da portare VIA Twijnstraat

Twijnstraat 65 3511 ZJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant da portare VIA Twijnstraat

We started small, at Leliegracht 34 in Amsterdam, with one pizza baker, one wood oven, and one clear mission: make the best wood oven pizzas in town. How? By putting quality first. And that doesn’t only apply to our pizzas. Over the years, we have gained a large and loyal clientele and formed some great and valuable relationships. Some long, some short, but always sweet. Because our love for quality connects people. People who love pizza and truly value culture. People who put quality first. Just like we do.

Glas champagne

6,7
6,5
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Prima pizza, goede bodem en goed beleg, niet veel maar "less is more" bij een goede pizza.
Wel prijzig: met twee pizza's, 4 glaasjes wijn en twee tiramisu ben je € 50 verder....
Sfeer is zeer informeel: in een aantal reviews wordt dat storend gevonden, wij vonden het wel charmant....
XXX R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Pizza's zijn super, maar ik kom hier niet meer. De wachttijden zijn sinds de verschillende fietsbezorgservices die allemaal voor mogen, zonder dat je kan zien dat de rij dus stiekem heel veel langer is dan het lijkt, echt onacceptabel geworden! Nadat we afhalen al niet meer doen door deze "voordringers" nog een keer in de "kelder" gaan zitten in de hoop dat de mensen die in het restaurant eten toch wat service mogen verwachten, maar dit was net zo erg. Meer dan een uur op de pizza's gewacht in een bedompte ruimte. Jammer.
melinda8251 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
een top pizzeria in Utrecht met de meest krokante bodem, verse ingrediënten en heel lekkere wijnen die doen eer aan de Italiaanse keuken. Vriendelijk bediening en geweldig espresso met sambucca na, wat een juweeltje van een cantina!
Martijn N.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Mooie Italiaanse cantina. Eenvoudig maar super lekker eten voor een eerlijke prijs. Bijna alles is echt Italiaans zoals tafelwater en bier. Aanrader
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Prima pizzeria met modern concept: je eigen tafel dekken, je eigen drinken uit de koelkast pakken, afrekenen bij de kassa, etc. Geen franje en uiterst functioneel. Keuze in aantal pizza's is beperkt, maar de smaak is voortreffelijk. Vriendelijk personeel en alles heel goed betaalbaar.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Kwam hier een keer op een vrijdagavond. Mijn verwachtingen waren een gezellig tentje om te dineren, kletsen en gewoon de avond door te komen (ik had duidelijk geen research gedaan naar dit restaurant, maar ben gewoon spontaan langsgegaan, omdat het er van buiten gezellig uitzag). Karig cafetaria-achter sfeertje, kleine kaart. Zeker niet om je vrijdagavond in te spenderen, maar, daar tegenover staat wel lekkere pizza. Voor vegetariers weinig variatie, maar wat ze hebben was wel erg lekker. Goede, knapperige bodem en verse producten op de pizza. Volgende keer zal ik hier enkel afhalen en niet dineren, ik denk dat dat ook de gedachten is hierachter. Zeker een goede afhaal tent voor pizza!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Lekkere pizza's, maar nog wel meer dan 30 euro kwijt voor 'even' een pizzatje eten. We zaten een beetje tussen de mensen die op hun bestelling wachtten dus dat maakte de sfeer niet per se heel gezellig. Was wat onduidelijk of we in de rij moesten staan om te bestellen of dat we aan tafel werden geholpen; je merkt dat ze het met z'n tweetjes best druk hebben (klanten helpen, gasten aan tafel helpen, pizza's beleggen etc).
mirjammerdan .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De pizza Vegetarriana, de pizza Tartufi con Coppa di Parma! hun tiramisu en chocolade mousse.. jummiejummie.
De pizza's zijn heel puur: ze worden gemaakt waar je bij staat, belegd met versie ingrediënten. De bodem wordt niet standaard belegd met tomatensaus en kaas, waardoor het menu erg gevarieerd is.
We gaan er graag zitten, 's winters naast de warme houtoven, 's zomers buiten op het bankje. En afhalen kan er ook gewoon.
UtrechtGirl .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Slappe pizzabodem en lange wachttijd.

Na een lange werkdag wilde ik even snel een pizza afhalen. Het menu zag er goed uit en ik had hoge verwachtingen. Helaas viel het erg tegen. Ik moest lang op de pizza wachten, 7 mensen die na mij kwamen hebben eerder hun pizza's gekregen. Al met al heb ik ruim 35 minuten gewacht. De pizzabodem was ronduit slecht. Erg dun, vochtig en scheurde uit elkaar. De ingrediënten die erop lagen waren wel lekker. De dames achter de toonbank waren ook vriendelijk. De pizza's zijn aan de prijzige kant en met deze kwaliteit het niet waard. Jammer!
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Kort gezegd: het ziet er niet bijzonder uit, maar de pizza's zijn buitengewoon! Eenvoudige afhaal, en als je er wilt zitten, kun je terecht naast de oven of in de opslag. Maar je krijgt dan een pizza met een heerlijke krokante bodem en mooie ingrediënten er op. Ook een pluspunt: er zijn echte Italiaanse drankjes te krijgen, zoals bijv. Chinotto.
Josjje .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Heerlijke pizza's.
Het is een selfservice restaurant (ik denk dat sommige hier dat niet realiseren ondanks het grote bord) dus de service is zoals je verwacht bij een selfservice restaurant.

Ik nam de Tartuffi en mijn vriend de Vegetariana.
Mijn vriend is veganistisch, het personeel paste met liefde de pizza aan op de veganistische "regels".

Al met al hebben we heerlijk gegeten.
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Beste pizza's van Utrecht, daar betaal je dan ook voor, maar dat zijn ze dik waard. De service is prima voor zo ver dat kan bij een self-service restaurant. Decor heeft zijn echt haar charme vooral de kelder waar je ook in het magazijn zit geeft die authentiek Italiaanse sfeer, het steekt echter schril af in vergelijking met andere restaurants.
Jung Sun B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Dit zijn DE best pizzas van Nederland. Leuk tentje, klein maar snel en helemaal goed voor n snelle pizza. Geen romantische plek maar als je van lekker houdt, dan eet je hier
Beste Yung Sun

Dank je wel voor je prettige recensie. Ik geef het door aan het team. Mooie feestdagen.

Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Van buiten ziet Da Portare Via er aandoenlijk uit en verwacht je daar een heerlijk authentieke pizza te eten, maar schijn bedriegt helaas. Da Portare Via is in mijn ogen redelijk pretentieus waar je veel te veel betaalt voor een pizza. € 26,- voor twee pizza's waarbij je ook nog € 2,- extra moet betalen voor een supplement is echt 'way overpriced'. Bovendien moesten we erg lang wachten op de pizza's, dus voor mij was het een eerste en laatste ervaring. Er zijn echt pizzeria's die betere pizza's maken en veel goedkoper zijn.
Ik had een pizza met buffelmozzarella, tomaat en basilicum besteld. Even los van de pizza: de ingrediënten waren lekker en vers, maar de pizza was veel te klef waardoor er absoluut geen sprake was van een krokante bodem. Bovendien hadden wij allebei een 'normale' pizza besteld en was mijn pizza ook alleen maar als 'normaal' te bestellen, maar die van mij was beslist kleiner. Best wel een domper dus als je enorme trek hebt in een lekkere pizza.
petervankl .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Eerlijk is eerlijk: de pizza's die we hier hebben gegeten waren buitengewoon lekker. Verse ingrediënten, echte geitenkaas, mooie dunne bodem, niets op aan te merken. De inrichting is sober en no nonsens. Maar de bediening was ronduit slecht. Er was te weinig personeel; het lukte nauwelijks om iemand naar je tafeltje te krijgen om bijv. iets te bestellen. De serveerster was zakelijk, niet echt hartelijk. Een tafelgenoot kreeg het verkeerde drankje en ik moest lang wachten op een volgend biertje. Voor het afrekenen ben ik uiteindelijk maar naar de bar gelopen (waar ik eerst weer een paar minuten stond te wachten). Ik zou er zeker nog eens een pizza bestellen, maar dan wel telefonisch, om deze vervolgens thuis op te eten.
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Ik wilde even een snel hapje eten maar zocht iets beters dan een simpel patatje oid, daar leek Da Porte Via erg geschikt voor. Toen ik er eenmaal zat lagen er geen menu's op tafel, waardoor ik er van uit ging dat een van de serveersters die zo langs zou brengen. Na 10-15 minuten begon ik daar erg aan te twijfelen, net als twee andere stelletjes die ongeveer gelijk binnen kwamen. Toen er ineens iemand binnen kwam die rechtstreeks naar de balie liep en een afhaalbestelling door gaf en direct geholpen werd dacht ik (en de twee andere stelletjes) zelf een inschattingsfout gemaakt te hebben en sloten we achter aan in de zich inmiddels vormende rij. Toen de bediende dat door kreeg vertelde ze ons weer te gaan zitten, ze zou langs de tafel komen. Daarna verliep het op zich zoals je zou verwachten, hoewel wel twee andere mensen die na mij binnen kwamen weer eerst hun pizza kregen. De pizza zelf was simpel maar goed belegd en verder wel oké. Toen de pizza op was leek het me handiger maar gewoon gelijk naar de balie te lopen om af te rekenen, wat ook weer even duurde. Qua service was dit wel een van mijn slechtste horeca ervaringen ooit, en omdat het qua aankleding en eten verder ook niet heel bijzonder was ga ik er vermoedelijk niet weer eten.
steven B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Zie je, het kan wel, ECHT lekkere no-nonsense pizza in het hart van Utrecht. Geen moeilijke gekunstelde inrichting, geen fiasco's en plastic druiven. Wel een sober ingericht restaurantje, boven een paar tafeltjes naast de prachtige oven, beneden nog wat tafeltjes tussen de stellingen, paar TL-buizen en klaar. En is dat leuk? Ja. Heel verfrissend. En als het eten dan ook nog klopt, is wat mij betreft het feest compleet. Hier kom ik vaker.
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Ontzettend lekkere pizza's! Voor de vegetariërs, hier zul je de beste vega pizza eten die je ooit gehad hebt! Pizza Vegetarriana met o.a. groene asperges, rode paprika, pomodorini, geitenkaas, heerlijke rode uitjes in balsamico.

Als je rond etenstijd besteld, zul je vaak wel even geduld moeten hebben, maar ach dat hoort er bij. Even wachten op het bankje voor de zaak, genieten van de gezellige Twijnstraat.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wat een lekkere pizza's bkken ze hier! Ze doen dt in een echte houtoven. Superkrokante dunne bodem en perfecte topping. ik proefde ditmaal Don Floert, met parmaham, rucola en ricotta. De bediening is vriendellijk en ongedwongen. We zaten in de kelder, tussen de stellingen met voorraad. Als 'muziek' stond gewoon de radio aan. Als de pizza's niet zo goed waren zou ik me er een beetje aan storen.
Clemence S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Leuke pizzatent met simpele pizza's, flinterdun en mooi beleg. Bodem kan wat beter op smaak gebracht worden. Bediening klungelt wat; ruimen niet af etc.