Daalder

Lindengracht 90 1015 KK Amsterdam Nederland Kaart
31-206248864

Over het restaurant Daalder

Koken op hoog niveau

Alles ziet er even schitterend uit, het zijn net schilderijtjes. In je mond een explosie van smaken, geraffineerd en verfijnd. En dan de prijzen, die zijn ontzettend vriendelijk. Wat een heerlijke plek.

Meer informatie over restaurant Daalder

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 01:00
Zaterdag 18:00 - 01:00
- Lunch vanaf 00:00

Bas D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Matige ontvangst maar zeer vriendelijke, professionele en attente bediening.
Het eten was lekker tot zeer lekker.
Hier komen we zeker terug om andere gerechten uit te proberen.
De wijnkaart is een beetje te prijzig.
Akke V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
2e Paasdag voor het eerst gegeten in Daalder en dat was een aangename verrassing. Verrassingsmenu van de chef, 5 gangen. Tartaar van tonijn , gamba, lamsnek , allemaal met zorg klaargemaakt en goed in balans qua smaken. Bediening erg aardig en attent, Pouilly-fumee voortreffelijk. Brood en olijfolie steeds aangevuld. Een aanrader dit restaurant.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Beetje dom om te vragen aan de gastheer sommelier: hoeveel gangen zou jij nemen?

ik zou voor de zeven gaan en dat gingen we.....

Wat een feest, mini taco's met makreel mousse en tomaten ijs in een lelijk glaasje (thuis ook de qu bakjes bewaren). Top tonijntartaar met mooie emulsie en slabiet, ei met schuim en daarom heen bisque, cocquilles en ga maar door en mmmmm heerlijke wijn. Lekker zeven glazen wijn alle zeer bijpassend.

Als klap op de vuurpijl koffie met cognac, lekker onbekend doch prima, op het terras in mager easter twee zonnetje.
Gonny Z.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
We hebben hier gegeten op vrijdagavond en hoewel het restaurant stampvol zat, kwamen de verschillende gangen precies met de juiste tussenpozen. Erg attente bediening, maar vooral: een erg perfectionistisch keukenteam onder leiding van chef Dennis Huwaë. Hier wordt op culinair erg hoog niveau gewerkt en dat proef je aan de subtiliteit van de gerechten. Verrassende smaken, mooi op je bord, alles precies goed op smaak. Er werd goed rekening gehouden met onze wensen. Echt een plek waar je naartoe moet als je een geslaagde avond wilt of iets te vieren hebt.
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Goed ontvangst geweldige wijnen informele sfeer en super goed eten. Dennis Huwae en zijn team zijn geweldig aan het koken met prachtige ingrediënten geen opsmuk maar puur product en wat een smaken, geweldig! Wij hebben genoten van een 7 gangenmenu voor € 70 euro voor topkwaliteit. je begint met een overheerlijke amuse dan wordt je al blij, heel blij en dan moet je nog beginnen. Paar voorbeelden van het menu Albacore tonijn, Thaise salade, Aubocassa olijfolie, algen, gepofte rijst. Coquille, maïs, vodka, sinaasappel, enoki, koriandercress, Groene asperges met morille en schuim van Parmezaan om je vingers bij af te likken. Wagy beef heerlijk hoofdgerecht en bijzonder. daarna omdat het nog niet genoeg was Eendenlever, gerookte paling, piment, wasabi, haringkuit je wordt gek van dit gerecht wat een smaak wat een beleving verrukkelijk. dan sluit je af met het dessert van Dennis zijn oma hoe mooi kan het zijn, Kokos, rijst, yoghurt, groene curry, limoen en groene thee. Ik ben verliefd op deze keuken en als je van lekker eten houd dan ga je dus bij Daalder eten. ook de bediening is goed veel kennis en mooie wijnen en ook wij hebben genoten van een geweldig wijn arrangement. Ons zie je zeker vaker, na een geweldige avond!
Met een heerlijk gevoel naar huis... Dus waar gaan we eten in Amsterdam...
Daalder bedankt.
Lars B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Als je hier gaat eten, kan je beter je geld in een put gooien. Zeer matige wijn, slechte service en het eten is niks bijzonders. Ga voorbeen leuke avond ergens anders heen!
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gisteren bij Daalder 4-gangen menu genomen. De eerste gerechten waren heerlijk en dat schiep hoge verwachtingen. Helaas kwamen die niet uit. De Franse duif was vrij uitgesproken qua smaak waar je van moet houden en het dessert met rijst en banaan was fris, maar weinig spannend qua structuur en smaak. De gerechten zagen er prachtig uit maar waren nog mooier geweest als ze anders geserveerd waren, bijvoorbeeld in grotere kommen of op platte borden. Ook waren de gerechten vrij klein en eigenlijk waren we na 4 gangen nog niet voldaan. De prijs-kwaliteit en kwantiteit is dan ook niet in verhouding, want voor 47,50 euro verwacht ik toch wel een volwaardig diner. De bijpassende wijn, bijvoorbeeld een Pinotage uit Zuid Afrika, was heerlijk, maar uiteindelijk ook echt over de prijs. De bediening was wisselend van kwaliteit, en wat altijd jammer is, is dat je merkt dat als eenmaal alle gangen uitgeserveerd zijn dat er dan geen bediening meer te vinden is. Wel hele vriendelijke bediening. Een tip voor de volgende gasten, vraag om een tafel in het rechterdeel bij de bar, is echt een stuk gezelliger en ruimtelijker dan om de hoek.
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Wat een feest! Heerlijk en verrassend eten van zeer hoog niveau. Vriendelijk en correct personeel en prettige ambiance. Toptent!
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Bij binnenkomst konden wij kiezen tussen 2 tafeltjes voor ons vieren, eentje in het cafe gedeelte of in de ruimte ernaast. Gelukkig maar dat wij die keuze hadden, want het tafeltje in het cafe gedeelte was zo krap dat het niet eens mogelijk was plaats te nemen. De bediening was correct en vriendelijk. Alle gerechtjes en bijpassende wijn werden uitgebreid toegelicht. Wij kozen voor het 5 gangenmenu met begeleidend bobarrangement . Vooraf een lekkere amuse . De gerechtjes waren verrassend met heel veel smaakjes, ,met een maar...het nagerecht. Wat ons al meteen opviel was, dat het nagerecht qua uiterlijk heel veel leek op ons voorgerecht. Het was iets van yoghurt met kruiden en banaan, rijst en kokos. Niemand van ons vond het lekker. Het had weinig smaak. We snappen de keuze ook niet van de kok . Was het zo heerlijke chocoladedessert op ? Jammer, want de andere gerechtjes zoals de houtduif waren heerlijk.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten bij Daalder! Verrassende gerechten en perfecte combinaties van smaken. Mijn vrouw en ik hebben genoten van 8 gangen met goede bijpassende wijnen. De bediening geeft je de juiste aandacht en uitleg. Het enige puntje is dat alle gerechten werden geserveerd in kommetjes, wat het eten niet altijd makkelijk maakt en waardoor de opmaak van de gerechten niet altijd tot zijn recht komt. Al met al een topavond bij Daalder gehad, wij komen er zeker terug!
Karolien M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Daalder, erg goed menu met verrassende smaken en structuren. Na jaren werd chateaubriand in Parijs eindelijk geëvenaard in onze eigen stad. Goede wijnen en leuke mensen achter de bar en bediening. Voor het eerst duif gegeten en deze was boterzacht. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen als ik iets te vieren heb!
Eline H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Recentelijk weer eens in Daalder gegeten en het was fan-tas-tisch! We waren met 6 personen en gingen voor het 5 gangen menu. We begonnen met een heerlijke amuse en daarna volgde het voorgerecht: Een gerechtje met rauwe tonijn, echt waanzinnig lekker! Daarna twee tussengerechten waarvan sommigen aan tafel de gnocchi wat minder vonden (maar ik vond hem zelf heerlijk!). Het hoofdgerecht was duif, perfect gegaard en ook het toetje was weer een kunstwerkje op het bord. Waar we vooral erg over te spreken waren zijn de bijpassende wijnen bij de gerechten. Zelden zulke goede wijn-spijs combinaties gehad, complimenten! Personeel is ook vriendelijk en goed op de hoogte, 1 klein schoonheidsfoutje toen het volgende gerecht er was en de nieuwe wijnen snel moesten worden ingeschonken. Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken, ik raad het iedereen aan om hier het menu van de nieuwe chef te proberen.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ze moeten tranen met tuiten hebben gehuild bij &samhouds toen chef Dennis Huwae hun verliet. Hoewel Moshik Roth daar uiteraard de scepter zwaait doet Dennis naar mijn idee niet voor hem onder. Maar gelukkig voor ons consumenten kruipt het bloed waar het niet gaan kan en in dit geval naar de Lindengracht. Neergestreken in restaurant Daalder laat deze cuisinier (kok klinkt nou even te gewoon) ons weer genieten van uitstekende uitgebalanceerde gerechtjes. Gewone, normale ingrediënten op 2 Michelin sterren stijl. Er hoeft geen kaviaar, truffel of bladgoud op te liggen om eten speciaal of exclusief te maken en dat begrijpen ze daar heel goed. Onze ogen, neus en mond werden getrakteerd op een keur aan sublieme gerechten die bijna eenvoudig oogden maar waar wel doordacht waren. Gnocchi met rode uiencompote, geitenkaasschuim en walnoten om er een te noemen. Of dat korreltje zeezout op je brownie die op zich al voortreffelijk was. Het zijn de kleine dingen die het doen.
De dame in de bediening deed het ook al zo voortreffelijk. Los en ongedwongen en ze gaf ons het gevoel of we elkaar al jaren kenden, alsof we regelmatig bij elkaar over de vloer kwamen. De gerechten werden bij ons door de keuken brigade zelf geserveerd met de verontschuldiging dat ze het nooit deden en dus wel onbeholpen over zouden komen. Dat viel best wel mee. Hun uitleg was in ieder geval duidelijk. De wijnen van het wijnarrangement vormden een harmonie met de gerechten dus ook daar voor hulde.
Daalder is naar mij idee gevestigd in een ouwe Jordanese kroeg met een Amsterdamse school achtig interieur. Maar goed, ik ben geen binnenhuis architect dus laat ik mijn smoel verder maar houden. Het kwam in ieder geval authentiek over. Midden in de zaak zo’n mooie houten bar en een granieten vloer compleet met een scheur van links naar rechts. Toen wij er waren was het niet ze heel erg druk maar ik kan mij voorstellen dat wanneer het vol is het er een beetje krapjes is, de tafels en stoelen staan wel een beetje dicht op elkaar. Maar ik kan ze geen ongelijk geven, het blijft tenslotte een bedrijf en dat moet zwemmen, niet verzuipen.
Dat we hier nog een keer zullen terug komen lijkt mij duidelijk. Ze zeiden vroeger dat op de markt je gulden een daalder waard was, Daalder is je “gulden” waard.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Als je met je partner op een ontspannen manier, kwalitatief goed uit eten wil, ben je bij Daalder op het juiste adres. Je wordt er nooit teleurgesteld. Mooi gecombineerde gerechtjes met een prima wijnkeuze geserveerd door vriendelijk personeel met persoonlijke aandacht. Op zoek naar minpuntjes kom ik inderdaad bij de slechte akoestiek en de tafeltjes die dicht op elkaar staan. Smaken mogen van mij persoonlijk iets meer uitgesproken zijn. Wij komen zeker terug!
Ronald-Mia .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Wij komen uit de Kop van Noord Holland en hadden zin in een dagje Amsterdam.
Maar ook in een lekkere en uitgebreide lunch met een beetje niveau.
Via internet dit restaurant ontdekt en even op de website gekeken.
Die sprak al erg aan, dus gewoon proberen. Nou, wat zijn wij blij dat we dat gedaan hebben! Wij eten met regelmaat in erg goede, of zelfs top restaurants, maar daar kan Daalder zich absoluut ook toe rekenen!
Wat hebben wij hier genoten met een grote G!!
Vier gangen lunch genomen en omdat er niet met een kaart gewerkt wordt, wordt je verrast door de Chef. Stuk voor stuk waren de gangen strelingen voor de tong!
Geweldige combinaties van ingrediënten en telkens precies de juiste balans daartussen. Echte smaaksensaties. Wat ons betreft Michelinster waardig.
Leuke, enthousiaste en ongedwongen bediening met goede toelichting over wat je krijgt. Top. Wij komen zeker een keer terug voor een dinner bij deze verborgen parel in de Jordaan!
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Bediening was super (alleen jammer dat onze serveerster geen Nederlands sprak, maar ja, dat is wel vaker in A'dam). Wel duur, we waren 100 euro de man kwijt, maar we hadden ervoor gespaard en het was het ook echt waard. Zou iedereen dit restaurant aanraden bij een bijzondere gelegenheid.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Lekker gegeten bij Restaurant Daalder. Wij hebben gekozen voor het 7 gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. Gerechten zijn goed van smaak, onze favorieten waren wel het eerste gerechtje in een klein glaasje, de tonijn en de zeebaars. Wijn was ook heerlijk en de bediening is goed. De aankleding van het restaurant zelf is wat simpel, nog veel van het oude Daalder.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Van buiten ziet het er redelijk standaard uit, maar dat is het niet. Echt een goed restaurant, ook voor de lunch. Zonder kaart, maar uitsluitend een menu du chef, waarbij alle gangen klopten. Zoals de heerlijke Japanse tonijntartaar of de klassieke canard d'orange. De bediening was opvallend goed: hartelijk, enthousiast en met kennis van zaken, over de wijnen bijvoorbeeld. Zeker een aanrader dus.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Onbegrijpelijk dat dit restaurant niet vol zit. Toegegeven, op een dinsdag heb je als werkende mens geen tijd om lang te lunchen. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen - toeristen, gepensioneerden - die die tijd wel hebben. Bovendien is het de moeite waard om een middag vrij te nemen om in dit restaurant mediterraan lang te lunchen.
Ik vind amuses vaak flauwekul, maar deze waren wel erg lekker. Vooral die met tomaat en een parmezaan-mousse.
Vervolgens de gebakken zeebaars met één groene asperge - twee of drie had ook gemogen - en een fantastische saus. Een genot.
Vervolgens eend met bietjes. Klinkt simpel, was niet simpel. Erg goed.
Net als de bediening, die heel plezierig en attent was.
Gek dat het hier 's avonds meestal vol zit, maar overdag vrij leeg. Jammer dat Nederlanders niet graag uitgebreid lunchen.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima gedineerd. Bediening was erg druk waardoor we soms wat lang moesten wachten. Prettige inrichting. Zeker de moeite waard om een keer te eten als je geen haast hebt. Vind de gemiddelde beoordeling niet representatief.