Daalder

Lindengracht 90 1015 KK Amsterdam Nederland Kaart
31-206248864

Over restaurant Daalder

Koken op hoog niveau

Alles ziet er even schitterend uit, het zijn net schilderijtjes. In je mond een explosie van smaken, geraffineerd en verfijnd. En dan de prijzen, die zijn ontzettend vriendelijk. Wat een heerlijke plek.

Meer informatie over restaurant Daalder

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 01:00
Zaterdag 18:00 - 01:00
- Lunch vanaf 00:00

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Als je met je partner op een ontspannen manier, kwalitatief goed uit eten wil, ben je bij Daalder op het juiste adres. Je wordt er nooit teleurgesteld. Mooi gecombineerde gerechtjes met een prima wijnkeuze geserveerd door vriendelijk personeel met persoonlijke aandacht. Op zoek naar minpuntjes kom ik inderdaad bij de slechte akoestiek en de tafeltjes die dicht op elkaar staan. Smaken mogen van mij persoonlijk iets meer uitgesproken zijn. Wij komen zeker terug!
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Een vast menu, wij namen 4 gangen a 45 p.p. De gerechten waren origineel en zeer smakelijk toebereid, we hebben uitstekend gegeten. Dan wat minder: het personeel is haastig, en steeds een ander aan de tafel. De akoestiek is te luidruchtig en je zit er krap in dit voormalige bruine buurtcafé.
Ronald-Mia .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij komen uit de Kop van Noord Holland en hadden zin in een dagje Amsterdam.
Maar ook in een lekkere en uitgebreide lunch met een beetje niveau.
Via internet dit restaurant ontdekt en even op de website gekeken.
Die sprak al erg aan, dus gewoon proberen. Nou, wat zijn wij blij dat we dat gedaan hebben! Wij eten met regelmaat in erg goede, of zelfs top restaurants, maar daar kan Daalder zich absoluut ook toe rekenen!
Wat hebben wij hier genoten met een grote G!!
Vier gangen lunch genomen en omdat er niet met een kaart gewerkt wordt, wordt je verrast door de Chef. Stuk voor stuk waren de gangen strelingen voor de tong!
Geweldige combinaties van ingrediënten en telkens precies de juiste balans daartussen. Echte smaaksensaties. Wat ons betreft Michelinster waardig.
Leuke, enthousiaste en ongedwongen bediening met goede toelichting over wat je krijgt. Top. Wij komen zeker een keer terug voor een dinner bij deze verborgen parel in de Jordaan!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Bediening was super (alleen jammer dat onze serveerster geen Nederlands sprak, maar ja, dat is wel vaker in A'dam). Wel duur, we waren 100 euro de man kwijt, maar we hadden ervoor gespaard en het was het ook echt waard. Zou iedereen dit restaurant aanraden bij een bijzondere gelegenheid.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Lekker gegeten bij Restaurant Daalder. Wij hebben gekozen voor het 7 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Gerechten zijn goed van smaak, onze favorieten waren wel het eerste gerechtje in een klein glaasje, de tonijn en de zeebaars. Wijn was ook heerlijk en de bediening is goed. De aankleding van het restaurant zelf is wat simpel, nog veel van het oude Daalder.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Van buiten ziet het er redelijk standaard uit, maar dat is het niet. Echt een goed restaurant, ook voor de lunch. Zonder kaart, maar uitsluitend een menu du chef, waarbij alle gangen klopten. Zoals de heerlijke Japanse tonijntartaar of de klassieke canard d'orange. De bediening was opvallend goed: hartelijk, enthousiast en met kennis van zaken, over de wijnen bijvoorbeeld. Zeker een aanrader dus.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Onbegrijpelijk dat dit restaurant niet vol zit. Toegegeven, op een dinsdag heb je als werkende mens geen tijd om lang te lunchen. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen - toeristen, gepensioneerden - die die tijd wel hebben. Bovendien is het de moeite waard om een middag vrij te nemen om in dit restaurant mediterraan lang te lunchen.
Ik vind amuses vaak flauwekul, maar deze waren wel erg lekker. Vooral die met tomaat en een parmezaan-mousse.
Vervolgens de gebakken zeebaars met één groene asperge - twee of drie had ook gemogen - en een fantastische saus. Een genot.
Vervolgens eend met bietjes. Klinkt simpel, was niet simpel. Erg goed.
Net als de bediening, die heel plezierig en attent was.
Gek dat het hier 's avonds meestal vol zit, maar overdag vrij leeg. Jammer dat Nederlanders niet graag uitgebreid lunchen.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima gedineerd. Bediening was erg druk waardoor we soms wat lang moesten wachten. Prettige inrichting. Zeker de moeite waard om een keer te eten als je geen haast hebt. Vind de gemiddelde beoordeling niet representatief.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Bij binnenkomst sta je in een gezellig bruin café, waar de bar zich ook bevindt. Onze tafel stond echter gereed aan de andere kant. Dit lijkt meer op een oude kantine, geen greintje van de gezelligheid die aan de 'café´kant wel aanwezig is. De amuse was heerlijk, zeer goed begin. Wij kozen voor het 7 gangen menu, wilden bijpassende wijnen maar schrokken toen dit 5 gangen wit inhield. Maar een lekkere fles rood uitgezocht. Bij elke gang was vervolgens iets kleins mis en hier verloor de prijs kwaliteit het wat mij betreft. De eerste 'gang' kwam in exact hetzelfde formaat en dezelfde opmaak als de amuse en was niet hoog genoeg op smaak om indruk te maken. Vervolgens tot aan het hoofdgerecht alleen maar vis... Jammer en ontzettend uit balans in een 7 gangen menu. De kabeljauw was flauw, de beurre blanc mistte krachtige smaken en had geen kenmerkend zuurtje. De eend als hoofdgerecht was te ver door, wat de smaak niet ten goede kwam. Wel een hele verrassende combinatie met een schuim van mierikswortel en bieten; de enige keer dat de chef wist te verrassen. De afsluitende kaasplank was als enige gang echt slecht van kwaliteit te noemen . De bediening kan absoluut scherper; geen water gevraagd, wijn niet 1 keer bijgeschonken, side plates blijven staan, weinig wijnkennis. Wisselende ervaring, veel potentie, overall meer verfijning nodig.
Jade P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Daalder. Wat fijn om eens structuren te proeven en herkenbare smaken, in plaats van de veegjes en crèmes van groenten die je tegenwoordig vaak ziet in de moderne keuken.
Nee, dan ons vijf gangenmenu bij Daalder. Na een originele amuse met een soort variant op een salade caprese kwam er een steak tartare op tafel. Bijzonder vanwege zijn Arabische touch: komijn, sumak en hummus. Een ongewone combi die heel goed uitpakte. De vis die volgde was vooral bijzonder door het frambozensausje wat erop zat. Ik zou het zelf niet bedacht hebben, maar het paste er eigenlijk heel goed bij.
Daarna twee gerechten met wat meer 'body'; gnocchi en risotto. Beide goed, al had de risotto - samen met de perfect gegaarde kalfswang - iets minder zout kunnen zijn. Wat groente had het gerecht wat dat betreft iets meer in balans gebracht. Maar ach, een kniesoor die daar over valt.

Verder, prettige bediening met veel kennis. Wel hebben we vier verschillende mensen aan onze tafels gehad. De hele avond dezelfde persoon is toch iets persoonlijker.
Grootste minpunt vond ik eigenlijk de stoelen. Een zaak als deze verdient iets meer comfort.

Terugkomen? Ja zeker. Dat is het fijne van een verrassingsmenu, er staan elke keer weer nieuwe pareltjes op de kaart!
Mr N.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Dit was mijn eerste bezoek aan dit kleine cafe restaurant in het hart van de jordaan.
Persoonlijk is het decor niet echt naar mijn smaak maar goed het ging me hier om het eten en daar wil ik wel een boekje over opendoen . Onze chef vanavond was Mike Orange die ik al was tegen gekomen bij mijn bezoek aan &samhoud places.
Een erg ingetogen maar uiterst professionele chef.
De bediening kwam erg vriendelijk en open over alhoewel ik moet zeggen dat er kwa wijnkennis er nog wat gesleuteld mag worden.

Het menu bestond uit een chefs menu van 7gangen en daar gingen we dan ook voor .
Het begon met een kleine amuse van parmezaan pesto en tomaat (8.5)erg herkenbaar van smaak maar toch lekker.
Dit werd vervolgd door een oester met stoofvlees en saus foyot. (7.9)
Hierna een heerlijke tartaar op oosterse wijze bereid.(8)
Dan kwam coquille met bloemkoolstructuren (8.9) heerlijk romig mooi gebakken en op smaak!
Hierna volgden zeebaars met asperge en aardappel (9.5)top combinatie van Romige mousseline met heerlijke zeebaars
Gnochi van kaas met hazelnoten en reblouchon saus (8.8) was een lekkere maar wel machtig klein gerechtje
Het hoofdgerecht van kalswang met truffelrisotto en champignon (9)was erg mals en heerlijk !!
Als nagerecht een combinatie citrus met kardemom en geitenmelkijs (8.5)erg romig en goed alleen is kardemom erg overheersend.

Er word hier erg goed gekookt en zeker met het oog op je portemonnee ben je hier bij Chef Mike en zijn brigade in uiterst goede handen
Wij gaan nog veel horen van dit talentvol team met het oog op een mogelijke michelin ster.
HannesR .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Met een eetcafe in gedachten, werden we aangenaam verrast met een Chefs 2 gangen lunch waarna we nog wel meer wilden. De steak tartaar op Arabische wijze was gewoonweg fantastisch. Het hoofdgerecht was en zalige risotto met truffel en een eigen gemaakte saus. Daarbij een heerlijke zacht gegaarde kalfswang die smaakte naar meer, meer en nog eens meer. Kortom, een leuk adres met heerlijk eten.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Daalder, dat is een bruin café omgetoverd tot een toprestaurant. Zo zien wij het graag. Voortreffelijk eten, maar zonder opgedirkte toestanden. De bediening doet aangenaam normaal en houdt goed in de gaten of je iets nodig hebt. De sfeer is dan ook ongedwongen.
Wat onze avond vooral memorabel maakt is het werk van chef Mohamed Ali Ben Ghalloum, die hier inmiddels drie maanden in de keuken staat. Onthoud die naam, want wat kan die man koken! Het 5-gangen verrassingsmenu bestaat uit gerechten die stuk voor stuk een lyrische omschrijving verdienen. Al bij de amuse - een tomatensorbet met pesto - proef je de mediterrane invloeden. En de steak tartaar met hummus, tahin, komkommer en ras el hanout-olie is onmiskenbaar Marokkaans. Ook de krokant gebakken, gelakte zeebaars met schijfjes radijs smaakt voortreffelijk. Evenals de uitstekend gegaarde kalfswang.
Op de kaart staan lekkere wijnen, maar wat helaas ontbreekt is een passend wijnarrangement. Toch is dat bij een verrassingsmenu haast onontbeerlijk, omdat je van te voren niet weet wat je op tafel krijgt.
Daalder is een restaurant waar je beter snel kunt reserveren. Want het zou ons niet verbazen als ze dit jaar een Michelinster verdienen, en dan wordt het meestal erg druk.
Diederik K.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het zes gangen menu met bijpassend wijnarrangement was perfect. Ondanks dat er een nieuw team staat, is de kwaliteit nog steeds van hoog niveau. De bediening is erg enthousiast, zeer gastvrij en prettig. Echt een aanrader als je op hoog niveau ongedwongen wilt eten.
Moni Q.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Echt top gegeten. Gegaan voor het meest uitgebreide menu en er zat geen enkele tegenvaller tussen! De coquilles waren top, verrassende oosters gekruide steak Tartare, de kalfswang was goddelijk qua malsheid en smaak en mooie Franse wijnen op de kaart dus onze avond was gemaakt. We zaten aan de tafel naast de keuken wat de beleving helemaal af maakte. Complimenten voor de soepelheid waarmee wordt samengewerkt in deze toch best compacte ruimte! Fijne bediening, goed oplettend en je voelt je welkom! Naar mijn persoonlijke mening valt er wel nog wat meer te halen uit het decor/ inrichting. Al doet het voor mij niets af aan de avond met zo'n mooi menu en de bekwame mensen die hier werken!
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Verrassend, geen menu kaart. Vanaf 4 gangen verrassing menus. Personeel vriendelijk, alert en behulpzaam. We zullen zeker een keer terugkomen
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het was weer top bij Daalder. De nieuwe chef is een aanwinst. Eten is zelfs een klein niveautje omhoog gegaan. Dit komt vooral door de minder klassieke en gedurfde smaak combinaties die deze noord Afrikaanse chef gebruikt.
Amuse was me wat te zoet maar daarna ging het goed los. top coquiles, mooi gebakken stukje vis en heerlijke cous cous, een heerlijke steak tartare op noord Afrikaanse wijze, super malse kalfswang en een prachtige afsluiter. Wijnkaart en bediening nog steeds prima in orde en het was als vanouds weer super gezellig.
Beste Dan,

Dankjewel voor je lovende woorden. Echt fijn dat onze nieuwe chef op waarde wordt geschat. Wij kunnen het wel vinden, maar het horen van je gasten is top!
Menno R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Tweede keer daalder nu in de winter. Totaal ander menu zeer verrassend en divers. Wijnarrangement passend bij de gerechten. Op naar de derde keer: joehoe
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Afgelopen donderdag weer eens bij Daalder gegeten. Hooggespannen verwachtingen want: nieuwe chef. Welnu, van mij mag die blijven. Sterker, geen moment aan de oude gedacht, terwijl die toch echt getalenteerd waren. Waar zit hem dat in? Het korte antwoord: in de compleet nieuwe verrassing van smaken, die tot je komt in de vertrouwd vriendelijkrelaxte, no-nonsense ambiance waarin het om jou lijkt te draaien.

Hoe ze het precies doen weet ik niet, maar Daalder is zo'n plek waar het niet uitmaakt of je met vrienden, familie, een zakenrelatie of je (nieuwe) grote liefde gaat eten. In die zin doet het me altijd een beetje denken aan Café Sjiek in Maastricht. Mij maakt het dan nooit zoveel uit wat ik eet, zolang het maar idioot lekker is en ieder gerecht een verrassing. Daarin zit voor mij dan ook de attractie van een 'verrassingenrestaurant' als Daalder. Daar zijn er meer van tegenwoordig maar weinigen doen dat al jaren zo tongstrelend en ontspannen als Daalder. Dat laatste zal ongetwijfeld met de bovengemiddeld sociaal-intelligente zwarte brigade te maken hebben. Frisse jongens en meiden die precies weten waar ze het over hebben. Types ook die je gevallen servet oprapen en bijna onmerkbaar op je schoot terugleggen.

Ok, wat hebben we deze keer gegeten? Weet dat je er niet zoveel aan hebt omdat het menu steeds wisselt, maar dan heb je een idee...

Eerst een opmerkelijke maar goddelijke amuse van tomatensorbet met pesto en (lauwwarme) parmezaancreme. Geen idee wat me overkwam maar toen ik doorhad wat ik proefde kon ik niet stoppen met lepelen. Ok het had in een glas gemogen, dat had er visueel nog wat leuker uitgezien. Maar punten voor de smaaksensatie.

Door naar een dikke Gillardeau met sauce foyot en trompet de mort, vergezeld door een oesterkroepoekje met 2 goddelijke cremetjes (raselhanout en oester). Die had van mij ook als hoofdgerecht gemogen maar: in der Beschrankung zeigt sich der... precies.

De tartaar met sumak en (wederom) raselhanout had een pietsie meer zout mogen hebben (overigens snel opgelost) maar is uitstekend van structuur en smaak: lekker grof en mals. (Ik snap overigens niet waarom dat niet vaker gebeurd, grove tartaar. Soms lijkt het wel filet Americain). Voor zover het zin heeft bij een verrassingenrestaurant: deze mag blijven wat mij betreft en dan zou ik gaan spelen met smaakcombinaties.

Na dit carnivoor geweld is de gnocci met flinterdun gesneden champignons, hazelnoot en reblochon een romig walhalla. De hazelnootjes zijn perfect krokant geroosterd zonder bitter te zijn geworden en vormen een bijzonder smakelijk contrast met de romige kaas. Wat een topgerechtje. Mag zo als lasagne op de kaart bij een goede Italiaan (hopen dat ik de chef niet beledig nu).

Het verleidingsstuk komt in de vorm van een royaal stuk kalfswang met een drietal pureetjes. Dat hadden er wat mij betreft ook twee mogen zijn met een stukje groene groente, maar o jongen, die kalfswang! Er komen alleen maar culinaire clichés bovendrijven nu dus laat ik volstaan met: uitstekend gegaard en goddelijk lekker.

Na deze vier-en-een-halve gang heb ik het toetje maar achterwege gelaten maar ook op dat punt ben ik nu wel erg nieuwsgierig geworden. We gaan nog eens terug binnenkort...

Beste Arjan,
Wat een geweldig compliment! Wat jij schrijft is nu precies wat we met Daalder voor ogen hebben
...zo leuk om te lezen dat wat je neer wilt zetten ook daadwerkelijk zo wordt ontvangen. Heel veel dank dat je de tijd hebt genomen om dat op Iens te melden. We glimmen een beetje nu..
met warme groet,
Wilke Durand, namens Team Daalder
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Hoge verwachtingen en goede verhalen. De mix tussen het uiterlijk van een eetcafe, maar de goede keuken trok ons. Wij proberen regelmatig bij goede restaurants te eten. Als we daalder mogen schalen onder deze categorie, viel het toch wat tegen. Bediening goed, restaurant gezellig. Eten... Te duur voor wat je krijgt. Wijnen passen niet altijd even goed bij de gerechten en ook de echte smaakexplosie bleef uit. Alles is lekker, maar toch beneden verwachting. Sommige gerechten smaakten flauw, of waren niet op temperatuur... Soms echt tegen het koude aan. Met een fors bedrag op de bon, besloten we dat we voor dat geld elders echt beter hebben gegeten.