Over het restaurant Da Braccini

Al het moois uit Italië

Een thuishaven voor menig Italië-liefhebber waar Monica Braccini al jaren de scepter zwaait in de keuken. Met dagverse en seizoensgebonden producten zet ze geweldige heerlijkheden op tafel. Het restaurant heeft een 'casa mia, è casa sua' ambiance, dus voel je thuis en geniet!

Meer informatie over restaurant Da Braccini

9,3
9,3
Akkie A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gisteravond gegeten in da Braccini. Waauw. Geweldige (rustige) ambiance, lichte muziek en sfeervol verlicht. Het pand straalt echt de sfeer uit van weleer,
buurt is van rond 1910. De gevelzijde is een mooi langgerekte "etalage". Vriendelijk ontvangen en mooie ruime plekken. We hadden gereserveerd en dat is ook zinvol!!! En dan het eten (en drinken!!) Beiden hadden we een ander menu, je kan dan ook wat uitwisselen met elkaar dus nog meer variatie. Alles was verfijnd en de fles rode wijn (er stond 29 op!) verrukkelijk (portachtig). Meer dan een aanrader dus!!! Vriendelijke groet, Susan en Akkie (65 die dag)
Grazie mille Susan en Akkie...en nog tantissimi auguri xx Monica
robert S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gezellig Italiaans restaurant. Vriendelijke goede bediening. Hoofdgerecht van kwartels met vulling van walnoten was voortreffelijk. Mooie wijnkaart, goede huiswijn
dinnermaniak .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Eenvoudige amuse schijven: stokbrood met pesto (?). Lekker brood met smeersel, en grisini. Keuzemenu voor AH-actie.
Voorgerecht verrukkelijk: basis van gebakken geitenkaas op porto bello , rustend op verse veldslablaadjes (?).
Hoofdgerecht was vis-van-de-dag complete zeeduivel met garnering : goed maar geen uitgesproken smaak .
Dessert: prima capuccino met de lekkerste limoncello die ik ken, resp. een enorm stuk smakelijke tiramisu overladen met slagroom. De bediening was niet alleen goed, maar ook bijzonder hartelijk. Bij vertrek kregen we nog 2 mandarijnen voor in de tram (het was guur weer). Ze bleken eveneens van prima kwaliteit te zijn!
Er heerste een gezellige sfeer.
Diego B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Zeker niet de eerste keer bij Braccini gegeten, koppeltje van 5 vrienden op een doordeweekse avond, de zaak gewoon vol en dat op een hoek aan de Regentesselaan, absoluut geen AA lokatie.
Ontvangst is allerhartelijkst, niet overdreven, interieur heeft iets, klopt gewoon en geeft een vertrouwd gevoel. Mooie kaart met prima gerechten tegen normale prijzen. Een wijnadvies door de eigenaresse was uitstekend, niet eventjes het vel over de neus halen.
Alle gerechten zijn waren heerlijk. Zoals wij het hebben ervaren, blijft Braccini de hele week vol-zitten.
Grazie mille
rtreffers .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijke stoofpot van wild, Italiaanse wijnen (vooral de Nobile di Montepulciano) en zeer goede service. Met de bestelling is een verkeerd hoofdgerecht opgenomen en opgediend, echter is dit mistverstand (wat overigens niet geheel hun schuld was) op een adequate wijze zonder noemenswaardige vertraging opgelost. Complimenten.
Anneliezeanja .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Leuke en mooie tent met een leuke kaart.
Afgelopen vrijdagavond hebben wij dit restaurant bezocht en werkelijk heerlijk gegeten. De lamskotelletjes zijn to die for, maar naar mijn mening ontbrak een saus die dit gerecht af zou maken.
Helaas was het zo druk dat we wel heel erg lang op ons eten moesten wachten. De akoestiek is echter zo beroerd dat je in het geroezemoes soms veel moeite moet doen om je disgenoten te verstaan.
Wij gaan zeker terug.
Hallo Anneliezeanja,
Bedankt voor de positieve reactie, we zijn bezig om iets aan de akoestiek te doen want het is inderdaad storend. Excuses voor het lange wachten de nieuwe kaart had aardig wat voeten in aarde...tanti saluti Monica Braccini
ROOSeet .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het eten (de verse pasta's en het voorgerecht met truffelham en buffelmozarella was helemaal top) en de wijn waren zoals altijd heerlijk, maar de bediening was deze keer beduidend minder. Ondanks dat we van te voren een tafel hadden gereserveerd, hebben ze ons lang laten wachten aan een vuile tafel zonder deze meteen schoon te maken of de kaart te geven. Na de bestelling ging het tot en met het hoofdgerecht goed. Het is ons daarna niet meer gelukt om contact te maken met de bediening zelfs niet nadat we zelf maar een menu van de stapel hadden gepakt. We hebben het nagerecht met koffie daarom uiteindelijk maar over geslagen en zijn naar de bar gelopen om te betalen.
Hallo Roos, ik vind het jammer dat het zo gelopen is. Ik herinner me dat het een hele drukke avond was en we door ziekte met 1 man minder in de bediening waren, maar dat is geen excuus. Hopelijk toch tot een volgende keer.
Wilhelmina S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
De ontvangst was heel prettig en vriendelijk. Interieur heeft een warme uitstraling.
Gelegen op een gezellige hoek aan de Regentesselaan. Een heerlijk driegangen menu.
Vooraf gekozen voor Antipasto classico en partner een zachte en toch pittige romige pompoensoep.
De zeebaarsfilet op een bedje van bloemkool- couscous en citroenolie en chilipepertje was fris en zacht. De kalfsvleesfilet met zachte tomatensaus en Provolonekaas was licht krokant en zacht pittig van smaak. De koffie en zelfgemaakte limoncello en tiramisu waren voortreffelijk. De bediening was vriendelijk en onderhoudend. Kortom wij waren een heerlijke avond uit. Dit keer waren wij met z'n tweetjes maar de volgende keer, als er iets te vieren valt, kiezen wij voor dit restaurant.

Hallo Wilhelmina,
Grazie voor deze feedback. Heel fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad en dat alles klopte.
Tanti saluti,
rdbruijn .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Vooraf de antipasti mista gegeten, met alle varianten, heerlijk. Daarna de verse Pasta van Maria. overheerlijk, De Parelhoen volgde, en langzaam gegaarde filet, prima. Na de chocoladetaart (erg machtig maar lekker) en de heerlijke tiramisu. Kortom, niet te kiezen, allemaal lekker. Het decor kreeg deze avond een tien, door een spontaan optreden van 4 aanwezige italiaanse artiesten met traditionele muziek.
Loes G.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Eten was gewoon goed, verzorgd, smakelijk. Aardige bediening. Niets op aan te merken.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hallo Loesje,
Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad....grazie mille Monica Braccini
Jeannette P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We komen hier geregeld eten en worden altijd blij. Kaart wisselt vaak. Als voor hadden we de gegrilde groenten met een kaasje uit de oven. Hoofd lekkere verse pasta's een met verse vijgen en parmaham en de andere met pesto van munt, basilicum, hazelnoot en amandelen, heerlijk! Mooi glas wijn erbij wat wil je nog meer....
Hallo Foodlover,

Zo fijn om dit te lezen want daar gaat het ook om, gasten blij te maken grazie mille

KatjaW .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Zoals altijd enorm lekker gegeten. We komen er om de 2-3 maanden en de kaart is iedere keer anders, maar altijd interessant en erg lekker. De service is ook echt service: zeer attent en vriendelijk, het was een prachtige avond dus werd er meteen een tafeltje bij buiten gezet zodat ook wij buiten konden zitten. Wij zijn fan!
Grazie mille....
LeoDekker D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Tafel gereserveerd voor 7 personen. Gezellige ontvangst, aardige klant- en kindvriendelijke bediening. Gemoedelijke sfeer. Heerlijk gegeten, compliment voor de keuken! En met AH-actie 3x gratis. We komen zeker nog een keer terug.
julia V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Afgelopen zondag hier geweest. Ik verwachte een vrij stille avond ivm het WK maar werd aangenaam verrast door de gezellige bedrijvigheid. Mooie carpaccio als voorgerecht, die op temperatuur geslagen was en niet vanuit de diepvries op de snijmachine, zo hoort het! We zijn uiterst vriendelijk geholpen, en ook voor mijn vriend met moeilijke smaak werden allerlei opties aangedragen. Goede huiswijn, attente staff en vooral geen hypertrendy boom boom muziek maar gewoon heerlijk relaxt zitten. Tot snel weer!
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Wat een leuke plek Da Braccini op de Regentesselaan in Den Haag. Leuke kaart met wat 'andere' Italiaanse gerechten dan bij andere Italiaanse restaurants. Heerlijk voorgerechtje gegeten met octopus en aardappel. Speelt in op het seizoen met zuiglam op de kaart. Jammer dat van de desserts zeker twee niet verkrijgbaar waren, terwijl dit nu juist de specialiteiten leken van dit restaurant.
Bediening was vriendelijk, attent, behulpzaam en gaf suggesties toen een van ons een dessert wilde dat niet op de kaart voorkwam.
Prima ruimte, tafeltjes staan niet 'op elkaar' zodat we geen gesprekken van onze buren hoorden. Kortom, prima plek voor een smakelijke maaltijd met vriendelijke bediening.
Hallo Eneri,
Wat fijn dat je het naar je zin hebt gehad bij ons, hopelijk tot een volgende keer.
Buona Pasqua ...Monica Braccini
Eveline R.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Hier op een zaterdagavond gegeten met vrienden, wij waren hier nog niet eerder geweest en de ontvangst was aller vriendelijkst. We kregen een amuse van bruschetta met olijven tapenade die vlak smaakte. Als voorgerecht werd er geadviseerd om de antipasto misto te nemen voor de hele tafel (8 personen) dit zou voor keuken makkelijker zijn ? Ben er maar van uit gegaan dat de jongeman nog het een en ander moet leren. We hebben zelf om de wijnkaart moeten vragen (wijnen waren erg lekker), en de hoofdgerechten werden pas opgenomen toen het voorgerecht al op tafel stond. Het zijn kleine maar niet onbelangrijke puntjes. De 4 dames gingen voor de pasta en de 4 heren voor het vlees welke er allemaal goed uit zag, mijn partner had zuiglam in witte wijn wat erg goed was. Dit kon helaas niet van de pasta worden gezegd, ik had triangoli gevuld met zwaardvis maar ik vond ook dit gerecht erg vlak van smaak en duur voor het gebodene ( 6 stuks voor €18.50). Desserts zijn niet echt genuttigd er is 1 tiramisu doorgegaan en 1 grand dessert wat niet echt grand was, kleine 1 haps stukjes en dit voor €10.50. Al met al voor mij persoonlijk niet voor herhaling vatbaar, bediening is vriendelijk, de kokkin ook en leuk dat ze een rondje langs de tafels maakt, maar de akoestiek is rond uit vreselijk, wat een herrie aan je hoofd en dat is erg jammer. Ik was blij naar buiten te kunnen, ik ben op het gebied van italiaans eten wel het een en ander gewend en voor mij kwam dit helaas niet in de buurt.
Jammer dat u dit zo ervaren heeft, ook jammer dat u niet aan de kokkin, ik dus, uw ervaringen met het eten heeft gedeeld. Ik heb het toch aan de hele tafel gevraagd! Het is altijd fijn om feedback van mijn gasten te krijgen, ter plekke en niet gelijk via een recensie op iens.
e P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Een warme inrichting, gecombineerd met de grote ramen, een prettig decor. De bediening was ontspannen, vriendelijk en attent, terwijl het toch aardig vol was. We deelden 1 antipasto misto als voorgerecht, dit was geen enkel probleem. Het waren ook erg lekkere diverse hapjes, en voor ons drieën als voorgerecht echt voldoende. Ik had de parelhoen als hoofdgerecht. Deze was een beetje droog, er had wat meer saus bij gekund, maar qua smaak in orde.
Maar dan de onvolprezen rode sangiovese huiswijn! Zwoel, vol, vanille, kortom alles wat je nodig hebt om op te warmen op een koude winteravond.
Carola01 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Zaterdagavond met vrienden en 3 kinderen (10 en 11 jaar) gegeten bij da Braccini. We werden hartelijk ontvangen door Thecla en vervolgens de hele avond in de watten gelegd door Julia. Wat een fantastische bediening terwijl het een zeer drukke avond was. Wij hebben a la carte gegeten, hadden 3 schalen anti pasta misto als voorgerecht. Daarna de pasta's. Vooral de pasta met stoofvlees en pasta met authentieke walnotensaus sprongen er uit. Als secondi hadden we de entrecote, stoofschotel en kalfsvlees, allen geserveerd met heerlijke verse groenten en aardappeltjes. Iedereen heeft zijn vingers afgelikt. Als afsluiter kwam Monica's beruchte Tiramisu, chocoladetaartje, wat kinderijsjes en op speciaal verzoek de Cassata ijs. Al met al hebben we voortreffelijk gegeten, daar waren we het unaniem over eens. Tot nu toe mijn favoriete Italiaanse restaurant, en van de kinderen ook want zij willen de volgende keer weer pasta eten bij de Braccini !
Marinella B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Met een groep vriendinnen hier gegeten tijdens de Italiaanse dinerdagen. Prima menu met een uitstekend wijnarrangement. Er waren een paar dames die niet alles wat in het menu stond konden eten vanwege allergieën maar dat was geen enkel probleem. Zij kregen een vervangend gerecht. Erg gezellige sfeer en zeer attente en vriendelijke bediening. Een no-nonsens restaurant waar je waar voor je geld krijgt. Zeker een aanrader!
Tedski1960 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Afgelopen weekend met vrienden en kinderen gegeten bij Da Braccini.

Monica en haar brigade zorgen voor heerlijk eten in dit gezellige restaurant!

Wederom (een maand geleden heb ik hier ook gegeten en ook heerlijk gegeten) een topavond gehad met heerlijk eten en gezellige bediening.
Als vooraf hebben wij heerlijke antipasta gegeten. Daarna de pasta met wildstoof. (jeetje mijn avond kon al niet meer stuk)
Als secondi scaloppina. Heerlijk royaal mals kalfsvlees.
Het nagerecht werd de huisgemaakte tiramisu.

Hulde voor de improvisatie van de brigade mbt de kinderen
(de kinderen vonden het fantastisch: een bord pasta met boter en parmazaanse kaas > simpel maar o zo lekker!!!)

Dank voor een fijne avond!