Da Portare Via Copernicusstraat

Copernicusstraat 49 1098 JE Amsterdam Nederland Kaart
31-202355553

Over restaurant Da Portare Via Copernicusstraat

Rome in Watergraafsmeer

De Romeinen aten al pizza. Gebakken in een houtgestookte oven met een dunne bodem en daarop verse ingredienten. Zo doet Da Portare Via het ook. Laten bezorgen of (gevouwen in de hand) meenemen kan ook! Met de rood-wit-gestreepte luifels een herkenbaar fenomeen op verschillende locaties in de randstad. Heel Watergraafsmeer kom je hier tegen. Door de ruimte is parkeren of lekker buiten zitten aan lange picknicktafels geen enkel probleem.

Meer informatie over restaurant Da Portare Via Copernicusstraat

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
6,9
7,2
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Dit restaurant staat bekend om zijn steenovenpizzas en die zijn inderdaad erg lekker. De pizza van mijn vriendin viel wat tegen qua balans - wat weinig tomaat ten opzichte van de worst en kaas, maar die van mezelf - een vegetariana - was erg goed. Verder is de wijn ook prima, maar mag ie voor 3,95 wel in een fatsoenlijk glas in plaats van in een duralex beker. Het personeel was verder erg behulpzaam, je moet er bij de kassa bestellen.
Arjanofa .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Prima pizza's , jammer dat je er niet kan eten; ...vroeger een leuke buurtrestaurant; tegenwoordig een Foodora uitgiftepunt. Afgelopen 2 maanden 4 maal gepoogd hier te eten, slechts eenmaal met succes! Andere keren werden wij weggestuurd omdat men met Foodora klanten bezig was. Waardeloos! Als je verzekerd wilt zijn van een pizza dus beter een ander spot kiezen.....helaas!
AudreyPlat .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Op vrijdagavond hier gegeten. Het was erg druk, we moesten een uur wachten op de pizza (maar dit was er netjes van tevoren bijgezegd). Pizza's waren prima. De service was echter wat minder goed: zo moesten we vantevoren betalen, lang wachten op een tafel (die we uiteindelijk niet gekregen hebben, we hebben gezeten aan de bar). Hierdoor ook maar geen dessert genomen. Lekkere pizza's, maar de service was matig.
Kit30 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Pizza is fantastisch, lekker dunne bodem en verse ingrediënten. De service is goed maar het duurt erg lang voordat de pizza klaar is. De ruimte is nogal klein, er liggen wat spelletjes en tijdschriften voor tijdens het wachten.
Sebastian S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Ik heb via Foodora bij Da Portare via besteld. Het minimale bestelbedrag is 15 euro. Geen enkele pizza kost dat, dus moet je wat extra bestellen wat je eigenlijk niet nodig hebt. Ik kwam zodoende voor een salsiccia picante uit op 18 euro (inclusief een biertje en bezorgkosten). Als de pizza zo briljant was geweest als de recensies beschrijven dan had ik het ervoor over gehad.

Maar; de pizza was klein, was door vervoeren een rommeltje geworden, had niet een volledig gare bodem waardoor ik hem zelf nog onder de grill heb gelegd om af te bakken en het middendeel was zo flinter dun en slap (wel mooi elastisch) dat er geen land mee te bezeilen was. Het enige dat lekker aan de pizza was was de salsiccia picante.

Er zijn genoeg tekens dat ze weten hoe ze hier een pizza moeten bakken en daar goed in zijn. Maar in dit geval leek het echt nergens op. Een waste of money.

De pizza werd overigens binnen een redelijke termijn bezorgd, iets meer dan 30 minuten na acceptatie.

(NB, omdat ik niet in het restaurant zelf ben geweest heb ik het cijfer voor decor gekozen dat ik het meeste terug zag in recente reviews)
Jacques D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
'Dat is 45 minuten wachten.....', hoorden wij toen we binnen kwamen.
Ok dan maar. Vervolgens was de pizza goddelijk, het ambiente vrolijk en de bediening werkelijk fantastisch. Ze leest je wensen van je ogen af en geeft je het gevoel dat je welkom bent ondanks de drukte. Wij komen zeker terug! Dank jullie wel voor de heerlijke avond! Kwijl........!
Maurice N.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wil je een echte Italiaanse pizza uit de steenoven in plaats van een slap aftreksel dat ze pizza noemen? Ga dan naar Da Portare Via, de beste pizza's die ik ken! Als het druk is kunnen de wachttijden best wel oplopen en bediening is er niet. Maar wat maakt het uit, als je opzoek bent naar een top pizza, die redelijk schaars blijken te zijn, dan moet je hier gewoon heen! (ook afhaal)
Pizzaeten .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Pizzas zijn prima. wachttijden zijn dramatisch. ik woon in de buurt en heb het een paar keer geprobeerd maar kom hier nooit weer. je kunt niet laten bezorgen dus je zit daar 2 uur te wachten op je pizza
Mara32 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Nooit geweten dat pizza zo lekker kan zijn! Afgelopen zondag hier weer heerlijk gegeten. De manager vertelt enthousiast over de verschillende soorten pizza’s. Dat maakt kiezen wel lastig, maar des te meer reden om vaker terug te komen. De pizza’s zelf worden met zorg en verse ingrediënten bereid in een houtoven. Ook de focaccia is erg lekker! Het personeel is vriendelijk en werkt snel. De manager is oprecht geïnteresseerd of alles naar wens is en weet een prettige sfeer te creëren. Da Portare Via is zeker een aanrader!
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Ik zal niet ontkennen (of bevestigen) dat ik wel eens bij New York pizza bestel, maar als je van de bank af kan komen is dit de beste pizza die je kan vinden in Amsterdam. Vooral die met truffel! Tiramisu is ook heerlijk trouwens. Bediening is er niet echt, je bestelt aan de toonbank. En ik eet m'n pizza dan ook altijd thuis op, dat is gezelliger. Zonde eigenlijk, want het ziet er wel heel gezellig uit. Ik kan me voorstellen dat het een nog groter succes zou zijn als je zou kunnen blijven eten. Hoe dan ook hele lekkere pizza!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Eens binnen gelopen, geen zin in boodschappen en twee heerlijke pizza's meegenomen naar huis. Een ambiance zo rustiek en behulpzaam personeel. Een aanrader als je een lekkere pizza wilt. kom graag weer langs en wellicht ook de andere filialen een keertje bezoeken.
NMB .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Gisteren hier voor het eerst pizza's afgehaald, de capricciosa en de pomodorini. Ze gebruiken ingrediënten van hoge kwaliteit, de buffelmozeralla en de verse cherry tomaatjes op mijn pomodirini waren heerlijk. Beide pizza's waren overigens erg lekker. Een stukje duurder dan sommige andere plekken in de buurt maar wat mij betreft is dat het waard, wij gaan zeker vaker afhalen. Binnen is het klein en druk met een niet hele gezellige/relaxte sfeer, dus voor mij meer een afhaalplek dan een restaurant. Ik geef een goed cijfer voor de service omdat we ondanks drukte niet lang hoefden te wachten op onze pizza (hooguit 10 minuten) - voordeel van een echte houtoven die er maar een paar minuten over doet om de pizza klaar te maken.
Briens .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Al vaker hier heerlijk pizza gegeten. Fijn als je even snel wat ontzettend lekkers wil eten. Het zou nog wat gezelliger zijn als er een muziekje (zacht) op zou staan, en de verlichting kan iets warmer, maar verder is dit gewoon een hele fijne plek in de Watergraafsmeer.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Pizza's zijn van goede kwaliteit en ook origineel, dat wil zeggen: niet de soorten die je overal ziet. De Tiramisu is zelfs van grote klasse. De wijn die per glas geschonken wordt is prima en leuk is het dat men hier de kogelflesjes San Pellegrino aranciata verkoopt, die in Italië al zo'n honderd jaar bestaan.
Omdat de zaak gericht is op counterverkoop is het restaurantgedeelte deels zelfbediening en niet bijster gezellig. Ik denk dat je dat maar op de koop toe moet nemen, of anders je pizza mee naar huis moet nemen.
Linze .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Heerlijke pizza's - aanwinst voor de buurt. Ik heb hier meerder keren gegeten en afgehaald. Niet heel goedkoop, maar wel super kwaliteit!
Bruno V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Da Portare Via is een zelfbedieningszaak. Binnen bestellen, direct betalen en de bestelling wordt bij de tafel gebracht. Bij de betaling kun je direct bestek, servetten en drinken meenemen naar je tafel. Deze formule maakt het wel lastig gezellig te tafelen en af en toe eens een drankje te bestellen of een voorgerechtje.
De ruimte is schoon, modern, sfeervol en goed verlicht. Niets mis mee. Water wordt op verzoek gratis geschonken. Uitstekend.
Op de kaart staan ongeveer tien pizza's en dat is het dan ook. De pizza's zijn van redelijke kwaliteit. Ze hadden best wat dikker belegd mogen zijn. Bodem is goed.
Afgeruimd wordt er niet; op meerdere tafeltjes staan nog resten van voorgangers, dus die schuiven we zelf maar weg. De bediening is vriendelijk overigens. We bestellen rode wijn en deze kwam van een schap bovenin de keuken en was, niet verbazend, veels te warm, het leek wel glühwein. Gelukkig werd de fles omgeruild voor een nieuwe volle uit de koelkast, en dat is een grote vooruitgang. Al met al een sfeervolle tent met redelijke pizza's, maar de zaak zou veel beter af zijn door gewoon te bedienen aan de tafels en ook voorgerechten en dergelijke aan te bieden.
Volgens mij lopen ze veel omzet mis met de zelfbediening-/afhaalformule.