Da Claudio

Markt 4 6851 AG Huissen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Da Claudio

Jon W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Netjes ontvangen en naar een tafel begeleid. Bediening is netjes en verzorgd. Over het interieur, laten we zeggen dat smaken verschillen. Voorgerechten zijn behoorlijk aan de prijs en niet heel bijzonder. Het zelfde geldt voor de hoofdgerechten. Kritiek puntjes zijn voor mij toch wel de stof dragen op de stenen muur, het feit dat de deur open werd gezet en de sigarettenrook naar binnen waaide van het terras terwijl er nog mensen aan het eten waren. En we konden duidelijk verstaan dat er een opmerking met de keuken werd gedeeld over een groot kas tekort. Dit lijkt me niet iets wat de gasten aangaat. Prijs-kwaliteitverhouding vind ik persoonlijk niet in orde.
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Klasse Italiaan met persoonlijke, prettige bediening. Mijn tafelgenote had er al vaker gegeten. De menukaart heeft een leuke variatie en met name de ravioli all Claudio had een aangename samenstelling. Mijn tafelgenote had de pizza margherita en deze neemt ze wel vaker en had volgens haar een uitstekende bodem.
Sebastiaan H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Je kunt hier heerlijk eten en een top service aan tafel gastheer Claudio zorg er voor dat het je aan niks ontbreekt.
Heerlijke verse truffels met pasta en een gepocheerd eitje.
De chefkok kan uitstekend koken en Weet verassende creatie op tafel te zetten ga zo door mensen.
Sebastiaan hendriks
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Had het aan de toon van het reserveringstelefoontje gelegen dan hadden we eigenlijk hier nooit moeten gaan eten. Die toon was bot, ongeïnteresseerd en men vond het tijdens het telefoongesprek ook nog nodig om instructies door te schreeuwen aan andere personeelsleden.

Toch maar doorgezet en naar Huissen getogen. De ontvangst was correct maar we kregen nu niet direct het gevoel dat we welkom waren als gast. Ondertussen werd een andere klant aan de telefoon wederom kortaf behandeld.

Eenmaal aan tafel werd de sfeer gelukkig beter. Een mooi modern ingerichte zaak, een sfeervol geheel. Het personeel in vriendelijk (maar de meeste ook niet meer dan dat).

Mooie menukaart, voor mij gevoel iets te uitgebreid maar we kwamen net in de 'Ronde van Italië'. Blijkbaar nam men iedere maand een andere regio van Italië onder de coupe. Daar hebben we dus maar aan meegedaan.

Een gevarieerd van nu, originele gerechten, goed van smaak en mooi opgemaakt, ook het wijnarrangement was de moeite waard.

De rekening was verrassend, betaal je normaliter een kapitaal in de 'betere' Italiaanse keuken, niet hier, een zeer acceptabele prijs.

Samengevat: aanbevolen, ga zo door met koken op niveau maar werk aan je personeel.
AG61 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Da Claudio. Alles was zeer smakelijk en zag er prachtig verzorgd uit. Goed advies (we hadden niet veel tijd en een ovengerecht zou te lang duren) en zeer vriendelijke en vlotte bediening. Waren ruim op tijd voor onze afspraak en komen gauw een keer terug om langer te tafelen...
Sandra O.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Gister wezen eten, bij reservering werd gevraagd of we eerder konden komen dan de gevraagde 19 uur. Ivm grote groep kon de keuken het anders niet aan. Eten was zoals gewend bij Claudio was goed! Dit was voor ons ook de reden om weer terug te komen. Bediening laat veel te wensen over! De eigenaar viel vooral in negatieve zin op. Wij wilden gewoon een gezellige avond zonder ons te haasten, maar de eigenaar dacht daar anders over, vroeg continue of we al een keuze gemaakt hadden en toen we die gemaakt hadden stond het voorgerecht binnen een minuut op tafel. Toen we de kaart voor het nagerecht vroegen, kregen we niet eens de kans om die in te kijken, eigenaar vroeg al meteen of we een keuze hadden gemaakt. Nou nee, vervolgens bleef hij op een afstandje kijken of we al opschoten. Bij het weggaan konden we zelf op zoek naar onze jas. Het personeel was blijkbaar druk met andere dingen terwijl het restaurant nog niet eens halfvol zat! Er kon zelfs geen gedag van af. Het was de 3e keer in 2 mnd dat we daar aten en zijn nu echt met een kater weggegaan. Vorige keer hebben we zelfs zelf naar de bar moeten lopen om nog een drankje te krijgen. Hebben eerst 6 x in een half uur de aandacht proberen te trekken van een medewerker, tevergeefs..... Ondanks dat het eten heerlijk is, weten wij niet of wij hier nog een keer terug gaan komen! Italiaanse gastvrijheid is hier niet aan de orde!
Mieke1975 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Hier kun je heerlijke pasta's en pizza's eten. Laatst hier een pasta met zalm gegeten. Super lekker.
Wat ook ideaal is is dat je ook kan afhalen.
Aanrader!
Lindy H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Mijn grote favoriet, ontzettend verbaasd over de negatieve recensies. Wellicht is de doelgroep door de pizza's en simpele pasta's te groot en komen er op deze manier niet de juiste gasten bij Da Claudio. Claudio is een ontzettend gezellige man, met heel veel kennis over verschillende streken en producten. De lekkerste gerechten zijn de gerechten buiten de kaart. Super combinaties en heerlijke verse en eerlijke producten. Zelfs toen mijn teleurstelling groot was dat de allerlekkerste tonijntartaar met bresola ooit er niet was wist Claudio mij op te vrolijke met verschillende vissen en schaal en schelpdieren met gegrilde groenten. Goede combinaties en super om te zien. De porties zijn precies goed. Ook de catering is super, Claudio komt het zelf bezorgen en geeft nog even een paar kleine tips om de gerechten op de juiste manier op te dienen. Al met al mijn grote favoriet.
L_consoli .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Da Claudio is een restaurant waar je de tijd voor moet nemen: en dat is goed! Claudio (en de zwarte brigade in het algemeen) nemen de tijd om dingen uit te leggen, extra gerechtjes te laten proeven, een speciaal fles wijn uit te kiezen, enz. De porchetta die bij de 'Giro d'Italia - Lazio' hoort is ontzettend smakelijk! De gamberi quattro mori uit de à la carte menu zijn ook een stevige mix van uitgesproken smaken die goed met elkaar harmoniseren. Kortom: een restaurant om een middag / avond in te spenderen (en dat is Italië ten voeten uit toch?)
Sophia P.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Vanavond met mijn broertje en moeder voor haar vejaardag bij di Claudio wezen eten. Na lang wachten werd ons gevraagd of we gereserveerd hadden, nee. Of we in de lounge plaats wilden nemen zodat ze konden kijken of er plek was (restaurant was op 1 tafel na leeg). Na 5 minuten werd er medegedeeld dat ze wel een tafel vrij hadden en dat we plaats konden nemen. We werden aan een tafeltje achteraf bij de keuken (nog net niet IN de keuken) neergezet. We kregen de menukaart in onze handen gedrukt en moesten meteen wat te drinken bestellen. Het personeel was bijzonder onvriendelijk en leek er weinig zin in te hebben net zoals de baas, die zijn personeel constant af liep te kafferen in bijzijn van de gasten. Ongelooflijk slecht, het eten was een aanfluiting, antipasti misti 4 verschillende zogenaamde italiaanse hapjes op een bord gekwakt en hier werd dan €14,50 per bord voor gerekend. Vervolgens moesten we ruim 45 minuten op ons hoofdgerecht wachten, blijkbaar is het tegenwoordig hogere scheikunde om een pizza in elkaar te zetten. De pizza's waren veel te vet en niet lekker, ik heb de helft laten staan. Samengevat: dit restaurant is alles behalve de ultieme italiaanse ervaring: gastvrijheid en lekker eten voor een goede prijs zijn ver te zoeken. Ik zou iedereen afraden hier te gaan eten.
Vincent K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Zaterdag avond samen met mijn man een hapje wezen eten bij Da Claudio !!!!! Wat zonde van ons geld ............. echt alles was een aanfluiting. Of we na lang wachten want ook gastvrij zijn ze er niet, even wilde plaatsnemen in de lounge ruimte, dan zou onze tafel worden ingedekt. Eenmaal aan tafel ergens verstopt achter hele hoge rugleuningen van de loungebanken twee carpaccio tradizionale besteld die arriveerde met de mededeling dat er een mandje vers brood onderweg was maar ik denk dat het uit Italie zelf moet komen dus helaas........ Dan arriveert het brood alsnog met wat gemompel van de ober als lekker tussengerecht !!!!!???????? Zelf maar aangegeven dat we nog wel wat zouden willen drinken. Dan na ongeveer een uur wachten ons hoofdgerecht !!!!!!!!!!!!! zonder enig excuus voor het lange wachten, zelf maar aangegeven dat het drankje dat we weer zelf moesten vragen maar ter compensatie was voor het lange wachten....maar helaas ook die stond gewoon op de rekening !!! al met al een jammer van de keuze, eens maar noooooooooooit meer !!!!!!
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij Da Claudio. Veel persoonlijke aandacht en snelle bediening. Wij begonnen op het terras : heerlijk witbiertje in de avondzon. Daarna zijn we naar binnen verhuisd om aan het diner te beginnen. De typisch Italiaanse gerechten kwamen volledig tot hun recht.
Ik had als voorgerecht de Gamberi quattro mori (garnalen en mosselen in tomatensaus) en als hoofdgerecht Bocconcini (ossenhaas met champions, paprika en uien in een roomsausje) als nagerecht had ik Dama Bianca (beter bekend als Dame Blanche). Heerlijk!
Het is gewoon een goed restaurant. Linnen servetten, keurige toiletten. Een aanrader dus.
L_consoli .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Als ik ergens ga eten let ik altijd niet alleen op de kwaliteit van wat voorgeschoteld wordt, maar ook op de ambiance in de brede zin des woords: sfeer, houding bediening, houding gastheer / gastvrouw enz. Wat voor mij heel belangrijk is is dat deze elemente bij de menukaart aansluiten: een Michelinster bediening in een restaurant waar comfort food wordt geserveerd hoort er gewoon niet bij, evenals casual waiters in een upscale gelegenheid. Bij Da Claudio is de afstemming tussen eten en ambiance precies goed!
We komen aan op een zondag (Moederdag!) tussen de middag, de ideale tijdstip om van een Italiaanse ‘pranzo’ te genieten. Bijna alle tafels hebben een bordje ‘gereserveerd’, maar het blijkt allemaal voor de avond te zijn. Jammer! Hierbij meteen een oproep aan restaurantbezoekend Nederland: de zondagmiddag is een uitstekend moment om van een uitgebreide maaltijd te genieten!! But I digress…
Het restaurant heeft verschillende ruimtes, van lounge tot binnentuintje. We nemen plaats in de hoofdzaal en nadat we een uitstekende fles Roero Arneis la Villa 2011 besteld hebben gaan we de kaart bestuderen. Da Claudio heeft een speciaal wisselend menu, de Giro d’ Italia, waar verschillende ‘regioni’ (provincies) in het zonnetje worden gezet. We gaan echter voor a la carte, en dan kan het feest beginnen! 'Gamberi quattro mori’ is een uitstekende combinatie van garnalen en mosselen in een zeer smaakvolle tomatensaus, en ‘Filetto selvatico’ (Ossenhaas met wilde paddenstoelen in een truffelroomsaus, geflambeerd met cognac) is een geslaagde combinatie van stevige smaken die goed in balans zijn. Een Lacrima Cristi del Vesuvio Rosso 2010 van Mastroberardino maakt het smaakfestijn compleet. Inhoud dus dik in orde! En de vorm? Daar zorgt de eigenaar voor: Claudio, een smaakmaker die enthousiast over ‘zijn’ eten vertelt en ter plekke een aantal wijnen ‘met een verhaal’ laat proeven waar hij trots op is.
En voordat je weet is het 16.30 en na een laatste slok van een ontroerend goed grappa kan de Bob (arme ziel) ons weer richting huis vervoeren, tevreden zowel lichamelijk als geestelijk!
Mirjam P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Afgelopen donderdag gegeten met collega's. Bediening was jammer genoeg niet vriendelijk. Voorgerecht Carpaccio was lekker, niet heel bijzonder. Gewoon goed, de wijn die erbij werd geserveerd was heerlijk. Pizza was niet heel bijzonder, ik heb ze elders veel lekkerder gehad. De sfeer en ambiance is geweldig.
Tonny K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Met ongelooflijke verbazing zit ik hier sommige recensies te lezen van zogenaamde "genieters".
Uitbater Claudio doet er werkelijk ALLES aan om iedereen een zo leuk mogelijke avond te bezorgen. Tuurlijk hanteert hij daarbij zijn eigen stijl. Hij komt aan de tafel, begroet de mensen (het zijn immers klanten!) en probeert op basis van het gesprek van advies te zijn.
Dat hoef je niet te doen ... het is een advies! Zo heeft hij mij bijvoorbeeld een heerlijke wijn aanbevolen. Los even van de prijs (oeps!) was die meer dan uitstekend. Jammer, dat een groot deel over mijn witte broek verspild werd, maar ja. Het was zomer toen. Ik heb zeker tientallen keren bij Claudio gegeten. Zowel diners als lunches. Allemaal top. Ook toen hij mij nog niet kende. Derhalve .... heren recensentenamateurs, als u met het verkeerde been uit bed bent gestapt? Ga dan naar de buurman van Claudio! Appelmoes met een kersje. Ook lekker!
Simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
een prima welkom een tafeltje buiten . na wat advies van claudio zelf besloten om voor t maandmenu te gaan een lekkere amuse vooraf alles mooi op elkaar aangesloten en een leuke uitleg bij iedere gang. we kregen als dessert iets wat Claudio zelf had gemaakt en wat nog niet op de kaart staat ! we hopen dat t wel op de kaart komt t was zeer smaakvol . een prima avond met een leuke gastheer die vol passie over zijn gerechten spreekt . tot snel