Da Maurizio

Hoge Markt 8 4694 CG Scherpenisse Nederland Kaart

Over het restaurant Da Maurizio

Benvenuto al Ristorante Albergo Da Maurizio

Tijdens een avondje uit bij Da Maurizio word je meegenomen naar de Mediterranee. De pure smaken, de eenvoud, de verse ingrediënten en het authentieke karakter zorgen ervoor dat je je in het heerlijke Zuid Europa waant. Gerechten worden op eigentijdse wijze bereid en in een modern jasje gepresenteerd. Chef Maurizio staat bekend om zijn 'slow food' technieken en zijn gebruik van regionale seizoensproducten. Zijn rechterhand Patrick heeft zijn sporen verdiend bij sterrenrestaurants als De Kromme Watergang**, Spetters* en Geranium*. Absoluut de moeite waard!

Glas champagne

Zondag vanaf 13:00

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
john V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Hier genoten van een uitstekend menu Maurizio. Drie gangen met bijpassende wijnen. We werden vriendelijk bediend en hebben genoten van de gerechten. We begonnen met coquille met buikspek en verse truffel. Voor partner verse tartaar van rund, hier werd een rode Beaujoulais bij gechonken en voor mij een prima Viognier. De voorgerechten waren lekker en we kregen er van de vriendelijke serveerster verse broodjes bij. Als pièce namen we kabeljauw Een goed gebakken moot met een wat zuinige portie groente en aardappelpuree. Gelukkig kregen we er na enige tijd nog wat aardappeltjes bij. Bij de kabeljauw kregen we leuke uitleg over de Italiaanse wijn die erbij geschonken werd. De naam is me ontschoten maar hij was goed van smaak. Als derde gang hadden we een lekker Italiaans kaas-plateau. Uitstekenende kwaliteit kaas en een voortreffende begeleiding van een Gewurztraminer. Kortom we hadden hier een fijne avond in een genoeglijke ambiance en komen zeker nog eens terug !
LP D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Weer erg lekker gegeten en dat in combinatie met de vlotte en vriendelijke bediening maakte het top.
Uitstekende, gevarieerde kaart met uitgebalanceerde gerechten en bijpassende wijnen.
Aanrader!
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Het restaurant is weer terug op het oude niveau; perfect en waardevol in de horecawereld. Aan te bevelen voor zakelijke of familie activiteiten, waarbij kwaliteit, flexibiliteit en service hoog in het vaandel staan. In combinatie met het wijn assortiment een aanwinst!
Leroy P.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Uitstekende service, leuke en verrassende amuses en een heerlijk toetje! Je kunt hier luxe eten, wat erg lekker is, maar waar je dan ook wel voor betaalt. Wat mij verraste is dat er ook goede betaalbare pizza's en pasta's op het menu staan! Omdat ik dit restaurant als een wat 'duurder' restaurant zag, had ik dit niet verwacht, Ik denk dat meer mensen dat wel hebben, dus wellicht dat er meer promotie voor deze pizza's en pasta's gemaakt kan worden.
John V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Mooie kaart die de keuken ook daadwerkelijk goed kan bereiden, prettige bediening, mooie wijn en goede sfeer. Wij komen zeker nog eens eten.
Brigitte B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We hebben afgelopen week van het Da Maurizio menu genoten....vooraf ravioli met truffel, erna tamme eend met truffel en als dessert een lekkere kaasplank voor mijn man en een panna cotta voor mij. Geweldig goed gegeten, gulle porties en supervriendelijke bediening. We komen graag weer terug!!
john C.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
john & jeannine

een enkel woord volstaat : SUBLIEM !!!
tevens vriendelijke bediening.
een echte aanrader uit de kaart : king krab uit de Bering-zee
we komen zeker terug .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gisteravond bij restaurant Da Maurizio gegeten, zoals altijd heerlijk!!!!!
Buitengewoon lekker Gamba's, heerlijk dessert, goede wijn en prettige bediening!!!!
Wij komen al enkele jaren in dit restaurant en het blijft een geweldig restaurant en nu sinds de verandering een leuk mini winkeltje erbij en een apart gedeelte om pasta's en pizza's te eten heel gezellig.
Absoluut de moeite waard.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vorige week gegeten bij Da Maurizio. We waren met vieren en de mening was eenparig.....
Prima!
Heerlijke kreeftensoep, prima tong en een uitstekende Irish coffee, wat wil je nog meer.
Prettige bediening en een mooi schilderij van de Oosterschelde aan de muur.
W'll be back.......
JeanV .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
'Da Maurizio' (voorheen 'Vis aan de markt') is beslist een bezoek waard! Zelfde eigenaar/kok als onder de vorige naam. Hier voor de 2e keer met een gezelschap gegeten. Mooie inrichting en prima kaart (volop keuze), zowel qua gerechten, als qua wijnen (de kok is een kenner!). Belangrijker nog: prima kwaliteit bereiding. Die bereiding kost wat tijd (2 man in de keuken), maar met een lekker glas wijn (of wat dan ook), vers brood en wat tapaz-achtige hapjes komt men de tijd wel door.
Ja, de naam is Italiaans en vele gerechten hebben een Italiaanse twist, maar ook voor goede oesters, kreeft, eend of een T-bone steak kun je hier terecht. Bediening is zeer servicegericht. Bij mooi weer kan men ook buiten wat drinken of eten, in de mooi verzorgde tuin met zwembad (men heeft ook nog 3 kamers).
Mogelijke verbeterpunten: de deur naar de tuin wat eerder openzetten bij warm weer (frisse lucht!). Voor personeel en gasten letterlijk een 'opluchting' ;-)
Geen menu aanbieden als daar de opmerking bij gemaakt moet worden dat "...de kok dan wel het liefst heeft dat het hele gezelschap hiervoor kiest en hetzelfde neemt.." . Dat past ten eerste niet bij dit restaurant en ten tweede moet men dat dan op de kaart vermelden (in het laatste geval zal waarschijnlijk niemand voor het menu gaan.....). Uiteindelijk bleek het na overleg toch mogelijk als eenling het menu te kiezen. Smetje op dit verder prima restaurant. Ga het uitproberen! Wij gaan nog eens terug!
Daisy P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gisteren gegeten bij Da Maurizio. Wat een aanrader! Echt alles was lekker, niks teveel en niks te weinig. Goede bediening, erg gastvrij. Bediening nam de tijd voor een praatje. We werden nog voor openingstijd binnengelaten omdat men ons voor de deur zag staan. Ik had de mosselen besteld, even later kwam men zeggen dat ze de kwaliteit van de mosselen te slecht vonden om te serveren. Ik kreeg de keus of ik ze toch wilde, of dat ik een ander gerecht wilde kiezen. Kortom: Een verborgen pareltje in een klein dorpje. Ga er niet naartoe voor een snelle hap, dan doe je het restaurant geen recht . Ga er wel naartoe als je echt uitgebreid en lekker uit eten wil!
VermogensJack .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op zaterdagavond heerlijk samen gegeten bij Da Maurizio te Scherpenisse. Prachtige aankleding van dit historische pand; verrassend modern van binnen. Vriendelijke, gemoedelijke bediening. Het eten (zeetong, biefstuk en desserts) was heerlijk, netjes opgemaakt. De prijs is iets boven het gemiddelde, maar dat komt overeen met de kwaliteit en de ambiance. Echt goed! Waar een klein dorp groot in kan zijn...