Da Pietro

Vischpoortstraat 16 8081 ER Elburg Nederland Kaart

Over het restaurant Da Pietro

Waar Italië en Nederland elkaar ontmoeten

Bij restaurant Da Pietro liggen geen rood-wit geruite kleedjes op tafel. Wel zit je er op comfortabele stoelen aan glanzende houten tafels, die met de rest van het interieur een warme sfeer creëren. In de aangename, ommuurde tuin, wordt bij een koud windje de terrasverwarming aangezet. Voor een lekker lange avond in de buitenlucht. Met een vermelding in de Michelin gids en eerder winnaar van de publieksprijs ‘Beste Italiaanse restaurant in Nederland’ heb je genoeg redenen om hier uit eten te gaan.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Pietro

• Kom je met de auto?
    Wanneer u van Zwolle, Apeldoorn of Amersfoort komt kunt u vrij parkeren op parkeerterrein 't Schootsveld voordat u de oude binnenstad inrijdt. Vanuit de polder kunt u vrij parkeren op parkeerterrein de Oude Vos aan de haven. Vanaf beide parkeerterreinen i

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag 16:00 - 22:00

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Da Pietro

Rosalie V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk eten in een geweldige ambiance. Zeer gastvrije bediening. Echt een avondje uit!
Ri V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Echt een heel goed restaurant met super service. We voelden ons zeer welkom. Heerlijk eten en precies de goede tijd tussen de gerechten en heerlijke wijn. Echt een aanrader! Dit is een ander level Italiaans restaurant!
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Zelde in zo,n goed restaurant gegeten
André V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Van mij bij alles 5 sterren. Het is geen Michelin ster restaurant... toch een top rating van mij. Waarom? Ze snappen wat gastvrijheid en 'uit' zijn is. Een goede sfeer, maar belangrijker: uitstekend eten voor een prima prijs. We aten verrassings menu van de chef. Opmaak was echt heel mooi en smaak en porties uitstekend. Italiaanse keuken met wat fusion van andere keukens ... zo'n 40 pp ex wijn. Huiswijn genomen en die was verrassend goed. Zowel wit als rood. Kortom voor de prijs die je betaald uitstekend. Aanbevolen!
Annemiek H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
altijd even vriendelijk en enthousiast...heerlijke gerechten...super gezellige inrichting...altijd weer een feestje!!!!
Sylvia S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Net even anders, origineel qua smaak en gerechten (overheerlijk!), interieur en muziekkeus. En hele prettige bediening!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Iedere keer weer is eten bij Da Pietro een feest. Heerlijke, zeer originele gerechten, een prettige, persoonlijke bediening en een heerlijk tuinterras, maakt de keuze eenvoudig. Gewoon een top Italiaan. Je merkt zo het verschil of er een echte Italiaan in de keuken staat, of dat er alleen Italiaans restaurant op het raam wordt geschilderd. Pietro is een echte, Italiaan, die geweldig kookt.
mariette P.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Heerlijk gegeten! Sepia mousse en garnalen vooraf, daarna grill van inktvis en coquille en kaasplankje toe. Zeer vriendelijk bediening. Hele gezellige avond. Komen weer terug!
Netty T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het was weer zeer gezellig en lekker.
Diny T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
We komen hier al jaren. Vanavond voor het eerst het 4 gangen verrassingsmenu besteld.
Het was heerlijk!
anne28 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Fantastisch!! Een aanrader zowel qua keuken als bediening. Pareltje van Elburg. Hier snapt men wat Italiaans dineren betekent.
sjakie R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Warm welkom in Da Pietro.
Voor ons eerste x omdat het stukje rijden is maar was elke km waard.

Eten is buitengewoon en de bediening zoals je het overal wenst maar niet vaak krijgt. ( zeer attent).

We komen zeker terug.

Team Da Pietro , bedankt voor mooie avond.
Katana .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Een goed Italiaans restaurant is moeilijk te vinden in Nederland , we hadden de goede recensies over Da Pietra gelezen en die heeft Da Pietro helemaal waar gemaakt . Heerlijk en de couverts genoeg . Wij hadden ook een wijnarrangement erbij genomen en de geschonken wijnen waren ook heerlijk (terwijl ik geen wijndrinker ben) .
A.C V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Zo als we gewend waren vriendelijk en eten heel goed niets op aan te merken.en ondanks dat de zaak goed vol zat liep alles zeer soepel.Kom er graag
Steven P.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Mixed feelings

Diner met z'n 2-en. Voortreffelijk (en dat is zacht uitgedrukt) begin, kabeljauw balsamico ei etc. en spaghetti carbonara. De 'secundi': Langzaam gegaard wildzwijnnek met zwarte kool: fantastisch qua smaak maar de portie was buitenproportioneel groot (als je vier gangen + koffie gepland hebt)
Mijn moeder leerde mij om mijn bord leeg te eten. Dat bleek hier een fout advies. De overmatige portie beviel niet goed.
Ik vertrok met een onvoldaan gevoel, ondanks de fantastische gerechten.
Ilona G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Op aanraden van vrienden hierheen gegaan en een hele leuke avond gehad.
We kozen de voorgerechten degustazione (
Proeverij van diverse kleine voorgerechten) en de
Prosciutto di parma. Beiden zeer smaakvol.
Als hoofdgerecht kozen we de tortellini taleggio en de rigatoni Pesce Spada. Heerlijke gerechten, maar ze gingen, doordat het vrij vet was, wel snel tegenstaan. We hadden hierdoor helaas geen trek meer in een nagerecht.
Erg vriendelijke bediening.
carol66 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Fijne plek, professionele bediening, zeer prettig. Kaart wisselt regelmatig en is van perfecte samenstelling. Altijd iets lekkers te kiezen!
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Leuk ingericht restaurantje in het centrum van Elburg. Wij zaten in de binnentuin, waar de Italiaanse sfeer ook in was aangebracht. De gerechten waren echt top; als voorgerecht een mix van allerlei voorgerechtjes; veel verschillende smaken waarin duidelijk was dat er aandacht aan was besteed, als hoofdgerecht de pasta respectievelijk de lamshaas. Ook hier hebben we van genoten, veel verrassende smaken en meer dan voldoende op ons bord. Absoluut top!
Enige jammere was de relatief lange wachttijd. Ondanks dat het niet vol was, zaten we voor ons gevoel steeds relatief lang te wachten. Het eten maakte dit uiteindelijk gelukkig meer dan goed!
T. B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Met vier personen heerlijk gegeten in dit restaurant. De gamba's, ossenhaas en lamshaasjes waren stuk voor stuk zeer geslaagd. Goed klaargemaakt, verse producten. We zaten op de patio, was gezellig. Toen het wat frisser werd, ging de verwarming aan waardoor het weer aangenaam werd.
Ook de bediening was heel prettig. De eigenaar deed alles om het ons naar de zin te maken. Kon met passie vertellen over de gerechten en had gevoel voor humor. Kortom, een zeer geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Nog steeds een prima Italiaans adres in het voormalige Zuiderzee stadje ...... en niet vergeten de Italiaanse koffie toe!