Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Femke W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik kijk er altijd met de grootst mogelijke vreugde naar uit wanneer ik een bezoek breng aan mijn geboortestad Groningen: eten bij Da Vinci. Al zolang ik mij herrinner een begrip in Groningen, en niet zonder reden. Graag wilde ik mijn Utrechtse vriendinnen, die de moeite hadden genomen om 'helemaal' naar Groningen af te reizen, inpalmen met écht Italiaans eten. Waar mijn zus en ik als kleine kinderen blind voor de pizza gingen, kozen wij ditmaal andere gerechten van de gevarieerde kaart. We namen de antipasti misti om mee te beginnen, wat een hoop 'oh' en 'aah' van mijn vriendinnen opleverde. Als hoofdgerecht koos ik voor de verse zwaardvis, heerlijk! Perfect gebakken (niet te droog) en smaakvol. Mijn vriendinnen kozen voor verse pasta met truffel en spaghetti met zeevruchten, waar ook zij ontzettend van genoten. Veel ruimte voor een toetje was er niet, dus besloten wij de 'zambagiu' te delen. Achteraf geen goede keuze als je eigenlijk geen plek meer hebt (wat een bom!), maar oh zo lekker. Kortom: rollend naar huis van weer een geslaagd bezoek aan Da Vinci. Ik zal altijd blijven terugkomen.
Sigrid M.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
het was voor ons, alsof wij ons weer even in Italie waanden.....gezellige, levendige, italiaanse sferen....
heerlijk gegeten, tempo tussen de gerechten waren prima en personeel ontzettend gastvrij
Wij komen zeker nog een keer terug! :-)
Kerstin F.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Delicous.
Fouk D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Super!! Komen hier al jaren! Altijd een topavond! Echt alles is overheerlijk! Niet twijfelen maar gaan!!
whuyink H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
heerlijk gegeten. rustig genoeg om een gesprek te kunnen voeren. vriendelijk personeel. kortom voor herhaling vatbaar
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Viel erg tegen na de recensies gelezen te hebben. Pizza was erg slap en nat!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
"Goede wijn behoeft geen krans", maar tóch moet ik mijn waardering voor Da Vinci met u delen. Wij hebben hier onlangs met een groep een flink aantal verschillende gerechten besteld, zodat iedereen alles kon proeven. Alles was verrukkelijk, met als absolute topper de verse pasta met echte truffel. Een avond bij Da Vinci gaat niet alleen om voortreffelijk eten, het gaat om de totale beleving. Proef de verse pasta en de gebalanceerde smaakverhoudingen van de truffel en olijfolie, hoor de Italiaanse geluiden, zie het mediterrane om je heen en snuif de sfeer: Little Italy in Groningen!
Thom Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Afgelopen week weer bij Da Vinci gegeten. Heerlijk zoals altijd. We zijn begonnen met de geweldige antipasti misti. Je krijgt maar liefst drie schalen met antipasti hapjes: vis, vlees, en vegetarisch. De chef weet er altijd weer iets moois van te maken. Daarna een pasta met zee-egel gedeeld, noem mij een andere plek waar je dat in Groningen kunt eten. Mijn vrouw heeft als hoofdgerecht de verse zwaardvis moot gekozen. Ik zelf ga altijd graag voor de mix-grill; een overdaad aan heerlijk vlees.
Je komt niet alleen voor het eten maar ook voor de geweldige en bijzondere wijnen. We hebben er inmiddels al een aantal geprobeerd maar de Mamuthone is echt onze favoriet!
Al met al, altijd geweldig. Wij komen snel weer!
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben net weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Niet de eerste keer, maar het is nog nooit tegengevallen. Het eten is goed en altijd net even bijzonder. Op een of andere manier valt er altijd als wij er zijn wel weer ergens een glas of een bord kapot in de keuken, maar dat draagt alleen maar bij aan de sfeer. Kan niet stuk dit restaurant!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
mooie avond in de nazomer, zin in lekker eten: de binnentuin van da Vinci komt, in Groningen, NL, erg dichtbij de mooie Italiaanse sfeer, waar je geen genoeg van kan krijgen. Ik ben een enorme fan van bruschetta en die is nergens beter in t Noorden.
De gerechten waren er ook naar: goddelijke verse pasta a la sarda, en met pompoen. toetjes om de vingers bij... juist ja.
MdeGf .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Royaal belegde, lekkere pizza's, gevarieerde mixed grill en heerlijke ravioli. Ook de nagerechten waren heerlijk! Aanrader!
Een gezellige binnentuin.
oldew .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben gegeten bij Da Vinci. We moesten anderhalfuur wachten op ons eten en toen we aangaven dat we lang genoeg hadden gezeten was ons gerecht binnen 10 minuten klaar. De pizza's waren wel snel klaar, maar ja die hadden wij niet besteld. De bediening is wat klungelig, meerdere personen aan de tafel. De eigenaar verontschuldigde zich met : " het is ook zo druk vanavond". Ijs niet echt bijzonder terwijl het huisgemaakt schijnt te zijn. Te duur voor wat je uiteindelijk op je bord krijgt.
Vlinder-_ .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik kreeg een tomatensoep die, in mijn optiek, nogal een vreemde nasmaak had. Toen ik dit aangaf had de bediening hier wel iets aan gedaan maar de soep bleef vreemd smaken. Toen kreeg ik te maken met vermoedelijk de eigenaar van het restaurant die mij even duidelijk maakte (in half verstaanbaar Nederlands) dat de soep al 25 jaar werd geserveerd; met andere woorden dat ik geen recht van spreken had. Het dessert en het eten van de mensen met wie ik was, was wel redelijk. Vandaar dat ik twee zessen en één vijf geef.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag in Da Vinci gegeten, één van de vele Italiaanse restaurants in Groningen, hoewel dit absoluut geen standaard pizzeria is. Als voorgerecht hadden wij de gemengde anti pasti, bestaande uit maar liefst 9 (!) smaakvolle gerechtjes. Nadien twee uitstekende vleesgerechten, waar het restaurant in uit blinkt. Afgesloten met ambachtelijk sinaasappel-ijs en een tiramisu, deze laatste had iets luchtiger gemogen. Het restaurant ligt op een matige locatie aan een drukke weg, maar is van binnen gezellig, docht niet heel hoogdravend. Overigens is er een leuk buitengedeelte. Service is heel vriendelijk. Hier komen wij zeker terug.
yvonne303 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Zijn vanavond weer verrast met de anti pasti heerlijk en er mijn man heeft een visallergie en daar houden ze echt goed rekening mee ,mijn man neemt als hoofdgerecht de Zuiglam alleen in januari hebben ze dit ,echt top en ik neem een calzone maar zonder broccoli maar met spinazie echt voortreffelijk dat heeft Stefano goed gemaakt en mauritio is ook een geweldige kok zo ook de eigenaar en zijn personeel super goed en veel aandacht geven.Het is zeker dat we nog jaren gaan komen.we danken jullie voor weer een geweldige avond
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eerste wat mij opviel toen ik dit restaurant binnenliep was een gezellige drukte. Veel tafels waren bezet en ondanks het ontbreken van de muziek was er een warme sfeer. Het decor is wat simplistisch en de open keuken is een leuke toevoeging (hoewel deze wel eens opgeknapt mag worden).

Het eten was prima, smaken hadden wel wat sterker gemogen in de gerechten. De service was goed en de bediening bestond uit vrolijke dames! Al met al een leuke tent op een leuke locatie!
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Omdat die restaurant goede recensies krijgt hier voor de verjaardag van mijn moeder gegeten. Eten was niet bijzonder en dan met name de kalfsvlees met pestosaus van mijn vriend was weinig, van slechte kwaliteit en veel te duur in verhouding met de hoeveelheid. Ook de bruchettas fantasia waren weinig fantasierijk. Zeer prijzig voor wat je krijgt om over de service nog maar te zwijgen. De gangen volgden elkaar zo snel dat je amper de tijd had om vijf minuten tussen de gangen door wat te kletsen. We werden bijna weggekeken en de rekening voor zes mensen was ook zeer hoog in verhouding met wat we uiteindelijk hebben gegeten en gedronken. Nee voor ons geen tweede keer in dit restaurant.
Rianne P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen weekend waren een weekendje logeren in Groningen. Wij gingen eten bij Osteria Da Vinci in Groningen. Geen recencies vooraf gelezen, maar puur uitgekozen op de menukaart. Een menukaart met gerechten zoals die in Italie op de kaart staan. Op papier beloofde dat veel goeds, in de praktijk: Super. Mijn man nam als voorgerecht Caponata, een Siciliaans gerecht. Het was overheerlijk, daarna had hij Manza Lardellato, gegrilde biefstuk omwikkeld met laurier en spek in een wijnsaus met uien en rozemarijn. Ook dit was weer overheerlijk. Ik nam geen antipasta maar een primo als voorgerecht: verse lintpasta met zeeegelsaus. Ik had er al dagen naar uit gekeken en werd niet teleurgesteld. Het was meer dan heerlijk. Daarna kalfsbiestukjes in een saus van avocado en grapefruit. Het wordt saai, want ook dit was heerlijk. Na zoveel lekkers wilden we toch ook nog een toetje. Mijn man nam citroensorbet met limoncellolikeur en ik Movimenta: een pannacotta met munt. Kan me niet heugen in Nederland ergens zo heerlijk Italiaans gegeten te hebben. Als we weer in Groningen zijn, gaan we zeker terug.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Zondag 20 dec heb ik samen met mijn vriendin uitstekend gegeten bij jullie.
We begonnen met een heerlijk glas huiswijn en vervolgens hebben we gevraagd naar de wijnkaart.
Alleen hier kon eigenlijk niemand ons helpen, jammer. Het zijn onbekende wijnen en voor de prijs van €35,- verwachten we toch enige uitleg. Misschien een doelstelling voor een personeelslid? op het moment dat de eigenaar er niet is, iemand anders mij had kunnen helpen. De wijn was verder uitstekend!!
De hoofdgerechten waren echt bijzonder lekker en smaakvol. Hier wordt gekookt met passie en beleving. Heerlijk en uitstekend Italiaans!!!
Decor? misschien noemen ze het eigentijds en traditioneel? een beetje meer aandacht en minder spotlights en ziet er ook nog eens sfeervol uit!

Wij komen zeker terug!! Bedankt!