Da Marcello

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
9,1
Ivk .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met vrienden hier op zaterdag gegeten. Reserveren is noodzakelijk want Da Marcello is erg geliefd! Na een zeer hartelijk ontvangst eerst een aperatiefje met zalig warm knoflookbroodje. Alle gerechten waren werkelijk een traktatie. Fijn, in balans, niet te zwaar, en zeer zeer smaakvol. De aanbevolen witte huiswijn, een Grillo van Sicilie, paste uitstekend bij zowel de vis als (kalfs) vleesgerechten. Er zit voldoende tijd tussen de gerechten en de chef komt aan het eind van de avond informeren of alles naar is geweest. Nou dat was het! Wij hebben genoten en komen zeker (snel) terug.
PastrySwan .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Top Italiaan in Krommenie! Werkelijk fantastisch gegeten. Italiaans op z'n Italiaans. Marcello de eigenaar / kok komt regelmatig langs voor een praatje of uitleg wanneer je daar behoefte aan hebt.
Verder ook allemaal erg vriendelijke dames in de bediening. Leuke ontspannen sfeer, ook onderling tussen 'baas' en personeel. Absolute aanrader!
Kirstenn V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
heerlijk, zoals altijd weer, warm welkom door de dames, heerlijk italiaans eten uit de keuken en ook nog is een ontspannen sfeer om je heen. Top, ik kom hier zeker terug
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Voor mij de tweede keer dat ik hier heb gegeten. Vorige keer was inmiddels al 3 jaar geleden. Beide keren echt een geweldige avond gehad. De gerechten zijn van zeer hoogstaande kwaliteit. We kregen van de chef een verrassingsmenu en dat was meer dan geslaagd.

Wat mij betreft een van de beste restaurants waar ik heb gegeten!
Annette-Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Vrijdag, als altijd, heerlijk gegeten. (We komen er al vanaf het prille begin toen da Marcello als Pizzeria nog aan het Vlietsend stond)
Een aangename verrassing deze keer was het buiten eten op de patio.
Door het windstille warme weer, de geur uit de keuken en als altijd een goedlachse Lilliane waande je je even in Italië...
De kaart was weer leuk aan het seizoen aangepast, het verrassingsmenu een verrassing en de wijnen zoals altijd klopten weer perfect bij de gerechten. 1+1=3 zeggen we dan.
Normaal zijn wij niet zo van referenties schrijven, maar zó vele jaren zóveel liefde en zorg voor spijs en wijn en warme oprechte belangstelling voor de gast, er alles aan doend hem of haar het naar de zin te maken, dat verdient een pluim.
En wellicht voor u goed te weten dat Marcello en Lilliane, samen met hun brigade, al jaren op een constant niveau presteren en de verwachtingen die je hebt ook waar maken.

Annette en Jeroen

Lia M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Na een jaar (veel te lang!)niet geweest te zijn,weer gegeten bij da Marcello,oftewel bij Marcello & Lilliana, zoals de kok en de gastvrouw heten.Zoals gewoonlijk waren de gerechten voortreffelijk. Wij begonnen met een amuse aangeboden door het huis*bruschetta/tuna/ zuchini waarna wij een fantastische getrancheerde Fazant als voorgerecht aten. Als hoofdgerecht aten wij de Zeetong, die werkelijk op de tong smolt, en Ossenhaas gevuld met vijg en een wittewijn saus,daarbij heerlijk vers bereide contorni. Al met al was het weer een feestje mede door de vriendelijke bediening.
Nauss .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
We kwamen per toeval aan bij Da Marcello want we waren eigenlijk op zoek naar een ander restaurant. Maar wat een geluk, want het eten was echt verrukkelijk! Alles smaakte heerlijk, het vlees was mals en de sauzen om je vingers bij af te likken. Voor fijnproevers een aanrader.
De service was zeer goed. Het decor is weliswaar wat simpel doch sfeervol,maar het eten maakt het meer dan goed! We komen zeker weer terug!
Hendrik Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Gisteravond bij Da Marcello gegeten, was onze eerste keer, wel al veel over gehoord. Viel toch wat tegen, kwam vooral door de drukte en de hectiek: veel grote groepen. (Als je met zijn tweetjes hier lekker wil tafelen word je wel een beetje 'weggeblazen' in de drukte)
We hebben dik drie uur aan tafel gezeten voor een 3-gangenmenu en dat vind ik toch wel erg lang. Bedienend personeel en gastvrouwe maakten een verhitte indruk en als excuus de drukte opvoeren voor het lange wachten komt niet heel sterk over. Zet dan een paar tafeltjes minder in je restaurant!
Als je bijpassende wijnen wil schenken en mensen informatie wil geven over wijn en spijs, moet je er ook de tijd voor nemen en dit goed op elkaar afstemmen.
Nu stond de wijn al bijna 25 minuten ingeschonken voordat het gerecht kwam. Tip: schenk de wijn aan tafel in en laat ook het etiket even zien.
Over het eten: de pasta was heerlijk, daar komen we zeker (op een rustige doordeweekse avond) voor terug! Het vlees (de saltimbocca) was goed maar het dessert was tegenvallend. Niet altijd is veel ook goed, doe wat minder, maar iets verfijnder.
Lag het nou aan mij of leek het verrassingsmenu erg veel op het (wat goedkopere) weekmenu?
Sushi M. .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Na alle verhalen was het zover: we gaan naar Da Marcello in Krommenie. De ontvangst door de gastvrouw was erg hartelijk; we hadden het 4 gangen verassingsmenu genomen. Hierin zaten vis en vlees en we sloten af met het kaasplankje. We begonnen met vis, een soepstengel en een plakje aubergine, daarna diverse soorten vis (met een verse oester erbij). De volgende gang was een grote ravioli en vervolgens kwam het vleesgerecht. De gerechten waren erg lekker, maar er mocht iets meer garnituur bij (4 plakjes aardappel, 3 plakjes biet) dan was het helemaal af. We hebben in ieder geval lekker gegeten!
Co_uiteten .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Viergangen verrassingsmenu voor zes personen.
Lekkere visproeverij vooraf: oester met dressing van courgette en citroen, ansjovis met gemarineerde ui, sashimi van zeebaars, omelet met garnalen.
Nogal zwaar tussengerecht: Pastalapje met 3 soorten kaas
Hoofdgerecht varkenshaas? met blauwe kaassaus. Lekker gekruide aardappels uit de oven. Frisse salade. Dun gesneden bietjes heb ik niet geprobeerd.
zoet dessert: soesje met chocolade, ijs, bavarois(?) Smakelijk!
Lekker gegeten. Minpunt: kaassaus bij het hoofdgerecht na het kazige tussengerecht.
Sheilavg .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Weer heerlijk gegeten bij Marcello! We hadden het verrassingsmenu en dat was super. Ik ken geen ander restaurant waar ze met zoveel kennis en passie over hun eten praten.
We hadden als hoofdgerecht eendeborst.....een aanrader. Wij eten er met 2 kleine kinderen en die vermaken zich prima.goed kindermenu .soep en pizza. Marcello staat niet voor niks bij ons op nummer een! Ga zo door !!

Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Hier gegeten omdat ik van die fantastische verhalen hebben gehoord en gelezen over dit restaurant. De hoge verwachtingen zijn niet waargemaakt. Voorafje had of in de vriezer gestaan of in een te koude ijskast dus regelmatig als je een hap nam was het ijskoud en leek de ondergrond bevroren. Vlees van het hoofdgerecht was prima. De groenten bij het hoofdgerecht bleek 1 plakje aardappel, 1 plakje wortel en nog een plakje biet te zijn p.p.. De sla was zoals ik die thuis maak op een doordeweekse dag Echter geen Italiaanse sferen hierin, zoals bijv. een olijf. Toetje was summier, stukje panna cotta en wat ijs met stukjes vers fruit. Kortom het eten was redelijk, maar echt niet meer dan dat. Bediening was zeer vriendelijk. De entourage netjes en koel.

Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Al een aantal keren wezen eten bij Da Marcello en iedere keer weer met een buitengewoon goed gevoel naar huis.

Dit is een italiaan zoals een italiaan moet zijn... niet gewoon een standaard pizza, maar mooie verfijnde italiaanse gerechten.
De laatste keer dat we er gegeten hebben hadden we gekozen voor het restaurant week menu, met extra 4e gang, heerlijk.
We kiezen altijd voor de 'bijbehorende' wijnen, en zijn nog nooit teleurgesteld. Je krijgt er ook altijd een mooi 'wiki' verhaal bij; waar de wijn vandaan komt en welke smaken en kruiden je kunt verwachten.

Absoluut 1 van onze favoriete restaurants in Krommenie.
Jaccozoveel .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Dit was onze derde keer Da Marcello en er zullen nog veel bezoekjes volgen. Wat een heerlijk restaurant is het toch. We kozen deze keer voor een vier gangen verrassingsmenu.
Als vooraf was er een mooi langwerpig bord met mooie vis (mooie dressings van olijfolie en sinaasappel/citroen) en vissoep. Een feestelijk bord!
Daarna een heerlijk bordje pasta. Simpel en goed, zoals je het in Italie op bijna elke straathoek kunt krijgen. Ik kreeg er heimwee van!
Het hoofdgerecht was een verrukkelijke combinatie van kalf met asperge en spercieboon. Een diepe zucht....
Het dessert bestond uit heerlijk ijs, een mooi sukje panna cotta (ahd wel twee keer zo groot gemogen....) en een klein bladerdeegtaartje.
Da Marcello biedt topkwaliteit Italiaans op een verrassende plek. Ik had Krommenie nooit hoog op mijn culinaire lijst staan, maar Da Marcello is wat mij betreft HET restaurant van de Zaanstreek!
L S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Da Marcello verzorgde voor ons een prachtige ontvangst in een nabij gelegen schuilkerkje, dat we als concertzaal gebruikten. Heerlijke zelfgebakken koekjes, en originele borrelhapjes bij een glas tintelfrisse prosecco. Daarna viergangen truffeldiner in het restaurant zelf. Eendenborst, pasta, ossenhaas of portobello, truffelijs vormden een prachtig menu. Steeds met verse truffel aan tafel geraspt door Marcello op je bord. Bijpassend wijnarrangement was top. De hartelijkheid van de gastheer en gastvrouw en hun personeel straalt uit, dat geen vraag te veel is en dat happiness voorop staat. We waren aan tafel met 30 personen. Er werd hard voor ons gewerkt. Een geweldige avond.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Wij hebben heerlijk gegeten tijden de "truffelweek."
De wijn was heerlijk en paste goed bij de gangen. Het eten was, elke gang weer, een feestje. Op mijn verzoek, tijdens de reservering, een roos met een kaartje op tafel klaar te leggen voor de dame, werd direct ingespeeld en lag netjes klaar toen wij gingen zitten.
Het was echt een heerlijke avond in ons favoriete restaurant.
Jem P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
We zijn op advies van vrienden met z'n vieren gaan eten bij Da Marcello. Zonder een reservering kwamen we aan en gelukkig was er nog een tafel vrij. We namen het weekmenu. Een zeer smaakvolle pasta als voorgerecht, het hoofdgerecht een zalmfilet met een paddenstoelensaus was verrassend lekker en niet iets wat ik zelf zou bedenken. Het nagerecht bestond uit drie smakelijke hapjes en voldoende ter afsluiting. Ook voor onze dochter van zeven was er een aangepast maar lekker menuutje ipv een afgezaagd kindermenu wat vaak uit patat en kroket bestaat. De huiswijn (Rosé) paste er goed bij.
Klein kritiekpuntje was dat de tafels om ons heen schoongemaakt werden met een nogal "aanwezig" schoonmaakmiddel.
We zullen er zeker nog eens gaan eten. Dan met z'n tweeën en dan nemen we een verrassingsmenu.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Op een warme zaterdagavond kwamen we met acht man om 1800 uur binnen en werden vriendelijk ontvangen. De airco was en bleef helaas uit. De meesten namen een driegangen verrassingsmenu. Vooraf kregen we een geweldig mooie schotel van rauwe vis en zeevruchten. het hoofdgerecht bestond uit kalfsfiletlapjes, sappig en smakelijk. Erbij werden warme groenten en salades geserveerd, en niet te vergeten erg goed bijpassende wijnen. Het was een lange zit, warm maar het gezelschap, het eten en de prettige sfeer maakten dat wel goed.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Zeer vriendelijke bediening, uitgebreide uitleg aan tafel over gerechten en wijnen. Verrassingsmenu (vegetarisch) was zeer verrassend en smakelijk. Een ristorante om niet te vergeten en weer terug te komen.
L S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Fantastische avond met het truffelmenu ! Staat nu al in mijn agenda voor november 2013. Op verzoek werden er bijpassende wijnen geschonken, allemaal voltreffers. Zeer hartelijke ontvangst, goede toelichting aan tafel, mooie porties, alles goed heet, vers en smakelijk. Puur genieten.