Da Gabriele

Meer informatie over restaurant Da Gabriele

Duur
Marie M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Paar weken geleden op een donderdag bij Da Gabriele gegeten. De bediening was attent en bood net even dat beetje extra, zoals wijn en water bijschenken, etc. De verschillende gangen volgden elkaar vlot genoeg op en in de tussentijd stond er altijd wat lekkers op tafel. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik prima, zeker als je hier de uitstekende service bij meerekent. Al met al heerlijk gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
Hermina123 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Bij mooi weer genoten op het terras van dit restaurant. Het eten was lekker. We hebben gekozen voor een vleesgerecht dat uitermate smakelijk was. Bijgerecht was o.a. spaghetti. Dit kon wat meer gegaard zijn en was niet echt warm. Dat kan vast beter. De wijn (Merlot) was goed op temperatuur. Alhoewel het goed smaakte viel op dat het glas wat weinig was gevuld. Maar leuk, gezellig druk terras, aardig personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.
NicoleGea .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten maar toch willen wij iets kwijt. Het personeel was beleefd, ontspannen , zeer vriendelijk en wisten heel goed waar ze het over hadden totdat de gastvrouw of eigenaresse arriveerde. De sfeer sloeg onmiddellijk om. Ik vond het zo schrijnend om te zien hoe ze haar personeel commandeerde op een uiterst onvriendelijke en niet motiverende manier. Ze werden zo zenuwachtig van haar dat er inderdaad wat foutjes gemaakt werden. Ze wist in no time de ontspannen sfeer om te turnen in een zeer chaotische en gespannen sfeer. Een cursus , hoe ga ik met mijn personeel om zou geen kwaad kunnen want dit is voor ons een reden om niet meer terug te komen.
Filosoof75 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Voor ons een favoriet restaurant als we in de buurt zijn. Ook nu weer niet teleurgesteld; prettige ontvangst, beste tafel aan het raam en vlotte bediening. Amuze ( bitterbal van risotto op truffelmayonaise) was erg lekker. We hebben deze keer gekozen voor de lentepizza (witte pizza met parmaham en gegrilde groenten en witte kazen). Helaas waren de groene asperges te droog en te vezelig, maar die kon je prima apart leggen om van de andere toppings te genieten. Prima chianti er bij. Dessert een truffel van witte chocolade ijs met mascarpone en een heerlijk sausje met advocaat. Kortom, prima gegeten. Jammer dat de opmerking over de asperges slechts beaamd werd en niet gecompenseerd. De rekening loopt bij zo'n etentje wel behoorlijk op, maar het was het waard.
Raymond S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Onze eerste keer hier. Formele setting. Mooi menu, maar ook pizza. Een aardige amuse, maar geen karaf water. Personeel is duidelijk opgedragen zoveel mogelijk drankjes en flessen water te verkopen. Erg opdringerig. Eten is zeker niet slecht. Goede italiaanse smaken. Verder is het er erg druk en vol.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Alleen het pand is al de moeite waard. Schitterend gelegen aan de Vischmarkt, krijg je binnen een heerlijk historisch gevoel. Dit gecombineerd met lekker eten, je proeft de verse producten en een prima, gastvrije bediening maakt Gabrielle een van de betere Italianen. Je bent echt een avondje uit. De rekening is in overeenstemming met de prijs/kwaliteit verhouding.
Cheesemanp48 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ontdekt tijdens een korte vakantie en puur per toeval. Heerlijk gegeten; wij zijn Italië liefhebbers en hebben het zelden zo goed getroffen buiten Italië. Mijn oom van 90 genoot van zijn kalf, mijn vrouw en ik van alles. Ook een heerlijke rode wijn voor een zeer schappelijke prijs. De restaurant zelf was ook heel intrigerend, vooral op de eerste verdieping naast de keuken met uitzicht over alles. Jammer dat Harderwijk zo ver weg is!
PhilipC
Thee_Stie .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Na een dagje Dolfinarium hier op het historisch pleintje gegeten met het gezin. Het restaurant is sfeervol ingericht, professionele vlotte bediening met een goede uitleg van de menukaart en de wijnen. Kindvriendelijk; het grote kleurplaatboek met kleurpotloden werden voordat we het hoefden te vragen al op tafel gelegd. De gerechten, de risotto en de tagliata di Manzo waren goed op smaak. Wegens tijdgebrek geen dessert genomen maar daar komen we graag een keer voor terug.
Krodi .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Lang niet geweest en dus op de verjaardag van mijn jongste zoon maar weer eens naar Da Gabrielle. Dat viel knap tegen zeg!. We werden bijna gek van de bediening die maar steeds de water fles leeg wilde hebben in onze glazen en door het restaurant rende alsof ze achterna gezeten werden. Eten was zeker niet in verhouding met de hoge prijs die gevraagd wordt. En erg jammer dat ik naar het toilet was en het dessert vast bij de jarige was neergezet, het bestek waren ze ook vergeten erbij te doen!. Kortom, een te hoge prijs voor kwalitatief matig eten en een matige bediening. Voor die prijs zijn er betere restaurants in Harderwijk te vinden.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
In het historische centrum van Harderwijk aten we met vier personen bij Da Gabriele.

Ondanks reserveren bleken de naar mijn mening beste tafeltjes vooraan al bezet en konden we kiezen uit een tafel in de loop van en naar de keuken en toilet of meer uit de loop en met uitzicht op het toilet. Waarom daar nou geen deur voor zit is echt onbegrijpelijk.

De ontvangst was wel vriendelijk en het voorgerecht van vitello Tonato maakte veel goed. Die was best lekker.

Als hoofdgerecht de vangst van de dag, zeebaars. Begeleid met een beetje groenten en erg weinig pasta en aardappeltjes (een klein bakje voor vier personen). Wel erg lekker en puur maar niet echt bijzonder.

Dan maar een grand dessert delen. Deze proeverij bood ook veel lekkers maar geen grote verrassingen qua bereiding.

De bediening en keuken hielden prima rekening met een notenallergie.
Hetty L.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Dat was genieten! Heerlijke carpaccio met eendenlever, tournedos, saltimbocca...goede bijgerechtjes. Een prima restauramt met uiterst vriendelijke en attente bediening. Hier komen we graag terug. En het pandje is ook niet verkeerd????
Judithz15 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Op maandag 24-08 hier met z'n tweeën gegeten, zonder reservering konden we terecht op de vide. Eigenlijk wilde wij een hapje eten bij Caralis, maar zij waren op maandag gesloten. En wat een goede keus, Da Gabriele zat flink vol en het restaurant is erg gezellig en sfeervol, met drie verdiepingen. Flinke klus voor het bedienend personeel. Bij binnenkomst een amuse gekregen en een mandje brood met smeersels besteld. Daarna de pizza Proscuitto Mozzerella en de Calzone Speciale besteld. De Calzone kon beter (vrij weinig kaas en vulling, iets te veel deeg) maar de Proscuitto Mozzerella was echt fantastisch. Heerlijke combinatie met de huiswijn Chianti Pietro.

Helaas zijn ze wel (zichtbaar) commercieel ingesteld, dat is voordelig dat het allemaal gesmeerd loopt, maar tevens nadeling aangezien ze overal bovenop zitten om te verkopen. Overall heerlijk gegeten en komen ook nog zeker terug.
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Heerlijk gegeten in dit sfeervolle moderne Italiaanse restaurant, gelegen op een mooi plein in Harderwijk. We zaten met 2 personen op het derde niveau. Met een Italiaanse begroting aan de deur voelden we ons gelijk welkom. Professioneel vriendelijk personeel. Het water in de glazen werd automatisch bijgevuld, alle gerechten smaakten voortreffelijk. Ik kan zo snel geen minpuntje noemen. Hier kom ik zeker nog een keertje terug.
Langete .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Heerlijk gegeten, prachtig terras meteen prim wijkaart! Hier bij toeval terecht gekomen, service uitmuntend vooral voor mensen met voedsel allergien. Bediening super behulpzaam en een prima prijs kwaliteit verhouding.
Jacqlis .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Afgelopen zaterdag (11 juli 2015) hier ''per ongeluk'' terecht gekomen. Daar hebben we zeker geen spijt van! Wat een prachtig restaurant; wij zaten buiten maar ik heb ook even naar binnen gegluurd, echt heel erg stijlvol. En dan het eten (ook niet onbelangrijk (-;), echt super, zelden bij zo'n lekker Italiaans restaurant gegeten, superrrr! Personeel was ook prima. Wij komen niet uit de buurt maar rijden er graag een volgende keer naartoe! Tot snel...
Mialse .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Het restaurant is gelegen aan een mooi plein. We wilden dan graag buiten eten, maar al snel moesten we wegens onweer naar binnen. Binnen ziet het er gelukkig ook sfeervol uit. Het eten was erg lekker. Vooral de pasta arrabiata smaakte goed, zowel de pasta zelf als de saus. De bediening was vriendelijk en goed georganiseerd toen iedereen op hetzelfde moment naar binnen wilde.
Ruiters .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gelegen op de Vismarkt in Harderwijk, kun je bij Gabriela terecht voor lekkere Italiaanse gerechten met een 'Hollandse touch'.
De kaart is gevarieerd en uitgebreid met vlees, vis en vegatarische gerechten. Ik had de truffelrisotto als voorgerecht; in één woord verrukkelijk! Als hoofdgerecht de Tagliata di Manzo: ossehaaspuntje op z'n Italiaans, maar niet zo spannend als vooraf gehoopt. Middels het nagerecht werd dit weer ruimschoots goed gemaakt met een 'Grand dessert'. Een heerlijke proeverij van ijs, chocolade en fruit!
Service was prima, voldoende aandacht voor onze tafel waarbij men de gerechten in het Italiaans uitserveert. Leuk!
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Als watersporters waren wij teleurgesteld over de faciliteiten in Harderwijk. Gelukkig kwamen wij bij toeval in restaurant Da Gabriele terecht, waar wij heerlijke pasta's hebben gegeten, in een sfeervolle ruimte, en door zeer vriendelijke gastvrouwen werden bediend. Da Gabriele maakte ons bezoek aan Harderwijk toch nog de moeite waard.
Corrie & Ton Brasker
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Voor een randstedeling altijd weer een feestje zo'n autovrij plein met een paar restaurantjes er op. Het pand van Da Gabriele oogt van buiten "gewoon" voor de Vischmarkt , maar binnen blijkt het een architectonisch kunstwerkje: 3 eetniveau's met een grote ruimte in het midden."Boven" zitten geeft een leuk sfeertje. Jong en prima betrokken personeel met voldoende vakkennis. In de zaak geen italiaan te bekennen (dat was de vorige eigenaar) maar in de keuken staat er ontegenzeggelijk wel één! Alleen al de amuse van italiaanse bitterballen met risotto en paddenstoelen (in truffelsaus) had van mij twee keer gemogen. Als voorgerecht Antipasti di casa : een 5-tal verschillende voorgerechten; voortreffelijk gemaakt. Daarna nog een lekker pastagerecht genomen; altijd goed van een echte Italiaanse kok. Als we weer in de buurt zijn, gaan we zeker terug!
Bosjeanne .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Lekkere pizza. Voldoet aan prijs/kwaliteit verhouding. Personeel mag bij diner iets meer rust uitstralen, bij bar in kelder zeer professioneel. Op eerste verdieping plaatsen wat aan de krappe kant, tafel van 6. Prima restaurant voor n gezellige avondje uit eten.