Da Vinci

Turfsingel 33/1 9712 KJ Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Da Vinci

Da Vinci is een Italiaans restaurant dat al sinds mensenheugenis in het geheugen van de Groningers staat gegrift. Een tent die steevast vol zit en waar je zelden klachten over hoort. Gewoon, omdat ze hun werk naar behoren doen; al meer dan 25 jaar serveren ze er pizza’s en regionale specialiteiten waarbij de Sardijnse keuken de boventoon voert.’ Aan deze kwalificatie door het Dagblad van het Noorden in 2016 hebben we eigenlijk niets toe te voegen. Of misschien de bijzondere wijnkaart, met alleen door de eigenaar zelf geïmporteerde uitstekende, louter Sardijnse wijnen. Of de gezellige binnentuin, onverwacht mediterraan, open van Pasen tot laat in oktober, zo nodig overdekt en verwarmd. Hier wordt – voor iedereen zichtbaar door de open keuken – gewerkt met louter verse ingrediënten, door Italianen voor wie smaak boven entourage of culinaire prietpraat gaat.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Vinci

lijn 3 bushalte UMCG Noord of Grote Markt
  • Kom je met de auto?
    Eenrichtingsverkeer op de Turfsingel. Da Vinci ligt aan de Zuidzijde schuin tegenover het begin van het Boterdiep. De parkeergarages liggen aan de Noordzijde.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Boterdiep, parkeergarage Ossenmarkt

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16.00 - 23.00 uur
Tussen kerst en oud & nieuw gesloten
1e Paasdag en 1e Pinksterdag gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Da Vinci

Leontine D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lievelings restaurant in Groningen! De truffelpasta is heerlijk!
Eric Jan D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Veel keuze uit diverse pasta's, pizza's, vlees en visgerechten. Pizza's hebben lekkere dunne bodem, gul belegd. Aanrader
Tjandra B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Erg goed gegeten bij Da Vinci. Mijn favoriete Italiaanse restaurant om met mijn collega's uit Groningen te eten. Aanrader is het gemixte voorgerecht en de pasta met Vongole. Altijd een goede combinatie. Wijn per liter, simpel, soepel en prima.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gisteravond hier gegeten. De pizza's waren prima, de pasta's waren redelijk tot goed. De lamskoteletjes waren lekker, de gefileerde sardines vielen qua hoeveelheid en smaak nogal tegen. De hoeveelheid groente was te beperkt, de bediening was redelijk. De bijlage was voor iedereen hetzelfde, ongeacht welk hoofdgerecht je bestelde, waardoor de bijlage niet altijd passend was bij het hoofdgerecht. De sfeer was op zich goed, wel was de zitruimte nogal krap. Gezien de goede recensies viel het mij wat tegen, ook omdat ik voor de sardines had gekozen.
basmooibroekk .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben met vier personen een erg gezellige avond gehad. De sfeer was gemoedelijk, ondanks het feit dat ze compleet vol zaten was dit niet te merken aan de bediening. Er werd de tijd genomen en vragen werden goed beantwoord. Het eten was prima. Pasta's waren goed. Biefstuk is aan de prijzige kant voor de kwaliteit die geleverd wordt.
tamarasteegs .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Heerlijk gegeten, zeer uitgebreide menukaart. Zoveel lekkers dat we geen dessert meer opkonden helaas. Verbeterpuntje is de wijnkaart, deze bied weinig diversiteit.
Pjotr R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Eigenlijk was alles prima de luxe, behalve dat het er nogal warm wordt van de vele mensen en daardoor er wat zuurstofgebrek komt.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Zeer slechte ervaring. Reservering dag van te voren gemaakt voor 19:00 uur. Bij aankomst geen tafel beschikbaar en zo'n 15 minuten staand wachten. Excuus was dat er groepen waren die nog niet weg waren. Eigenaar volslagen blind voor wat er gebeurde en wilde een vrijgekomen tafel meteen weggeven aan twee nieuwe gasten zonder resrvering. Een excuus van één personeelslid dat zich blijkbaar verantwoordelijk voelde, maar verder geen enkele interesse in de klant. Dus al helemaal geen kopje koffie van het huis voor het ongemak. Bediening (op één persoon na) horkerig, wachttijd voor bestellen en tussen de gangen véél te lang, kwaliteit maaltijd acceptabel maar niet meer dan dat. Zeer teleurstellend en op punten ergerlijk. Geen leuk familiedineetje ter gelegenheid van een verjaardag. Osteria Da Vinci voorlopig maar weer even overslaan.
Fleur W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten: alles vers en goed klaargemaakt.
Hier is de gast echt welkom!
Monica D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
De tafels staan krap op elkaar. Ik kon er nauwelijks tussen.
De carpaccio van tonijn is laf van smaak. Je moet er zelf smaak aan geven.
De couscous was te hard gebakken en de citroensmaak ver te zoeken.
Het personeel is vriendelijk, maar haastig.
Hilde D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Aangegeven plaats konden we nog veranderen. Erg fijn.
Aangeven dat je een pauze wilt tussen de gangen.
Yvette H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Eerlijk Italiaans eten!
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hadden ruim van te voren gereserveerd. We werden echter met z'n drieen aan een erg klein tafeltje gezet op wat ongemakkelijke tuinstoeltjes. De serveerster kon niets anders zeggen dan dat er verder geen plaats was voor ons. De lamskotteletjes waren heerlijk, het rundvlees op de pizza carpazzia had echter een eigenaardige smaak. Zijn we niet gewend van dit restaurant en daarom wat terleurgesteld.
Hennie B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Geen poespas, fancy porcelein of tafelzilver; wel: goede kwaliteit en lekkere gerechten. Bijzondere wijnkaart met alleen maar wijnen uit Sardinië, maar die zijn heerlijk! Italiaanse mensen, ook in de bediening. Dit is echt en puur. Wel vaak erg vol. Wij zaten nog in de tuin: met een zeil erover en heaters nog heel romantisch onder de wingerd. We hadden het menu met paddestoelen in alle gangen. We vonden vooral de verse tagliolini erg lekker, maar ook het citroenschuim was een verrassend lekker dessert.
hetty W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zoals alle voorgaande keren weer heerlijk gegeten bij Da Vinci. Prima sfeer, vlotte bediening. Wij hebben nog nooit naast geschoten met Da Vinci!
Wi B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Uiteraaard kun je het gangbare Italiaans eten en staan er pizzas op de kaart maar er komen ook gerechten die je misschien nog nooit hebt gegeten buiten Sardinie. Smaakvol bereid en het is niet alleen vanwege de acceptabele prijzen dat h
Foelke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Goede snelle en aardige bediening.
Alleen de akoestiek is niet zo goed.
veraverhagen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Vriendelijke bediening. Wel veel verschillende mensen voor één tafel. We moesten lang wachten op het wijntje bij het hoofdgerecht en er was sprake van zeer taai vlees. Dit is echter direct opgelost door de kok die een nieuw stukje mals vlees heeft verzorgd. Verder nog een nietje in het eten. Al met al lekker gegeten, maar geen reden voor een fooi.
Corine S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Wat een heerlijke plek om te eten. Wij hadden allen en pizza en die waren perfect. De topping was bij iedere pizza een verrassing, geen standaard pizza zoals bij zovelen.
Lekkere dunne en knapperige bodem. Vriendelijke bediening en geen super lange wachttijden .
Belle D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanavond weer een heerlijke avond in Da Vinci gehad. Als voorgerecht deelden wij een pepata di cozze e vongole en de crudo di tonno. Grote porties en verrassende combinaties. Daarna bestelden wij de vis van de dag: zeebaars. De ene gegrild en de andere uit de oven; de lekkerste zeebaars die wij ooit hebben gegeten! Als dessert probeerden we iets nieuws: kleine petit-fours uit Sardinië. Verrukkelijk! De bediening was verder vrolijk en vlot. Verzadigd en tevreden besloten wij dat dit zeker niet onze laatste keer in Da Vinci is.