Daalder

Lindengracht 90 1015 KK Amsterdam Nederland Kaart
31-206248864

Over het restaurant Daalder

Koken op hoog niveau

Alles ziet er even schitterend uit, het zijn net schilderijtjes. In je mond een explosie van smaken, geraffineerd en verfijnd. En dan de prijzen, die zijn ontzettend vriendelijk. Wat een heerlijke plek.

Meer informatie over restaurant Daalder

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 01:00
Zaterdag 18:00 - 01:00
- Lunch vanaf 00:00

Jouw recensie over het restaurant Daalder

Erik V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijke smaken, super wijnen, prettige kundige relaxte bediening . Top avond met top smaken en fantastische combinaties
Henk_P .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Daalder stelt op de website dat men "Michelin sterwaardig eten in een relaxte ambiance" biedt. Dat schept uiteraard verwachtingen, die helaas slechts ten dele worden ingelost.

Het concept van heel goed eten in een tent zonder opsmuk spreekt enorm aan, en bij binnenkomst ziet het restaurant er uit zoals op de foto's: gewoon gezellig en erg leuk. Helaas heeft dit ook een mindere kant, letterlijk: de ene helft van het restaurant zit bij de bar, aan de straatkant, en is licht en ruim. Wij hadden gereserveerd en kwamen vroeg aan (19u), toen het restaurant nog zo goed als leeg was, maar werden helaas naar de ándere kant van het restaurant geleid: een smal, donker, enigszins benauwd, niet erg gezellig pijpenlaatje.

Het voelde haast alsof het personeel liever ook niet in deze hoek kwam, want wij zaten al bijna 10 minuten in een dus vrijwel leeg restaurant voordat er iemand naar ons toe kwam om te vragen of we plat of bruiswater wilden. Deze tendens zette zich helaas voort tot en met het einde van het diner: na het afruimen van de laatste gang hebben we ruim 10 minuten aan een lege tafel gezeten terwijl wij graag nog een glas wijn wilden bestellen, zonder dat iemand kwam; personeel dat regelmatig langsliep om een andere tafel te helpen keek nooit onze kant op en had ook geen aandacht voor onze pogingen de aandacht te trekken. Dit (als je bij de ene tafel wegloopt even rondkijken of iemand aan een andere tafel nog iets wil) zou voor iedere 17-jarige die aan een horecabijbaantje begint de eerste les moeten zijn, maar is helaas hier kennelijk niet doorgekomen. Uiteindelijk zijn we zelf maar opgestaan en naar de bar gelopen om af te rekenen. Tijdens het diner meer van hetzelfde: hoewel de gangen op een uitstekend tempo de keuken uit kwamen, miste de coördinatie bij het bedienend personeel. Soms werden de wijnen van het bijbehorende arrangement pas minuten nadat het eten op tafel stond ingeschonken, twee keer moest nadat de gerechten geserveerd waren nog nieuw bestek gehaald worden en één keer werd vergeten te vertellen wat we eigenlijk voorgeschoteld hadden gekregen.

Met zo'n matige bediening kan een etentje voor mij eigenlijk al geen succes meer worden. En dat is eeuwig zonde, want het eten zelf is in deze prijscategorie meer dan goed te noemen, en de wijnen van het arrangement passen steeds uitstekend. De enige misser was de eend die wij als hoofdgerecht kregen, die veel te taai was. Michelinster-waardig is het echter zeker niet: daarvoor zijn de smaken niet geraffineerd genoeg.

Al bij al zijn we met zeer gemengde gevoelens weggegaan.
Zwandrea .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Gisteren met goede vrienden gegeten bij De Daalder. Het was een culinair feestje. De smaken waren hoog en de bijpassende wijnen uitstekend. Vooraf werd er gevraagd naar allergieën of andere zaken waar rekening mee gehouden moest worden. 1 persoon lust geen Lam en dit werd dan ook gezegd. Jammer dat Lam het hoofdgerecht was en daarvoor in de plaats een bordje risotto werd geserveerd. Dit met dezelfde wijn als die bij het Lam werd geschonken. Deze match was niet goed, laat staan dat ik van mening ben dat je een hooggerecht niet vervangt door een bordje risotto. Jammer!
Wij komen zeker toch wel
nog een keer terug!
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Het was fijn bij Daalder! De 7 gangen waren goed maar niet uitzonderlijk. Als hoogtepunt de tartaar van tonijn en diepte punt de asperges met rabarber. Fijne wijnen en dito bediening. Ik houd wel van een beetje arrogantie...
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Daalder stond al weer even op mijn wensenlijst, dat had vooral te maken met de komst van Dennis Huwaë, die vele jaren de rechterhand was van chef Moshik Roth (&Samhoud Places).
Het restaurant is gelegen aan de Lindengracht, sinds 1895 gedempt. Om vergissingen te voorkomen is, op de kaart die buiten hangt, vermeld dat hier een “Michelin quality cusine in a down to earth environment” is gevestigd. De inrichting is basic en doet denken aan een bruin café. Links een grote bar en eromheen rechthoekige tafels met houten thonet stoelen die wat minder comfortabel zaten. De tafels waren keurig ingedekt met witte lopertjes.

We werden verwelkomd in het Engels, wat hier de voertaal is. We mochten een tafel kiezen. Er werd uitgelegd hoe het concept werkt, een vast menu, alleen het aantal gangen bepaal je zelf. Als aperitief de eerste begeleider, een Vinho Verde 2015 van Solar de Serrade, uitbundig aroma met tonen van lentebloesem, elegant in de mond met een wat ronde afdronk. De amuse was een tweeluik. Op een kleine pallet een “nigiri sushi”. Als basis een makaron van rijst met erop een stukje geroosterde zalm, eromheen een stukje nori, afgewerkt met ponzu, sesam zaadjes en mandarijn. Erg lekker.
Ernaast een klein potje gevuld met sorbet van erwtjes, een lobbige crème van Pecorino, afgewerkt met een vinaigrette van Amalfi lemon en stukjes zout. Wow, verrassend lekker.

De eerste gang was tartaar van tonijn in een pittige groene saus van jalapeno, erop stukjes avocado, watermeloen, groene blaadjes, koriander cressjes en toefjes kruidige gel. Verfijnd en complex, de wijn was inmiddels ietsje opgewarmd waardoor deze ietsje minder aansloot. (9,3)

Verder met het perfecte ei. Op een groot wit bord met kleine spiegel een gepocheerd ei met ernaast een crème van prei waarop een romescosaus en croutons, afgewerkt met een peterselie olie. De wijn kwam pas toen het gerecht al bijna op was. Cantayano 2015 gemaakt van Verdejo op hout gefermenteerd. Een lekker lepel gerecht waarnaast de wijn in balans was. (8,8)

Door naar Frankrijk met een Touche Mitaine 2015 van Rocher des Violettes, bio dynamisch gemaakt van Chenin Blanc. Aangenaam fris en complex met tonen van peer en citroen. Uit de keuken een stukje tarbot in een beurre blanc, afgewerkt met hazelnoot, champignon, toefjes gel van sinaasappel, alfalfa en geblancheerde zeekraal. De tarbot was keurig gegaard, de saus was lekker fris, het garnituur zorgde voor ruin voldoende afwisseling. De begeleider was een schot in de roos, genieten. (9,5)

Over naar Zuid Afrikaans rood met een Low Profile 2014 van Sijnn, een complexe blend met Syrah in de hoofdrol, boordevol zwart fruit. Op een rood bord een strakke presentatie. Een langzaam gegaard stukje van de lamsnek op een bedje van spinazie, erop krokantjes van aardappel met zeste van limoen, ernaast een toef mousseline gekruid met mierikswortel, lente-ui en een druppel gefermenteerde knoflook (wow), aan tafel afgewerkt met een eigen jus gekruid met nori. Het vlees had een prima cuisson en was mooi hoog op smaak. De smaken in het garnituur combineerde prima, de wijn maakte de gang compleet. (9,5)

De dessertwijn was een Spaanse Gomariz 12 gemaakt van Treixadura 2015 in een traditionele Duitse spätlese stijl. Elegant met tonen van tropisch fruit. Uit de keuken een mooie presentatie in een glazen schaal. Een bolletje crème van roomkaas met mirabel en een quenelle sorbetijs van mirabel op een bedje van yoghurt met stukjes kers en druppels yuzu. Pure smaken met lekkere frisse tonen en goede texturen. De wijn viel ietsje weg naast de vollere smaken. (9,3)

Bediening was goed tot zeer goed. Een klein minpuntje vond ik de Engelse voertaal.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Kortom culinair genieten van originele gerechten in een en laagdrempelige sfeer. Leuk te weten dat de meeste ingrediënten wekelijks vers in Parijs worden ingekocht. Een hele aangename kennismaking.
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Wat een fantastisch restaurant. Een zeven gangenmenu dat iedere gang weer overtrof. Personeel was vriendelijk en had veel kennis van zaken. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Op een lome vrijdagavond met vrienden op het terras gegeten bij Daalder. Het eten (zeven gangen) was uitstekend, de gerechten variërend van prima (asperges) tot heerlijk (tonijntartaar) en fantastisch (amuse). Alleen het 'perfecte ei' viel wat tegen.

De bediening was vriendelijk en correct, het tempo was uitstekend. En de wijnen? Prima passend bij de gerechten, alleen misten we echte uitblinkers.

Voordelig was het al met al niet, voor hetzelfde geld aten we enige tijd geleden in een tweesterrenrestaurant in de provincie.
Hdas .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Geweldig hoe topklasse en gezelligheid samen kunnen gaan. Het kan dus wel. Hier zou menig sterren restaurant van kunnen leren.
Bas D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Matige ontvangst maar zeer vriendelijke, professionele en attente bediening.
Het eten was lekker tot zeer lekker.
Hier komen we zeker terug om andere gerechten uit te proberen.
De wijnkaart is een beetje te prijzig.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
2e Paasdag voor het eerst gegeten in Daalder en dat was een aangename verrassing. Verrassingsmenu van de chef, 5 gangen. Tartaar van tonijn , gamba, lamsnek , allemaal met zorg klaargemaakt en goed in balans qua smaken. Bediening erg aardig en attent, Pouilly-fumee voortreffelijk. Brood en olijfolie steeds aangevuld. Een aanrader dit restaurant.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Beetje dom om te vragen aan de gastheer sommelier: hoeveel gangen zou jij nemen?

ik zou voor de zeven gaan en dat gingen we.....

Wat een feest, mini taco's met makreel mousse en tomaten ijs in een lelijk glaasje (thuis ook de qu bakjes bewaren). Top tonijntartaar met mooie emulsie en slabiet, ei met schuim en daarom heen bisque, cocquilles en ga maar door en mmmmm heerlijke wijn. Lekker zeven glazen wijn alle zeer bijpassend.

Als klap op de vuurpijl koffie met cognac, lekker onbekend doch prima, op het terras in mager easter twee zonnetje.
Gonny Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
We hebben hier gegeten op vrijdagavond en hoewel het restaurant stampvol zat, kwamen de verschillende gangen precies met de juiste tussenpozen. Erg attente bediening, maar vooral: een erg perfectionistisch keukenteam onder leiding van chef Dennis Huwaë. Hier wordt op culinair erg hoog niveau gewerkt en dat proef je aan de subtiliteit van de gerechten. Verrassende smaken, mooi op je bord, alles precies goed op smaak. Er werd goed rekening gehouden met onze wensen. Echt een plek waar je naartoe moet als je een geslaagde avond wilt of iets te vieren hebt.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Goed ontvangst geweldige wijnen informele sfeer en super goed eten. Dennis Huwae en zijn team zijn geweldig aan het koken met prachtige ingrediënten geen opsmuk maar puur product en wat een smaken, geweldig! Wij hebben genoten van een 7 gangenmenu voor € 70 euro voor topkwaliteit. je begint met een overheerlijke amuse dan wordt je al blij, heel blij en dan moet je nog beginnen. Paar voorbeelden van het menu Albacore tonijn, Thaise salade, Aubocassa olijfolie, algen, gepofte rijst. Coquille, maïs, vodka, sinaasappel, enoki, koriandercress, Groene asperges met morille en schuim van Parmezaan om je vingers bij af te likken. Wagy beef heerlijk hoofdgerecht en bijzonder. daarna omdat het nog niet genoeg was Eendenlever, gerookte paling, piment, wasabi, haringkuit je wordt gek van dit gerecht wat een smaak wat een beleving verrukkelijk. dan sluit je af met het dessert van Dennis zijn oma hoe mooi kan het zijn, Kokos, rijst, yoghurt, groene curry, limoen en groene thee. Ik ben verliefd op deze keuken en als je van lekker eten houd dan ga je dus bij Daalder eten. ook de bediening is goed veel kennis en mooie wijnen en ook wij hebben genoten van een geweldig wijn arrangement. Ons zie je zeker vaker, na een geweldige avond!
Met een heerlijk gevoel naar huis... Dus waar gaan we eten in Amsterdam...
Daalder bedankt.
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Als je hier gaat eten, kan je beter je geld in een put gooien. Zeer matige wijn, slechte service en het eten is niks bijzonders. Ga voorbeen leuke avond ergens anders heen!
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gisteren bij Daalder 4-gangen menu genomen. De eerste gerechten waren heerlijk en dat schiep hoge verwachtingen. Helaas kwamen die niet uit. De Franse duif was vrij uitgesproken qua smaak waar je van moet houden en het dessert met rijst en banaan was fris, maar weinig spannend qua structuur en smaak. De gerechten zagen er prachtig uit maar waren nog mooier geweest als ze anders geserveerd waren, bijvoorbeeld in grotere kommen of op platte borden. Ook waren de gerechten vrij klein en eigenlijk waren we na 4 gangen nog niet voldaan. De prijs-kwaliteit en kwantiteit is dan ook niet in verhouding, want voor 47,50 euro verwacht ik toch wel een volwaardig diner. De bijpassende wijn, bijvoorbeeld een Pinotage uit Zuid Afrika, was heerlijk, maar uiteindelijk ook echt over de prijs. De bediening was wisselend van kwaliteit, en wat altijd jammer is, is dat je merkt dat als eenmaal alle gangen uitgeserveerd zijn dat er dan geen bediening meer te vinden is. Wel hele vriendelijke bediening. Een tip voor de volgende gasten, vraag om een tafel in het rechterdeel bij de bar, is echt een stuk gezelliger en ruimtelijker dan om de hoek.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wat een feest! Heerlijk en verrassend eten van zeer hoog niveau. Vriendelijk en correct personeel en prettige ambiance. Toptent!
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Bij binnenkomst konden wij kiezen tussen 2 tafeltjes voor ons vieren, eentje in het cafe gedeelte of in de ruimte ernaast. Gelukkig maar dat wij die keuze hadden, want het tafeltje in het cafe gedeelte was zo krap dat het niet eens mogelijk was plaats te nemen. De bediening was correct en vriendelijk. Alle gerechtjes en bijpassende wijn werden uitgebreid toegelicht. Wij kozen voor het 5 gangenmenu met begeleidend bobarrangement . Vooraf een lekkere amuse . De gerechtjes waren verrassend met heel veel smaakjes, ,met een maar...het nagerecht. Wat ons al meteen opviel was, dat het nagerecht qua uiterlijk heel veel leek op ons voorgerecht. Het was iets van yoghurt met kruiden en banaan, rijst en kokos. Niemand van ons vond het lekker. Het had weinig smaak. We snappen de keuze ook niet van de kok . Was het zo heerlijke chocoladedessert op ? Jammer, want de andere gerechtjes zoals de houtduif waren heerlijk.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Daalder! Verrassende gerechten en perfecte combinaties van smaken. Mijn vrouw en ik hebben genoten van 8 gangen met goede bijpassende wijnen. De bediening geeft je de juiste aandacht en uitleg. Het enige puntje is dat alle gerechten werden geserveerd in kommetjes, wat het eten niet altijd makkelijk maakt en waardoor de opmaak van de gerechten niet altijd tot zijn recht komt. Al met al een topavond bij Daalder gehad, wij komen er zeker terug!
Karolien M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Daalder, erg goed menu met verrassende smaken en structuren. Na jaren werd chateaubriand in Parijs eindelijk geëvenaard in onze eigen stad. Goede wijnen en leuke mensen achter de bar en bediening. Voor het eerst duif gegeten en deze was boterzacht. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen als ik iets te vieren heb!
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Recentelijk weer eens in Daalder gegeten en het was fan-tas-tisch! We waren met 6 personen en gingen voor het 5 gangen menu. We begonnen met een heerlijke amuse en daarna volgde het voorgerecht: Een gerechtje met rauwe tonijn, echt waanzinnig lekker! Daarna twee tussengerechten waarvan sommigen aan tafel de gnocchi wat minder vonden (maar ik vond hem zelf heerlijk!). Het hoofdgerecht was duif, perfect gegaard en ook het toetje was weer een kunstwerkje op het bord. Waar we vooral erg over te spreken waren zijn de bijpassende wijnen bij de gerechten. Zelden zulke goede wijn-spijs combinaties gehad, complimenten! Personeel is ook vriendelijk en goed op de hoogte, 1 klein schoonheidsfoutje toen het volgende gerecht er was en de nieuwe wijnen snel moesten worden ingeschonken. Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, ik raad het iedereen aan om hier het menu van de nieuwe chef te proberen.