Da Portare Via Voorstraat

Voorstraat 58 3512 AR Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Da Portare Via Voorstraat

Italiaans genieten in hartje Utrecht

De Romeinen aten al pizza. Gebakken in een houtgestookte oven met een dunne bodem en daarop verse ingredienten. Zo doet Da Portare Via het ook. Laten bezorgen of (gevouwen in de hand) meenemen kan ook! Met de rood-wit-gestreepte luifels een herkenbaar fenomeen op verschillende locaties in de randstad. Kortom, kom hier lekker tot rust.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Kaal restaurant .eten prima
C M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Een leuke en vlotte bediening en heerlijk gegegeten
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Aardig plekje. Zeker voor jonge mensen. Ik had echter meer verwacht van de pizza's. Toch een beetje studentikoos. Een werkbezoek aan Napels raad ik ze aan. Om te leren hoe je echt lekker houtovenpizza's maakt. Geldt voor meer plekken in Utrecht, studentikoos eten. Aardig, maar echt goed is het niet.
Mike B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Prima pizza's, niet erg vullend als je reuze trek hebt ivm de dunne bodem. Geen bijzondere zaak. Prijs kwaliteit is redelijk.
Pim F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hier worden de beste pizza's van Utrecht gemaakt. Het is een simpel maar leuk ingericht restaurant. Nadat we zijn gaan zitten werd ons verteld dat het langer dan normaal zou duren omdat het erg druk was, erg netjes. Dit was voor ons geen probleem.
Voor het eerste een pizza bianco geprobeerd. De smaak van de tomatensaus overheerst bij een 'normale' pizza. Dat merkte ik ieder geval bij het proeven van bianco pizza. Je proeft beter wat er op je pizza ligt. Deze ga ik zeker vaker bestellen.
Jasperpiersma .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
De beste pizza's van Utrecht! Dunne bodem, verse ingrediënten en juiste combinaties. Niet hele uitgebreide kaart, maar genoeg keuze voor iedereen. Da Portare Via heeft niet de standaard sfeer van een pizzeria, maar heeft meer iets weg van een Italiaanse kantine. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Kortom: een aanrader voor wie een echt goede pizza wil eten.
DeVreter .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Als je pizza gaat eten bij Da Portare Via weet je sowieso dat je niet de enige bent die avond. En terecht: zulke goede pizza's vind je namelijk bijna nergens.

De bediening is ok, de setting is geweldig. Alsof je in een of andere drukke kantine zit, dat heeft zeker zijn charmes. Wie op zoek is naar een intieme, knusse setting hoeft hier niet heen te gaan. De pizza met truffelmascarpone is een aanrader!
Farideh H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zelden voorgekomen dat we ons zo hard hebben geïrriteerd aan de bediening. We hebben twee keer moeten vragen naar ons wijn, die uiteindelijk heel laat kwam, want de bediening wilde eerst haar eigen glas opdrinken (moest perse). Ons eten kwam na 50 minuten waarvan een van de pizza's zo koud was dat het niet te eten was. Heel jammer dat we hebben in amsterdam altijd wel heerlijk gegeten bij ze. Hier zullen we in ieder geval nooit meer terug komen.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
De pizza is super goed. Dunne krokante bodem zoals in Italië en de ingrediënten zijn op sommige pizza verrassend (goed). De wijn kan iets beter. De bediening is ook prima. Zijn soms aan de verkeerde tafel met je pizza, maar ach dat is toch grappig? We hebben het blijkbaar getroffen. Het interieur is niet echt gezellig, maar ik kom hier graag terug. Voor de pizza!
Emile C.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
De pizza's zijn redelijk goed probleem is alleen de service. Op een druk avond wacht je zo een uur op je pizza. Een biertje bestellen duurde een half uur. Laatste keer dat ik hier geweest ben.
Beste Emile
Vervelend om te horen dat de service niet naar wens was. We bespreken uw opmerking met het team. We bieden u graag een drankje van het huis aan bij een volgende bezoek.
U kunt dit aangeven bij voorstraat@daportarevia.nl
Met vriendelijke groet team Da Portare Via

HJ D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lekkere pizza's, maar veel te lang moeten wachten. Het personeel is wel vriendelijk naar niet attent: Letten niet op, laten je lang wachten etc.
Niet voor herhaling vatbaar.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Beetje studententent en toch wat allure. Tot je binnenkomt en inderdaad een soort van geholpen wordt. Geen pro actieve benadering van de klant, wat verveeld kijkende mensen die niet onvriendelijk zijn, maar waar nou ook niet van afdruipt dat ze blij zijn met klanten. Het was niet zo druk, dus kregen we vrij snel onze pizza's en die waren van bovengemiddelde kwaliteit. Dat is dan het goede nieuws.
Hygiene kan zeker beter. Tafeltje niet schoongemaakt, pas op verzoek. Jammer dan.
OpalinoRob .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Pizza was echt goed, prachtig dunne bodem, echt goede ham, pikante worst, etc. Het heeft niet echt de uitstraling van een restaurant, maar die ambitie heeft het ook niet, het is een kantine. We hebben niet te lang hoeven wachten, hoewel het druk en half 7 was.
Willemijn030 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Om mij chagrijnig te krijgen is heel wat nodig, maar het is de medewerkers van Portare Via aan de Voorstraat dan toch echt gelukt ;-) De pizza's zijn absoluut HEERLIJK, maar wát een slechte service zeg. Veel te lang moeten wachten, geef dan op zijn minst even aan dat het lang kan duren omdat het druk is. Bediening neemt uitgebreid de tijd om in het zicht van de gasten even een cola'tje te drinken, terwijl er veel mensen al heel lang aan het wachten waren.

Hoewel ik de pizza's echt heerlijk vind, misschien wel de lekkerste van de stad, betwijfel ik of ik snel weer ga.... Hopelijk verandert hier snel iets aan. Dan ben ik zeker weer een trouwe klant! Maar voorlopig toch echt even niet.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Da Portare Via serveert naar mijn idee één van de lekkerste pizza's van Utrecht, maar dan moet je wel heel veel geduld hebben. Op dit moment heb ik drie keer bij Portare Via op de voorstraat gegeten met het idee om een lekkere snelle hap te eten. Twee keer hiervan en ook de laatste keer was gedurende reguliere etenstijden a 19 uur. Op dit punt zit de hele zaak vol en halen veel mensen af. Dit lijkt het tempo in de keuken en bij de bediening echter niet te beïnvloeden. Ik heb nu al twee keer een uur (!) moeten wachten op een pizza. Hierbij zagen wij mensen die later binnen kwamen om af te halen eerder vertrekken. Dit bederft de hele ervaring van de heerlijke pizza's. De bediening was overigens wel heel vriendelijk, maar er moet echt meer structuur komen om dit een fijne plek te maken voor de heerlijke avondhap.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Jammer om hier zoveel negatieve dingen te lezen! Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad. Lekker eten, vriendelijk personeel, heerlijke toetjes en limoncello. Ik ben fan!
Jelmer P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Studententrekpleister voor een 'snelle' pizza.
Leuk concept met alleen een houtoven en dus (op wat brood na) alleen pizza's op de kaart.
Pizza's zijn goed. Niet fantastisch, maar zeker boven de middelmaat.
Op de houten tafeltjes na, oogt het restaurant echter verder verre van gezellig. Als de zaak vol is, is t heel rumoerig en duurt het behoorlijk lang voor de pizza op je bord verschijnt. Er kwam niemand naar onze tafel om een bestelling op te nemen, dus uiteindelijk maar aan de bar besteld. Of dat ook de bedoeling is: geen idee...
Nine00 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Lekker pizza, maar wat een zeer slechte service!!! De bediening lijkt geen moeite te doen geïnteresseerd te lijken in de gasten. Na besteld te hebben vervolgens een uur gewacht op onze pizza.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Het goede nieuws: de pizza is hier goed. Het slechte nieuws: ik heb nog nooit zulke slechts service gehad in een restaurant. Wij kwamen hier op een drukke vrijdagavond en hebben twee uur gewacht op onze pizza. Daarnaast is ons slechts één keer gevraagd of wij iets wilden drinken en duurde zelfs wat brood vooraf al een uur (omdat we na een uur wachten zo'n honger hadden, bestelden we dat erbij). De pizza is lekker maar het is ergerlijk als je zo lang moet wachten zonder uitleg en/of excuses. Ik denk niet dat ik hier nog een keer terugkom.
Eef336 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Pizza's gehaald op een vrij drukke avond. Bijna een uur gewacht op 2 pizza's, en uiteindelijk werd bijna onze tiramisu vergeten. Pizza's waren wel lekker, maar zal vanwege de langzame service niet weer gaan.