Over het restaurant Da Braccini

Al het moois uit Italië

Een thuishaven voor menig Italië-liefhebber waar Monica Braccini al jaren de scepter zwaait in de keuken. Met dagverse en seizoensgebonden producten zet ze geweldige heerlijkheden op tafel. Het restaurant heeft een 'casa mia, è casa sua' ambiance, dus voel je thuis en geniet!

Meer informatie over restaurant Da Braccini

9,3
9,3
Anneliezeanja .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Gisteravond weer eens met vrienden gegeten bij da Bracini. Het eten is lekker, maar niet spectaculair . Heel knap is dat er maar 1 kok in de keuken staat voor een afgeladen vol restaurant. Dat is tegelijkertijd ook het probleem denk ik. 7 uur binnen zijn en je hoofdgerecht rond kwart voor tien ontvangen is gewoon te laat. Ook de bediening kon beter. Er waren verschillende fouten gemaakt met onze bestelling. Fouten die overigens snel herstelt werden. Het personeel had het zo druk dat zij niet in de gaten hadden dat onze hele tafel naar lege glazen zat te kijken. Dit terwijl wij toch midden in de zaak waren geplaatst.
Kortom goed eten, maar t duurt te lang voor het correct op je bord verschijnt.
Ik heb u feedback gelezen en u erover gebeld dat ik hier zeker iets aan ga doen, het was inderdaad heel erg druk en bij u tafel gingen diverse dingen mis, Murphy`s law, helaas. Onze excuses hiervoor. Maar gemeend bedankt voor u feedback en hopelijk toch tot een volgende keer.
Monica Braccini
a M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Dit restaurant zit op loopafstand voor ons, maar we waren er nog niet eerder geweest; tot deze AH-actie dus. De stijlvolle rustige inrichting roept een prettige sfeer op. De attente bediening g/heeft een warme persoonlijke toon. Gelukkig is er geen hinderlijke achtergrondmuziek. Het 3-gangen menu geeft voldoende keuze. De Vitello Tonato is opmerkelijk royaal en prima van smaak. Mijn pasta's verschillende merkbaar: de met kaas gevulde is weinig smaakvol, vooral in vergelijking met de pasta die een perfecte pesto saus heeft: pittig zacht en subtiel. Onze (witte) wijnkeuze blijkt ook goed; opvallend is wel dat de meeste wijnen best prijzig zijn: rond of (ver) boven de 30 euro. Het dessert is opmerkelijk bijzonder: een chocoladetaart en een citroentaart, maar dan héél anders !
Kortom, voor uiteindelijk 65 euro hebben we samen heerlijk gegeten en gedronken in een prima ambiance met warm personeel. Ik denk zo maar: tot de volgende keer !
Grazie mille, altijd fijn te horen dat wij onze gasten blij maken!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik overheerlijk gedineerd bij Da Braccini. Het een overheerlijk anti pasta als voorgerecht (diverse soorten vlees/vleeswaren!). Daarbij een goede huiswijn gedronken. Als tussengerucht een zalige pasta met een soort kaasen sambuca met citroen. Een vreemde combinatie, maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht (gerecht van de dag) een fors stuk zwaardvis met gebakken roseval aardappelen en diverse groenten. Met een heerlijke witte wijn. Als afsluiter een lekkere espresso met een sinaasappel likeur. Het was fantastisch!
albertpronk P.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Ik vond het eten erg goed.
er was een misverstand we kregen de gewone menukaart kozen wat uit en toen werd ons verteld dat dit niet de bedoeling was.!
maar wij konden er niets aan doen en kregen dus een aangepaste menukaart.
maar het eten was echt goed en speciaal.
Shelley O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ik en mijn vriend hebben lekker gegeten naar aanleiding van de Iens actie van de Albert Heijn. De porties waren alleen wat aan de grote kant. De wijn was heerlijk.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Aardig restaurant. De verwachtingen waren hoog, gezien de uitstekende cijfers en ervaringen van anderen. Maar dat viel toch tegen. Geen enkele van de gerechten was niet goed, maar onderscheidend was het ook niet.
Ik kreeg de indruk dat er veel buurtgenoten aan tafel zaten, dat is ook niet zo gek bij een buurtrestaurant buiten het centrum. Om die reden is de hoge score voor service en decor nog wel te begrijpen. Maar als het om het eten gaat is de vriendelijke buur een beetje te aardig met de bijzonder hoge waardering.
Jammer dat u dit zo ervaren heeft maar evengoed bedankt voor u reactie.
Babs B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vanavond met 13 personen gegeten bij Monica en haar team.
Eerst een glas Prosecco op het gezelligste terras van Den Haag, daarna naar binnen voor een tafel vol met de meest uiteenlopende antipasti, gevolgd door heerlijke pasta's, zwaardvis en andere gerechten. Als afsluiter Tiramisu en citroentaart.
De dames zorgen, met hun hartelijkheid en fantastische kookkunsten, iedere keer weer voor een geweldige avond.
Het echte Italie op de hoek van de straat!
Grazie mille!!
Kablensky M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Op een drukke zomeravond kwamen wij vrij laat binnen bij dit restaurant. Het was druk en goed bezet, zowel binnen als buiten, maar niet vol. Leuke wijnkaart vooral de halve fles barolo die helaas deze avond niet meer voorradig was is echt leuk. Kaart is niet standaard (nederlands) Italiaans, geen pizza's en slechts enkele pastas maar veel originele leuke gerechten. Zo bestelden wij oa het gestoofde konijn en een gerecht met warme schelp en schaaldieren (zuppetta Di mare). Beide goed van smaak.
Heerlijke fles vermentino erbij en als dessert een klassieke tiramisu gedeeld. Erg prettig restaurant. Leuke ongedwongen sfeer en goede kwaliteitsproducten. Er miste een klein beetje 'wauw' effect wellicht kwam dit ook door de drukte.
Wij komen nog eens terug.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Het was weer heerlijk! Vooral de zupetta di mare, echt smullen! Daarnaast zijn we ook uitstekend bediend en hebben we lekker rustig buiten gegeten. We komen snel weer terug!
alessiomelis .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Goed eten en prima bediening!
Rustige en kalme atmosfeer. Een redelijke prijs met genoeg keuzemogelijkheden. Personeel is uiterst vriendelijk.
Arrivederci.
Scipio .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Wat een fijne plek, je bent er gelijk welkom. Maar dat laat onverlet: de liefde gaat door de maag. Daar is prima voor gezorgd. Zo genoot mijn vrouw werkelijk met volle teugen van een Zupetta di Mare, rijk gevuld met o.m. coquilles en gamba's. Enige nadeel: hoe kom je er met de rest van de gerechten nog overheen? Tja, laat ik zo zeggen: geen klachten over de pasta van de dag (met veel pesto) of over de kabeljauwhaasjes. En bijpassende wijnen ook prima.
Zelf at ik Culatello di Zibello (lekker), pasta met vongole, octopus en gemarteld en een fantastische entrecote. En samen als dessert snoepen van alles. Kortom: aanbevolen!
Wat fijn, grazie mille
Maria A.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Sinds Monica een nieuwe gastvrouw heeft ben ik nog meer onder dd indruk.
Eten is überhaupt heerlijk
Side dishes soms een beetje veranderen want als je vaker komt dan is variatie wel aardig

Wijnen top

Rekening houden met allergieën... Top.

Ga zo door
grazie mille
Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Heerlijk gegeten in een intieme persoonlijke sfeer met een professionele en super attente gastvrouw......Gezelligheid alom! Eten een absolute 10.......... aanrader!!!
em710 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Goede service, niet te veel of te weinig en goede communicatie. Heerlijke eten, gezellige sfeer en héél groot porties tiramisu! Aanradar!
Henri D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Prettige ontvangst door gastvrouw. Het eten was in één woord fantastisch. Smaakvol, prima porties en rustige bediening. Tafelwater uit de kraan, geen probleem. Prima wijnkaart. Goede prijs / prestatie verhouding.
Grazie mille, fijn dit te horen...
Monica&Team
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Gisteren een top avond gehad bij 'da Branccini'. Tango de noche, was het thema. Dus geen gewone a la carte avond, maar live muziek.
We kregen vooraf wat brood en daarna 2 heerlijke verse pasta's met salade.
Goed bereid en juist op smaak. Als toetje een huisgemaakte tiramisu met een espresso.
Kortom, een hele gezellige avond met voor deze avond, een goede keuze wat het eten betreft.
De volgende keer kom ik beslist weer.
Monica en je team, ga zo door!
Grazie mille Petra xx
Huub A.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Uitstekende vriendelijke bediening. Goede prijs/ kwaliteitverhouding van de gerechten. Dranken relatief aan hoge kant wat betreft prijs.
HenkvandenAs .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Een super gezellige avond in een prima ambiance met buitengewoon lekker eten en goede wijnen. Echt een aanrader! Job well done.
Grazie mille, fijn om te horen..
Monica Braccini
margrietschouten .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Warm en gezellig restaurant met vriendelijk en behulpzaam personeel. We waren twintig minuten te vroeg bij het restaurant, maar dat was geen probleem en we voelden ons meteen welkom. Het eten was vers, goed bereid en erg lekker. De rode wijn was heerlijk en vooral de huisgemaakte tiramisu is een aanrader. We hebben nergens op hoeven wachten, de service was zeer goed.
Ike T.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Wederom bij Da Braccini gegeten. Dit keer met de kinderen. Een andere kaart met voor ons nieuwe gerechten. Voor de kinderen veelal gerechten die iets te avontuurlijk waren. Met betrekking tot de voorgerechten was dat voor de keuken geen enkel probleem. Zij konden bijvoorbeeld rundercarpaccio bestellen. Vlees was goed op smaak maar iets te dik gesneden. Ik had iets nieuws: coquilles met een stukje zeeduivel in sambuca-likeur geflambeerd. Wauw, dat was heel lekker. Ga ik thuis ook maar eens proberen te maken. 1 van de kinderen had een voorgerechtschotel met diverse koude hapjes. Bord was leeg, dus het zal wel goed geweest zijn. Ik heb er niet eens van kunnen proeven. Voor de hoofdgerechten was het voor allen avontuurlijk. De kinderen hadden met geitenkaas en citroen gevulde pasta. Die was voor hen een brug te ver. Maar toch geprobeerd. Daar kon ik dus wel van proeven en ik kon hen wel begrijpen. Ik vond de pasta op zich wel lekker maar het is wel een gerecht waar je aan moet wennen qua smaakcombinatie. Ik had zelf kalfsvlees met spinazie, provolone-kaas en porcini. Lekker (veel ook) al had ik zelf waarschijnlijk een andere kaas erbij geserveerd.
Wij dachten nog plek over te hebben voor het nagerecht en bestelden die dan ook. Dat was echter een kleine vergissing want wij kregen het niet op. De desserts waren best zoet maar wel lekker. Kortom, wederom prima avond gehad met zeer charmante bediening en Monica Braccini was opnieuw een grote ster in de keuken. Dit restaurant moet je 1 keer geprobeerd hebben, waarna je zeker blijft terugkomen.