Da Attilio

Duur
Erg kort
YDBV .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Al Jaren eten we pizza bij Da Atilio, gaat per jaar achteruit, alles moet snel snel snel, pizza quatro formaggi is tegenwoordig uno formaggi lijkt het wel, hoefde nog niet eens te blazen bij het eten, pizza kwam lauwwarm aan. Bij de vegetarisch pizza zijn we nog steeds op zoek naar de groenten, heel er mager belegd. in een supermarkt heb je voor 5 euro een veel beter belegde en veel lekkere pizza terwijl Da Atilio verse pizza maakt! . Echt heel erg jammer, wij komen niet meer terug, echt teleurstellend.
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Heerlijk gegeten !! Chaotisch druk... complimenten voor de bediening.die bleef vriendelijk en snel. Dranken werden snel geserveerd. Eten was warm goed op smaak en voldoende hoeveelheid. Komen zeker terug..
Marie-France M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
We gingen deze middag eten op de grote markt. Mijn vrouw had zin in een ouderwetse spaghetti en dus gingen we naar de Italiaan. We waren de enige gasten en mijn vrouw bestelde dus een Spaghetti Bolognaise en ik een Pizza Quattro Fromaggio. We moesten redelijk lang wachten en mochten wel drinken bestellen maar kregen geen brood of iets dergelijks zoals meestal bij de Italiaan. Toen het eten kwam zei mijn vrouw al. Ze nemen ons in de maling. Het was maar een klein bordje spaghetti en het zag er niet smakelijk uit. Het smaakte ook niet! Weinig smaak en vettig.
Mijn pizza zag er wel smakelijk uit. Hij was mooi groot, maar ook erg dun. Er zat echter heel weinig smaak aan. De tomatensaus was niet gekruid en de kazen smaakten flauw. Zeker de gorgonzola viel enorm tegen.
De inrichting was zeer oubollig maar dat mag van mij wel bij een ouderwetse Italiaan.
Smoeltje .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wederom heerlijk gegeten bij mijn favoriete Italiaan op de grote markt.
Gerechten van de nieuwe kaart geprobeerd en waren allemaal heerlijk.
Bediening vriendelijk, prijs kwaliteit is nog steeds goed.
Paulus53 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
op de valreep besloten uit eten te gaan, gekozen voor Italiaans restaurant Da Attilio, even bellen of er nog plaats is: zou moeten kunnen kreeg ik als antwoord. Op de afgesproken tijd aanwezig, razend druk, lange file bij de ingang. Hebben jullie gereserveerd? Si. Daarna ging alles op z'n Italiaans: lijkt allemaal chaotisch, roepen, snel hier en snel daar. Tafeltje gekregen en meteen de kaart, de bestelde wijn stond er in een flits - en dat alles bij die drukte: heerlijk om te zien. Voorgerecht en hoofdgerecht besteld: heerlijke anti pasta en nog lekkerder pizza voor mijn vrouw en diverse soorten visfilet voor mij. Echt smullen was dat! Daarna nog een overheerlijke tiramisu. Je waant je een beetje in Italië, de manier waarop alles toe gaat, brengt herinneringen met zich mee. Hier gaan we zeker vaker naar toe. En de prijs? Die valt reuze mee, de prijs-kwaliteit verhouding is dik in orde.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Leuk Italiaans tentje midden op de Grote Markt in Breda. Niet om heel gezellig romantisch te tafelen, maar wel om lekker een Italiaans maaltje te nuttigen. Leuke sfeer, wat ouderwets aandoend maar wel sfeervol ingericht. Lekker brood met kruidenboter en geraspte kaas, antipasto misto, al miste ik daar wel de olijfolie op, en 2 heerlijke borden pasta. Een kopje koffie op het terras maakte het een aangename ervaring.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Met tweeën hier op donderdagavond gegeten. Dat was goed te doen. Met een antipasto misto om te beginnen en daarna een pizza. De antipasto was een fikse hoeveelheid met lekkere kaas, ham en worst met wat sla en olie. Prima. De pizza was groot en rijk belegd, goed van smaak. We namen er een karaf rode huiswijn bij. Een stuk minder positief vond ik de bediening. Het bord van mijn partner werd na het voorgerecht al weggehaald terwijl zij de laatste hap nog in haar mond had. Zo ook met de wijn, bijschenken en weg ermee. Dat gaf mij toch het gevoel dat ik moest opschieten en dat kan toch niet de bedoeling zijn. We zaten hierdoor niet erg op ons gemak, overigens op slecht zittende stoeltjes. Conclusie: eten goed, bediening erg matig.

Happytime .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Gisteren gaan eten bij Da Attilio in Breda. Voor het eerst!!
De bediening zeer correct en zeer humorvol, niets op aan te merken, zelfs prachtig ook onder het personeel goed sfeer!
Wat het eten betreft ook heerlijk, een minpuntje is wel dat de porties aan de kleine kant zijn.
Een normale eter die twee keer een menu moet bestellen om voldaan naar huis te gaan krijgt toch een nare bijsmaak als de prijzen relatief "goedkoop" maal 2 een redelijk prijzig menu wordt.
Overigens zal ik zeker terug komen maar wel met de opmerking vooraf voldoende op het bord te ontvangen.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Ik kom regelmatig bij Da Attilio voor een pizzaatje. De pizza's zijn goed bereid met verse ingredienten. De bediening is altijd even vriendelijk en maakt een praatje aan tafel. Afgelopen keer heb ik als dessert de huisgemaakte tiramisu besteld. Deze was heerlijk - een aanrader! Het interieur is wat je je voorstelt bij een traditionele pizzeria en is al jaren hetzelfde. Kan een upgrade gebruiken, maar dat weerhoudt mij er zeker niet van om naar Da Attilio te gaan!
Deppeflep .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Wij komen een paar keer per jaar in Breda. Ook vandaag, de eerste zonnestralen pakken op het terras. Vorig jaar heerlijk gegeten bij Da Attilio, dus in een rechte lijn weer naar hen voor de lunch. Heerlijk, uiensoep en broodjes vitello en carpaccio. Broodjes bakken ze volgens mij zelf, een heel dun krokant korstje en een deeg dat zo luchtig was: daar kan geen banketbakker tegenop. De vitello mals, royaal en voorzien van een heerlijke saus, superknapperige sla erbij. De carpaccio was ook heerlijk, voorzien van lekkere balsamicosaus en prima parmezaan. De uiensoep was ook heerlijk, verse kruiden en lekker pittig. De dame in de bediening was zeer vriendelijk en de kok die ons eten kwam serveren zette vol trots zijn gerechten voor ons neer. Dat hij er zijn hart en ziel in had gelegd was te proeven. Onze 1e Paasdag was geslaagd!
Curly .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Hier terrecht gekomen voor een voorstelling in Chasse. Wat een drukte we hadden net het laatste tafeltje. We maakten ons aanvankelijk zorgen of we aan 1,5 uur genoeg hadden maar ze hadden flink het tempo erin.
Brood met smeersels lekker niets bijzonders. Pasta Carbonara zout moet acceptabel, pizza helaas niet erg krokant van bodem. Tiramisu lekker, Dame Blanche met koude chocola uit flesje. Binnen de 50 minuten vanaf binnenkomst waren we klaar, daarna toch nog een toetje genomen maar we stonden snel buiten. Geen restaurant voor gezellig avondje uit. Wel prima voor snel iets eten voordat je ergens anders heen gaat. Met een rekening van iets meer dan 50 euro, voor brood, karafje wijn, fles water, 2 hoofdgerechten en 2 desserts kun je hier zeker niets kwaads over zeggen
Vlokkie .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Heerlijke smaakvolle vissoep. Prima sp. carbonara en perfecte espresso toe. Locatie gedateerd maar wel typisch Italiaans. Bediening gezellig.
Koos D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
De zaak wordt gerund door Italianen, dus dat belooft wat. De bediening heet je van harte welkom. Tafel staat klaar. Eerste drankjes worden snel uitgeserveerd. Huiswijn is zeker geen tegenvaller. Goed brood (zelfgebakken?) met smakelijke tapenade en kruidenboter en aansluitend diverse pizza's, pasta en lamskoteletjes. Bijgeleverde salade en patat zijn goed.
Gebruikte ingrediënten zijn vers en degelijk.
Tiramisu valt wat tegen. Koud bord uit de koeling en behalve wat alcohol weinig uitgesproken smaak.
Bediening is attent, snel en voorzien van wat humor.
Interieur is wat mij betreft aan een opfrisbeurt toe.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Gisteren met een vriendin weer eens gegeten bij Da Attilio. Ondanks de kille herfstige dinsdagavond was het er toch goed bevolkt met gasten.

Normaal neem ik hier, die twee à drie keer per jaar dat ik hier kom, altijd de aubergine uit de oven. Stelt nooit teleur maar een mens wil wel eens iets anders dus deze keer bestelde ik de cannelloni met spinazie en ricotta. Jammer, maar het viel een beetje tegen. Weinig spinazie en flauw smakende ricotta. Tomatensaus had ook beter gekund, liever iets kruidiger.

Gelukkig staat er een peper- en zoutstel op tafel. Bovendien krijgen we ongevraagd brood en Parmezaanse kaas op tafel, iets wat achteraf niet extra in rekening gebracht wordt.

Espresso na de maaltijd werd voor de verandering bij Da Attilio wél geserveerd in een warm kopje en niet zoals elders op de Grote Markt van Breda in een onverwarmd vingerhoedje waardoor de koffie meteen afkoelt en na een minuut al lauw is. Of misschien had ik gewoon geluk en kwam het kopje net uit de vaatwasser?

Wat betreft de overige gasten, je zit inderdaad vrij dicht op mekaar waardoor je de conversatie van de buren luid en duidelijk kunt volgen, of je dat nu wilt of niet. Het interieur van de zaak is wel grappig: beschilderde borden en lijstjes met landschappen aan de muur, een aquariumpje met visjes, etc. Al met al heeft het wel iets gezelligs.

En de bediening? Je ziet dat ze hun best doen om alles vlekkeloos te laten verlopen en dat verdient waardering op zich, ook al gaat er wel eens wat mis.

Tot slot: geen haute cuisine maar dat kan ook niet voor de prijzen die hier gehanteerd worden. Gewoon een prima hap in verhouding tot wat je er voor betaalt.

Volgende keer bestel ik weer gewoon de aubergine.

Sjaan28 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2014
Gisterenavond gegeten bij Attilio met 2 vriendinnen. Geweldig genoten! We hadden allemaal wat anders gekozen zodat we wat konden delen met elkaar. 1 vriendin had een pizza calabrese genomen; pittige salami, zongedroogde tomaten, lekker veel kaas. Mijn andere vriendin ging voor een vegetarisch gerecht; melanzana alla parmigiana. Aubergine uit de over met parmezaanse kaas. Was ook erg lekker. En ikzelf had een vleesgerecht genomen; ossehaaspuntjes met een champignon roomsaus. Weet de precieze naam niet meer. Straccetti nog wat.. Het was iig goed! Misschien ietsjes te veel room, maar wel lekker. Voor de flinke trek is Attilio ideaal! Porties zijn bourgondisch ;)

Sfeer was goed. Karaf wijn erbij (goede huiswijn) en wij waren tevreden. Druk voor een door de weekse dag! Was verrassend en gezellig. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Personeel snel. Absolute aanrader!
A L.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Afgelopen zondag hier een pizza besteld,met vier soorten kaas. Sorry, maar het was niet te eten. Alle kaas op 1 bult van het midden van de pizza. En hij had ook wel wat langer in de oven gemogen.( heb hem dus ook niet op gegeten. Vier verschillende personen aan tafel gehad,voor de bestelling. Deze mogen wel wat vriendelijker zijn.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Prima prijs-/kwaliteit verhouding en daarbij een gezellige sfeer. Het terras op de Grote Markt is perfect voor een gezellig etentje. Brood met boter wordt samen met de menukaart snel gebracht. Wij willen even rustig een wijntje drinken en het is geen enkel probleem om daar alvast een voorgerecht inktvisringen bij te bestellen. We kunnen zelf aangeven wanneer we het hoofdgerecht willen bestellen. De pollo alla cacciatore is veel en lekker samen met een kleine salade en frietjes. De pasta is een beetje te gaar maar prima op smaak. Koffie na en een rekening die prima in verhouding is.
KSingh .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Gisteren hier gegeten op het terras met z'n drieën. 1 van ons had een pizza besteld, terwijl de andere 2 de trio van Italiaanse deegwaren met vlees hadden besteld. Pizza met Italiaanse worst was aardig. Trio van deegwaren viel echter erg tegen. Heel flauw van smaak waar weinig bijzonders aan was. En omdat alle deegwaren in hetzelfde ovenschaaltje waren gemaakt, smaakte iedere hap hetzelfde.

Over de bediening ben ik ook niet erg te spreken. Het terras was aardig vol en er is absoluut begrip voor langer wachten, maar het personeel leek erg ongeïnteresseerd. Spraken geen woord meer dan nodig en bij het brengen van het eten kon er ook geen glimlach vanaf. Zelf meerdere malen moeten roepen om een nieuwe drankje te krijgen.

Al met al een matige ervaring maar voor een hapje op het terras best te doen. Voor een avondje uit eten zien ze me in ieder geval niet meer terug.
Deppeflep .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Heerlijk op het terras gezeten en gegeten! Wat een feest, onze lamskoteletjes en ossenhaas waren met liefde en aandacht bereid. Smaakten beide authentiek. Bediening vriendelijk en efficiënt en bestek, glaswerk en servies was smetteloos schoon. Prijzen heel redelijk. Fijn zo'n ontdekking die niet te ver van onze woonplaats is!
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Met z'n tienen zo'n beetje dwars door de kaart gegaan. Van tomatensoep tot garnalen in knoflookboter en van pasta carabonara tot lamsrack. We hadden allemaal wat anders, niet allemaal evenveel en of het nu pizza was of lasagna, het was allemaal even lekker. We werden vlot en vriendelijk geholpen. Het is wel een 'echte' italiaan (inclusief buikflesjes met strooien houdertje en wandschilderingen van bergdorpsgezichten), dus daar moet je van houden. Goed gegeten, prijs kwaliteit was in orde (dit is geen goedkope pizzeria) 4 gangen voor 30 euro en een prettig bedientempo en wij hadden het supergezellig. Ik heb veel slechter gegeten op de markt in Breda tegen slechtere prijzen. Aanrader dus.