Da Damiano

Jan Pieter Heijestraat 139 1054 MG Amsterdam Nederland Kaart
31-206850795

Over restaurant Da Damiano

Pannen aan de muur

Da Damiano kookt naar de klassieke Italiaanse keuken met Sardijnse accenten. In dit bruine restaurant liggen er op tafel keurige witte servetten en hangen er pannen en een gitaar aan de muur. Het is al jaren en jaren een familierestaurant in Amsterdam en als je deze steenoven pizza's proeft kom je zeker terug!

Meer informatie over restaurant Da Damiano

Maandag t/m zondag 17:00 - 23:00

7,2
Voordelig
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijk gegeten en een gezellige eigenaar. lekkere wijnen en een mooie setting. We gaan zeker een keer terug om iets anders van de kaart te proberen!!
Cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Het was niet voor het eerst dat we hier kwamen, en ook niet voor het laatst! Da Damiano blijft een van onze favoriete pizzaria's; je waant je even in Italië. Aan het einde van een zondagmiddag in het Vondelpark durfden we onze Noorse vrienden er wel mee naartoe te nemen; zij trouwden zelfs in Italië en houden erg van Italiaans eten. Mijn pizza quatro formaggi was perfect, zowel qua bodem als qua kaas. Mijn tafelgenoten smulden van de vegetariana, margarita en een pizza met ham en rucola. En ik mag het hier natuurlijk eigenlijk niet opschrijven, maar we waren aan de vroege kant, half zes, het was nog rustig, onze zoon had een slecht humeur. De bediening palmde hem in door hem in de keuken uit te nodigen en hem zijn eigen pizza te laten maken. De rest van de avond zat hij als een zonnetje aan tafel!
ErikaS .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Ik had echt geen hooggespannen verwachtingen, gewoon even een hapje eten bij de Italiaan. De bediening bleek alleen Italiaans te spreken, dat vond ik wel beetje typisch. Maar afijn, mag de pret niet drukken. Een pizza Napolitana en tagliatelle salmone gedeeld. Prima pizza, hoewel er wel erg scheutig met de kappertjes was gestrooid. De tagliatelle was bremzout. Toen we het dessert bestelden, deze stond op het krijtbord met dag specialiteiten, bleek deze op. Okay. Dessertkaart gevraagd. Vervolgens gaat de bediening zelf eten! De eigenaar had alleen oog voor een viertal Italiaanse gasten. Eindelijk een dessert kunnen bestellen, met een koffie verkeerd (= koffie met melkkuipje). Na meerdere keren vragen gewoon geen dessert gekregen. De koffie was inmiddels op, dus ik heb maar afgerekend. Geen excuus, niks. Nooit meer, dat lijkt me duidelijk.
Pamela F.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Ik heb veel gehoord over dit restaurant.
Mijn vriend en ik waren echt nieuwsgierig...
Het was zoals ik verwachtte: super!
Het eten was absoluut perfect!
Het menu bevat vele hoofdgerechten plus de specialiteiten van de dag...Je kan echt tussen vele dingen kiezen...
Als antipasti hadden we een Insalata di mare...
Mijn vriend had lasagna en ik linguini scampi...Erg lekker!
En als toetje twee cuori (hart) di cioccolata...Dat was echt te gek!
De ober was super vriendelijk en altijd met een glimlach...
En er is een heel leuke atmosfeer binnen!
Echt een old school plek...qua decor ook...
Ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
ben tijdje niet geweest bij damiano, de sfeer is nog het zelfde een lasagne en een pizza , zie al een nieuw gezicht in de keuken , lasagne helaas te waterig zit geen smaak in, pizza een beetje zwarte aan de zij kant ,tja prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken
Mohamed B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
begin met de spaghetti aglio olio pepperoncino,wat een misser vlak en smaakloos , de pizza vegetariana was goed dun bodem krokant , de service aardig maar niet opkomend, de zaak moet wat sfeer hebben .
Cucimulut X.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Buona sera! Waarom proef je het meteen als er een goede pizzabakker in de keuken staat? Vroeger, toen we nog in de buurt woonden, kwamen we vaak bij Da Damiano; nu waren we er al een hele tijd niet meer geweest. We waren (opnieuw) blij verrast! De pizza vegetariana met de groentes zo meegebakken dat ze gaar zijn en zonder dat de bodemrand zwart is. De heerlijke dagpizza met truffel, rucola en plakjes worst. Zelfs de kinderen vonden de hampizza en het bordje spaghetti met parmazaanse kaas lekkerder dan thuis. En die pizzabodems: niet te dik en met smaak; het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar bij andere Italianen maken we wel eens anders mee..., zelfs in Italië. Ook een aanrader: het Sardijnse bier Ichnusa smaakt erg goed bij de pizza!
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Mag ik vloeken? G*********e, wat heb ik zojuist een lekkere pizza (mozzarella/ham/champignons/pikante olijfolie) gegeten!! Ik kom al jaren bij Da Damiano, maar moest een tijdje terug constateren dat de boel aan het inzakken was. Maar ziet: ze zijn terug, met nieuw elan en een nieuwe oven. Sterker: ze zijn beter dan ze ooit zijn geweest! Absoluut een aanrader!!
Thorsten H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Eten middelmatig tot slecht, de spaghetti aglio olio pepperoncino nog nooit zo slecht gehad, de gnocchi gorgonzola was ok, maar niet bijzonder. Maar on top of it de manager! Wat een misere, een aanfluiting! Maakt permanent fouten en geeft de schuld aan het meisje in de bediening, dat vandaag haar eerste dag heeft. Alles ging fout, gewoon chaos. Daardoor een slechte sfeer. Niet voor herhaling vatbaar. Er zijn hele goede italianen in Amsterdam, dus kies een ander! Tot slot was de rekening te hoog door fout gerecht. Meneer was niet eens in staat om het juiste edrag uit te rekenen. Geen fooi, geen tweede keer, maar een grote NUL!
Chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Er staat een nieuwe pizza oven na de renovatie maar aan de zaal is er niets veranderd nog het oude, de pizza was lekker en knapperig, de spaghetti ook , bediening aardig
Yatreb .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Ben hier vaak geweest, maar nu heb ik eten minder ervaren, was vlak en karig, de interieur maakt het niet vrolijker somber, de bediening aardig, erg jammer
Ayseyldrmx .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
vera van de berg

ik heb bij da damiano gegeten met een groep vriendinnen, het was heerlijk. ik had de spaghetti met verse schelpdieren genomen het was verrukelijk. zeker een aanrader!!
C.r. S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Prijs kwaliteit is volledig zoek.
Klein pannekoekige pizza met in het midden wat garnituur enorme rand. 2,00 euro ingrediënten
Wijn aan de prijs, wel goed.
Schreeuwerig publiek.
Over de top gewaardeerd.
Mensen komen hier om gezien te worden blijkbaar.

Adri K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Was er al een tijdje niet geweest, maar de inrichting is het zelfde, ouderwets e Amsterdamse studentikoze Italiaan, met prima lekker dunne pizza's. We bestelden met zijn vijven drie antipasti maar op de rekening stonden er vijf, ja zo kan ik het ook, niet dat ze duur zijn. Ze hebben een echt lekkere wijn uit Sardinie, en ook de pasta's vielen in goede smaak. Net als de vis van de dag trouwens (dorade).
Terencew47 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Een italiaans buurtrestaurant, zo zou het zich het beste omschrijven. Decor binnen is niet bijzonder, maar het eten daarentegen wel. Vooraf heerlijke bruschetta en daarna afmaken met een top pizza. Dunne lekkere bodem, goede rand en fijne ingrediënten. Kom er al circa 2 jaar en nog nooit tegengevallen.
Sebastiaan K.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
LS! Altijd prettig zo'n charmante dame die de bediening doet. Ik kwam hier eigenlijk nooit, omdat ik het vage idee had dat het er duur was. Nu hebben wij met z'n tweeën voor 55 euro prima gegeten. Allebei een kwaliteitspizza, halve liter rode wijn er bij, een salade, een espresso en een sambucca. Merkwaardig detail in het decor vond ik dat er dakpannen zijn met nota bene een enorme dakgoot! Best wel een prima plek om te eten.
Ulas .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2012
Bij deze Italiaan komen wij heel regelmatig en altijd zijn we weer tevreden. De pizza's en pasta's zijn simpel maar heerlijk van smaak. We zien hier ook altijd veel Italianen komen eten, een goed teken! Tijdens een avond hier voelen wij ons ook weer even in italie! Een aanrader!!
Dessie .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2012
Echte Italiaanse restaurant, we hebben met 4 personnen lekker gegegeten.Mijn favoriete is pasta vongole.Het was een heel gezellige avond. Ik ga zeker weer eten bij Da Damiano. Alle medewerkers zijn vriendelijk en vrolijk.
M76 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2012
Heerlijk gegeten, het 3-gangen menu is een echte aanraden! De bediening is erg gemotiveerd en vriendelijk. Fris en verzorgd restaurant, wij komen zeker terug!
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Beetje verouderd maar nog steeds gezellig uitziend buurtrestaurantje. Vroeger was het hier heel goed, toen stond er een Italiaanse kok die van alle basisprodukten (olie, tomaat) de beste kwaliteit koos en dus was het top. Helaas staan er nu jonge jongens te koken, geen Italianen, en alles met goedkope basisproducten, dat proef je. De kleine , wel Italiaanse, ober is nog net zo ontzettend arrogant als vroeger, toen was het leuk want de kwaliteit droeg het, maar met een matige keuken is dit toch minder charmant. De andere Italiaanse heer in de bediening is erg vriendelijk en heeft een prachtig timbre in zijn stem.

Al met al, als buurtrestaurant best okay, ligt er een beetje aan wat je bestelt. Ik zou hier gewoon voor een pizza gaan, dat is vaak goed. Bij de salades zit goedkope ijsbergsla en olijven uit de goedkope ton, de toetjes wijken teveel af van originele receptuur. De tiramisu is bijv. moddervet als een baksteen, totaal niet luchtig en de creme brulee is een harde pudding. Het is niet vies, maar niet wat het zijn moet.