Da Mino

9,5
9,5
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Gisteren eindelijk ECHT italiaans gegeten in Groningen. Wij kozen voor het 4 gangen menu en wat een smaken. Elk gerecht was weer een belevenis. Mino licht persoonlijk alles toe en vertelt vol passie en liefde over zijn ingredienten. Hij neemt je mee op reis door de Sardinese keuken. Eten bij da Mino is echt een avond uit en we zullen er dan ook nog vaak aan terug denken.

Mino bedankt! En tot snel.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Gisteren eindelijk ECHT italiaans gegeten in Groningen. Wij kozen voor het 4 gangen menu. Wat een smaken. Elk gerecht was weer een belevenis. Mino licht persoonlijk alles toe en vertelt vol passie en liefde over de ingredienten. Hij neemt je mee op reis door de Sardinese keuken. Eten bij da Mino is echt een avond uit en we zullen er dan ook nog vaak aan terug denken.

Mino bedankt! En tot snel
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Tja, dan ben je in Groningen en heb je trek in lekker eten. Dat is niet zo vreemd. Maar waar vind je een goed restaurant als je de stad niet kent. Nou, voor de rest van de Ieners, niet meer zoeken. Ga gewoon naar Da Mino. Werkelijk een klein pareltje in culinair Nederland. Mino komt uit Sardinië en dan merk je. In alle gerechten. En daar is werkelijk niets mis mee. Met veel passie worden de gerechten bereid en met veel liefde op tafel gezet. Hij voelt feilloos aan waar hij je kunt verrassen en daar geniet hij net zoveel van als de gasten zelf. Hij snapt het gewoon. En dat is een verademing. Wij kozen voor een 4 gangen menu. Eén gebaseerd op vis, de ander op vlees, want de pasta gang wordt afgestemd op het hoofdgerecht. Wij wilden gewoon zoveel mogelijk proeven, dus gingen we voor zoveel mogelijk verschillende gerechten. De antipasti (na een originele bruchetta op basis van paprika) is gul en bovenal heerlijk. Met liefde uitgelegd (mooi ook de verschillen met de rest van Italië, rijpen onder zwarte peper ipv zout) en een venkelworstje om gek van te worden. Juiste balans in structuur, kruiden, zout en bereiding. Daar kun je me echt voor wakker maken. Maar de afsluitende tonijn (waar mijn vriendin een extra lepel van kreeg, daar doen ze dus ook echt niet moeilijk over) en de sinaasappel carpaccio zijn ook fenomenaal.

De pasta gerechten zijn precies zoals het hoort. Simpel, eerlijk en o zo goed. Want juist in de simpelheid zit de kracht en verwar simpel niet met makkelijk. Alles moet kloppen en dat doet het. De sepia pasta met een saus van courgette en garnaal is een klassieker, maar dan ook top gemaakt. De 'servet' structuur van de pasta, de bereiding van de saus en de presentatie. Top. De ravioli is voor mij het gerecht van het geduld. De saus laten inkoken, mooie tomaten en weer die venkelworst. Perfect met de ricotta en spinazie vulling.

Hoofdgerecht Dorade (met citrus) en entrecote (met heerlijke saus van sardijnse rode wijn (merlot en syrah)), simpele en eerlijke bijgerechten (salade is gewoon salade, maar dan wel met juiste olie erbij, meer is er niet nodig dan) maakt het af. De wijnen erbij zijn top en hoe Mino die serveert, dank je. Die Baccu ga ik nog naar op zoek en je witte s'eleme gaan we vanavond weer opentrekken. Wat fijn.

Het sardijnse dessert maakt de avond helemaal af, ook door het glaasje van het huis. Beter kan haast niet (trouwens erg origineel dessert, een keer geen tiramisu, panna cotta of semi freddo).

Tot snel en nogmaals dank voor je gastvrijheid.
Remco K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk. Wat een vondst. Gastvrij, heerlijk eten, prachtige wijnen. Helemaal top. Echt een aanrader voor een culinair avondje uit.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Eten is geweldig. Formule werkt uitstekend. Je kiest voor 2, 3 of 4 gangen, kiest voor vis of vlees en de chef maakt een verrassingsmenu. Met eerlijke producten gemaakt, wordt de ene na de andere lekkernij voorgezet. De wijnen die erbij worden geschonken zijn eveneens heerlijk. De muziek (niet overheersend) op de achtergrond is het enige dat detoneert in deze topzaak.
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wat een geweldige gastheer Mino de eigenaar van dit sfeervolle eigentijdse restaurant heeft ons hartelijk ontvangen, en vol passie begeleid op deze Culinaire Italiaanse ontdekkingstocht.
Leuke entourage, prachtige kunstwerken aan de muur en fijne muziek die de sfeer compleet maakten. Het diner zat vol klassieke Sardijnse verrassingen,het wijn arrangement completeerde het geheel tot een Top diner .
Zeker de moeite waard om weer eens te bezoeken in Groningen. Het restaurant werkt alleen met Verrassing menu's waar je zelf het aantal gangen bepaald.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Fantastisch gegeten. De gastvrijheid was super. We kregen heerlijke verrassende gerechten geserveerd. Het wijnarrangement is ook een aanbeveling waard.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Geweldig gegeten bij Da Mino.
Niet van de kaart besteld maar tegen de eigenaar gezegd dat we uitgebreid en lekker wilde eten met vis als uitgangspunt.
Mino is een zeer toegewijde en gastvrije man.
We gaan hier zeker terugkomen.
S V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Op basis van recensies bezocht. We werden aangenaam verrast. Mooie gerechten, goede service en een eigenaar die zeer gastvrij is. We komen zeker nog een keer terug.
Thomaz T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Als je Italiaans eten houdt en je bent in de buurt van Groningen dan adviseer ik je om hier te gaan eten. Je wordt gastvrij ontvangen door gastheer Mino en zijn bediening. Het is een knus restaurant met heerlijke niet standaard Italiaanse gerechten en wijnarrangement. Kwaliteit en prijs van de gerechten klasse. Gastheerschap zoals het hoort. Kortom, goede sfeer en uitstekend eten.Ik kom hier zeker vaak terug.
Thomaz T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Als je anders Italiaans wil eten, dan is dit leuk uitziende en knus restaurant zeker een aanrader. Mino is een hele goede gastheer die tekst en uitleg geeft over de heerlijke gerechten en wijnen die op het menukaart staan vermeldt. Zal zeker terugkomen!! Grazie Mino
Lotte F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk gegeten tijdens ons laatste dagje Groningen. Erg leuke meid als serveerster die het erg goed deed zo op haar eerste dag! En... de recensies liegen niet: heerlijke pizza's en toe een winterse irish Coffee. Genoten!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Op basis van de goede recensies op Iens, besloten wij om ook een bezoek te brengen aan Da Mino. Wij zijn op zaterdagavond gaan eten bij dit restaurant. Eenmaal binnen bij het restaurant bleek dat de eigenaar Mino eerder bij Da Vinci in Groningen had gewerkt, waar we toen ook al een goede ervaring met zijn gastheerschap hebben gehad. Mino had nu zijn eigen restaurant geopend en vertelde hier met veel passie over, erg leuk.

Als voorgerecht hebben we beide carpaccio gehad, ik van ossenhaas en mijn vriendin van zwaardvis. Hierbij werd een foccacia met zeezout en rozemarijn geserveerd. We hebben bij het voorgerecht om een mooie bijpassende wijn gevraagd, waarbij Mino ons van goed advies kon voorzien. De prijzen zijn ook zeer netjes gezien de kwaliteit van de wijn (wij dronken per glas).

Als hoofdgerecht heb ik de Tagliate di Manzo gehad, een Italiaanse klassieker. Biefstuk was goed gebakken (medium rare) met lekker veel parmezaanse kaas en garnituren. Mijn vriendin had een risotto met spek en eekhoorntjesbrood, ook erg goed bereid. Ook hier weer een mooie bijpassende wijn gedronken.

Als afsluiter hebben wij een tiramisu en een fantasie van de chef gedeeld (een soort pannekoekje met een chantilly creme en een chocoladegebakje). Dit was veruit de beste tiramisu die ik ooit gehad heb, echt een aanrader. Heerlijke Muscat wijn erbij gedronken. Na het toetje hebben we nog een espresso gedronken met een (ijskoude) limoncello. Al met al zeer tevreden over het eten.

De service was de hele avond goed, Mino besteed veel aandacht aan de gasten. We voelden ons gewaardeerd en hebben een hele leuke avond gehad.

Het decor is redelijk basic, waarbij werd aangegeven dat de vloer op korte termijn wordt aangepakt. We zijn benieuwd naar het resultaat, we komen hier zeker terug!
ietie K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
gisteravond gegeten bij Da Minho. De recensies waren lovend maar het viel ons erg tegen. Bij aankomst wilden wij een fles wijn bestellen , maar van de 6 flessen op de kaart waren 2 niet leverbaar. De prijs van de wijn was relatief hoog. We hebben toen de huiswijn besteld die wel goed was. De spaghetti vongole was matig van kwaliteit en de schelpjes waren niet goed gewassen veel zand. De tagliata wordt in Italie heel anders geserveerd. Hier was het gewoon een biefstuk met rucola. De lamskoteletten waren goed. Al met al zeker niet een 9.4 waard op Iens !
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij waren met z'n vieren en hebben ons volledig laten verrassen. De eigenaar gaf ons goede aanbevelingen. Zo kregen we 4 verschillende soorten pizza,s in stukken gesneden. Twee bij twee gebracht zodat de pizza's niet koud konden worden. Echt overheerlijke pizza's waaronder 1 met peer gorgonzola en walnoten! Ook het dessert werd een verrassing en ook dat was overheerlijk. 3 verschillende desserts met 4 vorkjes en als extraatje nog 2 fruitsalades.
Kortom hier komen wij zeker nog vaak terug!!

HDuiven .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na een dagje Groningenwilde we gaan eten bij restorante Da Mino naar aanleiding van de zeer goede recensies. Waren daar om kwart voor zes, echter alle tafels waren gereserveerd. Gelukkig was een tafel om zeven uur besteld en konden we toch aanschuiven. Het gekozen gerecht ossenhaas met gorgondola saus was fantastisch, de geserveerde witte wijn uit Sardinie uit de kunst en ook de afsluitende dubbele expresso was heerlijk. Kortom alle lovende recensies zijn helemaal terecht. Wat een gastheer wat een keuken!!!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Lekkere Fregola Vongole, Antipast di Terra, Espresso, Tiramusu en Grappa Barricata... We waren er met onze kinderen en ook zij waren erg enthousiast! Mino zorgt dat je niets te kort komt, een echte gastheer. Grazie Signor Mino... Ja idd een systeem plafond en een tegelvloer, maar deze worden meer dan ruimschoots gecomposeerd door datgene waarvoor je naar Da Mino komt... 'una deliziosa cena'
Robbiegrunnen .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Nav de hoge cijfers op Iens hier gaan eten met drie man. De recensies kloppen. Mino is een echte gastheer. Hij heeft een kaart maar die kan hij net zo goed weglaten omdat hij zelf met allerlei voorstellen komt. Heerlijk gegeten en gedronken en we komen hier zeker terug!
Lau F.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Lekker eten en mooi sfeer! Wij hebben een originele italiaanse eten gegeten ! Wij vond van de rode wijn, de ravioli met ricotta en spinach, en de kaas and ham uit Sardinie. De versiering is ook mooi en de personal is erg aard.
Natasja P.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Vooraf vers gemaakte foccacia. Als hoofdgerecht een heerlijk malse biefstuk met gegrilde groente, parmezaanse kaas en rucola. Ook de kip die mijn vriend had besteld (met kerrie en pistache) was erg bijzonder en smaakte goed. Verder ziet het er van binnen ook top uit, mooie moderne schilderijen aan muur en op de tafels verse bloemen. Ik kom zeker terug!