Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Da Vinci

Monica D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Hilde D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Aangegeven plaats konden we nog veranderen. Erg fijn.
Aangeven dat je een pauze wilt tussen de gangen.
Yvette H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Eerlijk Italiaans eten!
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hadden ruim van te voren gereserveerd. We werden echter met z'n drieen aan een erg klein tafeltje gezet op wat ongemakkelijke tuinstoeltjes. De serveerster kon niets anders zeggen dan dat er verder geen plaats was voor ons. De lamskotteletjes waren heerlijk, het rundvlees op de pizza carpazzia had echter een eigenaardige smaak. Zijn we niet gewend van dit restaurant en daarom wat terleurgesteld.
hetty W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zoals alle voorgaande keren weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Prima sfeer, vlotte bediening. Wij hebben nog nooit naast geschoten met Da Vinci!
Wi B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Uiteraaard kun je het gangbare Italiaans eten en staan er pizzas op de kaart maar er komen ook gerechten die je misschien nog nooit hebt gegeten buiten Sardinie. Smaakvol bereid en het is niet alleen vanwege de acceptabele prijzen dat h
Foelke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Goede snelle en aardige bediening.
Alleen de akoestiek is niet zo goed.
veraverhagen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Vriendelijke bediening. Wel veel verschillende mensen voor één tafel. We moesten lang wachten op het wijntje bij het hoofdgerecht en er was sprake van zeer taai vlees. Dit is echter direct opgelost door de kok die een nieuw stukje mals vlees heeft verzorgd. Verder nog een nietje in het eten. Al met al lekker gegeten, maar geen reden voor een fooi.
Corine S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wat een heerlijke plek om te eten. Wij hadden allen en pizza en die waren perfect. De topping was bij iedere pizza een verrassing, geen standaard pizza zoals bij zovelen.
Lekkere dunne en knapperige bodem. Vriendelijke bediening en geen super lange wachttijden .
Belle D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanavond weer een heerlijke avond in Da Vinci gehad. Als voorgerecht deelden wij een pepata di cozze e vongole en de crudo di tonno. Grote porties en verrassende combinaties. Daarna bestelden wij de vis van de dag: zeebaars. De ene gegrild en de andere uit de oven; de lekkerste zeebaars die wij ooit hebben gegeten! Als dessert probeerden we iets nieuws: kleine petit-fours uit Sardinië. Verrukkelijk! De bediening was verder vrolijk en vlot. Verzadigd en tevreden besloten wij dat dit zeker niet onze laatste keer in Da Vinci is.
Erika R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Altijd lekker eten en mooi sfeer! :)
Daniëla B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Wij hebben hier vaker gegeten maar was lang geleden. De pizza was goed en het ovengerecht met polenta en worst erg goed op smaak, heerlijk zelfs, alleen miste ik de worst en daar zou wat meer groenten bij kunnen, de worst daar zaten maar een paar stukjes van in. Voor dat bedrag verwacht ik wel meer. Service prima, niet te vaak en niet overdreven.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Eten was heerlijk. Bediening was goed.
Yvette O.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Geweldig ! Verse zwaardvis van de grill , perfect gegaard , zacht als boter. Huisgemaakte tiramisu , omje vingers bij af te likken ! Wel aan de prijs maar soms moet dat kunnen
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Heerlijk eten zoals altijd! Goeie service gezellige plek.
Jacco W.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Deze keer ietwat negatief over de ontvangst en service; supervriendelijk hoor en men wist van onze reservering, maar wellicht was het iets te druk, want er werd een drankje vergeten, later ook nog een dessert , alhoewel dat door het personeel snel werd rechtgezet. Maar bijvoorbeeld het hoofdgerecht, we waren met z'n vijven, kwam met vijf minuten verschil op tafel. Dan heeft de eerste het al half op, want je wilt het niet koud laten worden, en daar is dan de rest.
MAAR GELUKKIG SMAAKT ALLES ZÓ GOED, DAT JE HIER NIET OVER ZEURT. Echt waar.
Wat hebben wij heerlijk gegeten! Pizze en gerechten van de kaart: wauw!
En geweldige desserts uit eigen keuken inclusief eigengemaakt ijs.
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
De service verschilt sterk per serveerster. Sommigen zijn erg goed, terwijl een andere onze bestelling vergat door te geven en een geen Nederlands leek te verstaan.
Verder is het prijs-kwaliteit verhouding erg goed! Goedkoop, maar wel goede kwaliteit!
Een klein minpuntje is de inrichting. We zaten in de tuin onder een soort afdak van zeil. Ik weet niet hoe stabiel dit is bij regen.
yvbo Y.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Da Vinci is een top restaurant in Groningen en omstreken heerlijke wij komen hier al heel wat jaren en het is altijd goed echt top zowel eten als wijn als bediening .Klasse
Jetho M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Ruim opgezet rastaurant, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Ruim een jaar geleden aten wij hier voor het eerst en waren wij al onder indruk (zie mijn vorige recensie). Wij komen zelden in het noorden van het land, maar nu zijn we enkele dagen in Diever, Drente. Indachtig de culinaire ervaring van vorig jaar hoefden we niet lang te dubben waar te dineren: drie kwartier verder bij Da Vinci in Groningen! Sinds vorig jaar hebben wij het over de verse pasta met truffel van Da Vinci, dus nu hadden wij de gelegenheid om dit stukje onvoltooid verleden tijd nog eens over te doen. Wat een ervaring! Antipasti misti en truffelpasta, een perfecte Sardijnse rode wijn, Geweldig weer, een zwoele zomeravond buiten op het binnenterras. We hebben er een flink stuk voor moeten rijden, maar het was weer elke kilometer waard. Daarvoor hoeven wij niet naar Italie.