Da Pietro

Vischpoortstraat 16 8081 ER Elburg Nederland Kaart

Over restaurant Da Pietro

Waar Italië en Nederland elkaar ontmoeten

Bij restaurant Da Pietro liggen geen rood-wit geruite kleedjes op tafel. Wel zit je er op comfortabele stoelen aan glanzende houten tafels, die met de rest van het interieur een warme sfeer creëren. In de aangename, ommuurde tuin, wordt bij een koud windje de terrasverwarming aangezet. Voor een lekker lange avond in de buitenlucht. Met een vermelding in de Michelin gids en eerder winnaar van de publieksprijs ‘Beste Italiaanse restaurant in Nederland’ heb je genoeg redenen om hier uit eten te gaan.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Pietro

• Kom je met de auto?
    Wanneer u van Zwolle, Apeldoorn of Amersfoort komt kunt u vrij parkeren op parkeerterrein 't Schootsveld voordat u de oude binnenstad inrijdt. Vanuit de polder kunt u vrij parkeren op parkeerterrein de Oude Vos aan de haven. Vanaf beide parkeerterreinen i

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Steven P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op aanraden van vrienden hierheen gegaan en een hele leuke avond gehad.
We kozen de voorgerechten degustazione (
Proeverij van diverse kleine voorgerechten) en de
Prosciutto di parma. Beiden zeer smaakvol.
Als hoofdgerecht kozen we de tortellini taleggio en de rigatoni Pesce Spada. Heerlijke gerechten, maar ze gingen, doordat het vrij vet was, wel snel tegenstaan. We hadden hierdoor helaas geen trek meer in een nagerecht.
Erg vriendelijke bediening.
Carol66 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Fijne plek, professionele bediening, zeer prettig. Kaart wisselt regelmatig en is van perfecte samenstelling. Altijd iets lekkers te kiezen!
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Leuk ingericht restaurantje in het centrum van Elburg. Wij zaten in de binnentuin, waar de Italiaanse sfeer ook in was aangebracht. De gerechten waren echt top; als voorgerecht een mix van allerlei voorgerechtjes; veel verschillende smaken waarin duidelijk was dat er aandacht aan was besteed, als hoofdgerecht de pasta respectievelijk de lamshaas. Ook hier hebben we van genoten, veel verrassende smaken en meer dan voldoende op ons bord. Absoluut top!
Enige jammere was de relatief lange wachttijd. Ondanks dat het niet vol was, zaten we voor ons gevoel steeds relatief lang te wachten. Het eten maakte dit uiteindelijk gelukkig meer dan goed!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Met vier personen heerlijk gegeten in dit restaurant. De gamba's, ossenhaas en lamshaasjes waren stuk voor stuk zeer geslaagd. Goed klaargemaakt, verse producten. We zaten op de patio, was gezellig. Toen het wat frisser werd, ging de verwarming aan waardoor het weer aangenaam werd.
Ook de bediening was heel prettig. De eigenaar deed alles om het ons naar de zin te maken. Kon met passie vertellen over de gerechten en had gevoel voor humor. Kortom, een zeer geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Nog steeds een prima Italiaans adres in het voormalige Zuiderzee stadje ...... en niet vergeten de Italiaanse koffie toe!
ReneeF .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Zelden zo lekker gegeten als hier. En het smaakte niet alleen geweldig, het zag er ook allemaal heel mooi uit. We namen beiden drie gangen en elk gerecht was heerlijk. Bediening was ook vriendelijk. We zaten op het terras, heel gezellig aan een winkelstraat, veel te bekijken. Daardoor weinig gezien van de binnenkant van het restaurant. Dit is zeker een aanrader!
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Als oud Elburgers kwamen we hier wel vaker maar ik moet zeggen dat de eigenaar de laatste jaren heeft geïnvesteerd in nog beter worden. Elke keer dat we er komen lijkt het wel of de gerechten nog weer iets geraffineerder zijn geworden.
Je merkt dat er met liefde en passie wordt gekookt.
Huiselijke sfeer zonder poespas, down to earth en warm onthaal door Hetty.

Dit restaurant die begonnen is als pizzeria heeft hiermee niets meer te maken. (Je kunt er overigens ook nog pizza's krijgen) Italiaans eten ten voeten uit.
Een absolute aanrader
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, keuze uit originele getechten, die nog lekkerder zijn dan je zou verwachten. Een plek om nog een keer naar toe te gaan. Wel reserveren, wij hadden gelukkig nog het allerlaatste tafeltje!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat het interieur betreft zou dit restaurant net zo goed De Rode Leeuw of Marktzicht kunnen heten: knus, oud-Hollands, gezellig. Maar het eten is hier op en top Italiaans. Met de nadruk op top.
Alles wat we vanavond voorgeschoteld krijgen, smaakt uitstekend. De Anguilla Affumicata bijvoorbeeld, een wonderlijke combinatie van gerookte paling met eendenpaté in een bouillon van rivierkreeftjes. Erg lekker, maar met iets te veel zout. De Pesce Cavolo, koolvis met lente- en rode ui, parmezaan en een basilicum-mosterdsaus smaakt prima. Evenals de Gamberoni del lardo, stevige grote garnalen in Italiaans spek gebakken met onder meer venkel en - opnieuw iets te zoute - broccoli. Als nagerecht is vooral de Napolitaanse cheesecake met sinaasappel konfijt, ricotta ijs en een saus van blauwe bessen aan te bevelen.
Het wijnarrangement bestaat uit heerlijke, bijpassende wijnen en is relatief goedkoop. De bediening is enthousiast en hartelijk.
Da Pietro is een waarlijk ristorante Italiano in een typisch Nederlands hanzestadje.
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op Valentijnsdag heb ik met mijn vriend kunnen genieten van een 4 gangen keuze menu bij restaurant da Pietro. Er was een gezellige, warme, Italiaanse sfeer en het restaurant zat goed vol.

Op de tafel lag een klein geschenkje voor de dag van de liefde, wat was gevuld met een paar chocolaatjes. Erg leuk! Voor deze avond was er een (voordeel) Valentijns menu samengesteld. Omdat dit ons beperkte in de keuze hebben wij gewoon gerechten gekozen van de kaart.

Vooraf kozen wij allebei voor de Mozzarella in carrozza die verassend in een klein pannetje werd geserveerd met daarnaast heerlijk gekruid pizzabrood.

Tussendoor kozen wij voor de Paccheri cervo en de Lasagna. Twee totaal verschillende gerechten, de ene heel romig en de andere heel pittig.

(Na ons voorgerecht werd er netjes verteld dat er een foutje was gemaakt en dat de hoofdgerechten al klaar stonden in plaats van de tussengerechten. Dit was voor ons geen probleem en deze wisseling pakte goed uit)

Als hoofdgerecht kozen wij voor de Filetto al forno en de Costata di manzo. Het vlees van beide gerechten was heerlijk mals en daarnaast werden aardappeltjes en een koolsalade geserveerd.

Achteraf de Torta di ciliegie en de Pastiera ricotta. Deze viel voor ons beide tegen. De cheesecake was vrij droog en bij de chocolade taart ontbrak het bolletje ijs. Dit was jammer...

We hebben bijna drie uur aan een tafeltje gezeten voor een 4 gangen diner. Dit was niet storend op Valentijnsdag maar kan op een normale dag misschien wel wat aan de lange kant zijn.

Vergeleken met andere Italiaanse restaurants is dit een chique en vrij rustige omgeving. Je kunt hier heerlijk tafelen en is zeker een aanrader.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Eigenlijk is er helemaal niets af te dingen op dit restaurant. Je merkt bij Da Pietro dat er een bevlogen, echte Italiaanse kok in de keuken staat. Een kok die heel creatief is en keer op keer originele, en heel smaakvolle gerechten weet te bedenken en bereiden. Het werken met verse producten spat van het bord af. De borden zijn vaak net kleine schilderijtjes. De bediening is ongewoon goed en vriendelijk en de ambiance is helemaal top. Eten in de tuin, ook in de winter geeft je het ultieme vakantiegevoel. Kortom een topzaak.
Carol65 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
afgelopen vrijdag 23 oktober mijn vijftigste verjaardag gevierd bij Da Pietro. Heerlijk een lange tafel met vrienden en familie en heerlijk gegeten. De service was top het eten van het vooraf vastgestelde menu met veel keuzemogelijkheid voor een grote groep was erg lekker en zag er ook erg mooi uit vooral het voor gerecht met diverse proeverijen van de kaart. Bediening deed echt moeite om het iedereen naar zijn of haar zin te maken. Ik kon lekker door de goede service mijn aandacht richten op mijn gasten en genieten van een heerlijke avond. Top ik kom zeker terug en ga ook snel een keer op zondag daar brunchen.
Tooskesmit .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Wij komen er al jaren en eten er prima.
Eigenlijk nemen wij er altijd het proeverijtje en de ossenhaas.
De bediening is vriendelijk en de keuken is er prima.
Ellis-Edwin .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Zomaar besloten om wat te eten in Elburg en zin in Italiaans, dus dat werd Da Pietro. Nooit eerder geweest, maar dat blijkt echt een gemis. De eendenbout en de preitaart stonden op ons menu en die waren beiden heerlijk. Mooi opgemaakte borden, vriendelijke bediening en salmiaklollies bij vertrek maakten het af. Dikke pluim voor Da Pietro!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Met z'n vieren heerlijk gegeten in de binnentuin. Een leuke sfeer en aardige bediening. Eigenlijk was alles top. De voorgerechten, met vers gesneden parmaham. Een heerlijk gerecht met geitenkaas en heel bijzondere gepofte olijfolie.
Hoofdgerechten waren ook heerlijk, goed vlees. De kalfsoester was helemaal naar tevredenheid. Ook de ossehaas viel goed in de smaak. De eend was erg smakelijk, maar helaas een beetje karig. Eén klein eendenboutje voor € 21 viel me tegen. Uiteindelijk zat er weinig vlees aan het bot. Gelukkig waren er volop aardappeltjes zodat ik toch de lege plekken in mijn maag kon vullen. Jammer, want dat lijkt me niet de bedoeling.
Kortgezegd, we komen graag weer terug in dit restaurant in Elburg, maar een volgende keer ga ik voor een hoofdgerecht waardoor ik na het eten kan zeggen dat ik voldaan ben.
Tessbes .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Zo, dat was fijn.. Op een zomerse donderdagavond eten bij Da Pietro in Elburg en verrast worden door de chef. Heerlijke zoutjes, stuzzichini, leuk verpakt, bij het aperitief. Daarna een echt zomergerecht: komkommersoep met gelei van watermeloen. En met de ricotta erbij smaakte deze soep voortreffelijk. Als secondi aten we een combinatie van gebakken en rauwe coquille met een sinaasappeldressing en olijfolie. De derde gang: voor de vegetarier doradefilet met limoen-mosterdsaus, heerlijk. En de langzaam gegaarde lamsnek met romige toffeesaus, mmm. Als dessert een heerlijke chocoladecake met bavarois van amarenekersen met yoghurtijs. Alles precies goed.. bediening, ambiance enwij raden het zeker aan: laat u verassen door de chef en geniet van de smaakvollle Italiaanse gerechten. Bedankt Da Pietro, tot gauw.
JMTK .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Erg lekker en goed gevarieerd eten met een kaart die met enige regelmaat wisselt. Op de kaart staan ook wat creatievere gerechten wat ons altijd erg aanspreekt. Bereiding is altijd in orde, evenals de smaak. De bediening is top en vlot. Mooi ingericht restaurant, al kan het als het vol is een beetje aan de drukke kant zijn. Prijs is wat ons betreft perfect gezien de kwaliteit van het eten. Je kunt hier overigens ook prima terecht voor een goede pizza of lekkere pasta zonder dat je direct 3gangen doet.
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij Da Pietro. Helaas konden we niet de hele avond in de binnentuin zitten, maar dit is echt een aanrader. Je waant je even in Italië. De bediening is gastvrij en behulpzaam. Gelukkig was er ook genoeg keus voor vegetariërs. Al met een topavond in dit leuke restaurant waar ik zeker terug ga komen!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Da Pietro is altijd weer verrassend, mooie kaart, mooie gerecthen en mooie wijnen.

Personeel is top en doet er alles aan om een superavond te hebben. Ook voor kinderen een heel leuk restaurant waar je een pizaatje kunt eten, maar nog beter het 3 of 4 gangen verassingsmenu.

Alle gerechten zijn heerlijk, maar een aanrader is de tirmasu die op Da Pietro wijze wordt geserveerd. Onze jongste dochter is hier helemaal weg van en krijgt de alcoholvrije versie vers gemaakt!!

1 van de beste Italiaanse restaurants in de regio!