Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Da Vinci

Liset V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
J w B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Prima heerlijk gegeten ongedwongen sfeer
Mascha D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk gegeten en genoten van nieuwe gerechten. Vast adres van ons al jaren. Komen hier zeker weer!
Ook al diverse vrienden van ons getipt met dit heerlijke adres.
Adam D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Het was een tijdje minder maar inmiddels weer zeer goede kwaliteit!!! Als je van echt Italiaans houdt, dan is dit een echte aanrader.
Mazza M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Al jaren een vertrouwde adres in Groningen, waar je kunt genieten van de Italiaanse keuken die nog door Italianen wordt gemaakt.
Bravi.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Goede en vriendelijke bediening. Pizza was lekker. Dessert prima. Ik vond de ruimte niet bijzonder. Wij zaten dicht bij de keuken en in de looprichting. Dat vond ik niet prettig.
Erika R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
Altijd super! Wij komen weer. :)
Reinard B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
De proeverij van voorgerechten was heerlijk! En de "paella" op Sardinese wijze met veel zeevruchten, vlees, couscous en groenten was zeer goed gevuld.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Echt heerlijk gegeten! Gaan we zeker vaker doen! Het is een heel leuk restaurant. Al jaren veel over gehoord maar nooit de kans gehad om erheen te gaan. Had ik dus veel eerder moeten doen. Mijn favoriete italiaan vanaf nu!
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Heerlijk gegeten, vis fantasie van de chef! Aanrader! 2 gangen voor twee personen, veel soorten vis en schelpdieren, met een toetje van citroen ijs met aardbeien en wodka
sanenjan .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
gezellige echt italiaanse sferen, veel personeel ook italiaans waardoor je je echt beetje in buitenland waant. Heerlijke pizza's maar ook veel traditionele italiaanse gerechten waardoor het een breed aanbod heeft.
Diana R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten, we hebben niet lang hoeven te wachten op onze gerechten. Zeker de moeite waard om vaker naar toe te gaan.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Blijft een gezellige plek, sfeervol ingericht en vriendelijke bediening. Heerlijke voorgerechten en bijzondere hoofdgerechten, zeer smaakvol van smaak. Topper in Groningen.
Klaske T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Ik kom hier al jaren zo nu en dan met vrienden eten. Meestal een van de pasta`s, zijn altijd lekker.
Het is altijd druk en gezellig.
Anita F.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
We waren met een groep van het werk. Ik en mijn collega hadden bistecca peperonata besteld ( biefmedaillion met paprika en gorgonzolasaus). De gorgonzolasaus was bij ons beiden niet te vinden. De gebakken aardappeltjes vielen erg tegen en de bloemkool was wel erg niet gaar (bijna rauw). Het dessert van sinaasappelijs met stukjes sinaasappel en slagroom was heerlijk! Conclusie (en vele collega’s met mij) is dat ik dit restaurant een onvoldoende geef.
Wij betreuren het zeer dat u ons onvoldoende beoordeelt. Een gezelschap van dergelijke omvang serveren we het liefst een van onze groepsmenu's: voor ons efficiënt en voor de gasten iets speciaals voor een zeer aantrekkelijke prijs. We worden er sinds jaar en dag erg om gewaardeerd. U wilde daarvan geen gebruik maken en liever a la carte eten. Dat stelt ons uiteraard op de proef bij zo'n grote groep, maar wij meenden dat we erin geslaagd waren u allen de kwaliteit te serveren die u van ons mag verwachten. Gevraagd of alles naar wens was, is ons niets ter ore gekomen wat u niet beviel. We hadden er graag op dat moment nog alles aan gedaan om iets te herstellen. We maken iets anders, serveren een aanvullend garnituur en komen eigenlijk altijd tot een oplossing. Onze prijzen liggen lager dan gemiddeld, maar als je het niet lekker hebt gevonden, is het altijd te duur. Het is altijd pijnlijk dat op deze manier te moeten vernemen.
Leontine D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lievelings restaurant in Groningen! De truffelpasta is heerlijk!
Eric Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Veel keuze uit diverse pasta's, pizza's, vlees en visgerechten. Pizza's hebben lekkere dunne bodem, gul belegd. Aanrader
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Erg goed gegeten bij Da Vinci. Mijn favoriete Italiaanse restaurant om met mijn collega's uit Groningen te eten. Aanrader is het gemixte voorgerecht en de pasta met Vongole. Altijd een goede combinatie. Wijn per liter, simpel, soepel en prima.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gisteravond hier gegeten. De pizza's waren prima, de pasta's waren redelijk tot goed. De lamskoteletjes waren lekker, de gefileerde sardines vielen qua hoeveelheid en smaak nogal tegen. De hoeveelheid groente was te beperkt, de bediening was redelijk. De bijlage was voor iedereen hetzelfde, ongeacht welk hoofdgerecht je bestelde, waardoor de bijlage niet altijd passend was bij het hoofdgerecht. De sfeer was op zich goed, wel was de zitruimte nogal krap. Gezien de goede recensies viel het mij wat tegen, ook omdat ik voor de sardines had gekozen.