Da Portare Via Leliegracht

Leliegracht 34 1015 DG Amsterdam Nederland Kaart
31-202355554

Over restaurant Da Portare Via Leliegracht

Aan de gracht eet je pizza

De Romeinen aten al pizza. Gebakken in een houtgestookte oven met een dunne bodem en daarop verse ingredienten. Zo doet Da Portare Via het ook. Laten bezorgen of (gevouwen in de hand) meenemen kan ook! Met de rood-wit-gestreepte luifels een herkenbaar fenomeen op verschillende locaties in de randstad. Het begon allemaal op de Leliegracht waar je lekker aan de gracht kunt genieten van pizza en tiramisu.

Meer informatie over restaurant Da Portare Via Leliegracht

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 21:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Mara G.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Laatst bij portare via gegeten. Ik had de
Pizza napoletana, de anderen met wie ik had de vegetariana en tartufo. Alle pizzas waren lekker: een dunne, knapperige bodum en goed belegd. Lekker italiaans bier en een zelfgemaakte tiramisu die ook goed smaakte.
Timothea B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
De beste pizza's van Amsterdam! Zonder twijfel. Dunne bodem, versie ingredienten en altijd precies goed gebakken. Wij komen hier wekelijks en het is nog steeds elke keer genieten. Het beste is om af te halen (wat wij ook doen) want het restaurantje zelf is gezellig, maar zit niet zo heel lekker.
AnneRuthMeijer .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
We aten gisteren in pizzeria Da Portare Via in de Copernicusstraat ( Watergraafsmeer). De pizza's worden in een houtoven gebakken en zijn werkelijk overheerlijk: ze hebben een krokante bodem en de 'toppings' zijn van een uitzonderlijke kwaliteit: echte copa di Parma, een mooie mozzarella kaas, verse spinazie, verse basilicum, pittige salamiworst, etc... Ik at de Capriciosi (?), mijn disgenoot de Sofia. Ik at niet eerder zo'n lekkere pizza, zelfs niet in Italië. Alles is even goed en liefdevol bereid. Het personeel vonden we zeer aardig, vakkundig en snel. Mooi aangekleed ook. Het bakken van de pizza's gebeurt in het volle zicht van de klanten. Een leuke dynamiek. De plek is populair bij de buurt, merkten we. De ambiance is die van een gezellige kantine met rood geblokte tafelkleedjes: een echte aanrader.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Heerlijke pizza om af te halen, kom hier al paar jaar. Hier eten kan ook maar vind ik zelf niet echt leuk. De tiramisu is trouwens ook super. Geen verkoop van alcohol. Let op: vaak lange wachttijden, het kan nogal druk zijn, maar dan kan je rustig wachten met een krantje of tijdschrift. Vriendelijk personeel, relaxte sfeer.
Paulus2010 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2013
Prima pizza en echt Italiaans! Echter de prijs is aan de hoge kant, alcohol kan er niet gedronken worden en een toilet is er niet... Ga hier niet heen voor een lekker avondje uit eten.. Maar voor een goed afhaalpizza is het een prima tent. Personeel was vriendelijk. Hiervoor een 7 maar 1 punt aftrek voor de minimale mogelijkheden in het restaurant.
LekkerbekTijn .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Vanavond bij Da Portare Via in de Amsterdamse Pijp gegeten en gedesillusioneerd weggegaan. Twee/drie jaar geleden at je daar de beste pizza's van Amsterdam en omstreken. Vorig jaar nog steeds goed! En nu.., tafels niet afgehaald en niet schoon, chagrijnige hoofden van het personeel, maar het belangrijkste is dat de pizza's enorm verslechterd zijn. Zeer zuinig en goedkoop belegd. Pomodorinii zijn cherrytomaatjes, 5 blaadjes basilicum over een hele pizza. De con salsiccia picante nu zonder rucola en slappe bodem en echt minder smakelijk.
Helaas weer een restaurant die de hoge standaard niet kan vasthouden!
We vroegen ons al af waarom het zo rustig was...
Martijn H.
Nienke95 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2013
Ik heb hier nu meerder malen een pizza gehaald en ik blijf ze halen! Ook in mijn oude woonplaats Laren hebben ze nu een vestiging geopend en als ik 'thuis' kom bij mijn vader dan halen we heerlijk een pizza.
Mijn absolute favoriet is de Tartuffi, een pizza die je nergens anders haalt echt super lekker. In totaal zijn er niet super veel pizza's op de kaart maar als je iets zelf wilt samenstellen dan vinden ze dat ook geen probleem, top service!!
Het wachten kan soms wat langer duren als het wat drukker is maar je ziet dat ze hard werken en het resultaat is goed dus dan is het 't wachten waard vind ik. Wel jammer is dat ze niet aan reserveren of bezorgen doen en de pizza's mogen niet kleiner zijn dan de doos want je betaald er genoeg voor.
Het decor van de pizzeria is heel gezellig, leuke gekleurde tegeltjes en natuurlijk de grote authentieke houtoven, alles in stijl. Het personeel draagt koksbroeken en hebben rood geruite theedoeken op hun hoofd (ja theedoeken op hun hoofd, je went er wel aan) dus dat is wel grappig.
Lekkerbekje1611 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Ik heb hier in de afgelopen jaren geregeld gegeten danwel afgehaald en ben hier altijd zeer tevreden over geweest. De laatste paar keren is de kwaliteit van het eten me echter behoorlijk tegengevallen. Jammer! Karig belegde pizzas, veel vetter dan voorheen, zurig. Kortom niet in orde wat mij betreft!
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Pizza's zijn prima. Mooie krokante, dunne bodem en keuze uit uitstekend garnituur. Favoriet is de salciccia picante. En overigens 'service' en 'decor' zijn bij een steenoverafhaalpizzeria betrekkelijk irrelevant. Relevanter is de wachttijd. En die is helaas vanwege de kwaliteit meestal nogal lang. Maar ja... Dan eet je ook een goeie pizza!