Da Vinci

6,6
5,5
Boy.donker .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Met 4 man gegeten bij Da Vinci. Buiten was het niet druk. Binnen zat niemand. In verband met frisse wind binnen gaan zitten. Vroegen aan serveerster of dat kon. Zij wist het niet, moest eerst vragen aan de enige ober. Het mocht. Na een kwartier kwam men pas de bestelling opnemen. Gevraagd om stokbrood, helaas vergeten te halen. Dan maar een schaaltje olijven, helaas niet voorradig. We konden wel vast een zakje chips kriijgen om te knabbelen !! Hoewel niet druk werden tot 2x toe mensen geweigerd !! Zeer vreemde zaak. Het eten was gelukkig redelijk, dus dat vergoedde enigszins de avond. Kende Da Vinci niet, hadden overnachting in Almen. Een volgende keer zit er echter niet in voor deze Italiaan.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Matige pizza gegeten met vette goedkoop ogende salami. Weinig creativiteit aan besteed. Pasta Vongole was lekker, echter zonder zeekraal en pepertjes. Bediening erg traag, geen bestek toen eten werd opgediend. Ik informeerde welk speciaal bier ze hadden. Volgen serveerster maar 1. Achteraf bleken ze een redelijke bierkaart te hebben. Geen aanrader .
Jenneke S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Echt heerlijk gegeten, kreeft met spaghetti vongole, maar wat een vreslijk onbeholpen bediening. Elke 5 minuten werd ons gesprek onderbroken met de vraag of ze ons nog ergens mee kon helpen, bij de buren vloog se pizza over de tafel. Op mijn opmerking dat de kreeft heerlijk was werd geantwoord met: "oh ik vind het echt afschuwelijk" en vervolgens ook heel vies kijken bij het afruimen van de borden. Wijnglazen zat bij de een een bodempje in en bij de ander zat hij bijna vol. Koffie geknoeid op het scholteltje, rijst beloven bij een maaltijdsalde en later komen vertellen dat je die niet krijgt, omdat hij er niet bijhoort, ook niet op zpeciaal verzoek. we hebben er wel heel erg om gelachen, dus toch een leuke avond gehad.
Marleen B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Voor het eerst bij Da Vinci geheten, gelokt door de gezellige binnentuin! Het eten viel knap tegen helaas. Een zeer flauwe carpaccio en een vettige tomatensoep vooraf deden het ergste vermoeden voor het hoofdgerecht. De borden waren kapot en gebarsten en de hele aankleding zag er nogal treurig uit. Hoewel de ossenhaas lekker van smaak was en de maaltijdsalade rijkelijk gevuld was met zalm. Was het al met al nogal eentonig en de spaghetti overgaar uit de magnetron. Niet echt een succes dus.
Rubicon .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Van tijd tot tijd komen we hier en ondertussen heeft de routine en sleetsheid het restaurant in zijn greep. Het brood vooraf was liefdeloos bereid, op een schaaltje waar je ook niet vrolijk van werd. De smaakervaring was in overeenstemming hiermee...De wijnen kwamen pas enigszins op smaak tijdens het eten i.t.t. de "ontvangstkelner". Hij haalde alles uit de kast om ons het betere kerstgevoel te geven. De tagli met kaas en spinazie was machtig, maar goed van smaak. De pizza papa leek van een stagelopende vmbo'er, opererend zonder toezicht. Smakeloos maar vooral droog en niet smeuïg. Hier was de basis zoek; te weing tomatensaus en kaas. Het was werken geblazen. Na aanhoudend beklag werd ons thee en espresso van het huis aangeboden. De niet-attente houding bij kritiek kenmerkt de gang van zaken bij dit bijna in slaap gesukkelde etablissement.
Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Sinds tijden weer eens bij Da Vinci gegeten. Helaas is er van de service en smaakbeleving weinig over gebleven. Geen kennis van wijn, en de pizza's flauw. Jammer
P V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een gezellige ruimte, ook het terras is oké. De bediening lijkt deels of ze voor de eerste keer in de zaak staan. Maar dat is toch niet zo, want die zagen we al eerder hier. Het gaat allemaal niet heel vlot. Gelukkig maakt het eten dat goed. Pizza's goed gebakken. Salades lekker, de salade met Italiaanse kazen is lekker, maar wel veel ! De wijn per glas is prima.
Laura K.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Op 2 mei 2015 gegeten met 4 personen.
Lasagne qua smaak goed, alleen het dreef in het vet.
Pizza salami, bodem veel te zacht en te vet door teveel salami.
De schnitzels waaiden bijna van het bord, zonder bijgerechten zoals rijst en spaghetti. Toch werd de volle prijs gerekend.
Het stokbrood was keihard, ook was de korst zwart.
Het was een teleurstellende ervaring, ook geen complimenten voor de kok/kokkin.
Ook kwam de bediening telkens langs om te vragen of het eten wel smaakte en of alles naar wens was. Dit is uitermate vervelend als je al drie keer antwoord hebt gegeven bij hetzelfde gerecht.
Ook was bij ons het bestek vergeten, dit gebeurt vaker zo te lezen. (zie bovenstaande recensies)
Gerton .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Wij waren al heel wat jaren niet meer bij Da Vinci geweest en we moesten voor bezigheden in lochem zijn en hebben toen besloten om een hapje te gaan eten bij Da Vinci waar we geen spijt van hebben overheerlijke vissoep en tomatensoep lekkere visschotel met riotto en kip met pittige sauce en spaghetti en 2 dame bianca,s heeft onze trip naar lochem weer helemaal goed gemaakt
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Het zat helaas niet helemaal mee vanavond; zelf gevraagd om drankje, menukaart, bestek, uithalen van gerechten, bijvullen van glazen, bestek bij hoofdgerecht etc. Broodje vooraf was er eerder dan de drankjes.. dit herhaalde zich deze avond ook bij alle andere tafels. Echter het eten was heerlijk, carpaccio zoals die moest zijn en meest heerlijke spaghetti met pancetta en pepertjes. Na afloop koffie; helaas geen schaaltje koffie boontjes.. Hopelijk gaat het de volgende keer beter.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Een doorsnee pizzeria. De pizza's zijn niet bijzonder: beetje flauw en een 'beetje meer' opmaak zou goed van pas komen.
De service is doorsnee. Via een zijdeur hebben we de Italiaan moeten verlaten 'anders tocht het zo'... De ruimte is authentiek, zeer oud. Daar zouden ze nog wat meer mee kunnen doen. Al met al: geschikte pizzeria voor even tussendoor.
Dirk M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Da Vinci ligt midden in het hart van Lochem, op het plein bij de kerk. In de nabijheid zijn diverse andere restaurants gevestigd. Onderscheidt Da Vinci zich van die anderen? Misschien wel omdat hier specifiek Italiaanse gerechten op de kaart staan. Misschien ook wel omdat het interieur wel origineel is; vooraan een bar, achteraan de eetzaal. En misschien ook wel omdat ze een heel uitgebreide kaart hebben.

Da Vinci is niet bijzonder goedkoop, maar ook niet overdreven duur. De tafels staan wat dicht bij elkaar en de bediening zou iets vlotter kunnen, maar ja, misschien is dat een afspiegeling van de Italiaanse stijl...

Het eten smaakte ons goed. Al met al viel het niet tegen
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Er zat nauwelijks smaak aan de pizza's. Nauwelijks de knoflook en kaas op de pizza's geproefd.. Ik had de pizza vegetariana genomen en dat was letterlijk een pizzabodem waar kleffe groente op was gekwakt. De bediening was erg langzaam en de charme van een typisch Italiaans restaurant ontbrak. Kortom eens maar nooit meer.
MartinetRoling .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Toen wij de recensies lazen, dachten we eerst "oei, zullen we wel gaan?!" Maar omdat we er lang geleden al eens eerder waren en toen heerlijk gegeten hadden, zijn we toch gegaan.
En daar hebben we dus geen spijt van. We werden snel en zeer vriendelijk geholpen (terwijl het hele terras vol zat), het eten was zálig en we hebben aldus een hele fijne avond gehad. Komen dus beslist weer terug!

Henarie .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Vrijdag 23 mei bij Da Vinci in Lochem gegeten. 's Middags door het raam naar binnen gekeken en het restaurant zag er gezellig uit. Ook de kaart bekeken die er smakelijk uitzag.
Helaas was het eten slecht. Als voorgerecht Tortollini gevuld met spinazie en kaas in een kaassaus. De vulling was droog, de saus melig. Het voorgerecht van mijn partner, salade met verschillende soorten gerookte kaas was niet echt smakelijk en de portie erg groot voor een voorgerecht. Als hoofdgerecht een maaltijdsalade met geitenkaas. De sla was slap en bitter de geitenkaas was papperig de portie erg klein voor hoofdgerecht en de prijs van €15. Mijn partner had risotto met zeevruchten. De risotto had een bittere nasmaak en proefde alsof hij al vaak was opgewarmd. De vis was niet vers, smakeloos en droog.
Helaas was de bediening rampzalig. De serveerster die ons bediende kende de kaart en het eten niet. Was niet vriendelijk en vergat bij iedere gang het bestek. Vroeg of er rijst of spaghetti bij de risotto moest. Smeet het broodmandje tijdens het voorgerecht op tafel en zei: "Vergeten...."
We waren halverwege het voorgerecht toen het hoofdgerecht werd geserveerd door een jonge man en ook gewoon op tafel werd gezet ondanks dat we zeiden nog niet klaar met het voorgerecht te zijn. Op een bepaald moment waren alle glazen op omdat de tafels niet afgeruimd werden.Een nagerecht en koffie hebben we niet aangedurfd. Toen we vroegen waar we konden pinnen werd met een hoofdbeweging de richting waar het pinapparaat zich bevond aangegeven.
Ruim €60 betaald voor slecht eten en een waardeloze bediening.
SarahRuland .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Afgelopen zaterdag ben ik met mijn familie ter ere van mijn moeders verjaardag een weekendje naar Lochem geweest. We hadden van tevoren al besloten bij dit restaurant te eten omdat het ons erg leuk leek. Het restaurant ziet er leuk uit, echt een Italiaanse sfeer. Ondanks dit, liep zo ongeveer alles fout wat er fout kon gaan. De bediening was ontzettend langzaam en we hebben drie kwartier (!!) op onze eerste drankjes gewacht, meteen daarna kwam al ons voorgerecht. We hadden als hapje van tevoren meteen ook wat worstjes besteld, hier hebben we vijf keer naar moeten vragen, en deze zijn nooit gekomen. De bediening lijkt ook erg onervaren en totaal niet bezig te zijn met opletten wat er gaande is in het restaurant. Het eten was echter ontzettend lekker en de keuken was erg snel. Iets was heel fijn was, maar ook een beetje te opgehaast aangezien de borden van het voorgerecht al lang nadat we alles op hadden werden opgehaald. Dit was waarschijnlijk omdat de keuken al klaar stond met het hoofdgerecht want dat kwam er dan ook meteen achter aan. Het hoofdgerecht was bij ons allemaal ook lauw. Maar dat mocht de pret niet drukken want het eten was heerlijk. Ondertussen stapelde de vuile vaat zich bij ons op (lege glazen werden niet weggehaald) en de borden van het hoofdgerecht bleven ook heel lang staan, dus uiteindelijk vroegen we zelf maar aan de bediening of ze deze weg wilden halen. Toen hebben we desserts en koffie besteld. Ook dit duurde even, maar was het wachten waard. Alleen weer een tegenvaller dat eerst de helft van ons de koffie kreeg, en de andere helft pas een kwartier later. Toen bleek dat bij het vragen van de rekening er 4 bier extra op onze rekening was gezet (die nooit besteld waren) en dat de fles wijn die we hadden gedronken ook met een duurdere prijs was opgeschreven was bij ons de maat wel een beetje vol. De biertjes zijn er echter wel keurig afgehaald en het verschil van de wijn hebben we ook terug gekregen. Al met al hebben we zelf een super gezellige avond gehad met heerlijk eten maar deze manier van service zijn we nog nooit tegengekomen in een restaurant.
MarianStoelinga .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Met 6 personen gegeten, twee maaltijden goed (?), twee redelijk, twee slecht.
Voor 1 persoon was de maaltijd koud en moest worden herhaald (de anderen hadden toen al gegeten). Bediening slecht ook wat betreft het bestek etc.
Gratis koffie aangeboden maar werd toch op de rekening gezet.
Na hierop te zijn gewezen werd de koffie er weer vanaf getrokken.
Tevens EUR 20,00 teveel in rekening gebracht.
Toezegging door de eigenaar voor terugstorten drie maal telefonisch gedaan maar nooit iets ontvangen.
Conclusie : Eten en bediening een onvoldoende en de chef niet betrouwbaar !!
Happyhapper .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Heerlijke gerechten in dit leuke restaurant. De rijkelijk gevulde vissoep alleen al is een reden om weer terug te komen.
Aberkers .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Echt Italiaans eten in Lochem in een prachtig Italiaans decor in een middeleeuws pand. Hele mooie bijzondere hoofdgerechten, maar ze serveren ook pizza (niet geproefd).
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
In februari was ik voor het laatst bij Da Vinci geweest met 3 personen. Nu een nieuw bezoek met groep 8 personen. Het was een zonnige avond, het terras zat vol.

Drankjes gingen erg vlot, bestelling opnemen duurde wat langer. We hebben nadat de bestelling was doorgegeven een uur moeten wachten op de voorgerechten. net iets te lang.

Een broodje of olijven voor het wachten was op zijn plaats geweest. Gerechten waren goed op smaak en op mooie borden geserveerd. hoofdgerechten en dessert + koffie waren prima in orde.

Fijn dat de bijgerechten in juiste en normale porties worden geserveerd . Liever een keer bijbestellen dan dat alles terug naar de keuken gaat. We komen zeker terug, met mooi weer en hopelijk dan iets kortere wachttijden of een portie olijven vooraf.