Da Gianfranco

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant Da Gianfranco

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Vorige week hier gegeten met vrienden.
Ontvangst hartelijk. Hij Italiaan, zij Rotterdamse. Prima hartelijke combi.
Mooie open keuken.
Als voorafje antipasti besteld. Uitgebreide schalen met diverse vlees- en vissoorten.
Smaak uitstekend, presentatie idem.
Hoofdgerechten waren diverse pizza's, pasta's en scampi's.
Alles zag er prima uit, goed gevuld en uitstekend van smaak.
Uitstekende wijnen, ook per glas te bestellen.
Heerlijke sfeer in de zaak. En op donderdagavond gewoon vol.

Prijzen van de gerechten en drankjes heel redelijk.

Kortom: Echt een pizzeria (alhoewel ze veel meer zijn dan alleen pizzeria) om vaak terug te komen.
Zo hoort een restaurant te zijn. Eerlijk eten, eerlijke prijzen.
En dat begrijpen ze volledig bij Da Gianfranco.
Pollux15 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Aan de buitenkant van dit restaurant zou je niet verwachten dat er binnen zo'n authentieke Italiaanse sfeer hangt en dat er zo goed eten bereid wordt. Complimenten hoor !

Wat hebben wij genoten met ons 8en. We zaten aan een tafel waarbij we zo de keuken in konden kijken. We kregen een hartelijke ontvangst en konden kiezen uit heerlijke gerechten. Toen we de amuse kregen, wisten we meteen dat we hier goed zaten. Dat klopte bij alle gerechten, die we kregen. Alleen de broodjes bij het voorgerecht hadden wellicht voorzien kunnen worden met olie, pesto of kruidenboter.

De Pasta Parmigiano (stond op het bord) hadden we niet besteld, maar die werd voor onze neus wel klaar gemaakt. Wow, wat zag dat er ook waanzinnig lekker uit. Binnenkort gaan we die zeker bestellen.

Tot slot 2 tips: probeer de buitenkant zo op te knappen, zodat die meteen al uitnodigend is (aan de andere kant, het was behoorlijk druk, dus een ieder weet wat er zich binnen afspeelt). En de 2e tip is; als de deur opengaat, komt er best wel wat kou binnen.
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
ik begrijp écht niet waaraan dit restaurant de hoge scores dankt.
Prosecco; was de kracht vanaf. Coquilles met rode peper? Daar gaat de delicate smaak, en de wijn een pinot grigio werd gewoon neergesmeten, smaakte niet en werd ook bij de vitello tonnato ingezet. Brood was verbrand.
Hoofdgerecht; lasagne met truffel was wel oké. De ossenhaas was niet medium, zoals gevraagd maar rare, dus teruggestuurd. Wederom 2 keer rode glazen wijn neergegooid die niet op temperatuur was, veel te warm. Smakeloos en karakterloos. Het dessert was nog het beste. Gemixt ijs en scrappino. Daarna afgerekend en snel vertrokken. Toch nog maar eens goed op zoek naar een écht goede Italiaan.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Het eten is heerlijk! Echt Italiaans eten! Pizza's en pasta's top! En het toetje mag natuurlijk ook niet ontbreken ook erg lekker!
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Gianfranco, beste Italiaan van Rotterdam! Heerlijk vers eten, super service en personeel heel vriendelijk! Zeker de moeite waard om te gaan eten als je van Italiaans eten houdt!
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Veel goede verhalen over dit restaurant gehoord, dus dan moet je er ook een keer gaan eten. Ondanks dat het wel even uit de buurt ligt aan een doorsnee winkelstraat in Schiebroek. We waren redelijk vroeg, maar ondanks het vroege tijdstip waren er toch al wat tafels bezet.
De bediening was zeer vriendelijk en we vinden het altijd een feestje om te ontdekken dat we te maken hebben met echte Italianen die begrijpen waar uit eten over moet gaan: Passie, beleving en gastvrijheid. Van alles kregen we!
Beiden genoten van een overheerlijk specialiteit die op het dagmenu stond. Pasta met room, kaas en garnalen; het andere gerecht een ravioli trio van groente en vis. Beiden onder de 20 euro geprijsd en van een kwaliteit zoals we dit tot nu toe alleen in Sicilië zelf hebben mogen ervaren. Begeleidende wijn een Grillo uit 2014. Een weliswaar goedkopen maar een perfecte keuze voor bij deze gerechten. De Tiramisu na deze pastagerechten was opnieuw een feestje.
Het decor klopt maar heeft nog wat tinten van het vorige restaurant, maar al met al is er volgens mij geen haan die daar naar kraait. Denk dat we nog een keertje terug gaan komen.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Na het lezen van de goede recensies hebben we hier met z’n drieën gegeten.
Het restaurant ligt in een woonwijk, waar je niet zo snel een kwalitatief goed restaurant verwacht.
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en de inrichting van het restaurant is gezellig.
We kozen voor de pasta met stukjes ossenhaas en truffelsaus, traditionele lasagna en pizza Margherita. Alle gerechten smaakten zeer goed en hoewel het eenvoudige Italiaanse gerechten zijn, kun je er veel aan verprutsen.
Je proeft duidelijk dat het bereid is door een vakman en dat er met verse ingrediënten wordt gewerkt. Van de pasta’s heb je niet de hele avond dorst, maar ze hebben wel de juiste smaak. Bij veel restaurants is een pizza Margherita niet de meest lekkere pizza die er is, omdat er vrij weinig op zit. Echter, deze smaakt onder meer door dunne goede bodem wel erg goed. De kaas en tomatensaus erop waren vers en van goede kwaliteit, waardoor deze pizza smaakt zoals het in Italië wordt gemaakt.
Kortom, een zeer goed restaurant in een buurt waar je ‘m niet verwacht en waar in de wijde omgeving niet bijzonder veel te doen is (tenzij je daar woont).
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Gisteren voor het eerst hier gegeten. We hebben ons zowel qua voor- als hoofdgerecht laten veraasen door de chef. En dat was een goede beslissing! Er is een keur aan vis-, vlees en groentegerechten voorbijgekomen met hele lekkere echte Italiaanse smaken. Ook de wijnen waren prima. Tevens een gezellige en persoonlijke bediening. Zeker een aanrader!
Pieter H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Inmiddels hebben we - als liefhebbers van de Italiaanse keuken - een aantal keren bij Da Gianfranco gegeten. Ondanks de enorme drukte (de gehele zaak vol) is er aandacht van de bediening en snelheid van de keuken. Hier wordt een uitstekende pizza gebakken, met een dunne, knapperige bodem en precies zo belegd als je had gevraagd. De charmante eigenaar begroet je, is voorkomend, komt geregeld langs de tafels en behandelt je als gast. Kortom, fijne zaak.
lvdk1 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vanavond met 10 personen gegeten bij Da Gianfranco in Schiebroek. Bediening was wat warrig bij het opnemen van de menu's. Dat bleek ook wel bij het uitserveren van de dranken en gerechten. Datgene wat aan tafel kwam was niet in overeenstemming met hetgeen was besteld. Werd wel goed opgelost. De antipasti als voorgerecht was erg simpel. Voor € 15 per persoon mag je daar wel meer van verwachten. Zeven van de 10 hoofdgerechten waren prima. Op aanraden van een van mijn tafelgenoten heb ik de Pasta Parmagiano besteld. Die was droog, matig gevuld en eigenlijk gewoon niet aangenaam om op te eten. De keuken heeft dit goed opgepakt en nieuwe past laten komen. Dit was een duidelijk verschil met het eerste bord. Een beetje jammer dat het eerste bord de keuken heeft mogen verlaten, maar goed opgelost. Ga ik hier nog een keer eten? ik weet het niet, maar mijn overige tafelgenoten hebben prima gegeten.
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Voor de eerste maal dit door Iens zo aanbevolen restaurant bezocht. Zeer druk, met tafels pal op elkaar. Schept een Italiaanse sfeer. Geen probleem maar als je naar het toilet wilde moest de zaak ongeveer verbouwd worden. Het duurde erg lang voordat men de kaart bracht en na de bestelling moest ik zelfs om mijn eerste gang vragen brood met olie. Daarna duurde het rijkelijk lang voorsat de antipasta kwam. Intussen genoten van een mooi glas rose en een meer dan voortreffelijke Ripasso di Valpolicella, die niet als ooen op de kaart stons maar wel werd geserveerd. De grote schaal voor 2 personen Antpasta was om te smullen. Men was in eerste instantie vergeten de saus bij de Vitello Tonato te serveren, maar gelukkig werd dit op tijd hersteld. Hierna de hoofdgerechten. Na de antipasta eigenlijk veel te veel. Advies biedt halve porties aan. DePasta Parmigiano was voortreffelijk, doch de pasta filetto tartufo viel erg tegen. De filetto was redelijk rauw, was ook niet gevraagd hoe te serveren en dreef in een zwarte saus. Wellicht dat dit hoort maar maakte het gerecht meer tot een soep, waarover wat truffel gestrooid was resp. truffelpasta was gebruikt. Zag er ook niet smakelijk uit. Ik zal dit restaurant een tweede kans geven voordat ik mijn eind oordeel vel.
happymouse .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Op een vrijdag wezen eten, ontvangst is goed.

Beide een soep vooraf genomen.
Daarna een pasta parmezaanse kaas met garnalen , wordt op een grote parmezaanse kaas afgemaakt, zodat het rondom de pasta met kaas wordt bedekt. Was heerlijk. Een aanrader....
Ik had een pasta vongole , een van de weinige italiaan die verse vongole gebruikt.
Smaakte ook heel goed, maar voor mij doen , iets teveel olijfolie gebruikt.

Had nog een gaatje over voor een dessert.
Panna cotta en creme brullee.
Panna cotta was heel goed.
Creme brullee smaak was goed , maar iets te vloeibaar. Als het steviger was geweest was lekkerder.

Maar kort gevat een restaurant om weer terug te gaan voor het goede vakmanschap en vooral om de vriendelijke chef eigenaar die na het koken nog extra aandacht aan de gasten geeft.
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
In dit Italiaanse restaurant kun je redelijk goed eten. De welbekende traditionele gerechten worden geserveerd ,waarmee klaarblijkelijk op 'safe' wordt gespeeld. De kaart is niet erg uitgebreid. Als pasta wordt alleen spaghetti en lasagne aangeboden bijvoorbeeld. De voorgerechten zijn al jaren dezelfde.
De porties zijn aan de kleine kant, anders dan de prijzen ervan doen verwachten. Het kraanwater dat betaald moet worden vind ik eerlijk gezegd erg ongastvrij overkomen....
Toch zit het hier altijd helemaal vol en dat heeft toch te maken met de goede kookkunst van de kok en met het feit dat er in Schiebroek werkelijk geen beter alternatief te vinden is. Kortom: redelijk goed restaurant , de kaart mag wat uitgebreider en avontuurlijker en wees iets guller met de porties....
Roos123456 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Hier gegeten, porties zijn prima, gerechten zijn heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. In deze buurt is het een van de weinige plekken waar je kunt eten. Ze serveren de gerechten leuk en zorgen voor een gezellige sfeer, je kan de keuken zien en die ziet er netjes uit. Lekker en precies genoeg gegeten.
Birk H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijke pasta met ossenhaas en truffelsaus gegeten. Service is erg goed, vriendelijk ontvangst, op een fijne manier informeel en alles snel op tafel. De salade miste een simpele dressing, enige minpuntje. Toprestaurant in een buurt die dat nodig heeft!
Patensuus9 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteravond hier gegeten. Gerechten prima in orde, alleen de bediening... Er was niet genoeg personeel voor het aantal gasten, wat resulteerde in continue moeten vragen om aandacht. Dat vonden wij erg jammer.
wewedeha .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Vanavond gegeten bij Da Gianfranco. De zaak ademt een plezierige sfeer. Het zat er stampvol. Desalniettemin was de service uitstekend en vriendelijk en was er zeker geen lange wachttijd. Het eten was Italiaans zoals je in Italië kunt eten. Heerlijke koude antipasti! Verrukkelijke verse tonijn - eenvoudig maar oh zo vers - ietsje gebakken met citroen. Lekker toetje. Goede koffie met limoncello na. Kortom helemaal af en top. Zeer tevreden de zaak verlaten en komen zeker terug!
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
2 weken van te voren een keer proef gegeten dat ons redelijk goed beviel behalve dat de ganzeleverkrullen ontbraken op de carpaccio en het tafeltje bij de deur niet prettig is. Er komt veel kou via de deur en via het raam naar binnen. Tevens is de verlichting van buiten niet prettig. Luxaflex mag gewoon dicht. Op de 19e voor mijn verjaardag met ons gezin en aanhang opnieuw gegeten. Ik had vooraf een tafel in het midden gevraagd maar we zaten dus bij het raam.
Voorgerechten redelijk beetje weinig. Pompoensoep wat vlak van smaak. Pasta uit de Parmezaanse kaas is lekker maar klein Qua portie en heel weinig vulling. Calzone was niet speciaal, gehakt en saus, meer niet. lamsfiletbout waren een paar plakjes droog vlees zonder smaak. Daar had ik veel meer van verwacht. Als toetje wilde ik een Grand dessert bestellen. De serveerster snapte niet wat wij wilden hebben en gaf aan dat we een ander dessert konden kiezen omdat dat ook veel en groot was. Uiteindelijk toch een Grand dessert gekregen met vuurwerk. Heel aardig maar het leek nergens op. Voor 3 personen heel erg karig en toch 24 euro voor rekenen. Het personeel en eigenaar is wel vriendelijk maar ik heb het idee dat men gezien de hoge waarderingscijfers teert op oude glorie want men laat veel steekjes vallen, zowel in de keuken als in de bediening. Jammer want het kan echt een heel gezellig en goed restaurant zijn.
J. B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Met een hele grote groep hebben we hier gegeten. Als starter een bruschetta, waar niet veel fout mee kan gaan. Zowel de voor- als hoofdgerecht kregen we dusdanig opgediend, dat je overal iets van kon proeven. Met zo'n grote groep een leuk idee. Het smaakte allemaal prima. Bijstellen was geen probleem en waar veel van over was kon worden meegenomen, althans dat was het aanbod waar geen gebruik van werd gemaakt. Vriendelijke en attente bediening. Heerlijke wijnen. Het restaurant zat voor een doordeweekse dag behoorlijk vol, dus reserveren is aan te raden.
Joana C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Veel hout, knus huiskamer gevoel bij Gianfranco. Ons kleine hondje was ook welkom. We kozen voor een anti pasti Gianfranco (met een zachte carpaccio) als voor gerecht en zwaardvis/ tonijn carpaccio. Kijk vooral op het krijtbord!!!! Daar heb je heerlijke gerechten als de pasta die in een grote holle kaas wordt geflambeerd, mals hertenbiefstuk en Gianfranco dessert, cake and room in een yoghurt.
En mijn jarige moeder kreeg een leuk vuurwwerk pijltje op haar bolletje ijs, haha! Prego!