Da Nello

Stratumsedijk 23 5611 Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Da Nello

Het dolci van Italië

De eigenaar is geboren en getogen in het Italiaans huiskamer- restaurant van zijn ouders vlakbij Napels. Tegenwoordig neemt hij je in Eindhoven mee op een reis door Italië van anti pasti naar primi piatti naar secondi tot dolci. De ingredienten worden uit Italië geïmporteerd en vers bereid in het restaurant. Met een uitgebreide wijnkaart en het witte linnen op de tafel voel je je zeker in de watten gelegd!

Meer informatie over restaurant Da Nello

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
TomLam .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Hier netjes gereserveerd voor 6 personen met Groupon 4 gangen diner incl dessert wijn.

Tot en met het hoofdgerecht geen enkel probleem, het eten was heel lekker. Toen gaf ik mijn Groupon en vertrok het gezicht van de ober. Deze had ik bij aankomst direct moeten geven want hij had het bij de reservering niet opgeschreven (terwijl het een aantal keer duidelijk was benoemd).

Vanaf dat moment veranderde alles, het dessert was een simpel bolletje ijs met wat fruit. De dessert wijn hebben we nooit gehad, de gastvrijheid was weg. En als kers op de taart eiste de ober dat wij pp 10 euro bij betaalde want ons menu wat we hadden gehad had de waarde van 65 euro en was dus niet geschikt voor Groupon. Terwijl ze bij de Groupon actie pretenderen dat je een menu krijgt ter waarde van 65 euro.

Dus ronduit slecht bedrijf, als zij een fout maken in hun reservering moeten zij dit verlies nemen en niet de klant. Om nog niet te spreken over het feit dat ze Groupon klanten duidelijk behandelen als 2de rangs gasten en absoluut niet geven wat ze beloven.
Peter A.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Verrukkelijk gegeten, van de carpaccio, de coquilles en de tournedos tot aan het grand dessert! Een mooie fles valpolicella erbij, en na een uitstekende avond een grappaatje en koffie van het huis.
Eten bij Da Nello is niet goedkoop, maar de kwaliteit en zeker ook de bediening (door heren met veel humor en een overmaat aan Italiaanse klasse) maken het dubbel en dwars de moeite waard. Klein minpuntje: de akoestiek zou wel wat beter kunnen: het luidruchtige gezelschap aan de grote tafel in het midden, vormde regelmatig een inbreuk op ons tafelgesprek. Maar daar staan de luxe stoelen en de fraai gedekte tafel tegenover. Een restaurant waar we nog vaak terug gaan komen.
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een aantal goede verhalen maar ook mindere verhalen gehoord en gelezen over dit restaurant dus eerst maar eens via Groupon proberen hoe dit restaurant er voor staat. In de verwachting dat restaurants die aan dit soort bonnenacties meedoen zicht zelf laagdrempelig willen profileren met goed, betaalbaar eten…..dacht ik nog. Op deze manier hebben wij namelijk menig (sterren)restaurant in de loop der tijd in ons hart gesloten. Vol verwachting dus met 4 man richting “traditioneel Italiaans specialiteiten restaurant” Danello om ons culinair te laten verassen.
We werden welkom geheten en gevraagd wat we wilde drinken. We wilden allen witte wijn dus gaven aan een fles te willen bestellen. “ Ok, 1 fles witte wijn” was het antwoord en weg was de gastheer. Welke wijn (en voor welke prijs) we zouden krijgen (en welke alternatieven) werd niet medegedeeld. We kregen uiteindelijk de huiswijn die overigens prima was. Daar kwam onze eerste verrassing, het voorgerecht. Benieuwd welke verrassing de kok in petto had gingen we er eens goed voor zitten…daar kwam de…..Runder Carpacio met pijnboompitten en rucola. Nou ja, dat hadden we nog nooit gegeten, erg benieuwd welke goddelijke handelingen daarvoor in de keuken hadden plaatsgevonden! Daarna volgde verdere uitspattingen als, spaghetti met knoflook en tomatensaus (tussengerecht), kalfvlees (te droog) en als uitsmijter een zeer originele panna cotta met rode vruchten (goed zoeken) waar werkelijk geen enkele smaak aan zat. Geen tarbot, zwaarvis carpaccio, kingkrab, risotto, anti pasti, palet van vlees met diverse bereidingen of andere Italiaanse verborgen juweeltjes waar mee ze ons definitief hadden overtuigd dat de Italiaanse keuken meer de bieden heeft dan pizza en pasta carbonara. Nee hoor, precies het eten waarvan wij allen hadden gehoopt dat we hiervan deze keer verschoond zouden blijven. Wat een teleurstelling, gebrek aan creativiteit en dan nog niet eens van een behoorlijke kwaliteit.
Beduust hebben wij vervolgens afgerekend en plechtig aan elkaar beloofd Danello voortaan over te slaan en dit restaurant over te leveren aan de gemiddelde Hollandse consument die vooral niet verrast wil worden en gewoon een standaard bordje Italiaanse eenheidsworst naar achter wil werken. Tip aan Danello: ik hoop echt oprecht dat de kok tot meer ins staat is maarre….als je geen zin hebt in Groupon volk (en wij zijn een bevestiging dat dit vooroordeel niet op z’n plaats is), doe niet mee…het doet meer kwaad dan goed.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Gegeten bij Da Nello via Groupon. Weliswaar pas voor de derde keer gegeten en de ervaring is steeds wisselend. Ook nu weer geen stabiel beeld. De ontvangst is erg vriendelijk. Ik herken het gevoel van een beetje instrumentele gastvrijheid. Als je niet wil dat er via acties bij je gegeten wordt, begin er gewoon niet aan. Zo'n actie zou er op gericht moeten zijn om mensen aan je te binden, ze kennis te laten maken met je restaurant en dan wat bijzonderheden laten zien; even het verschil maken in wat je serveert of hoe je gastheerschap ziet. Een standaard carpaccio dat je inmiddels in elk eetcafé krijgt, past daar dan niet bij vind ik. Het tussengerecht was pasta met tomatensaus en hier en daar een droge mossel en wat venusschelpen; erg zout. Niet bijzonder, geen bijzonder smaaksensatie, gewoon aardig. Het hoofdgerecht was kalfswang. Hierbij moet ik eerlijk zeggen dat ik te weinig bekend hiermee ben. In die zin dus een bijzonderheid. Aan de andere kant ook bijzonder dat het nergens op de reguliere kaart terug te vinden is. Kalfswang is een wat goedkopere vleessoort dat omrand en doorregen is met vet; heel langzaam garen is aan de orde. Dat was zeker goed gelukt, maar het vet zat er echt aan alle kanten aan. Mogelijk een gebrek aan kennis van mijn kant. De wijn erbij was uitstekend. Gewoon de huiswijn, heerlijk zacht en rond. Het nagerecht was panna cotta met wat rood bosfruit. Ok van smaak.
Als ik de reguliere kaart zie, lijkt er een wereld van verschil te zijn. Mogelijk is dat waar de hele goede recensies steeds over gaan, maar het is dan toch heel jammer dat het meer lijkt op het opvullen van lege plekken in het restaurant.
Edjo-H ..
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Tafels keurig gedekt, de ruimte aan tafel en in restaurant is beperkt (langs de loop heb je regelmatig een ober in je rug). Bediening is wel attend, maar erg gemaakt vriendelijk: komt bij mij niet hartelijk over wat maakt dat ik me niet welkom voel (zelfde ervaring zoals ik ook bij mijn vorig bezoek een jaar geleden bij DaNello had).

Selectie van voorgerechtjes op één bord was leuk, maar van alles wat weinig om goed de smaken die deze normaliter als volledig voorgerecht wel hebben nu door te laten dringen. Hoogtepunt was het hoofdgerecht: het vlees was heerlijk, met een eerlijke smaak en mals.
Daarin -en met mooie smaken- kan (!) de keukenbrigade van DaNello zeker wel sterk zijn.
Edwin-bourgondier .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Nando is er eindelijk in geslaagd een goede opvolger te vinden voor Nello. Deze jongen kan heerlijk Italiaanse gegeten koken. De heerlijkste vitello tonato, pasta's en nog maar te zwijgen over de vis in het zout! Aangevuld met Italiaanse gastvrijheid weer een heerlijk avond gehad.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Aan de kok gevraagd om ons te verrassen en dat heeft hij gedaan. Heerlijke gerechten met een combinatie van vlees en vis zowel in het voorgerecht als in het hoofdgerecht. Een voorgerecht met diverse carpaccio's vlees, vitello tonato, eendenborst en tonijn gecombineerd met een coquille. Een ware smaakbeleving. Tussengerecht was een pastagerecht met truffel waarbij de truffel iets toevoegde aan de zachte smaak van de pastavulling. De vulling zelf was ardente en erg lekker in combinatie met de zachte vulling. Hoofdgerecht van bief en tonijn. Zelden zo lekkere tonijn gegeten en bief ook super.
De bediening was eveneens super. De kok kwam regelmatig een toelichting geven en legde uit waarom hij zo kookte. Was erg trots op zijn werk. Tenslotte werden we "verplicht" om een desert te proeven waarvan hij het recept van zijn moeder had gekregen Pastiera Napolitano. Echt een cadeautje dat we niet hadden willen missen. Nog een Limoncello toe en onze avond in Da Nello was een feest. Dank voor zoveel lekkers en gastvrijheid.
Op advies dronken we een Cambrugiano Riserva Verdicchio di Matelica 2011. Een hele fijne combinatie met de gerechten.
Roypje .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Onze tweede keer bij Da Nello, dit keer via Groupon. Wederom heerlijk gegeten. Wij begrijpen de slechte recensies helemaal niet, wat ons betreft is dit een van de beste Italiaanse restaurants in Eindhoven. Voor ons is uiteten een avondje uit, dus wij verwachten a) vriendelijke bediening b) een avondvullend programma (als ik nog ergens heen moet ga ik wel naar een fastfood tent) en c) lekker eten. Bij Da Nello kregen we dat allemaal: na een uiterst vriendelijke Italiaanse ontvangst kregen we (h)eerlijk, puur en authentiek Italiaans eten (zo stel ik het me voor als ik denk aan gerechten zoals Italiaanse mama's die zouden maken). Tijd tussen de gangen was perfect, niet te langzaam en niet te snel, praatje met de bediening tussendoor en lekkere bijpassende wijnen bij de gangen. In de Groupon actie ook echt een scherpe prijs (snap eerlijk gezegd niet waar ze het van doen voor dat geld) en toch ruim voldoende porties. Kortom, een heel fijne ervaring en wij komen hier zeker nog eens terug!

P.S. Ondanks dat zeer regelmatig gaan uiteten bij diverse etablissementen (ook de fameuze sterren restaurants) schrijf ik doorgaans geen recensies (moet ik eigenlijk wel gaan doen), maar de diverse negatieve reviews hier hebben mij toch bewogen mijn eigen ervaringen te plaatsen. Wij zijn doorgaans best kritisch, maar sommige kritieken hier begrijpen we echt niet. Wat ons betreft dus onverdiend, onze ervaringen zijn echt zeer positief. Ga zo door Da Nello!

Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wij hebben hier met een Groupon voucher gegeten en helaas werd er niet gewoon 1 van de mooie gerechten van de kaart geserveerd, maar werd er duidelijk een Groupon menu geserveerd. Ontvangst was in het Italiaans en vriendelijk, de wachttijden tussen de gangen erg lang.
We startten met een glaasje wijn waarbij een amuse werd geserveerd.
De carpaccio was erg kou en had daardoor weinig smaak, daarna een simpele pasta en als hoofdgerecht kregen wij witvis met een klein garnituur van een paar gebakken aardappeltjes met courgette en tomaat. Niet slecht, verse ingredienten, maar niets bijzonders. Het dessert bestond uit een stukje Tiramisu en een mousse. Normaal gebruiken wij de voucher om een restaurant te leren kennen en als het goed is komen wij daar ook zeker terug. Helaas was dit menu niet speciaal genoeg om daar terug te komen.
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Wij hebben gisteren bij Da Nello gegeten via Groupon een 4 gangendiner, Mooie zaak, ontzettend leuk personeel we werden allervriendelijkst ontvangen. We kregen een lekker amuse. De carpaccio was heerlijk ruim voldoende met een lekkere truffeldressing met parmenzaanse kaas. De pasta die volgde, tagliatelle met ragout kan niet beter. De vis van mijn tafelgenoten dorade met kreeftensaus was voortreffelijk en mijn ribeye ook, het dessert was ook ook erg lekker, kortom wij hebben een hele gezellige en lekkere avond gehad. Zeker een aanrader!!!!!
PienG .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gebruik gemaakt van de 4 gangen incl. dessertwijn voor 2-personen actie via Groupon.
We werden hartelijk ontvangen. We mochten zelfs kiezen aan welk van de 2-persoons tafels we mochten plaatsnemen. Helemaal top!
Er kwam na ons een groep mensen binnen die gewoon van de kaart bestelden en die werden duidelijk heel anders onthaald. Er werd veel tijd aan die mensen besteed. Op zich prima. Daar heb ik doorgaans niet zo'n moeite mee.
Maar wij moesten wel heel erg lang wachten op ons menuutje. Het eten was lekker. De producten waren vers. En de porties waren meer dan voldoende.
De mineur kwam toen de rekening verscheen. EUR 13,50 voor 3 glaasjes fris!!!!! EUR 7,00 voor Prosecco en EUR 4,50 voor een glas wijn. Kortom voor dit beetje mocht ik 25 euro afrekenen.
Vandaag kijk ik naar hun menukaart op hun website en zie dat een glaasje fris EUR 3,00 kost.
Ik voel me dus belazerd!
Restaurant Da Nello heeft met deze actie ervoor gezorgd dat ik er nooit meer zal eten. Het ligt niet aan hun eten, maar wel aan hun manier van klantenbinding. Ik deed er kennelijk niet toe. Deze vorm van afzetterij gebeurt misschien dagelijks in Italië, maar wij Nederlanders houden hier niet zo van.
ChrisSharma .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Italiaans eten van hoog niveau. Dit is niet je typische pasta-tent. Zeer professionele medewerkers. Chique ambiance voor een romantisch of zakendiner. Leuk dat ondanks de ambiance de koks in de halfopen keuken gewoon aanspreekbaar zijn en zeer leuk in de omgang. Kom hier zeker terug.
Linda1903 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Sinds lange tijd weer eens bij da nello gaan eten.
ongeveer 1,5 jaar geleden een slechte ervaring gehad maar afgelopen woensdag was echt geweldig kwa eten.
De bediening was zeker minder, de echte italiaan had alleen maar oog voor bepaalde tafels en ons liet hij dan ook links liggen. We moesten lang wachten op drankjes en je kon goed zien dat er handen te kort waren.
gelukkig was het eten echt top!!!
Pukje .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Ik zie een hoop minder goede recensies, maar zelf wederom heerlijk gegeten. Geen grote eter, maar houd wel van vis en het bord schaal- en schelpdieren is hier altijd fantastisch. Carpaccio van rund vooraf: die vind ik wel erg prijzig (dacht 16€) maar is tegelijkertijd erg lekker. Nero d'Avola op, redelijk volle wijn, per glas verkrijgbaar. Ze hebben een wijnklimaatkast en veel keuze, alleen wel veel per fles, dat is jammer. Eten is heerlijk, maar wel wat aan de dure kant. Inrichting neutraal, niet bijzonder, wel mooie zwart wit foto's aan de muur en nette en schone tafelkleden op de tafel. Goed verzorgd en schoon. Als geld geen rol speelde, zou ik hier elke week gaan eten.
Dikbuikje .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Groupon actie 4 gangen voor 55 euro. Da Nello heeft/had een goede naam, maar dit menu was smakeloos! Gang 1: inktvisreepjes met wat kool en wortels op toast. Smaakte nergens naar, toast was taai, en bord zag er ook niet mooi uit. Gang 2: pasta met tonijn en zwaardvis snippers. Veel te zout en pasta was te hard. Gang 3: 2 dunne kalfslendes in een papperig (behanglijm) sausje, garnering was ook niet veel soeps. Gang 4: panna cotta met bosvruchten uit de jampot.
Maw: een enorme tegenvaller, een glas wijn kost 7 euro dus uiteindelijk nog veel geld kwijt.
Decor: erg warm binnen, buiten maar 8 couverts, een haperende CD op de achtergrond.
Restaurant was ook bijna leeg. En dat op een vrijdagavond! In de stad zaten de restaurants wel helemaal vol. Voor mij dus nooit meer da Nello!
Frans040 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
6-gangen Geoupon deal: bar en boos. Als je hier naartoe gaat kun je beter eerst een cursus Italiaans doen. Voorgerecht is uiterst minimaal, de penne had te lang in de oven gestaan waardoor de bovenkant hard en chewey was. Uiteindelijk telden we maar 5 gangen vermits het uitgedroogde broodbolletje met olie als een gang telt... Erg slecht alles bij elkaar. Hier zien ze me nooit meer.
De Groupon coupon vermeld een waarde van normaal 139,- euro, tel daarbij de wijntjes en de koffie op en je zit zo tgen de 200,- euro (!!!!!).
Als ik 200 euro uitgeef aan een avondje uit eten ga ik wel naar een ander restaurant voor kwaliteit, nederlands sprekende bediening en gezelligheid in plaats van naar Da Nello, een beige geverfd sfeerloos hok met chagarijnige obers die geen moeite doen om je het gevoel te geven dat je er te gast bent, om over de kwaliteit van de gerechten nog maar te zwijgen. Nooit meer!
Jurre P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Ook wij maakten gisteravond gebruik van de Groupon 6 gangen actie van Da Nello.

Wij hadden zelf nooit eerder bij Da Nello gegeten omdat wij van anderen begrepen dat de prijs/kwaliteit verhouding een beetje zoek is.

Deze avond en actie is echt een aanfluiting (waarom doen restaurants dit??) wij hadden graag iets meer betaald voor wat simpele, eerlijke gerechten maar hier wordt echt helemaal niemand blij van.

Het eten:

Minuscule voorgerechtjes (sepia en ham), beide gegarneerd met dezelfde olie doordrenkte sla.

Een tussengerecht van pasta met vierkazen en het hoofdgerecht van kabeljauw. Beide bordjes met zeer vlakke smaken, slecht uitgevoerd!

Het desert pannacotta met bosvruchten, veel te zoet door de huis tuin en keuken jam die ze hebben gebruikt!

€135 de normale prijs was dit zeker niet waard!

Bediening sprak geen Nederlands, maar probeerde toch vriendelijk te zijn. Prima!

Door deze ervaring zou ik nooit meer terugkomen bij Da Nello en dit restaurant alleen maar negatief aanbevelen bij anderen. Waarom doen sommige restaurants op deze manier in godsnaam mee aan Groupon. Ik snap er niks van!

Uiteindelijk zijn wij naar een ander restaurant gegaan voor koffie en friandises, dit heeft onze avond helemaal goed gemaakt :-)
Lindsey V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2014
Met 2 personen zijn wij gaan eten. We hadden een Groupon, ik was dus erg benieuwd naar het 6 gangen diner gezien ik eerder a la carte ontzettend goed gegeten had!
Helaas viel het ontzettend tegen! De eerste carpaccio waren 3 minuscule plakjes, de vitello idem en met dezelfde garnering als de carpaccio. De pompoensoep met Parmezaan was zeer smaakvol maar de penne met tomatensaus en mozzarella viel ontzettend tegen! Mijn hoofdgerecht; kabeljauw was veel te droog gebakken en mijn vriend had kalfsvlees maar dit waren 2 flinterdunne kleine plakjes. Het dessert panna cotta met bosvruchten compote was lekker maar qua presentatie was het niks! Dan zie je alle a la carte gerechten voorbij komen die er prachtig uitzien en dan vraag ik me af waarom doet dit restaurant met deze actie niet meer zijn best? Zelf ben ik werkzaam in de horeca, in een restaurant dat ook weleens aan dergelijke acties meedoet maar hier krijg je exact hetzelfde als de gast die de volle mep betaald! Helaas Da Nello ondanks de eerdere goede ervaring zullen wij niet meer terugkomen! Zonde want met dit soort acties kun je juist nieuwe gasten aantrekken wanneer ze een geweldige ervaring hebben gehad! €135 de normale prijs was dit zeker niet waard!
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gebruik makend van een groupon omdat de reguliere tarieven iets te gortig zijn naar onze smaak, reserveerden we om te eten op de dag van ons tweejarig samenzijn. Ik heb er zelf in het wat verdere verleden wel eens a la carte gegeten en dat is me nimmer tegengevallen. Ik moet zeggen..nu ook niet. Ik heb de groupon recencies gelezen en ben het er niet mee eens. Natuurlijk krijg je geen a la carte menu voor dit geld. En natuurlijk zijn de porties kleiner omdat je zes gangen hebt...wij vonden het precies genoeg en heerlijk uitgebalanceerd. Zelfs mijn vriend die normaal niet van de kleine porties is. Enig minpuntje was dat de eerste drie gerechten wat op elkaar leken. De zwaardvis in het eerste gerecht had iets meer seizoning mogen krijgen. Het hoofdgerecht van kalfsfilet was heerlijk in een witte wijnsaus. De bediening was zeer attent en vulde ons brood bij toen zij zagen dat het op was. Romantisch restaurant met mooie open keuken. Ik heb heerlijk en precies genoeg gegeten. Ik weet wat een groupon aanbieding betekent.. en qua prijs kwaliteitverhouding was dit etentje goed...ik zeg gemiddeld een 7 a 8. Ik laat het je weten als ik door de grouponaanbiedingen een keer van"mijn voetjes wordt geveegd" maar ik maak mezelf geen illusies. Dit was eerlijk lekker eten tegen een schappelijke prijs...no complaints!
Wolf-vandijk .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Een paar jaar geleden hier al eens gegeten, dit was ons erg goed bevallen. Toen we de aanbieding via groupon zagen, hebben we die direct gekocht. Onze zoon en schoondochter hadden hem ook gekocht. Zij zijn begin mei geweest. Niets anders dan lof. Toen wij eind mei gingen hadden wij dus ook een goed diner verwacht. Het tussengerecht was een gebakken ei met kaas en truffel. Van te voren 2 x carpaccio. We hadden genoeg gegeten. Het eten was goed, maar zeker geen 135,00 euro zoals de Grouponbon aangaf. Wij hadden hele andere gerechten dan onze zoon en schoondochter. Als je een grouponactie doet verwacht ik dat je dit doet om ervoor te zorgen dat de gasten nog eens terug komen. Met dit menu zal dit zeker niet gaan lukken.