Da Enzo

Oudestraat 208 8261 CA Kampen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Da Enzo

Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Hier recent gegeten met 5; voor mij een prima steak in roomsaus met champignons, insalata mista vooraf. De erbij geserveerde groenten waren ook smakelijk. Verse ingrediënten, mals vlees. Anderen namen pizza's die groot en geurig bleken, met een krokante bodem. Gezellig druk, op het eten heb ik niets aan te merken. Tussen de gangen vrij veel tijd, maar zoals gezegd was het erg druk. Belangrijkste kritiek op het decor: de stoelen en tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar; als iemand op wil staan moet de persoon aan het tafeltje er achter zover aanschuiven dat hij zijn adem moet inhouden. Een italiaans specialiteitenrestaurant dat veel meer kan dan pizza's schuiven! Vrij veel spelfouten in het italiaans van de menu's. (pommodori, tortelini).
Gwendolyn S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Een gezellig restaurant waar wij heerlijk gegeten hebben.
Als voor gerecht hadden we carpaccio en gevulde paddenstoelen, vooral de paddenstoelen zijn een aanrader, de carpaccio was matig erg zuur en voor de rest smakeloos.
Als hoofdgerecht zijn wij niet voor je typische pizza of pasta gegaan, maar voor de risotto met bos paddenstoelen, ossenhaas en zwarte truffel en een ossenhaas met gorgonzola saus. Beide gerechten waren echt SMULLEN.
als nagerecht nog tiramisu gehad, deze was erg lekker, maar het was wel erg veel (en machtig).

De service was matig, wij werden als koppel tussen 2 grote groepen geplaatst met allemaal schreeuwende kinderen. Dit was erg jammer.
Het was erg druk en daarom (denk ik) was er erg weinig aandacht voor ons, we moesten meerdere keren bij de bediening aandringen voordat we pas wat te drinken kregen. Wonderbaarlijk genoeg kregen we ons eten wel vrij snel !
Aquaroma .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Prima gegeten. Lasagne en een pizza nr 53. Zeer vriendelijke bediening. Het was best druk maar alles verliep op rolletjes. Een aanrader. Wij hadden hem s'middags aanbevolen gekregen van een Kampense familie , toen we een ijsje zaten te eten op een terras een stuk verder in die straat. Zelf verblijven we 4 dagen in de kop van Overijssel.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Met zijn tweeën hier gegeten, het was om half zes nog niet druk. We werden heel vriendelijk ontvangen. Een gegrilde zalmforel en een pesce fritta mista besteld. Wat een beetje tegenviel was dat er tijdens het wachten niet even een mandje met brood en wat boter of olijfolie op tafel gezet werd.
De muziek - populair italiaans - stond opdringerig hard.

De zalmforel was best lekker; beide hoofdgerechten werden volgens het menu "opgediend met gemengde groente en een salade" - nou, die groenten waren wel erg karig uitgedeeld; tien sperzieboontjes, een lepel gebakken aardappels en een halve struikje witlof met kaas, waar ook nog wel erg veel peper op zat. En dat was voor twee personen.

De salade was ook wel erg basic, daar had wel iets meer zorg aan mogen worden besteed. De porties hoofdgerecht waren overigens voldoende om de maag te vullen. De gemengde gefrituurde vis was krokant gebakken, deels lekker, maar een aantal andere stukjes waren wel gortdroog geworden.

Kortom het viel gisteren een beetje tegen, en was lang niet zo lekker als ik mij van een eerdere gelegenheid herinnerde.
Hannepan83 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Vanavond hebben wij met z'n tweeen gegeten bi Da Enzo. Als voorgerecht hadden wij een tomatensoep en een mandje stokbrood met kruidenboter. Dit waren zeer royale porties en de smaak was voortreffelijk! Als hoofdgerecht hadden wij een ossenhaas met champignons en een varkensfilet met een vulling van groenten, ham en kaas. wederom royale porties en heerlijk eten!! Wij zijn allebei grote eters en hadden allebei meer dan genoeg. Bij het vlees kregen we witlof, sperziebonen en aardappelen en salade en dit was allemaal ook voortreffelijk.
De bediening was precies goed niet te snel niet te langzaam. De gastvrouw kwam ook nog langs om te vragen of alles naar wens was. We zaten erg gezellig achterin het restaurant waar een lichtkoepel was en daar kon je heerlijk zitten. Wij hebben echt genoten en gaan er zeer zeker nog een keer eten!!
Dijklea .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
De heerlijke gerechten bij Da Enzo worden helaas overschaduwd door de bar slechte bediening. Ik heb nu drie keer bij dit restaurant mogen eten en ben alle drie de keren het restaurant uitgekeken. Als ik uiteten ga, wil ik graag een goed verzorgde avond waarbij klantvriendelijkheid bovenaan staat. De eerste keer werd ons dessert, na drie keer vragen of wij al klaar waren, onder onze neus vandaan getrokken. De klanten die gereserveerd hadden, stonden naast onze tafel te wachten en de eigenaresse benadrukte dat 'wij zo weggingen'. Toen wij dit niet deden kregen we een plekje achterin de zaak, zonder enig excuus. De tweede keer was het personeel kortaf en totaal niet geïnteresseerd in de wensen van de klant. De afgelopen keer waren wij om 17.30 uur in de zaak en tot 21.30 uur is ons maar een drankje aangeboden. Toen wij tussendoor zelf om een glas wijn vroegen, werd het glas na de laatste slok snel bij ons vandaan gehaald. Ook toen is ons verder niks aangeboden. De eigenaresse was ontzettend nors en chagrijnig. De rest van de bediening liep doelloos om ons heen op de klok te kijken en de geïrriteerde blikken van het personeel, toen er door andere klanten nog koffie besteld werd, zeiden genoeg. Ondanks dat het eten vrij goed is, is het verder een walgelijk restaurant. De 'hondenbak' met brood is zeer mager en de menukaart krijg je met je jas nog aan in je handen geduwd. Vroeger kwam ik hier heel graag, maar nu kan ik het restaurant absoluut niet meer aanraden. Wat een aanfluiting!!
Sita L.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Vroeger gingen wij altijd naar deze pizzeria, voor hij was overgenomen. Goede herinneringen, we zaten altijd bij dat ene tafeltje bij het raam.. We waren er al vroeg, "ons" tafeltje was nog vrij. We mochten er van de gastvrouw zitten, maar hadden niet het idee dat het van harte was. Er brandde een storend knipperend lichtje, dit deden we uit. De gastvrouw kwam het al snel weer aandoen, het lichtje brandde voor de mensen buiten en bovendien wilden wij daar zitten, anders gingen we maar ergens anders zitten. Ze schoof het lichtje wat op, want het moest wel aan. We voelden ons toen opeens helemaal niet meer welkom en vonden het niet zo attent. De rest van het jonge personeel was erg vriendelijk. Ik at een heerlijke pizza paescana gorgonzola, niet te zout, dunne bodem. Mocht wat meer gorgonzola op, maar dan wordt ie ook weer zouter, dus ik was tevreden. Partner had risotto alla marinara en was niet tevreden over de hoeveelheid vis. Er zaten 3 kleine garnalen in, geen inktvisringetjes zoals beloofd, wel een paar heel kleine stukjes inktvis en veel surimi sticks, een zeer goedkoop product dat voor een klein deel uit goedkope vis bestaat. Dit was jammer en geen "alla marinara" zoals hij in gedachten had. Bediening was het eens met onze opmerking hierover. De prijzen waren niet hoog, maar de ingrediënten zijn ook goedkoop gekozen. We hadden het idee dat de eigenaresse niet met heel veel plezier in haar restaurant werkte. Ze slofte langs met de gerechten en staalde geen plezier uit. Met onze opmerking over de risotto werd niets gedaan, het zou in de keuken gemeld worden...
RiaG .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Eigenlijk is een zeven niet zoveel zeggend. Voor twee personen, voor € 68,-, drie gangen, incl. koffie. Op de voorgerechten, inktvisringen en ham met meloen was niets aan te merken. De hoofgerechten idem: lamskoteletjes voor de één en een gevarieerde visschotel voor de ander. Op het bord herkenden we zalm, tonijn en gamba. Het vierde deel herkenden we niet, het was zwaardvis. Het zou aardig zijn geweest als de bediening e.a. zou toelichten. Als bijgerecht sla (veel kool) en geroosterde groenten, waarbij de witlof háást niet terug te vinden was onder de ham met kaas. De tiramisu kwam na de koffie. De prijs is niet hoog, maar alles is op massaliteit gericht. Niet op verzorging. Op de tafel stond een menukaart, met daarbij het woord Inverno. We kenden het woord niet, dachten aan een brand(!) die hier wellicht gewoed had en vroegen de (hoofd)serveerster/eigenares naar de betekenis. Ze had haast cq geen idee. Thuisgekomen zochten we het woord op, en ontdekten dat dit 'winter' betekende. Het bleek dus de seizoenskaart te zijn. Een beetje (erg) slordig dat men dit niet wist. Geen fout restaurant, maar typisch iets wat we in Nederland al gauw goed (genoeg) vinden.
HeintjeD .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Ons oude vertrouwde Italiaanse restaurant in Kampen. Fantastisch gegeten. Je waant je even in Italie. Het dessert was ook perfect!
Ninette V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Heerlijk gegeten met familie en vrienden. Eten is van zeer goede kwaliteit. Italiaans op zijn best. Wijn was lekker. De machiatto was een prima afsluiter. Service is prima
Hr93 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Hadden gereserveerd voor een gezellig tafeltje omdat we iets te vieren hadden. Vervolgens werden we pal naast de bar geplaatst. Niet alleen het personeel en de gasten liepen constant langs onze tafel, ook keken we nog eens tegen een overvolle bar vol glazen aan. Mijn spa rood bevatte zo goed als geen bubbels, had net zo goed spa blauw kunnen nemen. Verder was het eten redelijk, alleen bevatte mijn pizza een haar waardoor ik geen zin meer had om verder te eten. Personeel was verder wel vriendelijk en deed hun best. Volgende keer gaan we toch liever weer naar Emmeloord..
R. M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2012
Hier nu 2 keer gegeten, die biefstuk in gorgonzolasaus was echt super, boterzacht.. en druk, zeker goed bezocht.
Vreemd dat dit hier op Iens niet hoger staat aangeschreven.
Dit restaurant is zeker ondergewaardeerd!