Da Vinci

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag en Woensdag 10:00 - 16:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 17:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Henryette W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Heerlijk gegeten in dit restaurant. We werden ook leuk verwelkomt.
De tafel was minder (naast een blinde muur) maar de entourage was toch zo leuk met veel te zien dat dat al gauw geen punt meer was. Het eten was
verrassend en je merkte dat iedereen zijn best deed. Kortom leuke sfeer en
heerlijk eten met vooral lekker brood ! We gaan hier zeker weer een keertje lunchen !
Beste Henryette,

Bedankt voor uw positieve recentie!

Team Den Witten Haen.
Simons1 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
We gingen met een groep lunchen bij De Witte Haen. Qua sfeer is het divers: het gebouw heeft een fraaie entree, maar zodra je doorloopt kom je door een triest gedeelte waar ook fietsen geparkeerd staan om daarna in het deel te komen waar de tafeltjes staan. Qua bediening zijn we gecharmeerd van het concept, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt onder begeleiding laten werken. De bediening is vrolijk en joviaal maar niet zo kundig. Het past bij het concept, echter is aan onze tafel 1 gast met een glutenvrij dieet. Het was beter geweest om de begeleiders dit te laten verzorgen, omdat het hier echt van belang is dat er geen koek- of broodkruimels verspreid worden. En dat ging niet goed. De koekkruimels kwamen in de koffie terecht. Verschillende personen aan tafel hadden een broodje besteld en deze waren zonder uitzondering vers, knapperig en royaal belegd. Ook waren er salades besteld maar die waren minder van kwaliteit. De basis was sla, maar deze was nog kletsnat waardoor het gewoon niet lekker was. Jammer. Ondanks het sympathieke concept nodigt het niet uit om terug te gaan.
Geachte mevrouw / heer Simons,

Bedankt voor uw recensie.
Wij betreuren het dat u en uw gasten niet hebben kunnen genieten en de kwaliteit ondermaats was. Het is pijnlijk om te lezen dat er niet secuur is om gegaan met het dieet van één van uw gasten en nemen uw kritiek ten harte. Wij leren hiervan en zullen hier in de toekomst meer aandacht aan besteden.
Daarnaast kunnen wij u aangeven dat er inmiddels hard word gewerkt aan het verfraaien van het ongezellig ogende atrium.

Ondanks uw negatieve ervaringen hopen wij dat wij u in de toekomst toch nog een tweede kans kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Bert Westerbeek
Chef-kok
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Onthaasten bij deze lunchroom in hartje Dordt. Het personeel werkt hier via een stichting. Prachtig om de zorg te zien waarmee bediend wordt. Het Schapenkopbiertje is een aanrader. Aan de broodjes vis en de kroketten is ook alles goed. Wij komen terug.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Het begon veelbelovend: een prachtig, statig pand in het centrum van Dordrecht. Maar het restaurant zelf leeknet iets te veel op de gezamenlijke ruimte in het bejaardentehuis van mijn oma. Een grote, holle, volkomen fantasieloos ingerichte ruimte. Jammer, want de enorme stadstuin zou een ware publiekstrekker moeten zijn!

Het was net nog niet het weer op buiten te zitten, maar ook binnen was het alles behalve druk. Het eten was gewoon oké, maar onder de indruk waren we niet. Mijn zalmwrap bijvoorbeeld had zulke dikke plakken zalm erop dat ik er een beetje ongepast van werd. De wrap was droog en de bijgeleverde 'oosterse saus' was extreem vet en smaakte naar koffie.

De bediening was erg vriendelijk, maar helaas zien wij geen enkele reden om nog eens terug te komen. En dat terwijl het concept - mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk helpen - zo mooi is.
Jani O.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk gegeten, mooi ingericht met een prima kinderhoekje. Bediening vriendelijk en hartelijk. High tea, lunch en buffet bij een feest, alles echt goed! Iets vaker langs komen voor een drankje mag, maar verder echt top!
VanLiefland .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Prettige gelegenheid voor de lunch. Eenvoudig maar goed eten en charmante bediening door personeel waarvoor dat niet zo eenvoudig is.
De tuin is een van Dordrecht's verborgen schatten en het valt me altijd weer zwaar daar niet tot sluitingstijd te blijven hangen. Wat een rust en schoonheid.
Philip .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Een leuke locatie voor de lunch, zeker als het goed weer is. Lekkere broodjes en salades, ruime keus aan theesoorten en zeer betaalbaar. Het is heerlijk zitten in de tuin aan de achterkant van het pand, omringd door eeuwenoude bomen. Lekker beschut, een rustige plek midden in het centrum. Voor kleine kinderen is er een kleurplaat met een doosje potloden, zodat die lekker wat te doen hebben.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Voor het eerst op het terras geluncht. De vitello tonnato en een kalfs- en vegetarische kroket met brood. Het kalfsvlees echt prima en de tonijnsaus keurig in een bakje ernaast. De bediening weer optimaal. Als je van die drukke Voorstraat afkomt, is Den Witten Haen, en zeker het terras, een oase van rust. WC superschoon. Omdat het format van dit restaurant kennelijk ijzersterk is en dus de kwaliteit stabiel, is dit voorlopig mijn laatste recensie over 'Den Haen'. Compliment. Ga zo door, wij komen terug.
Emol .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2014
Eenvoudig broodje truffelkaas gegeten. Broodje lekker knapperig: vers gebakken. Met pijnboompitten en wat ruccola sla: eenvoudig maar prima.
Koffie vers met zelfgebakken koekje.
Serveerster was erg vriendelijk en attent. Ze wilde het ons echt naar de zin maken en dat is goed gelukt! Ruimte sfeervol en er ligt een mooie tuin achter. Bij mooi weer kan je daar ook heerlijk vertoeven.
Cucinadimama .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Dit is een gezellige locatie om te lunchen. Het concept is erg aantrekkelijk door de bediening die door mentaal minder bedeelden wordt gedaan. Ze doen erg hun best en ze doen het goed.
het eten is goed en de keuze van de kaart aantrekkelijk
Yvonne J.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Als je ingedachte houdt dat de bediening voor het merendeel gebeurt door mensen van de zorgstichting krijgt de service toch een 8, ondanks dat je een hoop geduld moet hebben. Men gaat bv. eerst uitgebreid de wijn noteren die je bestelt en dan komt 10 minuten later de vraag 'wil u nou thee of wijn?'
Pitabroodje met garnalen was volgens mijn partner erg lekker, maar het oogde aan de kleine kant. Ikzelf had club sandwich die prima van smaak was, alleen de berg 'sla' ernaast had juist kleiner gekund omdat het alleen 'blaadjes' waren, dus niet aangemaakt met een dressing ofzo.
Maar goed, prima lunch gegeten, en je zit ruim en gezellig.
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2013
9 oktober hier geluncht samen met een vriendin.

We kwamen binnen en het eerst wat me opviel is dat het een mooie ruime ruimte is waar je kan lunchen!

Er staan genoeg gerechten op de kaart om uit te kiezen en ook voor kinderen is er een speciaal menu.

We hadden beide de uitsmijter met kaas genomen, deze was goed bereid en er zaten 3 lekkere vers gesneden boterhammen bij. Ook hadden we hierbij een kop verse muntthee genomen en we kregen er nog een zelfgemaakt koekje bij die ook heerlijk was!

Het personeel doet hard zijn best om het naar je zin te maken en ze lopen zelfs nog met je mee naar het toilet om te laten zien waar het is, dit kan je van de meeste restaurants/lunchgelegenheden niet zeggen!

Ik kom hier zeker nog eens terug om gezellig te lunchen.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Een prettige plek om te lunchen. Vanuit een stichting waarin jongeren met een beperking de kans krijgen om te werken is deze lunchroom opgezet. In een statig pand met grootse entree en marmer op de vloer en de muren is een leuke lunchroom gerealiseerd. In de hal, met wat tafels eromheen een speelhoek voor kinderen, verder naar achter modern ingericht met veel tafeltjes. Ook nog een mooie tuin, maar het weer liet het niet toe daar gebruik van te maken.
Met 3 volwassenen en dametje van 5 geluncht. Volop variatie in gerechten, groot en klein(er). De hamburger had wat meer pit mogen hebben, misschien raadzaam om hier ook een sausje bij te serveren. Club Sandwich zoals 'ie hoort. Groot, goed gevuld en een uitdaging om netjes op te eten. Het pitabroodje met garnalen was een verrassing en zeker aan te raden. Zelfs de tosti voor de mini-dame was met zorg bereid.
Tip zou zijn om voor kinderen bijvoorbeeld een uitsmijter met 1 ei aan te bieden.
Bediening is correct. Maakt een grapje en is super gemotiveerd. Daar kunnen 'gewone' personeelsleden in horeca gelegenheden nog een voorbeeld aan nemen.
Samenvattend; ruim opgezet, kinderen geen probleem; goede keuze en prettige bediening.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2013
Na drie maanden weer eens geluncht. De aardappel-mosterdsoep was prima. Dit keer waren de garnalenkroketjes helemaal goed. En die bediening is zo leuk en aandachtig. Gezien de andere recensies werkt het format in den Witten Haen. Eigenlijk zou iedereen die iets met zijn medemens op heeft er eens heen moeten. Je helpt de stichting Philadelphia ermee maar buiten dat is het gewoon goed daar. Value for money.
Nelleke P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Met het mooie weer in de tuin geluncht. Wat een mooie tuin, wat zit je daar heerlijk en rustig tussen de bloesemende bomen. De lunchgerechten zijn origineel en lekker, er is veel keuze uit biologische thee-soorten, erg lekker allemaal. Service was ook okay, alhoewel 1 ober zich weleens vergiste in bestellingen/tafeltjes. Verder prima en ik kom hier graag terug.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Den Witten Haen zit in een mooi oud pand met een prachtige terrastuin, midden in Dordt. Het personeel valt onder de zorgstichting Philadelphia. Prachtig om te zien met hoeveel accuratesse de obers de gerechten brengen. Het soepje was lekker. De garnalenkroketjes ook, alleen waren die wat opengebarsten, anders was 'eten' een 8 geworden. Een lieve lunchroom om wat te onthaasten.
Lies78 .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2012
Al meerdere malen geweest en altijd een heerlijke lunch. Heerlijke zelfgebakken koekjes bij de koffie en thee. Geen standaard gerechten. Leuke positieve begeleidingshouding t.o.v. de bediening en keuken. Open en licht interieur, leuk speelhoekje voor de kinderen. Mooie tuin!
Mae W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Deze dag buiten geluncht met vier collega's als dank voor hun steun. Prima kaart, vriendelijke bediening en heerlijke lunchgerechten. Blijft mijn favoriete plek in Dordrecht.
Ga hier nog steeds regelmatig lunchen in mijn uppie. Krantje erbij en heerlijk eten!!