Da Vinci

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:30
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Af te huren , Wi-Fi
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
"Goede wijn behoeft geen krans", maar tóch moet ik mijn waardering voor Da Vinci met u delen. Wij hebben hier onlangs met een groep een flink aantal verschillende gerechten besteld, zodat iedereen alles kon proeven. Alles was verrukkelijk, met als absolute topper de verse pasta met echte truffel. Een avond bij Da Vinci gaat niet alleen om voortreffelijk eten, het gaat om de totale beleving. Proef de verse pasta en de gebalanceerde smaakverhoudingen van de truffel en olijfolie, hoor de Italiaanse geluiden, zie het mediterrane om je heen en snuif de sfeer: Little Italy in Groningen!
Thom Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Afgelopen week weer bij Da Vinci gegeten. Heerlijk zoals altijd. We zijn begonnen met de geweldige antipasti misti. Je krijgt maar liefst drie schalen met antipasti hapjes: vis, vlees, en vegetarisch. De chef weet er altijd weer iets moois van te maken. Daarna een pasta met zee-egel gedeeld, noem mij een andere plek waar je dat in Groningen kunt eten. Mijn vrouw heeft als hoofdgerecht de verse zwaardvis moot gekozen. Ik zelf ga altijd graag voor de mix-grill; een overdaad aan heerlijk vlees.
Je komt niet alleen voor het eten maar ook voor de geweldige en bijzondere wijnen. We hebben er inmiddels al een aantal geprobeerd maar de Mamuthone is echt onze favoriet!
Al met al, altijd geweldig. Wij komen snel weer!
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We hebben net weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Niet de eerste keer, maar het is nog nooit tegengevallen. Het eten is goed en altijd net even bijzonder. Op een of andere manier valt er altijd als wij er zijn wel weer ergens een glas of een bord kapot in de keuken, maar dat draagt alleen maar bij aan de sfeer. Kan niet stuk dit restaurant!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
mooie avond in de nazomer, zin in lekker eten: de binnentuin van da Vinci komt, in Groningen, NL, erg dichtbij de mooie Italiaanse sfeer, waar je geen genoeg van kan krijgen. Ik ben een enorme fan van bruschetta en die is nergens beter in t Noorden.
De gerechten waren er ook naar: goddelijke verse pasta a la sarda, en met pompoen. toetjes om de vingers bij... juist ja.
MdeGf .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Royaal belegde, lekkere pizza's, gevarieerde mixed grill en heerlijke ravioli. Ook de nagerechten waren heerlijk! Aanrader!
Een gezellige binnentuin.
oldew .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
We hebben gegeten bij Da Vinci. We moesten anderhalfuur wachten op ons eten en toen we aangaven dat we lang genoeg hadden gezeten was ons gerecht binnen 10 minuten klaar. De pizza's waren wel snel klaar, maar ja die hadden wij niet besteld. De bediening is wat klungelig, meerdere personen aan de tafel. De eigenaar verontschuldigde zich met : " het is ook zo druk vanavond". Ijs niet echt bijzonder terwijl het huisgemaakt schijnt te zijn. Te duur voor wat je uiteindelijk op je bord krijgt.
Vlinder-_ .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Ik kreeg een tomatensoep die, in mijn optiek, nogal een vreemde nasmaak had. Toen ik dit aangaf had de bediening hier wel iets aan gedaan maar de soep bleef vreemd smaken. Toen kreeg ik te maken met vermoedelijk de eigenaar van het restaurant die mij even duidelijk maakte (in half verstaanbaar Nederlands) dat de soep al 25 jaar werd geserveerd; met andere woorden dat ik geen recht van spreken had. Het dessert en het eten van de mensen met wie ik was, was wel redelijk. Vandaar dat ik twee zessen en één vijf geef.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vandaag in Da Vinci gegeten, één van de vele Italiaanse restaurants in Groningen, hoewel dit absoluut geen standaard pizzeria is. Als voorgerecht hadden wij de gemengde anti pasti, bestaande uit maar liefst 9 (!) smaakvolle gerechtjes. Nadien twee uitstekende vleesgerechten, waar het restaurant in uit blinkt. Afgesloten met ambachtelijk sinaasappel-ijs en een tiramisu, deze laatste had iets luchtiger gemogen. Het restaurant ligt op een matige locatie aan een drukke weg, maar is van binnen gezellig, docht niet heel hoogdravend. Overigens is er een leuk buitengedeelte. Service is heel vriendelijk. Hier komen wij zeker terug.
yvonne303 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Zijn vanavond weer verrast met de anti pasti heerlijk en er mijn man heeft een visallergie en daar houden ze echt goed rekening mee ,mijn man neemt als hoofdgerecht de Zuiglam alleen in januari hebben ze dit ,echt top en ik neem een calzone maar zonder broccoli maar met spinazie echt voortreffelijk dat heeft Stefano goed gemaakt en mauritio is ook een geweldige kok zo ook de eigenaar en zijn personeel super goed en veel aandacht geven.Het is zeker dat we nog jaren gaan komen.we danken jullie voor weer een geweldige avond
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het eerste wat mij opviel toen ik dit restaurant binnenliep was een gezellige drukte. Veel tafels waren bezet en ondanks het ontbreken van de muziek was er een warme sfeer. Het decor is wat simplistisch en de open keuken is een leuke toevoeging (hoewel deze wel eens opgeknapt mag worden).

Het eten was prima, smaken hadden wel wat sterker gemogen in de gerechten. De service was goed en de bediening bestond uit vrolijke dames! Al met al een leuke tent op een leuke locatie!
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Omdat die restaurant goede recensies krijgt hier voor de verjaardag van mijn moeder gegeten. Eten was niet bijzonder en dan met name de kalfsvlees met pestosaus van mijn vriend was weinig, van slechte kwaliteit en veel te duur in verhouding met de hoeveelheid. Ook de bruchettas fantasia waren weinig fantasierijk. Zeer prijzig voor wat je krijgt om over de service nog maar te zwijgen. De gangen volgden elkaar zo snel dat je amper de tijd had om vijf minuten tussen de gangen door wat te kletsen. We werden bijna weggekeken en de rekening voor zes mensen was ook zeer hoog in verhouding met wat we uiteindelijk hebben gegeten en gedronken. Nee voor ons geen tweede keer in dit restaurant.
Rianne P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Afgelopen weekend waren een weekendje logeren in Groningen. Wij gingen eten bij Osteria Da Vinci in Groningen. Geen recencies vooraf gelezen, maar puur uitgekozen op de menukaart. Een menukaart met gerechten zoals die in Italie op de kaart staan. Op papier beloofde dat veel goeds, in de praktijk: Super. Mijn man nam als voorgerecht Caponata, een Siciliaans gerecht. Het was overheerlijk, daarna had hij Manza Lardellato, gegrilde biefstuk omwikkeld met laurier en spek in een wijnsaus met uien en rozemarijn. Ook dit was weer overheerlijk. Ik nam geen antipasta maar een primo als voorgerecht: verse lintpasta met zeeegelsaus. Ik had er al dagen naar uit gekeken en werd niet teleurgesteld. Het was meer dan heerlijk. Daarna kalfsbiestukjes in een saus van avocado en grapefruit. Het wordt saai, want ook dit was heerlijk. Na zoveel lekkers wilden we toch ook nog een toetje. Mijn man nam citroensorbet met limoncellolikeur en ik Movimenta: een pannacotta met munt. Kan me niet heugen in Nederland ergens zo heerlijk Italiaans gegeten te hebben. Als we weer in Groningen zijn, gaan we zeker terug.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Zondag 20 dec heb ik samen met mijn vriendin uitstekend gegeten bij jullie.
We begonnen met een heerlijk glas huiswijn en vervolgens hebben we gevraagd naar de wijnkaart.
Alleen hier kon eigenlijk niemand ons helpen, jammer. Het zijn onbekende wijnen en voor de prijs van €35,- verwachten we toch enige uitleg. Misschien een doelstelling voor een personeelslid? op het moment dat de eigenaar er niet is, iemand anders mij had kunnen helpen. De wijn was verder uitstekend!!
De hoofdgerechten waren echt bijzonder lekker en smaakvol. Hier wordt gekookt met passie en beleving. Heerlijk en uitstekend Italiaans!!!
Decor? misschien noemen ze het eigentijds en traditioneel? een beetje meer aandacht en minder spotlights en ziet er ook nog eens sfeervol uit!

Wij komen zeker terug!! Bedankt!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Afgelopen zaterdag hebben wij met z’n tweeën gegeten bij Da Vinci. We zijn nu meerdere keren wezen eten bij dit restaurant, dus genoeg ervaring om de review te onderbouwen.

Decor:
Da Vinci zit in een klein pandje aan het Schuitendiep en het is gezellig ingericht, maar verwacht hier geen hippe inrichting. Wij vinden dat dit juist wel onderdeel is van de charme.

Eten en service:
Allereerst: we hebben heerlijk gegeten.
Als voorgerecht had ik de tomatensoep. Deze werd geserveerd met wat brood en kruidenboter. Het bord tomatensoep was zeer riant van omvang en zeer smakelijk, deze was duidelijk vers gemaakt en er zaten nog enkele hele (kleine) tomaten in. Mijn vriendin had vooraf de stracciatellasoep, een bouillon met ei. Zij heeft deze soep nu bij meerdere restaurants gehad, maar vind de soep bij Da Vinci het lekkerste, met name dankzij de structuur van de soep.

Als hoofdgerecht hadden we allebei een pizza, waarbij we voor de kleine versie hebben gekozen (2 euro goedkoper). Deze ‘kleine’ pizza’s zijn echter meer dan groot genoeg wat ons betreft. Ik had een pizza ‘carpaccia’, die rijkelijk belegd was met ossehaas en licht pittig was. De bodem was mooi dun en krokant. Mijn vriendin had een pizza ‘noito’, ook deze was rijkelijk belegd en lekker. Als toetje hebben we gekozen voor de huisgemaakte tiramisu, waarbij je echt goed proeft dat dit vers is.

Als afsluiter hebben we een espresso met een limoncello genomen. Onze ober Mino kon heel leuk vertellen over koffie en hij had duidelijk plezier in zijn werk. De service was gedurende de hele avond echt super te noemen. Mino vertelde ons dat hij er net 3 weken werkte – wij vonden hem in ieder geval echt een aanwinst en de goede service maakt het etentje dan ook echt af. Prijs kun je wat ons betreft ook niets van zeggen.
KayH .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Geweldig. Zo lekker hebben we in geen tijden gegeten. De pasta tartufo en de calzone met broccoli waren echt perfect klaargemaakt, en het voorgerecht en dessert waren ook voortreffelijk. Daarnaast was de bediening ontzettend vriendelijk en was het niet te druk maar toch gezellig in het restaurant. Ook een erg goede prijs kwaliteit verhouding; we hadden eigenlijk het gevoel dat we te weinig hebben betaald voor de heerlijke maaltijd.
smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Leuk Italiaans restaurant, prima eten, zeker de moeite waard om een keer heen te gaan. Zowel de salade was erg uitgebreid en mooi gepresenteerd. Ook de pasta (salmone) smaakte erg goed en was erg lekker!
indolover72 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
vorige week hier wezen eten na veel positieve verhalen over dit restaurant.
Ik werk zelf ruim 30 jaar in de horeca en weet redelijk hoe het hoort. Bij ontvangst staat iemand ons te woord , na onze reservering aangegeven te hebben word er driftig op een I pad geschoven en getikt en aandacht voor gast weg.
Drankjes diverse malen om moeten vragen omdat het vergeten was, in drukte begrip hiervoor maar de familie zat rustig bij de keuken te relaxen en de bediening was goed bezet. Bier tappen met half schuim half bier, voor dat ik er wat van kon zeggen zoef weg bediening, je denk laat maar kan gebeuren.
Dan de proeverij 26,- euro 2 pers voorgerecht aardig aan de prijs wel lekker maar niet bijzonder geen uitleg en werd in 3 etappes op tafel gezet met nog steeds geen uitleg wat we aten.
Het kalfsvlees als hoofdgerecht met pesto saus, 3 dunneplakjes kalfsvlees met een waterige pesto saus ruim aan de prijs ook dit gerecht.
Pizza was erg lekker van mijn tafelgenoot goed voorzien van diverse kaassoorten.De bediening doet wel zijn best maar er is geen leiding en sturing van medewerkers aanwezig.
Ook pas aan het einde bij het afrekenen vragen of alles naar wens is geweest, tja dan ga je dit allemaal niet meer oprakelen je wil afrekenen en weg.
Jammer 100,- euro voor 3 pers armer voor ons niet weer.
Truusje V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
De patio was helaas vol, maar ook zonder te hebben gereserveerd vonden ze voor ons nog een plekje binnen. Ondanks de drukte werden we redelijk snel bediend door het aardige personeel dat ook nog eens de tijd nam om onze vragen aan de kok door te spelen. De bruscettavarianten waren verrassend en verrukkelijk (o.a met pulpo). Een echte aanrader is de Vernaccia e bottarga. Dit voorgerecht - knapperig dun brood met olijfolie en kuit van harder, geserveerd met een heerlijk glas frisse Sardijnse sherry - was subliem, net als de rest van het menu. We hebben hier beter gegeten dan menig restaurant in Italië, laat staan in Nederland!
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
we waren er nog nooit geweest maar wel veel verhalen gehoord. Een heerlijke italiaan.
Het was een erg drukke avond en de bediening had het zwaar. We hebben daardoor behoorlijk lang moeten wachten en de bediening had niet altijd oog voor de gasten maar uiteindelijk was het het wachten meer dan waard.
Vooraf heerlijke warme deegballetjes gevuld met gorgonzola en daarna echt hele goede pizza's. Goede ingredienten, goede smaak, echt heerlijk en zeker ook betaalbaar. ga zeker nogmaals terugkomen.
fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
We wanen ons in Italie, heerlijk. De sfeer en het eten top, de bediening hard aan het werk. We hebben binnen gezeten met een grote groep, maar andere keren ook heerlijk buiten.