Da Portare Via Twijnstraat

Twijnstraat 65 3511 ZJ Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Da Portare Via Twijnstraat

Het begint met pizza

De Romeinen aten al pizza. Gebakken in een houtgestookte oven met een dunne bodem en daarop verse ingredienten. Zo doet Da Portare Via het ook. Laten bezorgen of (gevouwen in de hand) meenemen kan ook! Met de rood-wit-gestreepte luifels een herkenbaar fenomeen op verschillende locaties in de randstad. De Twijnstraat is een van de oudste straatjes in Utrecht. Met zitgelegenheid is deze locatie favoriet onder buurgenoten. En daarna ruime keus uit de nabijgelegen kroegjes en een filmhuis.

Glas champagne

6,8
6,9
Mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De pizza Vegetarriana, de pizza Tartufi con Coppa di Parma! hun tiramisu en chocolade mousse.. jummiejummie.
De pizza's zijn heel puur: ze worden gemaakt waar je bij staat, belegd met versie ingrediënten. De bodem wordt niet standaard belegd met tomatensaus en kaas, waardoor het menu erg gevarieerd is.
We gaan er graag zitten, 's winters naast de warme houtoven, 's zomers buiten op het bankje. En afhalen kan er ook gewoon.
UtrechtGirl .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Slappe pizzabodem en lange wachttijd.

Na een lange werkdag wilde ik even snel een pizza afhalen. Het menu zag er goed uit en ik had hoge verwachtingen. Helaas viel het erg tegen. Ik moest lang op de pizza wachten, 7 mensen die na mij kwamen hebben eerder hun pizza's gekregen. Al met al heb ik ruim 35 minuten gewacht. De pizzabodem was ronduit slecht. Erg dun, vochtig en scheurde uit elkaar. De ingrediënten die erop lagen waren wel lekker. De dames achter de toonbank waren ook vriendelijk. De pizza's zijn aan de prijzige kant en met deze kwaliteit het niet waard. Jammer!
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Kort gezegd: het ziet er niet bijzonder uit, maar de pizza's zijn buitengewoon! Eenvoudige afhaal, en als je er wilt zitten, kun je terecht naast de oven of in de opslag. Maar je krijgt dan een pizza met een heerlijke krokante bodem en mooie ingrediënten er op. Ook een pluspunt: er zijn echte Italiaanse drankjes te krijgen, zoals bijv. Chinotto.
Josjje .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijke pizza's.
Het is een selfservice restaurant (ik denk dat sommige hier dat niet realiseren ondanks het grote bord) dus de service is zoals je verwacht bij een selfservice restaurant.

Ik nam de Tartuffi en mijn vriend de Vegetariana.
Mijn vriend is veganistisch, het personeel paste met liefde de pizza aan op de veganistische "regels".

Al met al hebben we heerlijk gegeten.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Beste pizza's van Utrecht, daar betaal je dan ook voor, maar dat zijn ze dik waard. De service is prima voor zo ver dat kan bij een self-service restaurant. Decor heeft zijn echt haar charme vooral de kelder waar je ook in het magazijn zit geeft die authentiek Italiaanse sfeer, het steekt echter schril af in vergelijking met andere restaurants.
Jung Sun B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Dit zijn DE best pizzas van Nederland. Leuk tentje, klein maar snel en helemaal goed voor n snelle pizza. Geen romantische plek maar als je van lekker houdt, dan eet je hier
Beste Yung Sun

Dank je wel voor je prettige recensie. Ik geef het door aan het team. Mooie feestdagen.

Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Van buiten ziet Da Portare Via er aandoenlijk uit en verwacht je daar een heerlijk authentieke pizza te eten, maar schijn bedriegt helaas. Da Portare Via is in mijn ogen redelijk pretentieus waar je veel te veel betaalt voor een pizza. € 26,- voor twee pizza's waarbij je ook nog € 2,- extra moet betalen voor een supplement is echt 'way overpriced'. Bovendien moesten we erg lang wachten op de pizza's, dus voor mij was het een eerste en laatste ervaring. Er zijn echt pizzeria's die betere pizza's maken en veel goedkoper zijn.
Ik had een pizza met buffelmozzarella, tomaat en basilicum besteld. Even los van de pizza: de ingrediënten waren lekker en vers, maar de pizza was veel te klef waardoor er absoluut geen sprake was van een krokante bodem. Bovendien hadden wij allebei een 'normale' pizza besteld en was mijn pizza ook alleen maar als 'normaal' te bestellen, maar die van mij was beslist kleiner. Best wel een domper dus als je enorme trek hebt in een lekkere pizza.
Petervankl .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Eerlijk is eerlijk: de pizza's die we hier hebben gegeten waren buitengewoon lekker. Verse ingrediënten, echte geitenkaas, mooie dunne bodem, niets op aan te merken. De inrichting is sober en no nonsens. Maar de bediening was ronduit slecht. Er was te weinig personeel; het lukte nauwelijks om iemand naar je tafeltje te krijgen om bijv. iets te bestellen. De serveerster was zakelijk, niet echt hartelijk. Een tafelgenoot kreeg het verkeerde drankje en ik moest lang wachten op een volgend biertje. Voor het afrekenen ben ik uiteindelijk maar naar de bar gelopen (waar ik eerst weer een paar minuten stond te wachten). Ik zou er zeker nog eens een pizza bestellen, maar dan wel telefonisch, om deze vervolgens thuis op te eten.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ik wilde even een snel hapje eten maar zocht iets beters dan een simpel patatje oid, daar leek Da Porte Via erg geschikt voor. Toen ik er eenmaal zat lagen er geen menu's op tafel, waardoor ik er van uit ging dat een van de serveersters die zo langs zou brengen. Na 10-15 minuten begon ik daar erg aan te twijfelen, net als twee andere stelletjes die ongeveer gelijk binnen kwamen. Toen er ineens iemand binnen kwam die rechtstreeks naar de balie liep en een afhaalbestelling door gaf en direct geholpen werd dacht ik (en de twee andere stelletjes) zelf een inschattingsfout gemaakt te hebben en sloten we achter aan in de zich inmiddels vormende rij. Toen de bediende dat door kreeg vertelde ze ons weer te gaan zitten, ze zou langs de tafel komen. Daarna verliep het op zich zoals je zou verwachten, hoewel wel twee andere mensen die na mij binnen kwamen weer eerst hun pizza kregen. De pizza zelf was simpel maar goed belegd en verder wel oké. Toen de pizza op was leek het me handiger maar gewoon gelijk naar de balie te lopen om af te rekenen, wat ook weer even duurde. Qua service was dit wel een van mijn slechtste horeca ervaringen ooit, en omdat het qua aankleding en eten verder ook niet heel bijzonder was ga ik er vermoedelijk niet weer eten.
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Zie je, het kan wel, ECHT lekkere no-nonsense pizza in het hart van Utrecht. Geen moeilijke gekunstelde inrichting, geen fiasco's en plastic druiven. Wel een sober ingericht restaurantje, boven een paar tafeltjes naast de prachtige oven, beneden nog wat tafeltjes tussen de stellingen, paar TL-buizen en klaar. En is dat leuk? Ja. Heel verfrissend. En als het eten dan ook nog klopt, is wat mij betreft het feest compleet. Hier kom ik vaker.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Ontzettend lekkere pizza's! Voor de vegetariërs, hier zul je de beste vega pizza eten die je ooit gehad hebt! Pizza Vegetarriana met o.a. groene asperges, rode paprika, pomodorini, geitenkaas, heerlijke rode uitjes in balsamico.

Als je rond etenstijd besteld, zul je vaak wel even geduld moeten hebben, maar ach dat hoort er bij. Even wachten op het bankje voor de zaak, genieten van de gezellige Twijnstraat.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wat een lekkere pizza's bkken ze hier! Ze doen dt in een echte houtoven. Superkrokante dunne bodem en perfecte topping. ik proefde ditmaal Don Floert, met parmaham, rucola en ricotta. De bediening is vriendellijk en ongedwongen. We zaten in de kelder, tussen de stellingen met voorraad. Als 'muziek' stond gewoon de radio aan. Als de pizza's niet zo goed waren zou ik me er een beetje aan storen.
Clemence S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Leuke pizzatent met simpele pizza's, flinterdun en mooi beleg. Bodem kan wat beter op smaak gebracht worden. Bediening klungelt wat; ruimen niet af etc.
Fiona F.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wat een aangename verrassing was dit!

We liepen binnen voor een uitgebreide zondag lunch met een simpel broodje en kregen een van de lekkerste pizza's ooit in Nederland.

Lekker dunne, krokant bodem met asperges, mozzarella, ham en lenteui (de primavera). We vroegen nog wat olijfolie erover en die werd ook netjes gebracht. Heerlijk! De witte wijn was OK, maar niet heel bijzonder. De koffie daarentegen was Italiaans goed.

Het ziet eruit als een Italiaanse kantine. Net echt dus eigenlijk.

Al met al, hier moet je dus gewoon een keer een pizza eten!
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Toppizza's, de beste die wij in Nederland hebben gegeten. Bediening is snel en uiterst vriendelijk. Inrichting is basic en niet bedoeld om lang te tafelen. Maar wat zijn die pizza's geweldig. Niet goedkoop, maar de prijs meer dan waard. Wij komen hier zeker terug, ook om de huisgemaakte Tiramisu eens te proberen.
Cancale .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Leuke pizza tent. Decor mag wat gezelliger, (dikke TL lampen) gelukkig kan je wel goed zien wat je eet en stoort het gek genoeg niet echt. De pizza zelf was lekker, alleen voor de middel tot grootte eter is het te weinig en dus vrij prijzig . Wel een lekker dunne krokante bodem. In elk geval 10x betere pizza’s dan de gemiddelde afhaal tent, maar daar betaal je ook voor.
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijke pizza's met de perfecte bodem. Alleen wel prijzig, vooral de prijzen voor de kleine pizza's zijn hoog.
Ik neem altijd de pizza Tartufi con coppa di parma, en die is zo lekker dat ik bijna niks meer uit kan brengen terwijl ik eet.
Noire .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Leuke Italiaanse pizzeria op de Twijnstraat. Aanvankelijk kwamen we om pizza's af te halen, maar uiteindelijk hebben we toch plaatsgenomen aan een klein bistro tafeltje naast de houtoven. De pizza's worden ter plekke gemaakt, belegd met verse ingrediënten en zo de grote houtoven ingeschoven. Ik nam de 'Salmone' met ricotta, wilde zalm, kappertjes, rode ui en rucola en die smaakte heerlijk. Knapperige, dunne bodem en rijkelijk belegd met verse zalm. Ik ben een kleine eter met grote ogen en dus nam ik de 'normale' variant (€13), dit was echter veel te veel (ricotta misschien erg vullend?) dus de volgende keer neem ik gewoon de 'kleine' variant (€10,50). Prijs-kwaliteit is top! Enige minpuntje vind ik de felle verlichting (hoe Italiaans dat ook aan doet, ik blijf het ongezellig vinden). Hier kom ik zeker terug!
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Afhaalpizza gehaald. Was erg lekker, maar ontzettend klein en duur. Hele slechte prijs-kwaliteit verhouding. Ik had gevraagd om één ingrediënt te vervangen door een ander, maar bij thuiskomst bleek het ingrediënt er toch op te zitten.
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Een vriendelijk en enthousiast welkom door drie dames en lekker spraakzaam; daar houden we van.

Je besteld zelf je pizza en drank bij de counter; de drank neem je gelijk mee en de pizza wordt aan je tafeltje geserveerd. Het is het midden tussen een pizza snackbar en een restaurant.

Gezellig ingericht met tafels met rood-wit geblokte tafelzeiltjes. Zitplaatsen op straatnivo met uitzicht op de grote pizza oven en de keuken/counter. Voor ons te warm, wij gaan lekker in de kelder zitten waar het heerlijk koel is en toch voldoende interactie met de rest van de zaak door de grote trap-opening en de gedeeltelijk glazen vloer.

De pizza's komen lekker vlot op tafel en we delen de pizza margherita, pizza sofia en de pizza Salmne. Pizza's met een dunne krokante bodem en een goed belegde bovenzijde. Op de Salmone royaal belegd met zalm en de Sofia lekker belegd met spinazie.

We staan redelijk snel weer buiten. Prima tentje voor wie snel en toch lekker een pizza wil eten. Het is inmiddels redelijk druk geworden, we gaan ongezien en zonder een "tot ziens" weer naar buiten.