Da Luca

7,2
Voordelig
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gezellig klein restaurant net buiten de binnenstad van Amersfoort. Heeft de uitstraling van een familiebedrijfje. De open keuken grenst aan het eetgedeelte. Da Luca heeft een ruime keuze uit vele soorten pizza's, maar ook andere Italiaanse gerechten. De pizza's zijn heel lekker en betaalbaar; de prijs-/kwaliteitsverhouding van het dessert is minder goed.
Meiney R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Hele leuke avond gehad met vier vriendinnen ter ere van mijn verjaardag. lekker drankje vooraf, naam vergeten...pizza's uit de kunst en ook de pasta met groentes was verrukkelijk. Toetjes te gek. Alles vers en uit Italie meegebracht. het ruikt er heerlijk naar olijfolie en knoflook. Beste Italiaan waar ik ooit gegeten heb. Omdat ik jarig was bracht de eigenaresse nog een snoezig tuiltje bloemen. Ik kom terug!
Karlijnschaap .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Afgelopen zaterdag (30mei) met 8 dames bij dit restaurant gegeten. Een dubbel gevoel aan over gehouden. Kwaliteit eten is hier inderdaad best prima. Niet uitzonderlijk maar prijs - kwaliteit prima. Helaas was de service erg teleurstellend. Weinig vanuit de klant gedacht. Een pizza minder bestellen omdat je een pizza samen wilt delen is geen optie. Je moet min 12,95 euro p.p. betalen. De discussie met de serveerster was dapper maar geen enkele argumentatie vanuit de klant gedacht. Waarschijnlijk als je hier met 2 - 4 pers gaat eten heb je een geslaagde avond, voor grotere groepen kan ik het niet aanraden.
Henri D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
1 x Linguine 1 x Saltimbocca Utstekend gegeten en voortreffelijk bediend door de bedrijfsleider Frido e,a,
Ik vernam dat een klant ontevreden was geweest toen 7 personeelsleden bestormd werden door vele gasten die niet onmiddellijk bediend werden. Belachelijk protest gelet op de capaciteit toen. Ik zou zeggen haast is vaak zonden van je tijd en de maaltijd dient zorgvuldig te worden voorbereid anders lijdt de kwaliteit hieronder!
Noa334 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Maandagavond met vriendin gaan eten. Even voor de deur getwijfeld omdat er maar twee gasten waren. Gelukkig toch naar binnen gegaan! Erg gezellige huiselijke knusse sfeer. Penne marinare gehad (zeevruchten met krab, garnalen), heerlijk genoten! En erg lekkere toetje gehad met likeur en zelfgemaakte amandelkoekje. Gastheer/kok charmant en vriendelijk. Echte aanrader.
Cristine2 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
heerlijk met vriendin en kleinzoon bij da luca gegeten ,de zweer was huiselijk er werd rekening gehouden met kleinzoon van 8.zodat je je op je gemak voelde .het eten was verrukkelijk.prijs kwalliteit een echte 10 waard.een aanraden als je in amersfoort bent.
Patricia H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Een huiskamer restaurant waar je terecht kan voor heerlijke pizza's. Bediening en decor kunnen echt wel opgevrolijkt en verfrist worden. Maar voor snelle makkelijke hap echt heerlijke pizza!
Melinde B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Prima eten, maar relatief gezien aan de prijs. Ongezellige huiskamer met te felle verlichting. Boos kijkende Italiaan in de keuken die prima kan koken. Bediening was ver onder de maat (al kan de eigenaresse het wél): lauwe witte wijn, ongeïnteresseerde bejegening en geen antwoord kunnen geven op vragen. Pretenderen vers te koken maar de tiramisu leek 'net ontdooid'. Geen aanrader, ik vind het jammer dat ik een te positief beeld heb gekregen door eerdere reacties hier. Da Luca kon echt niet aan de verwachtingen voldoen.
Jorgen V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Extreem lekker gegeten toen we op weekend waren in Amersfoort. Mijn vriendin had een pasta met groene pesto en ik een pasta met champignons en kaas. Nog nooit zo goed gegeten als hier. Jammer dat het zo ver is om vanuit België naar hier te komen. Anders was dit zeker ons vast restaurant.
Arjan033 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Gezellige, huiskamer sfeer. Lekker gegeten. Goede pizza’s. Aardige bediening. Een aanrader voor als je in Amersfoort een lekkere pizza wilt!
Moeder-Agnes-8 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Zelden hebben we ergens gegeten waar we zo welkom waren!
Prettige mensen waar we ons helemaal bij thuis voelden.
Het voorgerecht met allerlei kleine ( warme hapjes) vonden we al top.
De pizza van mijn man met zeebanket en mijn vers gemaakte lasagne met spinazie waren heel lekker en de toetjes stoofpeertjes met vanilleijs en een soort hazelnootpiramide ( ik ben de naam kwijt) waren letterlijk om over naar huis te schrijven.
Dit Italiaanse restaurant is een aanrader! en als we weer eens in Amersfoort komen, gaan we daar zeker weer naar toe.
Harmageddon .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Ik heb hier heerlijk gegeten samen met mijn vriendin. Fijne persoonlijke benadering. Eten kan ook op aanvraag samengesteld worden. Bijvoorbeeld 3 verschillende desserts op 1 bord als je niet kan kiezen.
Ik ga hier zeker vaker genieten van het eten.
Nicooo .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Ik kom al jaren bij Luca en Chrita en zij hebben mij met hun gerechten en service nooit teleur gesteld. Wat ik persoonlijk zeer prettig vind; is de persoonlijke benadering en de ongedwongen sfeer. Luca heeft een groot aanbod aan pizzá en pasta gerechten, waarbij er een goed evenwicht is tussten de prijs,en de kwaliteit verhouding.
Michaeldehoop .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Heerlijk gegeten bij deze "Huiskamer" Italiaan, Leuke sfeer, gezellige bediening en vooral heerlijk eten! echt een aanrader dus.
Shadowofsun .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Geen grote voedselfabriek, maar een kleine gezellige Italiaan. Luca pretendeert niet een drie sterren restaurant te zijn, maar belooft wel goede kwaliteit Italiaans eten te leveren. Dit maakt hij zeker waar. Lekker eten bereid met liefde, goede prijs/kwaliteit verhouding en ongedwongen gezellige sfeer.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
De lekkerste Pizza van Amersfoort en omstreken erg jammer dat ze niet bezorgen. Je kan ze wel afhalen maar dat is lastig met parkeren.
Jan201 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
leuk klein en gezellig lekker eten gastvrij leuk familie bedrijf dichtbij de flint komen snel weer aanrader de antipasti een groot feest
Sumbeam .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
Da Luca in Amersfoort heeft uitstekende pizza's. Leuk 'huiskamer' restaurant waar de familie zelf in de open keuken staat. Inrichting is basic maar juist passend bij het restaurant. Dagschotels zijn ook prima. Kortom zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Gisteravond heerlijk met z'n 8en gegeten bij da luca. Echt nog een origineel Italiaans restaurantje! Soort huiskamer gevoel. Vooraf een grote schaal met antipasti voor ons allemaal, zag er geweldig uit en zo smaakte het ook1 Daarna had ik pasta met eekhoorntjesbrood en ham en roomsaus. Ook lekker.
Migimli .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Dit restaurant is een van de klassiekers in Amersfoort en zit al vele jaren in de Bloemendaalsestraat!

Het Italiaanse huiskamerrestaurant heeft prima eten voor een goede prijs!

Een echte italiaanse pizza is hier een echte aanrader, altijd versgebakken en prima kwaliteit!
iedereen is hier welkom, eten afhalen is hier ook mogelijk, alleen eten is me nog niet gelukt hier, er zitten altijd mensen te eten of komen binnenlopen om wat lekkers op te halen.

ook de verse broodjes zijn als lunch een echte aanrader!