Da Carlo

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Lisett V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, lekkere verse ingrediënten. Leuke ambiance en vriendelijk personeel.
Heleen T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Omdat er veel goede recensies waren, was misschien de verwachtingen wat hoog vwb het eten want de pizza zelf vond ik matig.. De ham en 'salami' waren volgens mij gewoon de voorgesneden vleeswaren van een supermarkt dus weinig bijzonders. Bij een pizzeria verwacht ik toch een betere pizza dan iets wat je ook uit de vriezer kunt halen.. De bediening was erg vriendelijk!
De sfeermuziek had van mij wel wat anders gemogen, deze stond behoorlijk hard en was niet echt prettig.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Weer heerlijk gegeten bij Da Carlo. We komen altijd weer terug bij deze Pizzeria. Service goed, gezellig sfeer zoals het hoort in een Italiaans restaurant. Eten altijd prima. Kortom een ontspannen avond. Bedankt voor de fijne avond.
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De lekkerste pizza's in Groningen! Het dessert was ook heerlijk, tiramisu. Als je van pizza houdt dan is dit zeker een aanrader.
Manon K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen, snel en service gericht bedient en het eten was heerlijk! Heel smaakvol en lekker. Bij de vleesgerechten zaten aardappeltjes met parmezaanse kaas, verse groente en salade. De pizza was rijkelijk belegd en van goed formaat. Al met al is pizzeria Da Carlo een echte aanrader!
John S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Lekker en gezelling gegeten, personeel zeer attent en speelde ook goed in op de wachtijd tussen voor en hoofdgerecht.
Paul J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Sfeervol restaurant met een hele fijne bediening. Correct, rustig en gemotiveerd.
Lekker eten voor een mooie prijs. Een aanrader!.
Jaapsmulaap .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Te lang niet geweest in mijn favoriete Italiaanse restaurant.
Heerlijke anti pasta gehad vooraf met een ruime keuze aan kazen vleeswaren, olijven en vegetarische hapjes, heerlijk.

Ook de pizza's was weer helemaal niks mis mee. Gewoon goed!

Mooi plekje aan t raam, goede huiswijn en een aardige en vlotte bediening.
Erick83 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Op een mooie zonnige dag is het natuurlijk heerlijk om op het terras in de ondergaande zon een mediterrane maaltijd te kunnen krijgen. Zodoende streken wij bij Da Carlo neer.

Het terras is niet groot, maar zit op een redelijk rustig plekje aan het Gedempte Zuiderdiep. Binnen ben ik niet geweest dus over de sfeer binnen kan ik weinig zeggen, vandaar de 7.

Voor het eten koos ik voor een pizza, alhoewel de pasta's en vleesgerechten op de kaart op de kaart ook interessant klinken. De grote hoeveelheid keus aan gerechten maakte het ons al te lastig om een keus te maken.

Als voorgerecht namen we een bruschetta, die erg goed in de smaak viel. Simpel en met mooie ingrediënten, zoals het hoort. Ook de pizza viel bijzonder goed in de smaak. Misschien wel de beste pizza die ik in Groningen ooit gehad heb. Goede bodem, mooie ingrediënten en mooi in balans qua beleg. Mijn tafelgenote was ook bijzonder te spreken over haar pizza.

De bediening was erg netjes, snel met de bediening en attent. Al met al een heel fijne ervaring voor een prima Italiaanse maaltijd!
Karin F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Charmante, kitcherige inrichting. Je kan niet zeggen dat je niks te zien hebt. Het eten? Geweldig! De kaart komt nogal groot over dus kiezen was niet makkelijk. Uiteindelijk een italiaanse uiensoep, zelden heb ik deze zo goed gegeten. De betere helft koos voor mosselen in pittige saus dan nog wat pizzabrood met pestoboter, en de entree is helemaal in orde. Tweede gang... ik heb gekozen voor een pizza. Hoe die heette ben ik vergeten maar de smaak vergeet ik nooit. Perfect gebakken. Super ingrediënten, pratichtige gorgonzola, aubergine, super mozzarella.... kalsvlees.... geweldig. Ja ik klink best wel lyrisch, maar dat ben ik dan ook. Man een tagliatelle met een garnaaltjes etc. Mooie wijnen. Echt op en top en puur genieten. Dan als nagerecht het ijs met likeur en het ijs met limoncelle verrassing. Ook hier, super goed. De bediening? Zo tref je het niet heel vaak meer. Weten wat ze doen, goed kunnen adviseren. Een gezellig praatje aan tafel maar nooit opdringerig. Mocht je nog naar Groningen gaan, boek dan maar snel. Waren er dan geen minpuntjes? Welnu ééntje... de stoelen zijn wat klein en er staan wat veel tafels in een kleine ruimte. Maar dat vergeet je door al het moois dat op tafel komt.
GerryGer .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Wij komen al sinds de opening ( 25 jaar geleden ) bij DA Carlo in Groningen. Heerlijk eten, gezellige ambiance en vriendelijke bediening. De pizza's behoren tot de top in Nederland. Onze voorkeur: pizza Peasana met een ei er op. Ook de pasta's zijn erg goed, bijvoorbeeld de pasta sue majesta Maurizio. We eten ook regelmatig bij andere restaurants, maar denken dan al snel: de volgende keer weer naar DA Carlo.
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Gisteren gezellig gegeten bij Da Carlo met een aantal collega's. Ons gezelschap was onverwacht wat groter dan gereserveerd maar dit werd netjes opgelost ondanks de drukte.

Het niveau van de keuken is erg hoog. Navraag leerde dat de chef van Sardijnse komaf is. Dit was zeker terug te proeven in de vis met Marsala wijn, een typisch Sardijns streekgerecht wat voortreffelijk smaakte.

Voor de kleinere beurs zijn er de pizza's. Da Carlo is een van de weinige pizzaria's in Groningen waar de kwaliteit in de buurt komt met wat ik vanuit Italië gewend ben. De meeste pizzaria's in de stad serveren te dikke of kleffe bodems.

Ik heb erg lekker gegeten en waande mij af en toe even terug in Italië. Een compliment. De service was uitstekend, bij ons menu zijn we voorzien van een passend wijn arrangement.

Een attente verrassing was voor ons allen een stukje tiramisu van het huis bij onze espresso na het eten. Top!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
We hebben hier met twee volwassenen en een kind gegeten. Gewoon, pizza, biertje en wijntje erbij. Voor de kleine een Margherita en fris. Lekker, en wat een keuze! Gigantisch. De bediening is vriendelijk en kindvriendelijk. Het interieur is net een museum. Soms kan kitsch zó over de top zijn, dat het weer leuk wordt. Dat is hier zeker het geval, je kijkt je ogen uit. Er staan verrassende zaken op het menu. Een volgende keer in Groningen - als we zonder kind zijn - gaan we die eens proberen. Tot ziens!
Sanne1307 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Afgelopen vrijdag gegeten bij Da Carlo. Vroeger altijd goede ervaringen mee gehad. Nu was de service echter bar slecht. We kregen een heel krap plekje achterin waar we half buiten zaten met onze stoel. De deur was open en er zat een lullig gordijntje voor. We vroegen of de deur misschien dicht mocht en kregen meteen terug: 'zo koud is het toch niet?' We bestelden vooraf broodjes met kruidenboter en daarna pizza. Na een tijdje kwamen de pizza's. We zeiden dat we onze broodjes nog steeds niet hadden gehad. De ober zag het probleem niet echt in en zei 'oh nou wil je die dan nog wel??' We hadden ze liever voor onze pizza zeiden we. De ober zei dat het nu niet zoveel zin meer had dus hij zou ze annuleren. Vervolgens 3x moeten vragen voor drinken wat nooit is gekomen. Het eten is oké, maar dat kun je ook in andere pizzeria's krijgen. De service liet echt te wensen over en wij komen hier niet weer.
Smrschippers .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Het eten is goed, maar niet bijzonder. Wij kregen een plek naast de toiletten en konden niet meer wisselen van tafel (omdat er 1,5 uur later pas mensen zouden komen die gereserveerd hadden). Prima restaurant, maar niet heel bijzonder.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Een tien. En dag komt omdat de geboden kwaliteit tegen een zeer scherpe prijs wordt aangeboden. Ik heb een pizza gegeten, die tot de absolute top behoort: prima bodem, verse producten, verrukkelijke kaas. De tiramusu na was onovertroffen: zalig. Mijn tafelgenoot bestelde een vleesgerecht: prima bereid, goede hoeveelheid. Italiaan om zeker aan te doen: must in Groningen
Bartvcampen .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Gisteren met z'n vieren gegeten bij Da Carlo in Groningen. Knus en gezellig Italiaans restauarant met erg vriendelijke bediening. Zowel de pizza's als de lasagna smaakten buitengewoon. Ook de desserts en mijn kopje koffie,als mijn dessert, waren van klasse.
De speciale koffiebonen mocht ik zelf thuis proberen in mijn machine. Wat een service!
Tikkels .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Het eten is goed zowel de pizza als de vleesgerechten. Nadeel is dat de tafels wel hekel dicht op elkaar staan. De bediening laat af en toe wel te wensen over (niet snel en niet kundig over eigen gerechten).
Tweedespoor .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Prima gegeten. Goede pizza en leuke sfeer binnen. Je moet je wel een beetje tussen de tafeltjes door wringen maar als je zit is het top. Samen met da vinci de beste pizzas in groningen.
Elien B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Heerlijk gegeten, Calzone is een echte aanrader.
Leuke bediening, gezellige sfeer en de prijs-kwaliteitsverhouding is bijzonder goed!!
Kortom, een echte aanrader!