Daantje - food & drinks

Nieuwstraat 25 3311 XR Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant Daantje - food & drinks

Een dagje plantaardig

Maak kennis met deze voortreffelijke lunchroom in Dordrecht. Hier kun je genieten van snelle, eenvoudige, maar wel biologische en volledig plantaardige lekkernijen. En dat in een heerlijk ontspannen en laagdrempelige sfeer! Vis- en vleeseters moeten even overslaan, want Daantje (de eigenaresse) is ervan overtuigd dat het voor het milieu beter is om af en toe een dagje plantaardig te eten. Zij laat zien dat vegetarisch (of zelfs veganistisch) echt niet minder lekker hoeft te zijn.

Meer informatie over restaurant Daantje - food & drinks

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 10:00 - 17:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
9,1
Anita T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijke veganistische kip saté gegeten. Daantje is zeer vriendelijk en gastvrij, licht graag van dingen toe als je vragen hebt. Zeer fijne sfeer!
Post6 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We komen hier vaker eten en we worden nooit teleurgesteld. Het eten is steeds verassend, lekker gekruid en gevarieerd.
Onlangs weer "eten wat de pot schaft" gedaan. Ditmaal was het een Indiase maaltijd. Vooraf kerriesoep, goede volle smaak, daarna groentes met drie verschillende sausjes erbij en heerlijk geurende basmati rijst. Eigenlijk krijg je altijd (iets) te veel. Als toetje
een mangomousse, vond ik persoonlijk een wat vlakke smaak hebben. De bediening is hartelijk en persoonlijk. Elke vraag over ingrediënten wordt uitstekend beantwoord. Gezellig om telkens weer aan te schuiven in dit kleine en sfeervolle restaurantje.
Jane7 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Echt heerlijk veganistisch eten. Je mist, zelfs als vleeseter, de 'vleesburger' niet. Ik had een wrap met tonijn (tenminste, een vega-tonijn) en een tostie met vega-ham en -kaas, allemaal echt heerlijk, fris en lekker. Het smaakt net even anders, je mist het vlees of kaas absoluut niet, de smaken zijn gewoon perfect. De mayonaise is zelfgemaakt en ook zo smaakvol!
Als ik zo kon koken, werd ik veganistisch!
En daarbij was de huiswijn ook erg lekker, en paste prima bij de smaken van het eten.
Omdat het heerlijk weer was konden we buiten zitten, in een begroeid prieel, ook heel gezellig. De bediening was goed en vriendelijk.
Kortom, niets te verbeteren.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Je moet maar durven, om als veganistisch eethuis/restaurant prominent Burgers op de kaart te zetten, maar liefst in XXL-formaat. We hebben 2 van die burgers geproefd, en ze waren voortreffelijk. De dutch weedburger die ik had werd geserveerd met frietjes, vega-mayo en een kleine bietensalade. De burger had een goede bite en veel smaken ineen. Heel vriendelijke bediening, in een kleine en prettig-eenvoudige setting. Allemaal heel (plant-)aardig.
Jolanda C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zeer goed adres om veganistisch te eten met uitgebreide kaart. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Op vrijdag en zaterdag ook een avondkaart. Zeer gastvrije bediening. Alles wordt met liefde vers klaar gemaakt, zoals bijvoorbeeld de vegan tonijnsalade, vegan brie en cheddar en vegan zoetigheden. Ook aan te raden is de B&B boven het restaurant. De ontvangst voelt als een warme deken, heerlijk eten en gezellig terras.
Annie S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten wat de pot schaft. Nadat we allerhartelijkst ontvangen waren, hebben we genoten van een prima harira. Het hoofdgerecht, linzenpuree met tabouleh, was subliem. Ik denk dat het een van de lekkerste bulgur-gerechten is, die ik ooit gegeten heb. Alhoewel we het aanvankelijk niet van plan waren, konden we het dessert echt niet weerstaan. Gewoon het hele menu eten dus. Wat een geweldige kok is Tim!! En het is er ook zeer gezellig zitten. De lichte kleuren van het interieur zorgen ervoor dat het vrij smalle pand wat minder smal oogt. De bediening is vlot en bijzonder vriendelijk. Dit was een dusdanige ervaring dat wij beslist teruggaan om gerechten van de kaart te proeven.
078 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij Daantje. Op vrijdag en zaterdag is het eten wat de pot schaft. Het dagmenu was lekker gekruid. Het was overigens ook geen probleem om gerechten van de luchkaart te bestellen. Alles is 100% plantaardig en biologisch. De bediening is adequaat en snel. Daantje weet een gezellige en huislijke sfeer te creëren. Wij gaan hier zeker terugkomen!
Jurgen I.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De perfecte plek om te lunchen met een vegerarische of veganistische tafelgenoot die probleemloos alles zou kunnen kiezen van de menukaart. Maar natuurlijk ook voor even een lekkere warme kop koffie (of erwtensoep met heel lekkere vegaworst!) tussendoor. Wij zijn er meerdere keren geweest, iedere keer weer een bijzondere ervaring.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Leuk, lief, veganistisch eettentje in hartje Dordrecht. Meteen de enige twee minpuntjes: we moesten erg lang wachten op onze broodjes en het was er wat koud, maar verder: top! Vriendelijke bediening, en errug lekker eten. En een verrassend uitgebreide menukaart, dat had ik niet verwacht in een veganistisch restaurantje. Naief misschien, want er blijkt dus heel veel mogelijk te zijn met puur plantaardige ingredienten. Ik had een zuurdesembroodje met cashew 'smeerkaas', mijn vriend de weedburger. Hij vond het broodje wat droog, maar verder was het erg lekker. Ik kom zeker nog eens terug want er stonden nog veel meer gerechten op de kaart die ik graag wil uitproberen.
Melanie H.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Een fijne nieuwe plek in hartje Dordt centrum met alleen maar plantaardig voedsel op het menu.
O.a. the dutch weedburger valt hier te nuttigen, welke je krijgt geserveerd met een -wisselende- salade, heerlijk! Een aanwinst voor vegetariërs en veganisten die hun hart op kunnen halen. Momenteel nog een lunchroom, maar in de toekomst waarschijnlijk ook in de avond open, dat zou geweldig zijn!