Da Marcello

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Da Marcello

Ben M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Op een woensdagavond een bezoek gebracht aan een klein gezellig Italiaans familierestaurant in Krommenie! Da Marcello!

Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten. Je voelde je meteen een beetje thuis.

We hebben een 4 gangendiner genomen bestaande uit:
*een frisse tonijnsalade
*Italiaanse tomatensoep
*Runderentrecôte met kappertjes met een een mooie zachte saus
*Italiaanse roompudding met warme frambozensaus
Alles met een mooi plate-docor (mooi opgemaakte borden)

De tonijnsalade was vers en fris.
De tomatensoep was erg zout, jammer.
De Runderentrecôte was te veel doorbakken waardoor het vlees wat taai was geworden. Maar de smaak was prima in orde.
De roompudding was erg lekker.

Het is een prima Italiaans restaurant met fijne bediening.
Ook prima wijnadvies werd er gegeven.

Het gevoel was: lekker eten bij een Italiaanse vriend in plaats van eten in een strakke zakelijke eetgelegenheid.
Het was de moeite waard! Bedankt mensen!
Thaddy D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Wij hebben op 10 Februari 2018 ons huwelijk gevierd met een mooi diner met alle familie (19 personen). We wisten al dat Da Marcello verreweg het beste restaurant van de wijde omtrek is, maar wat ze voor ons hebben gemaakt was buitengewoon! En we zijn wat gewend.
Op de eerste plaats de service van Liliane en medewerkers: voorbeeldig los en vrolijk. Op de tweede plaats de prachtige wijnen: schitterende mooi droge prosecco, fantastisch wit uit Sicilie en nog mooiere primitovo! En niet in de laatste plaats het diner: supermooie Antipasti, licht en mooi op smaak gemaakt pasta gerecht met spek, harde en zachte kaas, Coppa, Taleggio en Mascarpone. Geweldige hoofdgerechten: Platvis gevuld met groenten, Kalfshaas met truffel, prachtig mooie seizoensgroenten.
En dat alles in een bomvol restaurant waarin wij toch wel wat erg veel plaats in namen. Oh, ja: verrassingsdesert met vuurwerk voor bruid en bruidegom. Marcello doet zijn naam als geweldige pattisier eer aan. Zoveel smaken, mooi zuurtje, mooi zachtje, mooi krokantje, geen foutje te vinden. Speciale vermelding: er was van te voren heel vaak! overleg over wat we wilden. En ook het veganistisch menu was niet minder fantastisch. Dit is zoals Italiaans eten hoort te smaken, dit is hoe Italiaanse gastvrijheid hoort te zijn. Net geen 10 maar die geven we niet! En hier mag Michelin ook wel eens langs... Mag er voor omrijden...Geen ster, maar wel omrijden dus!
AJRS .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Als ik de recensies van de bezoekers zo lees is het hard nodig enige nuance hierin aan te brengen. Ik heb enige tijd geleden hier met mijn vrouw gegeten en dat was ronduit slecht. De coquilles waren doorgebakken en taai, hetzelfde gold voor het kalfsvlees. Toen de chef aan het einde van het eten bij ons aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was geweest, heb ik hem dit gezegd. Volgens hem was dit de schuld van een meisje in de keuken. Dan ben je voor mij als chef-kok een zielige man en dan zeg ik het nog netjes. Marcello veel poeha, weinig presteren.
Raymond K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Weer heerlijk gegeten, we komen hier regelmatig en het eten stelt nooit teleur. Met name de pasta's zijn aan te bevelen. Ook originele combinaties van ingrediënten. Vriendelijke dames in de bediening. Als het druk is, is het soms even wachten maar dat is het zeker waard. Prijzen zijn zeer redelijk in verhouding tot de geboden kwaliteit.
Ivk .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met vrienden hier op zaterdag gegeten. Reserveren is noodzakelijk want Da Marcello is erg geliefd! Na een zeer hartelijk ontvangst eerst een aperatiefje met zalig warm knoflookbroodje. Alle gerechten waren werkelijk een traktatie. Fijn, in balans, niet te zwaar, en zeer zeer smaakvol. De aanbevolen witte huiswijn, een Grillo van Sicilie, paste uitstekend bij zowel de vis als (kalfs) vleesgerechten. Er zit voldoende tijd tussen de gerechten en de chef komt aan het eind van de avond informeren of alles naar is geweest. Nou dat was het! Wij hebben genoten en komen zeker (snel) terug.
PastrySwan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Top Italiaan in Krommenie! Werkelijk fantastisch gegeten. Italiaans op z'n Italiaans. Marcello de eigenaar / kok komt regelmatig langs voor een praatje of uitleg wanneer je daar behoefte aan hebt.
Verder ook allemaal erg vriendelijke dames in de bediening. Leuke ontspannen sfeer, ook onderling tussen 'baas' en personeel. Absolute aanrader!
Kirstenn V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
heerlijk, zoals altijd weer, warm welkom door de dames, heerlijk italiaans eten uit de keuken en ook nog is een ontspannen sfeer om je heen. Top, ik kom hier zeker terug
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor mij de tweede keer dat ik hier heb gegeten. Vorige keer was inmiddels al 3 jaar geleden. Beide keren echt een geweldige avond gehad. De gerechten zijn van zeer hoogstaande kwaliteit. We kregen van de chef een verrassingsmenu en dat was meer dan geslaagd.

Wat mij betreft een van de beste restaurants waar ik heb gegeten!
Lia M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Na een jaar (veel te lang!)niet geweest te zijn,weer gegeten bij da Marcello,oftewel bij Marcello & Lilliana, zoals de kok en de gastvrouw heten.Zoals gewoonlijk waren de gerechten voortreffelijk. Wij begonnen met een amuse aangeboden door het huis*bruschetta/tuna/ zuchini waarna wij een fantastische getrancheerde Fazant als voorgerecht aten. Als hoofdgerecht aten wij de Zeetong, die werkelijk op de tong smolt, en Ossenhaas gevuld met vijg en een wittewijn saus,daarbij heerlijk vers bereide contorni. Al met al was het weer een feestje mede door de vriendelijke bediening.
Hendrik K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Gisteravond bij Da Marcello gegeten, was onze eerste keer, wel al veel over gehoord. Viel toch wat tegen, kwam vooral door de drukte en de hectiek: veel grote groepen. (Als je met zijn tweetjes hier lekker wil tafelen word je wel een beetje 'weggeblazen' in de drukte)
We hebben dik drie uur aan tafel gezeten voor een 3-gangenmenu en dat vind ik toch wel erg lang. Bedienend personeel en gastvrouwe maakten een verhitte indruk en als excuus de drukte opvoeren voor het lange wachten komt niet heel sterk over. Zet dan een paar tafeltjes minder in je restaurant!
Als je bijpassende wijnen wil schenken en mensen informatie wil geven over wijn en spijs, moet je er ook de tijd voor nemen en dit goed op elkaar afstemmen.
Nu stond de wijn al bijna 25 minuten ingeschonken voordat het gerecht kwam. Tip: schenk de wijn aan tafel in en laat ook het etiket even zien.
Over het eten: de pasta was heerlijk, daar komen we zeker (op een rustige doordeweekse avond) voor terug! Het vlees (de saltimbocca) was goed maar het dessert was tegenvallend. Niet altijd is veel ook goed, doe wat minder, maar iets verfijnder.
Lag het nou aan mij of leek het verrassingsmenu erg veel op het (wat goedkopere) weekmenu?
Sushi M. .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Na alle verhalen was het zover: we gaan naar Da Marcello in Krommenie. De ontvangst door de gastvrouw was erg hartelijk; we hadden het 4 gangen verassingsmenu genomen. Hierin zaten vis en vlees en we sloten af met het kaasplankje. We begonnen met vis, een soepstengel en een plakje aubergine, daarna diverse soorten vis (met een verse oester erbij). De volgende gang was een grote ravioli en vervolgens kwam het vleesgerecht. De gerechten waren erg lekker, maar er mocht iets meer garnituur bij (4 plakjes aardappel, 3 plakjes biet) dan was het helemaal af. We hebben in ieder geval lekker gegeten!
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Viergangen verrassingsmenu voor zes personen.
Lekkere visproeverij vooraf: oester met dressing van courgette en citroen, ansjovis met gemarineerde ui, sashimi van zeebaars, omelet met garnalen.
Nogal zwaar tussengerecht: Pastalapje met 3 soorten kaas
Hoofdgerecht varkenshaas? met blauwe kaassaus. Lekker gekruide aardappels uit de oven. Frisse salade. Dun gesneden bietjes heb ik niet geprobeerd.
zoet dessert: soesje met chocolade, ijs, bavarois(?) Smakelijk!
Lekker gegeten. Minpunt: kaassaus bij het hoofdgerecht na het kazige tussengerecht.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Hier gegeten omdat ik van die fantastische verhalen hebben gehoord en gelezen over dit restaurant. De hoge verwachtingen zijn niet waargemaakt. Voorafje had of in de vriezer gestaan of in een te koude ijskast dus regelmatig als je een hap nam was het ijskoud en leek de ondergrond bevroren. Vlees van het hoofdgerecht was prima. De groenten bij het hoofdgerecht bleek 1 plakje aardappel, 1 plakje wortel en nog een plakje biet te zijn p.p.. De sla was zoals ik die thuis maak op een doordeweekse dag Echter geen Italiaanse sferen hierin, zoals bijv. een olijf. Toetje was summier, stukje panna cotta en wat ijs met stukjes vers fruit. Kortom het eten was redelijk, maar echt niet meer dan dat. Bediening was zeer vriendelijk. De entourage netjes en koel.

Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Al een aantal keren wezen eten bij Da Marcello en iedere keer weer met een buitengewoon goed gevoel naar huis.

Dit is een italiaan zoals een italiaan moet zijn... niet gewoon een standaard pizza, maar mooie verfijnde italiaanse gerechten.
De laatste keer dat we er gegeten hebben hadden we gekozen voor het restaurant week menu, met extra 4e gang, heerlijk.
We kiezen altijd voor de 'bijbehorende' wijnen, en zijn nog nooit teleurgesteld. Je krijgt er ook altijd een mooi 'wiki' verhaal bij; waar de wijn vandaan komt en welke smaken en kruiden je kunt verwachten.

Absoluut 1 van onze favoriete restaurants in Krommenie.
Jacco P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Dit was onze derde keer Da Marcello en er zullen nog veel bezoekjes volgen. Wat een heerlijk restaurant is het toch. We kozen deze keer voor een vier gangen verrassingsmenu.
Als vooraf was er een mooi langwerpig bord met mooie vis (mooie dressings van olijfolie en sinaasappel/citroen) en vissoep. Een feestelijk bord!
Daarna een heerlijk bordje pasta. Simpel en goed, zoals je het in Italie op bijna elke straathoek kunt krijgen. Ik kreeg er heimwee van!
Het hoofdgerecht was een verrukkelijke combinatie van kalf met asperge en spercieboon. Een diepe zucht....
Het dessert bestond uit heerlijk ijs, een mooi sukje panna cotta (ahd wel twee keer zo groot gemogen....) en een klein bladerdeegtaartje.
Da Marcello biedt topkwaliteit Italiaans op een verrassende plek. Ik had Krommenie nooit hoog op mijn culinaire lijst staan, maar Da Marcello is wat mij betreft HET restaurant van de Zaanstreek!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Da Marcello verzorgde voor ons een prachtige ontvangst in een nabij gelegen schuilkerkje, dat we als concertzaal gebruikten. Heerlijke zelfgebakken koekjes, en originele borrelhapjes bij een glas tintelfrisse prosecco. Daarna viergangen truffeldiner in het restaurant zelf. Eendenborst, pasta, ossenhaas of portobello, truffelijs vormden een prachtig menu. Steeds met verse truffel aan tafel geraspt door Marcello op je bord. Bijpassend wijnarrangement was top. De hartelijkheid van de gastheer en gastvrouw en hun personeel straalt uit, dat geen vraag te veel is en dat happiness voorop staat. We waren aan tafel met 30 personen. Er werd hard voor ons gewerkt. Een geweldige avond.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Zeer vriendelijke bediening, uitgebreide uitleg aan tafel over gerechten en wijnen. Verrassingsmenu (vegetarisch) was zeer verrassend en smakelijk. Een ristorante om niet te vergeten en weer terug te komen.
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Fantastische avond met het truffelmenu ! Staat nu al in mijn agenda voor november 2013. Op verzoek werden er bijpassende wijnen geschonken, allemaal voltreffers. Zeer hartelijke ontvangst, goede toelichting aan tafel, mooie porties, alles goed heet, vers en smakelijk. Puur genieten.
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Authentieke Italiaan met heerlijk eten en prettige bediening. Geen pizza hier maar een echte 'ristorante' waar je antipasti, primo, secondo en dolce eet. Mooi gebruik van lokale producten zonder Italiaanse stijl te verliezen (bijvoorbeeld pasta met mortadella en andijvie, erg lekker) en lekkere goed uitgekozen bijpassende wijnen. Hier komen we zeker terug!