Da Braccini

24-A Regentesselaan 2562 CS Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Da Braccini

Al het moois uit Italië

Een thuishaven voor menig Italië-liefhebber waar Monica Braccini al jaren de scepter zwaait in de keuken. Met dagverse en seizoensgebonden producten zet ze geweldige heerlijkheden op tafel. Het restaurant heeft een 'casa mia, è casa sua' ambiance, dus voel je thuis en geniet!

Meer informatie over restaurant Da Braccini

9,3
9,1
R.G. S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Prettige en vriendelijke bediening. Authentieke Italiaanse gerechten. Geen ruime wijnkeuze maar wat er op de wijnkaart staat heeft een leuke prijs en is van uitstekende kwaliteit
zelda84 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Het eten hier was heerlijk. Een grote schaal met anti-pasti, met oa mozzarella met verse vijgen, parmaham, garnalen en linzensalade. Daarna allebei een kleine pasta gegeten. Volle smaken, je proeft dat het verse producten zijn en vers bereid is. Echt genieten van goed eten. De zaak zat wel vol en was wat gehorig, maar we kregen een fijn plekje achterin. Ik ben zo blij met dit restaurant! Ik ben echt een kritische eter, bij veel restaurant-eten denk ik: "dit kan ik ook, maar dan beter". Maar de gerechten van Da Braccini zijn echt top. Wijn erbij was lekker, bediening was vriendelijk maar vooral druk met de andere tafels. Maar is begrijpelijk op een drukke zaterdagavond. Kortom, we hebben een hele fijne avond gehad.
jacqueline.franken .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Het is voor ons een top restaurant ! Heerlijk eten, goede kaart, sfeervol en gastvrij. We hebben er nu vier keer gegeten en er volgen zeker nog meer avonden.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Super lekker eten in een grandioze ambiance. Maandelijks een aantal nieuwe gerechten. Mooie wijnen. Zeer vriendelijke en professionele bediening. Ingrediënten voor een fantastische avond. Grazie Mille.
Inalesy .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Via de AH actie hebben we hier gegeten. Wij vonden de gerechten van het beperkte menu dat bij de actie hoorde niet zo lekker. Daarnaast was het beperkte menu ook nog behoorlijk duur (€ 36,00) dus zijn we blij dat we maar voor één persoon hoefden te betalen. Wellicht zijn de gerechten a la carte lekkerder, maar daar zullen we niet achter komen.
Wat jammer toch dat u dit niet gemeld heeft aan de bediening of chef, want klagen achteraf heeft geen nut. Ieder heeft zijn eigen smaak, en tot nu toe is iedereen heel blij met het AH menu. Echter had u ook gewoon van de normale kaart kunnen bestellen waar diverse van de ah gerechten ook op staan. Maar alsnog bedankt voou U feedback!!
Monica Braccini

Reactie van proever:

Dit had ik gemeld, maar er werd gezegd dat het gerecht zo hoorde te smaken.
Daarnaast is niet gezegd dat we van de normale kaart konden bestellen !
Maar alsnog bedankt voor de feedback !!
Albertpronk P.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het eten was zeer goed. Fijne warme bediening sfeer.kortom aan te bevelen.
Kom zeker terug. Voor een ieder aan te bevelen.
GertrudeHuis .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Het voorgerecht begon goed, van het AH menu. Maar bij het hoofdgerecht kregen we met zijn tweetjes amper wat fatsoenlijke groente. Mijn vriendin had alleen hele zoute stoofpot. Toetje was mierzoet en op de rekening stond een vage post: keuken 12,50 euro. Voor wat? Bleek 'per ongeluk' op de rekening gezet te zijn..... en de pin deed het al 11 dagen niet...... De wijn was lekker, de sfeer goed.
Geachte Gertrude, wat zo jammer is dat in plaats er dezelfde avond iets over te zeggen zodat wij er iets aan kunnen doen u dit via deze weg doet. Hier kan ik niets mee en ieder zijn smaak is anders, wat u zout vindt is voor iemand anders op smaak ....wat voor u te zoet is is voor een ander heel lekker.
Monica Braccini
Marjolei B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
De sfeer in de zaak is druk en gezellig. Voldoende servicegerichte bediening en een open keuken zorgt voor een prettige dynamiek. De keuze op de kaart is ruim voldoende. Ik heb het niet geteld maar in herinnering 8 voorgerechten, 5 pastagerechten en 6 vis-vlees en vegetarische gerechten. De keuken is eenvoudig en daarbij mijn enige aanmerking. ik vind de prijs wat aan de hoge kant.
Fijn dat u hat naar u zin heeft gehad, grazie mille!
Wilhelmina S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
We hebben weer genoten. Prettige ontvangst in een gezellig mooi ingericht restaurant. De pompoensoep was heerlijk en paste bij de herfstsfeer van die dag. Het kalfsvlees voorgerecht was subtiel. Vlees en visgerecht. Heerlijk!
Zo fijn dat dit restaurant praktisch bij ons om de hoek is.
Snuffy .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben gisteren bij Da Braccini gegeten en niks dan lof ! Werden vriendelijk ontvangen, kregen een goede uitleg over de kaart. Gerechten waren heerlijk. We gaan zeker terugkomen
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteravond een heerlijk gegeten. De bediening van de nieuwe kracht was goed, erg vriendelijk en attent. Een prestatie hoe iemand alleen in de keuken zo goed getimed alle maaltijden weet klaar te maken.
We komen zeker hier terug.
Grazie mille!
Gerty R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij Da Braccini. Vaak voorbij gefietst, maar nog niet eerder gegeten. En nu met de AH actie is het er toch gelukkig van gekomen. Voorgerecht (pompoensoep) was heerlijk. En het dessert "taart van oma" uit de kunst. Zelden zo'n heerlijke taart gegeten (citroen en pijnboompitten). Ook de hoofdgerechten waren heel smaakvol. Voor onze kinderen was de formule met de twee pasta's prima. De sfeer is heel plezierig en gastvrij. Het was druk maar de akoestiek was overigens goed. Voor ons zeer zeker voor snelle herhaling vatbaar.
R. S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Da Braccini ligt midden in de wijk en voor ons op loopafstand. Dat is prettig ivm wijninname. We bellen vooraf of onze kleine hond mee mag. Hij blijft gedurende de hele maaltijd keurig onder de tafel, echt niemand tot last zijnd, het mag!
Voorgerecht bestaat uit Antipasti Classico. Een eclectische mix van heerlijke koude kleine hapjes van allerhande ingemaakte zaken en wat gesneden ham en worst. Door een misverstand met de bediening krijgen we één portie voor de drie volwassenen. We bestellen nog een portie bij, die wel vrij lang op zich laat wachten.
De hoofdgerechten bestaan uit een heerlijke pasta van de dag (orecchiette?) met een ragout van heerlijk zacht rundvlees die in rode wijn en kruiden is gegaard tot zachte draden. Mijn vrouw zegt dat het de lekkerst pasta is die we ooit bij Da Braccini hebben gegeten!
Na een fijne Tiramisu. Een goede is niet te zoet en is gemaakt met Mascarpone en niet met room. Deze is een goede!
Als wijn kiezen we de huiswijn uit Puglia, een lekkere Nero d'Avola.
We hebben wederom een fijne avond gehad en zullen blijven terugkomen! Dankje Monica en brigade!
Fijn om te horen, daar doen we het om! Grazie mille...
a M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Dit restaurant zit op loopafstand voor ons, maar we waren er nog niet eerder geweest; tot deze AH-actie dus. De stijlvolle rustige inrichting roept een prettige sfeer op. De attente bediening g/heeft een warme persoonlijke toon. Gelukkig is er geen hinderlijke achtergrondmuziek. Het 3-gangen menu geeft voldoende keuze. De Vitello Tonato is opmerkelijk royaal en prima van smaak. Mijn pasta's verschillende merkbaar: de met kaas gevulde is weinig smaakvol, vooral in vergelijking met de pasta die een perfecte pesto saus heeft: pittig zacht en subtiel. Onze (witte) wijnkeuze blijkt ook goed; opvallend is wel dat de meeste wijnen best prijzig zijn: rond of (ver) boven de 30 euro. Het dessert is opmerkelijk bijzonder: een chocoladetaart en een citroentaart, maar dan héél anders !
Kortom, voor uiteindelijk 65 euro hebben we samen heerlijk gegeten en gedronken in een prima ambiance met warm personeel. Ik denk zo maar: tot de volgende keer !
Grazie mille, altijd fijn te horen dat wij onze gasten blij maken!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik overheerlijk gedineerd bij Da Braccini. Het een overheerlijk anti pasta als voorgerecht (diverse soorten vlees/vleeswaren!). Daarbij een goede huiswijn gedronken. Als tussengerucht een zalige pasta met een soort kaasen sambuca met citroen. Een vreemde combinatie, maar wel erg lekker. Als hoofdgerecht (gerecht van de dag) een fors stuk zwaardvis met gebakken roseval aardappelen en diverse groenten. Met een heerlijke witte wijn. Als afsluiter een lekkere espresso met een sinaasappel likeur. Het was fantastisch!
Albertpronk P.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Ik vond het eten erg goed.
er was een misverstand we kregen de gewone menukaart kozen wat uit en toen werd ons verteld dat dit niet de bedoeling was.!
maar wij konden er niets aan doen en kregen dus een aangepaste menukaart.
maar het eten was echt goed en speciaal.
Shelley O.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Ik en mijn vriend hebben lekker gegeten naar aanleiding van de Iens actie van de Albert Heijn. De porties waren alleen wat aan de grote kant. De wijn was heerlijk.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Aardig restaurant. De verwachtingen waren hoog, gezien de uitstekende cijfers en ervaringen van anderen. Maar dat viel toch tegen. Geen enkele van de gerechten was niet goed, maar onderscheidend was het ook niet.
Ik kreeg de indruk dat er veel buurtgenoten aan tafel zaten, dat is ook niet zo gek bij een buurtrestaurant buiten het centrum. Om die reden is de hoge score voor service en decor nog wel te begrijpen. Maar als het om het eten gaat is de vriendelijke buur een beetje te aardig met de bijzonder hoge waardering.
Jammer dat u dit zo ervaren heeft maar evengoed bedankt voor u reactie.
Babs B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Vanavond met 13 personen gegeten bij Monica en haar team.
Eerst een glas Prosecco op het gezelligste terras van Den Haag, daarna naar binnen voor een tafel vol met de meest uiteenlopende antipasti, gevolgd door heerlijke pasta's, zwaardvis en andere gerechten. Als afsluiter Tiramisu en citroentaart.
De dames zorgen, met hun hartelijkheid en fantastische kookkunsten, iedere keer weer voor een geweldige avond.
Het echte Italie op de hoek van de straat!
Kablensky M.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Op een drukke zomeravond kwamen wij vrij laat binnen bij dit restaurant. Het was druk en goed bezet, zowel binnen als buiten, maar niet vol. Leuke wijnkaart vooral de halve fles barolo die helaas deze avond niet meer voorradig was is echt leuk. Kaart is niet standaard (nederlands) Italiaans, geen pizza's en slechts enkele pastas maar veel originele leuke gerechten. Zo bestelden wij oa het gestoofde konijn en een gerecht met warme schelp en schaaldieren (zuppetta Di mare). Beide goed van smaak.
Heerlijke fles vermentino erbij en als dessert een klassieke tiramisu gedeeld. Erg prettig restaurant. Leuke ongedwongen sfeer en goede kwaliteitsproducten. Er miste een klein beetje 'wauw' effect wellicht kwam dit ook door de drukte.
Wij komen nog eens terug.