Da Mino

Fantastisch eten.
Zeer vriendelijke eigenaar.
Mauro D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Echt vers en lekker Italiaans eten en Mino geeft je het gevoel alsof je weer in Italië bent. Hij is een echte gastheer en weet hoe die zijn klanten moet vermaken.

Een absolute aanrader!
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Heerlijk gegeten, begeleid door een lekkere witte Vermentino! Uitstekend concept; geen kaart, geen pizza.
Het voorgerecht bestond uit een aantal kleine gerechten en het hoofdgerecht bestond deze keer uit stoofvlees van wild zwijn; om je vingers bij af te likken!

Een aanrader!
Roy H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Echt heerlijk! Vers van Sardinie! Heel veel nieuwe dingen geprobeerd en je proeft de passie van deze man! Thanks voor de extra drankjes & hapjes! Tot snel.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Heerlijk gegeten, geen kaart, menu wordt passend gemaakt
Evert Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Ik kom al bij Da Mino sinds het restaurant is geopend en iedere keer is het weer een culinair feestje, versterkt door de gastvrije ontvangst die je altijd van Mino krijgt. Heerlijke verse pasta's met dito saus, uitstekende hoofdgerechten, gevarieerde antipasti met allerlei kleine gerechtjes en de dolci zijn altijd een prima afsluiter. Met een zeer smaakvolle Baccu bij de maaltijd een uitstekende plek om met vrienden, familie of collega's eens een keer rustig te tijd te nemen om te genieten van de Sardijnse keuken.
IngRid S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
De avond was geheel verzorgd door de gastheer. Er wordt niet niet met een menukaart bewerkt. Alle producten dag vers. De maaltijd met de bijpassende wijnen waren goed op elkaar afgestemd. De doorloop van de gerechten was heel prettig. Gaande weg de avond steed meer het gevoel alsof je bij de gastheer thuis te uit eten was. Geen minpuntjes. Het was een leuke goedbestede avond.
alida V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een fijn restaurant om heerlijk te genieten van het verrukkelijke eten wat met veel liefde gemaakt is. Op en top genieten met de mensen met wie je bent!
Annelike B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
We hebben genoten van de sfeer, de aandacht, de lekkere wijn en natuurlijk: de heerlijke Sardijnse keuken!
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Fijne eet-ervaring ! Werden helemaal in de watten gelegd ! Aanrader
David P.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten en aangenaam verrast door de enthousiaste bediening en context / historie van de gerechten van de gastheer.
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Enthousiast, gastvrij, correct en zeer vriendelijk ontvangst. Eten was erg smaakvol incl bijpassende wijnen. Erg genoten en absoluut voor herhaling vatbaar!
edwin S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad bij Da Mino. We werden verrast met een 4 gangen menu met authentieke Sardijnse gerechten welke duidelijk met passie waren bereid. De aandacht en service van het team van Da Mino waren perfect.
De tafel van Karin T.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
De reservering was bevestigd door Iens. Bij aankomst in het restaurant bleek de reservering niet doorgegeven aan het restaurant. De eigenaar heeft het perfect opgelost, we hebben fantastisch gegeten. Maar ik kan mij voorstellen dat dit niet te vaak moet gebeuren. Door het concept van het restaurant waardoor je fantastische gerechten gereserveerd krijgt en alle tijd hebt om hier van te genieten, is het voor voorbereiding van groot belang om te weten wie er komt eten. Ons 3 gangen menu werd omgeven door een aantal verrukkelijke kleine hapjes. Hier ga je naar toe als je echt uit eten wilt!
Janet ..
Het eten was fantastisch, een ware Sardijnse beleving met passie gebracht door meneer Da Mino zelf. Helaas was onze reservering niet goed gegaan via Iens.nl, blijkbaar niet voor het eerst gezien de gefrustreerde reactie van de eigenaar. Maar dat werd snel opgelost en we konden gelukkig aanschuiven.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Hier eindelijk eens geweest, met een vriendin. De service was bijzonder goed, vriendelijke bediening en eigenaar. Het Sardijnse eten beviel ook prima, gestart met een grote variatie aan charcuterie, vis en salade; gevolgd door gevulde pasta met een erg smakelijk saus; daarna een prima entrecote met rode wijnsaus en geëindigd met een heerlijk, maar erg machtig toetje. Tevreden rolden we naar buiten.
Jeanine van Z.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Eindelijk weer een reataurant waar we ons verwend hebben gevoeld. Alles wordt met liefde. Bereid èn aan tafel gebracht. Het voorgerecht is een feest van Sardijnse hapjes, het hoofdgerecht (vlees) was supermals, sappig en smaakvol en het dessert was verrassend, zeer smakelijk en bijzonder.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Gisteren eindelijk ECHT italiaans gegeten in Groningen. Wij kozen voor het 4 gangen menu en wat een smaken. Elk gerecht was weer een belevenis. Mino licht persoonlijk alles toe en vertelt vol passie en liefde over zijn ingredienten. Hij neemt je mee op reis door de Sardinese keuken. Eten bij da Mino is echt een avond uit en we zullen er dan ook nog vaak aan terug denken.

Mino bedankt! En tot snel.
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Gisteren eindelijk ECHT italiaans gegeten in Groningen. Wij kozen voor het 4 gangen menu. Wat een smaken. Elk gerecht was weer een belevenis. Mino licht persoonlijk alles toe en vertelt vol passie en liefde over de ingredienten. Hij neemt je mee op reis door de Sardinese keuken. Eten bij da Mino is echt een avond uit en we zullen er dan ook nog vaak aan terug denken.

Mino bedankt! En tot snel
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Tja, dan ben je in Groningen en heb je trek in lekker eten. Dat is niet zo vreemd. Maar waar vind je een goed restaurant als je de stad niet kent. Nou, voor de rest van de Ieners, niet meer zoeken. Ga gewoon naar Da Mino. Werkelijk een klein pareltje in culinair Nederland. Mino komt uit Sardinië en dan merk je. In alle gerechten. En daar is werkelijk niets mis mee. Met veel passie worden de gerechten bereid en met veel liefde op tafel gezet. Hij voelt feilloos aan waar hij je kunt verrassen en daar geniet hij net zoveel van als de gasten zelf. Hij snapt het gewoon. En dat is een verademing. Wij kozen voor een 4 gangen menu. Eén gebaseerd op vis, de ander op vlees, want de pasta gang wordt afgestemd op het hoofdgerecht. Wij wilden gewoon zoveel mogelijk proeven, dus gingen we voor zoveel mogelijk verschillende gerechten. De antipasti (na een originele bruchetta op basis van paprika) is gul en bovenal heerlijk. Met liefde uitgelegd (mooi ook de verschillen met de rest van Italië, rijpen onder zwarte peper ipv zout) en een venkelworstje om gek van te worden. Juiste balans in structuur, kruiden, zout en bereiding. Daar kun je me echt voor wakker maken. Maar de afsluitende tonijn (waar mijn vriendin een extra lepel van kreeg, daar doen ze dus ook echt niet moeilijk over) en de sinaasappel carpaccio zijn ook fenomenaal.

De pasta gerechten zijn precies zoals het hoort. Simpel, eerlijk en o zo goed. Want juist in de simpelheid zit de kracht en verwar simpel niet met makkelijk. Alles moet kloppen en dat doet het. De sepia pasta met een saus van courgette en garnaal is een klassieker, maar dan ook top gemaakt. De 'servet' structuur van de pasta, de bereiding van de saus en de presentatie. Top. De ravioli is voor mij het gerecht van het geduld. De saus laten inkoken, mooie tomaten en weer die venkelworst. Perfect met de ricotta en spinazie vulling.

Hoofdgerecht Dorade (met citrus) en entrecote (met heerlijke saus van sardijnse rode wijn (merlot en syrah)), simpele en eerlijke bijgerechten (salade is gewoon salade, maar dan wel met juiste olie erbij, meer is er niet nodig dan) maakt het af. De wijnen erbij zijn top en hoe Mino die serveert, dank je. Die Baccu ga ik nog naar op zoek en je witte s'eleme gaan we vanavond weer opentrekken. Wat fijn.

Het sardijnse dessert maakt de avond helemaal af, ook door het glaasje van het huis. Beter kan haast niet (trouwens erg origineel dessert, een keer geen tiramisu, panna cotta of semi freddo).

Tot snel en nogmaals dank voor je gastvrijheid.
Remco K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk. Wat een vondst. Gastvrij, heerlijk eten, prachtige wijnen. Helemaal top. Echt een aanrader voor een culinair avondje uit.