Over het restaurant Da Braccini

Al het moois uit Italië

Een thuishaven voor menig Italië-liefhebber waar Monica Braccini al jaren de scepter zwaait in de keuken. Met dagverse en seizoensgebonden producten zet ze geweldige heerlijkheden op tafel. Het restaurant heeft een 'casa mia, è casa sua' ambiance, dus voel je thuis en geniet!

Meer informatie over restaurant Da Braccini

9,3
9,3
swdfaber .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Voorgerecht Vitelle Tonato hoofdgerecht 2 verschillende pasta's, vegetarisch en nagerecht een heerlijke Citroëntaart. Al de gerechten waren heerlijk en vers een topper. Leuke bediening en antourage we komen zeker terug en zou ook vrienden aanbevelen.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Via de bekende AH bonnen actie bij Da Braccini terecht gekomen. En ik moet zeggen: we hebben genoten. Mijn tafelgenote is vegetarisch, en voor haar was er ook een leuk drie gangen menu. Zelf had ik parelhoen (nog nooit zo'n lekker parelhoentje op mijn bord gehad!). Het toetje was verrassend! Ik kom zeker terug, al was het maar om de rest van de kaart ook te proeven!
Het volgende is meer een klacht naar Albert Hein: de restaurants die aan deze spaaractie meedoen ontvangen er niks voor! Dus het inleveren van die spaarkaart is enkel en alleen een win-win actie voor AH ????

Da Braccini is een echte aanrader!
Tjerk R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Ik vond het hoofdgerecht het lekkerst. Parelhoen gevuld met parmaham en parmezaanse kaas met een witte wijn saus. Het dessert vond ik ook bijzonder. Peer met amerettikoekjes en vanille ijs en een chocolade saus.
Grazie signora!
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Gemoedelijk, ruim restaurant. Heerlijke sfeer. Echt italiaans restaurant, menu en eten. Vriendelijk en klantgericht personeel. Heerlijke gerechten. Vers en zeer smaakvol. Een aanrader!
Grazie Raymond!
Kathrien V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Het eten smaakt zoals je zou verwachten van een italiaanse oma. De smaken zijn authentiek, goede service en zeker de wisselende kaart is een aanrader om er vaker te gaan eten.
M C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na aantal maanden weer eens terug en het was weer heerlijk. Hartelijke vrouwen, prima volle rode huiswijn, pasta met truffel die qua dominantie precies goed zat en wat was het zoute brood ook lekker. Dik in orde, prijs relatief dun. Tot weer snel!
R.G. S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Prettige en vriendelijke bediening. Authentieke Italiaanse gerechten. Geen ruime wijnkeuze maar wat er op de wijnkaart staat heeft een leuke prijs en is van uitstekende kwaliteit
zelda84 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Het eten hier was heerlijk. Een grote schaal met anti-pasti, met oa mozzarella met verse vijgen, parmaham, garnalen en linzensalade. Daarna allebei een kleine pasta gegeten. Volle smaken, je proeft dat het verse producten zijn en vers bereid is. Echt genieten van goed eten. De zaak zat wel vol en was wat gehorig, maar we kregen een fijn plekje achterin. Ik ben zo blij met dit restaurant! Ik ben echt een kritische eter, bij veel restaurant-eten denk ik: "dit kan ik ook, maar dan beter". Maar de gerechten van Da Braccini zijn echt top. Wijn erbij was lekker, bediening was vriendelijk maar vooral druk met de andere tafels. Maar is begrijpelijk op een drukke zaterdagavond. Kortom, we hebben een hele fijne avond gehad.
jacqueline.franken .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het is voor ons een top restaurant ! Heerlijk eten, goede kaart, sfeervol en gastvrij. We hebben er nu vier keer gegeten en er volgen zeker nog meer avonden.
HenkvandenAs .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Super lekker eten in een grandioze ambiance. Maandelijks een aantal nieuwe gerechten. Mooie wijnen. Zeer vriendelijke en professionele bediening. Ingrediënten voor een fantastische avond. Grazie Mille.
Inalesy .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Via de AH actie hebben we hier gegeten. Wij vonden de gerechten van het beperkte menu dat bij de actie hoorde niet zo lekker. Daarnaast was het beperkte menu ook nog behoorlijk duur (€ 36,00) dus zijn we blij dat we maar voor één persoon hoefden te betalen. Wellicht zijn de gerechten a la carte lekkerder, maar daar zullen we niet achter komen.
Wat jammer toch dat u dit niet gemeld heeft aan de bediening of chef, want klagen achteraf heeft geen nut. Ieder heeft zijn eigen smaak, en tot nu toe is iedereen heel blij met het AH menu. Echter had u ook gewoon van de normale kaart kunnen bestellen waar diverse van de ah gerechten ook op staan. Maar alsnog bedankt voou U feedback!!

Reactie van proever:

Dit had ik gemeld, maar er werd gezegd dat het gerecht zo hoorde te smaken.
Daarnaast is niet gezegd dat we van de normale kaart konden bestellen !
Maar alsnog bedankt voor de feedback !!
albertpronk P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het eten was zeer goed. Fijne warme bediening sfeer.kortom aan te bevelen.
Kom zeker terug. Voor een ieder aan te bevelen.
GertrudeHuis .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het voorgerecht begon goed, van het AH menu. Maar bij het hoofdgerecht kregen we met zijn tweetjes amper wat fatsoenlijke groente. Mijn vriendin had alleen hele zoute stoofpot. Toetje was mierzoet en op de rekening stond een vage post: keuken 12,50 euro. Voor wat? Bleek 'per ongeluk' op de rekening gezet te zijn..... en de pin deed het al 11 dagen niet...... De wijn was lekker, de sfeer goed.
Geachte Gertrude, wat zo jammer is dat in plaats er dezelfde avond iets over te zeggen zodat wij er iets aan kunnen doen u dit via deze weg doet. Hier kan ik niets mee en ieder zijn smaak is anders, wat u zout vindt is voor iemand anders op smaak ....wat voor u te zoet is is voor een ander heel lekker.
Marjolei B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
De sfeer in de zaak is druk en gezellig. Voldoende servicegerichte bediening en een open keuken zorgt voor een prettige dynamiek. De keuze op de kaart is ruim voldoende. Ik heb het niet geteld maar in herinnering 8 voorgerechten, 5 pastagerechten en 6 vis-vlees en vegetarische gerechten. De keuken is eenvoudig en daarbij mijn enige aanmerking. ik vind de prijs wat aan de hoge kant.
Fijn dat u hat naar u zin heeft gehad, grazie mille!
Wilhelmina S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben weer genoten. Prettige ontvangst in een gezellig mooi ingericht restaurant. De pompoensoep was heerlijk en paste bij de herfstsfeer van die dag. Het kalfsvlees voorgerecht was subtiel. Vlees en visgerecht. Heerlijk!
Zo fijn dat dit restaurant praktisch bij ons om de hoek is.
Grazie mille!!
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteravond een heerlijk gegeten. De bediening van de nieuwe kracht was goed, erg vriendelijk en attent. Een prestatie hoe iemand alleen in de keuken zo goed getimed alle maaltijden weet klaar te maken.
We komen zeker hier terug.
snuffy .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben gisteren bij Da Braccini gegeten en niks dan lof ! Werden vriendelijk ontvangen, kregen een goede uitleg over de kaart. Gerechten waren heerlijk. We gaan zeker terugkomen
Gerty R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij Da Braccini. Vaak voorbij gefietst, maar nog niet eerder gegeten. En nu met de AH actie is het er toch gelukkig van gekomen. Voorgerecht (pompoensoep) was heerlijk. En het dessert "taart van oma" uit de kunst. Zelden zo'n heerlijke taart gegeten (citroen en pijnboompitten). Ook de hoofdgerechten waren heel smaakvol. Voor onze kinderen was de formule met de twee pasta's prima. De sfeer is heel plezierig en gastvrij. Het was druk maar de akoestiek was overigens goed. Voor ons zeer zeker voor snelle herhaling vatbaar.
Grazie mille!!
R. S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Da Braccini ligt midden in de wijk en voor ons op loopafstand. Dat is prettig ivm wijninname. We bellen vooraf of onze kleine hond mee mag. Hij blijft gedurende de hele maaltijd keurig onder de tafel, echt niemand tot last zijnd, het mag!
Voorgerecht bestaat uit Antipasti Classico. Een eclectische mix van heerlijke koude kleine hapjes van allerhande ingemaakte zaken en wat gesneden ham en worst. Door een misverstand met de bediening krijgen we één portie voor de drie volwassenen. We bestellen nog een portie bij, die wel vrij lang op zich laat wachten.
De hoofdgerechten bestaan uit een heerlijke pasta van de dag (orecchiette?) met een ragout van heerlijk zacht rundvlees die in rode wijn en kruiden is gegaard tot zachte draden. Mijn vrouw zegt dat het de lekkerst pasta is die we ooit bij Da Braccini hebben gegeten!
Na een fijne Tiramisu. Een goede is niet te zoet en is gemaakt met Mascarpone en niet met room. Deze is een goede!
Als wijn kiezen we de huiswijn uit Puglia, een lekkere Nero d'Avola.
We hebben wederom een fijne avond gehad en zullen blijven terugkomen! Dankje Monica en brigade!
Fijn om te horen, daar doen we het om! Grazie mille...
Anneliezeanja .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Gisteravond weer eens met vrienden gegeten bij da Bracini. Het eten is lekker, maar niet spectaculair . Heel knap is dat er maar 1 kok in de keuken staat voor een afgeladen vol restaurant. Dat is tegelijkertijd ook het probleem denk ik. 7 uur binnen zijn en je hoofdgerecht rond kwart voor tien ontvangen is gewoon te laat. Ook de bediening kon beter. Er waren verschillende fouten gemaakt met onze bestelling. Fouten die overigens snel herstelt werden. Het personeel had het zo druk dat zij niet in de gaten hadden dat onze hele tafel naar lege glazen zat te kijken. Dit terwijl wij toch midden in de zaak waren geplaatst.
Kortom goed eten, maar t duurt te lang voor het correct op je bord verschijnt.
Ik heb u feedback gelezen en u erover gebeld dat ik hier zeker iets aan ga doen, het was inderdaad heel erg druk en bij u tafel gingen diverse dingen mis, Murphy`s law, helaas. Onze excuses hiervoor. Maar gemeend bedankt voor u feedback en hopelijk toch tot een volgende keer.