Da Enzo

Kettingstraat 2 8302 EV Emmeloord Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Da Enzo

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten8/10
Service7,5/10
Decor8/10
Jan D. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Prima gegeten bij Da Enzo. Enige puntje van kritiek: diverse voorgerechten zijn te groot. Als je daar niet voortijdig mee stopt, kom je nooit aan een desert toe. Service Italiaans gezellig.
Eteninassen . Gastronoom (13 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Afgelopen woensdag voor het eerst in Emmeloord geweest.
S'avonds voor we terug naar Assen gingen toch nog even een
snelle hap hier gedaan. Allebei alleen een hoofdgerecht en
dit smaakte goed.
Mango_ . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijk eten, de prijs/kwaliteit verhouding is prima en de huisgemaakte tiramisu is een echte aanrader! Het personeel is zeer vriendelijk en het eten werd redelijk snel geserveerd.
Willianne K. 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Vanavond met een aantal vriendinnen bij Da enzo gegeten. We komen hier vaker dus hadden er ontzettend naar uit gezien.
we besloten onze tafel iets dichterbij de stoelen te schuiven omdat we niet goed konden eten. De tafel begon te wiebelen dus een van mijn vriendinnen riep een medewerker. Deze zei meteen dat ze de tafels net netjes had neergezet. Het kwam er een beetje op neer dat we er af hadden moeten blijven. Bij betaling ontstond er onduidelijkheid over een nog openstaand gerecht. Alle vriendinnen waren vastberaden dat ze hun deel hadden betaald. Toen we de medewerkers om verduidelijking vroegen werden we afgesnauwd. Een medewerker besloot de bonnen na te gaan kijken. Behulpzaam als ik ben besloot ik haar te helpen. Ze werd boos en gritste het bonnetje uit mijn handen. Wat een gezellige avond had moeten worden werd een avondje met een naar gevoel. Geen Da enzo meer voor ons. Erg spijtig.
Wim D. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Gisteren weer eens gegeten bij Enzo.
We komen daar al bijna 15 jaar.
Zoals gewoonlijk was alles weer perfect.
Het eten smaakte goed, de bediening was super en het restaurant zag er ook weer smaakvol uit.

Enzo liet ons zijn zelf net gemaakte kruidenboter zien en zijn zelf met de hand geknede en gebakken stokbrood zien. Alles is vers en zelf gemaakt.
Enzo en personeel bedankt. Het was
weer super!!!
Heidy V. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Mooi interieur, prima kaart, mooie sfeer, leuke mensen en een goede nette prijs! Als we langs Emmeloord rijden (met trek) kom we zeker nog eens terug. Groeten uit Nijmegen
Floris K. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Het ontvangst was afstandelijk en kil. Onduidelijkheid over de reservering betreft de plaats in het restaurant van een tafel voor acht personen, bediening ging onderling zichzelf nog verdedigen in het bijzijn van de klanten. Dit kwam erg ongastvrij over.

Het eten viel mij tegen. Naar mijn mening veel onderdelen die direct bij de groothandel vandaan leken te komen, zoals de 'kruidenboter', geraspte kaas en olijventapenade. De witte huiswijn, is niet veel bijzonders, hoewel de chardonnay aanzienlijk beter smaakte dan de eerste op de kaart.

De bovenzaal was gisteravond niet open, waardoor de kinderen ook niet in de (enige) speelhoek konden gaan spelen. Erg jammer, vooral omdat er gisteren meer gezinnen met kleine kinderen aanwezig waren. In mijn ogen werd gisteravond vooral voor het gemak van de bediening gekozen in plaats van service naar de klant, zeker omdat een aantal klanten, die niet gereserveerd hadden, te horen kreeg dat ze op dat moment vol zaten. ( de bovenzaal was nog steeds gesloten).

Decor is prima en van deze tijd en het restaurant heeft duidelijk potentieel. Echter, in de regio zijn betere italiaanse restaurants met een meer 'eigen' keuken.
Romkje . Fijnproever (5 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
De bestelling was snel opgenomen. Restaurant liep snel vol. Iedereen die na ons kwam kregen allemaal een mandje brood op tafel. Gevraagd waarom wij dit niet kregen. Dit was omdat we alléén maar pizza hadden besteld en dit sneller op tafel komt. We hebben nog aardig lang op de pizza moeten wachten terwijl andere mensen hun gerecht al hadden ontvangen. Beetje vreemd. Zou ikzelf even aanpassen. Calzone zat een beetje teveel tomatenpuree in. Muziek vond ik een beetje aan de harde kant. Eigenaar aardig maar wel duidelijk aanwezig.
Knotje . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
de pizza's zijn hier prima, betaalbaar en lekker (die halen we wel eens op )
maar wij komen speciaal voor de gamba's regelmatig terug !
heerlijk in witte wijn met knoflook gebakken, daar lik je je vingers (letterlijk !!) bij af.
de verse zalm tortellinie is trouwens ook lekker maar heeel machtig

1 van de toppers in Emmeloord waar wij regelmatig terugkomen
gezellig restaurant prima bediening, de eigenaar zingt graag een refreintje mee met de Italiaanse muziek
druk bezocht trouwens , reserveren is soms nodig ! wij hebben al eens spontaan voor een uitverkochte zaak gestaan :-)
Jvhol . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Het eten was niet echt van kwaliteit. De tortellinie leek net zoals je het zelf zou maken thuis, één grote mix uit de pan. De lasagne was ook niet super lekker en veel te standaard (volgens mij van tevoren gemaakt en opgewarmd). Daarentegen was de prijs wel prima.
LuckyLuke . Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Vandaag wezen eten bij Da Enzo. Sinds een tijdje is de bovenverdieping bij het restaurant getrokken. Daar leuk en gezellig modern ingericht, inclusief een kinderpizzeria (speelhoek met pizza-oven e.d.) Dan hoef je niet meer beneden naast de deur / de afhaalbalie zitten te eten. De kinderen vermaken zich in de speelhoek.
Mocht je van rust houden, vraag dan dus om een tafel zo ver mogelijk van de speelhoek af / wat een herrie! (niet alle kinderen zijn opgevoed, dus die spelen deels naast de tafels / rennen rond). Met kinderen dus een leuk restaurant.

Het eten is redelijk / wat je van een pizzeria verwachten mag. Prijskwaliteit goed. 75 euro voor 4 keer pizza + drankjes + koffie/ijs.

Dan de bediening: duidelijk zonder horeca opleiding. We waren binnen om 18.00 en pas weg om 20.15 uur. Oke, het was druk. Maar de meeste tafels waren al lang aan het hoofdgerecht begonnen toen wij binnenkwamen. De drankjes konden we snel bestellen, maar het duurde nog zeker 15 minuten voor we een menukaart kregen en toen weer 15-20 minuten voor we konden bestellen. Ruim een uur na binnenkomst kregen we eindelijk ons eten. Toen nog lang wachten voor we een toetje konden bestellen (weer 15 minuten tussen menukaart en bestelling). Toen we wilden afrekenen werd het bedrag over tafel heen geroepen. En de kinderverrassing zou worden afgewassen. Toen we 10 minuten later weg wilden was het niet klaar (hoe lang moet met heet water afspoelen duren?). Dit werd dan wel weer opgelost door wat anders mee te geven.

Wat opviel is dat er drie kwartier na ons mensen binnen kwamen die binnen drie kwartier weer weg waren. Die werden dus wel snel geholpen.

Conclusie: heb je haast en houd je van rust ga dan ergens anders heen. Maar heb je kinderen en/of wil je een pizza eten voor een redelijke prijs dan kun je bij Da Enzo terecht.
Wing Lun F. Gastronoom (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Dit is toch een van mijn favoriete italiaanse restaurant waar ik graag mijn eten bestel.
Maar zo nu en dan ook graag heen ga om er te genieten van de italiaanse keuken.

De sfeer is leuk en het restaurant ziet er goed uit.

Werden bij binnenkomst snel geholpen en een leuk tafeltje bij het raam, drankjes werden snel opgenomen en aan tafel gebracht.
Zoals altijd neem ik de Lasanga al forno of een pizza carbonara.
Beide zijn zeker aan te bevelen want de pizza's of lasanga's zijn altijd zeer smakelijk.
de bestelde gerechten stonden na een half uur aan tafel.
en de eigenaar kwam persoonlijk nog even langs om te kijken of alles naar wens was aan onze tafel.
(erg leuk hoe hij meegaat in de italiaanse muziek en meezingt, kan wel begrijpen dat sommigen het minder vinden.)

Kortom erg leuke italiaanse restaurant waar je gezellig of romantische kunt dineren of je eten kunt bestellen voor een goede prijs kwaliteit verhouding!

Kom gouw weer eens langs waneer ik in de buurt van de polder ben!
Jan Z. Bourgondiër (4 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Ideale plek in Emmeloord als je met een groepje wilt eten. Je kunt er leuk zitten, vooral boven ideaal als je met een groep bent. Wij waren met zijn 8-en en hebben een zeer leuke avond hier gehad. Je moet niet voor de culinaire hoogstandjes komen, maar het eten heeft zeker een acceptabel niveau. Zeker ook gezien de prijs.
Een tent waar het altijd druk is, en dat is niet voor niets.
Rudy K. 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2013
Zoals in een andere recensie al werd beschreven komt Da Enzo over als een doorsnee italiaans restaurant. De aankleding is prima, de overslaande italiaanse muziek op de achtergrond is dan weer minder en de soms meezingende italiaanse eigenaar draagt wel weer bij aan de sfeer. De porties zijn groot, maar weinig verfijnd. In de salade zat verstopt onder een stuk mozarella een groot stuk ongesneden rode ui. Dat de pepers op mijn pizza bestonden uit een her en der gesmeerd laagje sambal draagt bij aan het gevoel dat de keuken niet echt hoogstaand is. Met de totaalsmaak van de pizza verder weinig mis, maar zoals gezegd, niet bijzonder.
Brigitte_Harald V. Gastronoom (34 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Toen we tien jaar geleden naar de polder kwamen en voor het eerst hier uit gingen was Da Enzo onze Italiaanse zon in een koude polder. We zijn hierna nog vaak hier komen eten en Da Enzo zelf blijft vrolijk.

Na het vertrek van zijn chef-kok naar een ander restaurant is zijn kwaliteit wel achteruit gegaan. Het is niet meer dat bijzondere Italiaanse restaurant met lekkere authentieke recepten en verse bereiding, het is nu helaas een standaard Italiaans restaurant geworden.