Da Sebastiano

Javastraat 138A 2585 AX Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Da Sebastiano

Een authentieke maaltijd

In de Haagse Archipelbuurt vind je dit knusse restaurant. Geniet van een authentieke, Italiaanse maaltijd, gemaakt van de beste en verse producten. Van de antipasti tot de dolci, hier ga je nog lang van nagenieten. Geen gedoe, geen frutsels op je bord, maar heerlijke pure klassiekers.

Meer informatie over restaurant Da Sebastiano

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Lekker-vegetarisch .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Wat een tegenvaller. Tot een tijdje geleden waren wij fan van Da Sebastiano 2 op de Laan van Merrdervoort, maar die is echt steeds slechter geworden en we hoorden van allerlei kanten dat deze Da Sebastiano nog wél goed was. Nou, niet voor ons... Vegetariërs moeten het sowieso doen met de pasta- en pizzakaart want op het schoolbord is alles met vlees en vis. De caprese was lekker, de bruschetta ook, behalve de twee met tapenade - die leek me niet vers gemaakt. Toen ravioli met vulling van spinazie en ricotta, die niet te proeven was door de overheersende tomatensaus erover, die niet lekker was en proefde alsof hij uit een pakje of potje kwam. Aan de overkant van de tafel gnocchi met pesto, maar die pesto was meer een soort roomsaus, heel flauw van smaak. En tot slot de tiramisu: aardig, maar die van mezelf is veel lekkerder. En van een sneetje gratis bruschetta vooraf en een glaasje limoncello achteraf hebben ze blijkbaar ook afscheid genomen. Terwijl elke restauranteigenaar toch moet weten: het is een heel slecht teken als je gasten iets afneemt wat ze gewend waren. Het andere filiaal had dat ook al gedaan, maar we hoorden dat je het hier nog wel kreeg. Nou, wij niet dus. Jammer, maar we gaan nooit meer terug.
Conenhans .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eten smakelijk opgemaakt en alle 4 de gerechten vielen goed in de smaak.
Opdienen vol aandacht gedaan.
Gezellige sfeer. Muziek niet te opdringerig en sfeervol.
Toilet schoon, dat geeft ook een goed hoop van de hygiëne in de keuken.
Gerafolkers62 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het eten was uitstekend en bijzonder vriendelijke mensen
We konden in de tuin zitten. Erg prettig
Een aanrader!!
Fijn dat we onze dinercheque konden gebruiken.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk gegeten in de tuin van Da Sebastiano. De rollade van lam was heerlijk, met name door de geweldig lekkere saus. Je waant je even in een trattoria in Italië.

De wijnen zijn goed en zeer schappelijk geprijsd (tip: de Primitivo). De service was correct en erg vriendelijk.

Wij komen nog eens terug als we rustig Italiaans willen dineren.
Sylviafaber .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het voorgerecht was veel te zout en de pizza frutti Di mare zat zoveel peper op dat deze niet eetbaar was. De wijn en de bediening was prima
Dkoala .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijke pizza's, in een lange tijd niet zulke goede bodems geproefd. Volgende keer gaan we zeker andere gerechten proberen!
De service was inderdaad anders dan we gewend waren, hartelijke gastheer op zijn manier. Soms vroegen we iets, dan gingen ze weg en kwamen ze er later weer op terug.
Tessab .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Geen typische pizzeria hoewel je er prima pizza's kunt eten of afhalen. Voor' n leuke prijs ook. Eigenaar is 'n beetje eigenaardig, laat z'n personeel rennen en wil alles op zijn manier. Hij komt zelf het menu met krijtbord bij je tafel uitleggen, met z'n eigen manier van enthousiasme. Het verloopt er meestal vlot, ze hebben fijne wijnen. Er is altijd wat leuks te kiezen v h krijtbord, zoals een stuk wild vlees of lam, een 'tapas' van de voorgerechtjes als je niet kunt kiezen, maar de 'gewone dingen' zijn ook beschikbaar. Bekende (?) gezichten krijgen vaak n limoncello v d zaak, altijd gezellig. 's Zomers is er een terras, tafels kunnen wel n beetje mank en scheef staan, zit toch minder prettig.. Fijne Italiaan met uitgebreid menu!
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Al járen trouwe Sebastianogangers. Met kokkin Anna en gastvrije bediening zijn onze avonden daar steevast een succes. Heerlijk echt Italiaans eten, kortom "we blijven komen!"
Frank en Marianne Nales-van Schoor
Cheera .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Eet hier regelmatig! Top restaurantje.. simpele lekkere pizza's en pasta's. Bruchettaen een limoncello van het huis. Sebastiano zelf maakt de experience compleet.
GerardWilder .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vanwege een opdracht 2 weken lang in Den Haag geweest. Elke dag ergens anders gegeten. Bij Sebastiano een heerlijke maaltijdsalade gegeten. Met een prima glas wijn.
Ferry T.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Het is een prima restaurant, het eten was prima. Echter, het menu werd vertelt aan de hand van een houten bord wat ze zelf gingen verklaren. Tegen de tijd dat het 3e gerecht was uitgelegd waren we het 1e weer kwijt. Verder was de pinautomaat plots kapot, daardoor moesten we op & neer naar een pinautomaat. Vervelend.
Fijnproeve R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Na de CPC bij Da Sebastiano gegeten. Waren de eerste gasten op een rustige zondagavond. Ambiance voelt wat onwennig. Echte Italianen. De ober kan zich goed verstaanbaar maken en zijn medewerkster wat minder. Wat hebben we hier uitstekend Italiaans gegeten. Simpele mergangen gerechtjes met echte Italiaanse smaak en bijbehorende goede Italiaanse (huis)wijn. En alles voor een alleszins redelijke prijs.
Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Jaren geleden kwamen we graag bij Trattoria Sebastiano in de Van Speykstraat; beroemd om haar sfeer én het afmaken van elk gerecht aan je tafel! Tegenwoordig heeft de uitbater een plekje gevonden in de Javastraat; gebleven is de knusse inrichting en informele bediening. Ook het krijtbord- menu bestaat nog steeds; een beperkte keuze met klassiek italiaanse gerechten die tesamen je menu vormen. Ons diner vond plaats op valentijn, en misschien was het daarom wel drukker dan normaal. In ieder geval viel ons pas bij het voorgerecht op dat andere tafels een bruchetta als welkomstgerechtje kregen. Deze waren ze bij ons kennelijk vergeten. Voorgerechten waren puik; gamba’s voor mijn vrouw en carpaccio met truffel voor mijzelf. Als hoofdgerecht vleugelrog (?) voor mijn vrouw en kalfsvlees voor mij. Beiden erg lekker en kundig klaargemaakt. Jammer dat we tot twee keer toe (voor- en nagerecht) de bestelling van de buren op onze tafel kregen. Wellicht was het de drukte.
Gebleven is de limoncello die je bij de rekening krijgt. De magie van ‘vroeger’ is verdwenen maar wel lekker gegeten.
Segnore Dilici,

Hartelijk dank voor het mooie reactie. Het is wel klopt, door het drukte en weinig personeel hadden we paar dinges vergeten. We willen alle onze klanten tevreden houden, daarom vragen we u ons te bellen voor het overleg.

Molto grazie e tanti saluti.
A V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Meteen bij binnenkomst al een goede indruk , eten was prima (pizza en pasta). De huiswijn was van uitstekende kwaliteit , bediening was spontaan en erg plezierig, bedankt ga zeker nog eens terug.
Wilco P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Een aantal jaar geleden hier geweldig gegeten en vanavond voor de tweede keer. Gelijk de laatste keer. De fles rode huiswijn was vies en zuur. Het leek wel azijn. De eerst volgende drie flessen op de kaart waren niet leverbaar. Dus werd het een fles van 34 euro. Goede wijn. Het voorgerecht was aardig, maar niet meer dan dat. De sla had veel bruine plekken. Hoofdgerecht was eend maar was een droge poot en geen lekkere borst. De bijgerechten beperkte zich tot 1 schaaltje met 8 aardappelpartjes en niet meer dan dat. Het nagerecht was een huisgemaakte tiramissu maar twijfel sterk aan het huisgemaakte. De dubbele espresso als afsluiter was minimaal en smaak stelde ook teleur voor een echte italiaan.

Slechte avond voor 120 euro voor 2 personen.

Nooit meer
Baste signore Wilco!
Het spijt ons ten zeerste dat u geeft niet genoten in onze restaurant.
Wij doen alles om onze clientèle tevreden te houden! Daarom willen wij u uitnodigen voor een gratis dine op onze andere locatie op de Laan van Meerdervoort 214.
Hopend dat wij uw mening en oordel van onze restaurant enig zins kunne veranderen!
U bent 7 dagen per week welkom.

Molto grazie e tanti saluti!!

Da Sebastiano

Reactie van proever:

Beste,

Dank voor u aanbod en dit moet ik zeker sportief oppakken en daarom wil ik graag gebruik maken van uw aanbod.
Moet ik u hiervoor apart benaderen of kan ik dit aangeven bij de reservering.

Met vriendelijke groet,

Wilco Plug

anf 2e reactie van restaurant:

Segnore Wilco!
U kunt telefonisch reserveren. Geeft u door aan onze collega dat het reservering is naar aanlijding van onze aanbod is gemakt.
Telefoonnummer is 0622918218.

Grazie a la prossima volta!
Nanlo003 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Het eten was zalig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De bediening prima
We waren met 4 personen en wilden rustig zitten en uiteraard lekkker eten
En alles was gewoon meer dan goed
Op goed geluk zijn we naar deze zaak gegaan en had de recenssies bekeken en men was zeer positief.
En ik kan bij deze bevestigen het was uitstekend
Jacels .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
De inrichting is niet helemaal geweldig maar het eten des te beter.
Heerlijke voorgerechten en een super Hoofdgerecht Ossobuco met risotto.

Jacques
Pier D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2014
Gisteravond zijn mijn vrouw en ik gaan eten bij Da Sebastiano. Het was erg rustig maar dat had waarschijnlijk te maken met het feit dat het Nederlands Elftal kort voor ons bezoek aan het voetballen was. Het was onze tweede keer en tijdens het eerste bezoek was het eigenlijk ook vrij rustig. Vreemd, want beide keren hebben wij gewoon lekker Italiaans gegeten. Het decor is prima. Niet superstrak, maar ook niet te ouderwets. Gewoon gezellig. Omdat we vrij laat gingen eten hebben we enkel een hoofdgerecht besteld: vers gemaakt tagliatelle met grote garnalen in een pittig tomaten sausje. Voordat we ons gerecht kregen, kregen we eerst 2 amuses (een geroosterd stukje stokbrood met tapenade en knoflook tomaat) aangeboden. Mijn vrouw is niet gek van knoflook, maar ik vond beide amuses lekker. Het hoofdgerecht wat daarna volgde was heerlijk. De pasta was lekker vers en het gerecht was goed op smaak. Meestal zijn gerechten niet echt pittig, maar in dit geval was het lekker gekruid en desondanks kwamen de andere smaken van tomaat, kaas en garnalen er nog goed doorheen. Uiteindelijk moesten we voor 2 hoofdgerechten en een fles spa rood 33 euro betalen. Hier gaan we duidelijk nog een keer naar toe.
LucienIens .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Met twee personen hier gegeten. Om ruimte te houden voor het dessert geen voorgerecht genomen, al waren deze wel erg verleidelijk. Hoofdgerecht was lekker, wel was de kok bij de tagliatelle wat uitgeschoten met de peper.
De desserts waren zeer smaakvol en was een mooie afsluiting van het eetgedeelte.
De avond beëindigd met koffie/thee en een likeurtje van het huis.
Mede door de liefdevolle benadering van de medewerksters gingen we tevreden weer weg. We komen hier zeker nog een keer terug.
Fa1987 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Eerste keer hier. Gezellige Italiaanse trattoria, echt familiebedrijfje, alsof je terug in de tijd gaat. Vooraf Bresaola en Caprese deze waren erg lekker en super vers. Hoofdgerecht was Ragu van wild zwijn, pasta was super vers en perfect gekookt en de Ragu was erg rijk van smaak. Nagerecht volgens mij zelfgemaakt, panna cotta, ook weer schot in de roos. Kortom erg fijne ontdekking, waar ik zeker snel weer naar toe ga.