Da Alfio

Luifelbaan 2 2242 KT Wassenaar Nederland Kaart

Over restaurant Da Alfio

Huize Da Alfio

Met pizza's inclusief dunne bodem en knapperige randen is deze Italiaan één van de lekkerste in dit Wassenaars winkelcentrum. Niet alleen voor hun pizza's is Da Alfio zeker de moeite waard, ook worden échte Italiaanse specialiteiten op je bord getoverd. Met de naastliggende bioscoop is dit een goede plek voor de start van een mooie avond. Chefs Fabio en Franko, die ruime ervaring hebben in de Italiaanse keuken, zullen je de avond zeker compleet maken!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Da Alfio

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Catering , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,9/10
Service7,9/10
Decor7,5/10
Peter-Paul B. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Zijn vaste gast bij Da Alfio en afgelopen maandag voor 10 personen voor- en hoofdgerecht thuis laten bezorgen. Behalve dat ik bij de bestelling al direct een fles wijn kreeg was het eten en de service weer voortreffelijk. Prima opgediend en allemaal volgens de afspraak. Ruime hoeveelheid. Met name de kabeljauw met truffel of champagnesaus is voortreffelijk. Pluim!!!
Patricia D. Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
We kwamen voorafgaand aan de voorstelling 'soldaat van oranje' hier een hapje eten en we werden uiterst vriendelijk ontvangen. Vooraf hadden we inktvisringetjes die lekker maar flauw waren en de grote garnalen als hoofdgerecht waren heerlijk. De spagetti en groenten die erbij geserveerd werden smaakten goed maar alles was wel erg doordrenkt van olie. Een lekkere olie gelukkig. We kregen vooraf een stukje stokbrood met tomaat en knoflook in olie en daarna nog een mandje stokbrood met kruidencreme (leek geen boter).
Alles allervriendelijkst en snel geserveerd maar als je iets bijzonders zoekt valt het misschien wel tegen.
Anita D. Meesterproever (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Precies wat je mag verwachten van een Italiaans restaurant in Nederland. Prima geroutineerde bediening. Eten gewoon goed (ook weer niet heel bijzonder). En een typische inrichting, zoals het hoort. We hadden de indruk dat er verschillende gasten waren die er vaker komen, dat kan ik mij goed voorstellen. Wij waren hier als eindpunt van een rondwandeling van 19,5 km. Op zondag kon de auto vlakbij gratis geparkeerd worden.
Nico .. Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Hoewel we voor zes personen via internet gereserveerd hadden en daar ook een bevestiging van hadden ontvangen, wist de eigenaar bij binnenkomst nergens van. Slechter kun je niet beginnen, zou je zeggen. Toch viel het daarna allemaal mee. Het eten was ruim voldoende, de porties en bediening goed. Prijs-kwaliteit was dik in orde. De messen voor de prima pizza zouden alleen wat scherper mogen en de verwarming iets hoger. En als je voor een flesje water van 0,75 cl vijf euro moet betalen, dan vraag je wat ons betreft om geen fooi. En aldus geschiedde.
Kablensky M. Meesterproever (33 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Op een rustige maandagavond hier gedineerd. meneer in de bediening was vrolijk maar kwam ook een beetje apart over (vreemde grapjes). We aten voor hoofd en na. Pizza's waren goed! Prijs kwaliteitsverhouding goed.
Paul R. Meesterproever (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Een prima zaak om te gaan eten. Het interieur heeft leuke Italiaanse details. Niets spectaculairs, maar gewoon goed. Voldoende ruimte tussen de tafels, verse bloemen, etc. De service is ook goed. De loop zat er goed in op deze woensdagavond met tien tafels die bezet waren en ook nog eens een grote groep (19 personen). De bediening zette een tandje bij en wist het allemaal prima bij te benen. Ook de grote groep kreeg zo te zien alles op tijd en tegelijk (!). Complimenten voor de keuken lijkt mij. Dan natuurlijk het eten. Vooraf hadden wij een heerlijke frisse salade (mixed salade) en daarna had mijn dame een uitstekende pizza. Dunne bodem en lekkere krokante randen. In samenspraak met de bediening zelf het beleg samengesteld. Ook altijd fijn als men daarin flexibel is. Apart picante en knoflook (dat was vergeten) en die combinatie was voortreffelijk. Ik mocht ook een stuk en het was een heerlijke pizza. Ik had mezzelune met aubergine en tomaat en dat was ook top. Wij eten veel Italiaans en dit restaurant is het omfietsen waard. Een prima rood huiswijntje, Dama Bianca en Cannolo na. Cannolo is lang niet in elk Italiaans restaurant te krijgen en dus neem ik het vrij vaak. Deze was prima. Ik vermoed dus Siciliaanse roots in de keuken. We sloten af met een lekkere ristretto en kregen nog een Limoncello van het huis. In totaal een prima diner met alles er op en eraan tegen een redelijke prijs. Tot binnenkort! Mille grazie e arriverderci!
Jmz . Meesterproever (12 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Heerlijk echt Italiaans eten. Goed 3-gangenmenu voor 25,--. Vriendelijke bediening.
Goed restaurant om het weekend mee te beginnen.
Pieter1982 . Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Prima restaurant. De pizza is goed (hoewel ik die van La Place in Laren lekkerder vind), maar wat helemaal goed is hier, is de Filetto Rustico, reepjes ossehaas in gorgonzolasaus. Uitstekend, ik vind het elke keer weer even lekker! Bediening over het algemeen prima, maar wel wisselend, sommige van de bediening zijn echt zeer vriendelijk, maar de laatste 2 jaar of zo was er een zéér vervelend Italiaans mannetje. Altijd zeer kortaf, en toen ik eens contant betalen en slechts 9,20 euro bij me had (pizza kostte 9,50), zei het mannetje "nee, is niet genoeg... ga maar pinnen!". Wat een kwal. Laat ik er niet verder over uitweiden, volgens mij is deze hork nu verdwenen uit het restaurant en zijn de vriendelijke mensen overgebleven. Verder is de sfeer leuk hier. Al met al, ik kom hier graag.
Gerard V. Meesterproever (61 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2014
Deze Italiaan stijgt boven de middelmaat uit. De pizza's zijn van goede kwaliteit met dunne bodem en knapperige randen. De kaart is gevarieerd en men biedt ook een 3-gangenmenu aan voor € 25,-.
Ik ga hier zeker vaker naar toe.
LeonR . Fijnproever (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Zo lekker gegeten, hier kom ik zeker weer! De bediening is vlot, informeel en toch gezellig. We hebben ook niet lang op de verschillende gangen hoeven te wachten. Beetje jammer is wellicht dat het met veel mensen tegelijk wat rumoerig wordt in het restaurant. Een beetje extra geluiddemping zou welkom zijn. Maar we blijven er niet voor weg.
PRSOnline . Meesterproever (10 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
Afgelopen maandag voor de tweede keer hier gegeten en wederom gegaan voor de Filetto Rustico, ofwel de gesneden ossehaas met gorgonzola, rucola, parmezaanse kaas en tomaat. Daarbij een heerlijk bord spaghetti en een prima salade. Volgens de bediening is dit gerecht hun topper en daar kan ik me van alles bij voorstellen. De ossehaas is prima klaargemaakt en de gorgonzola is niet overdreven aanwezig. Wel miste ik de geroosterde pijnboompitjes die er de vorige keer wel bij zaten.
De droge witte huiswijn smaakte prima en de doppia was een welkome afsluiter van een uitstekende maaltijd.
De bediening is vriendelijk en correct en de prijzen zijn alleszins redelijk.
Jan Z. Meesterproever (92 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Je waant je in een echte Italiaanse Trattoria. Op de avond van ons bezoek zat het restaurant helemaal vol en moesten mensen afgewezen worden. Opvallend ook het grote aantal Italianen die zaten te eten, een goed teken. We hebben gekozen voor het 3-gangen menu. Om maar meteen mee te beginnen, het was van hoge kwaliteit. Het voor- en hoofdgerecht bestaat uit drie keuzes, het dessert was een heerlijke panna cotta. De te kiezen voorgerechten waren: aspergesoep, carpaccio of vitello tonnato. Door ons gezelschap werd wisselend gekozen en iedereen was zeer tevreden over het gebodene. Hetzelfde gold voor het hoofdgerecht, daar waren de keuzes: zalm met asperges, kalfsvlees met asperges of kogelbiefstuk met gorgonzola. Ook voor deze gerechten alleen maar loftuitingen. Ik had zelf de kogelbiefstuk met gorgonzola. Zeer verfijnd van smaak, perfect gebakken en met een mooie garnituur. Verder kwamen heerlijke spaghetti, een mooie rijke salade en in olijfolie gebakken aardappeltjes op tafel. We zullen zeker terugkomen. En, gezien de drukte, zeker reserveren.
Rosalinde D. Expertproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
Prima Italiaans restaurant. Heb hier twee keer gegeten, eerste keer Vitello Tonnato en Pasta met Zalm. Was erg lekker. De tweede keer heb ik pizza Calzone gegeten, en dit was ook zeker een aanrader. Bediening is erg vriendelijk, er hangt een relaxte sfeer.