclusief als je allemaal smeerseltjes serveert.
Hoofdgerecht was een stukje pizza, en wat bij elkaar gelegde stukjes vlees.
Als toetje keek ik uit naar de typische honing gebak. Volgens serveerster 1 was deze op, maar ze zou kijken. Volgens serveerster 2 was deze er wel maar oud, dus we moesten maar erg blij zijn met d rijstepap. Deze was gewoon standaard, zagen we op andere tafels. Al met al een etentje waarvn ik de waarde op %u20AC 15 schat, onacceptabel dat ze het dubbele vragen.
John R .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
We hebben met z'n 2en met Groupon gegeten voor €29,- voor ons allebei (3 gangen van de chef). Het voorgerecht was de bekendste Libanese Mezza (tapas). Wij hadden brood erbij besteld, lekkere en vers gemaakte pita. Ik heb nog nooit ergens zo vers Arabisch brood gegeten. Als hoofdgerecht hebben wij mixed grill gegeten. Het was heerlijk met een aparte smaak en de rijst die erbij kwam was ook lekker. Wel een min punt was de salade die erbij kwam. De salade mag meer aandacht krijgen.
Als nagerecht hebben wij een klein stukje kunafa gegeten.
De bediening was erg vriendelijk, maar wel iets langzaam.
De inrichting is simpel, met een grote zwart/witte poster aan de muur van de Libanese dans. Het past precies bij de sfeer van het restaurant.
Heleen B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Ook wij hebben hier met Groupon gegeten en zijn prettig verrast! De mezzes vooraf waren lekker met het bestelde brood erbij. De mixed grill was goed, het vlees lekker mals en lekkere rijst. Toetje was prima. De kaart hebben we niet gezien, maar komen daar nog wel eens voor terug!
Suze E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Ook met groupon gegeten. Wat jammer dat ze dat niet wat slimmer aanpakken zeg! Zo krijgen ze geen goede recensies, terwijl groupon best een investering is!

Ons voorgerecht bestond uit sausjes. "Je kunt er brood bijbestellen hoor!" werd ons enthousiast mede gedeeld, uiteraard moesten we hiervoor betalen. Hoe dachten ze dan dat we het wilden eten? Hoewel het hoofdgerecht lekker was, was de hoeveelheid net als bij het voorgerecht miniem. Het nagerecht was prima, hoewel ze niet begrepen dat dit ook deel van de groupon deal was.

De communicatie tussen het bedienend personeel is niet erg goed. De onervarenheid straalt er van af, ook naar de gasten toe.

Zonde dat ze deze groupon kans niet hebben gebruikt om zichzelf op een positieve manier op de kaart te zetten, wij komen in elk geval niet meer terug.