Daantje - food & drinks

Nieuwstraat 25 3311 XR Dordrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Daantje - food & drinks

Maak kennis met dit voortreffelijke restaurant in Dordrecht. Hier kun je genieten van snelle, eenvoudige, gedeeltelijk biologisch en volledig plantaardige lekkernijen. En dat in een heerlijk ontspannen en laagdrempelige sfeer! Daantje (de eigenaresse) is ervan overtuigd dat het voor het milieu beter is om af en toe een dagje plantaardig te eten. Zij laat zien dat veganistisch eten echt niet minder lekker hoeft te zijn.

Meer informatie over restaurant Daantje - food & drinks

9,1

Jouw recensie over het restaurant Daantje - food & drinks

Eric R.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Was vaak bij Daantje langs gelopen maar nog nooit gegeten.Op uitnodiging van mijn broer er geweest omdat er een huiskamer optreden was van Mrs Hips.Super gezellige ontspannen sfeer en genoten van de hapjes met zeewier.We komen zeker snel weer eens terug.
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijk die zeewier burger. En al die zelfgemaakte producten. En in de koffie allerlei soorten ‘melk’ mmmmmm. Ook als je geen vegan bent kun je hier terecht. Ook leuk om een keer een kaasmaak workshop mee te maken. Levert heerlijke vegan ‘kaas’ op die je naderhand opeet en mee naar huis neemt. Nog niet thuis aan de slag gegaan met de recepten.
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Iens, eigenlijk was Daantje gesloten en ze krijgen het niet voor elkaar om dit bij jullie goed te regelen. Gelukkig voor mij was er een speciale benefiet avond ter ondersteuning voor Sint Maarten en mocht ik er toch in. RESPECT en DANKBAAR geweldig personeel. Heerlijk eten. Ik mocht gewoon mee eten.
Iedereen. Ga naar Daantje maar kijk op hun eigen site wat de openingstijden zijn.
Daantje is volledig veganistisch en de kwaliteit is super.
John V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Op 1e Kerstdag me laten verleiden tot een vijf-gangen diner bij Daantje Food and Drinks. Ondanks dat ik tot de categorie omnivoren behoor, waartoe carne een wezenlijk bestanddeel vormt, ben ik op zeer aangename wijze verrast door de combinaties in de gerechten, die ook door subtiele toevoegingen van kruiderij tot heel uitgebalanceerde gangen leidde.
Bij quinoa combinaties werken de andere ingrediënten elkaar veelal tegen, maar door een goed afgestemde kerrie dosering werd dit hier helemaal geheel beheerst.
Ook de hoofdschotel Vegan Wellington, in dit geval een mix van Linzen en paddestoelen omgeven door een knapperige korst, was bijzonder qua smaak. En niet te vergeten de spruitjes, vaak verguisd om hun bitterheid, waren zoet, zoals ze dat, nadat de “vries” over was geweest, ook behoorden te zijn.
Het nagerecht stelde ietsje teleur, omdat een eggnog toch een wat vollere smaak bij je oproept; echter bijbehorend toegevoegde Kerstbrood en de Chocolate Fudge brachten het weer op grote hoogte.
Kortom grote waardering voor de 5-gangen plantaardige variëteiten die me werden voorgezet.
RaKl K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
ambachtelijk bier op de kaart essentieel voor een lekker hapje in dit geval een Schapenkop Dubbel en een Johnny Cashew wrap beide van de zachte subtiele smaken het zoutige van de dubbel haalde de nootsmaak lekker op
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijke burger gegeten.
De inrichting straalt weinig warmte uit (alles spierwit), maar het personeel compenseert veel.
jevenhuis .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk, eetcafe stijl. Bijzonder kanpperige frite, heerlijke no-fish, heerlijke zelfgemaakte sausjes en salade. Inrichting vind ik leuk en fris, maar een beetje 'kaal' aandoen.
Niels D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het wisselende drie gangen menu is scherp geprijsd en echt de moeite waard ten opzichte van de standaard kaart (met name burgers). vriendelijke bediening en diervriendelijk nog ook, terecht genomineerd voor een vegaward 2017
Gijsbert V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vriendelijk en behulpzaam personeel, ook de eigenaresse is zeer behulpzaam.
Kim J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Uitstekend!
Brevan H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Met enige "gezonde" nieuwsgierige terughoudendheid toch besloten hier te gaan eten. Gekozen voor het 'eten wat de pot schaft' menu. En om eerlijk te zijn... vlees or vis op geen enkel moment gemist. smaakvol, puur en zonder overdreven geitenwollen sok gevoel. Niet teveel in de folders lezen die overal liggen, anders krijg je echt geen goeie sirloin steak meer door je keel. ;)
Mathilde V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten, goeie prijs kwaliteit verhouding.
Erg vriendelijke ontvangst en bediening.
Eenvoudig en ongedwongen sfeer.
Zeker voor herhaling vatbaar.
susan.bert C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
lekker smakelijke eten! ontspannen sfeer
Ruth S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Super fijne tent om vegetarisch en veganistisch te eten!!!!
Astrid K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Inrichting vond ik niet heel sfeervol voor een diner, paste meer bij een lunchroom. Het eten was erg goed! We hebben gegeten "wat de pot schaft". Vooral het voorgerecht (Marokkaanse soep en brood met smeerseltjes) smaakte supergoed! Het hoofd- en nagerecht waren ook gewoon goed. Ik vond het jammer dat er bij het serveren niet op eigen initiatief werd verteld wat we op ons bord hadden liggen. Twee keer hebben we erom gevraagd maar bij het nagerecht dachten we er te laat aan om het te vragen.
Ik denk dat ik hier zeker nog eens terugkom, maar dan voor een lunch.
Anita T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijke veganistische kip saté gegeten. Daantje is zeer vriendelijk en gastvrij, licht graag van dingen toe als je vragen hebt. Zeer fijne sfeer!
post6 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We komen hier vaker eten en we worden nooit teleurgesteld. Het eten is steeds verassend, lekker gekruid en gevarieerd.
Onlangs weer "eten wat de pot schaft" gedaan. Ditmaal was het een Indiase maaltijd. Vooraf kerriesoep, goede volle smaak, daarna groentes met drie verschillende sausjes erbij en heerlijk geurende basmati rijst. Eigenlijk krijg je altijd (iets) te veel. Als toetje
een mangomousse, vond ik persoonlijk een wat vlakke smaak hebben. De bediening is hartelijk en persoonlijk. Elke vraag over ingrediënten wordt uitstekend beantwoord. Gezellig om telkens weer aan te schuiven in dit kleine en sfeervolle restaurantje.
jane7 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Echt heerlijk veganistisch eten. Je mist, zelfs als vleeseter, de 'vleesburger' niet. Ik had een wrap met tonijn (tenminste, een vega-tonijn) en een tostie met vega-ham en -kaas, allemaal echt heerlijk, fris en lekker. Het smaakt net even anders, je mist het vlees of kaas absoluut niet, de smaken zijn gewoon perfect. De mayonaise is zelfgemaakt en ook zo smaakvol!
Als ik zo kon koken, werd ik veganistisch!
En daarbij was de huiswijn ook erg lekker, en paste prima bij de smaken van het eten.
Omdat het heerlijk weer was konden we buiten zitten, in een begroeid prieel, ook heel gezellig. De bediening was goed en vriendelijk.
Kortom, niets te verbeteren.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Je moet maar durven, om als veganistisch eethuis/restaurant prominent Burgers op de kaart te zetten, maar liefst in XXL-formaat. We hebben 2 van die burgers geproefd, en ze waren voortreffelijk. De dutch weedburger die ik had werd geserveerd met frietjes, vega-mayo en een kleine bietensalade. De burger had een goede bite en veel smaken ineen. Heel vriendelijke bediening, in een kleine en prettig-eenvoudige setting. Allemaal heel (plant-)aardig.
Jolanda C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zeer goed adres om veganistisch te eten met uitgebreide kaart. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Op vrijdag en zaterdag ook een avondkaart. Zeer gastvrije bediening. Alles wordt met liefde vers klaar gemaakt, zoals bijvoorbeeld de vegan tonijnsalade, vegan brie en cheddar en vegan zoetigheden. Ook aan te raden is de B&B boven het restaurant. De ontvangst voelt als een warme deken, heerlijk eten en gezellig terras.