Daalder

Lindengracht 90 1015 KK Amsterdam Nederland Kaart
31-206248864

Over het restaurant Daalder

Koken op hoog niveau

Alles ziet er even schitterend uit, het zijn net schilderijtjes. In je mond een explosie van smaken, geraffineerd en verfijnd. En dan de prijzen, die zijn ontzettend vriendelijk. Wat een heerlijke plek.

Meer informatie over restaurant Daalder

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 01:00
Zaterdag 18:00 - 01:00
- Lunch vanaf 00:00

Lars B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Als je hier gaat eten, kan je beter je geld in een put gooien. Zeer matige wijn, slechte service en het eten is niks bijzonders. Ga voorbeen leuke avond ergens anders heen!
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gisteren bij Daalder 4-gangen menu genomen. De eerste gerechten waren heerlijk en dat schiep hoge verwachtingen. Helaas kwamen die niet uit. De Franse duif was vrij uitgesproken qua smaak waar je van moet houden en het dessert met rijst en banaan was fris, maar weinig spannend qua structuur en smaak. De gerechten zagen er prachtig uit maar waren nog mooier geweest als ze anders geserveerd waren, bijvoorbeeld in grotere kommen of op platte borden. Ook waren de gerechten vrij klein en eigenlijk waren we na 4 gangen nog niet voldaan. De prijs-kwaliteit en kwantiteit is dan ook niet in verhouding, want voor 47,50 euro verwacht ik toch wel een volwaardig diner. De bijpassende wijn, bijvoorbeeld een Pinotage uit Zuid Afrika, was heerlijk, maar uiteindelijk ook echt over de prijs. De bediening was wisselend van kwaliteit, en wat altijd jammer is, is dat je merkt dat als eenmaal alle gangen uitgeserveerd zijn dat er dan geen bediening meer te vinden is. Wel hele vriendelijke bediening. Een tip voor de volgende gasten, vraag om een tafel in het rechterdeel bij de bar, is echt een stuk gezelliger en ruimtelijker dan om de hoek.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wat een feest! Heerlijk en verrassend eten van zeer hoog niveau. Vriendelijk en correct personeel en prettige ambiance. Toptent!
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Bij binnenkomst konden wij kiezen tussen 2 tafeltjes voor ons vieren, eentje in het cafe gedeelte of in de ruimte ernaast. Gelukkig maar dat wij die keuze hadden, want het tafeltje in het cafe gedeelte was zo krap dat het niet eens mogelijk was plaats te nemen. De bediening was correct en vriendelijk. Alle gerechtjes en bijpassende wijn werden uitgebreid toegelicht. Wij kozen voor het 5 gangenmenu met begeleidend bobarrangement . Vooraf een lekkere amuse . De gerechtjes waren verrassend met heel veel smaakjes, ,met een maar...het nagerecht. Wat ons al meteen opviel was, dat het nagerecht qua uiterlijk heel veel leek op ons voorgerecht. Het was iets van yoghurt met kruiden en banaan, rijst en kokos. Niemand van ons vond het lekker. Het had weinig smaak. We snappen de keuze ook niet van de kok . Was het zo heerlijke chocoladedessert op ? Jammer, want de andere gerechtjes zoals de houtduif waren heerlijk.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Daalder! Verrassende gerechten en perfecte combinaties van smaken. Mijn vrouw en ik hebben genoten van 8 gangen met goede bijpassende wijnen. De bediening geeft je de juiste aandacht en uitleg. Het enige puntje is dat alle gerechten werden geserveerd in kommetjes, wat het eten niet altijd makkelijk maakt en waardoor de opmaak van de gerechten niet altijd tot zijn recht komt. Al met al een topavond bij Daalder gehad, wij komen er zeker terug!
Karolien M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Daalder, erg goed menu met verrassende smaken en structuren. Na jaren werd chateaubriand in Parijs eindelijk geëvenaard in onze eigen stad. Goede wijnen en leuke mensen achter de bar en bediening. Voor het eerst duif gegeten en deze was boterzacht. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen als ik iets te vieren heb!
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Recentelijk weer eens in Daalder gegeten en het was fan-tas-tisch! We waren met 6 personen en gingen voor het 5 gangen menu. We begonnen met een heerlijke amuse en daarna volgde het voorgerecht: Een gerechtje met rauwe tonijn, echt waanzinnig lekker! Daarna twee tussengerechten waarvan sommigen aan tafel de gnocchi wat minder vonden (maar ik vond hem zelf heerlijk!). Het hoofdgerecht was duif, perfect gegaard en ook het toetje was weer een kunstwerkje op het bord. Waar we vooral erg over te spreken waren zijn de bijpassende wijnen bij de gerechten. Zelden zulke goede wijn-spijs combinaties gehad, complimenten! Personeel is ook vriendelijk en goed op de hoogte, 1 klein schoonheidsfoutje toen het volgende gerecht er was en de nieuwe wijnen snel moesten worden ingeschonken. Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, ik raad het iedereen aan om hier het menu van de nieuwe chef te proberen.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ze moeten tranen met tuiten hebben gehuild bij &samhouds toen chef Dennis Huwae hun verliet. Hoewel Moshik Roth daar uiteraard de scepter zwaait doet Dennis naar mijn idee niet voor hem onder. Maar gelukkig voor ons consumenten kruipt het bloed waar het niet gaan kan en in dit geval naar de Lindengracht. Neergestreken in restaurant Daalder laat deze cuisinier (kok klinkt nou even te gewoon) ons weer genieten van uitstekende uitgebalanceerde gerechtjes. Gewone, normale ingrediënten op 2 Michelin sterren stijl. Er hoeft geen kaviaar, truffel of bladgoud op te liggen om eten speciaal of exclusief te maken en dat begrijpen ze daar heel goed. Onze ogen, neus en mond werden getrakteerd op een keur aan sublieme gerechten die bijna eenvoudig oogden maar waar wel doordacht waren. Gnocchi met rode uiencompote, geitenkaasschuim en walnoten om er een te noemen. Of dat korreltje zeezout op je brownie die op zich al voortreffelijk was. Het zijn de kleine dingen die het doen.
De dame in de bediening deed het ook al zo voortreffelijk. Los en ongedwongen en ze gaf ons het gevoel of we elkaar al jaren kenden, alsof we regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen. De gerechten werden bij ons door de keuken brigade zelf geserveerd met de verontschuldiging dat ze het nooit deden en dus wel onbeholpen over zouden komen. Dat viel best wel mee. Hun uitleg was in ieder geval duidelijk. De wijnen van het wijnarrangement vormden een harmonie met de gerechten dus ook daar voor hulde.
Daalder is naar mij idee gevestigd in een ouwe Jordanese kroeg met een Amsterdamse school achtig interieur. Maar goed, ik ben geen binnenhuis architect dus laat ik mijn smoel verder maar houden. Het kwam in ieder geval authentiek over. Midden in de zaak zo’n mooie houten bar en een granieten vloer compleet met een scheur van links naar rechts. Toen wij er waren was het niet ze heel erg druk maar ik kan mij voorstellen dat wanneer het vol is het er een beetje krapjes is, de tafels en stoelen staan wel een beetje dicht op elkaar. Maar ik kan ze geen ongelijk geven, het blijft tenslotte een bedrijf en dat moet zwemmen, niet verzuipen.
Dat we hier nog een keer zullen terug komen lijkt mij duidelijk. Ze zeiden vroeger dat op de markt je gulden een daalder waard was, Daalder is je “gulden” waard.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Als je met je partner op een ontspannen manier, kwalitatief goed uit eten wil, ben je bij Daalder op het juiste adres. Je wordt er nooit teleurgesteld. Mooi gecombineerde gerechtjes met een prima wijnkeuze geserveerd door vriendelijk personeel met persoonlijke aandacht. Op zoek naar minpuntjes kom ik inderdaad bij de slechte akoestiek en de tafeltjes die dicht op elkaar staan. Smaken mogen van mij persoonlijk iets meer uitgesproken zijn. Wij komen zeker terug!
Ronald-Mia .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij komen uit de Kop van Noord Holland en hadden zin in een dagje Amsterdam.
Maar ook in een lekkere en uitgebreide lunch met een beetje niveau.
Via internet dit restaurant ontdekt en even op de website gekeken.
Die sprak al erg aan, dus gewoon proberen. Nou, wat zijn wij blij dat we dat gedaan hebben! Wij eten met regelmaat in erg goede, of zelfs top restaurants, maar daar kan Daalder zich absoluut ook toe rekenen!
Wat hebben wij hier genoten met een grote G!!
Vier gangen lunch genomen en omdat er niet met een kaart gewerkt wordt, wordt je verrast door de Chef. Stuk voor stuk waren de gangen strelingen voor de tong!
Geweldige combinaties van ingrediënten en telkens precies de juiste balans daartussen. Echte smaaksensaties. Wat ons betreft Michelinster waardig.
Leuke, enthousiaste en ongedwongen bediening met goede toelichting over wat je krijgt. Top. Wij komen zeker een keer terug voor een dinner bij deze verborgen parel in de Jordaan!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Bediening was super (alleen jammer dat onze serveerster geen Nederlands sprak, maar ja, dat is wel vaker in A'dam). Wel duur, we waren 100 euro de man kwijt, maar we hadden ervoor gespaard en het was het ook echt waard. Zou iedereen dit restaurant aanraden bij een bijzondere gelegenheid.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Lekker gegeten bij Restaurant Daalder. Wij hebben gekozen voor het 7 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Gerechten zijn goed van smaak, onze favorieten waren wel het eerste gerechtje in een klein glaasje, de tonijn en de zeebaars. Wijn was ook heerlijk en de bediening is goed. De aankleding van het restaurant zelf is wat simpel, nog veel van het oude Daalder.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Van buiten ziet het er redelijk standaard uit, maar dat is het niet. Echt een goed restaurant, ook voor de lunch. Zonder kaart, maar uitsluitend een menu du chef, waarbij alle gangen klopten. Zoals de heerlijke Japanse tonijntartaar of de klassieke canard d'orange. De bediening was opvallend goed: hartelijk, enthousiast en met kennis van zaken, over de wijnen bijvoorbeeld. Zeker een aanrader dus.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Onbegrijpelijk dat dit restaurant niet vol zit. Toegegeven, op een dinsdag heb je als werkende mens geen tijd om lang te lunchen. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen - toeristen, gepensioneerden - die die tijd wel hebben. Bovendien is het de moeite waard om een middag vrij te nemen om in dit restaurant mediterraan lang te lunchen.
Ik vind amuses vaak flauwekul, maar deze waren wel erg lekker. Vooral die met tomaat en een parmezaan-mousse.
Vervolgens de gebakken zeebaars met één groene asperge - twee of drie had ook gemogen - en een fantastische saus. Een genot.
Vervolgens eend met bietjes. Klinkt simpel, was niet simpel. Erg goed.
Net als de bediening, die heel plezierig en attent was.
Gek dat het hier 's avonds meestal vol zit, maar overdag vrij leeg. Jammer dat Nederlanders niet graag uitgebreid lunchen.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima gedineerd. Bediening was erg druk waardoor we soms wat lang moesten wachten. Prettige inrichting. Zeker de moeite waard om een keer te eten als je geen haast hebt. Vind de gemiddelde beoordeling niet representatief.
Marlou K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Bij binnenkomst sta je in een gezellig bruin café, waar de bar zich ook bevindt. Onze tafel stond echter gereed aan de andere kant. Dit lijkt meer op een oude kantine, geen greintje van de gezelligheid die aan de 'café´kant wel aanwezig is. De amuse was heerlijk, zeer goed begin. Wij kozen voor het 7 gangen menu, wilden bijpassende wijnen maar schrokken toen dit 5 gangen wit inhield. Maar een lekkere fles rood uitgezocht. Bij elke gang was vervolgens iets kleins mis en hier verloor de prijs kwaliteit het wat mij betreft. De eerste 'gang' kwam in exact hetzelfde formaat en dezelfde opmaak als de amuse en was niet hoog genoeg op smaak om indruk te maken. Vervolgens tot aan het hoofdgerecht alleen maar vis... Jammer en ontzettend uit balans in een 7 gangen menu. De kabeljauw was flauw, de beurre blanc mistte krachtige smaken en had geen kenmerkend zuurtje. De eend als hoofdgerecht was te ver door, wat de smaak niet ten goede kwam. Wel een hele verrassende combinatie met een schuim van mierikswortel en bieten; de enige keer dat de chef wist te verrassen. De afsluitende kaasplank was als enige gang echt slecht van kwaliteit te noemen . De bediening kan absoluut scherper; geen water gevraagd, wijn niet 1 keer bijgeschonken, side plates blijven staan, weinig wijnkennis. Wisselende ervaring, veel potentie, overall meer verfijning nodig.
Jade P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Daalder. Wat fijn om eens structuren te proeven en herkenbare smaken, in plaats van de veegjes en crèmes van groenten die je tegenwoordig vaak ziet in de moderne keuken.
Nee, dan ons vijf gangenmenu bij Daalder. Na een originele amuse met een soort variant op een salade caprese kwam er een steak tartare op tafel. Bijzonder vanwege zijn Arabische touch: komijn, sumak en hummus. Een ongewone combi die heel goed uitpakte. De vis die volgde was vooral bijzonder door het frambozensausje wat erop zat. Ik zou het zelf niet bedacht hebben, maar het paste er eigenlijk heel goed bij.
Daarna twee gerechten met wat meer 'body'; gnocchi en risotto. Beide goed, al had de risotto - samen met de perfect gegaarde kalfswang - iets minder zout kunnen zijn. Wat groente had het gerecht wat dat betreft iets meer in balans gebracht. Maar ach, een kniesoor die daar over valt.

Verder, prettige bediening met veel kennis. Wel hebben we vier verschillende mensen aan onze tafels gehad. De hele avond dezelfde persoon is toch iets persoonlijker.
Grootste minpunt vond ik eigenlijk de stoelen. Een zaak als deze verdient iets meer comfort.

Terugkomen? Ja zeker. Dat is het fijne van een verrassingsmenu, er staan elke keer weer nieuwe pareltjes op de kaart!
Mr N.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Dit was mijn eerste bezoek aan dit kleine cafe restaurant in het hart van de jordaan.
Persoonlijk is het decor niet echt naar mijn smaak maar goed het ging me hier om het eten en daar wil ik wel een boekje over opendoen . Onze chef vanavond was Mike Orange die ik al was tegen gekomen bij mijn bezoek aan &samhoud places.
Een erg ingetogen maar uiterst professionele chef.
De bediening kwam erg vriendelijk en open over alhoewel ik moet zeggen dat er kwa wijnkennis er nog wat gesleuteld mag worden.

Het menu bestond uit een chefs menu van 7gangen en daar gingen we dan ook voor .
Het begon met een kleine amuse van parmezaan pesto en tomaat (8.5)erg herkenbaar van smaak maar toch lekker.
Dit werd vervolgd door een oester met stoofvlees en saus foyot. (7.9)
Hierna een heerlijke tartaar op oosterse wijze bereid.(8)
Dan kwam coquille met bloemkoolstructuren (8.9) heerlijk romig mooi gebakken en op smaak!
Hierna volgden zeebaars met asperge en aardappel (9.5)top combinatie van Romige mousseline met heerlijke zeebaars
Gnochi van kaas met hazelnoten en reblouchon saus (8.8) was een lekkere maar wel machtig klein gerechtje
Het hoofdgerecht van kalswang met truffelrisotto en champignon (9)was erg mals en heerlijk !!
Als nagerecht een combinatie citrus met kardemom en geitenmelkijs (8.5)erg romig en goed alleen is kardemom erg overheersend.

Er word hier erg goed gekookt en zeker met het oog op je portemonnee ben je hier bij Chef Mike en zijn brigade in uiterst goede handen
Wij gaan nog veel horen van dit talentvol team met het oog op een mogelijke michelin ster.
HannesR .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Met een eetcafe in gedachten, werden we aangenaam verrast met een Chefs 2 gangen lunch waarna we nog wel meer wilden. De steak tartaar op Arabische wijze was gewoonweg fantastisch. Het hoofdgerecht was en zalige risotto met truffel en een eigen gemaakte saus. Daarbij een heerlijke zacht gegaarde kalfswang die smaakte naar meer, meer en nog eens meer. Kortom, een leuk adres met heerlijk eten.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Daalder, dat is een bruin café omgetoverd tot een toprestaurant. Zo zien wij het graag. Voortreffelijk eten, maar zonder opgedirkte toestanden. De bediening doet aangenaam normaal en houdt goed in de gaten of je iets nodig hebt. De sfeer is dan ook ongedwongen.
Wat onze avond vooral memorabel maakt is het werk van chef Mohamed Ali Ben Ghalloum, die hier inmiddels drie maanden in de keuken staat. Onthoud die naam, want wat kan die man koken! Het 5-gangen verrassingsmenu bestaat uit gerechten die stuk voor stuk een lyrische omschrijving verdienen. Al bij de amuse - een tomatensorbet met pesto - proef je de mediterrane invloeden. En de steak tartaar met hummus, tahin, komkommer en ras el hanout-olie is onmiskenbaar Marokkaans. Ook de krokant gebakken, gelakte zeebaars met schijfjes radijs smaakt voortreffelijk. Evenals de uitstekend gegaarde kalfswang.
Op de kaart staan lekkere wijnen, maar wat helaas ontbreekt is een passend wijnarrangement. Toch is dat bij een verrassingsmenu haast onontbeerlijk, omdat je van te voren niet weet wat je op tafel krijgt.
Daalder is een restaurant waar je beter snel kunt reserveren. Want het zou ons niet verbazen als ze dit jaar een Michelinster verdienen, en dan wordt het meestal erg druk.