da portare VIA Voorstraat

Voorstraat 58 3512 AR Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant da portare VIA Voorstraat

Italiaans genieten in hartje Utrecht De Romeinen aten al pizza. Gebakken in een houtgestookte oven met een dunne bodem en daarop verse ingredienten. Zo doet Da Portare Via het ook. Laten bezorgen of (gevouwen in de hand) meenemen kan ook! Met de rood-wit-gestreepte luifels een herkenbaar fenomeen op verschillende locaties in de randstad. Kortom, kom hier lekker tot rust.

Glas champagne

6,9
7,1
Jan Willem H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
De bediening moest volgens mij nog ingewerkt en het bloedsinaasappel-ijs was meer Fanta-ijs (mierenzoet)...maar damn WAT WAS DIE PIZZA GOED! Lekkerste pizza van de stad!
Sarah W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Goede pizza maar de bediening is treurig. Meerdere malen wezen eten, eerste keer waren ze ons vergeten. Bij navragen "was het nou eenmaal erg druk en moesten we gewoon wachten". Toen de mensen die na ons binnen kwamen al wel hun pizza's hadden gaven ze hun fout toe en kregen we een gratis dessert. Vorige week nog gegeten, trage bediening. En daarna warme witte wijn gekregen :') Misschien is het tijd voor een cursus voor de bediening! Jammer, want de pizza's zijn erg lekker!!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijke krokante pizza's met verse topping
Berber V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Met veel plezier hier gegeten! Goede bediening, heerlijke pizza's! Wel goed om te weten dat je tegenwoordig van tevoren moet reserveren.
Victorine L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Heerlijke en originele pizza. ook nog lekkere Italiaanse witte Peccorino wijn.
Met dochter van 11 gegeten. Aanrader.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
heerlijke pizza's! geen vette kleffe pizza's. maar lekkere kanpperige bodems en verse ingrediënten. zelf vind het altijd een leuk tentje om te lunchen. of om 's avonds even makkelijk een hapje te eten. echt 'uiteten' ga je er niet
K. C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. De rode pizza's waren op margherita na allemaal met vlees. Jammer! Dan maar witte pizza (verdure) proberen in de hoop dat ik overtuigd zou raken dat een pizza zonder saus ook lekker is. Het duurde meer dan tien minuten voordat wij geholpen werden. Hier werd netjes excuses voor gemaakt en het meisje zei dat het kwam omdat haar collega aan het eten was. In mijn horeca ervaring eten de bediendes meestal rond 5u, voordat het druk wordt. In dit restaurant gebeurt dat blijkbaar tijdens de piek. Omdat mijn partner en ik veel honger hadden bestelden we de foccacia vooraf. Na 40 minuten hadden wij nog altijd geen voorgerecht voor ons staan, terwijl drie stellen die later binnen waren gekomen wel al hun pizza hadden. Na 45 minuten komt de mevrouw van de bediening mij informeren over het feit dat mijn pizza uitverkocht is. Hoe kan een pizza met groentes er op uitverkocht zijn? En hoezo kom je daar pas na 45 minuten achter? Na 50 minuten ben ik gaan vragen waar ons voorgerecht bleef, welke volgens de dame in de oven zat. 5 Minuten later werd het dan ook geserveerd. De pizza kwam op acceptabele tijd na het voorgerecht, maar een pizza zonder saus is niks voor mij en ik heb liever geen koude mozarella op mijn pizza. Witte saus op de pizza zou wat mij betreft veel toevoegen qua smaak, want nu was het meer een broodje. Ik snap dan ook niet waarom deze pizza 12 euro moet kosten. Dessert was lekker, maar jammer dat het in een plastic verpakking wordt geserveerd.
Al met al geen positieve ervaring.
wim M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Kaal restaurant .eten prima
C M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een leuke en vlotte bediening en heerlijk gegegeten
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Aardig plekje. Zeker voor jonge mensen. Ik had echter meer verwacht van de pizza's. Toch een beetje studentikoos. Een werkbezoek aan Napels raad ik ze aan. Om te leren hoe je echt lekker houtovenpizza's maakt. Geldt voor meer plekken in Utrecht, studentikoos eten. Aardig, maar echt goed is het niet.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Prima pizza's, niet erg vullend als je reuze trek hebt ivm de dunne bodem. Geen bijzondere zaak. Prijs kwaliteit is redelijk.
Pim F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hier worden de beste pizza's van Utrecht gemaakt. Het is een simpel maar leuk ingericht restaurant. Nadat we zijn gaan zitten werd ons verteld dat het langer dan normaal zou duren omdat het erg druk was, erg netjes. Dit was voor ons geen probleem.
Voor het eerste een pizza bianco geprobeerd. De smaak van de tomatensaus overheerst bij een 'normale' pizza. Dat merkte ik ieder geval bij het proeven van bianco pizza. Je proeft beter wat er op je pizza ligt. Deze ga ik zeker vaker bestellen.
Jasperpiersma .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
De beste pizza's van Utrecht! Dunne bodem, verse ingrediënten en juiste combinaties. Niet hele uitgebreide kaart, maar genoeg keuze voor iedereen. Da Portare Via heeft niet de standaard sfeer van een pizzeria, maar heeft meer iets weg van een Italiaanse kantine. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Kortom: een aanrader voor wie een echt goede pizza wil eten.
DeVreter .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Als je pizza gaat eten bij Da Portare Via weet je sowieso dat je niet de enige bent die avond. En terecht: zulke goede pizza's vind je namelijk bijna nergens.

De bediening is ok, de setting is geweldig. Alsof je in een of andere drukke kantine zit, dat heeft zeker zijn charmes. Wie op zoek is naar een intieme, knusse setting hoeft hier niet heen te gaan. De pizza met truffelmascarpone is een aanrader!
Farideh H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zelden voorgekomen dat we ons zo hard hebben geïrriteerd aan de bediening. We hebben twee keer moeten vragen naar ons wijn, die uiteindelijk heel laat kwam, want de bediening wilde eerst haar eigen glas opdrinken (moest perse). Ons eten kwam na 50 minuten waarvan een van de pizza's zo koud was dat het niet te eten was. Heel jammer dat we hebben in amsterdam altijd wel heerlijk gegeten bij ze. Hier zullen we in ieder geval nooit meer terug komen.
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De pizza's zijn redelijk goed probleem is alleen de service. Op een druk avond wacht je zo een uur op je pizza. Een biertje bestellen duurde een half uur. Laatste keer dat ik hier geweest ben.
Beste Emile
Vervelend om te horen dat de service niet naar wens was. We bespreken uw opmerking met het team. We bieden u graag een drankje van het huis aan bij een volgende bezoek.
U kunt dit aangeven bij voorstraat@daportarevia.nl
Met vriendelijke groet team Da Portare Via

HJ D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lekkere pizza's, maar veel te lang moeten wachten. Het personeel is wel vriendelijk naar niet attent: Letten niet op, laten je lang wachten etc.
Niet voor herhaling vatbaar.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Beetje studententent en toch wat allure. Tot je binnenkomt en inderdaad een soort van geholpen wordt. Geen pro actieve benadering van de klant, wat verveeld kijkende mensen die niet onvriendelijk zijn, maar waar nou ook niet van afdruipt dat ze blij zijn met klanten. Het was niet zo druk, dus kregen we vrij snel onze pizza's en die waren van bovengemiddelde kwaliteit. Dat is dan het goede nieuws.
Hygiene kan zeker beter. Tafeltje niet schoongemaakt, pas op verzoek. Jammer dan.
OpalinoRob .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Pizza was echt goed, prachtig dunne bodem, echt goede ham, pikante worst, etc. Het heeft niet echt de uitstraling van een restaurant, maar die ambitie heeft het ook niet, het is een kantine. We hebben niet te lang hoeven wachten, hoewel het druk en half 7 was.
Willemijn030 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Om mij chagrijnig te krijgen is heel wat nodig, maar het is de medewerkers van Portare Via aan de Voorstraat dan toch echt gelukt ;-) De pizza's zijn absoluut HEERLIJK, maar wát een slechte service zeg. Veel te lang moeten wachten, geef dan op zijn minst even aan dat het lang kan duren omdat het druk is. Bediening neemt uitgebreid de tijd om in het zicht van de gasten even een cola'tje te drinken, terwijl er veel mensen al heel lang aan het wachten waren.

Hoewel ik de pizza's echt heerlijk vind, misschien wel de lekkerste van de stad, betwijfel ik of ik snel weer ga.... Hopelijk verandert hier snel iets aan. Dan ben ik zeker weer een trouwe klant! Maar voorlopig toch echt even niet.