Over het restaurant Da Braccini

Al het moois uit Italië

Een thuishaven voor menig Italië-liefhebber waar Monica Braccini al jaren de scepter zwaait in de keuken. Met dagverse en seizoensgebonden producten zet ze geweldige heerlijkheden op tafel. Het restaurant heeft een 'casa mia, è casa sua' ambiance, dus voel je thuis en geniet!

Meer informatie over restaurant Da Braccini

9,3
9,3
robbert-jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Top! Lekkerst gegeten in Den Haag tot op heden.
Piet J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Jammer dat er vrij slordig met het glutenvrije dieet van mijn vrouw werd omgesprongen. Het pastagerecht was nogal summier. De scroppino was lekker, maar wel een te kleine hoeveelheid. Zowel de prosecco als de wijn was van prima kwaliteit.
W. S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Volgens een tijdschrift dat alleen over Italië schrijft, zou Da Braccini het beste Italiaanse restaurant van Nederland zijn. Daarom togen we vol goede moed op een koude vrijdagavond naar dit restaurant wat eigenlijk een smaakparadijs zou moeten zijn. Daar zijn we snel van teruggekomen. Eerlijk gezegd vonden we al het eten zeer matig. De antipasti was smakeloos en het stuk entrecote dat vrijwel moederziel mij op het bord lag aan te staren heb ik elders stukken beter gegeten. De groente en wat petat die later kwamen, hadden het ook helemaal niet. Het nagerecht, de specialiteit van dag, een citroentaartje met was slagroom kon mij ook maar matig bekoren. Het was geen specialiteit, maar een doodgewoon taartje. Aan de bediening lag het allemaal niet, maar de classificatie zijnde het beste Italiaanse restaurant van Nederland klopt absoluut niet en is zwaar overdreven.
Frank Herreveld .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wat een feest is dit gezellige huiskamerrestaurant, alhoewel, wel een beetje grote huiskamer, maar je voelt je er direct thuis. Vriendelijke ontvangst, persoonlijke bediening, top service. Het eten was voortreffelijk, zowel het taartje van lasagna en de fruits de mer waren erg goed ls voorgerecht, als hoofdgerechten scaloppini en twee soorten pasta, top. Hoewel wij eigenlijk geen ruimte meer hadden in de maag toch maar 1 tiramisu die wij hebben gedeeld, gelukkig geen probleem, erg lekker!! De huiswijnen zijn erg goed, meestal mijd ik die, maar hier kan je die rustig nemen,erg lekker, de Barolo bij het hoofdgerecht was echt top!
Wij komen graag weer terug!
Tico R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Erg lekker gegeten! En de service is bovengemiddeld persoonlijk, dat zien we toch zelden. Reden om terug te komen. De Valpolicella en de tiramisu waren ook goed trouwens.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geweldige keuken, buitengewoon smakelijk en verrassende combinaties die je smaakpapillen aan het werk zetten! Als je pech hebt en andere gasten zijn wat rumoerig, kan een gesprek knap lastig worden. Akoestische aanpassingen gewenst.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuk restaurant. De gerechten voldeden aan onze verwachting. Geen opsmuk van allerlei overbodige toevoegingen . maar pure kwaliteit. De vers gemaakte pasta had een heerlijke subtiele smaak. De biefstuk was erg goed bereid, super mals en zacht . Er hing een gezellige sfeer en de bediening was zeer vriendelijk. Wij komen zeker terug.
Hallo meneer Jacobs, beetje late reactie maar bedankt voor u recensie! Grazie mille...
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het was weer fijn om Monica weer te ontmoeten en van haar kookkunst en gastvrijheid te mogen genieten.
We komen zeker weer terug.
Mickey V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Heerlijke avond gehad. Ondanks onze voorliefde voor de Italiaanse keuken nog niet eerder hier gegeten en dat is jammer want avondje da braccini is top. Ontvangst heel vriendelijk en snel aperitief geserveerd. Dat wordt met een crostini geserveerd met roomkaas en rode ui (heerlijk), gelukkig niet de bruschetta met tomaat die overal op tafel komt. Het menu bevat ook andere Italiaanse gerechten die je in andere restaurants niet ziet en nu in het seizoen ook wild. De open keuken en licht dragen bij aan fijne atmosfeer. De barollo was vrij aardig maar niet super. Eten was verrukkelijk, service top, we komen graag een keer terug
johan R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
prima locatie. goede, attente en vriendelijke bediening. Kokkin serveert haar eigen gerechten uit met daarbij een uitleg van de gerechten. Zeer gemoedelijk en zeker voor herhaling vatbaar. Eerlijk italiaans eten zoals het hoort.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het was uitstekend: de antipasti misti, subtiel, verrassende smaken. De panzerotti met de vulling van porcini en truffel, de heerlijke saus en de geschaafde truffel, het dessert van bosvruchten uit de oven met de notencrumble...... En de lieve en attente bediening. Top!
Vrolijk R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Erg genoten van de heerlijke gerechten welke ook zowel klein als groot te bestellen, heerlijke wijnen en gezellige service!
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Voor het eerst te gast bij Monica en haar team en dat viel níet tegen. Persoonlijk hou ik er wel van als het Italiaanse element ook in de bediening is terug te zien, maar je kunt niet altijd alles hebben. Firenze alla cucina! En dat was ten zien en te proeven. We hadden de gevulde Portobello vooraf en dat was heerlijk. Mooi opgemaakt ook. Vooraf een campari en een Sangiovese die heel soepel was. Mooie huiswijn. Brood op tafel. Als primi/secundi al dente panzerotti gevuld met porcini. Prima. De heilbotfilet was ook uitstekend, mooie garnituur ook. Na de dolci de giorno een voortreffelijke Citroen merengue taartje. Ik de cantuccini met een vind santo. Een grappa (barrique) na met een cappuccino en wat mij betreft komen we terug. Elegant interieur, comfortabele stoelen en prima bediening ( Tessa). Arriverderci Monica! Alla prossima! !
.. FATCAT ..
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Schurkerig dat ik hier nooit eerder was.
Italiaans kun je bij wijze van spreken minstens aan elke hoek van de straat eten.
Da Braccini steekt met kop en schouder uit boven de concurrentie.
- Inrichting: nonchalant, chic, gezellig, net etc. In wezen stijlen die vaak niet samengaan. Hier wel. Dat i.c.m. vriendelijke bediening, maakt dat ik me welkom voel. Houten tafels zijn simpel. Geen tafellaken, wel strak linnen servet.
- Voorgerecht liet even op zich wachten, maar zonder iets te hoeven zeggen vriendelijk en spoedig opgelost.
Vooraf vegetarische antipasti (met vis) EUR 13,- Absolute aanrader! Minder voorspelbaar als elders en verrukkelijk klaargemaakt.
Hoofdgerecht kalfsvlees met aubergine, tomaat en parmezaan EUR 21,-. Redelijk zwaar, maar heerlijk!
- Pinot Grigio goed. Kraanwater is mogelijk
Helaas geen tijd voor dessert en/of koffie.
- Verbeterpuntje: Deur vaak open. Deursluiter?!
Prijs-kwaliteit-kwantiteit in orde. Voor mij de beste italiaan in Den Haag!
Tip: Kom alleen als je trek hebt;)
o. F.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten en een zeer goede service van de enthousiaste medewerkers en gastvrouw maken een geslaagde avond uit eten. Vakkundig bereidde gerechten tonen de klasse van het keukenpersoneel. De kaart wordt iedere vier weken vernieuwd dus ook is er veel inspiratie en kunde om met de goede ingrediënten een mooi en lekker gerecht te serveren. Wellicht dat een zacht Italiaans muziekje op de achtergrond het restaurant wat meer Italiaanse allure kan geven.
lex I.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vriendelijke en alerte bediening.
Inrichting is sober; geen tafelkleedjes, maar wel linnen servetten.
Veel harde oppervlakken, dus lawaaiig als het goed bezet is.
evdschilde .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Heerlijk gegeten, als voorgerecht kregen we verschillende hapjes, hoofdgerecht hebben we de vis van de dag en de ribeye en als nagerecht heerlijke tiramisu gegeten. Echt top. Leuke bediening! Top top!
lianneuithuisje .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten en super service. Het is er erg relaxt en je zit gezellig. Voor herhaling vatbaar. Lekker menu met heerlijke daggerechten.
Mariola G.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bracini is in alle opzichten gastvrij. Het eten is altijd heerlijk, wat je ook eet en de prijs kwaliteit verhouding meer dan in orde!
De keuken is vers eerlijk en niet nodeloos ingewikkeld
Wij hebben een heerlijk avond uit ervaren
Juliette B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Heerlijk gedineerd. Vooraf een goede antipasto en vervolgens heerlijke pasta! Ook de wijn was uitstekend. Authentiek Italiaans. Gastvrij en gezellige sfeer.