Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Jetho M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Ruim opgezet rastaurant, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Ruim een jaar geleden aten wij hier voor het eerst en waren wij al onder indruk (zie mijn vorige recensie). Wij komen zelden in het noorden van het land, maar nu zijn we enkele dagen in Diever, Drente. Indachtig de culinaire ervaring van vorig jaar hoefden we niet lang te dubben waar te dineren: drie kwartier verder bij Da Vinci in Groningen! Sinds vorig jaar hebben wij het over de verse pasta met truffel van Da Vinci, dus nu hadden wij de gelegenheid om dit stukje onvoltooid verleden tijd nog eens over te doen. Wat een ervaring! Antipasti misti en truffelpasta, een perfecte Sardijnse rode wijn, Geweldig weer, een zwoele zomeravond buiten op het binnenterras. We hebben er een flink stuk voor moeten rijden, maar het was weer elke kilometer waard. Daarvoor hoeven wij niet naar Italie.
Xander H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Afzuiger bleek kapot waardoor er alleen pizza's besteld konden worden. Begrijpelijk, overmacht door falend materiaal. Toch werd er geen compensatie aangeboden (niet verplicht, maar was wel netjes geweest). Bediening is snel en gastvrij, toch een aantal keer langer dan een kwartier met een leeg glas gezeten zonder dat er naar werd gevraagd. Eten uiteindelijk goed en de prijzen zijn naar behoren!
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten, echt Italiaans. Bij mooi weer kun je sfeervol in de binnentuin eten. Aanrader!
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijjk gegeten zoals altijd
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
zijn al vaker hier geweest het eten heerlijk. maar het personeel mag wel wat beter worden. Het buitenterras is heerlijk zitten maar daar mag je ook al niet meer roken dus een beetje discriminerend. dat het om 11 uur stil moet zijn is begrijpelijk maar, maar ga niet de ene tafel wel naar binnen sturen die geen lawaai maken en een andere tafel die redelijk luidruchtig waren hun gang laten gaan. beetje jammer want het eten is uitstekend.
Kick V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
De lekkerste pizza van Groningen!
Wietse B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Erg lekker; jammer dat de bediening gehaast en daardoor te weinig betrokken overkomt Bij het opdienen van de antipasti misti wordt geen uitleg gegeven wat wat is. Onze plek direct bij de keuken gaf inzicht in de wijze van werken; hetgeen onze indruk m.b.t. tempo en gehaastheid en daardoor minder oog voor de klant alleen maar bevestigde. Met meer oog en oor voor de klant wordt het geheel nog completer en aantrekkelijker.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Prima restaurant. Goede kwaliteit. Uitgebreide kaart. Aardige bediening. Redelijke prijs.
Femke W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik kijk er altijd met de grootst mogelijke vreugde naar uit wanneer ik een bezoek breng aan mijn geboortestad Groningen: eten bij Da Vinci. Al zolang ik mij herrinner een begrip in Groningen, en niet zonder reden. Graag wilde ik mijn Utrechtse vriendinnen, die de moeite hadden genomen om 'helemaal' naar Groningen af te reizen, inpalmen met écht Italiaans eten. Waar mijn zus en ik als kleine kinderen blind voor de pizza gingen, kozen wij ditmaal andere gerechten van de gevarieerde kaart. We namen de antipasti misti om mee te beginnen, wat een hoop 'oh' en 'aah' van mijn vriendinnen opleverde. Als hoofdgerecht koos ik voor de verse zwaardvis, heerlijk! Perfect gebakken (niet te droog) en smaakvol. Mijn vriendinnen kozen voor verse pasta met truffel en spaghetti met zeevruchten, waar ook zij ontzettend van genoten. Veel ruimte voor een toetje was er niet, dus besloten wij de 'zambagiu' te delen. Achteraf geen goede keuze als je eigenlijk geen plek meer hebt (wat een bom!), maar oh zo lekker. Kortom: rollend naar huis van weer een geslaagd bezoek aan Da Vinci. Ik zal altijd blijven terugkomen.
Sigrid M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
het was voor ons, alsof wij ons weer even in Italie waanden.....gezellige, levendige, italiaanse sferen....
heerlijk gegeten, tempo tussen de gerechten waren prima en personeel ontzettend gastvrij
Wij komen zeker nog een keer terug! :-)
Kerstin F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Delicous.
Fouk D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Super!! Komen hier al jaren! Altijd een topavond! Echt alles is overheerlijk! Niet twijfelen maar gaan!!
whuyink H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
heerlijk gegeten. rustig genoeg om een gesprek te kunnen voeren. vriendelijk personeel. kortom voor herhaling vatbaar
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Viel erg tegen na de recensies gelezen te hebben. Pizza was erg slap en nat!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
"Goede wijn behoeft geen krans", maar tóch moet ik mijn waardering voor Da Vinci met u delen. Wij hebben hier onlangs met een groep een flink aantal verschillende gerechten besteld, zodat iedereen alles kon proeven. Alles was verrukkelijk, met als absolute topper de verse pasta met echte truffel. Een avond bij Da Vinci gaat niet alleen om voortreffelijk eten, het gaat om de totale beleving. Proef de verse pasta en de gebalanceerde smaakverhoudingen van de truffel en olijfolie, hoor de Italiaanse geluiden, zie het mediterrane om je heen en snuif de sfeer: Little Italy in Groningen!
Thom Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Afgelopen week weer bij Da Vinci gegeten. Heerlijk zoals altijd. We zijn begonnen met de geweldige antipasti misti. Je krijgt maar liefst drie schalen met antipasti hapjes: vis, vlees, en vegetarisch. De chef weet er altijd weer iets moois van te maken. Daarna een pasta met zee-egel gedeeld, noem mij een andere plek waar je dat in Groningen kunt eten. Mijn vrouw heeft als hoofdgerecht de verse zwaardvis moot gekozen. Ik zelf ga altijd graag voor de mix-grill; een overdaad aan heerlijk vlees.
Je komt niet alleen voor het eten maar ook voor de geweldige en bijzondere wijnen. We hebben er inmiddels al een aantal geprobeerd maar de Mamuthone is echt onze favoriet!
Al met al, altijd geweldig. Wij komen snel weer!
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben net weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Niet de eerste keer, maar het is nog nooit tegengevallen. Het eten is goed en altijd net even bijzonder. Op een of andere manier valt er altijd als wij er zijn wel weer ergens een glas of een bord kapot in de keuken, maar dat draagt alleen maar bij aan de sfeer. Kan niet stuk dit restaurant!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
mooie avond in de nazomer, zin in lekker eten: de binnentuin van da Vinci komt, in Groningen, NL, erg dichtbij de mooie Italiaanse sfeer, waar je geen genoeg van kan krijgen. Ik ben een enorme fan van bruschetta en die is nergens beter in t Noorden.
De gerechten waren er ook naar: goddelijke verse pasta a la sarda, en met pompoen. toetjes om de vingers bij... juist ja.
MdeGf .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Royaal belegde, lekkere pizza's, gevarieerde mixed grill en heerlijke ravioli. Ook de nagerechten waren heerlijk! Aanrader!
Een gezellige binnentuin.