Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Da Vinci

Peter M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Het eten is geweldig en de dames die serveren doen ook hun uiterste best. Een ding wat naar mijn mening voor verbetering in aanmerking komt is het interieur. Dit is een beetje "outdated" en straalt ook niet echt de atmosfeer van een traditionele Italiaansse Trattoria uit. Verder dan dat alles zeer goed!!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Was er een tijdje niet geweest, nu weet ik weer waarom ik het altijd zo'n leuk restaurant vond.
Al vele jaren top! De sfeer is goed en het eten is super lekker.
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Authentiek Sardijnse keuken. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Janneke K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Altijd heerlijk eten in een gezellige ongedwongen sfeer. Mijn favoriete Italiaanse restaurant in Groningen. Een aanrader!
Frea B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Heerlijk gegeten, heel goede bediening, inrichting eenvoudig maar wel prima. Aanrader!!
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
echt Italiaanse sfeer, fantastisch leuk
het tratoria gevoel (familie bedrijf)
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Allard M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Heerlijk gegeten op de binnenplaats van Da Vinci. De binnenplaats was nu nog overdekt met zeil en warmtelampen waardoor het zelfs tot 22:00 aangenaam was om er te zitten.
thomas P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Gezellige, huiselijke sfeer, geweldige bediening, interieur van het restaurant was netjes maar ouderwets, zeer snelle bediening. Verder heel lekker eten met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Je kon merken dat het vers bereid is. Het personeel deed gelukkig niet moeilijk over het feit dat iedereen in mijn gezelschap individueel betaalde. Kom hier zeker weer!
Julia M.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Goed prijs en lekker eten.
aly B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
De tafel was klein. Het eten lekker.
Frederiek W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Wij zijn hier vaak geweest naar tevredenheid, maar deze keer helaas lekkere maar erg zoute pizza's. Slecht van geslapen.
Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Lekker Italiaans eten! Vriendelijke bediening. Gezellig druk restaurant waar we een paar keer per jaar komen en kwaliteit gewaarborgd is.
martijn K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Genieten op zijn Italiaans

Niet alle restaurants zijn hetzelfde, de ene heeft betere bediening, de andere is goedkoper en de andere heeft weer beter eten. Hoe staat DaVinci in het rijtje van restaurants? Als uitblinker of als tegenvaller?
Laten we beginnen met de inrichting. De inrichting is zoals je van een Italiaans restaurant verwacht, geen felle kleuren maar gewoon knus en gezellig. Daar komt wel mijn eerste minpunt, de stoelen waren van hout en oogden niet erg comfortabel. Gelukkig zaten ze wel lekker en zorgde het simpele design dat je voelt alsof je in een familie restaurant bent. Het is wel een beetje ouderwets maar dat vind ik ook wel sfeer geven. Het is geen hypermoderne inrichting gelukkig want bij een Italiaans restaurant denk ik al gauw aan een oud familie restaurant en dat hadden ze hier gelukkig.
Maar hoe is het eten dan? Zelf nam ik de pizza al pesto. Een pizza met tomaten, mozzarella, basilicumsaus, Parmezaanse kaas, gorgonzola en tomaat. Wat ben ik blij dat ik die pizza koos, hij smaakte namelijk voortreffelijk. Het is ook fijn dat hij warm geserveerd werd, ik heb namelijk wel eens een pizzeria bezocht waar je lauwe pizza’s serveerden. Toen ik de pizza voor me kreeg rook je ook de lekkere aroma van de pizza komen. Zoals ik al zij smaakte hij voortreffelijk en je proeft de verse ingrediënten.
De bediening is ook erg goed. Toen we binnenkwamen en zagen dat het erg druk was dacht ik dat we wel weer minstens een halfuur konden wachten maar dat was niet zo. We werden bijna direct geholpen en ons eten kwam er vervolgens er snel aan. Het drinken was ook niks aan af te keuren. De cola was lekker koud en met glas geserveerd.
Maar hoe zit het met de kleintjes? Restaurants kunnen erg duur zijn. Ook op dat opzicht is er bij Da Vinci aan gedacht. Het is wat duur maar ze slachten je portemonnee niet af. Vooral als je bedenkt hoe goed de kwaliteit is merk je dat de prijs kwaliteit verhouding wel goed is. Het is geen Crème de la Crème waar je kaviaar krijgt maar het is ook zeker geen B restaurant.
Conclusie? Da Vinci is zeer erg aan te bevelen voor wanneer je lekker Italiaans eten wilt wat goede kwaliteit heeft en ook nog betaalbaar is. Ik geeft het daarom ook een 9/10.
Annelies G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Er kan wel wat aan de inrichting gedaan worden, wat ongezellig maar verder zoals altijd eten en service helemaal prima! We komen graag weer terug!
brenda.deboer .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Goed eten in een Italiaanse ambiance . Vleesgerechten zijn prima en pizza goed. Wel wat rumoerig door jkleine ruimte maar dit maakt het ook gezellig
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
We hadden een tafeltje gereserveerd. Echter te dicht bij toilet. In goed overleg toch een andere plaats Kunben krijgen, ondanks de drukte
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Prettige bediening, goede keuken
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Goed eten, prima prijs en echte Italianen.
hesala .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Zoals gewoonlijk weer heerlijk gegeten.
Helaas zaten we erg krap. Tafeltjes stonden stijf tegen elkaar aan zodat er erg weinig bewegingsruimte was.
l.muurman .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Doordeweeks is de kwaliteit van de pizza's iets beter dan in de weekenden. Misschien door de drukte in het restaurant...?