Da Nonna Pippina

Meer informatie over restaurant Da Nonna Pippina

6,5
Egbert S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
ietwat terughoudend naar deze Pizzeria,gezien de recensies.
Vriendelijk ontvangst door een jongedame op het terras. Calzones besteld duurt wel even maar het was zeker de moeite waard. Ze waren heerlijk.
Regelmatig werd er geïnformeerd of alles naar wens was. Kortom een prettig restaurant met goede service en vriendelijk personeel
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met ons viertjes een uur moeten wachten op onze pizza's, die overigens wel erg lekker waren.
Wij hadden gewoon een karaf water besteld maar na een half uur kwam de pizzabakker bij ons aan tafel staan om ons te vertellen dat het wel heel gewoon was om ook een betaald drankje te bestellen. Dit vonden wij eigenlijk wel de arrogantie ten top, wij hadden geen zin om een andere eetgelegenheid te zoeken maar een volgende keer laten wij deze pizzeria links liggen ...
Ja_daag .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
mijn italiaanse vriendin en dochter hadden hoge verwachtingen van dit restaurant.
Bij binnenkomst nog speciaal aan de eigenaresse gevraagd of zij ons bediende ivm de Italiaanse roots. Er werd me nee verteld maar ze zou nog wel even een praatje komen maken. We hebben haar de rest van de avond niet meer gezien.
Na een half uur wachten hebben we zelf maar gevraagd of we nog mochten bestellen. We waren dus blijkbaar vergeten in het half gevulde restaurant.
We hadden het idee dat de chef niet echt efficiënt werkte omdat we daarna nog 45 minuten op onze 3 pizza's moesten wachten, die wel heel erg lekker en echt Italiaans waren.
We kregen nog wel excuses voor het lange wachten, en toen we de jas al aan hadden kregen we nog een kop koffie van het huis aangeboden.... Niet echt goed getimed!
Heel erg jammer, het eten is echt lekker, de aankleding echt Italiaans alleen de bediening en de norse opstelling van de eigenaresse laten ons niet voor een tweede keer terugkomen.
Elze B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Nadat we een tijdje geleden in het restaurant aten, kozen we vanavond voor pizza. We hadden geen zin in lang tafelen, gewoon even een goede hap was genoeg en pizza is lekker snel. Dachten we. Helaas, we kwamen bedrogen uit. Bij binnenkomst was de pizzeria nog niet voor de helft gevuld, maar werd meteen afhoudend gereageerd door het personeel: we moesten snel bestellen, dan konden we 'er' nog voor. Wat dat inhield was onduidelijk. Enfin, we bestelden en het wachten begon. Na zeker twintig minuten hadden we nog geen brood met pesto, die wel besteld was. Na een tweede portie brood -elfjarige zoon werd sikkeneurig van het lange wachten- kwam eerst zijn pizza. Een kwartier later arriveerde pizza nummer twee. De mijne 'moest overnieuw' en zou zo komen. Uiteindelijk aten we met drie personen om de beurt. Onbegrijpelijk waarom het zo lang duurde. Wij bakken zelf regelmatig pizza's in een houtoven. Twee minuten uitrollen, twee minuten beleggen, vier minuten in de oven en klaar. Wij sloegen aan het rekenen -tijd genoeg- en kwamen er op uit dat deze pizzabakker in een uur niet meer dan zes pizza's had gemaakt.
Ze smaakten prima, toch zien ze ons niet snel terug, ook vanwege de norse eigenares, die weinig gastvrijheid uitstraalt.
Jeannette V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Apparte maar heel gezellige ambiance. Kwamen pas om half negen aan maar was geen probleem. Beiden een pizza besteld, ansjovis en peperoni, en een glas rode wijn. Of we even wilden wachten daar de oven nog te heet opgestookt was om er in de bakken. Resultaat was geweldig !!! Heerlijke pizza, lekker wijntje en fijn personeel. Dit is een aanrader !!!
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Bediening was slecht. Zelf moesten we steeds vragen om bediend te worden. Broodje vooraf duurde 3 kwartier. Kwam uit de oven werd gezegd. Niet dat het dan warm was? Pizza margherita zat geen smaak aan. Geen bascilicum zat erop ( standaard ingredient).
Cappuccino hadden ze niet (italiaans restaurant) gewone koffie was ronduit vies.
Kortom hier komen we niet zo gauw meer terug.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wij hebben hier een pizza gegeten uit de houtoven. Gezellige sfeer, met de houtoven zo in de eetruimte, je ziet hoe je pizza gemaakt en gebakken wordt door de Italiaanse pizzabakker. De pizza's smaakten goed, met een goede dunne bodem. Al met al een leuke Italiaanse verrassing in het Achterhoekse dorpje Almen.
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Gisteravond met groep van 8 gegeten in pizzeriadeel van restaurant. Kregen een tafel vlakbij de mooie pizza-oven en -bakker. De kleurrijke oven geeft direct een goede sfeer en de actieve bakker deed alle moeite, samen met de eigenaar, om het ons naar de zin te maken. Vooraf een soort tapas van lekkernijen als olijf, kaas, tapenade en brood. Hierna adviseerde eigenaar om per ronde twee pizza's te laten bakken, zodat we allemaal meerdere pizza's konden proeven. Bleek prima voorstel...vooral de pizza's Tartufo en Capriciosa vielen goed in de smaak, maar ook de op ons verzoek bereidde pizza Bianco smaakte uitstekend. Leuke was het dat een van de dames onder toeziend oog van de pizzabakker een pizza, door het huis aangeboden, mocht bereiden. De geschonken witte wijn maakte de avond, samen met de Italiaanse achtergrondmuiek zeer geslaagd...komen zeker terug hebben we besloten!!!! Waardering is beter dan die van ons eerdere bezoek aan t voorste deel van het restaurant...
Cees070 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Tijdens een weekendverblijf in een nabijgelegen hotel ervoor gekozen om de vrijdagavond hier eens te gaan eten in de pizzeria om zo ook wat van de plaatselijke sfeer te proeven. In de week ervoor al telefonisch gereserveerd. Bij aankomst werden we vriendelijk welkom geheten en stond er op de afgesproken tijd een mooie tafel voor ons klaar. Reuze gezellige sfeer met Italiaanse muziek op de tv en een mooie houtoven in de zaak. Prima gegeten. We bestelden een pizza van de kaart en een speciale pizza buiten de kaart om, voorafgegaan door een proeverij van brood met diverse pesto's. Alles was naar wens; leuk om hier te gast te zijn geweest!
Huib H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Heerlijke pizza's, vooral de 'truffel pizza' . Mooie pizzaoven ook op hout gestookt. We waren met zes personen. Het restaurant zat vol en dat hebben we gemerkt, slechte bediening. Na een 20 minuten maar eens iemand gewenkt om onze bestelling op te nemen. De wijn stond 40 minuten na onze aankomst dan eindelijk op tafel. Besteld water kwam pas na opnieuw vragen, de glazen hiervoor waren inmiddels weggehaald, we moesten er opnieuw naar vragen. De Pizza's kwamen 1 voor 1, bestelde salades pas naar opnieuw vragen en maar 1 ! De tafel naast ons bleef na vertrek van de gasten uren onopgeruimd. Het licht viel uit. Bestelde Pizza's werden voor de verkeerde personen neergezet. Lekker eten maar vrij duur, (de huis wijn bijna 20,- euro per fles). Je wilt niet alleen lekker eten maar ook ontspannen kunnen zitten. Dat lukte niet omdat we zelf voortdurend de service moesten 'sturen' om bediend te worden.
Daan K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Na tweemaal het restaurant voorbij te zijn gereden, werden we hartelijk ontvangen in dit redelijk kleine restaurant. Na ontvangst werden we naar een soort omgebouwde schuur geleid waar een grote steenoven stond. We kozen allemaal voor een pizza. Deze werd vers bereid door een echte Italiaan (sprak geen woord Nederlands) voor onze neuzen. Heerlijke pizza, hebben we heel erg van genoten! De schuur is wel aardig aangekleed, maar kan beter. Desalniettemin is de steenoven erg leuk om te zien!
Ferdi R.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Met groep van 10 personen bij Da Nonna P gegeten. Bij onze komst waren er nog twee tafeltjes bezet in kleine, huiskamer, restaurant. Aankleding met Italiaanse muurschilderingen is sfeervol, maar de muziekkeuze was minder. Op achtergrond De Beatles i.p.v een sfeermaker als bv. Umberto Tozzi. Stoelen zaten niet comfortabel, maar ademde wel Italiaanse sfeer. Als starter werd er knofllokbroodjes met basilicumblaadje geserveerd. Deze smaakten helaas wat taai. Hierna kwam eigenaresse de bestelling opnemen. In tegenstelling tot ingehuurde serveerster kwam zij nogal stug over. Geen warm welkom in dit gezellige restaurantje. De menukeuze werd wat plichtmatig opgesomd. Hierna werd voorgerecht geserveerd....combi van salade Caprese en Italiaanse vleeswaren en -kazen. Tomaten bij Caprese waren wat aan koude kant, waardoor smaak deels verloren ging. Vleeswaren en kaasdeel was echt voortreffelijk, begeleid door een witte wijn van merk Iaco. Hierna kwam hoofdgerecht 7x dikke Spaghetti met rundvleessaus en 2x Ravioli met zalm. Helaas moest een van ons een kwartier op hoofdgerecht wachten, omdat portionering verkeerd was gegaan. Een van ons ging hierover klagen in keuken, omdat aanvankelijk gezegd werd dat fout in 5 minuten hersteld zou worden. Eea werd later goedgemaakt met koffie van huis. Hierna namen we allemaal nagerecht van koffie, van huis dus, met een overheerlijke punt chocoladetaart. Koffie was ook echt heerlijk. Vanwege stugge houding eigenaresse en verkeerde muziekkeuze vallen die cijfers laag uit. Daar valt nog wat te winnen. Naastgelegen winkeltje en nieuwe naborrelruimte ogen erg gezellig.
Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
De sfeer is bijzonder, haast alsof je bij iemand thuis een hapje mee-eet. De gerechten hebben ook die kwaliteit, pure smaken, goede ingrediënten.
Vooraf een gemengde antipasti voor 3 personen, maar er lagen niet driemaal de hapjes op. Hoofdgerecht was vegetarische of rundvlees ravioli (en zwarte spaghetti met vis, niet besteld). De hoeveelheden zijn echt te klein. Er is geen salade o.i.d. bij en dan is het echt weinig. De ravioli's waren prima, mooi deeg, lekkere vulling en dito saus.
Er was alleen nog chocoladetaart toe, maar die was ook erg lekker. Niet droog en een flinke punt.
Je zit dicht op elkaar (en aan piepkleine tafeltjes) en moet dus zachtjes praten, maar dat past wel bij de ambiance.
Pimper .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Gister weer na lange tijd hier gegeten, keek er naar uit. Hoewel het eten goed en lekker klaar gemaakt was, waren de heren van mening dat het wel erg weinig was een boterhambordje met pasta.Bediening was niet echt gastvrij, beetje stroef kwam het allemaal over, jammer. Locatie is prachtig, komt gezellig over. Vind d prijs prestatie in tegenstelling tot vorige keer nu wel scheef liggen. Ben echt geen grote eter maar vond het wel er weinig.
I. H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Gisteren heerlijk met z'n 2en gegeten bij Da Nonna Pippina. Piepklein restaurant en het goot ook nog eens van de regen maar binnen scheen de zon. Na overleg met de eigenaresse een mix van de 3 voorgerechten gehad: heerlijk grote zoete tomaten + mozzarella, 3 soorten schapenkaas (pittig - met tomaten - met noten). HEERLIJK. Daarna zwarte spaghetti met een verrukkelijke vissaus en verse ravioli. Ter afsluiting voor mij een chocolade taart en mijn echtgenoot een heerlijk koffie. Daarna nog even inkopen gedaan in de winkel. Een geweldige verrassing dit restaurant/deze winkel in Almen!
Martin51 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Wat een tegenvaller! Gezien de recensies en liefhebbers van de Italiaanse keuken waren de verwachtingen hooggespannen. Hierbij onze opmerkingen: afstandelijke ontvangst en bediening; wel erg simpele inrichting; beperkt en niet origineel keuzemenu. Een van de hoofgerechten (lasagne) was werkelijk zo slecht als ik nog nooit heb gegeten (een laag van vellen met een toefje slecht gekruid gehakt). Al met al toch een rekening moeten betalen, waarmee we in de omgeving eerder uitgebreid en van een goede kwaliteit hadden gegeten (o.a. wildspecialiteiten). Opzet van het restaurantje is origineel, maar waar is het misgegaan?