Da Maurizio

Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

Voordelig
Roland83 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Met een goede vriend ben ik hier gaan eten. Het bleek een goede keuze. De pizza's kwamen redelijk snel, en smaakten uitstekend. Het restaurant was vrijwel leeg op donderdagavond, de bediening was redelijk zakelijk en correct. Geen enthousiaste ontvangst, maar gewoon correct en vlot. De pizza's waren ook nog eens behoorlijk goedkoop, terwijl ze dus goed smaakten. Een aanrader om bijvoorbeeld met het gezin te gaan eten!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Na 9 maanden tijd was 't weer eens tijd om langs te gaan op een donderdagavond.
Een directe verbetering t.o.v. vorige keer: aanwezigheid van een kinderstoel.
Verder was er een nieuw meisje in de bediening, goedlachs en welgemeend vriendelijk.

Als voorgerecht een uiensoep en tomatensoep. Laatstgenoemde had de kleur van ossenstaartsoep, maar smaakte goed (zelfgemaakt, te proeven aan de zurige smaak van de tomaten), er zat waarschijnlijk wat rode wijn in.
Uiensoep was OK, maar niet zo indrukwekkend als toen we vorig jaar in augustus kwamen. Leek heel lichtjes aangebrand (aangebrande restjes in vlees/juspan ?!) en een behoorlijke Maggi-achtige smaak.

Als hoofdgerecht beiden de Stufato van rund, recht toe recht aan, gewoon OK & -net als vorig jaar met het lamsvlees- had deze ook gelukkig echte vleessmaak.

Deze keer waren de toetjes de toppers voor ons: Gelato della casa met heerlijk ouderwets smakend vanilleijs, volgens mij ook zelfgemaakte slagroom (geen spuitbus) & de huisgemaakte tiramisu van mijn vrouw was royaal en smaakte heerlijk zacht met o.a. lange vingers.
Zo goed, dat ik -na mijn gelato della casa- ook besloot om zelf een eigen portie te eten.
Later die avond heb ik flink zitten zweten in de stromende regen om het er weer van af te lopen/joggen.

We komen (wellicht met familie/vrienden) weer zsm terug.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Zo vaak erlangs gefietst en gereden, langs deze perfekt in een woonwijk (Velserduinweg) opgegane bescheiden Italiaan, maar nooit eens gedacht om er eens te gaan eten, tot afgelopen zondagavond.

Auto even in een parkeerplaats gepropt en we gingen er op de bonnefooi (met baby) ernaar toe.
Binnen was er op dat moment 1 tafel bezet en laat dat nou net de buurvrouw (eigenlijk buurmeisje/buurjongedame/buurmejuffrouw) zijn; dat moest wel -samen met het onmiddelijk opvallende mooie, huiselijk Toscaanse decor- een garantie zijn voor een geslaagde avond.

En dat werd 't ook.
De Toscaanse uiensoep smaakte gewoon lekker naar uien; mijn vrouw nam een pizza funghi met extra toppings en zo een dunne, lekkere bodem had ze nog weinig gegeten. Zoals andere recensenten 't al zeiden, de pizza's waren gewoon goed.
Mijn huisgemaakte limoncello was zeer lekker en aromatisch, van het glas kon je mooie biceps kweken en je was snel van een eventuele verkoudheid af. Ik had 'm zo snel op, dat ik wel een 2de shot zou willen, maar dan zou ik mijn parkeergepropte auto er nooit uit kunnen krijgen op weg naar huis.
De huiswijn (rood) van mijn vrouw zat in een mooie fles (Siciliana), maar was behoorlijk braaf. Net niet braaf genoeg om zich druivensap te mogen noemen, maar 't kon er mee door (bij volgend bezoek laten we een fles Toscana opentrekken, die ons de hele tijd op tafel verleidelijk stond aan te kijken: "drink me, drink me").

Mijn lamsvlees (agnello) was inderdaad een lekkere scharrel. Totaal geen schoenzoolkwaliteit, maar drie lekkere bollen lamsvlees (alsof 't Italiaans ijs was). Vlees was wel een ietsiepietsie (heel weinig maar) aan de taaie kant, dus waarschijnlijk van een lammetje, die de volwassenheid bijna had gehaald.

Dit alles moest natuurlijk wel aan onze tafel gebracht worden en dit deed de zeer bescheiden en sympathieke jongen in de bediening zeer goed.
Volgens ons recent begonnen, maar nam zijn vak heel serieus. Bij het opschrijven van onze bestelling dachten we even, dat ie wellicht de rekenformule van Pythagoras op te schrijven. In ieder geval waren we zeker van een ober, die ons met alle aandacht bediende (hij kreeg dan ook een paar (2 maar) euro fooi.
Waar ik helemaal stijl van achterover sloeg (in positieve zin) -nadat ik al eerder stijl achterover ging door die eerdergenoemde home-made limoncino-, was de service m.b.t. het omspoelen van het babyflesje. Het was al helemaal top/servicegericht, dat ze zo vriendelijk waren om het flesje om te spoelen, maar de knaller was, dat de bedienende jongen ook vroeg of 't nog afgedroogd moest worden.
Nee dat hoefde echt niet, voordat we bang zouden worden om als een slavendrijver te worden gezien :-).
Al deze kleine dingetjes in de service maken nieuwe klanten wel weer terugkomen. Chapeau af voor het team, die Maurizio in de keuken en bediening heeft.

Ik nam als enige een dessert, kokosijs. Ik kreeg alweer enge visioenen over de slagroom, die erbij zou zitten. Toch geen ordi spuitslagroom uit die goedkope spuitbusjes ?
Eureka, het was weliswaar spuitslagroom, maar wel die lekkere van Campina/Melkunie (die smaakt naar de versgeklopte).

Om een lang verhaal nog iets langer te maken, wij hebben besloten om eens vaker naar deze Italiaan in ons alleraardigste IJmuiden te gaan.
Zet de limonchino/limoncello en het kokosijs maar alvast klaar.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Voor de tweede maal een bezoek gebracht aan de enige echte Italiaan van IJmuiden. De pizza's waren wederom van hoge kwaliteit. Zelf had ik vandaag de pasta met pikante Napolitaanse saus, de Arrabiata. Pikant genoeg, helaas de amateurkeuken niet overtreffend. Het leek alsof de pasta niet zelfgemaakt was een verlept takje peterselie. Volgende keer maar weer een pizza. De donkere jaren 80 inrichting heeft wel iets, maar kan eigenlijk niet meer. Laatste stuiptrekkingen van een oude Italiaan of pakken ze door? Ontvangst en bediening goed al duurde het allemaal wel een beetje lang.
Baco2000 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Eénmaal geweest voor een snelle pizza. Voortreffelijk! Uitstekende bediening, niet te duur en de oubollige jaren 80 inrichting heeft ook wel zijn charme. Niets mis mee. En vergeet niet om een Limoncello te drinken.
Sassiefio .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2012
Heerlijke pasta gegeten, eigenaar heel enthousiast, nette bediening. Alles wordt hier vers bereid en dat is erg prettig. Decor vind ik wat oudbollig en gedateerd.