Daar Baand

Erg rustig
Erg kort
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond weer eens in Daar Baand gegeten, voor mijn dochtertje van 4 een goresh gheimeh, voor mijn vrouw (Iraanse) een kebab koebide en voor mijzelf chelo kebab shah abassi. Als bijgerechten mast moesir, sier torsie en als drankjes een paar Iraanse wodka's (voor mij) en een fles doeg (Iraanse yoghurtdrink). Daar Baand blijft met afstand het beste Iraanse restaurant in Amsterdam (en misschien wel ver daarbuiten). Het vlees is geweldig, supergekruid en erg mals. Het lijkt steeds beter te worden. De porties waren ook meer dan prima. Wat het wel enigszins duur maakte waren de bijgerechten en wellicht ook de wodka's, maar soit. Die bijgerechten zouden iets goedkoper kunnen denken wij. De entourage vinden wijzelf altijd wat minder, maar voor het eten en de gastvrijheid blijft dit een absolute aanrader voor de liefhebber van de klassieke Iraanse keuken.
Amaury .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten was echt slecht en veel te duur! Zereshk polo dat met djuje kabab wordt geserveerd!! Oplichterij is dat en koude rijst....
Hoi
Dankje wel voor je reachtie
zereshkpolo wordet jaren bij ons met kipfile geserveerd,
Als je comentaar heeft moet je altijd in restuarnt overlegen , niet achter
Nogmaals dankje.....
Houdin P.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Erg lekker eten, jammer genoeg wel iets aan de dure kant. Service was erg aardig dat is voor mij erg belangrijk wanneer ik uit eten ga. Het decor zag er ook erg leuk uit.
Dankje wel....
Amy B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ikzelf als Perzische eet altijd bij Daar Baand met mijn familie wanneer wij Perzisch willen eten in Amsterdam. Ik heb andere Perzische restaurants in de stad geprobeerd maar Daar Baand is in onze familie favoriet.

Het eten is heerlijk (en bovengemiddelde porties voor een hele mooie prijs) en de eigenaar is uitermate vriendelijk.

Zeker een aanrader!
Sam O.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij zijn vandaag in Daarbaand Geweest om een beetje zaken te doen. toevallig hebben we een paar kebab Koebideh gegeten. Het was erg lekker. Dat hebben we afgelopen 3 jaar niet meegemaakt. Gastvrijheid was ook perfect. zeker volgende keer in Amsterdam terug naar Dar Band.
Herman C.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Drie verschillende lamsgerechten gegeten. Alledrie totaal verschillend en zeer verfijnd van smaak. Kortom heerlijk gegeten, voor ons een aanrader.
Henk_kuipers .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Mijn partner heeft roots in Koerdistan, om die reden weer eens voor een restaurant uit die regio gekozen. We zijn vroeg op een zaterdag, de zaak is nog leeg. Wij geven aan dat we graag kennis maken met hun keuken en dat we alles lusten. Geen probleem, de kok gaat wat lekkers voor ons maken. En ach, het is niet slecht maar er is eigenlijk ook niet iets bijzonders over te vertellen. Het is allemaal wat gewoontjes en alles smaakt hetzelfde, op een gerecht na dan: kool! Normaal ben ik daar een groot liefhebber van en ik vind het dan ook leuk dat we hiermee worden verrast. Maar de verrassing zit niet de kool maar in de hierover rijkelijk gegoten Chilisaus! Als antwoord op onze verbaasde blik wordt ons verteld dat iedereen het zo veel lekkerder vind. Toch gek, positioneer je jezelf als echt Perzisch, gooi je Chilisaus over je eten. Men zou zich moet schamen, zo'n kok heeft volgens mij weinig eergevoel. Mij zien ze niet meer terug.
Hallo
beste gast
Ik weet het niet wat is aan de hand.
Ik begrijp het niet waar bent u niet tevreden mee.
Over eigen verse gemaakt Chilisaus.......
Waar moet de schamen......
Onze gasten wordt met respect behandelt.
Kortoom iedereen hebben eigen smaak .
daarbaand

Reactie van proever:

Eigen, versgemaakte, Perzische chilisaus. Wat moet ik meer zeggen.....

Je verklaring is ongegrond ,
Want niemand heeft gezegd dat perzische chilisaus is.
Volgende keer als je ergens bent , gelijk moet je opmerking ter plek overlegen, en krijg je gelijk antwoord,en niet achteraf
Farnoosh B.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Een gezellig sfeer, een beleefd gastheer en mevrouw. Het vlees (kubideh) was te veel door gebakken en zwart geworden. En het antwoord naar de vraag van waarom het vlees zo zwart uitziet was ook niet overtuigend. Wij hebben wel een leuke tijd gehad daar met vrienden.

Succes verder.
Bestet wensen
Wij gebruiken uiensapen op kebeb, daaroom komt voor.
M.V.G
Teenslipper .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
eten was prima.
Service beneden niveau.
Moesten zelf om drinken vragen.
Later moesten we ook zelf om de nagerechten kaart vragen.
Hangen van personeel aan een tafel in het restaurant, ziet er ook niet echt uitnodigend uit.
Wij komen er in ieder geval niet meer terug.
Moet elke minut gevraagd word voor drinken,
Personel moet toch gaan zitten!!!! Of velgen je moeten buiten gaan zitten

Reactie van proever:

Eigenlijk wil ik de eer aan mijzelf houden. Maar de reactie van Daar Baand op mijn schrijven en op schrijven van anderen op Iens, is beneden alle niveau.
Wij moeten volgens richtlijnen netjes en in Nederlands of Engels reageren.
Daar Baand hoeft zich daar blijkbaar niet aan te houden.
Gebrekkig Nederlands en behoorlijk intimiderende reacties.
Klant is hier beslist geen koning.
Ik werk zelf met mensen, en ik kan zeggen tegen Daar Baand, zo hoort het niet.
En daar wil ik het bij houden.

Hoi
Nederlands is je moeder taal
Als je ook naar andere land gaat,
Na 10 jaar je hebt ook spel fout.
Gezonde 2025
Alexandra H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Onze experience met dit restaurant is niet zo positief. Het eten leek allemaal met dezelfde kruiden bereid en zeer vet. Daarnaast was het personeel onvriendelijk. Jammer.
Als je geen verstand van buiteland eten hebt,,
Advies :
Niet gaan eten,
Ga dan pitza en soep ......
ACGT .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Gisteren wezen eten bij dit restaurant na het lezen van alle goede recensies op deze site.,waarvan ik denk dat de recensies niet echt kunnen zijn want ons ervaring is precies het tegenovergestelde .
Om te beginnen prijs kwaliteitsverhouding in een woord SLECHT!!!! Wij hadden een mix grill besteld voor twee personen ,was erg karig met drie stukken vlees en wat gegrilde tomaat wel twee overdreven volle borden met rijst die je niet zelf kon opscheppen maar zo op je bord werd geserveerd en het iranees brood /pannenkoek lag onder het vlees helemaal doorweekt.
Als nagerecht , iranees ijs met pistache , en dat was ook geen succes want leek meer op een soort bonk lijm en pistache was nergens te bekennen !
Kortom niet lekker gegeten ,voelen ons opgelicht en raden dit restaurant niemand aan!!!!
P.s aan het einde zo rond de betaling was de bediening ineens erg vriendelijk met veel grapjes!
Hallo mvrouw
1. Je kiez zelf de gercht en met rijst
2. Je vroeg brood, ik zie komt onder mix,
Je zie, oke
3.waroom zie je niet gelijk, i. P. V.rijst wil ik salade of iets anders.
4. Ik kom met gilemlaag naar je.
5.alls iemand niet gewend met andere coltuur, niet uit de deur eten.
6.als niet goed was, waroom ale gerchten en ijs was op??waroom heb je niet gevraagd dat ijs niet lust.
Kortoom ik vind niet erlijk van je !!!!
Je mag je mening gewoon zeggen.
Wij zijn geen oplichter
Frank H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Daar Baand, Iraans restaurant aan de Overtoom in Amsterdam, is een intiem restaurant. Je kunt ook zeggen klein, maar intiem past beter als omschrijving omdat de beperkte ruimte in het geheel niet als negatief werd ervaren. Via internet gereserveerd ging prima. We werden verwacht en bij naam zelfs welkom geheten door de eigenaar. Helaas was niet de plek aan het raam voor ons gereserveerd, waar wel om was gevraagd bij het reserveren.
De kaart is duidelijk, alle voor ons onbekende gerechten worden duidelijk in het Nederlands omschreven. Het aanbod is zeer groot waardoor er altijd wel iets bij staat dat zal bevallen. Eén van ons had een mix van geroosterd vlees, de ander een stoofpotje. Beiden erg lekker, goed warm en meer dan voldoende. Het Iraanse ijs als dessert was een topper! Halverwege de maaltijd werd gevraagd of alles naar wens was. We komen graag nog een keer terug om de kaart verder 'te verkennen'.
De zaak is eenvoudig, sober ingericht. Toilet is eenvoudig, maar schoon. Muziek (vermoedelijk Iraans) op de achtergrond stoort niet. Bij het vertrek werd beleefd en hartelijk afscheid genomen.
Peterpostamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Geurige Iraanse keuken! Nooit in Iran geweest, maar het smaakte en voelde origineel. Ik ken de keuken dus ook niet maar ik denk dat de kwaliteit buitengewoon was. Daarna nog even een waterpijp gerookt, ook weer bloemrijk geurig. De zaak werd naast Nederlanders door Iraniers bevolkt, die zich er blijkbaar thuis voelden. Leuke en vriendelijke eigenaar en prettig personeel die je helpen je op je gemak te voelen, zonder opsmuk of verplichtingen. De aankleding doet wat klinisch aan maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de warme ontvangst. Gastvrije en smaakvolle ervaring. Aanrader.
Hallo
Bedankt voor u compelimenten
Gr
Sophie G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Ik kwam bij Daar Baand eten met twee vriendinnen waarmee ik twee jaar geleden een reis door Iran maakte. We waanden ons weer helemaal terug in het land. Dat kwam natuurlijk door het fantastische eten, en de heerlijke zelfgemaakte dough, maar vooral door de gastvrije eigenaar. Hij vertelde over zijn restaurant en hoe de dough en andere gerechten wordt gemaakt. Decoraties zijn net als in Iran: veel glitter en glamour met Zoroastrische symbolen (hoewel er ook een Joods bord aan de muur hing). Daar Baand is een echte aanrader voor iedereen met interesse in het Midden-Oosten, en Iran in het bijzonder.
Bedankt voor je compliment
Gr
daarbaand
Hvandenberg .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Met 4 personen gegeten bij Daar Baand. Gemakkelijke bereikbaar met tram 1 vanaf Centraal. Het restaurant is een pijpenla. Tafels met twee bankjes tegenover elkaar. De inrichting is aandoenlijk lelijk. Bediening is vriendelijk en geroutineerd. We hadden vooraf mast o moesir (yoghurt met knoflook) en torshi van knoflook. In alle Perzische restaurants waar we eten krijg je vooraf van het huis brood/ sabz/ kaas o.i.d. Dat kregen we hier niet. Zelfs bij het voorgerecht pas brood toen we daar om vroegen. Hoofdgerechten: diverse soorten gegrild vlees + rijst + tomaten. Dat was prima. Baghali polo (rijst met dille en tuinboontjes) met kip. Smaakte uitstekend, kip was iets droog. Verder nog Ghorme Sabzi (groente/vlees/limoen) met rijst en dat was ook prima. De garnering van ijsbergsla met tomaat, komkommer en saus die op elk bord lag mag van mij wel weggelaten worden. Wat die sambalsaus op tafel doet is me een raadsel. Nagerechten waren Perzische baklava en diverse soorten Iraans ijs. Verbeterpunt bij de Valude: jammer dat de saus en limoensap niet apart geserveerd worden. Als drank hadden we dough (yoghurtdrank ). Op de smaak niets aan te merken, werd geserveerd in een plastic melkfles. Na het eten nog thee gedronken. Zowel bij familie als buiten de deur eten we regelmatig Perzisch. Dit restaurant serveert authentiek Iraans eten dat goed klaargemaakt is.
Daarbaand is niet allen voor iranse mensen,ook voor alemaal:
Daaroom::::
Sambala op tafel
Salade op de bord is voor mensen die van houden
Doeg is plastik fles , weg werp plastik voor schoone vries drank
Gezeligheid van mij gasten met aparte bankje is blangrijk dan mening van een gast dat eigen meninig zegt
9 gasten vinden zo is behtet , met aparte bankje
Gasten moegen zelf voorgerechten bestelen.
Daarbaand heeft eigen consept.
M.V.G

Reactie van proever:

Tafels met bankjes tegenover elkaar is gezellig als je met een klein gezelschap komt eten. Minder handig voor een grote groep. Dit was geen kritiek maar informatie.

Ik heb ook grote tafel voor groete groepen zoals 25 personen of meet
Culikrag .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
voor de eerste keer naar een restaurant met perzische keuken geweest. Heerlijk gegeten! Bediening erg vriendelijk, het menu uitgelegd, advies gegeven (wilde een typisch perzische hoofdgerecht) - Baghali Polo Mahiche! LEKKER!!! Samenvattend: Als je interesse hebt in een autentieke, exotische restaurant - Daar Baand is een echte aanrader!!! Veel plezier!!!
Carracio .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Mijn vrouw en ik zochten weer eens wat anders en kwamen bij Daar Baand terecht. Let niet teveel op de buitenkant, daar zou je namelijk zo voorbij lopen.

Eenmaal binnen werden we een beetje stroef maar vriendelijk ontvangen. Binnen zat al een, waarschijnlijk, Iraans gezin en naarmate de avond vorderde kwamen er meer Iraanse mensen binnen. De sfeer was daardoor bijzonder. Er werd druk gepraat, getelefoneerd (ook door de eigenaar) en de waterpijp kwam ook tevoorschijn. Je moet ervan houden maar wij vonden dit fantastisch, je waant je even helemaal op vakantie. Hoewel ik in een Nederlands restaurant mij zou irriteren aan een bellende eigenaar, terwijl hij mij bedient, kon ik er bij dit restaurant de charme er wel van inzien.

Dan het eten. Voorgerecht had mijn vrouw bladerdeegdriehoekjes met kip, was niet bijzonder maar wel lekker. Ikzelf had gevulde Kofte Berengi, oneerbiedig gezegd, een soort gehaktbal, maar het smaakte uitstekend. De smaken in dit restaurant zijn bijzonder. Als hoofdgerecht had mijn vrouw een soort stoofpotje, dat erg in de smaak viel. Ik had gestoofde lam. Ook dit was erg lekker! Ook het nagerecht, Iraans ijs, was erg lekker.

Dit restaurant is echt een aanrader, het eten is bijzonder, maar de omgeving zeker ook. Wij gaan nog een keer terug.
Jarno T.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Alhoewel ik nog nooit in Iran ben geweest of hiervoor de perzische keuken heb mogen proeven waren we blij verrast dit restaurant te hebben bezocht. Leuke bijkomstigheid is het feit dat het restaurant vol zit met families uit Iran.

Aller aardigste bediening en het het eten was zeer aangenaam.

We hebben de meneer die ons in de bediening gevraagd voor ons te kiezen.

we kregen 2 grote schalen. 1 met gestoofd lamsvlees en 1 met vlees van de grill (2 soorten). Beide gerechten werden geserveerd met speciale aangemaakte rijst (Safraan, Dille etc) en kropsla.

Drinken hadden we een soort van yogurth drank met mint en rozenwater.

Als afsluiter Iranees ijs met pistache en een pot thee. Hierna natuurlijk ook genoten van een waterpijp met appel smaak.

Rekening was 62 euro en is het volledig waard.

Danny G.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
begonnen met heerlijke tapas geitenkaas met dadels , aubergine puree en calamaris daarna 2 verschillende lams gerechten bieden van geweldige kwaliteit daarbij een mooie volle Iraanse wijn en Iraans ijs als nagerecht er staat nog genoeg op de kaart om nog een keer terug te komen.de bediening is vriendelijk en attent.de zaak is een beetje een pijpenla maar als je vooraan zit wel ok.
we komen zeker terug
Trigt .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
verrukkelijke tapas als voorgerecht en daarna moeilijk kiezen tussen de eend met granaatappalsaus en het lam met de nachtmunt uit de oven. Daarom hebben we alletwee maar genomen en konden nog steeds niet kiezen. Prettige bescheiden iraanse achtergrondmuziek en inrichting zorgen voor een avond in een wat andere wereld (de iraanse wijn is trouwens heerlijk en voegt net dat vleugje wellbeing toe). Voor ons een aangename ontdekking.